Ja, sorry, maar is nou eenmaal gebeurt, kan er moeilijk een potje om gaan zitten janken.quote:Op maandag 19 december 2011 21:41 schreef Doodloper het volgende:
Dat je daar zo nonchalant over doet... Je blijft het wel de rest van je leven zien.
Is vrij normaal hoor bij tweede/derde graads.quote:Op maandag 19 december 2011 21:43 schreef L0t.. het volgende:
Het feit dat je geen pijn voelt is meestal niet echt een goed teken bij brandwonden.
Neutralisatiemiddel, spoelen en toen ingewikkeld of alleen dat laatste?quote:Op maandag 19 december 2011 21:39 schreef RedBitch het volgende:
Om een heel lan verhaal kort te maken, heb ik gisteravond op mijn gehele onderarm 2e-graads brandwonden (alhoewel, het is 1 groooooote wond) opgelopen door (te weinig verdunde) natrium-hydroxyde ofwel gootsteenontstopper.
Ik had er pas erg in op het moment dat de vellen aan mijn arm hingen, op zich van mijn kant nog geen paniek, want pijn heb ik niet en heb het idee dat het gewoon een ongemakje is.
Door manlief werd ik gelijk naar de HAP gebracht en daar is mijn arm behandeld en ingepakt en werd me meegedeeld dat ik me vandaag moest melden bij mijn huisarts.
Nu is iedereen, zowel op de HAP, als de huisarts hier best wel van onder de indruk en wordt er gereageerd alsof er heel wat aan de hand is, terwijl er naar mijn gevoel "gewoon een brandplekje" op mijn arm zit.
Aangezien ik een hele hoge pijngrens heb, voel ik ook vrij weinig aan mijn arm, op wat ongemak na, en zou ik naar mijn gevoel rustig kunnen gaan werken, alleen denkt men hier anders over, met allerlei "enge" gevolgen in het verschiet.
Aangezien ikzelf nog nooit zo "ernstig" verbrand ben geweest, heb ik dus totaal geen benul van wat me nu te wachten staat.
Ik ben totaal niet zielig aangelegd en zou het liefst zo snel mogelijk weer aan het werk gaan....
Nu heb ik over brandwonden al heel wat gelezen op internet, maar niemand weet me te vertellen hoe lang ik hier "zoet" mee ben,
heeft iemand hier al eens zoiets meegemaakt en heeft iemand enig idee hoelang ik hiermee uit de roulatie kan zijn?
Ik zie woensdagochtend ook de wond pas voor het eerst sinds gisteravond, de huisarts wilde het namelijk nog niet openmaken, dan zal ook pas de ernst duidelijk zijn ervan, maar dat de verzorging goed en steriel moet gebeuren, had ik inmiddels ook wel begrepen. Het stomme is, dat mijn hand helemaal niks mankeert, terwijl die net zo goed in aanraking is gekomen met het goedje, als mijn arm.quote:Op maandag 19 december 2011 21:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Algemeen rond de 4 weken ofzo bij tweede graads brandwonden.
Gewoon voorzichtig aan doen en goed verzorgen zodat de kans op infectie klein is.
Alles van datquote:Op maandag 19 december 2011 21:45 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Neutralisatiemiddel, spoelen en toen ingewikkeld of alleen dat laatste?
Bij derde graads inderdaad, tweede graads doet juist vreselijk veel pijn... Herstel gaat wel een tijdje duren en de vraag is of het zonder littekens zal zijn.quote:Op maandag 19 december 2011 21:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Is vrij normaal hoor bij tweede/derde graads.
Klopt, het is een teken dat het een behoorlijk ernstige wond is.quote:Op maandag 19 december 2011 21:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Is vrij normaal hoor bij tweede/derde graads.
Die littekens is wel het minste waar ik me zorgen om maak, mijn lichaam is door verschillende operaties ed, al genoeg getekend, en ik moet eerlijk bekennen, dat ik me op dit moment meer druk maak om het feit dat ik voorlopig niet mag werken.quote:Op maandag 19 december 2011 21:46 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Bij derde graads inderdaad, tweede graads doet juist vreselijk veel pijn... Herstel gaat wel een tijdje duren en de vraag is of het zonder littekens zal zijn.
Wat hebben ze over de hersteltijd gezegd op de HAP? Vraag het als je op controle moet komen?quote:
Weet je zeker dat je een vrouw bent?quote:Op maandag 19 december 2011 21:42 schreef RedBitch het volgende:
[..]
Ja, sorry, maar is nou eenmaal gebeurt, kan er moeilijk een potje om gaan zitten janken.
Bij de HAP hebben ze uiteindelijk heel weinig gezegd, de dokter was enorm onder de indruk van de grootte van de wond en heeft verder weinig gezegd, alleen dat ik naar mijn huisarts moest vandaag.quote:Op maandag 19 december 2011 21:52 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Wat hebben ze over de hersteltijd gezegd op de HAP? Vraag het als je op controle moet komen?
Net gepiest, en ja dat moest echt zittend, duh.....quote:Op maandag 19 december 2011 21:58 schreef bert_van_dirkjan het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je een vrouw bent?
Dan doe je dat. Een brandwond kan gemeen gaan ontsteken. Beter safe than sorry.quote:Op maandag 19 december 2011 21:58 schreef RedBitch het volgende:
[..]
Bij de HAP hebben ze uiteindelijk heel weinig gezegd, de dokter was enorm onder de indruk van de grootte van de wond en heeft verder weinig gezegd, alleen dat ik naar mijn huisarts moest vandaag.
Daar was ik vanmiddag en die wilde het verband niet loshalen, omdat de flamezine er nog geen 24 uur opzat. Huisarts heeft alleen gewaarschuwd voor koorts en weet ook dat ik nagenoeg geen pijn voel. (bij geeneen kwaal overigens, heb een hele hoge pijngrens, wat de huisarts ook wel eens "beangstigend" vind aan me) Woensdag wilt hij het verband pas loshalen om het te verschonen en tot die tijd moet ik "bankrust" houden
Hmmm, ok, lang verhaal.quote:
manlief is zeker een andere vrouw he?quote:Op maandag 19 december 2011 22:05 schreef RedBitch het volgende:
[..]
Hmmm, ok, lang verhaal.
Mijn afvoerput buiten is al een poosje aan het klieren en enigzins verstopt.
Al vanalles erdoor gekiept, maar verstopping blijft.
Ik koop in Belgie Natrium-hydoxyde om de goosteen te ontstoppen.
In plaats van braaf de aanwijzing op te volgen en 3 theelepels van die rommel in de put te gooien, gooi ik een halve bus korrels in die put.
Vervolgens is na (mijn idee genoeg spoelen) die put nog niet ontstopt en wil ik de slang van de hogedrukreiniger erin gooien.
Die put loopt heel raar, dus doe ik met mij arm in dat water, de slang enigzins geleiden, met wat tussenpozes, ff bakkie koffie, weer arm erin, ff peukie, weer arm erin, totdat manlief kwam kijken en constateerde dat mijn vellen van mijn arm afhingen, had ik zelf door het koude water niet gevoeld.
Is stom achteraf, maar is nou eenmaal gebeurd!
Stond er niet op de verpakking iets over handschoenen?quote:Op maandag 19 december 2011 22:05 schreef RedBitch het volgende:
[..]
Hmmm, ok, lang verhaal.
Mijn afvoerput buiten is al een poosje aan het klieren en enigzins verstopt.
Al vanalles erdoor gekiept, maar verstopping blijft.
Ik koop in Belgie Natrium-hydoxyde om de goosteen te ontstoppen.
In plaats van braaf de aanwijzing op te volgen en 3 theelepels van die rommel in de put te gooien, gooi ik een halve bus korrels in die put.
Vervolgens is na (mijn idee genoeg spoelen) die put nog niet ontstopt en wil ik de slang van de hogedrukreiniger erin gooien.
Die put loopt heel raar, dus doe ik met mij arm in dat water, de slang enigzins geleiden, met wat tussenpozes, ff bakkie koffie, weer arm erin, ff peukie, weer arm erin, totdat manlief kwam kijken en constateerde dat mijn vellen van mijn arm afhingen, had ik zelf door het koude water niet gevoeld.
Is stom achteraf, maar is nou eenmaal gebeurd!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |