Ik kan niet in de toekomst kijken. Misschien ben ik over tien jaar inderdaad nog bij haar, al lijkt het me ergens onwaarschijnlijk omdat ik twijfel aan mezelf.quote:Op zondag 18 december 2011 18:17 schreef Seven. het volgende:
[..]
Als jij ook over tien jaar geen kinderen met haar wil, dan ben je toch gestoord door nu te blijven?
Ik heb de indruk dat achter 'haar in de steek laten' ook een heel egoïstisch motief schuilt, namelijk dat jij straks de grote klootzak bent. Ik heb nieuws voor je: je bent nog steeds de grote klootzak als je een 20-jarige met een kind van 10 maanden laat zitten. Sterker nog: men zal je nog meer haten want dan kent iedereen jullie schattige dochtertje al en heeft iedereen zijn hart eraan verloren... Maar dan is er geen enkele weg meer terug.
En dat is dus oneerlijk ten opzichte van moeder en kind, want TS weet allang dat hij niet wil blijven voor een kind. Sterker nog, hij weet zelfs al dat hij over tien jaar ook geen kinderen met haar zou willen.quote:Op zondag 18 december 2011 18:21 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe. Ik vind dat negatieve gezeik hier alleen een beetje triest. Er is geen enkele reden voor hem om nu al af te taaien. Of hij kan en wil blijven merkt hij na de geboorte wel.
Dan nog kan hij wel tot na de geboorte bij haar blijven. Om haar te steunen. Hij merkt dan snel genoeg of hij met haar door wil of niet, die keuze hoeft hij nu niet te maken. Sterker nog; die keuze wordt bij de geboorte en de weken daarna wel duidelijk.quote:Op zondag 18 december 2011 18:23 schreef Seven. het volgende:
En dat is dus oneerlijk ten opzichte van moeder en kind, want TS weet allang dat hij niet wil blijven voor een kind. Sterker nog, hij weet zelfs al dat hij over tien jaar ook geen kinderen met haar zou willen.
Hij krijgt later, met de liefde van zijn leven met wie hij wel kinderen wil, zeer waarschijnlijk alsnog die kans.quote:Op zondag 18 december 2011 18:21 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe. Ik vind dat negatieve gezeik hier alleen een beetje triest. Er is geen enkele reden voor hem om nu al af te taaien. Of hij kan en wil blijven merkt hij na de geboorte wel.
[..]
Shit happens, ongeacht de leeftijd. Wat er gebeurd is, is nu niet zo relevant meer. De toekomst, vooral dat van het kind, is wat er nu toe doet.
[..]
Nee, maar de meeste berichten hier zijn wel dermate negatief dat even voorbij gegaan wordt aan dat een kleine, afgezien van dat het een hoop werk is, ook gewoon enorm leuk is. Als hij nu besluit bij haar weg te gaan zou hij daar later wel eens enorme spijt van kunnen krijgen.
Dat is iets wat jij nu heel stellig invult voor TS. Als hij niet wil blijven, dan moet hij dat niet doen, maar jij geeft er een heel rare reden voor.quote:Op zondag 18 december 2011 18:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
En dat is dus oneerlijk ten opzichte van moeder en kind, want TS weet allang dat hij niet wil blijven voor een kind. Sterker nog, hij weet zelfs al dat hij over tien jaar ook geen kinderen met haar zou willen.
Euh, hij kan wat er nu 'is' niet even uitwissen. Het is en blijft zijn kind. Die wil ongetwijfeld later haar vader leren kennen. Goeie kans dat hij bij de geboorte er heel anders over denkt. Dus laten we heb vooral niet nu al een keuze aanpraten.quote:Op zondag 18 december 2011 18:24 schreef Seven. het volgende:
Hij krijgt later, met de liefde van zijn leven met wie hij wel kinderen wil, zeer waarschijnlijk alsnog die kans.
Zo waar!quote:Op zondag 18 december 2011 18:19 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik denk dat omdat het een 19 jarig meisje betreft dat hem al snel iets vergeeft, omdat ze zo graag bij hem wil zijn. En hij staat er niet achter, dat zegt hij zelf. Het feit dat ze zwanger is betekent niet dat hij haar in de steek moet laten, en ook niet dat hij bij haar moet blijven.
Eensch.quote:Op zondag 18 december 2011 18:26 schreef Catbert het volgende:
[..]
Euh, hij kan wat er nu 'is' niet even uitwissen. Het is en blijft zijn kind. Die wil ongetwijfeld later haar vader leren kennen. Goeie kans dat hij bij de geboorte er heel anders over denkt. Dus laten we heb vooral niet nu al een keuze aanpraten.
Hoe bedoel je?quote:Op zondag 18 december 2011 18:27 schreef Maanvis het volgende:
Eensch.
PS: Jij hebt de echo ook gehad?
Ik zeg ook niet dat TS dat moet doen. Maar het is ook niet eerlijk om haar niet de ruimte te geven om zelf tot een besluit te komen door steeds al het negatieve te benadrukken. En ja, ik vind wel dat deze aanstaande moeder geconfronteerd moet worden met het feit dat ze er over een paar jaar naar alle waarschijnlijkheid alleen voorstaat.quote:Op zondag 18 december 2011 18:24 schreef Soempie het volgende:
Ik vind het wel heel vreemd om nu te opperen: laat haar nu direct maar in de steek (alleen financieel gezien misschien niet), zodat ze ziet wat de omstandigheden gaan zijn als ze besluit geen abortus te plegen. Ik vind die redenatie echt te krom voor woorden.
Wat catbert zegt dus.
Sowieso wilt TS zijn lifestyle (nog) niet opgeven voor het kind.quote:Op zondag 18 december 2011 18:21 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Ik kan niet in de toekomst kijken. Misschien ben ik over tien jaar inderdaad nog bij haar, al lijkt het me ergens onwaarschijnlijk omdat ik twijfel aan mezelf.
je zegt dat het een meisje wordtquote:
Het voelt alsof je ballen uit je lijf worden gerukt.quote:Op zondag 18 december 2011 18:08 schreef -Nouvelles het volgende:
Ik zou het wel het beste vinden voor iedereen wanneer zij gewoon een abortus pleegt. Ik weet niet hoe dat voor haar voelt en hoe ze dat gaat ervaren, maar dat is simpelweg de beste oplossing. Ik heb ook gewoon veel te veel twijfels over mezelf, mijn leven en alles. Ik ben daar echt niet aan toe.
OK, iets te stellig misschien.quote:Op zondag 18 december 2011 18:25 schreef Soempie het volgende:
[..]
Dat is iets wat jij nu heel stellig invult voor TS. Als hij niet wil blijven, dan moet hij dat niet doen, maar jij geeft er een heel rare reden voor.
Lees het topique, ik heb die troll al gemaaktquote:Op zondag 18 december 2011 18:34 schreef Scorpie het volgende:
Neem je verantwoordelijkheid als vader mocht het zover komen. Oud genoeg om te neuken is oud genoeg om voor te zorgen.
Ik vind de selectieve verontwaardiging hier alsmede het gemakkelijke dumpen op jou vermoeiend ja. Jullie zijn beiden dom geweest door slecht op haar pilgebruik te letten, en wat mij betreft heb je alle recht je rot te voelen en voor je toekomst te vechten. Of je dat gaat winnen betwijfel ik, en dan hoop ik dat je er het beste van kunt maken.quote:
Fysiek voelt het als zware ongesteldheidskrampen, best goed te doen al kom je wel geradbraakt uit de OK. En emotioneel vond ik het heel erg meevallen, hoewel ik een paar maanden geleden ineens keihard met mijn neus op de feiten gedrukt werd (10 jaar later). Het is niet iets waar je makkelijk overheen stapt, niet iets wat je ooit echt vergeet. Ik heb ermee leren leven, maar dat ligt voor iedereen anders.quote:Op zondag 18 december 2011 18:31 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Het voelt alsof je ballen uit je lijf worden gerukt.
Zo ongeveer. Kramp, kramp en nog eens kramp.
Meer zal ik er niet over zeggen. Dit soort situaties zijn altijd fucked.
Ik denk dat je op alle punten goed zit.quote:Op zondag 18 december 2011 18:17 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Rationeel gezien is abortus een even goede optie als het houden van het kind, wellicht zelfs een betere optie. Kern van het verhaal is dat veel mensen, volgens mij van nature, abortus een slechte zaak vinden en kinderen krijgen juist niet. Dan krijg je deze selectieve verontwaardiging.
TS is nu niet bepaald de ideale vader en zijn vriendin nog wel erg jong. Als ze er geen trauma aan over houdt dan is abortus wellicht het best, zeker nu jullie nog in een vroeg stadium zitten.
Plus dat fokkers dol zijn op backfire topics.
Hoezo ? Omdat je nu nog geen kinderen hebt ?quote:Op zondag 18 december 2011 18:35 schreef Seven. het volgende:
[..]
Fysiek voelt het als zware ongesteldheidskrampen, best goed te doen al kom je wel geradbraakt uit de OK. En emotioneel vond ik het heel erg meevallen, hoewel ik een paar maanden geleden ineens keihard met mijn neus op de feiten gedrukt werd (10 jaar later). Het is niet iets waar je makkelijk overheen stapt, niet iets wat je ooit echt vergeet. Ik heb ermee leren leven, maar dat ligt voor iedereen anders.
Hier ben ik het helemaal mee eens, dus misschien begreep ik je dan verkeerd. Ik vind dat ze alle kanten en mogelijkheden goed moet overwegen (en TS ook) en daarom ook mijn advies: praat met iemand die er op een neutrale manier naar kijkt.quote:Op zondag 18 december 2011 18:30 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat TS dat moet doen. Maar het is ook niet eerlijk om haar niet de ruimte te geven om zelf tot een besluit te komen door steeds al het negatieve te benadrukken. En ja, ik vind wel dat deze aanstaande moeder geconfronteerd moet worden met het feit dat ze er over een paar jaar naar alle waarschijnlijkheid alleen voorstaat.
Nee, ik heb (onbewust) altijd het onderwerp zwangerschap vermeden, maar toen lag er ineens een boekje open van een 8 weken oud embryootje, compleet met hoofdje, armpjes, beentjes. Ik zat op 8 weken toen ik naar de kliniek ging. Dus toen ik dat zag ging er bij mij ineens een lichtje branden: 'dit heb ik opgegeven, het had ook heel mooi kunnen zijn'. En toen ging ik mezelf ook van alles kwalijk nemen, maar uiteindelijk kwam ik toch weer tot de conclusie dat dit voor alle betrokkenen het beste was. Ik ben zelfs nu nog niet klaar voor kinderen, en ik ben ook nog steeds bezig met de vraag of ik dat eigenlijk wel ooit wil.quote:Op zondag 18 december 2011 18:37 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Hoezo ? Omdat je nu nog geen kinderen hebt ?
Oh! Had ik nieteens doorquote:
Ik denk dat je het een beetje te zwart/wit ziet. Dat het voor hem duidelijk is dat voor hem abortus de beste optie is, betekent niet dat hij haar niet steunt in haar beslissing. Dat hij het nu allemaal ff enorm kut vindt is ook logisch.quote:Op zondag 18 december 2011 18:30 schreef Seven. het volgende:
Ik zeg ook niet dat TS dat moet doen. Maar het is ook niet eerlijk om haar niet de ruimte te geven om zelf tot een besluit te komen door steeds al het negatieve te benadrukken. En ja, ik vind wel dat deze aanstaande moeder geconfronteerd moet worden met het feit dat ze er over een paar jaar naar alle waarschijnlijkheid alleen voorstaat.
En dan?quote:Op zondag 18 december 2011 18:37 schreef Joene het volgende:
Beter had je bedacht dat ze zwanger kan worden van neuken!
Oh, je hebt echt een moeilijk besluit genomenquote:
Thanks.. Ik hoop eigenlijk dat TS er iets aan heeft en dat ik niet te ver doorsla in mijn eigen straatje. Het zou mooi zijn als er nu een hele jonge moeder zou mee posten.quote:
Het is ook een moeilijk besluit... Zeker als je je dingen af gaat vragen als 'lijkt ze op mij of op hem?' en 'had ik haar toch niet op eigen kracht een mooi leventje kunnen geven?'. Ik ging er vanuit dat ik een meisje kreeg trouwens, maar achteraf denk ik 'nee, ik had dat nooit gered... nooit en te nimmer' want ik ben pas sinds kort in de positie waarin ik als alleenstaande moeder iets te bieden zou hebben.quote:Op zondag 18 december 2011 18:44 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Oh, je hebt echt een moeilijk besluit genomen
Brr, wat ben jij een zak zeg.quote:Op zondag 18 december 2011 18:46 schreef von_Preussen het volgende:
TS, je bent een slappe zak hooi, je wilt het kind niet maar gaat haar we'll steunen? Dat is dus helemaal verkeerd, als je wilt dat ze een abortus pleegt dan moet je haar zoveel mogelijk isoleren en duidelijk maken dat ze zonder een abortus te plegen in een uitzichtloze situatie terecht komt. Eventueel ook haar ouders erbij betrekken, dat verhoogt de druk enorm.
Jij laat je leven toch niet verkloten door een naief meisje wat graag moeder de gans wil uithangen? Nu is het de tijd om op te staan en voor jezelf op te komen, als dat kind er is hang je er financieel aan vast.
TS, je doet er goed aan om deze prutser te negeren. Je bent geen slappe zak hooi omdat je haar wil steunen! Dat is juist sterk en bewonderenswaardig, zeker voor een jonge gast die eigenlijk niets liever wil dan genieten van zijn vrijheid.quote:
I hear ya, goed zo (buiten het negatieve benadrukken.. hoe meer je dat doet, hoe meer zij zich zal verzetten en daardoor ontneem je haar elke kans om zelf tot een besluit te komen). Succes!quote:Op zondag 18 december 2011 18:50 schreef -Nouvelles het volgende:
Ik ga straks alles rustig teruglezen.
Ik blijf in ieder geval bij m'n standpunt. Ik vind het om misselijk van te worden. Het is en blijft een onverstandige keuze en ik blijf haar dan ook benadrukken op de negatieve kanten en positieve kanten zijn er imo niet. Ik vind het echt een naïeve keuze van haar mocht ze die beslissing doorzetten en daar heb ik dan inderdaad niets tegenin te brengen aangezien het haar lichaam is. Maar we zijn simpelweg te jong en een kind maakt het gewoon moeilijk om de dingen te kunnen doen die we willen doen en bereiken. En ja, ik begrijp wel dat het moeilijk is voor haar. Sowieso. En ja, ik wil haar blijven steunen al maakt ze die beslissing. Puur omdat ik haar niet in de steek wil laten, ik van haar houd en het net zo goed mijn zaak is.
Morgenavond heb ik het gesprek met mijn ouders en ik ben benieuwd (en tegelijkertijd bang) hoe die tegen de situatie aankijken. Ik ben bang dat ze erg teleurgesteld in me zijn maar ons wel zullen steunen. Haar ouders net zo.
Je kan haar ook de link van dit topic geven.quote:Op zondag 18 december 2011 18:50 schreef -Nouvelles het volgende:
Ik ga straks alles rustig teruglezen.
Ik blijf in ieder geval bij m'n standpunt. Ik vind het om misselijk van te worden. Het is en blijft een onverstandige keuze en ik blijf haar dan ook benadrukken op de negatieve kanten en positieve kanten zijn er imo niet. Ik vind het echt een naïeve keuze van haar mocht ze die beslissing doorzetten en daar heb ik dan inderdaad niets tegenin te brengen aangezien het haar lichaam is. Maar we zijn simpelweg te jong en een kind maakt het gewoon moeilijk om de dingen te kunnen doen die we willen doen en bereiken. En ja, ik begrijp wel dat het moeilijk is voor haar. Sowieso. En ja, ik wil haar blijven steunen al maakt ze die beslissing. Puur omdat ik haar niet in de steek wil laten, ik van haar houd en het net zo goed mijn zaak is.
Morgenavond heb ik het gesprek met mijn ouders en ik ben benieuwd (en tegelijkertijd bang) hoe die tegen de situatie aankijken. Ik ben bang dat ze erg teleurgesteld in me zijn maar ons wel zullen steunen. Haar ouders net zo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt, we hebben beide schuld. Er zijn mensen die mij (blijkbaar) alleen de schuld willen geven maar daar lees ik nu gewoon overheen. Ik zit er oprecht mee en als ik erover nadenk word ik misselijk. Ik moet er niet aan denken om daadwerkelijk een kind te hebben op dit moment omdat ik mijn leven zelf nog niet eens op een rijtje heb. Ik hoop echt dat ze realistisch en verstandig gaat nadenken en tot de conclusie komt dat het onverstandig is. En mocht ze toch die beslissing nemen om het kind te houden, ben ik d'r ook gewoon en zal ik inderdaad mijn hele levensstijl moeten veranderen en dat vind ik, heel eerlijk, simpelweg zonde van mijn hele leven.quote:Op zondag 18 december 2011 18:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind de selectieve verontwaardiging hier alsmede het gemakkelijke dumpen op jou vermoeiend ja. Jullie zijn beiden dom geweest door slecht op haar pilgebruik te letten, en wat mij betreft heb je alle recht je rot te voelen en voor je toekomst te vechten. Of je dat gaat winnen betwijfel ik, en dan hoop ik dat je er het beste van kunt maken.
Mee eens.quote:Op zondag 18 december 2011 19:09 schreef schaakkipje het volgende:
Misschien zegt ze dat ze twijfelt omdat ze wil weten wat je voor haar over hebt.
Verder vind ik jouw argumenten heel valide. Je kan ervoor kiezen een kind samen te nemen, maar iemand dwingen om vader te worden gaat te ver.
Dat had hij zich moeten realiseren voordat hij zijn lul zonder condoom erin hing.quote:Op zondag 18 december 2011 19:09 schreef schaakkipje het volgende:
Misschien zegt ze dat ze twijfelt omdat ze wil weten wat je voor haar over hebt.
Verder vind ik jouw argumenten heel valide. Je kan ervoor kiezen een kind samen te nemen, maar iemand dwingen om vader te worden gaat te ver.
Het lijkt me niet echt een spelletje om maar te gaan twijfelen om te kijken wat ik voor haar over heb. Ze is oprecht en dat maakt de situatie zo vervelend. Maar goed, ik heb het van me af kunnen schrijven en ik ga alle adviezen hier straks rustig teruglezen en misschien laat ik het topic ook aan haar lezen.quote:Op zondag 18 december 2011 19:09 schreef schaakkipje het volgende:
Bespreek het nou maar met haar.quote:Op zondag 18 december 2011 19:16 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Het lijkt me niet echt een spelletje om maar te gaan twijfelen om te kijken wat ik voor haar over heb. Maar goed, ik heb het van me af kunnen schrijven en ik ga alle adviezen hier straks rustig teruglezen en misschien laat ik het topic ook aan haar lezen.
Het is gewoon dood simpele game-theory, wat elke bedrijfskundige of econoom krijgt.quote:
Troll mag ik hopen. ONZ is verderop.quote:Op zondag 18 december 2011 19:17 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het is gewoon dood simpele game-theory, wat elke bedrijfskundige of econoom krijgt.
Optie 1: verantwoording nemen = TS schiet er financieel enorm bij in, heeft een aantal jaar een ongelukkig leven (relatie gaat sowieso kapot), en mag na 18 jaar een adolescent wat uitleggen.
Optie 2: geen abortus, maar haar in de steek laten = (4 schiet er financieel enorm bij in, heeft echter we'll een gelukkig leven alleen, moet na 18 jaar uitleggen waarom hij het kind in de steek heeft gelaten.
Optie 3: abortus = TS schiet er financieel niet bij in, heeft een geluukkig leven en hoeft na 18 jaar aan niemand iets uit te leggen.
Duidelijk wat in het meeste voordeel van de TS is, rationeel is het haar niet aan het verstand te brengen, dus moet men haar op emotioneel vlak bewerken. TS doet er goed aan haar ouders in zijn kamp te trekken.
Dat hoop ik ook.quote:Op zondag 18 december 2011 18:58 schreef loveli het volgende:
Waarschijnlijk scenario: relatie met loopt over niet al te lange tijd op de klippen, of vriendin van TS het laat weghalen of niet. Hopelijk neemt ze een beslissing gebaseerd op de juiste redenen (voor zichzelf) en niet onder druk van buitenaf.
Trol harderquote:Op zondag 18 december 2011 18:46 schreef von_Preussen het volgende:
TS, je bent een slappe zak hooi, je wilt het kind niet maar gaat haar we'll steunen? Dat is dus helemaal verkeerd, als je wilt dat ze een abortus pleegt dan moet je haar zoveel mogelijk isoleren en duidelijk maken dat ze zonder een abortus te plegen in een uitzichtloze situatie terecht komt. Eventueel ook haar ouders erbij betrekken, dat verhoogt de druk enorm.
Jij laat je leven toch niet verkloten door een naief meisje wat graag moeder de gans wil uithangen? Nu is het de tijd om op te staan en voor jezelf op te komen, als dat kind er is hang je er financieel aan vast.
Dit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.quote:Op zondag 18 december 2011 19:09 schreef schaakkipje het volgende:
Oh. Nee, fout gelezen.quote:Op zondag 18 december 2011 19:21 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Jij hoopt dat je relatie stukloopt?...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |