Nee, natuurkunde practicum over straling.quote:Op woensdag 21 december 2011 10:58 schreef Catch22- het volgende:
Oke, staat genoteerd. Op naar de volgende les.
Aardrijkskunde zo?
Dat is nog het erge, ik doe 5 havo.quote:Op woensdag 21 december 2011 11:00 schreef 2NutZ het volgende:
Met andere woorden je wil hier even laten zien dat je meer kennis hebt dan een mongool uit jouw klas.
Wat overigens mij doet vermoedden dat je op speciaal onderwijs zit?
Wat een prestatie!! goed man!!
HAVO is ook niet meer wat het geweest is.quote:Op woensdag 21 december 2011 11:01 schreef PH-KCD het volgende:
[..]
Dat is nog het erge, ik doe 5 havo.
mentale vaardighedenquote:Op woensdag 21 december 2011 10:58 schreef Catch22- het volgende:
Oke, staat genoteerd. Op naar de volgende les.
Handvaardigheid zo? Of tekenen?
Ik weet oprecht niet wat ik erger zou vinden, zo wereldvreemd zijn als die gozer of als laatste gekozen worden met gym zoals TSquote:Op woensdag 21 december 2011 11:15 schreef LudoSanders het volgende:
Maar hij wordt waarschijnlijk niet als laatste gekozen bij gym.
Klopt, maar of het dan topicwaardig is...quote:Op woensdag 21 december 2011 11:16 schreef Lithia het volgende:
Wat een domme backfire-reacties weer. Voor 5 havo is zo'n antwoord wel erg slecht.
Valt wel mee denk ik, ik bedoel het komt altijd wel voor. En misschien houdt hij zich wel niet bezig met wereldse zaken. En wie weet op vandaag dat vroeger in Griekenland een man democratie had uitgevonden in dat land, door middel met het stemmen van witte en zwarte stenen?quote:Op woensdag 21 december 2011 11:16 schreef Lithia het volgende:
Wat een domme backfire-reacties weer. Voor 5 havo is zo'n antwoord wel erg slecht.
Nee, dat is geen reden om zo te reageren.quote:Op woensdag 21 december 2011 11:18 schreef Piye het volgende:
[..]
Klopt, maar of het dan topicwaardig is...
In jouw voorbeeld zou hij niet eens weten dat het van Griekenland zou komen.quote:Op woensdag 21 december 2011 11:19 schreef Argo het volgende:
[..]
Valt wel mee denk ik, ik bedoel het komt altijd wel voor. En misschien houdt hij zich wel niet bezig met wereldse zaken. En wie weet op vandaag dat vroeger in Griekenland een man democratie had uitgevonden in dat land, door middel met het stemmen van witte en zwarte stenen?
Dat mag ik hopen anders ga ik nu even huilen.quote:Op woensdag 21 december 2011 11:16 schreef Lithia het volgende:
Welke post vind jij dan bijvoorbeeld echt niet kunnen, want ik vind het vrij mild.quote:Op woensdag 21 december 2011 11:21 schreef Lithia het volgende:
[..]
Nee, dat is geen reden om zo te reageren.
[..]
In jouw voorbeeld zou hij niet eens weten dat het van Griekenland zou komen.
Sorry, maar kan je ook ontopic posten? Ik heb geen zin in een eindeloze discussie welke reacties wel goed zijn en welke niet en/of dit topic, topicwaardig is of niet.quote:Op woensdag 21 december 2011 11:24 schreef Piye het volgende:
[..]
Welke post vind jij dan bijvoorbeeld echt niet kunnen, want ik vind het vrij mild.
Je begon er zelf over.quote:Op woensdag 21 december 2011 11:32 schreef Lithia het volgende:
[..]
Sorry, maar kan je ook ontopic posten? Ik heb geen zin in een eindeloze discussie welke reacties wel goed zijn en welke niet en/of dit topic, topicwaardig is of niet.
Het gaat bovendien totaal niet over reacties die 'echt niet kunnen', het ging mij meer dat iedereen die gast (waar TS over klaagt) gaan verdedigen alsof hij hun moeder is.
En ja, dat mag je mild vinden. Dat is een meningsverschil.
Waar het mij om gaat is dat Ts minderwaardig doet en zichzelf hoger zet dan hem. Het antwoord is niet slim, maar dan nog hij doet toch hetzelfde niveau als ts, en hij heeft het 5 jaar volgehouden, nu kom ik heel veel domme antwoorden tegen in mijn klas, maar ik vind dit nog niet zo erg.quote:Op woensdag 21 december 2011 11:32 schreef Lithia het volgende:
[..]
Sorry, maar kan je ook ontopic posten? Ik heb geen zin in een eindeloze discussie welke reacties wel goed zijn en welke niet en/of dit topic, topicwaardig is of niet.
Het gaat bovendien totaal niet over reacties die 'echt niet kunnen', het ging mij meer dat iedereen die gast (waar TS over klaagt) gaan verdedigen alsof hij hun moeder is.
En ja, dat mag je mild vinden. Dat is een meningsverschil.
Nee hoor, jij maakt het een discussie over topicwaardigheid en over reacties die niet kunnen, ik niet.quote:Op woensdag 21 december 2011 11:36 schreef Piye het volgende:
[..]
Je begon er zelf over.
Ontopic vind ik TS een klapjosti omdat hij hier komt zeuren over iemands domme fout. Van fouten leer je en ook TS maakt heus weleens fouten waarvan een ander denkt "wat ben jij nou voor mongool?".
Of ts liegt, en doet vmbo basis.quote:Op woensdag 21 december 2011 11:39 schreef Lithia het volgende:
[..]
Nee hoor, jij maakt het een discussie over topicwaardigheid en over reacties die niet kunnen, ik niet.
Alleen al om het feit dat hij Japan koos, laat zien dat hij helemaal niets van het land weet. Niet dat het veel boeit, maar aardrijkskunde en geschiedenis krijg je niet vanaf 5 havo. Heeft hij wat lessen gemist ofzo?
Yeah, zulke types herken ik.quote:Op woensdag 21 december 2011 11:36 schreef Argo het volgende:
[..]
Waar het mij om gaat is dat Ts minderwaardig doet en zichzelf hoger zet dan hem. Het antwoord is niet slim, maar dan nog hij doet toch hetzelfde niveau als ts, en hij heeft het 5 jaar volgehouden, nu kom ik heel veel domme antwoorden tegen in mijn klas, maar ik vind dit nog niet zo erg.
Wat ik bv erg vindt is als een leraar 5x zegt dat we op het blaadje dat we kregen mogen schrijven en dat dan alsnog 4 mensen vragen of we erop mogen schrijven.
Of als een leraar vraagt van wie het achtergelaten Engels mapje is een stuk of 4x en niemand reageert en een dag later komt een jongen die in die les zat, klagen dat hij zijn mapje kwijt is.
Ja soms hè als je bepaalde opmerkingen maakt gaat iemand daarop reageren. Heel gek ik weet het, ik zal me de volgende keer proberen te beheersen.quote:Op woensdag 21 december 2011 11:39 schreef Lithia het volgende:
[..]
Nee hoor, jij maakt het een discussie over topicwaardigheid en over reacties die niet kunnen, ik niet.
Alleen al om het feit dat hij Japan koos, laat zien dat hij helemaal niets van het land weet. Niet dat het veel boeit, maar aardrijkskunde en geschiedenis krijg je niet vanaf 5 havo. Heeft hij wat lessen gemist ofzo?
Ja, mensen kunnen reageren, maar het is niet mijn probleem als iemand verkeerde misvatting maakt en dan ineens roept dat ik begon als ik er iets van zeg.quote:Op woensdag 21 december 2011 11:44 schreef Piye het volgende:
[..]
Ja soms hè als je bepaalde opmerkingen maakt gaat iemand daarop reageren. Heel gek ik weet het, ik zal me de volgende keer proberen te beheersen.En niet de hele wereld is Japanofiel dus laat die jongen lekker niks van Japan weten. Nu weet hij iig dat het niet communistisch is.
Ik snap best dat het grappig klinkt en is, maar wat als die jongen dat echt dacht? Op zijn minst was hij dapper om zijn antwoord te geven, en dat de leraar het nodig acht om die vraag te stellen zal ook wel niet voor niks zijn, ik bedoel wij gaan ervan uit ''iedereen weet dat wel?'' Maar die leraar vraagt het niet voor niks.quote:Op woensdag 21 december 2011 11:44 schreef Lithia het volgende:
[..]
Yeah, zulke types herken ik.
Het is wel netjes dat hij het al 5 jaar volhoud, maar het argument 'het kan altijd slechter' zegt niets over het niveau van het jongen waar TS over klaagt. Ik snap wel dat er tig redenen zijn om hem te verdedigen, maar je kan wel toegeven dat het geen geweldige antwoord is.
Zelfs als TS zich verheven voelt, dan vind ik het nog steeds geen reden om de klacht te negeren en dat anderen alleen afgeven op TS.
Dit dus, en dit vind ik erg scheef.quote:Op woensdag 21 december 2011 11:48 schreef 2NutZ het volgende:
Valt mij sowieso meer op dat kinderen met bijv. Atheneum ook, zo weinig algemene kennis hebben.
Wat leren ze dan op school? alleen formules en shit die je in het dagelijkse leven niet nodig hebt?
Wat als...wat als..quote:Op woensdag 21 december 2011 11:48 schreef Argo het volgende:
[..]
Ik snap best dat het grappig klinkt en is, maar wat als die jongen dat echt dacht? Op zijn minst was hij dapper om zijn antwoord te geven, en dat de leraar het nodig acht om die vraag te stellen zal ook wel niet voor niks zijn, ik bedoel wij gaan ervan uit ''iedereen weet dat wel?'' Maar die leraar vraagt het niet voor niks.
Dus jij begon niet met een opmerking over domme reacties? Oke mijn fout, mijn oprechte excuses.quote:Op woensdag 21 december 2011 11:46 schreef Lithia het volgende:
[..]
Ja, mensen kunnen reageren, maar het is niet mijn probleem als iemand verkeerde misvatting maakt en dan ineens roept dat ik begon als ik er iets van zeg.
Dus je bent japanofiel als je weet dat het niet communistisch is? Weer wat geleerd.
Die zoon krijg je nog niet zo makkelijk van z'n plek.quote:Op woensdag 21 december 2011 11:00 schreef trovey het volgende:
Misschien plant de mongool een staatsgreep en werkt hij zo vast vooruit i.v.m. het promoten van zijn eigen land?Oh, wacht....Noord-Korea is beter...die zoon wippen en trala een kant en klaar land.
![]()
Het is niet zozeer de wat als, dat was mijn eerste argument. Mijn tweede was dat de leraar het nodig vindt een vraag als deze te stellen. Lijkt me dat dit iets zegt over het niveau. Blijkbaar dat we niet mogen uitgaan dat iedere havo 5 leerling dit weet.quote:
China was/heeft nog communistische trekjes?quote:Op woensdag 21 december 2011 11:52 schreef RM-rf het volgende:
das wel erg dom, japan ligt niet bij de communistische landen maar in azie en daar wonen de gelen en niet de roden, sukkel.
Niemand noemt het schandalig, jij maakt van een mus een olifant.. alweer.quote:Op woensdag 21 december 2011 11:52 schreef Piye het volgende:
[..]
Dus jij begon niet met een opmerking over domme reacties? Oke mijn fout, mijn oprechte excuses.
En nee je bent niet Japanofiel als je weet dat het niet communistisch is, maar zo schandalig vind ik het niet als je (vrijwel) niks over Japan weet. Genoeg landen waar een havo 5 leerling niks over weet. Tuurlijk is het een beetje dom om te denken dat Japan communistisch is, maar in ieder geval doet die leerling lekker mee en ja dan komt er soms weleens iets stoms uit. Alsof jullie nooit een ongelooflijk stomme fout hebben gemaakt.
Ik had van een docente gehoord dat een kerel eens een examen moest inhalen, en voor elk antwoord dat hij niet wist pende hij een chinees gerecht neer. Die 2de corrector weigerde het daarom na te kijken.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:00 schreef BlueMage het volgende:
Wij hadden zo'n gast in de klas die niks deed en alleen maar wiet zat te roken (ook vaak gewoon in de klas) en zijn antwoord op de proefwerkvraag "Noem een reden voor het onstaan van Het Rode Schisma" luidde "Paars was uitverkocht" vond ik toen (en nog steeds) eigenlijk best wel 'n goed antwoord.
![]()
![]()
Blowers hè stiekem zijn ze allemaal geniaal.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:00 schreef BlueMage het volgende:
Wij hadden zo'n gast in de klas die niks deed en alleen maar wiet zat te roken (ook vaak gewoon in de klas) en zijn antwoord op de proefwerkvraag "Noem een reden voor het onstaan van Het Rode Schisma" luidde "Paars was uitverkocht" vond ik toen (en nog steeds) eigenlijk best wel 'n goed antwoord.
![]()
![]()
Weet je wat? Dit wordt me iets te veel een welles nietus discussie.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:00 schreef Lithia het volgende:
[..]
Niemand noemt het schandalig, jij maakt van een mus een olifant.. alweer.
Goed dat je met mij eens bent dat zijn antwoord een beetje dom is. Daar ging het mij om.
En het is een beetje raar dat je het zelf een 'ongelooflijke stomme fout' noemt en dan tegen anderen zegt dat zij het schandalig vinden als ze het een domme antwoord vinden.
Natuurlijk kan je daar niet vanuit gaan. Waarom zou je dan uberhaupt onderwijs hebben? Ik denk dat de docent wel íets verwacht (want het is geen brugklas meer).quote:Op woensdag 21 december 2011 11:53 schreef Argo het volgende:
[..]
Het is niet zozeer de wat als, dat was mijn eerste argument. Mijn tweede was dat de leraar het nodig vindt een vraag als deze te stellen. Lijkt me dat dit iets zegt over het niveau. Blijkbaar dat we niet mogen uitgaan dat iedere havo 5 leerling dit weet.
quote:Op woensdag 21 december 2011 12:05 schreef Mr.Cooper het volgende:
Waarschijnlijk is die wel goed met zijn handen, komt mooi uit want Nederland heeft meer van zulke lui nodig dan nerds in boeken.
Ik denk dat iedereen het daar wel over eens was.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:07 schreef Lithia het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je daar niet vanuit gaan. Waarom zou je dan uberhaupt onderwijs hebben? Ik denk dat de docent wel íets verwacht (want het is geen brugklas meer).
En ja, fouten maken is mensenlijk. Je kan wel blijven doordrammen, maar het is en blijft een fout en daar ging het mij om.
Maar waarom iets vragen waar we vanuit mogen gaan dat iedereen het weet? Mijn Engels docente vraagt mij ook niet meer wat Engels voor ik is. Maar goed ik snap je punten, en neem er vrede mee. Het is inderdaad een fout, en fouten die maakt iedereen. Ik heb liever dat iemand een foutje in de klas maakt, dan een catastrofale fout die andere mensen in problemen brengt.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:07 schreef Lithia het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je daar niet vanuit gaan. Waarom zou je dan uberhaupt onderwijs hebben? Ik denk dat de docent wel íets verwacht (want het is geen brugklas meer).
En ja, fouten maken is mensenlijk. Je kan wel blijven doordrammen, maar het is en blijft een fout en daar ging het mij om.
Thanks for stating the obvious. Het punt is dat iedereen alsnog de leerling gaan verdedigen en de fout negeren om TS neer te halen. Ik negeer het niet en ik zeg dat ik het een domme fout vind. Dat jullie ineens moraalridderig gaan doen en de leerling oh zo zielig vinden en zo veel mogelijk argumenten gooit waarom jullie het niet zo erg vinden.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:07 schreef Piye het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen het daar wel over eens was.
Ik denk ik zeg het toch maar even want de eerste keer dat ik je daarin gelijk gaf heb je er blijkbaar overheen gelezen.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:11 schreef Lithia het volgende:
[..]
Thanks for stating the obvious. Het punt is dat iedereen alsnog de leerling gaan verdedigen en de fout negeren om TS neer te halen. Ik negeer het niet en ik zeg dat ik het een domme fout vind. Dat jullie ineens moraalridderig gaan doen en de leerling oh zo zielig vinden en zo veel mogelijk argumenten gooit waarom jullie het niet zo erg vinden.
Ik zeg dus letterlijk dat je er niet vanuit mag gaan. Het gaat om de verwachtingen wat je van 5 havo mag hebben en dat je niet ieder jaar vanaf punt 0 kan beginnen.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:09 schreef Argo het volgende:
[..]
Maar waarom iets vragen waar we vanuit mogen gaan dat iedereen het weet?
Eigenlijk is alles wat je zon beetje leert op school westers. Althans zo komt het voor mij over, dat is ook zo met filosofie op de havo, de grote westerse moet je kennen, en de oosterse worden een beetje vergeten.quote:Op woensdag 21 december 2011 11:39 schreef Lithia het volgende:
[..]
Hmm dat klopt dan wel weer, maar ieder individu is anders, dus ook iedere leerling. En bij de een moet je wat vaker terug naar punt 0 dan de andere.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:15 schreef Lithia het volgende:
[..]
Ik zeg dus letterlijk dat je er niet vanuit mag gaan. Het gaat om de verwachtingen wat je van 5 havo mag hebben en dat je niet ieder jaar vanaf punt 0 kan beginnen.
De docent vraagt naar bevestiging. Weet je het antwoord niet, dan legt hij het uit.
Nee, dat heb ik niet overheen gelezen. De argumenten die je gebruikt om hem te verdedigen, daar reageer ik op.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:14 schreef Piye het volgende:
[..]
Ik denk ik zeg het toch maar even want de eerste keer dat ik je daarin gelijk gaf heb je er blijkbaar overheen gelezen.
Precies, Japan valt dan nog mee omdat ze ook een rol in de 2e wereldoorlog speelden, maar verder heb ik op de middelbare school vrij weinig behandeld gekregen over landen buiten Europa/Noord-Amerika.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:15 schreef Argo het volgende:
[..]
Eigenlijk is alles wat je zon beetje leert op school westers. Althans zo komt het voor mij over, dat is ook zo met filosofie op de havo, de grote westerse moet je kennen, en de oosterse worden een beetje vergeten.
Japan past prima in de westerse wereld. Maarja, dat is mijn bescheiden mening.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:15 schreef Argo het volgende:
[..]
Eigenlijk is alles wat je zon beetje leert op school westers. Althans zo komt het voor mij over, dat is ook zo met filosofie op de havo, de grote westerse moet je kennen, en de oosterse worden een beetje vergeten.
Ik zeg niet dat het dat niet doet, ik zeg alleen dat het in de schoolboeken niet aan bod komt. Ik zelf vind Japanse historie wel stoer vooral de Samoerai, maar het punt is dat dit op school bijna niet wordt behandeld. Het huidige Afrika leer je ook niet veel over op school, behalve dat ze arm zijn. Maar van het moderne Egypte of Zuid Afrika daar leer je niks van..quote:Op woensdag 21 december 2011 12:18 schreef Lithia het volgende:
[..]
Japan past prima in de westerse wereld. Maarja, dat is mijn bescheiden mening.
Ik begrijp het wel hoor, alleen vind ik dat je niet de hele geschiedenis van het land hoeft te kennen om te weten dat niet communistisch is. Ach, het zal dan ook aan mij liggen hoor.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:20 schreef Argo het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het dat niet doet, ik zeg alleen dat het in de schoolboeken niet aan bod komt. Ik zelf vind Japanse historie wel stoer vooral de Samoerai, maar het punt is dat dit op school bijna niet wordt behandeld. Het huidige Afrika leer je ook niet veel over op school, behalve dat ze arm zijn. Maar van het moderne Egypte of Zuid Afrika daar leer je niks van..
Ik vraag me af of dat echt iets nieuws is. Algemene kennis is volgens mij nooit belangrijk geweest om de middelbare school te halen. Het draait toch vooral om op tijd beginnen met leren.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:24 schreef stbabylon het volgende:
Het niveau van de middelbare incl. Havo en vwo is sinds de 2de fase sowieso om te janken zo slecht.
Jij had het over aardrijksknudde en geschiedenis lessen. Ik sleepte slechts aan dat die je niet zoveel leren over Japan, maar goed het is inderdaad niet zo dat je de geschiedenis hoeft te kennen, omdat te weten. Maar stel hij cared niet om Japan? Dat is ook een mogelijkheid, ik geef bv geen zak om de landen in het midden oosten er zullen er zelfs liggen die ik niet kan opnoemen, ben ik dan ook fout bezig?quote:Op woensdag 21 december 2011 12:24 schreef Lithia het volgende:
[..]
Ik begrijp het wel hoor, alleen vind ik dat je niet de hele geschiedenis van het land hoeft te kennen om te weten dat niet communistisch is. Ach, het zal dan ook aan mij liggen hoor.
Misschien kan TS hier wel een antwoord op geven. Hij zal dit toch nodig moeten hebben als hij dit onderwerp als les krijgt.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:27 schreef zatoichi het volgende:
Maar wat zijn momenteel de communistische landen in de wereld?
Noord-Korea
China
Vietnam
Cuba
Mis ik er nog een paar?
Je bent niet fout bezig, alleen moet je niet raar aankijken als je keihard voor lul staat.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:29 schreef Argo het volgende:
[..]
Jij had het over aardrijksknudde en geschiedenis lessen. Ik sleepte slechts aan dat die je niet zoveel leren over Japan, maar goed het is inderdaad niet zo dat je de geschiedenis hoeft te kennen, omdat te weten. Maar stel hij cared niet om Japan? Dat is ook een mogelijkheid, ik geef bv geen zak om de landen in het midden oosten er zullen er zelfs liggen die ik niet kan opnoemen, ben ik dan ook fout bezig?
Ik bedenk geen scenario's noch tracht ik erna mijn gelijk te krijgen. Waar het mij om gaat is dit.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:31 schreef Lithia het volgende:
[..]
Je bent niet fout bezig, alleen moet je niet raar aankijken als je keihard voor lul staat.
Ik ben trouwens onder de indruk hoeveel scenario's je kan bedenken om alleen je gelijk te hebben.
Alle vragen zijn totaal niet relevant op mijn argument dat de antwoord in kwestie, niet geweldig is. De meeste argumenten van jou hebben niet eens te maken met jouw vragen.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:35 schreef Argo het volgende:
[..]
Ik bedenk geen scenario's noch tracht ik erna mijn gelijk te krijgen. Waar het mij om gaat is dit.
Is het erg een fout te maken die alleen jou beïnvloed en niemand anders? Nee
Maakt het je automatisch een mongool als je een fout maakt? Nee
Mag je iemand beoordelen op een actie? Nee
quote:Op woensdag 21 december 2011 11:39 schreef Lithia het volgende:
[..]
.... Ok...quote:Op woensdag 21 december 2011 12:38 schreef Lithia het volgende:
[..]
Alle vragen zijn totaal niet relevant op mijn argument dat de antwoord in kwestie, niet geweldig is. De meeste argumenten van jou hebben niet eens te maken met jouw vragen.
Misschien discussieer je met de verkeerde persoon of ik praat tegen een muur. Wat het ook is, het verveelt me een klein beetje.
quote:Op woensdag 21 december 2011 12:24 schreef Lithia het volgende:
[..]
Ik begrijp het wel hoor, alleen vind ik dat je niet de hele geschiedenis van het land hoeft te kennen om te weten dat niet communistisch is. Ach, het zal dan ook aan mij liggen hoor.
Laosquote:Op woensdag 21 december 2011 12:27 schreef zatoichi het volgende:
Maar wat zijn momenteel de communistische landen in de wereld?
Noord-Korea
China
Vietnam
Cuba
Mis ik er nog een paar?
Nou, stond er nou in de eerste quote dat hij de hele geschiedenis hoort te kennen?quote:
Misschien weet hij wel waar Japan ligt, en misschien weet hij dat Japan hetzelfde klimaat als het onze heeft.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:49 schreef Lithia het volgende:
[..]
Nou, stond er nou in de eerste quote dat hij de hele geschiedenis hoort te kennen?
Nee, er stond dat hij helemaal niets van het land weet. In de richting dat ik hem een medaille zou geven als hij wist dat ze Japans spreken.
Ja, of misschien niet.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:51 schreef Argo het volgende:
[..]
Misschien weet hij wel waar Japan ligt, en misschien weet hij dat Japan hetzelfde klimaat als het onze heeft.
Met andere woorden daar kunnen we niet over oordelen en dus geen conclusies over trekken. Wat we wel kunnen concluderen is dat meneer niet weet wat voor een politiek systeem Japan heeft.quote:
Ik vind dat ik de conclusie mag maken, gebaseerd op zijn antwoord. Misschien is dat niet goed genoeg voor jou, maar dat maakt mij niet zoveel uit.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:56 schreef Argo het volgende:
[..]
Met andere woorden daar kunnen we niet over oordelen en dus geen conclusies over trekken. Wat we wel kunnen concluderen is dat meneer niet weet wat voor een politiek systeem Japan heeft.
Is dat erg? Dat weet ik niet dat ligt voor iedereen anders, maar ik weet ook niet elk land in de wereld te noemen dat een monarchie is, of elk land dat een republiek is. Dus ik zou zeggen dat het niet dom is. Maar dit is mijn mening, als jij er anders over denkt vind ik dat prima, maar ik denk dat de discussie hiermee ver is afgehandeld.
quote:Op woensdag 21 december 2011 11:15 schreef LudoSanders het volgende:
Maar hij wordt waarschijnlijk niet als laatste gekozen bij gym.
quote:Op woensdag 21 december 2011 13:07 schreef Lithia het volgende:
[..]
Ik vind dat ik de conclusie mag maken, gebaseerd op zijn antwoord. Misschien is dat niet goed genoeg voor jou, maar dat maakt mij niet zoveel uit.
Japan is niet een of ander willekeurig klein landje waar je nooit iets over hoort. Weten welke landen tegenwoordig communistisch zijn is óók niet moeilijk. Ja, je hoort het niet zo vaak op school, maar zoals ik al zei, is het niet nodig om letterlijk alles van het land te weten om deze vraag goed te beantwoorden.
Ik zeg nergens dat je letterlijk alles hoort te weten en te kennen, dus ik snap ook niet waarom men steeds van die overdreven vergelijkingen moeten maken om hun punt te maken.
Het antwoord is niet fout, het is heel erg fout. Niet eens een kleine hint dat hij op de goede weg zit. Dat noem ik geen slimme antwoord.
Dan zijn we klaar. Bedankt voor deze discussie, ik heb me vermaakt. Al ben ik niet overtuigd.
Jij maakt de fout door te denken dat ik ook maar ergens gezegd heb dat ik de persoon in kwestie dom vind door middel van één domme antwoord.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:49 schreef honourify het volgende:
[..]omg.. are you serious? waar een mens zich allemaal druk om kan maken.. dat jij zegt "Dat noem ik geen slimme antwoord" (t is slim zonder me), dat betekent dat je nu ook dom bent? want dat is ook een HEEL grote fout..
Ik wil hier heel even ingrijpen en mede delen dat je wel zei, dat je er al van zou opkijken als de jongen wist dat ze in Japan, Japans spreken. Met andere woorden hint je er wel na dat je hem dom vindt. Ook ging ik tegen jou in, omdat ts gelijk woorden als klapjosti gebruikte dat is niet noodzakelijk, noch nodig.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:07 schreef Lithia het volgende:
[..]
Jij maakt de fout door te denken dat ik ook maar ergens gezegd heb dat ik de persoon in kwestie dom vind door middel van één domme antwoord.
Ik vraag me af wie zich druk maakt. De een dat niet kan lezen, conclusies maakt en moraalridderig gaat huilen of de ander dat graag discussieert als vermaak.
Nogmaals, ik zei dat hij niets wist van Japan. De opmerking dat ik geschokt zou zijn als hij wist dat Japanners, Japans spreken was een voorbeeld voor jou. Jij snapte namelijk niet dat iets niet weten van een land, niet gelijk staat aan totaal niets weten van de geschiedenis. Daarbij telt alles. En ja, het is een overdreven uitspraak, maar het laat alleen zien wat ik van zijn antwoord vind.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:09 schreef Argo het volgende:
[..]
Ik wil hier heel even ingrijpen en mede delen dat je wel zei, dat je er al van zou opkijken als de jongen wist dat ze in Japan, Japans spreken. Met andere woorden hint je er wel na dat je hem dom vindt. Ook ging ik tegen jou in, omdat ts gelijk woorden als klapjosti gebruikte dat is niet noodzakelijk, noch nodig.
Prima maar dan weet jij dus alles van elk land? Want Japanquote:Op woensdag 21 december 2011 16:15 schreef Lithia het volgende:
[..]
Nogmaals, ik zei dat hij niets wist van Japan. De opmerking dat ik geschokt zou zijn als hij wist dat Japanners, Japans spreken was een voorbeeld voor jou. Jij snapte namelijk niet dat iets niet weten van een land, niet gelijk staat aan totaal niets weten van de geschiedenis. Daarbij telt alles. En ja, het is een overdreven uitspraak, maar het laat alleen zien wat ik van zijn antwoord vind.
Jij maakt zelf de conclusie dat ik hem dom vind hoor.
Als je tegen TS gaat klagen, dan klaag je tegen TS, niet tegen mij.
En nee, ik ga mezelf niet blijven herhalen tegen jou, dus dit is mijn laatste reactie naar jou toe in dit topic.
Een gloeilamp bekijken dus.quote:Op woensdag 21 december 2011 10:59 schreef PH-KCD het volgende:
[..]
Nee, natuurkunde practicum over straling.
quote:Op woensdag 21 december 2011 16:21 schreef Argo het volgende:
[..]
Prima maar dan weet jij dus alles van elk land? Want Japanwie staat daar nou bij stil? Het is niet alsof Japan van groot belang is, dat je dingen van Duitsland, Engeland, Frankrijk, etc.. moet kennen ben ik het wel mee eens, maar Japan.
Niet alleen hierom vind ik deze knul een klapjosti.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:09 schreef Argo het volgende:
[..]
Ik wil hier heel even ingrijpen en mede delen dat je wel zei, dat je er al van zou opkijken als de jongen wist dat ze in Japan, Japans spreken. Met andere woorden hint je er wel na dat je hem dom vindt. Ook ging ik tegen jou in, omdat ts gelijk woorden als klapjosti gebruikte dat is niet noodzakelijk, noch nodig.
Nee, radioactieve stoffen onderzoeken met behulp van een Geiger Müller teller. Jij hebt een slechte tijd op de middelbare school gehad of zo?quote:
Tuurlijk weet je niet alles van elk land, maar als je niet weet dat Japan allesbehalve communistisch is ben je behoorlijk wereldvreemd, vind ik.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:21 schreef Argo het volgende:
[..]
Prima maar dan weet jij dus alles van elk land? Want Japanwie staat daar nou bij stil? Het is niet alsof Japan van groot belang is, dat je dingen van Duitsland, Engeland, Frankrijk, etc.. moet kennen ben ik het wel mee eens, maar Japan.
Om een negen of een tien te halen(op je examen) heb je echt wel wat algemene kennis nodig hoorquote:Op woensdag 21 december 2011 12:28 schreef Piye het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat echt iets nieuws is. Algemene kennis is volgens mij nooit belangrijk geweest om de middelbare school te halen. Het draait toch vooral om op tijd beginnen met leren.
Denken dat Japan niet communistisch isquote:Op woensdag 21 december 2011 10:58 schreef PH-KCD het volgende:
De leraar was ons aan het uitleggen over het communisme en de voormalige Sovjet Unie. Omdat ik hier sowieso al interesses heb liggen, was dit enkel een korte herhaling van mijn wijde kennis van zaken. Na het verhaal van mijn leraar, ging hij willekeurige vragen stellen.
Zo ook aan deze klapjosti;
Leraar: "Noem eens een communistische staat."
Mongool: "Japan."![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik kon hier niet mee omgaan. Ik vind dit zo erg, dat ik dit absoluut wil delen met jullie, KL/b/ro's.
Zo, mijn hart is gelucht.
Ook mensen die zo zwakzinnig zijn dat ze geen schroef in een auto draaien kunnen zou ik belachelijk maken. Maar dat heb ik niet meegemaakt, vandaar dat ik daar niet over schrijf.quote:Op woensdag 21 december 2011 17:07 schreef Maikuuul het volgende:
je om zoiets druk maken.
Ik zie TS al keihard die jongen uitlachen omdat hij het antwoord niet juist had.
Stel je voor hij had het juist, wtf boeide het ?
Denken dat je met dat soort kennis ver komt.
Beter leer je hoe een schroef in een auto draait, kan je tenminste altijd nog monteur worden
Denken dat Japan niet van groot belang isquote:Op woensdag 21 december 2011 16:21 schreef Argo het volgende:
[..]
Ok jij kan niet naar je hentai kijken, en je anime en manga zijn weg. Big deal..quote:Op woensdag 21 december 2011 17:43 schreef Blancos het volgende:
[..]
Denken dat Japan niet van groot belang is
Een boot heeft een schroefquote:Op woensdag 21 december 2011 17:07 schreef Maikuuul het volgende:
Beter leer je hoe een schroef in een auto draait, kan je tenminste altijd nog monteur worden
Ja, want dat is het enige wat Japan exporteertquote:Op woensdag 21 december 2011 18:18 schreef Argo het volgende:
[..]
Ok jij kan niet naar je hentai kijken, en je anime en manga zijn weg. Big deal..
quote:Op woensdag 21 december 2011 18:18 schreef Argo het volgende:
[..]
Ok jij kan niet naar je hentai kijken, en je anime en manga zijn weg. Big deal..
Dat zeg ik ook niet, maar wat exporteert Japan dan voor de wereld, wat zo van belang is dat we niet zonder kunnen?quote:Op woensdag 21 december 2011 19:34 schreef Blancos het volgende:
[..]
Ja, want dat is het enige wat Japan exporteert
geboortedatum: 13-01-1991quote:
Schroef je computer eens open en kijk wat er in zit.quote:Op woensdag 21 december 2011 20:51 schreef Argo het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, maar wat exporteert Japan dan voor de wereld, wat zo van belang is dat we niet zonder kunnen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |