Ja, sorry, maar is nou eenmaal gebeurt, kan er moeilijk een potje om gaan zitten janken.quote:Op maandag 19 december 2011 21:41 schreef Doodloper het volgende:
Dat je daar zo nonchalant over doet... Je blijft het wel de rest van je leven zien.
Is vrij normaal hoor bij tweede/derde graads.quote:Op maandag 19 december 2011 21:43 schreef L0t.. het volgende:
Het feit dat je geen pijn voelt is meestal niet echt een goed teken bij brandwonden.
Neutralisatiemiddel, spoelen en toen ingewikkeld of alleen dat laatste?quote:Op maandag 19 december 2011 21:39 schreef RedBitch het volgende:
Om een heel lan verhaal kort te maken, heb ik gisteravond op mijn gehele onderarm 2e-graads brandwonden (alhoewel, het is 1 groooooote wond) opgelopen door (te weinig verdunde) natrium-hydroxyde ofwel gootsteenontstopper.
Ik had er pas erg in op het moment dat de vellen aan mijn arm hingen, op zich van mijn kant nog geen paniek, want pijn heb ik niet en heb het idee dat het gewoon een ongemakje is.
Door manlief werd ik gelijk naar de HAP gebracht en daar is mijn arm behandeld en ingepakt en werd me meegedeeld dat ik me vandaag moest melden bij mijn huisarts.
Nu is iedereen, zowel op de HAP, als de huisarts hier best wel van onder de indruk en wordt er gereageerd alsof er heel wat aan de hand is, terwijl er naar mijn gevoel "gewoon een brandplekje" op mijn arm zit.
Aangezien ik een hele hoge pijngrens heb, voel ik ook vrij weinig aan mijn arm, op wat ongemak na, en zou ik naar mijn gevoel rustig kunnen gaan werken, alleen denkt men hier anders over, met allerlei "enge" gevolgen in het verschiet.
Aangezien ikzelf nog nooit zo "ernstig" verbrand ben geweest, heb ik dus totaal geen benul van wat me nu te wachten staat.
Ik ben totaal niet zielig aangelegd en zou het liefst zo snel mogelijk weer aan het werk gaan....
Nu heb ik over brandwonden al heel wat gelezen op internet, maar niemand weet me te vertellen hoe lang ik hier "zoet" mee ben,
heeft iemand hier al eens zoiets meegemaakt en heeft iemand enig idee hoelang ik hiermee uit de roulatie kan zijn?
Ik zie woensdagochtend ook de wond pas voor het eerst sinds gisteravond, de huisarts wilde het namelijk nog niet openmaken, dan zal ook pas de ernst duidelijk zijn ervan, maar dat de verzorging goed en steriel moet gebeuren, had ik inmiddels ook wel begrepen. Het stomme is, dat mijn hand helemaal niks mankeert, terwijl die net zo goed in aanraking is gekomen met het goedje, als mijn arm.quote:Op maandag 19 december 2011 21:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Algemeen rond de 4 weken ofzo bij tweede graads brandwonden.
Gewoon voorzichtig aan doen en goed verzorgen zodat de kans op infectie klein is.
Alles van datquote:Op maandag 19 december 2011 21:45 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Neutralisatiemiddel, spoelen en toen ingewikkeld of alleen dat laatste?
Bij derde graads inderdaad, tweede graads doet juist vreselijk veel pijn... Herstel gaat wel een tijdje duren en de vraag is of het zonder littekens zal zijn.quote:Op maandag 19 december 2011 21:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Is vrij normaal hoor bij tweede/derde graads.
Klopt, het is een teken dat het een behoorlijk ernstige wond is.quote:Op maandag 19 december 2011 21:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Is vrij normaal hoor bij tweede/derde graads.
Die littekens is wel het minste waar ik me zorgen om maak, mijn lichaam is door verschillende operaties ed, al genoeg getekend, en ik moet eerlijk bekennen, dat ik me op dit moment meer druk maak om het feit dat ik voorlopig niet mag werken.quote:Op maandag 19 december 2011 21:46 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Bij derde graads inderdaad, tweede graads doet juist vreselijk veel pijn... Herstel gaat wel een tijdje duren en de vraag is of het zonder littekens zal zijn.
Wat hebben ze over de hersteltijd gezegd op de HAP? Vraag het als je op controle moet komen?quote:
Weet je zeker dat je een vrouw bent?quote:Op maandag 19 december 2011 21:42 schreef RedBitch het volgende:
[..]
Ja, sorry, maar is nou eenmaal gebeurt, kan er moeilijk een potje om gaan zitten janken.
Bij de HAP hebben ze uiteindelijk heel weinig gezegd, de dokter was enorm onder de indruk van de grootte van de wond en heeft verder weinig gezegd, alleen dat ik naar mijn huisarts moest vandaag.quote:Op maandag 19 december 2011 21:52 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Wat hebben ze over de hersteltijd gezegd op de HAP? Vraag het als je op controle moet komen?
Net gepiest, en ja dat moest echt zittend, duh.....quote:Op maandag 19 december 2011 21:58 schreef bert_van_dirkjan het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je een vrouw bent?
Dan doe je dat. Een brandwond kan gemeen gaan ontsteken. Beter safe than sorry.quote:Op maandag 19 december 2011 21:58 schreef RedBitch het volgende:
[..]
Bij de HAP hebben ze uiteindelijk heel weinig gezegd, de dokter was enorm onder de indruk van de grootte van de wond en heeft verder weinig gezegd, alleen dat ik naar mijn huisarts moest vandaag.
Daar was ik vanmiddag en die wilde het verband niet loshalen, omdat de flamezine er nog geen 24 uur opzat. Huisarts heeft alleen gewaarschuwd voor koorts en weet ook dat ik nagenoeg geen pijn voel. (bij geeneen kwaal overigens, heb een hele hoge pijngrens, wat de huisarts ook wel eens "beangstigend" vind aan me) Woensdag wilt hij het verband pas loshalen om het te verschonen en tot die tijd moet ik "bankrust" houden
Hmmm, ok, lang verhaal.quote:
manlief is zeker een andere vrouw he?quote:Op maandag 19 december 2011 22:05 schreef RedBitch het volgende:
[..]
Hmmm, ok, lang verhaal.
Mijn afvoerput buiten is al een poosje aan het klieren en enigzins verstopt.
Al vanalles erdoor gekiept, maar verstopping blijft.
Ik koop in Belgie Natrium-hydoxyde om de goosteen te ontstoppen.
In plaats van braaf de aanwijzing op te volgen en 3 theelepels van die rommel in de put te gooien, gooi ik een halve bus korrels in die put.
Vervolgens is na (mijn idee genoeg spoelen) die put nog niet ontstopt en wil ik de slang van de hogedrukreiniger erin gooien.
Die put loopt heel raar, dus doe ik met mij arm in dat water, de slang enigzins geleiden, met wat tussenpozes, ff bakkie koffie, weer arm erin, ff peukie, weer arm erin, totdat manlief kwam kijken en constateerde dat mijn vellen van mijn arm afhingen, had ik zelf door het koude water niet gevoeld.
Is stom achteraf, maar is nou eenmaal gebeurd!
Stond er niet op de verpakking iets over handschoenen?quote:Op maandag 19 december 2011 22:05 schreef RedBitch het volgende:
[..]
Hmmm, ok, lang verhaal.
In plaats van braaf de aanwijzing op te volgen en 3 theelepels van die rommel in de put te gooien, gooi ik een halve bus korrels in die put.
Vervolgens is na (mijn idee genoeg spoelen) die put nog niet ontstopt en wil ik de slang van de hogedrukreiniger erin gooien.
Die put loopt heel raar, dus doe ik met mij arm in dat water, de slang enigzins geleiden, met wat tussenpozes, ff bakkie koffie, weer arm erin, ff peukie, weer arm erin, totdat manlief kwam kijken en constateerde dat mijn vellen van mijn arm afhingen, had ik zelf door het koude water niet gevoeld.
TS is stoer, die leest geen gebruiksaanwijzing.quote:Op maandag 19 december 2011 22:06 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Stond er niet op de verpakking iets over handschoenen?
Het litteken wat eventueel kan ontstaan is echt mijn laatste zorgquote:Op maandag 19 december 2011 22:07 schreef Arkai het volgende:
Misschien kun je eens voorstellen om een korte tijd behandeld te worden met groeihormoon om het genezingsproces te versnellen? Volgens mij kan dat de zichtbaarheid van het litteken wel flink reduceren.
Eigen baas of zo dat je koste wat het kost weer aan het werk wilt gaan?quote:Op maandag 19 december 2011 22:08 schreef RedBitch het volgende:
[..]
Het litteken wat eventueel kan ontstaan is echt mijn laatste zorg
Samenhangend ook de duur van genezing. Ook niet onbelangrijk lijkt me.quote:Op maandag 19 december 2011 22:08 schreef RedBitch het volgende:
[..]
Het litteken wat eventueel kan ontstaan is echt mijn laatste zorg
nee idd, pas als het misgaat...maar ik jank dan ook niet omdat het is misgegaan, wil alleen weten hoelang ik hiermee zoet benquote:Op maandag 19 december 2011 22:08 schreef trovey het volgende:
[..]
TS is stoer, die leest geen gebruiksaanwijzing.
Ik vrees eerder dat je dat niet hebt gevoeld doordat je arm al ZO stuk isquote:Op maandag 19 december 2011 22:05 schreef RedBitch het volgende:
[..]
Hmmm, ok, lang verhaal.
Deels waar, maar ook omdat ik absoluut niet nietsdoend op de bank kan gaan zitten, zit helaas niet in mequote:Op maandag 19 december 2011 22:09 schreef trovey het volgende:
[..]
Eigen baas of zo dat je koste wat het kost weer aan het werk wilt gaan?Laat je gezondheid nou eens voorgaan.
In ieder geval langer dan jij wilt.quote:Op maandag 19 december 2011 22:09 schreef RedBitch het volgende:
[..]
nee idd, pas als het misgaat...maar ik jank dan ook niet omdat het is misgegaan, wil alleen weten hoelang ik hiermee zoet ben
En wil gelijk aan het werk. Niet verstandig bezig.quote:Op maandag 19 december 2011 22:08 schreef trovey het volgende:
[..]
TS is stoer, die leest geen gebruiksaanwijzing.
Ja, zeiden op de HAP al gelijk dat het 2egraads wasquote:Op maandag 19 december 2011 22:10 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik vrees eerder dat je dat niet hebt gevoeld doordat je arm al ZO stuk is
Zeiden ze op de HAP dat het vergelijkbaar met een 2e graads brandwond is?
Zal nu dan wel moeten, laat je gezondheid voorgaan.quote:Op maandag 19 december 2011 22:10 schreef RedBitch het volgende:
[..]
Deels waar, maar ook omdat ik absoluut niet nietsdoend op de bank kan gaan zitten, zit helaas niet in me
Ben er vrij snel bij geweest, ben wel dwars en eigenwijs, maar wel zuinig op mijn lijf, mijn grootste angst was bloedvergiftiging aangezien ik zwaar handexzeem heb en open wonden op mijn handen heb, maar gelukkig was dat niet aan de orde en is mijn hand wonder boven wonder "intact"quote:Op maandag 19 december 2011 22:11 schreef beware_reageerd het volgende:
Buiten het feit van ontsteken ligt je opperhuid er niet meer.
Hoe ver het is doorgegaan in je inliggende huid weet ik niet, maar bereidt je voor dat je in de toekomst wel degelijk pijn gaat krijgen.
Dat kan overgaan, maar afhankelijk van de schade ook blijvend zijn.
Dat goedje is grof, en zal nu niet verder gaan. Maar schade die er al is is nog onduidelijk.
Je opperhuid zal wel herstellen, wellicht met littekens, maar het gaat om de schade die eronder is. Is die erg, dan staat je wat te wachten. Pijn in je arm waar niets aan te doen is.
Is die niet erg, dan heb je kans nergens last van te hebben en schade over te houden.
Alles is ongewis omdat niemand weet wat precies de schade is, gezien de reakties denk ik wel degelijk erg. Ik heb vaker met dit soort goedjes gewerkt, en het is zeker geen speelgoed oid.
Dit kan je leven voorgoed veranderen en hoop dan ook dat je er snel genoeg bij bent geweest.
(wassen en spoelen met zeep a 15 minuten) Zie anders even Google voor het produkt.
Staan zat alarmbellen bij...
Suc6. Je gaat het nodig hebben.
sowieso, chemisch altijd 30 minuten spoelen met lauw water en gelijk de kleding die er eventueel is verwijderen, maar dat is allemaal achteraf nu hequote:Op maandag 19 december 2011 22:11 schreef beware_reageerd het volgende:
Buiten het feit van ontsteken ligt je opperhuid er niet meer.
Hoe ver het is doorgegaan in je inliggende huid weet ik niet, maar bereidt je voor dat je in de toekomst wel degelijk pijn gaat krijgen.
Dat kan overgaan, maar afhankelijk van de schade ook blijvend zijn.
Dat goedje is grof, en zal nu niet verder gaan. Maar schade die er al is is nog onduidelijk.
Je opperhuid zal wel herstellen, wellicht met littekens, maar het gaat om de schade die eronder is. Is die erg, dan staat je wat te wachten. Pijn in je arm waar niets aan te doen is.
Is die niet erg, dan heb je kans nergens last van te hebben en schade over te houden.
Alles is ongewis omdat niemand weet wat precies de schade is, gezien de reakties denk ik wel degelijk erg. Ik heb vaker met dit soort goedjes gewerkt, en het is zeker geen speelgoed oid.
Dit kan je leven voorgoed veranderen en hoop dan ook dat je er snel genoeg bij bent geweest.
(wassen en spoelen met zeep a 15 minuten) Zie anders even Google voor het produkt.
Staan zat alarmbellen bij...
Suc6. Je gaat het nodig hebben.
Zo snugger was ik wel op het moment dat mijn man zag dat mijn arm was "aangetast", mijn heerlijke vest ligt volgens mij nu ergens in de kliko, maar dat is vervangbaar, dus mijn minste zorg.quote:Op maandag 19 december 2011 22:15 schreef tombolafan het volgende:
[..]
sowieso, chemisch altijd 30 minuten spoelen met lauw water en gelijk de kleding die er eventueel is verwijderen, maar dat is allemaal achteraf nu he
Alleen al het feit dat je in je heerlijke vest met dat soort troep gaat werken laat mij een beetjequote:Op maandag 19 december 2011 22:17 schreef RedBitch het volgende:
[..]
Zo snugger was ik wel op het moment dat mijn man zag dat mijn arm was "aangetast", mijn heerlijke vest ligt volgens mij nu ergens in de kliko, maar dat is vervangbaar, dus mijn minste zorg.
Ja weet je, ik had die rommel er smorgens al ingegooid en een paar emmers water erachteraan en daarna 2maal de wasmachine aangezet, dus dat spoelwater kwam er ook nog bovenop, dan ga je er toch vanuit dat het enigzins verdund is? Ok, achteraf gezien, hoeveel ik erin geflikkerd heb niet, maar goed, het is nou eenmaal zo, gebeurd is gebeurd.quote:Op maandag 19 december 2011 22:19 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Alleen al het feit dat je in je heerlijke vest met dat soort troep gaat werken laat mij een beetje![]()
denken
Maar goed, ik hoop dat het meevalt
Saftysheets zeggen wat anders, maar beter teveel dan te weinig.quote:Op maandag 19 december 2011 22:15 schreef tombolafan het volgende:
[..]
sowieso, chemisch altijd 30 minuten spoelen met lauw water en gelijk de kleding die er eventueel is verwijderen, maar dat is allemaal achteraf nu he
Of het verder invloed heeft op je exzeem weet ik niet. Maar beter zal het er niet op worden.quote:Ben er vrij snel bij geweest, ben wel dwars en eigenwijs, maar wel zuinig op mijn lijf, mijn grootste angst was bloedvergiftiging aangezien ik zwaar handexzeem heb en open wonden op mijn handen heb, maar gelukkig was dat niet aan de orde en is mijn hand wonder boven wonder "intact"
De wond betreft mijn hele onderarm, en dan ook echt mijn gehele onderarm, van elleboog tot pols, bovenkant, onderkant, linksom, rechtsom.quote:Op maandag 19 december 2011 22:25 schreef sijs het volgende:
sterkte
zaak is nu om het gooed schoon te houden en te voorkomen dat het gaat onsteken
misschien is het wijs om je door te laten verwijzen naar een brandwondencentrum
daar hebben ze toch over het algemeen wat meer ervaring met het behandelen van dit soort wonden..dat zou ik in jouw geval zeker doen
voor sommige dingen zijn huisartsen toch niet de juiste personen, en hier moet nu adequaat behandeld worden om niet over een half jaar tot de conclusie te komen dat ze het toch anders hadden moeten doen
by the way hoe groot is de wond?
Wees nou eens niet zo stronteigenwijs.quote:Op maandag 19 december 2011 22:23 schreef RedBitch het volgende:
[..]
Ja weet je, ik had die rommel er smorgens al ingegooid en een paar emmers water erachteraan en daarna 2maal de wasmachine aangezet, dus dat spoelwater kwam er ook nog bovenop, dan ga je er toch vanuit dat het enigzins verdund is? Ok, achteraf gezien, hoeveel ik erin geflikkerd heb niet, maar goed, het is nou eenmaal zo, gebeurd is gebeurd.
En stiekum hoop ik ook dat ze het allemaal mis hebben en dat het reuze meevalt, want ik ben niet van zin om tot het einde van het jaar (wat klinkt dat lang) op mijn krent te zitten.
Heeft niks met dwars te maken, die littekens zijn echt mijn laatste zorg, die verdomde put is nog niet ontstopt en dat vind ik veel erger dan alles wat er gebeurt is, heeft het nog niet eens nut gehad, zou morgen zo mijn klauwen er weer in stoppen, want een verstopte put is ook een ellendequote:Op maandag 19 december 2011 22:29 schreef trovey het volgende:
[..]
Wees nou eens niet zo stronteigenwijs.Als de boel slecht gaat helen en je allerlei littekens krijgt waarbij je problemen met je arm krijgt (b.v. met de bewegelijkheid) ben je nog verder van huis. Neem het allemaal niet zo licht op alsof het een splinter in je vinger is. Sjesus, je lijkt mijn buurman wel, ook zo dwars.
brandwondencentrum dus...had de HAP je eigenlijk zelf al naar door moeten verwijzenquote:Op maandag 19 december 2011 22:27 schreef RedBitch het volgende:
[..]
De wond betreft mijn hele onderarm, en dan ook echt mijn gehele onderarm, van elleboog tot pols, bovenkant, onderkant, linksom, rechtsom.
Je hebt er geen problemen mee als je straks wellicht met een arm zit die je minder kan gebruiken door de slechte littekengenezing als je koste wat het kost je zin gaat doordrijven?quote:Op maandag 19 december 2011 22:32 schreef RedBitch het volgende:
[..]
Heeft niks met dwars te maken, die littekens zijn echt mijn laatste zorg, die verdomde put is nog niet ontstopt en dat vind ik veel erger dan alles wat er gebeurt is, heeft het nog niet eens nut gehad, zou morgen zo mijn klauwen er weer in stoppen, want een verstopte put is ook een ellende
Dit wat je nu doet is alles wat met Dwars samen kan gaan.........quote:Op maandag 19 december 2011 22:32 schreef RedBitch het volgende:
[..]
Heeft niks met dwars te maken, die littekens zijn echt mijn laatste zorg, die verdomde put is nog niet ontstopt en dat vind ik veel erger dan alles wat er gebeurt is, heeft het nog niet eens nut gehad, zou morgen zo mijn klauwen er weer in stoppen, want een verstopte put is ook een ellende
En jij maakt je druk over een putje ?quote:Begin de jaren '90 raakt bekend dat András Pándy een zestal mensen zou hebben opgelost met een vrij in de handel verkrijgbare ontstopper, DeStop. Na een eerste test werd dit ontkracht: de ontstopper was niet krachtig genoeg om menselijk vlees op te lossen. Naderhand bleek dat de samenstelling van de ontstopper veranderd was; de samenstelling zoals gebruikt door Pandy was wél krachtig genoeg om vlees op te lossen.[1]
Dat maak jij ervan...quote:Op maandag 19 december 2011 22:36 schreef trovey het volgende:
[..]
Je hebt er geen problemen mee als je straks wellicht met een arm zit die je minder kan gebruiken door de slechte littekengenezing als je koste wat het kost je zin gaat doordrijven?OK, jij je zin, ga morgen maar weer aan het werk maar ga dan niet zitten zeuren als je straks je zo geliefde "belangrijke" werkzaamheden niet meer kan doen....sommige mensen willen nou eenmaal niet luisteren....zucht.
Inmiddels na wat googlen besef ik heus wel waar ik mee te maken heb, maar naar mijn gevoel zijn de verwondingen niet zo ernstig als dat men mij wilt laten geloven. Woensdag zal het uitwijzen wie er gelijk heeft...quote:Op maandag 19 december 2011 22:40 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Dit wat je nu doet is alles wat met Dwars samen kan gaan.........
Die littekens komen er wel, dat je je nu druk maakt over een put ????
Joh, of je maakt een geintje ( welke ikzelf erg slecht vindt) of je hebt de ernst niet door...
Komop zeg, je weet echt niet met welk spul je hier van doen hebt.
lees even mee wat dit goedje kan doen.
[..]
En jij maakt je druk over een putje ?
Zoja, ben je echt dwars en eigenwijs.
Laat dat nu maar door mensen doen die er wel verstand van hebben, jij hebt het duidelijk niet.
En dat zeg ik in jouw eigen belang..... Ga je door, zeur dan ook niet meer, je bent willens en wetens bezig om de situatie te verergeren..... Tegen beter weten in.....
Mijn god, dit kun je niet menen.....
LEZEN, hij heeft het niet over oppervlakkige littekens, maar over littekens die de beweeglijkheid van de arm kunnen belemmeren.quote:Op maandag 19 december 2011 22:42 schreef RedBitch het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan...
Ik heb geen moeite met oppervlakkige "zichtbare" littekens, ben min of meer verplicht thuis te zitten tot minstens woensdag, totdat de ernst van de wond pas bekeken kan worden, maar sorry, heb helaas geen "zitkont" en ben graag aan het werk, kan er niks aan doen dat ik niet graag op mijn reet op de bank zit niks te doen.
Nou, zo serieus als mijn huisarts was vanmiddag, daar schrok ik eerlijk gezegd wel van, hij weet ook dat ik niet zo flauw aangelegd ben, dus,de rust neem ik tot woensdag echt wel in acht. Is alleen niet eenvoudig, maar gelukkig is het thuisfront daar nog serieuzer in. En ook in staat om dat tot woensdag zeker te handhaven. Ben helaas over mijn hele lichaam al getekend, dus heeft dit voor mij weinig betekenis van die zin, dat ik me er nu druk om kan maken, maar het thuisfront denkt er "gelukkig" anders over.quote:Op maandag 19 december 2011 22:55 schreef beware_reageerd het volgende:
Ik help het je hopen. Dat is het enige wat ik nu kan zeggen..
Echter, als jij ongelijk hebt, doe er dan wel wat mee. Je komt over als een doordraver.
Niet slecht bedoeld hoor, zelf ben ik er ook zo 1. Maar je moet weten waneer je dat niet moet doen..
Deze aanleiding is er 1 van, afhankelijk van de definitieve schade.
En nogmaals, ik hoop dat het bij je opperhuid is gebleven.
Anders staat je nog wel iets te wachten en daar word je niet vrolijk van..
Ik hoop het echt.... Volgens mij ben je nog niet echt oud, en dan nu al met dit soort schade komen.... Brrrrrr. Helaas ken ik wel een paar en ook een paar niet meer. (waren andere stoffen)
Ik krijg er iig rillingen van over mijn lichaam....
Doe wat goed is, is het enige advies. De rest sla je toch in de wind als het jouw zo uitkomt.
Geloof me, je wilt niet meemaken dat je je arm niet meer fatsoenlijk kan gebruiken de rest van je levenquote:Op maandag 19 december 2011 23:07 schreef RedBitch het volgende:
[..]
Nou, zo serieus als mijn huisarts was vanmiddag, daar schrok ik eerlijk gezegd wel van, hij weet ook dat ik niet zo flauw aangelegd ben, dus,de rust neem ik tot woensdag echt wel in acht. Is alleen niet eenvoudig, maar gelukkig is het thuisfront daar nog serieuzer in. En ook in staat om dat tot woensdag zeker te handhaven. Ben helaas over mijn hele lichaam al getekend, dus heeft dit voor mij weinig betekenis van die zin, dat ik me er nu druk om kan maken, maar het thuisfront denkt er "gelukkig" anders over.
Hoeft niet hoor, ik ken wel meer van dat soort mensen, dwarser dan goed voor ze is.quote:Op dinsdag 20 december 2011 00:20 schreef Lauren. het volgende:
Zal ik het dan maar zeggen? Troll!
Een nogal irritant "dappere" trol
Het zit in verband.quote:Op dinsdag 20 december 2011 01:13 schreef Verbodsbord het volgende:
Mag ik vragen om foto's, ben wel heel benieuwd hoe het er uit ziet
Verder sterkte!
helemaal mee eensquote:Op dinsdag 20 december 2011 18:47 schreef Cat22 het volgende:
Ik word er verdrietig van dat TS blijkbaar al zoveel meegemaakt heeft dat ze haar lijf niet de zorg kan geven die het nodig heeft.Gelukkig heb je een arts en thuisfront die je tegen jezelf in bescherming nemen omdat jij het gevaar niet meer kan zien.
Maar heb je wel gelezen wat er in de reacties staat? Ik weet ook van mijn EHBO cursus dat als je bij ernstigere brandwonden niets of weinig meer voelt dat juist een heel slecht teken is. Je zei zelf dat de vellen aan je arm hingen. Denk je dan echt dat 'het wel meevalt'? Dat duidt er juist op dat je zenuwuiteindes weggebrand zijn, wat correleert met 2e en 3e graads brandwonden. En ik weet ook dat huisartsen niet altijd ernstige dingen herkennen/erkennen en er zelf wel mee denken aan de slag te kunnen gaan.quote:Op woensdag 21 december 2011 08:47 schreef RedBitch het volgende:
Ik sla heus niet zomaar alle goedbedoelde adviezen in de wind.
Maar naar mijn gevoel, valt het allemaal reuze mee, ik weet toch zelf wat ik voel.
Ik kan gewoon "alles" met mijn arm, het is alleen dat dat absurde dikke verband in de weg zit.
Pijn doet het absoluut niet, het voelt meer als 1 grote schaafwond en ik heb gewoon goed gevoel in heel mijn arm.
Tijd zal het uitwijzen, ik moet straks naar de dokter en dan mag het verband er voor het eerst vanaf en zullen we wel zien hoe erg het daadwerkelijk is.
Ik werk liever een tijdje niet dan dat ik een litteken op mijn gehele onderarm heb.quote:Op maandag 19 december 2011 21:48 schreef RedBitch het volgende:
[..]
Die littekens is wel het minste waar ik me zorgen om maak, mijn lichaam is door verschillende operaties ed, al genoeg getekend, en ik moet eerlijk bekennen, dat ik me op dit moment meer druk maak om het feit dat ik voorlopig niet mag werken.
De huid terugplakken gaat hem niet echt worden, aangezien de "verdwenen huid" er niet meer is. En ik al griebel bij de gedachte om een plak huid van bvb mijn bovenbeen te moeten schaven.quote:Op donderdag 22 december 2011 20:48 schreef jack4ya het volgende:
Ik zou het niet open laten drogen.
Ik had mezelf laatst genadeloos gefileerd op mijn onderbeen met een scheermes. Ik heb de huid teruggeplakt (do-it-yourself huidtransplantatie) en heb zeker 3 weken biogaas gebruikt. Van de een op de andere dag was het ineens erg mooi geworden. Het is nog rood weliswaar, maar wel mooi glad en zacht zonder trek/rek/plooi plekken. Ik ben echt zwaar onder de indruk van hoe netjes het dan weer kan worden.
![]()
Het is even een karweitje (al wordt je daar met de dag handiger in) maar het is het echt waard. Waarom zou je niet even die kleine moeite nemen. Je zegt wel dat het je niet boeit, littekens omdat je er al zo veel hebt, maar het is ook een stukje zelfrespect in mijn ogen. Gun jezelf nu de tijd om te helen, neem de rust, en neem vooral de tijd om het voor een paar weekjes te verzorgen.
quote:Op maandag 19 december 2011 22:32 schreef RedBitch het volgende:
[..]
quote:Op maandag 19 december 2011 22:23 schreef RedBitch het volgende:
[..]
Ja weet je, ik had die rommel er smorgens al ingegooid en een paar emmers water erachteraan en daarna 2maal de wasmachine aangezet, dus dat spoelwater kwam er ook nog bovenop, dan ga je er toch vanuit dat het enigzins verdund is? Ok, achteraf gezien, hoeveel ik erin geflikkerd heb niet, maar goed, het is nou eenmaal zo, gebeurd is gebeurd.
En stiekum hoop ik ook dat ze het allemaal mis hebben en dat het reuze meevalt, want ik ben niet van zin om tot het einde van het jaar (wat klinkt dat lang) op mijn krent te zitten.
Dat terugplakken was idd alleen bij mij van toepassing, en geloof mij, ik werd er zelf ook onpasselijk van.quote:Op donderdag 22 december 2011 20:58 schreef RedBitch het volgende:
[..]
De huid terugplakken gaat hem niet echt worden, aangezien de "verdwenen huid" er niet meer is. En ik al griebel bij de gedachte om een plak huid van bvb mijn bovenbeen te moeten schaven.
Het uitdrogen in combinatie met goede verzorging, kan ook redelijk mooi genezen.
Maar het feit dat het dan "open" moet blijven, is mijn grootste zorg. De kans op infecties is dan namelijk ook groter.
Met wondverzorging ben in redelijk goed bekend, dus de tijd en de zorg neem ik echt wel in acht.
Eerst morgen maar afwachten wat de dokter voorstelt, zelf zou ik het liever nog een paar dagen in vetverband zien, tot zeker na de feestdagen.
Zo dat is niet niksquote:Op donderdag 22 december 2011 20:29 schreef RedBitch het volgende:
Gisteren voor het eerst de wonden gezien. Ik moet eerlijk bekennen dat het er erger uitzag dan ikzelf gedacht had te voelen. Gelukkig is het niet de gehele onderarm, maar zijn het echt 2 lokale 2egraads-wonden op de bovenkant en de onderkant van mijn arm.
Brandwondencentrum heb ik aangekaart, maar het was niet noodzakelijk. En is naar mijn gevoel ook niet nodig.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is nogmaals behandeld met flammazine en absorberende verbanden, dit omdat de flammazine ook ontstekingsremmend werkt. Morgen wederom terug en dan zien we wel hoe verder. Misschien dat het vanaf dan open gelaten wordt om uit te drogen, maar daar moest de huisarts nog maar eens over nadenken ivm de feestdagen. Zie ik zelf eerlijk gezegd ook een klein beetje tegenop, maar aan de andere kant, kan het niet snel genoeg drogen, zodat ik kan gaan smeren met olie.
Inmiddels "geniet" ik maar een beetje van het thuiszitten. Heb ik weer eens tijd om koffie te gaan drinken bij vrienden en vriendinnen.
Ik vind het wel moeilijk om thuis maar niks te doen, maar moet wel eerlijk bekennen dat niet alles meevalt. Ondanks dat ik geen pijn in mijn arm heb, merk ik toch, dat ik door het verband niet alles met mijn arm kan doen. Zelfs autorijden is een crime, dus dat laten we voorlopig ook maar even.
Voorzover nu duidelijk is, zijn er geen zenuwen beschadigd, ik heb gewoon gevoel in heel mijn arm en mijn kracht is ook niet minder, dus dat valt al met al reuze mee.
Enne de posters met hun oordelen, leef en je maakt fouten, er kan je wel eens wat overkomen!
Het is eenmaal gebeurd en ik kan er echt geen traan om laten, is niet slim geweest wat ik gedaan heb, maar is allemaal achterafgezeur en daar heb ik geen flikker aan, dus hou je oordeel voor je, a.u.b.
Ja, dat zal ik zeker doen. Ik kaart het morgen aan en hoor wel wat de dokter ervan denkt...quote:Op donderdag 22 december 2011 21:33 schreef jack4ya het volgende:
Nouja, laat je maar goed adviseren en voorlichten. Wellicht is het juist helemaal niets voor je in deze situatie, maar dan weet je dat ook weer.
In ieder geval sterkte en beterschap en geniet maar van de vrije dagen. Dat hoort er ook bij.
Had ik beter mijn benen erin kunnen steken, scheelde me scheren ;pquote:Op vrijdag 23 december 2011 19:05 schreef joost___ het volgende:
Wat sommige mensen allemaal over hebben voor minder behaarde armen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |