snap ik dat het niet mag. stel dat zo een mogol de box omgooit.quote:
Ergo, het legale vuurwerk is op dit moment ook illegaal te noemen.quote:Op maandag 19 december 2011 09:49 schreef Casos het volgende:
[..]
Nee, je kan nu prima legaal vuurwerk afsteken, alleen mag dat nog niet. Illegaal vuurwerk mag je niet eens in bezit hebben.
Nee, het afsteken van het legale vuurwerk mag niet, maar dat maakt het vuurwerk nog niet illegaal. Maar je punt is duidelijk.quote:Op maandag 19 december 2011 09:50 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ergo, het legale vuurwerk is op dit moment ook illegaal te noemen.
Oh sorry, ik dacht dat het betrekking had op oudjaarsdag. Nee, dan is het inderdaad voor de volle 100%quote:Op maandag 19 december 2011 09:49 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Behalve op oudjaarsdag en nieuwjaarsdag is het verboden om vuurwerk af te steken zonder speciale vergunning. Het knalt in mijn wijk (en het grootste deel van Nederland) al vanaf oktover. Wat maakt het verbieden van nu legaal vuurwerk dan uit ? Zolang de politie die mensen liever uit de weg gaat gebeurt er toch niets.
Knappe mogol die zo'n box omgooit.quote:Op maandag 19 december 2011 09:50 schreef Matty___ het volgende:
[..]
snap ik dat het niet mag. stel dat zo een mogol de box omgooit.
Dat logo!quote:Op maandag 19 december 2011 09:49 schreef YazooW het volgende:
- Wat voor werk doe jij?
Ik werk bij de Task Force Opsporing Vuurwerk Bommenmakers!
- Oh wow, dat klinkt wel heel interessant, wat doe je dan precies?
Nou, wij zoeken heel de dag op Youtube naar filmpjes van kinderen die met vuurwerk aan het spelen zijn en sturen die vervolgens een waarschuwing! Vet he!?
Die gasten zijn nog triester dan de dierenpolitie, alleen dat logo al
[ afbeelding ]
want dat kan niet of wat?quote:Op maandag 19 december 2011 09:52 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Knappe mogol die zo'n box omgooit.
Is wel erg Amerikaans.quote:Op maandag 19 december 2011 09:49 schreef YazooW het volgende:
Die gasten zijn nog triester dan de dierenpolitie, alleen dat logo al
[ afbeelding ]
Tja, dat soort vuurwerk is ook eigenlijk voor jongetjes die graag soldaatje willen spelen maar de ballen niet hebben om het leger in te gaan.quote:
Ik denk dat, omdat de regels soepeler zijn, het minder 'stoer' is om met illegaal vuurwerk te spelen. Daarnaast zullen ze ook gewend zijn met het zwaardere spul om te gaan en de veiligheidseisen te respecteren. In Nederland heerst heel vaak het idee dat iets geen enkel risico mag opleveren (leg een rotje neer en steek het aanquote:Op maandag 19 december 2011 09:24 schreef ikhouvannoodles het volgende:
Hoe gaat dit in Belgie en Duitsland dan, waar de regels soepeler zijn?
Helemaal vergeten te kijken: is de 'Mag Zwarte Piet eigenlijk wel?'-discussie weer netjes afgerond?quote:Op maandag 19 december 2011 10:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Oud en Nieuw! Vuurwerk, Oliebollen, Familiebezoekjes en natuurlijk de jaarlijkse vuurwerk-zal-verboden-worden FOK! Topics. Allemaal geheel volgens traditie, zolang de mens het zich kan heugen.
Jawel dames en heren het einde van het jaar is alweer in zicht!
Nee.quote:Op maandag 19 december 2011 09:50 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ergo, het legale vuurwerk is op dit moment ook illegaal te noemen.
Ja maar je denkt toch zeker niet dat ik mijn hele leven ga werken met als doel de staatskas te vullen?quote:Op maandag 19 december 2011 10:16 schreef LXIV het volgende:
Dat vuurwerk levert een hoop maatschappelijke kosten op. Zeker wanneer mensen levenslang gehandicapt raken, terwijl ze eigenlijk tot hun 70-ste zouden moeten doorwerken om de staatskas te vullen.
Schaf het maar af en doe in ieder dorp of stad een professionele show, aangestoken door de brandweer. Veel mooier en veel veiliger.
Tuurlijk kan het, maar ik wens die persoon veel succes op het moment dat zo'n ding aangestoken is.quote:
ben je nou naief? mannelijk, jong, drank, oud en nieuw...quote:Op maandag 19 december 2011 10:41 schreef GizartFRL het volgende:
Buiten dat; iemand die zoiets doet?...
En een kist van 90kg die afgaatquote:Op maandag 19 december 2011 10:45 schreef Matty___ het volgende:
[..]
ben je nou naief? mannelijk, jong, drank, oud en nieuw...
Naief? Denk het niet.quote:Op maandag 19 december 2011 10:45 schreef Matty___ het volgende:
[..]
ben je nou naief? mannelijk, jong, drank, oud en nieuw...
aan de ene kant zeg ik je hebt groot gelijk... aan de andere kant vind ik het een zware beslissing daar het een traditie is. zelf hoef ik niet perse allerlei vuurwerk te hebben.quote:Op maandag 19 december 2011 10:16 schreef LXIV het volgende:
Dat vuurwerk levert een hoop maatschappelijke kosten op. Zeker wanneer mensen levenslang gehandicapt raken, terwijl ze eigenlijk tot hun 70-ste zouden moeten doorwerken om de staatskas te vullen.
Schaf het maar af en doe in ieder dorp of stad een professionele show, aangestoken door de brandweer. Veel mooier en veel veiliger.
Zullen we dan ook gelijk Wintersport, Voetballen, Hardlopen, Overwerken, SM-sex, Motorrijden etc. maar gaan verbieden? Veel te gevaarlijk allemaal.quote:Op maandag 19 december 2011 10:16 schreef LXIV het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |