abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105792079
Om een heel lan verhaal kort te maken, heb ik gisteravond op mijn gehele onderarm 2e-graads brandwonden (alhoewel, het is 1 groooooote wond) opgelopen door (te weinig verdunde) natrium-hydroxyde ofwel gootsteenontstopper.
Ik had er pas erg in op het moment dat de vellen aan mijn arm hingen, op zich van mijn kant nog geen paniek, want pijn heb ik niet en heb het idee dat het gewoon een ongemakje is.
Door manlief werd ik gelijk naar de HAP gebracht en daar is mijn arm behandeld en ingepakt en werd me meegedeeld dat ik me vandaag moest melden bij mijn huisarts.
Nu is iedereen, zowel op de HAP, als de huisarts hier best wel van onder de indruk en wordt er gereageerd alsof er heel wat aan de hand is, terwijl er naar mijn gevoel "gewoon een brandplekje" op mijn arm zit.
Aangezien ik een hele hoge pijngrens heb, voel ik ook vrij weinig aan mijn arm, op wat ongemak na, en zou ik naar mijn gevoel rustig kunnen gaan werken, alleen denkt men hier anders over, met allerlei "enge" gevolgen in het verschiet.
Aangezien ikzelf nog nooit zo "ernstig" verbrand ben geweest, heb ik dus totaal geen benul van wat me nu te wachten staat.
Ik ben totaal niet zielig aangelegd en zou het liefst zo snel mogelijk weer aan het werk gaan....
Nu heb ik over brandwonden al heel wat gelezen op internet, maar niemand weet me te vertellen hoe lang ik hier "zoet" mee ben,
heeft iemand hier al eens zoiets meegemaakt en heeft iemand enig idee hoelang ik hiermee uit de roulatie kan zijn?
this bitch bites
  maandag 19 december 2011 @ 21:40:02 #2
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
  maandag 19 december 2011 @ 21:41:04 #3
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_105792168
Dat je daar zo nonchalant over doet... Je blijft het wel de rest van je leven zien.
We zullen zien, zei de blinde.
pi_105792268
quote:
11s.gif Op maandag 19 december 2011 21:41 schreef Doodloper het volgende:
Dat je daar zo nonchalant over doet... Je blijft het wel de rest van je leven zien.
Ja, sorry, maar is nou eenmaal gebeurt, kan er moeilijk een potje om gaan zitten janken.
this bitch bites
pi_105792273
Algemeen rond de 4 weken ofzo bij tweede graads brandwonden.
Gewoon voorzichtig aan doen en goed verzorgen zodat de kans op infectie klein is.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_105792297
Het feit dat je geen pijn voelt is meestal niet echt een goed teken bij brandwonden.
pi_105792328
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:43 schreef L0t.. het volgende:
Het feit dat je geen pijn voelt is meestal niet echt een goed teken bij brandwonden.
Is vrij normaal hoor bij tweede/derde graads.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  † In Memoriam † maandag 19 december 2011 @ 21:45:26 #8
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_105792440
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:39 schreef RedBitch het volgende:
Om een heel lan verhaal kort te maken, heb ik gisteravond op mijn gehele onderarm 2e-graads brandwonden (alhoewel, het is 1 groooooote wond) opgelopen door (te weinig verdunde) natrium-hydroxyde ofwel gootsteenontstopper.
Ik had er pas erg in op het moment dat de vellen aan mijn arm hingen, op zich van mijn kant nog geen paniek, want pijn heb ik niet en heb het idee dat het gewoon een ongemakje is.
Door manlief werd ik gelijk naar de HAP gebracht en daar is mijn arm behandeld en ingepakt en werd me meegedeeld dat ik me vandaag moest melden bij mijn huisarts.
Nu is iedereen, zowel op de HAP, als de huisarts hier best wel van onder de indruk en wordt er gereageerd alsof er heel wat aan de hand is, terwijl er naar mijn gevoel "gewoon een brandplekje" op mijn arm zit.
Aangezien ik een hele hoge pijngrens heb, voel ik ook vrij weinig aan mijn arm, op wat ongemak na, en zou ik naar mijn gevoel rustig kunnen gaan werken, alleen denkt men hier anders over, met allerlei "enge" gevolgen in het verschiet.
Aangezien ikzelf nog nooit zo "ernstig" verbrand ben geweest, heb ik dus totaal geen benul van wat me nu te wachten staat.
Ik ben totaal niet zielig aangelegd en zou het liefst zo snel mogelijk weer aan het werk gaan....
Nu heb ik over brandwonden al heel wat gelezen op internet, maar niemand weet me te vertellen hoe lang ik hier "zoet" mee ben,
heeft iemand hier al eens zoiets meegemaakt en heeft iemand enig idee hoelang ik hiermee uit de roulatie kan zijn?
Neutralisatiemiddel, spoelen en toen ingewikkeld of alleen dat laatste?
pi_105792469
Gewoon nu even luisteren naar wat de dokter zegt TS, het is nu even niet het moment om de stoere meid uit te hangen...geef die wonden de tijd om te genezen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_105792484
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Algemeen rond de 4 weken ofzo bij tweede graads brandwonden.
Gewoon voorzichtig aan doen en goed verzorgen zodat de kans op infectie klein is.
Ik zie woensdagochtend ook de wond pas voor het eerst sinds gisteravond, de huisarts wilde het namelijk nog niet openmaken, dan zal ook pas de ernst duidelijk zijn ervan, maar dat de verzorging goed en steriel moet gebeuren, had ik inmiddels ook wel begrepen. Het stomme is, dat mijn hand helemaal niks mankeert, terwijl die net zo goed in aanraking is gekomen met het goedje, als mijn arm.
this bitch bites
pi_105792529
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:45 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Neutralisatiemiddel, spoelen en toen ingewikkeld of alleen dat laatste?
Alles van dat
this bitch bites
  Licht Ontvlambaar maandag 19 december 2011 @ 21:46:39 #12
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105792538
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Bij derde graads inderdaad, tweede graads doet juist vreselijk veel pijn... Herstel gaat wel een tijdje duren en de vraag is of het zonder littekens zal zijn.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_105792551
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Klopt, het is een teken dat het een behoorlijk ernstige wond is.
pi_105792673
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2011 21:46 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Bij derde graads inderdaad, tweede graads doet juist vreselijk veel pijn... Herstel gaat wel een tijdje duren en de vraag is of het zonder littekens zal zijn.
Die littekens is wel het minste waar ik me zorgen om maak, mijn lichaam is door verschillende operaties ed, al genoeg getekend, en ik moet eerlijk bekennen, dat ik me op dit moment meer druk maak om het feit dat ik voorlopig niet mag werken.
this bitch bites
pi_105792681
De artsen doen 'zo' omdat ze dit nog niet eerder hebben gezien.
Mooi project voor de artsen dus.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  † In Memoriam † maandag 19 december 2011 @ 21:52:46 #16
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_105793013
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:46 schreef RedBitch het volgende:

[..]

Alles van dat
Wat hebben ze over de hersteltijd gezegd op de HAP? Vraag het als je op controle moet komen?
pi_105793541
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:42 schreef RedBitch het volgende:

[..]

Ja, sorry, maar is nou eenmaal gebeurt, kan er moeilijk een potje om gaan zitten janken.
Weet je zeker dat je een vrouw bent?
pi_105793563
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:52 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Wat hebben ze over de hersteltijd gezegd op de HAP? Vraag het als je op controle moet komen?
Bij de HAP hebben ze uiteindelijk heel weinig gezegd, de dokter was enorm onder de indruk van de grootte van de wond en heeft verder weinig gezegd, alleen dat ik naar mijn huisarts moest vandaag.
Daar was ik vanmiddag en die wilde het verband niet loshalen, omdat de flamezine er nog geen 24 uur opzat. Huisarts heeft alleen gewaarschuwd voor koorts en weet ook dat ik nagenoeg geen pijn voel. (bij geeneen kwaal overigens, heb een hele hoge pijngrens, wat de huisarts ook wel eens "beangstigend" vind aan me) Woensdag wilt hij het verband pas loshalen om het te verschonen en tot die tijd moet ik "bankrust" houden
this bitch bites
pi_105793609
Getver. Hoe kon dat gebeuren?
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_105793634
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:58 schreef bert_van_dirkjan het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je een vrouw bent?
Net gepiest, en ja dat moest echt zittend, duh.....
Wat is dat nou weer voor een stomme vraag
this bitch bites
  † In Memoriam † maandag 19 december 2011 @ 22:01:09 #21
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_105793769
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:58 schreef RedBitch het volgende:

[..]

Bij de HAP hebben ze uiteindelijk heel weinig gezegd, de dokter was enorm onder de indruk van de grootte van de wond en heeft verder weinig gezegd, alleen dat ik naar mijn huisarts moest vandaag.
Daar was ik vanmiddag en die wilde het verband niet loshalen, omdat de flamezine er nog geen 24 uur opzat. Huisarts heeft alleen gewaarschuwd voor koorts en weet ook dat ik nagenoeg geen pijn voel. (bij geeneen kwaal overigens, heb een hele hoge pijngrens, wat de huisarts ook wel eens "beangstigend" vind aan me) Woensdag wilt hij het verband pas loshalen om het te verschonen en tot die tijd moet ik "bankrust" houden
Dan doe je dat. Een brandwond kan gemeen gaan ontsteken. Beter safe than sorry. :P
pi_105794077
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:59 schreef Naamah het volgende:
Getver. Hoe kon dat gebeuren?
Hmmm, ok, lang verhaal.
Mijn afvoerput buiten is al een poosje aan het klieren en enigzins verstopt.
Al vanalles erdoor gekiept, maar verstopping blijft.
Ik koop in Belgie Natrium-hydoxyde om de goosteen te ontstoppen.
In plaats van braaf de aanwijzing op te volgen en 3 theelepels van die rommel in de put te gooien, gooi ik een halve bus korrels in die put.
Vervolgens is na (mijn idee genoeg spoelen) die put nog niet ontstopt en wil ik de slang van de hogedrukreiniger erin gooien.
Die put loopt heel raar, dus doe ik met mij arm in dat water, de slang enigzins geleiden, met wat tussenpozes, ff bakkie koffie, weer arm erin, ff peukie, weer arm erin, totdat manlief kwam kijken en constateerde dat mijn vellen van mijn arm afhingen, had ik zelf door het koude water niet gevoeld.
Is stom achteraf, maar is nou eenmaal gebeurd!
this bitch bites
  maandag 19 december 2011 @ 22:06:40 #23
31922 florisje
er zit een aap in de koelkast!
pi_105794172
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 22:05 schreef RedBitch het volgende:

[..]

Hmmm, ok, lang verhaal.
In plaats van braaf de aanwijzing op te volgen en 3 theelepels van die rommel in de put te gooien, gooi ik een halve bus korrels in die put.
Vervolgens is na (mijn idee genoeg spoelen) die put nog niet ontstopt en wil ik de slang van de hogedrukreiniger erin gooien.
Die put loopt heel raar, dus doe ik met mij arm in dat water, de slang enigzins geleiden, met wat tussenpozes, ff bakkie koffie, weer arm erin, ff peukie, weer arm erin, totdat manlief kwam kijken en constateerde dat mijn vellen van mijn arm afhingen, had ik zelf door het koude water niet gevoeld.
manlief is zeker een andere vrouw he?
knolraap en lof schorseneren en prei
  † In Memoriam † maandag 19 december 2011 @ 22:06:51 #24
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_105794183
quote:

[..]

Hmmm, ok, lang verhaal.
Stond er niet op de verpakking iets over handschoenen?
pi_105794195
Misschien kun je eens voorstellen om een korte tijd behandeld te worden met groeihormoon om het genezingsproces te versnellen? Volgens mij kan dat de zichtbaarheid van het litteken wel flink reduceren.
One man's trash, another man's treasure.
pi_105794219
En het ergste van dit alles....Als nou de put ontstopt was had ik nog enigzins genoegdoenig, maar helaas....
this bitch bites
pi_105794265
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 22:06 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Stond er niet op de verpakking iets over handschoenen?
TS is stoer, die leest geen gebruiksaanwijzing. :+
Optimist tot in de kist
pi_105794285
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 22:07 schreef Arkai het volgende:
Misschien kun je eens voorstellen om een korte tijd behandeld te worden met groeihormoon om het genezingsproces te versnellen? Volgens mij kan dat de zichtbaarheid van het litteken wel flink reduceren.
Het litteken wat eventueel kan ontstaan is echt mijn laatste zorg
this bitch bites
pi_105794349
Neem aan dat je werk het ook wel belangrijk vind dat je rust houdt als de huisarts dat zegt
Hai :D
pi_105794357
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 22:08 schreef RedBitch het volgende:

[..]

Eigen baas of zo dat je koste wat het kost weer aan het werk wilt gaan? :{ Laat je gezondheid nou eens voorgaan. ;)
Optimist tot in de kist
pi_105794358
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 22:08 schreef RedBitch het volgende:

[..]

Samenhangend ook de duur van genezing. Ook niet onbelangrijk lijkt me.
One man's trash, another man's treasure.
pi_105794368
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 22:08 schreef trovey het volgende:

[..]

nee idd, pas als het misgaat...maar ik jank dan ook niet omdat het is misgegaan, wil alleen weten hoelang ik hiermee zoet ben
this bitch bites
pi_105794410
quote:

[..]

Hmmm, ok, lang verhaal.
Ik vrees eerder dat je dat niet hebt gevoeld doordat je arm al ZO stuk is :X

Zeiden ze op de HAP dat het vergelijkbaar met een 2e graads brandwond is?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_105794457
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 22:09 schreef trovey het volgende:

[..]

Eigen baas of zo dat je koste wat het kost weer aan het werk wilt gaan? :{ Laat je gezondheid nou eens voorgaan. ;)
Deels waar, maar ook omdat ik absoluut niet nietsdoend op de bank kan gaan zitten, zit helaas niet in me
this bitch bites
pi_105794489
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 22:09 schreef RedBitch het volgende:

[..]

nee idd, pas als het misgaat...maar ik jank dan ook niet omdat het is misgegaan, wil alleen weten hoelang ik hiermee zoet ben
In ieder geval langer dan jij wilt. :Y)

OT:Vraag het je arts, die kan er wellicht wat over zeggen, wij kunnen je wonden niet zien dus ook niet weten hoe erg ze werkelijk zijn :*
Optimist tot in de kist
  † In Memoriam † maandag 19 december 2011 @ 22:11:12 #36
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_105794490
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 22:08 schreef trovey het volgende:

[..]

En wil gelijk aan het werk. Niet verstandig bezig.
pi_105794534
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 22:10 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ik vrees eerder dat je dat niet hebt gevoeld doordat je arm al ZO stuk is :X

Zeiden ze op de HAP dat het vergelijkbaar met een 2e graads brandwond is?
Ja, zeiden op de HAP al gelijk dat het 2egraads was
this bitch bites
  maandag 19 december 2011 @ 22:11:59 #38
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_105794563
Buiten het feit van ontsteken ligt je opperhuid er niet meer.
Hoe ver het is doorgegaan in je inliggende huid weet ik niet, maar bereidt je voor dat je in de toekomst wel degelijk pijn gaat krijgen.
Dat kan overgaan, maar afhankelijk van de schade ook blijvend zijn.
Dat goedje is grof, en zal nu niet verder gaan. Maar schade die er al is is nog onduidelijk.

Je opperhuid zal wel herstellen, wellicht met littekens, maar het gaat om de schade die eronder is. Is die erg, dan staat je wat te wachten. Pijn in je arm waar niets aan te doen is.
Is die niet erg, dan heb je kans nergens last van te hebben en schade over te houden.

Alles is ongewis omdat niemand weet wat precies de schade is, gezien de reakties denk ik wel degelijk erg. Ik heb vaker met dit soort goedjes gewerkt, en het is zeker geen speelgoed oid.
Dit kan je leven voorgoed veranderen en hoop dan ook dat je er snel genoeg bij bent geweest.
(wassen en spoelen met zeep a 15 minuten) Zie anders even Google voor het produkt.
Staan zat alarmbellen bij...

Suc6. Je gaat het nodig hebben.
pi_105794573
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 22:10 schreef RedBitch het volgende:

[..]

Deels waar, maar ook omdat ik absoluut niet nietsdoend op de bank kan gaan zitten, zit helaas niet in me
Zal nu dan wel moeten, laat je gezondheid voorgaan. :*
Optimist tot in de kist
pi_105794760
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 22:11 schreef beware_reageerd het volgende:
Hoe ver het is doorgegaan in je inliggende huid weet ik niet, maar bereidt je voor dat je in de toekomst wel degelijk pijn gaat krijgen.
Dat goedje is grof, en zal nu niet verder gaan. Maar schade die er al is is nog onduidelijk.

Je opperhuid zal wel herstellen, wellicht met littekens, maar het gaat om de schade die eronder is. Is die erg, dan staat je wat te wachten. Pijn in je arm waar niets aan te doen is.
Is die niet erg, dan heb je kans nergens last van te hebben en schade over te houden.

Alles is ongewis omdat niemand weet wat precies de schade is, gezien de reakties denk ik wel degelijk erg. Ik heb vaker met dit soort goedjes gewerkt, en het is zeker geen speelgoed oid.
Dit kan je leven voorgoed veranderen en hoop dan ook dat je er snel genoeg bij bent geweest.
(wassen en spoelen met zeep a 15 minuten) Zie anders even Google voor het produkt.

Ben er vrij snel bij geweest, ben wel dwars en eigenwijs, maar wel zuinig op mijn lijf, mijn grootste angst was bloedvergiftiging aangezien ik zwaar handexzeem heb en open wonden op mijn handen heb, maar gelukkig was dat niet aan de orde en is mijn hand wonder boven wonder "intact"
this bitch bites
pi_105794866
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 22:11 schreef beware_reageerd het volgende:

sowieso, chemisch altijd 30 minuten spoelen met lauw water en gelijk de kleding die er eventueel is verwijderen, maar dat is allemaal achteraf nu he :+
pi_105795004
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 22:15 schreef tombolafan het volgende:

[..]

sowieso, chemisch altijd 30 minuten spoelen met lauw water en gelijk de kleding die er eventueel is verwijderen, maar dat is allemaal achteraf nu he :+
Zo snugger was ik wel op het moment dat mijn man zag dat mijn arm was "aangetast", mijn heerlijke vest ligt volgens mij nu ergens in de kliko, maar dat is vervangbaar, dus mijn minste zorg.
this bitch bites
pi_105795099
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 22:17 schreef RedBitch het volgende:

[..]

Zo snugger was ik wel op het moment dat mijn man zag dat mijn arm was "aangetast", mijn heerlijke vest ligt volgens mij nu ergens in de kliko, maar dat is vervangbaar, dus mijn minste zorg.
Alleen al het feit dat je in je heerlijke vest met dat soort troep gaat werken laat mij een beetje :') :|W denken :@

Maar goed, ik hoop dat het meevalt :)
pi_105795402
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 22:19 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Alleen al het feit dat je in je heerlijke vest met dat soort troep gaat werken laat mij een beetje :') :|W denken :@

Maar goed, ik hoop dat het meevalt :)
Ja weet je, ik had die rommel er smorgens al ingegooid en een paar emmers water erachteraan en daarna 2maal de wasmachine aangezet, dus dat spoelwater kwam er ook nog bovenop, dan ga je er toch vanuit dat het enigzins verdund is? Ok, achteraf gezien, hoeveel ik erin geflikkerd heb niet, maar goed, het is nou eenmaal zo, gebeurd is gebeurd.
En stiekum hoop ik ook dat ze het allemaal mis hebben en dat het reuze meevalt, want ik ben niet van zin om tot het einde van het jaar (wat klinkt dat lang) op mijn krent te zitten.
this bitch bites
  maandag 19 december 2011 @ 22:25:32 #45
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_105795549
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 22:15 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Saftysheets zeggen wat anders, maar beter teveel dan te weinig.

Mee eens dus.

@ts

quote:
Ben er vrij snel bij geweest, ben wel dwars en eigenwijs, maar wel zuinig op mijn lijf, mijn grootste angst was bloedvergiftiging aangezien ik zwaar handexzeem heb en open wonden op mijn handen heb, maar gelukkig was dat niet aan de orde en is mijn hand wonder boven wonder "intact"
Of het verder invloed heeft op je exzeem weet ik niet. Maar beter zal het er niet op worden.
Qua bloedwaarde's ligt dat aan hoe erg alles is. Laat dus eens een extra bloedonderzoek doen.

Ik hoop dat alles weer goed komt voor je, maar je eigen woorden zeggen het al "ben wel dwars en eigenwijs" daar zou ik nu even heel erg in minderen. Even jezelf nu voor laten gaan...

Buiten het feit dat je niet slim bezig bent geweest, ga ik je niet verder terrecht wijzen.
Maar nu doorgaan met dwars en eigenwijs zal je NIET helpen. Let wel op dat deze schade voor de rest van je even een probleem kan worden. Aan jou er zo goed mogelijk mee om te gaan.
Als artsen zeggen niet werken, dan is het niet werken.
En leg je daarbij neer, ikzelf ben net als jouw. Nu ZZP omdat ik geen werkgever meer heb en kan vinden. Al een tijdje zonder opdrachten en inkomen.... Denkna, je hebt maar 1 kans en 1 lichaam.

Maak niet de fout die ik maakte, sta voor je eigenlichaam... Wens je toch nog het beste en hoop dat je ons op de hoogte kunt houden...
pi_105795574
sterkte

zaak is nu om het goed schoon te houden en te voorkomen dat het gaat onsteken

misschien is het wijs om je door te laten verwijzen naar een brandwondencentrum
daar hebben ze toch over het algemeen wat meer ervaring met het behandelen van dit soort wonden..dat zou ik in jouw geval zeker doen
voor sommige dingen zijn huisartsen toch niet de juiste personen, en hier moet nu adequaat behandeld worden om niet over een half jaar tot de conclusie te komen dat ze het toch anders hadden moeten doen

by the way hoe groot is de wond?
pi_105795678
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 22:25 schreef sijs het volgende:
sterkte

zaak is nu om het gooed schoon te houden en te voorkomen dat het gaat onsteken

misschien is het wijs om je door te laten verwijzen naar een brandwondencentrum
daar hebben ze toch over het algemeen wat meer ervaring met het behandelen van dit soort wonden..dat zou ik in jouw geval zeker doen
voor sommige dingen zijn huisartsen toch niet de juiste personen, en hier moet nu adequaat behandeld worden om niet over een half jaar tot de conclusie te komen dat ze het toch anders hadden moeten doen

by the way hoe groot is de wond?
De wond betreft mijn hele onderarm, en dan ook echt mijn gehele onderarm, van elleboog tot pols, bovenkant, onderkant, linksom, rechtsom.
this bitch bites
pi_105795765
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 22:23 schreef RedBitch het volgende:

[..]

Ja weet je, ik had die rommel er smorgens al ingegooid en een paar emmers water erachteraan en daarna 2maal de wasmachine aangezet, dus dat spoelwater kwam er ook nog bovenop, dan ga je er toch vanuit dat het enigzins verdund is? Ok, achteraf gezien, hoeveel ik erin geflikkerd heb niet, maar goed, het is nou eenmaal zo, gebeurd is gebeurd.
En stiekum hoop ik ook dat ze het allemaal mis hebben en dat het reuze meevalt, want ik ben niet van zin om tot het einde van het jaar (wat klinkt dat lang) op mijn krent te zitten.
Wees nou eens niet zo stronteigenwijs. :') Als de boel slecht gaat helen en je allerlei littekens krijgt waarbij je problemen met je arm krijgt (b.v. met de bewegelijkheid) ben je nog verder van huis. Neem het allemaal niet zo licht op alsof het een splinter in je vinger is. Sjesus, je lijkt mijn buurman wel, ook zo dwars. :P
Optimist tot in de kist
  maandag 19 december 2011 @ 22:31:22 #49
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_105795900
That's bad.........

Ik hoop dat het alleen opperhuid is, maar vrees met grote vrees..........
Ik moet er niet aan denken zeg, neem de tijd om te herstellen...
pi_105795942
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 22:29 schreef trovey het volgende:

[..]

Wees nou eens niet zo stronteigenwijs. :') Als de boel slecht gaat helen en je allerlei littekens krijgt waarbij je problemen met je arm krijgt (b.v. met de bewegelijkheid) ben je nog verder van huis. Neem het allemaal niet zo licht op alsof het een splinter in je vinger is. Sjesus, je lijkt mijn buurman wel, ook zo dwars. :P
Heeft niks met dwars te maken, die littekens zijn echt mijn laatste zorg, die verdomde put is nog niet ontstopt en dat vind ik veel erger dan alles wat er gebeurt is, heeft het nog niet eens nut gehad, zou morgen zo mijn klauwen er weer in stoppen, want een verstopte put is ook een ellende
this bitch bites
pi_105795958
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 22:27 schreef RedBitch het volgende:

[..]

De wond betreft mijn hele onderarm, en dan ook echt mijn gehele onderarm, van elleboog tot pols, bovenkant, onderkant, linksom, rechtsom.
brandwondencentrum dus...had de HAP je eigenlijk zelf al naar door moeten verwijzen
kwalijk dat ze dat nog niet gedaan hebben
pi_105796175
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 22:32 schreef RedBitch het volgende:

[..]

Heeft niks met dwars te maken, die littekens zijn echt mijn laatste zorg, die verdomde put is nog niet ontstopt en dat vind ik veel erger dan alles wat er gebeurt is, heeft het nog niet eens nut gehad, zou morgen zo mijn klauwen er weer in stoppen, want een verstopte put is ook een ellende
Je hebt er geen problemen mee als je straks wellicht met een arm zit die je minder kan gebruiken door de slechte littekengenezing als je koste wat het kost je zin gaat doordrijven? :{ OK, jij je zin, ga morgen maar weer aan het werk maar ga dan niet zitten zeuren als je straks je zo geliefde "belangrijke" werkzaamheden niet meer kan doen....sommige mensen willen nou eenmaal niet luisteren....zucht.
Optimist tot in de kist
  maandag 19 december 2011 @ 22:40:03 #53
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_105796415
quote:

[..]

Dit wat je nu doet is alles wat met Dwars samen kan gaan.........
Die littekens komen er wel, dat je je nu druk maakt over een put ????
Joh, of je maakt een geintje ( welke ikzelf erg slecht vindt) of je hebt de ernst niet door...

Komop zeg, je weet echt niet met welk spul je hier van doen hebt.

lees even mee wat dit goedje kan doen.

quote:
Begin de jaren '90 raakt bekend dat András Pándy een zestal mensen zou hebben opgelost met een vrij in de handel verkrijgbare ontstopper, DeStop. Na een eerste test werd dit ontkracht: de ontstopper was niet krachtig genoeg om menselijk vlees op te lossen. Naderhand bleek dat de samenstelling van de ontstopper veranderd was; de samenstelling zoals gebruikt door Pandy was wél krachtig genoeg om vlees op te lossen.[1]
En jij maakt je druk over een putje ?
Zoja, ben je echt dwars en eigenwijs.
Laat dat nu maar door mensen doen die er wel verstand van hebben, jij hebt het duidelijk niet.
En dat zeg ik in jouw eigen belang..... Ga je door, zeur dan ook niet meer, je bent willens en wetens bezig om de situatie te verergeren..... Tegen beter weten in.....

Mijn god, dit kun je niet menen.....
pi_105796582
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 22:36 schreef trovey het volgende:

[..]

Je hebt er geen problemen mee als je straks wellicht met een arm zit die je minder kan gebruiken door de slechte littekengenezing als je koste wat het kost je zin gaat doordrijven? :{ OK, jij je zin, ga morgen maar weer aan het werk maar ga dan niet zitten zeuren als je straks je zo geliefde "belangrijke" werkzaamheden niet meer kan doen....sommige mensen willen nou eenmaal niet luisteren....zucht.
Dat maak jij ervan...
Ik heb geen moeite met oppervlakkige "zichtbare" littekens, ben min of meer verplicht thuis te zitten tot minstens woensdag, totdat de ernst van de wond pas bekeken kan worden, maar sorry, heb helaas geen "zitkont" en ben graag aan het werk, kan er niks aan doen dat ik niet graag op mijn reet op de bank zit niks te doen.
this bitch bites
pi_105796744
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 22:40 schreef beware_reageerd het volgende:

[..]

Dit wat je nu doet is alles wat met Dwars samen kan gaan.........
Die littekens komen er wel, dat je je nu druk maakt over een put ????
Joh, of je maakt een geintje ( welke ikzelf erg slecht vindt) of je hebt de ernst niet door...

Komop zeg, je weet echt niet met welk spul je hier van doen hebt.

lees even mee wat dit goedje kan doen.

[..]

En jij maakt je druk over een putje ?
Zoja, ben je echt dwars en eigenwijs.
Laat dat nu maar door mensen doen die er wel verstand van hebben, jij hebt het duidelijk niet.
En dat zeg ik in jouw eigen belang..... Ga je door, zeur dan ook niet meer, je bent willens en wetens bezig om de situatie te verergeren..... Tegen beter weten in.....

Mijn god, dit kun je niet menen.....
Inmiddels na wat googlen besef ik heus wel waar ik mee te maken heb, maar naar mijn gevoel zijn de verwondingen niet zo ernstig als dat men mij wilt laten geloven. Woensdag zal het uitwijzen wie er gelijk heeft...
this bitch bites
  maandag 19 december 2011 @ 22:53:14 #56
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_105797205
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 22:42 schreef RedBitch het volgende:

[..]

Dat maak jij ervan...
Ik heb geen moeite met oppervlakkige "zichtbare" littekens, ben min of meer verplicht thuis te zitten tot minstens woensdag, totdat de ernst van de wond pas bekeken kan worden, maar sorry, heb helaas geen "zitkont" en ben graag aan het werk, kan er niks aan doen dat ik niet graag op mijn reet op de bank zit niks te doen.
LEZEN, hij heeft het niet over oppervlakkige littekens, maar over littekens die de beweeglijkheid van de arm kunnen belemmeren.

Ik hoop dat je er straks megaveel last van gaat krijgen als je het zelf maar allemaal beter denkt te weten.
All she wants and needs is just a little taste..
  maandag 19 december 2011 @ 22:55:44 #57
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_105797383
Ik help het je hopen. Dat is het enige wat ik nu kan zeggen..
Echter, als jij ongelijk hebt, doe er dan wel wat mee. Je komt over als een doordraver.
Niet slecht bedoeld hoor, zelf ben ik er ook zo 1. Maar je moet weten waneer je dat niet moet doen..

Deze aanleiding is er 1 van, afhankelijk van de definitieve schade.
En nogmaals, ik hoop dat het bij je opperhuid is gebleven.
Anders staat je nog wel iets te wachten en daar word je niet vrolijk van..

Ik hoop het echt.... Volgens mij ben je nog niet echt oud, en dan nu al met dit soort schade komen.... Brrrrrr. Helaas ken ik wel een paar en ook een paar niet meer. (waren andere stoffen)
Ik krijg er iig rillingen van over mijn lichaam....

Doe wat goed is, is het enige advies. De rest sla je toch in de wind als het jouw zo uitkomt.
  maandag 19 december 2011 @ 22:58:04 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105797525
Dat je er geen last van hebt is waarschijnlijk juist een teken dat het erger is dan jij denkt.
Ik hoop voor je dat dat niet zo is, en ga voor mijn part morgen de hele dag FOK! lopen vervelen met allerlei topics, maar hou je tot bekend is hoe ernstig het is gewoon wel aan de gebruiksaanwijzing, en die heb je van de dokter gekregen; bankrust.

Echt, de wereld houdt niet op met draaien omdat jij een paar dagen je werk niet kunt doen, je arm houdt wellicht wel op met functioneren als je nu niet even doet wat de dokter zegt.
Ik weet niet wat voor werk je doet, maar als je je arm permanent naar de filistijnen helpt, hoe goed kun je je werk dan nog doen?
Dat wordt nog veel langer bankzitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_105798095
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 22:55 schreef beware_reageerd het volgende:
Ik help het je hopen. Dat is het enige wat ik nu kan zeggen..
Echter, als jij ongelijk hebt, doe er dan wel wat mee. Je komt over als een doordraver.
Niet slecht bedoeld hoor, zelf ben ik er ook zo 1. Maar je moet weten waneer je dat niet moet doen..

Deze aanleiding is er 1 van, afhankelijk van de definitieve schade.
En nogmaals, ik hoop dat het bij je opperhuid is gebleven.
Anders staat je nog wel iets te wachten en daar word je niet vrolijk van..

Ik hoop het echt.... Volgens mij ben je nog niet echt oud, en dan nu al met dit soort schade komen.... Brrrrrr. Helaas ken ik wel een paar en ook een paar niet meer. (waren andere stoffen)
Ik krijg er iig rillingen van over mijn lichaam....

Doe wat goed is, is het enige advies. De rest sla je toch in de wind als het jouw zo uitkomt.
Nou, zo serieus als mijn huisarts was vanmiddag, daar schrok ik eerlijk gezegd wel van, hij weet ook dat ik niet zo flauw aangelegd ben, dus,de rust neem ik tot woensdag echt wel in acht. Is alleen niet eenvoudig, maar gelukkig is het thuisfront daar nog serieuzer in. En ook in staat om dat tot woensdag zeker te handhaven. Ben helaas over mijn hele lichaam al getekend, dus heeft dit voor mij weinig betekenis van die zin, dat ik me er nu druk om kan maken, maar het thuisfront denkt er "gelukkig" anders over.
this bitch bites
pi_105798596
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 23:07 schreef RedBitch het volgende:

[..]

Nou, zo serieus als mijn huisarts was vanmiddag, daar schrok ik eerlijk gezegd wel van, hij weet ook dat ik niet zo flauw aangelegd ben, dus,de rust neem ik tot woensdag echt wel in acht. Is alleen niet eenvoudig, maar gelukkig is het thuisfront daar nog serieuzer in. En ook in staat om dat tot woensdag zeker te handhaven. Ben helaas over mijn hele lichaam al getekend, dus heeft dit voor mij weinig betekenis van die zin, dat ik me er nu druk om kan maken, maar het thuisfront denkt er "gelukkig" anders over.
Geloof me, je wilt niet meemaken dat je je arm niet meer fatsoenlijk kan gebruiken de rest van je leven ;) dus je hebt een verstandig thuisfront. :*
Optimist tot in de kist
pi_105799828
nogmaals...ga naar een brandwondencentrum!!!!!!!!!!!
pi_105801159
Haha wat een bazentopic. Gewoon je arm in een putje met ontstoppingspul stoppen...echt WTF :'). Vervolgens naar de HAP? Brandwondencentrum lijkt mij logischer. En je dan nog zorgen maken over een verstopt putje ipv je arm... Wauw!
pi_105801819
Zal ik het dan maar zeggen? Troll!

Een nogal irritant "dappere" trol
pi_105801895
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 00:20 schreef Lauren. het volgende:
Zal ik het dan maar zeggen? Troll!

Een nogal irritant "dappere" trol
Hoeft niet hoor, ik ken wel meer van dat soort mensen, dwarser dan goed voor ze is. :')
Optimist tot in de kist
  dinsdag 20 december 2011 @ 00:39:30 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105802497
TS is enorm eigenwijs, maar vooralsnog heb ik niet het idee dat het een trolltopic is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 20 december 2011 @ 01:07:04 #66
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_105803347
Ik hoop dat je huid herstelt en dat je later geen last krijgt van je arm. Rust houden tot woensdag en dan weet je wel meer. Vraag aan je huisarts of het een optie is om naar het branwondencentrum te gaan.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  dinsdag 20 december 2011 @ 01:13:33 #67
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_105803548
Mag ik vragen om foto's, ben wel heel benieuwd hoe het er uit ziet :D

Verder sterkte!
  dinsdag 20 december 2011 @ 01:15:50 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105803612
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2011 01:13 schreef Verbodsbord het volgende:
Mag ik vragen om foto's, ben wel heel benieuwd hoe het er uit ziet :D

Verder sterkte!
Het zit in verband.
The love you take is equal to the love you make.
pi_105803616
Wachten tot de uitslag en dan vragen om 'aangepast' werk mocht dat nodig zijn.
Jij wil graag werken? Dan zal het je ook niet uitmaken wat je doet, zolang het maar nuttig is. Daar is je werkgever ook blij mee. 2 vliegen in een klap.

Jij wilt graag werken omdat je anders maar nutteloos op je gat zit? wat nu als je je verwondingen verergerd door dit domme gedrag en je daardoor de functie van je arm verminderd/verliest. Ben je dan nog even nuttig als je nu zou zijn? Liever een medewerker die 25 jaar goed kan werken met enkele ziekteverloven dan eentje die zich voorbij normale grenzen werkt en dan na enkele jaren in de ziektewet verdwijnt.
A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
~Douglas Adams~
pi_105808852
Ik vind het ook een wijze raad om naar een brandwondencentrum te gaan. Een huisarts zou beter moeten weten. In ieder geval, de kans is groot dat je een drukverband of armkous zal moeten dragen of silicone sheets ter behandeling van je brandwonde. Zeker aan te raden is van je wonde ook regelmatig te hydrateren met skin lotion, kwestie van je beschadigde huidcellen te herstellen.

Het is zeker belangrijk dat je de wonde niet open en bloot laat, want door een teveel aan collageen gaat een verheven litteken zich vormen en dat kan een beperking in flexibiliteit tot gevolg hebben. Littekens, ongeacht of ze je visueel storen of niet, je leven tekenen. Als ze niet goed behandelt worden kunnen die serieus spannen aan je arm.
  dinsdag 20 december 2011 @ 18:25:55 #71
359659 dinosteen
Stenen zijn hard
pi_105829235
Sodium hydroxide has been implicated as a cause of cancer of the esophagus in individuals who have ingested it. The cancer may develop 12 to 42 years after the ingestion incident. Similar cancers have been observed at the sites of severe thermal burns. These cancers may be due to tissue destruction and scar formation rather than the sodium hydroxide itself.

Dus rustig laten genezen.
pi_105830207
Ik word er verdrietig van dat TS blijkbaar al zoveel meegemaakt heeft dat ze haar lijf niet de zorg kan geven die het nodig heeft. ;( Gelukkig heb je een arts en thuisfront die je tegen jezelf in bescherming nemen omdat jij het gevaar niet meer kan zien.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_105830360
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 18:47 schreef Cat22 het volgende:
Ik word er verdrietig van dat TS blijkbaar al zoveel meegemaakt heeft dat ze haar lijf niet de zorg kan geven die het nodig heeft. ;( Gelukkig heb je een arts en thuisfront die je tegen jezelf in bescherming nemen omdat jij het gevaar niet meer kan zien.
helemaal mee eens

heb geprobeert duidelijk te maken dat ze er mee naar een brandwondenkliniek moet

maar ze zal dat toch echt zelf moeten doen

-als het klopt wat ze schrijft vindt ik overigens die huisartsenpost bijzonder laks in deze-
pi_105830751
Het litteken zelf lijk me niet eens zoveel boeien qua 'mooi' zijn van de arm. Meer het littekenweefsel dat de beweging van de arm kan belemmeren de rest van haar leven lijkt me erg. Woensdag een doorverwijzing vragen naar een brandwondencentrum.
dag
pi_105831570
mijn vrouw en mijn oudste werken beide in een groot ziekenhuis en daarom weet ik hoe belangrijk het is om snel een goede behandeling te beginnen...en ook dat huisartsen soms toch te lang zelf blijven aanmodderen.....met alle gevolgen........wat ze daar soms aan -onnodige- ellende binnenkrijgen wil je niet weten
  woensdag 21 december 2011 @ 04:28:46 #76
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_105853803
Dit kan je niet menen. :{

Werken je zenuwen wel goed? :?

[ Bericht 0% gewijzigd door Madame_Paon op 21-12-2011 17:12:15 ]
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_105856036
Ik sla heus niet zomaar alle goedbedoelde adviezen in de wind.
Maar naar mijn gevoel, valt het allemaal reuze mee, ik weet toch zelf wat ik voel.
Ik kan gewoon "alles" met mijn arm, het is alleen dat dat absurde dikke verband in de weg zit.
Pijn doet het absoluut niet, het voelt meer als 1 grote schaafwond en ik heb gewoon goed gevoel in heel mijn arm.
Tijd zal het uitwijzen, ik moet straks naar de dokter en dan mag het verband er voor het eerst vanaf en zullen we wel zien hoe erg het daadwerkelijk is.
this bitch bites
pi_105856074
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 08:47 schreef RedBitch het volgende:
Ik sla heus niet zomaar alle goedbedoelde adviezen in de wind.
Maar naar mijn gevoel, valt het allemaal reuze mee, ik weet toch zelf wat ik voel.
Ik kan gewoon "alles" met mijn arm, het is alleen dat dat absurde dikke verband in de weg zit.
Pijn doet het absoluut niet, het voelt meer als 1 grote schaafwond en ik heb gewoon goed gevoel in heel mijn arm.
Tijd zal het uitwijzen, ik moet straks naar de dokter en dan mag het verband er voor het eerst vanaf en zullen we wel zien hoe erg het daadwerkelijk is.
Maar heb je wel gelezen wat er in de reacties staat? Ik weet ook van mijn EHBO cursus dat als je bij ernstigere brandwonden niets of weinig meer voelt dat juist een heel slecht teken is. Je zei zelf dat de vellen aan je arm hingen. Denk je dan echt dat 'het wel meevalt'? Dat duidt er juist op dat je zenuwuiteindes weggebrand zijn, wat correleert met 2e en 3e graads brandwonden. En ik weet ook dat huisartsen niet altijd ernstige dingen herkennen/erkennen en er zelf wel mee denken aan de slag te kunnen gaan.
Kan het kwaad om naar het brandwondencentrum te gaan? Nee. Wat heb je liever; een arm die nu wat rustiger aan moet doen (desnoods ga je licht administratief werk doen in de tijd dat je wat rustiger aan moet doen) of een arm die in de rest van je leven een beperking blijft houden, in de zin van littekens die trekken of weefsel wat vernietigd is en last geeft. Ik zou het zelf wel weten.
  woensdag 21 december 2011 @ 10:00:36 #79
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_105857423
En ga je een doorverwijzing naar het brandwondencentrum vragen?
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 22 december 2011 @ 14:28:05 #80
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_105916646
TS, hoe is het gisteren gegaan?
A grand adventure has begun.
  donderdag 22 december 2011 @ 14:48:50 #81
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_105917358
Al foto's :D?
pi_105919870
Kan flink lang duren.
2e graads brandwond, vrij klein, duurde bij mij zo'n 1,5 week voordat ik alles weer kon doen zonder voorzichtig te zijn. Klinkt bij jou meer als 3e graads, daarbij zijn de zenuwuiteindes 'vernietigd' waardoor je het niet (goed) meer voelt. Zal dus een flinke tijd duren voordat je er geen last meer van hebt.
pi_105927075
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:48 schreef RedBitch het volgende:

[..]

Die littekens is wel het minste waar ik me zorgen om maak, mijn lichaam is door verschillende operaties ed, al genoeg getekend, en ik moet eerlijk bekennen, dat ik me op dit moment meer druk maak om het feit dat ik voorlopig niet mag werken.
Ik werk liever een tijdje niet dan dat ik een litteken op mijn gehele onderarm heb.
Life is Music
pi_105927108
Sterkte trouwens, zal je wel nodig hebben.
Life is Music
pi_105931684
Gisteren voor het eerst de wonden gezien. Ik moet eerlijk bekennen dat het er erger uitzag dan ikzelf gedacht had te voelen. Gelukkig is het niet de gehele onderarm, maar zijn het echt 2 lokale 2egraads-wonden op de bovenkant en de onderkant van mijn arm.
Brandwondencentrum heb ik aangekaart, maar het was niet noodzakelijk. En is naar mijn gevoel ook niet nodig.

Het is nogmaals behandeld met flammazine en absorberende verbanden, dit omdat de flammazine ook ontstekingsremmend werkt. Morgen wederom terug en dan zien we wel hoe verder. Misschien dat het vanaf dan open gelaten wordt om uit te drogen, maar daar moest de huisarts nog maar eens over nadenken ivm de feestdagen. Zie ik zelf eerlijk gezegd ook een klein beetje tegenop, maar aan de andere kant, kan het niet snel genoeg drogen, zodat ik kan gaan smeren met olie.
Inmiddels "geniet" ik maar een beetje van het thuiszitten. Heb ik weer eens tijd om koffie te gaan drinken bij vrienden en vriendinnen.
Ik vind het wel moeilijk om thuis maar niks te doen, maar moet wel eerlijk bekennen dat niet alles meevalt. Ondanks dat ik geen pijn in mijn arm heb, merk ik toch, dat ik door het verband niet alles met mijn arm kan doen. Zelfs autorijden is een crime, dus dat laten we voorlopig ook maar even.

Voorzover nu duidelijk is, zijn er geen zenuwen beschadigd, ik heb gewoon gevoel in heel mijn arm en mijn kracht is ook niet minder, dus dat valt al met al reuze mee.

Enne de posters met hun oordelen, leef en je maakt fouten, er kan je wel eens wat overkomen!
Het is eenmaal gebeurd en ik kan er echt geen traan om laten, is niet slim geweest wat ik gedaan heb, maar is allemaal achterafgezeur en daar heb ik geen flikker aan, dus hou je oordeel voor je, a.u.b.
this bitch bites
pi_105932035
Fijn als je mensen wilt helpen en van goede raad wilt voorzien en TS doet het af als gezeur en veroordelen....ik (en waarschijnlijk vele anderen) zal TS nog eens van raad voorzien. :') Het beste TS, het gaat je goed. :*
Optimist tot in de kist
pi_105932698
Ik zou het niet open laten drogen.

Ik had mezelf laatst genadeloos gefileerd op mijn onderbeen met een scheermes. Ik heb de huid teruggeplakt (do-it-yourself huidtransplantatie :X ) en heb zeker 3 weken biogaas gebruikt. Van de een op de andere dag was het ineens erg mooi geworden. Het is nog rood weliswaar, maar wel mooi glad en zacht zonder trek/rek/plooi plekken. Ik ben echt zwaar onder de indruk van hoe netjes het dan weer kan worden. O+

Het is even een karweitje (al wordt je daar met de dag handiger in) maar het is het echt waard. Waarom zou je niet even die kleine moeite nemen. Je zegt wel dat het je niet boeit, littekens omdat je er al zo veel hebt, maar het is ook een stukje zelfrespect in mijn ogen. Gun jezelf nu de tijd om te helen, neem de rust, en neem vooral de tijd om het voor een paar weekjes te verzorgen. :Y
pi_105933281
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 20:48 schreef jack4ya het volgende:
Ik zou het niet open laten drogen.

Ik had mezelf laatst genadeloos gefileerd op mijn onderbeen met een scheermes. Ik heb de huid teruggeplakt (do-it-yourself huidtransplantatie :X ) en heb zeker 3 weken biogaas gebruikt. Van de een op de andere dag was het ineens erg mooi geworden. Het is nog rood weliswaar, maar wel mooi glad en zacht zonder trek/rek/plooi plekken. Ik ben echt zwaar onder de indruk van hoe netjes het dan weer kan worden. O+

Het is even een karweitje (al wordt je daar met de dag handiger in) maar het is het echt waard. Waarom zou je niet even die kleine moeite nemen. Je zegt wel dat het je niet boeit, littekens omdat je er al zo veel hebt, maar het is ook een stukje zelfrespect in mijn ogen. Gun jezelf nu de tijd om te helen, neem de rust, en neem vooral de tijd om het voor een paar weekjes te verzorgen. :Y
De huid terugplakken gaat hem niet echt worden, aangezien de "verdwenen huid" er niet meer is. En ik al griebel bij de gedachte om een plak huid van bvb mijn bovenbeen te moeten schaven.
Het uitdrogen in combinatie met goede verzorging, kan ook redelijk mooi genezen.
Maar het feit dat het dan "open" moet blijven, is mijn grootste zorg. De kans op infecties is dan namelijk ook groter.
Met wondverzorging ben in redelijk goed bekend, dus de tijd en de zorg neem ik echt wel in acht.
Eerst morgen maar afwachten wat de dokter voorstelt, zelf zou ik het liever nog een paar dagen in vetverband zien, tot zeker na de feestdagen.
this bitch bites
pi_105933328
Je bent hier zomaar 8 weken mee kwijt. Je kunt wellicht op een gegeven moment weer werken, maar afhankelijk van het werk dat je doet kun je niets totdat de wond dicht is. Luister in godsnaam naar je arts. Ik ken meer mensen die brandwonden hebben gehad en die zijn er allemaal meer dan 4 weken mee bezig geweest en dit waren blaren, dus echte 2e graads wonden. Net zoals jij hebt.

Als het 2e graads is (blaren) dan heb je misschien geluk en herstelt het zich helemaal en heb je over een paar weken een babyroze gevoelig huidje daar. Maar alleen als je het rustig laat herstellen.

Redenen om nu eerst een paar weken rustig aan te doen:
1. Voorkomen van ontstekingen (koorts is daarvan een teken, dus goed checken).
2. Voorkomen van meer littekenweefsel dan nodig, dit kan alter last geven met beweeglijkheid van je arm.
3. Voorkomen van complicaties wardoor je nog veel langer van huis bent. Krijg je ontstekingen en bijgaande problemen zoals bloedvergiftiging ben je behalve in levensgevaar ook maanden bezig als je pech hebt.

Wees niet te makkelijk en luister naar de dokter. Nu gaan werken kan schade veroorzaken waar je spijt van gaat krijgen. Droog laten helen oid: alleen doen opa dvies van de arts. Dit is geen schaafwondje.

Wat voor werk doe je? Als je iets met dieren, schoonmaken, of iets fysieks doet moet je echt een paar weken aan de kant blijven.

quote:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 22:23 schreef RedBitch het volgende:

[..]

Whatever...
pi_105933641
Het is plaatselijk echt alleen maar 2e-graads, gelukkig zonder blaren en omdat ik (ok, mijn vechtgenoot) vrij snel en goed gehandeld heb, is de schade reuze beperkt gebleven.
Koorts en opgezette klieren let ik idd goed op, is mij ook meerdere malen door de huisarts meedegedeeld.
Nadeel is alleen dat ik vrijwel nooit geen pijn ervaar, ik ben een hele dag door misselijk, maar pijn voel ik niet. Ik voel een pijn eerder als een ongemakkelijk gevoel en dat is wel raar in deze.
this bitch bites
pi_105933746
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 20:58 schreef RedBitch het volgende:

[..]

De huid terugplakken gaat hem niet echt worden, aangezien de "verdwenen huid" er niet meer is. En ik al griebel bij de gedachte om een plak huid van bvb mijn bovenbeen te moeten schaven.
Het uitdrogen in combinatie met goede verzorging, kan ook redelijk mooi genezen.
Maar het feit dat het dan "open" moet blijven, is mijn grootste zorg. De kans op infecties is dan namelijk ook groter.
Met wondverzorging ben in redelijk goed bekend, dus de tijd en de zorg neem ik echt wel in acht.
Eerst morgen maar afwachten wat de dokter voorstelt, zelf zou ik het liever nog een paar dagen in vetverband zien, tot zeker na de feestdagen.
Dat terugplakken was idd alleen bij mij van toepassing, en geloof mij, ik werd er zelf ook onpasselijk van.
Eigenlijk was ik zelf wat afkerig van biogaas: "Dat kan je lichaam best zelluf..." maar eerlijk is eerlijk, ik ben compleet om. :Y
Open laten drogen heeft ook nadelen hoor, er komt makkelijker vuil en het 'knapt' ook sneller.
Laat je idd adviseren door je arts, maar houd voor de aardigheid die biogaas eens in je achterhoofd. Het verstikt niet, houdt het lichtjes vet en daardoor zacht, en beschermt gelijk tegen vuil.

Toch wonderlijk dat je er niet ziekig van bent, bij een kleinere brandwond die ik ooit had, werd ik behoorlijk koortsig en misselijk, terwijl die zeker niet ontstoken was. Gewoon de reactie van de beschadigde huid denk ik.
pi_105933953
Weet je een naam van dat biogaas, zodat ik er specifiek naar kan vragen? En verkleeft dat gaas ook niet in de wond? Zelf heb ik nog een zooi Mepitel liggen, waarvan ik weet dat dat ook een goede werking heeft , maar nogmaals eerst maar horen wat de dokter zijn voorstel is.
this bitch bites
pi_105934801
Luister inderdaad naar de dokter, dat zei ik ook al. Maar je kan er allicht eens naar vragen.

Heb even gekeken, het heet BioGaze... 'verbandgaas' staat er op. Het verkleeft idd niet, het is juist bedoeld voor open wonden. Het is een groenig van kleur. En ruikt best aangenaam :@ (zal de olie zijn). Ow hierzo...

Er staat voor kleine beschadigingen, maar volgens mij kan het bij jou wel. Desnoods 2 vellen op elkaar. Ik deed het met een heel licht (rekbaar) verbandje van 2 'rondjes', in jouw geval, om je arm.
  donderdag 22 december 2011 @ 21:29:31 #94
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_105935324
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 20:29 schreef RedBitch het volgende:
Gisteren voor het eerst de wonden gezien. Ik moet eerlijk bekennen dat het er erger uitzag dan ikzelf gedacht had te voelen. Gelukkig is het niet de gehele onderarm, maar zijn het echt 2 lokale 2egraads-wonden op de bovenkant en de onderkant van mijn arm.
Brandwondencentrum heb ik aangekaart, maar het was niet noodzakelijk. En is naar mijn gevoel ook niet nodig.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het is nogmaals behandeld met flammazine en absorberende verbanden, dit omdat de flammazine ook ontstekingsremmend werkt. Morgen wederom terug en dan zien we wel hoe verder. Misschien dat het vanaf dan open gelaten wordt om uit te drogen, maar daar moest de huisarts nog maar eens over nadenken ivm de feestdagen. Zie ik zelf eerlijk gezegd ook een klein beetje tegenop, maar aan de andere kant, kan het niet snel genoeg drogen, zodat ik kan gaan smeren met olie.
Inmiddels "geniet" ik maar een beetje van het thuiszitten. Heb ik weer eens tijd om koffie te gaan drinken bij vrienden en vriendinnen.
Ik vind het wel moeilijk om thuis maar niks te doen, maar moet wel eerlijk bekennen dat niet alles meevalt. Ondanks dat ik geen pijn in mijn arm heb, merk ik toch, dat ik door het verband niet alles met mijn arm kan doen. Zelfs autorijden is een crime, dus dat laten we voorlopig ook maar even.

Voorzover nu duidelijk is, zijn er geen zenuwen beschadigd, ik heb gewoon gevoel in heel mijn arm en mijn kracht is ook niet minder, dus dat valt al met al reuze mee.

Enne de posters met hun oordelen, leef en je maakt fouten, er kan je wel eens wat overkomen!
Het is eenmaal gebeurd en ik kan er echt geen traan om laten, is niet slim geweest wat ik gedaan heb, maar is allemaal achterafgezeur en daar heb ik geen flikker aan, dus hou je oordeel voor je, a.u.b.
Zo dat is niet niks :o ;(
pi_105935329
Hmm, zijn zalfkompressen, ik heb de naam genoteerd en zal het zeker aankaarten morgen.
Ik weet wel dat al het verband dat gebruikt wordt bij een H.A.P. of huisarts, tegenwoordig voor eigen rekening is, dus misschien is dat wel een voordeel, opdat ik er dan zelf ook enigzins inspraak in zou kunnen hebben.
this bitch bites
pi_105935604
Nouja, laat je maar goed adviseren en voorlichten. Wellicht is het juist helemaal niets voor je in deze situatie, maar dan weet je dat ook weer.

In ieder geval sterkte en beterschap en geniet maar van de vrije dagen. Dat hoort er ook bij. :)
pi_105936113
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 21:33 schreef jack4ya het volgende:
Nouja, laat je maar goed adviseren en voorlichten. Wellicht is het juist helemaal niets voor je in deze situatie, maar dan weet je dat ook weer.

In ieder geval sterkte en beterschap en geniet maar van de vrije dagen. Dat hoort er ook bij. :)
Ja, dat zal ik zeker doen. Ik kaart het morgen aan en hoor wel wat de dokter ervan denkt...

Dank je, is wel vreemd hoor ineens die "vrije" dagen, was anders 7 dagen in de week aan het werk en nu gaat de wekker ineens niet meer om half 6 ;p
this bitch bites
pi_105941663
het ziet er inderdaad wat rustiger uit dan dat ik dacht naar aanleiding van wat je schreef...je hebt massel gehad dus

nu goed schoon en droog houden en goed laten genezen..neem daar echt de tijd voor

Heel veel sterkte en geniet van je "rustige"kerst en oud-en nieuw

Will
pi_105968399
Hoe gaat het er nu mee TS?

Ik heb eens een chemische tweedegraads brandwond op m'n voorhoofd gehad. Het heeft 2 jaar geduurd voor je er helemaal niks meer van zag, na een halfjaar was het heftigste weggetrokken.
pi_105972586
Wat sommige mensen allemaal over hebben voor minder behaarde armen...
pi_105975412
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 19:05 schreef joost___ het volgende:
Wat sommige mensen allemaal over hebben voor minder behaarde armen...
Had ik beter mijn benen erin kunnen steken, scheelde me scheren ;p

Zonder gekkigheid, zoals het er zondagavond uitzag, was het echt erg. En was ook heel mijn onderarm "aangetast".
Gelukkig valt het allemaal reuze mee, dat gevoel had ik zelf al gauw, maar ook je gevoel kan je wel eens in de steek laten. Zeker als iedereen rond je er een groter probleem van maakt, dan dat het eenmaal blijkt te zijn.
De wonden zien er vandaag nog steeds goed uit, de ruime 5 dagen flammazine heeft daar zeker ook aan bijgedragen.
Tot na de kerstdagen behandel ik het dagelijks met zalfkompressen en `s avonds laat ik het een half uurtje "ademen". De wonden ziet er vrij droog uit, dus dat scheelt gelukkig al.
Rondom de wonden hangen allemaal dode huidschilfers die enorme jeuk veroorzaken en ik moet echt moeite doen om deze er niet af te krabben/ pulken.
Het liefste zou ik de huid al willen smeren rond de wonden, maar ik wacht nog maar even geduldig af tot na de feestdagen.

@Meteoric, klinkt veel mensen gek in de oren, maar hoe mijn arm eruit ziet is nu echt mijn minste zorg, ja het wordt misschien een vervelend litteken, maar daar kan ik nu toch niks meer aan veranderen. Alleen goed behandelen om de genezing te bevorderen en ergste littekenvorming te voorkomen.
En je voorhoofd is toch wel wat anders dan je onderarm. Ik kan het (mocht dat ooooooooit noodzakelijk zijn), nog eens verstoppen onder een mouw, dat is met je voorhoofd een net wat lastiger verhaal.
this bitch bites
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')