Floppydisks!quote:Licentiegever zal het hieronder omschreven Materiaal na ondertekening van deze Overeenkomst door middel van geheugenkaart / geheugen stick / CD-ROM / DVD of andere digitale
data drager aan MAX ter beschikking stellen.
quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:42 schreef Doodkapje het volgende:
Niets kan tegen gratis op
http://www.digifotopro.nl(...)s-boos-op-omroep-max
[..]
Okee curieus,...
[..]
Dus je mag ze voor het verlaten wel even op je computer zetten?
http://www.omroepmax.nl/?waxtrapp=cadlhDsHnHUVOJG
quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:49 schreef problematiQue het volgende:
Dit moet te pranken zijn. Aankomen met een Sony die alleen Memory Disks slikt, of hoe die dingen ook heten.
quote:
quote:Op dinsdag 20 december 2011 16:24 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
XQD
[..]
Nou ja,... er staat in de overeenkomst dat je een geheugenkaartje krijgt...
quote:Op dinsdag 20 december 2011 16:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Die licentiovereenkomst, schandalig gewoon.
http://www.omroepmax.nl/u(...)an_Fotomateriaal.pdf
Ik zou voor zip-disks gaan. Anders ben je constant bezig met ARJ.quote:Op dinsdag 20 december 2011 16:27 schreef problematiQue het volgende:
Ik heb ze jongens, zo gaan we ze pakken:
[..]
Floppydisks!
Mja, met de kwaliteit van de foto's die de toegenkelijke camera's tegenwoordig uitpoepen... zware tijden voor professionele fotografen.quote:
Technische kwaliteitquote:Op dinsdag 20 december 2011 17:01 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Wat versta jij onder kwaliteit dan?
En dat zijn?quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:01 schreef Isdatzo het volgende:
[ afbeelding ]
Kerstcadeautje voor mezelf. Mine mine mine.
Alsof de gemiddelde consument het zietquote:Op dinsdag 20 december 2011 17:03 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Technische kwaliteitKennis van compositie etc is niet zo te koop
Eigen naam.quote:Op dinsdag 20 december 2011 21:57 schreef Mexicaantje. het volgende:
noortjeisleuk als domeinnaam, is dat wat?
Voor alsnog weet ik van slechts 3 mensen dat ze heten zoals ik. 1 daarvan is ook fotograaf, de ander familie.quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:09 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Eigen naam.
Tenzij je mijn naam hebt want daar zijn er meerdere van in NL
quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:37 schreef freud het volgende:
www.noortjeis.nl/leuk
www.noortjeis.nl/gek
www.noortjeis.nl/leuk/fotograferend
www.noortjeis.nl/etc
Eindeloos varieren...
Doet af aan de foto's, foto's die je nu maakt met meer contrast geven dezelfde 'grauwe' sfeer weer, maar maken de foto zelf ook 10x mooier.quote:Op woensdag 21 december 2011 00:14 schreef problematiQue het volgende:
Wat vinden jullie betreft kleurgebruik? http://frontpage.fok.nl/s(...)d-korea.html#9795415
quote:Your idea:
In my view, Flickr is sitting on a unexploited goldmine. Flickr has a massive amount of data on people's favorites. Now imagine this data used in the way last.fm uses their user statistics to recommend new artists, providing a list of artists people listen to who listen to the same kind of music as you.
This could be a new way to discover other photographers - a list of photos you'll probably like, based on the favorites of other users who have also favorite'd the same photos as you. Or, if information based on tags and perhaps even location were added, similar photos.
To take myself as an example, I like street photos from China and thus frequently favorite this kind of photos. With the hypothetical system, users who share my interest would, by 'favoriting' photos they like, automatically recommend those photos to me: Located in China, tagged 'street' and helped by a similar pattern of favorites.
Just to illustrate how far this could go: Even colors could be included to distinguish black and white photography from color photography, and pastel tinted 'artsy' photography from the rich greens of landscapes. There's such an abundance of information within the databases of Flickr upon which to base something like this.
To counter inevitable patronage and help relatively unknown photographers get their best works known to more people, the system would start to disfavor recommending photos which have been 'favorite'd' too many times (IE: beyond a certain threshold the frequency of being 'favorite'd' becomes inversely related to the frequency of recommendations).
Best, I hope that made sense,
Kevin Schoenmakers
Dat zou opzich nog niet eens zo'n gek idee zijn, en een flinke boost voor fotografen.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:03 schreef problematiQue het volgende:
Een e-mail die ik net naar Flickr heb gestuurd:
[..]
Slim! Ook leuk afstudeerproject trouwens; 'smaak' leren herkennen met analyse-algoritmes.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:03 schreef problematiQue het volgende:
Een e-mail die ik net naar Flickr heb gestuurd:
[..]
Wat gaaf joh!quote:Op donderdag 22 december 2011 14:21 schreef SP22 het volgende:
Yay!!! Ik ben ingehuurd als fotograaf voor een jeugdvoetbaltoernooi met AC Milan, Borussia Mönchengladbach, Borussia Dortmund, FC Randers uit Denemarken en AZ, PSV, Ajax, FC Twente, Vitesse en Go Ahead Eagles.
EDIT: net ook ingehuurd (voor écht geld) om een beursstand te fotograferen! This day keeps on getting better!
En krijg je voortaan mailtjes:quote:Op donderdag 22 december 2011 19:33 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Wat gaaf joh!
Heb juist zonet een project afgeslagen![]()
Of ik studentenverenigingen wil schieten voor een kalender, die ze verkopen voor een goed doel. Voor de drukker is er natuurlijk wel budget, maar goed... de foto's hoeven niet perfect te zijn, dus dan hoeft de fotograaf niet betaald te worden... maar naamsbekendheid krijgt ie wel als gratis fotograaf maybe
En nu kan ik natuurlijk zeggen, Foto's maken van studentes! Wat wil je nog meer!quote:Op donderdag 22 december 2011 19:33 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Wat gaaf joh!
Heb juist zonet een project afgeslagen![]()
Of ik studentenverenigingen wil schieten voor een kalender, die ze verkopen voor een goed doel. Voor de drukker is er natuurlijk wel budget, maar goed... de foto's hoeven niet perfect te zijn, dus dan hoeft de fotograaf niet betaald te worden... maar naamsbekendheid krijgt ie wel als gratis fotograaf maybe
Voor het onderwerp hoef ik het niet te doen, neequote:Op donderdag 22 december 2011 19:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En nu kan ik natuurlijk zeggen, Foto's maken van studentes! Wat wil je nog meer!
Maar je hebt nou eenmaal al een leuke vriendin
Ik heb haar al een keer in het wild gezienquote:Op donderdag 22 december 2011 19:41 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Voor het onderwerp hoef ik het niet te doen, neeSchatjemijn:
[ afbeelding ]
Reputatie... maar dat is dan "die fotograaf die normaal gesproken wel een tarief rekent, maar zodra hij van die schaarsgeklede jonge grietjes voor de camera krijgt doet ie het voor nop..."
En het kost stiekem veel tijd om een goede plaat neer te zetten.
Zonder gein, Nijmegen. Moet ik t doorgeven?quote:Op donderdag 22 december 2011 20:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb haar al een keer in het wild gezien
Schaarsgeklede jonge grietjes? Waar moet ik heen?
Nee. Geen tijd voor en te ver weg. Bedankt voor de tip.quote:Op donderdag 22 december 2011 20:10 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Zonder gein, Nijmegen. Moet ik t doorgeven?
Niet doen?quote:Op donderdag 22 december 2011 20:15 schreef SP22 het volgende:
Iemand nog tips om curling te fotograferen op een slecht verlichte tijdelijke ijsbaan..?
Uhm... wat is hier precies schaarsgekleed aan?quote:Op donderdag 22 december 2011 19:41 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Voor het onderwerp hoef ik het niet te doen, neeSchatjemijn:
[ afbeelding ]
Reputatie... maar dat is dan "die fotograaf die normaal gesproken wel een tarief rekent, maar zodra hij van die schaarsgeklede jonge grietjes voor de camera krijgt doet ie het voor nop..."
En het kost stiekem veel tijd om een goede plaat neer te zetten.
Alsof hij díe foto gaat posten hierquote:Op donderdag 22 december 2011 22:27 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Uhm... wat is hier precies schaarsgekleed aan?
Goed punt!quote:Op donderdag 22 december 2011 22:27 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Nee, ok, ik was even bang dat heel Nederland plots gereformeerd was geworden.quote:
Ik ook. Was alleen vergeten dat ik GMT bedoeldequote:Ik was trouwens zowaar van plan om vroeg naar bed te gaan. Dus om 10 uur.
Die foto staat los van de:quote:Op donderdag 22 december 2011 22:27 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Lijkt me.quote:dat is dan "die fotograaf die normaal gesproken wel een tarief rekent, maar zodra hij van die schaarsgeklede jonge grietjes voor de camera krijgt doet ie het voor nop..."
Zware bevalling?quote:
Wtf... in januari hoop ik!?quote:
Ja, ik heb m aanbevolenquote:Op donderdag 22 december 2011 21:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee. Geen tijd voor en te ver weg. Bedankt voor de tip.
Zeker niets voor Bart?
Haha, ja, dat dan weer wel. Had er één die uiterlijk vandaag ingeleverd moest worden en de andere 6 zitten dus inderdaad in januari...quote:
Dat krijg je met die pretstudies.quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:10 schreef Omniej het volgende:
[..]
Haha, ja, dat dan weer wel. Had er één die uiterlijk vandaag ingeleverd moest worden en de andere 6 zitten dus inderdaad in januari...
Heerlijk ook als je dan studiegenoten hoort klagen dat ze 'vreeeeselijk' veel vakken hebben en toch écht iets moeten laten vallen, terwijl ze dan 3 tentamens o.i.d. blijken te hebben.Stel je even aan ofzo.
Maar goed, tot zover mijn frustratie.
quote:
Hier ook.. alleen jammer dat ik een slijmbeursontsteking in m'n elleboog heb.quote:
Ik heb net m'n boodschappen gedaan. Was heerlijk rustig!quote:Op vrijdag 23 december 2011 18:21 schreef Merlijn het volgende:
[..]![]()
morgen om 8u bij de super voor de deur staan.
Owh damn, das niet zo tof.quote:Op vrijdag 23 december 2011 18:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hier ook.. alleen jammer dat ik een slijmbeursontsteking in m'n elleboog heb.
Streep door alle plannen, kutzooi.
Wellicht scheelt het dat ik voornemens ben ze niet iedere dag te dragen?quote:Op vrijdag 23 december 2011 22:18 schreef Isdatzo het volgende:
Ja, nou.. daar begon ik een paar maanden geleden ook eens mee maar ik was binnen een week genezen.
Sux bigtime indeed. Motor is ook helemaal over nu even zeker?quote:Op vrijdag 23 december 2011 21:19 schreef Isdatzo het volgende:
Mja ik ben niet ziek alleen ik kan *niks* met m'n linker arm (ben links). Slapen gaat ook amper want dan draai je in je slaap en ligt je arm weer anders = Bam. Wakker.
Dit gaat m'n vakantie verneuken.
Ik zit inmiddels op -4,5 en -4,0. Montuur passen is zo'n beetje in de spiegel kruipen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 22:34 schreef Isdatzo het volgende:
Geen idee, ik was 't prutsen zo beu dat ik 't maar voor gezien (hihi) hield.
't Ging jaren goed zonder bril / lenzen.. goed, ik zag wel wat meer met, maar 't is me het gedoe niet waard.
Neem een setje daglenzen voor je een montuur uitzoekt.quote:Op zaterdag 24 december 2011 00:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik zit inmiddels op -4,5 en -4,0. Montuur passen is zo'n beetje in de spiegel kruipen.
Mijn seizoen begint pas weer in maart met een weekje racen in Barcelona. In NL durf ik 't pas vanaf halverwege april aanquote:Op zaterdag 24 december 2011 00:34 schreef freud het volgende:
[..]
Sux bigtime indeed. Motor is ook helemaal over nu even zeker?
Ah, kleine troost dusquote:Op zaterdag 24 december 2011 13:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mijn seizoen begint pas weer in maart met een weekje racen in Barcelona. In NL durf ik 't pas vanaf halverwege april aan.
Hier heb ik inmiddels antwoord op, maar 't schiet mij net te binnen: In mijn cameratas zitten ook nog diverse batterijsetjes (gewoon in een vakje los). Zou dit problemen kunnen opleveren?quote:Op woensdag 21 december 2011 23:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
Iemand enig idee hoe het zit met het meenemen van een statief het vliegtuig in? Zoals bij de meeste tassen, wordt ook bij mijn tas het statief aan de buitenzijde van de tas bevestigd. Aangezien mijn cameratas als handbagage moet gaan, ben ik hier benieuwd naar.
Het zijn gewoon losse AA batterijen. Ik vlieg overigens op Salzburg, dus dat is lekker binnen Europa.quote:Op zaterdag 24 december 2011 19:09 schreef Ener-G het volgende:
Batterijen moeten zijn voorzien van de bijbehorende afdekklepjes, dan is er niks aan de hand. Niks over gehoord verder toen ik naar Azie vloog dit jaar.(in totaal 7 vluchten gehad, zowel domestic als internationaal). Misschien dat ze naar Amerika wat strenger zijn, want het hangt er ook vanaf waar je heen vliegt.
Ben er al eens geweest toen pa in het ziekenhuis lag tijdens een vakantie.quote:Op zaterdag 24 december 2011 20:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Salzburg, daar wil ik ook nog weer eens heen.
Toffe stad, bussen op tramlijnkabelsquote:Op zaterdag 24 december 2011 20:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Salzburg, daar wil ik ook nog weer eens heen.
Geen Mrs. Isdatzo om zustertje te spelen oid?quote:Op zondag 25 december 2011 02:54 schreef Isdatzo het volgende:
Klote kerst.. had nu katjelam moeten zijn en morgen de hele dag in m'n nest moeten liggen.
Ha, nee. Dat sprookjesboek is al een tijdje dicht.quote:Op zondag 25 december 2011 10:07 schreef freud het volgende:
[..]
Geen Mrs. Isdatzo om zustertje te spelen oid?
Ik roep al heel lang de 50mm lichtsterk, de 24-70mm 2.8 en de 70-200mm 2.8 en dat word even kiezen hoe veel geld ik wil besteden. Maar een leuke aankoop word het dus zekerquote:Op zaterdag 24 december 2011 15:51 schreef kanovinnie het volgende:
Al enig idee welke? Of moet je nog helemaal gaan kijken over hoe en wat?
Gefeliciteerdquote:Op zondag 25 december 2011 10:51 schreef SP22 het volgende:
Hele fijne kerst iedereen!
Broerlief is jarig hier en vanmiddag mag ik kokkerellen. Mjam mjam!
24-70quote:Op zondag 25 december 2011 15:10 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik roep al heel lang de 50mm lichtsterk, de 24-70mm 2.8 en de 70-200mm 2.8 en dat word even kiezen hoe veel geld ik wil besteden. Maar een leuke aankoop word het dus zeker
Kan, maar met de festivals die ik mee pak kan ik 'm toch niet gebruiken dan.. Zou dan meer voor urbex, fotoshoots en natuur zijn.quote:
Ervaar ook veel plezier van m'n 70-200 hoor maar goed misschien minder praktisch in dagelijks gang van zaken.quote:Op zondag 25 december 2011 15:32 schreef Puala het volgende:
[..]
Kan, maar met de festivals die ik mee pak kan ik 'm toch niet gebruiken dan.. Zou dan meer voor urbex, fotoshoots en natuur zijn.
Waarom niet? Te weinig tele?quote:Op zondag 25 december 2011 15:32 schreef Puala het volgende:
[..]
Kan, maar met de festivals die ik mee pak kan ik 'm toch niet gebruiken dan.. Zou dan meer voor urbex, fotoshoots en natuur zijn.
Heb je hem gemaakt in opdracht, of omdat je er toch al was om te werken? In het eerste geval heb jij de rechten niet, in het tweede geval mogelijk wel (hangt er vanaf hoeveel vrijheid je hebt om tijdens je werk dingen voor jezelf te doen). Hoe dan ook: Youtube piept pas als er iemand klaagt.quote:Op zondag 25 december 2011 14:49 schreef Treces het volgende:
Stel, ik zet een film op Youtube online die ik heb gemaakt in de club waar ik werk als vaste fotograaf, en ik wil daar inkomsten uit genereren. Dan begint Youtube daar zeker van te zeggen dat ik de rechten er niet van heb toch?
Oplossing: Allebei! Maar dan hoop ik wel dat je een kerstbonus van 3k hebt gekregenquote:Op zondag 25 december 2011 22:57 schreef Puala het volgende:
[..]
Klopt. Kom dan gewoon niet zo dichtbij als ik prettig vind.
Of sigma, dan ben je met 1100 klaar.quote:Op maandag 26 december 2011 08:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oplossing: Allebei! Maar dan hoop ik wel dat je een kerstbonus van 3k hebt gekregen
Das ook weer zo.quote:Op maandag 26 december 2011 09:49 schreef Puala het volgende:
[..]
Of sigma, dan ben je met 1100 klaar.
Juk kan me voorstellen dat je niet meer echt lekker van huis weggaat zo...quote:Op maandag 26 december 2011 16:06 schreef Isdatzo het volgende:
Gisteravond bij de overburen ingebroken.. al het 5e huis hier in de straat in 2 maanden tijd.
Ik vertrouw het voor geen meter met 't kapitaal aan onverzekerde (en onverzekerbare) motoren hier. 't Is niet zo'n kunst om ze mee te nemen als je echt wil en als ze weg zijn dan heb je niks.
Neem een hond. Beter dan een alarmsysteem. Rotweiler of Duitse Herder.quote:Op maandag 26 december 2011 16:06 schreef Isdatzo het volgende:
Gisteravond bij de overburen ingebroken.. al het 5e huis hier in de straat in 2 maanden tijd.
Ik vertrouw het voor geen meter met 't kapitaal aan onverzekerde (en onverzekerbare) motoren hier. 't Is niet zo'n kunst om ze mee te nemen als je echt wil en als ze weg zijn dan heb je niks.
Ja maar die blaffen niet zo gemeenquote:Op maandag 26 december 2011 21:47 schreef Timmos het volgende:
[..]
Je moet ook geen poedel nemen, wel zo'n grote die je wel ziet zitten..
Wikipedia slaat vaak de plank mis maar ik zie niet waar dat daar het geval isquote:Op dinsdag 27 december 2011 11:03 schreef kanovinnie het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Canon_EF_1200mm_lens
Slaat wikipedia nou niet gigantisch de plank mis over de cropfactor?
Ah, verkeerd gelezen. Dacht dat er stond dat je met 1.6 crop 1600 mm had en met ff 1920 mmquote:Op dinsdag 27 december 2011 13:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wikipedia slaat vaak de plank mis maar ik zie niet waar dat daar het geval is.
quote:Op woensdag 28 december 2011 18:13 schreef kanovinnie het volgende:
Zo, nieuwe MTB Fujifilm FinePix X100 in de pocket.
Mooi idee. Die overload aan foto's is eigenlijk te bizar voor woorden inderdaad.... Op deze manier zie je dat pas echt goed.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:19 schreef Isdatzo het volgende:
http://www.creativereview(...)r/24-hours-in-photos
quote:Op donderdag 29 december 2011 14:19 schreef Isdatzo het volgende:
Goeie, ik ga de boel eens even opzoekenquote:Op donderdag 29 december 2011 16:49 schreef kanovinnie het volgende:
Sowieso fake. Want volgens mij is dat zo zwaar dat de vloer instort.
Op die site vroeg iemand, hoe zit het met de copyright? Vond ik wel een goedeStraks krijgt die kunstenaar een rekening van elke fotograaf
Welnee, vanaf 40 sec:quote:Op donderdag 29 december 2011 16:49 schreef kanovinnie het volgende:
Succes met je foto vinden hèquote:Op die site vroeg iemand, hoe zit het met de copyright? Vond ik wel een goedeStraks krijgt die kunstenaar een rekening van elke fotograaf
quote:Op donderdag 29 december 2011 14:19 schreef Isdatzo het volgende:
Zelfs als die alleen de foto's met geschikte creative-commons license voor dit grapje pakt kom je in 24 uur nog wel aan zo'n enorme stapel volgens mij hoor!quote:Op donderdag 29 december 2011 16:49 schreef kanovinnie het volgende:
Op die site vroeg iemand, hoe zit het met de copyright? Vond ik wel een goedeStraks krijgt die kunstenaar een rekening van elke fotograaf
Jij hebt wel wat met motorfietsen he?quote:Op zaterdag 31 december 2011 00:16 schreef Isdatzo het volgende:
Vanavond deze nog ekkes opgehaald (rechter).
[ afbeelding ]
Niet helemaal voor mezelf maarrr 't is echt een bruut ding. Honda CR500 (2-takt dus) blok erin. Helemaal lijp.
Die regenbanden hebben verrassend veel grip (als je goed aanlegt met remmen) maar dan nog idd. Ik weet hoe lastig het is op een nat circuit, echt diep respectquote:Op zaterdag 31 december 2011 00:19 schreef problematiQue het volgende:
Dat je zó op de grip van je voorwiel durft te vertrouwen, niet normaal. En, dat je met zulke grote cojones nog comfortabel in je zadel zit, ook niet normaal.
Valt het opquote:Op zaterdag 31 december 2011 00:19 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Jij hebt wel wat met motorfietsen he?
vuurwerk nee, wel feestje vieren bij vriendenquote:Op zaterdag 31 december 2011 12:48 schreef taxibabe het volgende:
Zo .. de laatste dag van het jaar...
Nog goede voornemens hier?
Gaan jullie nog vuurwerk afsteken? Ik niet, heb wel een wenslampion gekocht
Drink smakelijk!quote:Op zaterdag 31 december 2011 13:12 schreef Ynske het volgende:
Jan Linders heeft een leuke actie, koop nu voor 10 euro boodschappen en je krijgt een 4pack lipton icetea voor alleen het statiegeld.
Mijn buurtjes zijn nog toffer. De een na de ander, kind, drink jij dat?
oftewel ik heb nu 32 flessen icetea thuis staan
Meer wat meer met fotografie doen. Rijbewijs halen, 2x zoveel fietsen als vorig jaar (minimaal 5000/6000 km)quote:Op zaterdag 31 december 2011 12:48 schreef taxibabe het volgende:
Zo .. de laatste dag van het jaar...
Nog goede voornemens hier?
Gaan jullie nog vuurwerk afsteken? Ik niet, heb wel een wenslampion gekocht
Ik had al lopen googlen, maar zo te lezen zijn ze aangepast en mag het nu wel.quote:Op zaterdag 31 december 2011 13:13 schreef Ynske het volgende:
[..]
vuurwerk nee, wel feestje vieren bij vrienden
(let je wel op met die wensballonnen/lampionnen, die mogen in nederland niet opgelaten worden, kun je een bekeuring voor krijgen)
Valt wel mee, maar ik heb volgens mij gister wel 2 flessen champagne met een dame opgedronkenquote:
Als je religieus wordt door de kabouters in je hoofd, dan heb je je best gedaanquote:
Bleven ze allemaal slapen?quote:Op zondag 1 januari 2012 14:22 schreef Dark_Angelus het volgende:
Hehe, zo 4 dames van de 5 zijn weer richting een andere plek om gaar te zijn. Wat een avond
quote:
Dan hoop ik voor de lieve vrede in huis dat dat dezelfde is als altijd.quote:Op zondag 1 januari 2012 14:33 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Twee in een bed, twee in de huiskamer op de bank en de grond en eentje bij mij
Haha, het zou maar niet zo zijnquote:Op zondag 1 januari 2012 14:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan hoop ik voor de lieve vrede in huis dat dat dezelfde is als altijd.
Wij hebben gister een krater geslagen van zo'n 20 cm diep, 30 cm rond. Stukje vuurwerk in een kano gestopt die kapot mochtquote:Op zondag 1 januari 2012 17:18 schreef Isdatzo het volgende:
Alleen wel jammer van die mongol die z'n hand eraf blies met een stuk vuurwerk. Gigantische klap op 15 meter van waar wij stonden (was nog op stratumseind). Zei nog: welke idioot gaat tussen al die mensen dit soort vuurwerk afsteken.
Komt 'ie daarna voorbij gestrompeld met z'n bloedend stompje om bij de buurkroeg op de tafel te gaan liggen bloeden.
Wat denken die mensen.
Wat een aandachtshoer....quote:Op zondag 1 januari 2012 17:18 schreef Isdatzo het volgende:
Alleen wel jammer van die mongol die z'n hand eraf blies met een stuk vuurwerk. Gigantische klap op 15 meter van waar wij stonden (was nog op stratumseind). Zei nog: welke idioot gaat tussen al die mensen dit soort vuurwerk afsteken.
Komt 'ie daarna voorbij gestrompeld met z'n bloedend stompje om bij de buurkroeg op de tafel te gaan liggen bloeden.
Wat denken die mensen.
Nope, dat was gewoon bij de vereniging.quote:Op zondag 1 januari 2012 17:27 schreef Isdatzo het volgende:
Dingen opblazen is leuk, maar zoiets steek je niet in een bomvol uitgaanscentrum af.
Nope.quote:Op zondag 1 januari 2012 20:35 schreef problematiQue het volgende:
Geen trouwen-materiaal, dat vriendinnetje.
Mijne welquote:Op zondag 1 januari 2012 20:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nope.
Weet die van jou dan wel hoe je camera werkt?
Sterker nog. Die camera heb ik.quote:Op zondag 1 januari 2012 20:39 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Mijne wel
Verder nu Step Brothers op TV, gaat m'n dag compleet maken
quote:Op zondag 1 januari 2012 20:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Sterker nog. Die camera heb ik.
Ik ben nog steeds in afwachting tot ze doorbreekt als model, televisiester of gewoon beroemd. Dan kan ik mooi die camera verkopen. Dat is mijn pensioenplan.
Jij ook alquote:Op zondag 1 januari 2012 20:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Sterker nog. Die camera heb ik.
Ik ben nog steeds in afwachting tot ze doorbreekt als model, televisiester of gewoon beroemd. Dan kan ik mooi die camera verkopen. Dat is mijn pensioenplan.
En weer terug uit Oostenrijk... Jammer dat de dagen die enigzins productief hadden kunnen zijn, zulk baggerweer hadden dat ik het zooitje maar thuis heb gelaten. Tja, neem aan dat men zich kan voorstellen dat ik liever niet door het funpark ga als het 5 graden is met een cameratas op mijn rug.quote:Op zaterdag 24 december 2011 16:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hier heb ik inmiddels antwoord op, maar 't schiet mij net te binnen: In mijn cameratas zitten ook nog diverse batterijsetjes (gewoon in een vakje los). Zou dit problemen kunnen opleveren?
WAT?quote:
Nah, DA heeft er een van mij een keer geleendquote:Op maandag 2 januari 2012 06:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
WAT?
Worden er in huize angelus aan de grote massa camera's verkocht die door de vrouw des huizes zijn gebruikt?
Riekt naar pure oplichting, maar wel een goed pensioenplan.
En godverdomme, wat is het vroeg
Ja, maar echt geen geld (of noodzaak) voor een D700 upgrade dit jaar... of het moet een sooperdooperafgeprijsde D3s zijn.quote:Op maandag 2 januari 2012 15:13 schreef problematiQue het volgende:
Er gaan echt zoveel nieuwe cameras gepresenteerd worden deze maand. Nikon (D4/D800, een lens), Canon (tijd voor een nieuwe xxxD), Fuji (mirrorless), Pentax (K-r vervanger), Olympus (high-end weerbestendig model met ingebouwde zoeker en lenzen), Panasonic (GH-3, lenzen) en Ricoh (K-mount module voor GXR) gaan allemaal met redelijke zekerheid iets tevoorschijn toveren rond CES en PMA.
Alweer bijna een jaar terug!quote:Op maandag 2 januari 2012 09:41 schreef freud het volgende:
[..]
Nah, DA heeft er een van mij een keer geleend. Ook een optie he
.
Die 4 dagen in het jaar kan ik het wel hebben, voorderest brrr.quote:
Het is dat er grof geld aan te pas komt.quote:
Nja, groningen maakt meer kapot dan geld goed kan maken hè.quote:Op maandag 2 januari 2012 15:56 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Het is dat er grof geld aan te pas komt.
I can vouch for thatquote:
Jij moet eerst hierheen. Daarna kom ik weer die kant uit!quote:Op maandag 2 januari 2012 16:15 schreef SP22 het volgende:
Maar jij moest via Friesland!
ik zal je nog eens uitnodigen..
K-5 lenen?quote:Op maandag 2 januari 2012 16:17 schreef Dark_Angelus het volgende:
Nu nog even een hogere ISO cam ergens vandaan toveren voor die paar dagen
Haha, ik wil best wel een pentax proberenquote:
Ik duik ook zo weer eens de sportschool in, nadat ik gestopt ben met roeien ben ik compleet dicht geslibtquote:Op maandag 2 januari 2012 16:40 schreef SP22 het volgende:
Heb me net ingeschreven bij Fit for free... Iets met spijkers met koppen slaan.
Ik had net de daytona naar buiten gerold om ff m'n geleende koplamp erin te schroeven, begint 't ineens godnondeju hard te regenenquote:Op maandag 2 januari 2012 16:42 schreef Doodkapje het volgende:
Waarom trekt de lucht nou dicht terwijl ik zo naar buiten moet
Mja,... zuur... vogels vliegen laag hier... zwerm op 4 hoog, dikke pak wolken hierboven... zolang er geen regen uit komt blijf ik happy...quote:Op maandag 2 januari 2012 16:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik had net de daytona naar buiten gerold om ff m'n geleende koplamp erin te schroeven, begint 't ineens godnondeju hard te regenen.
jamaarbijjullieishetvroegerdusdanschijntdezonnogharder...quote:Op maandag 2 januari 2012 16:53 schreef problematiQue het volgende:
Hier in Leiden schijnt gewoon de zon? Graadje of 23.
Vegetariërs hebben toch ook bikini-babes rondlopen op de bbq's?quote:
Maar natuurlijk!quote:Op maandag 2 januari 2012 17:00 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Vegetariërs hebben toch ook bikini-babes rondlopen op de bbq's?
Die wilde ik ook al maken, maar de vorige keer was die opmerking minder succesvol.quote:
Omdat je het niet lekker vind, of omdat je het niet nodig vind?quote:Op maandag 2 januari 2012 17:54 schreef problematiQue het volgende:
Ik ben absoluut geen Talibanvegetariër trouwens, meer een soort pragmatist. Ik maak zelf nooit eten klaar met vlees, maar als ik bij vrienden of familie eet en ze maken vlees klaar (wat meestal het geval is) dan eet ik gezellig mee - en smaakt het mij waarschijnlijk beter dan de rest.
Dat doe ik dus ook (niet dus). Nergens voor nodig om overal vlees bij/in te doen. (Hoef ik hier thuis bij mn pa overigens niet te proberen. Dan staan ze op hun achterste benen)quote:Op maandag 2 januari 2012 18:11 schreef problematiQue het volgende:
Het zou al heel veel schelen als mensen niet iedere maaltijd op iedere dag van de week vlees aten.
En dan ook nog Supersize me kijkenquote:Op maandag 2 januari 2012 18:19 schreef problematiQue het volgende:
Heeft iemand wel eens Fast Food Nation gelezen? Dan durf je nooit meer een hamburger te bestellen als je in de VS bent
Waar gaat het over?quote:Op maandag 2 januari 2012 18:19 schreef problematiQue het volgende:
Heeft iemand wel eens Fast Food Nation gelezen? Dan durf je nooit meer een hamburger te bestellen als je in de VS bent
Maar dat gaat dan over rundvlees, niet alleen over fastfood, en runderen in NL krijgen ook gehakte mais.quote:Op maandag 2 januari 2012 18:34 schreef problematiQue het volgende:
(Vooral) over hoe alles wat je kunt bestellen bij de Burger King en McDonalds wordt geproduceerd. Aan de ene kant mooie verhalen over Amerikaanse pioniers die nieuwe manieren van zakendoen ontdekken, aan de ene kant gruwelverhalen uit slachthuizen e.d. Eéntje is me bijgebleven:
Omdat koeien heel heterogeen van vorm zijn is het lastig om ze machinaal te slachten (zoals met varkens en kippen kennelijk wel mogelijk is). Het is dus allemaal mensenwerk. Om de prijzen de drukken wordt het werk niet altijd even secuur gedaan en gaat er nogal eens wat fout. Sowieso zijn het allemaal ongeletterde Mexicanen die langs de band staan, en die moeten de hele dag dezelfde beweging maken onder enorme tijdsdruk. Zo is er altijd één persoon die het hele darmkanaal eruit moet halen, maar vanwege menselijke fouten/de snelheid/ongelijke koeien/botte messen gaat dat wel eens mis en komt de inhoud van de darmen op het vlees terecht. Het gevolg is een heleboel bacteriën op het vlees, sommige dodelijk. Als je pech hebt en je eet bij een restaurant of thuis een niet goed gebraden stuk koeienvlees (wat vaak voorkomt van sommige mensen houden niet van 'well done'), dan kun je besmet raken met zulke gezellige en dodelijke bacteriën als de E. Coli familie. Dat komt in Europa niet vaak voor maar in de VS is het schering en inslag. Een ander gevolg is dat in gootstenen in de VS gemiddeld méér fecale bacteriën te vinden zijn dan in toiletpotten. ()
Wat ook niet helpt is dat het overzichtsorgaan in de VS veel te klein is (aan dat probleem hebben we deels ook de crisis van 2008 te danken), en dus maar eens in de 5 jaar ofzo bij elk slachthuis langs kan gaan om te controleren.
Wat ook een mooie docu is over de Amerikaanse voedselindustrie is King Corn. Die laat zien hoe mais tegenwoordig zowat in ieder product zit (in de VS dan), in de vorm van 101 afgeleiden, vooral High Fructose Corn Syrup (dat spul stoppen ze in alles - het is vrijwel onmogelijk om brood te kopen in de VS waar het niet inzit). Wat er ook langskomt is dat ze koeien ook mais voeren tegenwoordig, waar ze eigenlijk helemaal niet goed mee om kunnen gaan. Ze eten zichzelf letterlijk dood, ware het niet dat ze te kort leven om er aan te overlijden. Hun hele maag raakt vol met onverteerbare maisresten, wat ze in een half jaar de nek om zou draaien, maar dat redden ze dus niet.
Nee, maar wat zit er tussen je brood als je een Big Mac bestelt? Ik noem één voorbeeld, ik was het boek niet aan het samenvatten...quote:Op maandag 2 januari 2012 18:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar dat gaat dan over rundvlees, niet alleen over fastfood
Daar laat ik het altijd doen door iemand in een restaurant.quote:Op maandag 2 januari 2012 20:30 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ja, dat is dan weer het probleem in Nederland. Al het vlees wordt opgepompt met vocht. In Frankrijk en Duitsland nou nooit last van.
Het klinkt mij niet raar in de oren.quote:Op maandag 2 januari 2012 21:59 schreef problematiQue het volgende:
Help me, is het 'een eenduidend beeld'? Word herkent het woord niet en Google geeft maar 8 hits. Dat is toch gewoon een woord?
Dan zal het wel fout zijnquote:Op maandag 2 januari 2012 22:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het klinkt mij niet raar in de oren.
Goede kans.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |