Wélke Caesar? Er zijn er best wel veel geweestquote:
quote:Op dinsdag 20 december 2011 13:32 schreef Boris_Karloff het volgende:
Oke, maar als we de dodenaantallen erbij halen dan komt met stip op 1 Stalin. Maar wie is nou die dictator met de minste doden op zijn geweten?
quote:Gayoom's opponents and international human rights groups have accused him of [...] politically motivated killings.
Paddy Roy Batesquote:Op dinsdag 20 december 2011 13:32 schreef Boris_Karloff het volgende:
Oke, maar als we de dodenaantallen erbij halen dan komt met stip op 1 Stalin. Maar wie is nou die dictator met de minste doden op zijn geweten?
Van de Malidivenquote:Op dinsdag 20 december 2011 13:34 schreef Gattaca het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://en.wikipedia.org/wiki/Maumoon_Abdul_Gayoom
En die Singapore-kerel die eerder was geplaatst.
Een goede keuze wat mij betreftquote:Op dinsdag 20 december 2011 13:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Van de Malidiven![]()
Ik had hem graag als dictator gehad.
De hoofdstad:
[ afbeelding ]
![]()
Ik ben eruit, dat is mijn favoriet
Wie is dat eigenlijk?quote:
nee ik geloof niet dat er ooit een geweest is die niet vooral erg veel aan zich zelf dachtquote:Op dinsdag 20 december 2011 15:09 schreef k3vil het volgende:
Vergeet niet dat een dictator niet persee een slechterik/massamoordenaar etc.hoeft te zijn. Een dictator tekent zich door zijn absolute macht, als je die macht goed gebruikt...
Misschien is het wel leuk een dictator te zoeken die veel positiefs bracht
Je zegt het goed, als die macht goed gebruikt wordt dan is er weinig aan de hand. helaas heeft de geschiedenis geleerd dat macht corrumpeert en absolute macht corrumpeert absoluut. Ik twijvel er niet aan dat enkele dictators de beste bedoelingen hebben gehad in het begin. maar op een gegeven moment stijgt al die macht je naar het hoofd en ben je veelal bezig met die macht in bezit houden.quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:09 schreef k3vil het volgende:
Vergeet niet dat een dictator niet persee een slechterik/massamoordenaar etc.hoeft te zijn. Een dictator tekent zich door zijn absolute macht, als je die macht goed gebruikt...
Misschien is het wel leuk een dictator te zoeken die veel positiefs bracht
En het leger in bedwang houden want dat is ook een hele kunst, een sterke defensie die niet de macht grijpt.quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:14 schreef Boris_Karloff het volgende:
maar op een gegeven moment stijgt al die macht je naar het hoofd en ben je veelal bezig met die macht in bezit houden.
Als ik diictator was zou ik de legertop vervangen door onderdanige familieleden en vrienden.quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:17 schreef Goofjansen het volgende:
[..]
En het leger in bedwang houden want dat is ook een hele kunst, een sterke defensie die niet de macht grijpt.
Saddam deed dat door drie verschillende legers te maken een gewoon leger en een super leger en een hele sterke lijfwacht die ook zo groot als een klein leger was
jij denkt dat dit vijanden zijn??quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:39 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Als ik diictator was zou ik de legertop vervangen door onderdanige familieleden en vrienden.
Nee, kimmie heeft waarschijnlijk toen hij begon hetzelfde gedaan als wat ik voorstelde. Het zittende tuig vervangen door door jou te vertrouwen tuig. Executeer er af en toe 1 en je houdt het tuig wantrouwend en volgzaamquote:Op dinsdag 20 december 2011 15:42 schreef Goofjansen het volgende:
[..]
jij denkt dat dit vijanden zijn??
[ afbeelding ]
Ja, morgen registreert een user van 15 ½ jaar zich en opent een topic met de titel: Je favoviete genocide, als je echt moet kiezen...quote:
Onvermoeibaar, die Ryan. Origineel om over de leeftijd te beginnenquote:Op dinsdag 20 december 2011 17:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, morgen registreert een user van 15 ½ jaar zich en opent een topic met de titel: Je favoviete genocide, als je echt moet kiezen...
veeg me opquote:Op dinsdag 20 december 2011 17:54 schreef von_Preussen het volgende:
Geweldig topic robin, je stijgt in mijn achting.
Zelf heb ik het we'll op militaire dictaturen, gewoon omdat leiders in uniformen en grote militaire parade's erg cool zijn.
Dus denk dan aan Videla, Stroesner, Pinochet, dat waren tenminste nog echte helden 'that ruled with class'.
Jammer dat ik die periode heb moeten missen, in een dergelijke militaire omgeving had ik mij zeker thuisgevoeld. Ook jammer dat Prins Bernhard niet met den Uyl had afgerekend door in 1976 een staatsgreep te plegen met behulp van het leger.
v_P is bloedjeserieus.quote:
quote:
Juist, zelfs in mijn dromen rollen tanks door de straten, zijn veel militaire checkpoints aan te treffen, lopen para-militaire militie's bewapend door de straten en hebben militaire eenheden illustere namen als 'jankende wolf' 'bloeddorstige ratten' of 'brakende straathonden'.quote:
Word je ook lekker zonder reden door je hoofd geschoten of gemarteld in je dromen?quote:Op dinsdag 20 december 2011 18:58 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Juist, zelfs in mijn dromen rollen tanks door de straten, zijn veel militaire checkpoints aan te treffen, lopen para-militaire militie's bewapend door de straten en hebben militaire eenheden illustere namen als 'jankende wolf' 'bloeddorstige ratten' of 'brakende straathonden'.
Nee, dat is te makkelijk, in een gevecht met contra-revolutionairen krijg ik een buikschot en lig onder hevige pijn te creperen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 18:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Word je ook lekker zonder reden door je hoofd geschoten of gemarteld in je dromen?
Ik hoop voor je dat ie eens uit zal komenquote:Op dinsdag 20 december 2011 19:01 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, dat is te makkelijk, in een gevecht met contra-revolutionairen krijg ik een buikschot en lig onder hevige pijn te creperen.
Dat is mijn favoriete droom.
Ik wist het!quote:Op dinsdag 20 december 2011 18:51 schreef remlof het volgende:
Ik hou niet van dictators, maar als ik dan toch moet kiezen wordt het deze baas:
[ afbeelding ]
Het lijkt mij de ultieme manier om aan je eind te komen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 19:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat ie eens uit zal komen
Doodsverwensing, ban.quote:Op dinsdag 20 december 2011 19:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat ie eens uit zal komen
Dat welquote:Op dinsdag 20 december 2011 17:54 schreef von_Preussen het volgende:
Zelf heb ik het we'll op militaire dictaturen, gewoon omdat leiders in uniformen en grote militaire parade's erg cool zijn.
Mooi verhaallijn voor een boekquote:Dus denk dan aan Videla, Stroesner, Pinochet, dat waren tenminste nog echte helden 'that ruled with class'.
Jammer dat ik die periode heb moeten missen, in een dergelijke militaire omgeving had ik mij zeker thuisgevoeld. Ook jammer dat Prins Bernhard niet met den Uyl had afgerekend door in 1976 een staatsgreep te plegen met behulp van het leger.
Inderdaad, dat straalt orde en macht uit. Ik vind het geweldig.quote:Op dinsdag 20 december 2011 17:54 schreef von_Preussen het volgende:
Stroesner en Videla kan ik ook erg waarderen, bij Stroesner was er zelfs geen inkomstenbelasting. Wat een held.quote:Dus denk dan aan Videla, Stroesner, Pinochet, dat waren tenminste nog echte helden 'that ruled with class'.
Ik droom er altijd van zelf de dictator te zijn.quote:Jammer dat ik die periode heb moeten missen, in een dergelijke militaire omgeving had ik mij zeker thuisgevoeld.
Man, ik ben benieuwd wat dat was geworden. Ik twijfel of ik dat wenselijk zou vinden, zeker gezien ik niks weet over de policies die Prins Bernhard zou hanteren.quote:Ook jammer dat Prins Bernhard niet met den Uyl had afgerekend door in 1976 een staatsgreep te plegen met behulp van het leger.
Maar jij bewondert wel dat ze verboden werden, hun democratische rechten werden afgeschaft, mensen in de gevangenis werden gezet, ontslagen, en dat soort vervolgingen ?quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:03 schreef robin007bond het volgende:
Daarnaast wist hij communisten en andersdenkenden goed de les te leren. Natuurlijk keur ik zijn martelingen en moorden niet goed, maar wat mij betreft is hij de minst erge dictator.
http://www.bbc.co.uk/news/world-latin-america-14584095quote:A Chilean commission investigating human rights abuses under the former military leader Gen Augusto Pinochet says there are many more victims than previously documented.
Commission director Maria Luisa Sepulveda said they had identified another 9,800 people who had been held as political prisoners and tortured.
The new figures bring the total of recognised victims to 40,018.
Jij bent tegen democratie in Griekenland?quote:Op dinsdag 20 december 2011 18:10 schreef von_Preussen het volgende:
En niet te vergeten het Griekse kolonelsregime, dat waren nog een dagen waarin Griekenland uit echte mannen bestond en niet uit die natte democatische dweilen. We kunnen nu aanschouwen waartoe democratie heeft geleid, een grote rokende puinhoop.
Ik ben sowieso tegen democratie, aangezien versplintering van de macht inherent is aan trage en inefficiente besluitvorming.quote:Op woensdag 21 december 2011 00:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij bent tegen democratie in Griekenland?
....quote:Op dinsdag 20 december 2011 17:54 schreef von_Preussen het volgende:
Dus denk dan aan Videla, Stroesner, Pinochet, dat waren tenminste nog echte helden 'that ruled with class'.
Dan ben je een fascist..... ?quote:Op woensdag 21 december 2011 00:56 schreef von_Preussen het volgende:
Ik ben sowieso tegen democratie, aangezien versplintering van de macht inherent is aan trage en inefficiente besluitvorming.
Nee, ik heb militaire neigingen, welke politieke invulling je daaraan geeft kan mij geen reet schelen, voor mijn part plak ik een rode ster op m'n borst en zing de internationale, zolang de militaristische geest maar de boventoon voert.quote:Op woensdag 21 december 2011 00:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
....
Je zegt eigenlijk dat je fascistische neigingen hebt ?
Ben je aanhanger van de vestiging van een fascistische dictatuur in Nederland?
Of denk je eerder aan een ander land ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |