abonnement Unibet Coolblue
pi_105798487
De gootsteen in mijn badkamer was verstopt. Ik besloot om er wat vloeibare gootsteenontstopper in te gooien. Na een paar uur was er echter nog geen resultaat, behalve dat er een plas gootsteenontstopper in de waskbak lag. Uiteindelijk heb ik flink wat kokend water er op gegooid, in de hoop dat dat misschien zou helpen, maar helaas.

Resultaat:



Wat nu? :( Ik wil het graag vanavond nog oplossen.
  maandag 19 december 2011 @ 23:14:57 #2
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_105798510
Lik het op
pi_105798607
heb je zo'n plopper?
pi_105798623
Je moet ook geen gootsteenontstopper gebruiken. Gewoon flink wat soda en daar warn/heet water bijgieten...
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_105798627
Een leuke foto van je zeik!
Lik idd maar op.
-En dan denk ik aan Brabant, want daar brandt nog licht-
pi_105798636
Nee, niet leuk. :N
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_105798649
Oplossen, gewoon doortrekken sukkel.
-En dan denk ik aan Brabant, want daar brandt nog licht-
pi_105798714
Dat is geen zeik, stelletje apen. Dat is gootsteenontstopper met wat etensresten.

Ik heb helaas geen plopper, anders had ik dit probleem nu niet.


quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 23:16 schreef bas-beest het volgende:
Je moet ook geen gootsteenontstopper gebruiken. Gewoon flink wat soda en daar warn/heet water bijgieten...
Te laat. :(
  maandag 19 december 2011 @ 23:21:56 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105798890
Eruit scheppen (voorzichtig, erg gevaarlijk spul!), emmer onder de zwanehals, deze losdraaien en leeghalen.

Staat het water dan nog in de afvoerbuis? Dan rechtstreeks in de afvoerbuis de verstopping proberen op te lossen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_105798945
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 23:18 schreef Trog het volgende:
Dat is geen zeik, stelletje apen. Dat is gootsteenontstopper met wat etensresten.

Ik heb helaas geen plopper, anders had ik dit probleem nu niet.

[..]

Te laat. :(
Doen wat Leandra zegt en vervolgens of het laatste deel van die tip of die tip van mij gebruiken.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_105799008
niks aan doen.
dan zakt vannacht de ontstopper vanzelf door het water heen en mischien lost het dan op.
(staat ook op de fles waarschijnlijk, bij hardnekkig 12u laten trekken)
of je gootsteen is niet verstopt maar heeft last van hoog water, daarom loopt het misschien ook niet weg ondanks ontstopper?
als het morgen niet weg is zal je toch je toch het water eruit moeten scheppen (let op, gootsteenontstopper bleekt je kleding!) want het kan het glazuur van je wasbak aantasten/aanvreten.
pi_105799044
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 23:24 schreef deadly_kiss het volgende:
niks aan doen.
dan zakt vannacht de ontstopper vanzelf door het water heen en mischien lost het dan op.
(staat ook op de fles waarschijnlijk, bij hardnekkig 12u laten trekken)
of, je gootsteen is niet verstopt maar heeft last van hoog water, daarom loopt het misschien ook niet weg ondanks ontstopper?
als het morgen niet weg is zal je toch je toch het water eruit moeten scheppen (let op, gootsteenontstopper bleekt je kleding!) want het kan het glazuur van je wasbak aantasten/aanvreten.
je vergeet je arm nog. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 19 december 2011 @ 23:26:31 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105799099
Mwah, ik zou het rechtstreeks in de buis ook liever met iets anders dan gootsteenontstopper proberen; soda en azijn bijvoorbeeld.
Maar ik zou er sowieso eerst even een draadontstopper indoen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_105799105
huh? :@
pi_105799260
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 23:26 schreef deadly_kiss het volgende:
huh? :@
Je waarschuwt voor kleding en de wasbak, maar vergeet de huid :P

chemische brandwonden, hoe lang duurt genezing?
pi_105799301
Even ter informatie nog: Welke gootsteenontstopper was het?

Ik heb ook wel eens een flesje gehad dat echt 0,0 effect had... Biologische basis my ass.
pi_105799356
Ts, nu is de foto wel duidelijker als toen straks, toen leek het een stukje plee waarin je gezeken had!
-En dan denk ik aan Brabant, want daar brandt nog licht-
pi_105799486
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 23:29 schreef VaderVanJezus het volgende:

[..]

Je waarschuwt voor kleding en de wasbak, maar vergeet de huid :P

chemische brandwonden, hoe lang duurt genezing?
oh :')
ja dat je het niet op je huid moet krijgen was al best logisch toch? :@
maar het is een beetje lullig als je handschoenen aandoet om je huid te beschermen om vervolgens je lange mouwen vol te spetteren toch :P
pi_105799535
Dit heb ik laatst ook gehad, dus een bus vloeibare ontstopper erin gegooid.
Hielp nog niet, dus de klusjesman van de huurbaas laten komen en hem verteld dat ik het al met vloeibare ontstopper geprobeerd heb, waarna hij mij verbaasd aan kijkt en zegt dat ik dat niet had moeten doen omdat er een kans bestaat dat het daardoor meer verstopt raakt. :')
Blijkt dat hij het over de korrelvariant van de ontstoppers heeft, maar dan nog slaat zijn opmerking als een lul op een drumstel. Hij is ook het meest gehate persoon in ons huis met z'n bijdehante opmerkingen.

Later kwam hij met een echt goede ontstopper die het binnen 2 minuten had opgelost. Volgens hem is dit voor de "normale" mens niet te krijgen.
pi_105799789
Heb dat wel eens gedaan met van die korrels. In de gootsteen strooien en daarna kokend water erop. Spoot een fontein met bagger uit en daarna was de afvoer weer prima :7
pi_105799961
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 23:30 schreef Redah het volgende:
Even ter informatie nog: Welke gootsteenontstopper was het?

Ik heb ook wel eens een flesje gehad dat echt 0,0 effect had... Biologische basis my ass.
Het is vloeibare gootsteenontstopper van de AH.

Verder heb ik eigenlijk geen gereedschap, dus ik weet even niet hoe ik de zwanenhals open zou moeten krijgen. Ik heb niet eens een emmer. :') Ik heb gezocht naar iets langs om mee in het putje te poeren aangezien de onstopping volgens mij oppervlakkig is (toen ik de ontstopper erin gooide kwam er allemaal troep uit de afvoer), maar ik heb niks gevonden.
  maandag 19 december 2011 @ 23:46:03 #22
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105800170
Heb je niks anders wat het water onder zou kunnen opvangen? Oude afwasteil? Brede vaas?

Volgens mij heb je voor het losmaken van de zwanehals geen gereedschap nodig. Is als het goed is gewoon los te draaien. Wel een paar handdoeken klaarleggen.

Ik schroef ook nog wel eens de schroef uit het chromen afvoerplaatje in de wasbak zelf en dan wat prutten met een schroevedraaier of zo.

Maar het beste is de tip van Leandra.
pi_105800316
Mischien vuurwerk erin stoppen?
pi_105800333
Normaal moet je toch eerst het water wegscheppen en dan pas de ontstopper erin gieten/strooien(en dan wat heet water)...of leest TS ook geen gebruiksaanwijzingen? :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_105800390
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 23:48 schreef trovey het volgende:
Normaal moet je toch eerst het water wegscheppen en dan pas de ontstopper erin gieten/strooien(en dan wat heet water)...of leest TS ook geen gebruiksaanwijzingen? :P
Dat duurt te lang weetje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')