Je bent 1,80 en je weegt 64 kg? Ik ben even lang en weeg 78 kg TS!quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:20 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Goeieavond!
Nou, er zijn grotere problemen op de wereld, tis dan ook niet echt een probleem, maar wil er wel van af eigenlijk. Heb namelijk een buikje, niet extreem, maar gewoon wel een klein buikje wat zeker zichtbaar is als je zit met een spijkerbroek aan(ofwel er komt een dikker laagje te zien zeg maar. )
Nou ben ik zelf 1.80m en weeg 64 kg wat een BMI maakt van 19,5 kg, opzich niks verkeerd mee, alleen dat buikje.. Nogmaals het is niet extreem, maar als je vanaf de zijkant kijkt in de spiegel zie je wel iets, grote vraag is hoe kom ik hier vanaf? Nou heeft elk zijn oorzaken en bij mij ligt dit waarschijnlijk aan het snoepen. Doe dit eigenlijk best wel graag en ook wel aardig wat, kan bijvoorbeeld zo een zak chips in een keer leeg eten, dat helpt natuurlijk niet echt mee. Daarnaast ook de laatste tijd niet echt in beweging, zeg maar gerust niet. Waar ik eerder nog 20km fietste naar school toe, is dit nu nihil dankzij mijn rijbewijs, daarnaast doe ik voor de rest eigenlijk niks aan beweging.
Dat ik zal moeten stoppen met het snoepen is duidelijk om dit tegen te gaan, maar wat kan ik nog meer doen, en vooral wat voor beweging of trainingen zijn hier goed voor, daarnaast een beetje extra spiermassa aan het bovenlijf zou ik geen kwaad kunnen.. Anyone tips of trucs?
Gegroet!
Magere kwark is daar de oplossing voor. Ben nu toevallig een bakje magere kwark naar binnen aan het werken, boordevol eiwitten.quote:
Mooi dom om hem cardio aan te raden met een bmi van 19.quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:45 schreef Lookbehind het volgende:
Meer gaan sporten, en als je voornamelijk wat vet wilt verbranden zou ik mij richten op duurtrainingen. Wel gewoon normaal blijven eten, want je gewicht is op zich in orde.
Eiwit is zeker belangrijk, zeker als je krachttraining gaat doen kan een bakje kwark wel helpen. Hoe oud ben je overigens? <20 is een laag BMI wel vrij normaal trouwens, je buikje echter niet bij dit gewicht dus je zal wel spieren moeten kweken.quote:
Wat is er mis met een BMI van 19?quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:46 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Mooi dom om hem cardio aan te raden met een bmi van 19.![]()
Alleen krachttraining en veel gezond eten gaat ts helpen.
Je kan wel bakken met kwark gaan eten maar dan moet je ook wel krachttraining gaan doen anders heb je er nog niks aan. En met hardlopen en fietsen zul je geen spieren krijgen en niks aan je lichaam veranderen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:50 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ah, eiwitten dus. (ben echt een leek op dit gebied). Zal eens kijken na een bakje kwark hiero, heb er ook wel trek aan eigenlijk.
Anyways, sportschool ga ik eens overwegen, verder nog dingen voor gewoon thuis. Hardlopen/fietsen ofzo, of heeft dat geen invloed.
Hardlopen/fietsen is voornamelijk cardio en vetverbranding, veel korte sprints kan wel enige spiergroei terweeg brengen maar nauwelijks. Als je het buiten de sportschool wilt doen kan je of gewichten kopen, push-ups of crunches ect. er is genoeg op internet over te vinden maar de middelen die je in de sportschool hebt geven toch wel het beste resultaat.quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:50 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ah, eiwitten dus. (ben echt een leek op dit gebied). Zal eens kijken na een bakje kwark hiero, heb er ook wel trek aan eigenlijk.
Anyways, sportschool ga ik eens overwegen, verder nog dingen voor gewoon thuis. Hardlopen/fietsen ofzo, of heeft dat geen invloed.
Je begrijpt natuurlijk dat één bakje kwark geen wonderen verricht toch?quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:50 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ja hij moet ziek gaan vreten minimaal 4000kcal per dag. En krachttraining doen 3 keer per week. Maarja dat vinden de meesten eng natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:55 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Je begrijpt natuurlijk dat één bakje kwark geen wonderen verricht toch?
ja en al die anabolen shakes :Squote:Op dinsdag 20 december 2011 22:58 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Ja hij moet ziek gaan vreten minimaal 4000kcal per dag. En krachttraining doen 3 keer per week. Maarja dat vinden de meesten eng natuurlijk.
Jij heb er duidelijk geen verstand van.quote:Op dinsdag 20 december 2011 23:21 schreef boskameel het volgende:
[..]
ja en al die anabolen shakes :S
Nee, begrijp ons niet verkeerd. Je moet niet per se meer beweging hebben, je moet gewoon spieren gaan kweken. Krachttraining of een andere krachtintensieve sport dus gaan beoefenen, niet extra gaan cardio'en.quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:43 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ben ik serieus zo licht dan, dat ik niet zwaar ben wist ik zelf wel(ben een wat tenger postuur), maar zo erg. Mijn gewicht schommelt in elk geval rond de 65 kg en heb soms echt van die vreetbuien zonder dat ik echt honger heb(kan bijvoorbeeld in een rap tempo een zak chips opvreten(ja sorry, kleine verslaving). Misschien dat dat het probleem is van 'het buikje'. Niet dat chips vreten dan, maar dat ik gewoon te licht ben dus blijkbaar.
Conclusie is dus dat ik meer beweging moet hebben, wat ik al wel ook wou want wat ik nu uitvoer is ook niet bepaald spectaculair(lees: geen donder). Simpelere oplossing om dit te 'kweken' of is een sportschool de beste en tegelijk ook de duurste(:() oplossing?
wel gewoon elke dag situps dan word je ook gespierd.quote:Op dinsdag 20 december 2011 23:30 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Jij heb er duidelijk geen verstand van.
Opdrukken.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:51 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Misschien dat ik naar een sportschool ga, maar hoe kan ik verder mijn bovenlichaam trainen mocht ik naar niet een sportschool gaan, dus gewoon simpel thuis, of zijn daar echt apparaten voor nodig die je alleen in de sportschool vindt? Wat voor een oefeningen zijn hier goed voor?
Ik vergat er bij te vermelden dat je uiteraard je schoonmoeder met obesitas op je rug moet laten klimmen zodat je maar maximaal 3x5 reps kan doen. Plus daarbij 3000 kcal naar binnen werken per dag. Moet jij eens zien hoe snel je massa aanzetquote:Op woensdag 21 december 2011 15:29 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Alleen opdrukken schiet niet op als je het doet om meer spiermassa te krijgen.Je wordt er wel wat sterker door, maar als je het vervolgens een maandje niet doet ben je weer terug bij af. Bovendien is thuis trainen saai en niet erg motiverend. Als je meer spieren wil krijgen, gewoon naar de sportschool
Opdrukken doe je dan ook op je vuisten.quote:Op woensdag 21 december 2011 17:03 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Nee man. Gewoon bankdrukken. Opdrukken is ook nog is slecht voor je polsen, zeker met gewicht op je rug.
Een lager lichaamsvet percentage zal TS inderdaad van zijn buikje af helpen, echter is hij al bijzonder licht, en als hij nu nog meer gaat cutten zal er niks meer van hem overblijven.quote:Op woensdag 21 december 2011 18:54 schreef Samson het volgende:
Je bent idd licht, maar ik ben ook maar iets van 68kg bij 1.80m. Het is maar net hoe je gebouwd bent. De manier om van je buikje af te komen is simpel. Actiever gaan worden en gezonder gaan eten. Vooral met cardio krijg je dat buikje wel weg. Uit ervaring (ook jarenlang sportschool gedaan) weet ik dat enkel kracht je niet van je buikje af zal helpen. Sinds ik fanatieker ben gaan lopen ben ik mn eigen buikje kwijtgeraakt en heb nu een sixpack. Ik heb echter hetzelfde wat jij hebt, bij mij moet een zak chips ook in 1x op en als ik lekkers in huis heb kan ik me niet beheersen en moet het op. Dat zal altijd de valkuil blijven, echter moet je af en toe wel lekker even zondigenEn BMI zegt echt niet alles. Als je er verder gewoon gezond uitziet zou ik me echt geen zorgen maken om een eventueel te laag gewicht. Dit commentaar zul je al snel krijgen omdat in NL het merendeel van de bevolking gewoon te zwaar is, dus die vinden mensen sowieso snel te licht (als ze je met zichzelf vergelijken)
Als je het goed aanpakt heb je idd gelijk, echter zou je de mensen in de sportschool de kost moeten geven die alles getraind hebben maar toch nog met een vette pens rondlopen. Dat ziet er weer niet veel beter uit. Ik wil ook alleen maar zeggen dat het mij niet is gelukt tijdens mn jaren in de sportschool en met al het lopen dus wel.quote:Op woensdag 21 december 2011 19:17 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Een lager lichaamsvet percentage zal TS inderdaad van zijn buikje af helpen, echter is hij al bijzonder licht, en als hij nu nog meer gaat cutten zal er niks meer van hem overblijven.
Anderzijds, als je aan krachttraining doet en er goed bij eet gaat je spiermassa omhoog, en wordt je lichaamsvet percentage ook per definitie lager (mits je niet zoveel boven je onderhoud gaat zitten dat je ook een hoop vet aankomt), maar zie je er ook gewoon veel beter uit. Bovendien is het goed voor je. Zei ik al dat het er veel beter uit ziet?
Een dudes met visible abs die modelleert voor corrigerend ondergoed.quote:Op woensdag 21 december 2011 19:20 schreef Soldier2000 het volgende:
Corrigerend ondergoed
[ afbeelding ]
Spieropbouw door cardio?quote:Op vrijdag 23 december 2011 22:22 schreef LunaAurea het volgende:
Met cardio (daar valt hardlopen ook onder) gaat je lichaam over op vetverbranding. En dat is nou juist waar dat 'buikje' (deels) uit bestaat. Met het afvallen zal het waarschijnlijk wel meevallen, omdat het vet wat je verbrand wordt gecompenseerd met extra spiermassa. In elk geval succes, wat extra beweging is nooit verkeerd.
Je traint je spieren zoiezo, welke sport je ook doet (oké, misschien niet met schaken)quote:
Hardlopers hebben weinig spieren. Vrijwel alle duursporters hebben weinig spieren.quote:Op vrijdag 23 december 2011 23:12 schreef LunaAurea het volgende:
[..]
Je traint je spieren zoiezo, welke sport je ook doet (oké, misschien niet met schaken)
Ooit een hardloper/zwemmer gezien die geen spieropbouw heeft?
hahahaaaaaaquote:Op dinsdag 20 december 2011 23:21 schreef boskameel het volgende:
[..]
ja en al die anabolen shakes :S
In de zomer stiekem aan je zusje gevenquote:Op zaterdag 24 december 2011 02:06 schreef shiftsix het volgende:
[..]
hahahaaaaaa
anabolen in een shake? zou wel chill zijn
Hardlopers en duursporters hebben wel degelijk redelijk wat spiermassa, anders trek je dat echt niet hoor. Alleen zijn het niet van die opgepompte spieren die je in een sportschool kweekt.quote:Op vrijdag 23 december 2011 23:21 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Hardlopers hebben weinig spieren. Vrijwel alle duursporters hebben weinig spieren.
quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:30 schreef Samson het volgende:
[..]
Hardlopers en duursporters hebben wel degelijk redelijk wat spiermassa, anders trek je dat echt niet hoor. Alleen zijn het niet van die opgepompte spieren die je in een sportschool kweekt.
We weten onderhand nu echt wel dat voor jou echt alleen, maar dan ook echt alleen een opgepompt sportschoollijf mooi is. Helemaal geen probleem hoor. Ik vind dat Makau een mooi afgetraind lichaam heeft, smaken verschillen nu eenmaal.quote:
...watquote:Op zaterdag 24 december 2011 16:16 schreef Samson het volgende:
Jammer dat in elk topic over afvallen etc meteen de hele sportschoolbende weer om de hoek komt kijken, vermaak je toch gewoon in je eigen topics zou ik zeggen, lekker met anderen ouwehoeren over hoe je nog meer spiermassa kunt kweken en er nog beter uit kunt zien is toch fantastisch?
Echt zo kortzichtig dat volk ja. En mensen aanraden om cardio te doen voor spieropbouw, heb je er dan weinig van begrepen of wat.quote:Op zaterdag 24 december 2011 16:33 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
...watEr mag niet gereageerd worden door de "sportschoolbende" in topics waar dat relevant is?
Je komt heel erg over alsof je denkt dat je met 3x per week trainen meteen Ronnie Coleman (http://upload.wikimedia.o(...)ympia_-_2009_-_7.png) wordt, dat je moet oppassen dat je niet te groot wordt en dat alle mensen die in het BB-topic (ik neem aan dat je daarnaar refereert) posten überhaupt zo willen worden. Met andere woorden, onwetend.
Het zal niet het eerste topic zijn dat door jullie helemaal verziekt wordt en waar vervolgens weer het nodige uit gedelete moet worden na klachten bij Feedback...quote:Op zaterdag 24 december 2011 16:33 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
...watEr mag niet gereageerd worden door de "sportschoolbende" in topics waar dat relevant is?
Je komt heel erg over alsof je denkt dat je met 3x per week trainen meteen Ronnie Coleman (http://upload.wikimedia.o(...)ympia_-_2009_-_7.png) wordt, dat je moet oppassen dat je niet te groot wordt en dat alle mensen die in het BB-topic (ik neem aan dat je daarnaar refereert) posten überhaupt zo willen worden. Met andere woorden, onwetend.
Het blijkt gewoon dat dat dus niet zo is, omdat de TS ervan overtuigd blijft dat hij nog meer moet afvallen.quote:Op zaterdag 24 december 2011 17:07 schreef BasEnAad het volgende:
Meestal is één keer roepen dat de sportschool het enige heilige middel is wel genoeg inderdaad.
Als je die bobbel vastpakt en weer opstaat, heb je dan nog steeds wat in handen?quote:Op woensdag 28 december 2011 11:39 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik hoef echt niet af te vallen hoor, als die weegschaal 65 kg aangeeft bij 1.80m weet ik wel dat dat goedzit hoor, alleen dat buikje is zo afgrijselijk. Valt niet op als ik een shirt aan heb ofzo(zo erg is het ook niet), maar als je zit/bukt komt de daar toch een hele vetribbel naar boven, wordt je niet goed van.
1.80 en 80 kg zonder buikje, dat is iets om naar te streven. Wil je er niet 'gespierd' uitzien? Blijf dan op een normaal vetpercentage. Maar je zegt dat je 65 kg weegt bij die lengte, en dat inclusief een paar kg overgewicht want ander zou je geen buikje. Stel dat je op een lager vetpercentage 60 kg zou zijn, bij 1.80... Dat klinkt toch niet goed?quote:Op woensdag 28 december 2011 11:39 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik hoef echt niet af te vallen hoor, als die weegschaal 65 kg aangeeft bij 1.80m weet ik wel dat dat goedzit hoor, alleen dat buikje is zo afgrijselijk. Valt niet op als ik een shirt aan heb ofzo(zo erg is het ook niet), maar als je zit/bukt komt de daar toch een hele vetribbel naar boven, wordt je niet goed van.
Ja.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:44 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Als je die bobbel vastpakt en weer opstaat, heb je dan nog steeds wat in handen?
Zolang dat buikje er niet is vind ik het goedzo, maar afvallen lijkt me nou ook niet zo gezond toe in mijn geval eigenlijk.. Leef wat te relaxt denk ik, maar dan nog.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:53 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
1.80 en 80 kg zonder buikje, dat is iets om naar te streven. Wil je er niet 'gespierd' uitzien? Blijf dan op een normaal vetpercentage. Maar je zegt dat je 65 kg weegt bij die lengte, en dat inclusief een paar kg overgewicht want ander zou je geen buikje. Stel dat je op een lager vetpercentage 60 kg zou zijn, bij 1.80... Dat klinkt toch niet goed?
Je wat aantrekken van BMI en 'ideale gewicht' is niet zo'n goed idee, die dingen zeggen niets over de samenstelling van je lichaam. Je moet gewoon streven naar iets wat jij mooi vindt, in de spiegel. Zou jij tevreden zijn met 1.80 en 60 kg, dus zonder je buikje?
Die paar kg vet kun jij gerust missen en tegelijkertijd 10 kg spiermassa erbij gooien, zie je er al een stuk atletischer en mannelijker uit. Maar goed, je hebt ook mensen voor wie dat helemaal niet hoeft, blijft je eigen keuze natuurlijk.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:54 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Zolang dat buikje er niet is vind ik het goedzo, maar afvallen lijkt me nou ook niet zo gezond toe in mijn geval eigenlijk.. Leef wat te relaxt denk ik, maar dan nog.
Je wordt echt niet binnen 2 weken een bodybuilder hoor. Gewoon minder vaak gaan als je vindt dat je genoeg spier hebt.quote:Op woensdag 28 december 2011 12:03 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik hoef geen halve bodybuilder te worden ofzo, alsjeblieft niet zeg. Al kan wat meer spiermassa absoluut niet kwaad, wil dan ook wel naar een sportschool toe in het nieuwe jaar. (Regio zuidwest-Drenthe, Noord-Overijssel, anyone tips) .
Wil dus wel dat buikje wegwerken in elk geval, zeer zeker.
70 kg bij 1.80 is geen overbodige luxe hoor, lijkt me eerder vrij standaard. Je hebt natuurlijk geen pics gepost, maar qua wat je zoal beschrijft klinkt als dat je 'skinnyfat' bent en dat is een mooi startpunt voor verbetering.quote:Op woensdag 28 december 2011 12:03 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik hoef geen halve bodybuilder te worden ofzo, alsjeblieft niet zeg. Al kan wat meer spiermassa absoluut niet kwaad, wil dan ook wel naar een sportschool toe in het nieuwe jaar. (Regio zuidwest-Drenthe, Noord-Overijssel, anyone tips) .
Wil dus wel dat buikje wegwerken in elk geval, zeer zeker.
De sportschoolbende die gaat trollen is niet ok, klopt.quote:Op zaterdag 24 december 2011 16:16 schreef Samson het volgende:
Jammer dat in elk topic over afvallen etc meteen de hele sportschoolbende weer om de hoek komt kijken, vermaak je toch gewoon in je eigen topics zou ik zeggen, lekker met anderen ouwehoeren over hoe je nog meer spiermassa kunt kweken en er nog beter uit kunt zien is toch fantastisch?
Als je het goed aanpakt wel ja, echter is het mijn ervaring dat het moeilijk is om EN gespierd, EN afgetraind te zijn. Veel mensen doen te weinig aan cardio, zijn dus wel gespierd maar hebben relatief teveel vet. En in dat geval vind ik minder gespierd mooier als dat ook minder vet inhoudt. Indertijd in de sportschool kreeg ik mn buikje helaas niet weg. Met veel hardlopen uiteindelijk wel.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 08:44 schreef Mr.J het volgende:
[..]
De sportschoolbende die gaat trollen is niet ok, klopt.
Maar deze groep heeft echter wel de kennis in huis over voeding, training en je fysiek veranderen. Wat 'wij' weten is universeel toepasbaar. Alleen zal het per geval in een ander jasje gegoten dienen te worden, maar de basis zal het zelfde zijn.
Veel mensen prijzen Starting Strength van Rippetoe de hemel in, zoek daar eens op.quote:Op woensdag 4 januari 2012 01:15 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ok, maar wat voor oefeningen zal ik precies moeten doen om van mijn skinny fat af te komen??
Je kan nu al iets bereiken; trek wat makkelijke schoenen aan en een sportbroek en hardlopen maar. Je zal zien dat je al in twee weken een veel strakkere buik hebt. Ik heb ongeveer dezelfde lengte als jij en woog ook een hele tijd 60-65 kilo ondanks dat ik al sinds me 16e naar de sportschool ga. Uiteindelijk komt het met de jaren, ik ben nu bijna 21 en weeg tussen 75-80 kilo(zelfs even 82!). Maar ik had precies hetzelfde probleem dat wanneer ik bijvoorbeeld veel koolhydraten at dat het buikje dan om de hoek kwam kijken. Als je echt alleen je buikje kwijt wil is hardlopen de way to go, let wel goed op om genoeg te eten.quote:Op zondag 8 januari 2012 20:23 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Thanks allen. Ben van deze week van plan om naar een sportschool te gaan en om me aan te melden. Moet je blijkbaar ook nog zo'n fittest doen, of moet, die ga je doen geloof ik. Althans dat alles heb ik gelezen op die site, en dan maar afwachten hoe lang het zal duren vooraleer er resultaat te zien is.
Sporten is 1 ding, voeding is de andere. Je moet daar wel aan allebei iets gaan doenquote:Op zondag 8 januari 2012 20:23 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Thanks allen. Ben van deze week van plan om naar een sportschool te gaan en om me aan te melden. Moet je blijkbaar ook nog zo'n fittest doen, of moet, die ga je doen geloof ik. Althans dat alles heb ik gelezen op die site, en dan maar afwachten hoe lang het zal duren vooraleer er resultaat te zien is.
Begin (proberen) met 20min, en dan met intervallen --> snel langzaam snel langzaam etc.quote:
Met 64 kilo heb je het lichaam om best 3 keer per week 10 km aan te kunnen, algemeen genomen wordt geadviseerd om het rustiger op te bouwen. Al heb ik me daar toen ik jouw gewicht had ook niet veel van aangetrokken en dat ging prima. Reken op veel spierpijn na de eerste dag. Veel succes!quote:
Dat is behoorlijk netjes, zeker voor een beginner! Ik zou ook zeker vaker lopen als ik jou was, maar let er op dat je gewrichten en spieren nog wel moeten wennen aan de belasting, bovendien moet je techniek zich ook ontwikkelen. Vooral geen pijntjes negeren.quote:Op maandag 9 januari 2012 01:59 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Lag in bed, kon niet slapen. Lag toch al een half uur wakker en voor mij doen is het een not done, en aangezien ik morgen niks op de planning had dacht ik met m'n idiote kop, why not. De maan gaf toch zat licht en heb vervolgens mijn joggingbroek aangetrokken, en ja, je raadt het al: ben gaan hardlopen.
Ben maar gewoon dom begonnen en uiteindelijk in 33 minuten iets van 6 kilometer afgelegd. Ging ansich redelijk, nog wel ff 50 meter stukje rustig gelopen omdat ik een ietwat kleine steek kreeg, maar buiten wat moeiere benen weinig aan de hand meer geweest en gewoon doorgelopen. Geen idee of dit zo voor een eerste keer goed is, maar het kan wel beter, dat weet ik dan wel weer. Ga het is bijhouden hoe dit zo ontwikkelt, lijkt me wel lollig om te zien na verloop van tijd.
Goh, dat heeft iedereen.quote:Nou, er zijn grotere problemen op de wereld, tis dan ook niet echt een probleem, maar wil er wel van af eigenlijk. Heb namelijk een buikje, niet extreem, maar gewoon wel een klein buikje wat zeker zichtbaar is als je zit met een spijkerbroek aan(ofwel er komt een dikker laagje te zien zeg maar. )
Hmm, dit kan ook nog wel is kloppen bij mij, ben ik bang.. In elk geval heb ik de laatste weken niet echt veel actie ondernomen, is er nog al bij ingeschoten eigenlijk.. Ik ben in elk geval eerst van plan wat beginnen met hard te lopen om een wat strakker buikje te krijgen en later naar een sportschool te gaan, hangt nog namelijk van wat factoren af(Nieuwe opleiding, school, werk etc.) Is sowieso wel iets voor de toekomst. Het erge is dat ik in gewicht ook nog eens een kilo ben afgevallen, de teller staat om exact te zijn op 63.8...quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:19 schreef fathank het volgende:
Let ook eens op je houding TS. Waarschijnlijk laat je je schouders teveel hangen, waardoor je bekken ook voorover kantelt waardoor je buik naar voren lijkt uit te staan.
Ik heb ook 64 kg gewogen op 1,80m en door een verkeerde houding lijk je net zo'n Afrikaans hongerbuikje te hebben.
Hard trainen en veul eten hebben dit opgelost.
Kom op... Iedereen heeft een vetribbel als je zit.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:39 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ja vind je het gek dat je afvalt als je gaat rennen. Je moet spieren trainen.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:53 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Hmm, dit kan ook nog wel is kloppen bij mij, ben ik bang.. In elk geval heb ik de laatste weken niet echt veel actie ondernomen, is er nog al bij ingeschoten eigenlijk.. Ik ben in elk geval eerst van plan wat beginnen met hard te lopen om een wat strakker buikje te krijgen en later naar een sportschool te gaan, hangt nog namelijk van wat factoren af(Nieuwe opleiding, school, werk etc.) Is sowieso wel iets voor de toekomst. Het erge is dat ik in gewicht ook nog eens een kilo ben afgevallen, de teller staat om exact te zijn op 63.8...
Mijn vriendje, tevens bewegingswetenschapper, zegt vanaf 20 minuten.quote:Op woensdag 25 januari 2012 00:04 schreef FatalityBE het volgende:
Eet savonds geen snoep voor tv, joggen is een zeer goede sport met veel effect. Bmi is een richtlijn, daarom is een vettest stukke beter. Je verbrand pas vet vanaf 30-40min sporten aan een stuk. Dus ik denk direct aan wandelen, joggen en fietsen. Veel geluk
quote:Op woensdag 25 januari 2012 00:04 schreef FatalityBE het volgende:
Eet savonds geen snoep voor tv, joggen is een zeer goede sport met veel effect. Bmi is een richtlijn, daarom is een vettest stukke beter. Je verbrand pas vet vanaf 30-40min sporten aan een stuk. Dus ik denk direct aan wandelen, joggen en fietsen. Veel geluk
Alleen creër je die imo liever dmv sport/cardio dan door je kcal inname te gaan beperken. Kcal inname beperking heeft weer invloed op je verbranding etc.quote:Op woensdag 25 januari 2012 00:24 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Ja, omdat daarvoor je glycogeen nog niet op is. Dat betekent niet dat je afvalt, als je het aan het eind van de dag alsnog netto een caloriesurplus hebt.
Wat je zegt is waar, maar het is zo'n misleidende, nutteloze uitspraak. Het gaat erom dat je een netto calorie deficientië creëert, niet dat je door het sporten an sich vet verbrandt.
Dat ben ik zeker met je eensquote:Op donderdag 26 januari 2012 08:40 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Alleen creër je die imo liever dmv sport/cardio dan door je kcal inname te gaan beperken. Kcal inname beperking heeft weer invloed op je verbranding etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |