Lullige is alleen als er mensen gewond raken die er niets mee te maken hebben maar bijvoorbeeld net de hond aan het uitlaten zijn..quote:Op maandag 19 december 2011 09:18 schreef pl4kkie het volgende:
Imo lekker laten klooien met die zooi. Ook de ziekenhuis rekening laten betalen als ze gewond raken.
O ja joh? Jij bepaalt de wet in Nederland meneer Cees Meijer?quote:Nederland is hard op weg een einde te maken aan haar eigen vuurwerktraditie. Er zijn steeds zwaardere bommen in omloop, die voor toenemende ellende en ernstige ongevallen zorgen. Hierdoor zou het draagvlak voor het afsteken van vuurwerk afbrokkelen.
Dat zegt coördinator Cees Meijer van de Taskforce Opsporing Vuurwerk Bommenmakers.
Enig idee hoe weinig prof. vuurwerkbedrijven er zijn? En niet elke gemeente heeft het geld/de locatie ervoor. Ik ga als ik in een gehucht woon niet 20km fietsen voor een vuurwerkshow in de kou en weer terug. Geen TV voor de klok, conferances etc.quote:Op maandag 19 december 2011 09:26 schreef Bastard het volgende:
Voor.
Lijkt mij leuk als iedere gemeente zelf een vuurwerkshow geeft, en dan met elkaar samen lekker feesten.
iets dat 125 euro kost en na 2min voorbij isquote:
Niet helemaal. Als er legale knallen zijn, is het veel moeilijker te achterhalen waar de illegale knallen vandaan komen. Overal lopen er mensen op straat met vuurwerk, wie heeft dat illegale vuurwerk afgestoken?quote:Op maandag 19 december 2011 09:24 schreef Lann555 het volgende:
Slim. Dus als een tiener wat simpel vuurwerk wil hebben moet hij naar een illigale dealer die god mag weten wat verkoopt en over de kwaliteit maar te zwijgen.
Zelfde idiote logica die opduikt als met het over een softdrugsverbod heeft. Wat een verlichte geesten
quote:Op maandag 19 december 2011 09:36 schreef Matty___ het volgende:
[..]
iets dat 125 euro kost en na 2min voorbij is
quote:
In principe is toch alles wat nu afgestoken wordt illegaal?quote:Op maandag 19 december 2011 09:37 schreef Tanin het volgende:
[..]
Niet helemaal. Als er legale knallen zijn, is het veel moeilijker te achterhalen waar de illegale knallen vandaan komen. Overal lopen er mensen op straat met vuurwerk, wie heeft dat illegale vuurwerk afgestoken?
Ik zeg overigens niet dat dat een goed genoeg argument is om het maar af te schaffen
Precies.quote:Op maandag 19 december 2011 09:43 schreef Sjeen het volgende:
[..]
In principe is toch alles wat nu afgestoken wordt illegaal?
Het vuurwerk is niet per definitie illegaal, het afsteken mag alleen nog niet.quote:Op maandag 19 december 2011 09:43 schreef Sjeen het volgende:
[..]
In principe is toch alles wat nu afgestoken wordt illegaal?
Klinkt als mijn eerste sexuele ervaringquote:Op maandag 19 december 2011 09:36 schreef Matty___ het volgende:
[..]
iets dat 125 euro kost en na 2min voorbij is
Dat zeg ik toch...quote:Op maandag 19 december 2011 09:47 schreef Casos het volgende:
[..]
Het vuurwerk is niet per definitie illegaal, het afsteken mag alleen nog niet.
Nee, je kan nu prima legaal vuurwerk afsteken, alleen mag dat nog niet. Illegaal vuurwerk mag je niet eens in bezit hebben.quote:Op maandag 19 december 2011 09:48 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch...
En dat wat nu afgestoken wordt, is echt geen leuk siervuurwerk.
Behalve op oudjaarsdag en nieuwjaarsdag is het verboden om vuurwerk af te steken zonder speciale vergunning. Het knalt in mijn wijk (en het grootste deel van Nederland) al vanaf oktover. Wat maakt het verbieden van nu legaal vuurwerk dan uit ? Zolang de politie die mensen liever uit de weg gaat gebeurt er toch niets.quote:Op maandag 19 december 2011 09:37 schreef Tanin het volgende:
[..]
Niet helemaal. Als er legale knallen zijn, is het veel moeilijker te achterhalen waar de illegale knallen vandaan komen. Overal lopen er mensen op straat met vuurwerk, wie heeft dat illegale vuurwerk afgestoken?
Ik zeg overigens niet dat dat een goed genoeg argument is om het maar af te schaffen
Het is exact dezelfde logica als bij het drugsbeleid.quote:Op maandag 19 december 2011 09:31 schreef mvdejong het volgende:
Wat een absurde onlogica. Wat zouden mensen die nu al illegaal vuurwerk kopen zich aantrekken van een verbod op legaal vuurwerk ? Het enige dat je bereikt is dat die nu alleen nog mmaar illegaal vuurwerk gaan kopen, en een hoop van de mensen die zich nu beperken tot legaal vuurwerk ook illegaal vuurwerk gaan kopen, aangezien er niets anderes meer is.
snap ik dat het niet mag. stel dat zo een mogol de box omgooit.quote:
Ergo, het legale vuurwerk is op dit moment ook illegaal te noemen.quote:Op maandag 19 december 2011 09:49 schreef Casos het volgende:
[..]
Nee, je kan nu prima legaal vuurwerk afsteken, alleen mag dat nog niet. Illegaal vuurwerk mag je niet eens in bezit hebben.
Nee, het afsteken van het legale vuurwerk mag niet, maar dat maakt het vuurwerk nog niet illegaal. Maar je punt is duidelijk.quote:Op maandag 19 december 2011 09:50 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ergo, het legale vuurwerk is op dit moment ook illegaal te noemen.
Oh sorry, ik dacht dat het betrekking had op oudjaarsdag. Nee, dan is het inderdaad voor de volle 100%quote:Op maandag 19 december 2011 09:49 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Behalve op oudjaarsdag en nieuwjaarsdag is het verboden om vuurwerk af te steken zonder speciale vergunning. Het knalt in mijn wijk (en het grootste deel van Nederland) al vanaf oktover. Wat maakt het verbieden van nu legaal vuurwerk dan uit ? Zolang de politie die mensen liever uit de weg gaat gebeurt er toch niets.
Knappe mogol die zo'n box omgooit.quote:Op maandag 19 december 2011 09:50 schreef Matty___ het volgende:
[..]
snap ik dat het niet mag. stel dat zo een mogol de box omgooit.
Dat logo!quote:Op maandag 19 december 2011 09:49 schreef YazooW het volgende:
- Wat voor werk doe jij?
Ik werk bij de Task Force Opsporing Vuurwerk Bommenmakers!
- Oh wow, dat klinkt wel heel interessant, wat doe je dan precies?
Nou, wij zoeken heel de dag op Youtube naar filmpjes van kinderen die met vuurwerk aan het spelen zijn en sturen die vervolgens een waarschuwing! Vet he!?
Die gasten zijn nog triester dan de dierenpolitie, alleen dat logo al
[ afbeelding ]
want dat kan niet of wat?quote:Op maandag 19 december 2011 09:52 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Knappe mogol die zo'n box omgooit.
Is wel erg Amerikaans.quote:Op maandag 19 december 2011 09:49 schreef YazooW het volgende:
Die gasten zijn nog triester dan de dierenpolitie, alleen dat logo al
[ afbeelding ]
Tja, dat soort vuurwerk is ook eigenlijk voor jongetjes die graag soldaatje willen spelen maar de ballen niet hebben om het leger in te gaan.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |