Je bent arm, hoor je me?quote:Op maandag 19 december 2011 19:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb hier hele discussies over gevoerdIk heb tijdenlang dik onder het minimum geleefd (lees: maanden met ca. 500 euro netto inkomen voor 2 man) en mezelf nooit arm gevoeld. En dan hebben mensen 2 banen, 2 auto's, 3 vakanties per jaar, koopwoning en de nieuwste gadgets en die moeten per se het stempel 'armoede' op mij drukken
Kerstpakketten zijn fijnquote:Op maandag 19 december 2011 19:38 schreef LieLie het volgende:
Kom ik tussendoor met mijn kerstpakket
Ik heb sowieso niet te klagen, eerder beetje verwend
Vorige week een leuke TED presentatie over geluk gekeken. Geluk neemt vanaf 12.000 dollar per jaar nauwelijks meer toe en ons vermogen om in te schatten hoe gelukkig we zijn met meer geld strookt niet met de werkelijkheid.quote:Op maandag 19 december 2011 19:37 schreef freecell het volgende:
Het enige waar ik echt van baal is dat wij nooit meer samen naar de sauna of uit eten kunnen
Oja, en dat ik geen nieuwe broeken kan kopen.
Lees: luxeprobleem
Nadeel van bijna geen geld: de trein naar jou toe was čcht domweg te duur. En dat gaat dan om 'maar' 12 euro.quote:Op maandag 19 december 2011 19:38 schreef freecell het volgende:
Je bent arm, hoor je me?
Zoiets?
Ik vind het soms ook wel grappig inderdaad
Boeiend, ik heb wel een leuk leven.
Mij vriend werkte toen we elkaar leerden kennen voor een call centre en studeerde daar naast. Hij vroeg eens ontheffing voor kijk en luistergeld (Hij woont in Duitsland) en voor gemeentelijke belastingen omdat zijn inkomen ver beneden het bijstandsniveau lag. Dit werd afgewezen omdat men vond dat je van dat geld niet kon rondkomen, zijn inkomen was te gering.quote:Op maandag 19 december 2011 19:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb hier hele discussies over gevoerdIk heb tijdenlang dik onder het minimum geleefd (lees: maanden met ca. 500 euro netto inkomen voor 2 man) en mezelf nooit arm gevoeld. En dan hebben mensen 2 banen, 2 auto's, 3 vakanties per jaar, koopwoning en de nieuwste gadgets en die moeten per se het stempel 'armoede' op mij drukken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Ja,dat is wel balen inderdaad. Wij besparen ook graag op brandstof ed en als de tank op een verkeerd moment leeg is, kunnen we gewoon niet meer weg.quote:Op maandag 19 december 2011 19:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nadeel van bijna geen geld: de trein naar jou toe was čcht domweg te duur. En dat gaat dan om 'maar' 12 euro.
quote:Op maandag 19 december 2011 19:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Mij vriend werkte toen we elkaar leerden kennen voor een call centre en studeerde daar naast. Hij vroeg eens ontheffing voor kijk en luistergeld (Hij woont in Duitsland) en voor gemeentelijke belastingen omdat zijn inkomen ver beneden het bijstandsniveau lag. Dit werd afgewezen omdat men vond dat je van dat geld niet kon rondkomen, zijn inkomen was te gering.
Kān je gratis dronken worden, ga je niet!quote:Op maandag 19 december 2011 19:43 schreef freecell het volgende:
Wel een leuke schaal!
En ik kon mijn kerstpakket ophalen op de kerstborrel van mijn werk en ik ben die hele borrel domweg vergeten
Beetje mee eens. Maar als je gedwongen door een goedkope huurwoning ergens achteraf moet wonen.quote:Op maandag 19 december 2011 19:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Omdat je pas bij de voedselbank kan als je minder dan 50 euro per week te besteden hebt en misschien moet je dan prioriteiten stellen en geen dure auto hebben.
quote:Op maandag 19 december 2011 19:43 schreef freecell het volgende:
Wel een leuke schaal!
En ik kon mijn kerstpakket ophalen op de kerstborrel van mijn werk en ik ben die hele borrel domweg vergeten
quote:Op maandag 19 december 2011 19:42 schreef Isabeau het volgende:
Mijn kerstpakket (zonder rabarber):
[ afbeelding ]Wel jammer van de rabarber, rabarbercrumbleSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar leuke schaal!
Jep dat meen ik.quote:
Ik ken iemand die op bedrijfsfeestjes muziek maakt en voor vermaak zorgt, die werd gevraagd voor een personeelsfeest van de belastingdienst, ze vroegen hem of het niet zwart kon.quote:Ik kende iemand naar wie de belastingdienst een onderzoek instelde omdat hij volgens de belastingdienst neveninkomsten moest hebben omdat hij er niet van rond zou kunnen komen
Op mijn werk hebben we iedere week een borrel, ik ga daar zelden heen, ik erger me nogal aan mensen die daar bier staan te hijsen en dan in de auto stappen. Vooral als ze mij dan bier in de hand drukken en zeuren dat ik toch wel 1 biertje kan drinken.quote:Op maandag 19 december 2011 19:43 schreef freecell het volgende:
Wel een leuke schaal!
En hier heb ik geen eens woorden voor...quote:Op maandag 19 december 2011 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ken iemand die op bedrijfsfeestjes muziek maakt en voor vermaak zorgt, die werd gevraagd voor een personeelsfeest van de belastingdienst, ze vroegen hem of het niet zwart kon.
Hij weigerde het zwart te doen, toen wilde ze veel minder betalen. Hebben uiteindelijk een prijs uit onderhandeld en hij heeft toen meer dan een jaar met ze in de clinch gelegen om betaald te worden.
Het was wel op fietsafstandquote:Op maandag 19 december 2011 19:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kān je gratis dronken worden, ga je niet!
Triest niet?quote:Op maandag 19 december 2011 19:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En hier heb ik geen eens woorden voor...
quote:Op maandag 19 december 2011 19:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kān je gratis dronken worden, ga je niet!
Balen voor die loodgieter. Maar als je je suf soliciteert, ook onder je niveau, ben je al blij met een goeie afwijzing.quote:Op maandag 19 december 2011 19:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Triest niet?
Ken in Duitsland een loodgieter die bij een leidingbreuk bij het Arbeidsamt (arbeidsbureau) direct aan het werk ging het lek te stoppen, en voorkwam enorme schade, hij heeft jaren moeten procederen om betaald te worden. Heeft destijds alle kranten gehaald.
Hij had namelijk geen officiële opdracht
Niet. Als het voor even is. Vriendendienst.quote:Op maandag 19 december 2011 19:57 schreef freecell het volgende:
Wat dan wel weer een issue is...
Ik doe nu 3 weken iets voor een vriendin.
Ik pas 6 uur per week op haar peuter om haar wat ademruimte te geven. Alleen in December en pas vanaf de tweede week.
Zij geeft mij 5,- per uur om mij wat ademruimte te geven
Dit hebben we een dag voor het eerste opvangmoment besloten.
Hoe in hemelsnaam kan je dat wit doen?
De vergunning voor gastouder krijgen duurt al langer dan de opvangperiode...
Die snap ik niet gerelateerd aan het bericht van Piet.quote:Op maandag 19 december 2011 19:58 schreef krakkemieke het volgende:
Balen voor die loodgieter. Maar als je je suf soliciteert, ook onder je niveau, ben je al blij met een goeie afwijzing.
Ah, dacht dat het aan mij lag, kon het ook even niet volgen iddquote:Op maandag 19 december 2011 20:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die snap ik niet gerelateerd aan het bericht van Piet.
Hee, ik heb uiteindelijk Filosofie gestudeerd, denk je dat ik daarmee gemakkelijk aan een baan kwam?quote:Op maandag 19 december 2011 19:58 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
[..]
Balen voor die loodgieter. Maar als je je suf soliciteert, ook onder je niveau, ben je al blij met een goeie afwijzing.
Maar ik WIL niet zwartquote:Op maandag 19 december 2011 19:59 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Niet. Als het voor even is. Vriendendienst.
Je krijgt altijd de schuld. Daarom zou ik geen loodgieter willen zijn.Of je moet een goeie baas hebben.quote:Op maandag 19 december 2011 20:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die snap ik niet gerelateerd aan het bericht van Piet.
Ik denk dat instanties niet eens weten wat ze met je opgave aanmoeten. Gewoon laten wezen dus.quote:Op maandag 19 december 2011 20:02 schreef freecell het volgende:
Maar ik WIL niet zwart
Ik zou het gewoon willen kunnen aangeven als inkomsten zonder dan gemiep te krijgen dat ik werk en nog wel zonder vergunning. (en ik heb de diploma's er wel voor, als ik wil mag ik morgen een creche runnen, maar een vriendje van L betaald te spelen mag niet)
Snap hiermee de vorige reactie nog niet, maar dit terzijdequote:Op maandag 19 december 2011 20:04 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Je krijgt altijd de schuld. Daarom zou ik geen loodgieter willen zijn.Of je moet een goeie baas hebben.
Ik volg je niet meer, maar het is een mooi beroep.quote:Op maandag 19 december 2011 20:04 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Je krijgt altijd de schuld. Daarom zou ik geen loodgieter willen zijn.Of je moet een goeie baas hebben.
Juist . Ik ben geen loodgieter.quote:Op maandag 19 december 2011 20:07 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Snap hiermee de vorige reactie nog niet, maar dit terzijde![]()
Altijd de schuld krijgen is niet het exclusieve probleem van de loodgieter, geloof dat het anno 2011 zo ongeveer voor iedere dienstverlenende functie geldt.
euhm....quote:Op maandag 19 december 2011 20:16 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Juist . Ik ben geen loodgieter.
Ik ben je helemaal kwijtquote:Op maandag 19 december 2011 20:16 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Wat een goede zaak is met jouw lijfquote:Op maandag 19 december 2011 20:16 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
quote:Op maandag 19 december 2011 20:11 schreef LieLie het volgende:
Misschien leest ze hier ook, dus even een:voor Jagar die eindelijk vakantie heeft!
Ja, dat klopt wel hoor, de Belasting dienst werkt met gemiddelde inkomsten en uitgavenmodellen voor particulieren en bedrijven. Zodoende kan het zijn dat je onder, of boven een bepaalde grens zit met bepaalde getallen en het dan aannemelijk is dat je (wellicht) fraudeert.quote:Op maandag 19 december 2011 19:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]dat méén je niet!
Ik kende iemand naar wie de belastingdienst een onderzoek instelde omdat hij volgens de belastingdienst neveninkomsten moest hebben omdat hij er niet van rond zou kunnen komen
Geniet van je dikverdiende vakantiequote:Op maandag 19 december 2011 21:57 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
8 weken lang 6 dagen per week 10 uur per dag werken.
Minstens tot na de kerst niets doen.
Morgen naar m'n Duutser.
Morgen uitslapen, rondlummelen en koffer pakken
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
met als gevolg dat de belasting teruggaven geblokkeerd tot ze bij de belastingdienst een keer tijd hebben om alles na te rekenen. als dat 1 keer gebeurd kan ik nog inkomen, maar 3 jaar achter elkaar? zou er dan ergens heel misschien een heel klein belletje gaan rammelen dat onregelmatigheidsdiensten en storingsdiensten niet in het standaard profiel passen.quote:Op maandag 19 december 2011 21:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, dat klopt wel hoor, de Belasting dienst werkt met gemiddelde inkomsten en uitgavenmodellen voor particulieren en bedrijven. Zodoende kan het zijn dat je onder, of boven een bepaalde grens zit met bepaalde getallen en het dan aannemelijk is dat je (wellicht) fraudeert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |