abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 december 2011 @ 07:58:54 #251
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_105951812
Becky, ze geeft dat zelf wel aan denk ik...Zeker met de verbouwing nu kan ik me voorstellen dat ze wel eens overslaat.

Goed. Dan is de dreumes om 7 uur wakker en ik dus ook. Dan geef je de dreumes ontbijt, ga je douchen, doe je de dreumes in bad en dan zit je om acht uur ineens met een bakje koffie en de krant op de bank. Muppet slaapt alweer. :o Noh, ik zeg er maar niks van, ik geniet even in stilte van alle rust. :D

Drukke dag voor de boeg, we hebben weer een controlerondje in het ziekenhuis straks! Ik ben vooral benieuwd naar haar gewicht, na de longontsteking was ze flink afgevallen (hoesten = spugen) en ik hoop dat ze het verlies er weer bijgegeten heeft. Een beetje extra zou ook fijn zijn. O+

We moeten ook even naar de logopediste. Hebben jullie nog dringende vragen die beantwoord moeten worden? :+
A grand adventure has begun.
pi_105951838
Lijnloos, gefeliciteerd met Minke!!!!
*poef* nu is het weg
  vrijdag 23 december 2011 @ 08:04:50 #253
265732 Keshet
pi_105951860
Jaaaa! Minke is jarig! *O* *O* *O* Lijn en lief, van harte gefeliciteerd met jullie grote meisje! O+
pi_105951879
Lijnloos, van harte gefeliciteerd met je peutermeisje! *O*

Keshet, succes vandaag met t controlerondje :Y
pi_105951926
Lijnloos, gefeiciteeed met je peuter *O*

Keshet, ik zou ook verbaasd zijn als muppet weer wilde slapen na een uur. Geniet van je rust!

Misschien weet de logopedist dit: als je kind van bijna 2 nog zo'n behoefte heeft aan haar speen dat ze zonder niet in slaap kan vallen, is het dan toch nodig om hem af te leren? Hannah raakt zo ongeveer in paniek als ze geen speen tot haar beschikking heeft. Ik weet niet zo goed of ik er veel drama voor over heb om hem af te pakken...
  vrijdag 23 december 2011 @ 08:16:40 #256
265732 Keshet
pi_105951962
Staat genoteerd Octo!

Mijn persoonlijke mening: Zeker nu, met haar zusje! ( O+ ) op komst zou ik er geen drama van maken. Ze zal 'm wel echt nodig hebben als ze er zo van in paniek raakt als ze er geen heeft. :*
pi_105952123
Minke en lijnloos gefeliciteerd! Fijne dag samen!

Keshet succes met het controle rondje!

Octo ik denk dat ik er ook geen probleem van zou maken staat zoveel te veranderen nog :*

ik las nog mooie verhalen over daan, over slaapjes (mini was bij 7mnd al zo eigenwijs naar 1 te gaan), en helaas zieke kindjes en slecht slapende :* voor een ieder die wil!
  vrijdag 23 december 2011 @ 09:01:22 #258
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105952460
Lijnloos, van harte gefeliciteerd met je grote meid! *O*

Keshet, succes met je rondje. Ik hoop op een paar grammen extra :Y
pi_105952492
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 20:11 schreef leonieke het volgende:
(en nu maar hopen dat ik de fok!-wet niet op me afgeroepen heb :D )
Grmbl :( }:| :{
En voor de rest zeg ik niets :+

Lijnloos, van harte *O*
pi_105952652
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 08:16 schreef Keshet het volgende:
Staat genoteerd Octo!

Mijn persoonlijke mening: Zeker nu, met haar zusje! ( O+ ) op komst zou ik er geen drama van maken. Ze zal 'm wel echt nodig hebben als ze er zo van in paniek raakt als ze er geen heeft. :*
agreed :)
maar ja; ik heb een duimerd van 3, waar ik geen enkele moeite doe om haar er van af te 'helpen'. en tis aan het minderen! helemaal vanzelf.

lijnloos en minke, gefeliciteerd *O* *O* *O*

gister met al het spul (peuter, dreumes en stervende zwaan) naar kerst'borrel' geweest van de kinderyoga. ravi valt dus echt niks uit de toon bij de andere kindjes :) begin volgend jaar mag hij ook!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_105952885
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 08:13 schreef octopussy het volgende:
Lijnloos, gefeiciteeed met je peuter *O*

Keshet, ik zou ook verbaasd zijn als muppet weer wilde slapen na een uur. Geniet van je rust!

Misschien weet de logopedist dit: als je kind van bijna 2 nog zo'n behoefte heeft aan haar speen dat ze zonder niet in slaap kan vallen, is het dan toch nodig om hem af te leren? Hannah raakt zo ongeveer in paniek als ze geen speen tot haar beschikking heeft. Ik weet niet zo goed of ik er veel drama voor over heb om hem af te pakken...
Wat Keshet zegt :Y sowieso met de veranderingen die gaan komen zou ik het nog even zo laten. En kijken of het over een half jaar bijv. wel lukt! Dan begrijpt ze alweer een hoop meer, zijn jullie alweer meer gesetteld met haar zusje O+ en dan kan het zomaar heel makkelijk gaan :Y

Minke is jarig!! Lijnloos en man, van harte gefeliciteerd!! *O*
  vrijdag 23 december 2011 @ 09:41:23 #262
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_105953257
Minke, gefeliciteerd met je verjaardag! *O* *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 23 december 2011 @ 10:12:55 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105954051
Minke en Lijnloos gefeliciteerd! *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_105957051
Lijnloos, gefeliciteerd met je dochter!

Wij hebben net bezoek gehad van fannetje en Anne. Bientje bleef Anne maar kussen en kroelen :P

Trouwens nog de specs van het bezoek aan het Cb van gister. 79.5cm en 11.5 kg *)
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_105957151
Netjes Barb! Ik stond eergisteren met muppet op de weegschaal :X 13,4 kilo :o :D
(wel met kleding aan ;))
pi_105957370
Lekker ding die Leia!

Anne is ook echt een veertje vergeleken met bien.
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_105959262
Minke en Lijnloos gefeliciteerd! Lekker zwemmen.
Keshet, ik duim voor een goed ziekenhuisrondje met je meisje en ben benieuwd of ze de schade van het ziek zijn weer heeft goedgemaak.
Leuk zeg een minimeet van Anne en Bientje :)

Marit kon vanmorgen een beetje uitslapen (en gelukkig deed ze dat ook echt), want ze had vanmorgen kerstontbijt op de opvang. Benieuwd of ze net wat later op de ochtend wel weer flink wil eten. Tegenwoordig gaat er 's morgens nog geen hele boterham in...en dat waren er een hele tijd twee.
pi_105960244
Minke, gefeliciteerd met je verjaardag! Een fijne dag vandaag! *O*

Octo, ik zou er ook geen drama van maken hoor. Mijn zus had bij haar vier kinderen altijd de afspraak dat ze hun speentje op hun derde verjaardag in de prullenbak moesten gooien. Werkte perfect, geen van de drie (de jongste is nog geen drie ;)) kids had er problemen mee en ze hebben er nooit meer naar gevraagd.
Mijn mupke is voor het slapen ook nog erg speenafhankelijk en ik ga dat dus ook mooi nog niet afbouwen ;)

Keshet, succes met je rondje! Hopelijk is ze toch wat aangekomen!

Wij waren dus vanmorgen bij Barba & Bientje. Was gezellig! Bientje vond Anne erg lief en aan het begin was het nog niet helemaal wederzijds, maar uiteindelijk werd er toch gekust en geknuffeld ;)
Foto's onder de spoiler :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_105960495
Awwww cuteness O+ O+

Jullie hebben gelijk m.b.t. speentje hoor. Ik ga daar voorlopig even niet mee aan de slag. Misschien alleen weer wat strenger worden dat ze overdag niet met het speentje mag rondlopen. Dat is er weer ingeslopen en ik vind het geen porum dat ze hele verhalen ophangt met een speen in haar mond.
Maar ze wordt zo driftig als ze hem niet mag :X
pi_105960874
Wat een leuke mini meet fotos!
pi_105960905
Fannetje, wat een lieve kindjes op de foto's O+
Hier geen speentjes, dus geen tips.. Octo, wat je zegt: als ze práten met speen in de mond _O- ik snap dat t niet leuk is, maar toch wél grappig . Ms dat ik mijnes maar n speen moet geven, ms gaat ie dan ook praten :P

Hier niet zo veel nieuws: slapen gaat wel beter gelukkig.. maar k ben zelf nog enorm moe / hangerig :P dus ik laat t allemaal maar n beetje gebeuren.. Tis dan ook een lekkere bende hier maar wel gezellig. Oudste heeft vanaf vanmiddag vakantie en dat vindt lucas ook tof: spelen met grote broer *;

[ Bericht 10% gewijzigd door -Caroline- op 23-12-2011 18:28:39 (tmi) ]
pi_105961358
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 13:32 schreef octopussy het volgende:
Awwww cuteness O+ O+

Jullie hebben gelijk m.b.t. speentje hoor. Ik ga daar voorlopig even niet mee aan de slag. Misschien alleen weer wat strenger worden dat ze overdag niet met het speentje mag rondlopen. Dat is er weer ingeslopen en ik vind het geen porum dat ze hele verhalen ophangt met een speen in haar mond.
Maar ze wordt zo driftig als ze hem niet mag :X
Dat beperken wij hier ook heel erg :Y ze moet hem 's morgens als we naar beneden gaan in haar bedje gooien (zit aan haar knuffel vast ;)) en krijgt hem overdag alleen als ze haar slaapje doet.. of einde van de dag als ze écht heel moe is.. maar verder niet, want madammeke loopt anders het liefst de héle dag met speen in :')
pi_105962745
Hihi, ik kon het niet laten...

SPOILER: Anne en Bientje door het jaar heen...
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_105963410
Aahhh wat schattig! Wat gaat het toch hard hè *zucht*
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_105963751
Zo schattig, Fannetje en Barbabientje! O+
pi_105964697
Oh die Juli foto O+ als dat geen echte liefde is *;
  vrijdag 23 december 2011 @ 15:33:34 #277
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105964982
Oi, haal ik zojuist een jongetje met koorts uit bed. En ook nog overgeven... :{
Lang leve de zetpillen! *O*
pi_105965139
Wat leuk en idd die juli foto!

Ik probeer ook tut gebruik overdag te beperken wat over het algemeen goed gaat!

Harry beterschap!

Mini is slaap aan het inhalen geloof ik, vanmorgen er pas om 09.30 uit en nu ligt ze er al vanaf 13.00 in (heb ik mooi ff de kast kunnen uitpluizen/opruimen)
pi_105965206
oww.. harry.. beterschap! :Y
pi_105970723
Mike, gefeliciteerd! Lijntje, hopelijk was het een geslaagde dag!

Schattige foto's Fannetje en Barbabientje!

Beterschap voor Harry, hopelijk is het van korte duur.

Keshet, hoe was het in het ziekenhuis?

Alvast heerlijke kerstdagen allemaal trouwens mocht het er niet meer van komen om het te posten
pi_105971128
Leuke foto's Fannetje en Barbabientje!! Wat een knuffelkonten.

Gefeliciteerd Lijnloos!!!

Hier gaat alles goed,alleen Mex heeft weer wat last van verlatingsangst. Is dat vaker rond de 15 maanden?
En hij wil de hele dag hand in hand lopen,word gewoon meegesleurd soms en vandaag heb ik hem leren belleblazen O+
  vrijdag 23 december 2011 @ 19:03:49 #282
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105972558
Nou, na een pcm was er behalve de witte lijkkleur met roodomrande ogen (en wat jengeliger dan normaal) niks meer aan hem te merken. Hij heeft zelfs behoorlijk gegeten, mét een vork :o

Ow Troeta, wat een leuk idee, dat bellenblazen! Dat moet ik ook eens gaan proberen met Harry.

Draak, zo'n daagjes zijn fijn. Even iets voor jezelf kunnen doen.

Keshet, hoe was het rondje ziekenhuis?
  vrijdag 23 december 2011 @ 19:17:50 #283
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105973098
Minke!! Gefeliciteerd met je verjaardag!! Lijnloos en Man gefeliciteerd met jullie peuter :D

Arme Harry!! Hopelijk helpt de zetpil goed!

Bientje en Anne O+ Wat een heerlijke foto's... Juli idd! Wauw...

Keshet hoe was het?

Vakantieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee w/
Jahoeee Heerlijk!
Vandaag hadden de kids studiedag, dus heb ik de klas kunnen puinruimen.. Alles weer fris en opgeruimt voor het nieuwe jaar...

Oona ligt op dit moment lekker lui op de bank met Marcek iets op Zappelin te kijken... Zo nog ff knuffelen en naar bed
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_105973482
haha, het was meer omdat ik het na een uur zat was om zelf te blazen. En deze blaasde/blies? kleine bubbeltjes, misschien wel makkelijker hoor.
Stak het ook nog wel in z'n mond wat natuurlijk heel vies smaakte en dan ging hij keihard lachen.
En 1x zoog hij een bel naar binnen, dat was ook erg grappig.
De vloer heb ik wel moeten dweilen erna..

Fijn dat Harry zich weer wat beter voelt, hopelijk blijft het zo.

lekker zeg Reilain,vakantie!
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:19:49 #285
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_105975855
Hieperdepiep hoeraaaaa!! Minke, gefeliciteerd mooie grote meid! Tot over een paar maandjes!

Bientje en Anne wat enorm leuk zeg, al die foto's heerlijk ook die zomerfoto met korte mouwen (ikwilnuzomer)

Och die Harry, hopelijk knapt ie snel op!

Leonieke, does vertellen hoe het ging vannacht?

Komt wel goed met mijn dame d'r slaapjes, ik ga me er niet druk om maken, wel of niet doet er niet toe.

Wel een ander vraagje, Noortje slist een beetje, iemand bekent met spraakoefeningen die dat kunnen voorkomen?
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:29:36 #286
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_105976324
oh en nog een vraagje, ze drinkt nog drie keer melk per dag, 's ochtends 180/6 hypoallergeen 2 met pap, 's middags 150 ml soja melk, en 's avonds om 19.15 uur nog 180/6 hypoallergeen 2.
Vind het aardig veel voor een dreumes van 20 maanden, heb geen referentiekader dus vraag het maar even hier. Haar 'melkies' zijn wel heilig voor d'r.
pi_105976842
Mag ze geen gewone melk becky27? omdat je hypoallergeen geeft en sojamelk.En geef je het in een fles?
Mex dronk ook nog een hele fles s'ochtendsmaar nu geef ik eerst zijn krentebol/boterham en daarna pas melk en nu drinkt hij er steeds minder van.
Overdag geef ik helemaal geen melk meer, maar de avondfles is ook wel heilig. Hoeveel ik er in doe hangt een beetje af van of we echt net pas gegeten hebben en hoeveel.
Ik geef gewone halfvolle melk.
pi_105976855
Lotte krijgt alleen 's morgens 100 melk/ 100 thee en 's avonds een flesje (125) met anijsmelk met flesvoeding zijn we rond een jaar gestopt
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:40:44 #289
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105976885
Volgens mij is dat aardig veel idd Becky..
Volgens 'de boekjes' zouden ze na 1 jaar nog maar 300 ml melkproducten mogen.. Hierbij zit ook yoghurt e.d als toetje..

Ze krijgt:
100 ml gewone melk bij het ontbijt
100 ml gewone melk bij het middageten
Kwark, yoghurt (maar ook vaak druifjes) als toetje.. Denk zo'n 50ml
en een flesje poedermelk van 90+2 voor het slapen..(gelijk dus aan 70cc melk doordat er maar 2 schepjes in zitten)

Wij willen het flesje melk voorhet slapen gaan wisselen naar water of thee met een scheutje melk..
en dan in de middag 150 ml melk ipv 100....
We'll have love aplenty
You and me
pi_105976928
anijsmelk, klinkt lekker.
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:43:49 #291
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105977048
Poedermelk zijn we trouwens aan het opmaken nu.... Oona heeft een tijd lang door het spoken bv rond een uur of 5/half 6 melk gekregen... dan weer slapen.. en daarna rond half 7/7 uur haar boterham....

Toen vonden we poeder wat handiger omdat je daar wat meer mee kan 'sturen' in hoeveelheid melk... (1 schepje minder bv op alle flesjes, waardoor je niet te hoog uitkomt)

Maar nu pikt ze 'snachts of 'smorgens ook opgewarmt water uit haar flesje ;) Dus kan de poeder opgemaakt worden
We'll have love aplenty
You and me
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:46:30 #292
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_105977228
troeta, Noortje heeft waarschijnlijk koemelkallergie dus daarom hypoallergeen en soja. Ze ligt nu ook weer te huilen dus waarschijnlijk iets met melk gegeten op kdv.

Moet eerlijk zeggen dat ik de papfles 's ochtends wel makkelijk vind, lekker snel. Maar misschien toch maar over op de boterham. Op het kdv krijgen ze allemaal melk tussen de middag dus ik geef altijd sojamelk mee. En die avondfles is een gewoonte maar hij gaat altijd helemaal op, misschien toch wat minder geven. Ze krijgt ook nog een toetje trouwens.
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:48:50 #293
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105977355
Mijn mega eter moest wel even wennen aan die boterham 'smorgens..
Meestal zo slaapdronken dat ze zich er in het begin steeds in verslikte.. hebben paar keer opnieuw geprobeerd voordat ze door kreeg dat het ook wel erg lekker was... Nu zit ze te genieten 'smorgens..

Oona pikte het wel heel goed dat we langzaam de avondfles afbouwde tot wat het nu is... Elke keer een schepje minder... langzaam wat minder water...
We'll have love aplenty
You and me
pi_105977522
Sofie krijgt bij het ontbijt 150cc met pap, en daarna nog 50 cc met forlax.
Bij de lunch krijgt ze 100 cc aangeboden in een rietjesbeker, de ene keer gaat ie op, andere keer 3 slokken.
Na het avondeten krijgt ze yoghurt en voor het slapen gaan nog ongeveer 50 cc melk (heeft ze overdag slecht gegeten dan krijgt ze wat meer)

Sofie was vannochtend aan het chagerijnen, niet normaal gewoon. Er kon geen lachje vanaf. Bij opa en oma was er ineens niks meer aan de hand. Vanmiddag na haar slaap was ze gelukkig een stuk vrolijker.

We hebben vandaag ook haar eerste echte schoentjes gekocht. Mooie paarse, maat 21. (zie schoenentopic)
*poef* nu is het weg
pi_105978034
Becky, slissen is heel normaal op deze leeftijd hoor. Maar als je toch iets wilt doen, zou wat spelletjes met de tong kunnen bedenken, tong uitsteken enzo. hier wat tips:
http://www.ouders.nl/taal/ltkk0163.htm

Idd is 300cl per dag zuivel aangeraden. Daan krijgt ook wel iets meer, maar hier 's ochtends bordje pap met 200cl, 's middags beker met ca 100cl en vaak kaas op brood en boter en 'savonds beetje yoghurt toe maar ik maak er niet zo'n probleem van.
pi_105978079
Yaro krijgt bij het ontbijt en bij het avond eten over het algemeen nog melk, beide keren zo'n 200 cc. Hij eet zo goed als geen yoghurt/toetje dus dat rekenen we eigenlijk niet.

Hij krijgt nu nog een mix van dreumes melk en volle melk. Hij moest echt geen gewone melk, maar we zijn er bijna (nog maar 1/4 dreumes melk).
  vrijdag 23 december 2011 @ 21:02:39 #297
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_105978201
Maar is teveel aan melk niet goed dan?

En fijn om te weten dat slissen niet apart is. Vent doet het ook een beetje namelijk.
pi_105978304
Die (losse) tongoefeningen hebben echt helemaal geen zin. Slissen is op deze leeftijd nog normaal, de /s/ is een lastige klank. Hoe is de rest van haar monmotoriek? Als dat verder niet slap is (zo'n open mondje, tong naar buiten) dan komt het in het grootste gedeelte van de gevallen vanzelf goed :)
pi_105978456
Als je man het ook doet kan het wel hardnekkiger zijn/ blijven, hij is één van haar belangrijkste spraakvoorbeelden. Aan jou dus de schone taak om mooie s-en te articuleren ;)
pi_105978464
Becky, ik ben bij een voedingsavond van het KDV geweest en daar werd gezegd door de diëtiste dat 300 ml. melk de max. is per dag vanaf zo'n 1 jaar. De rest van de binnen te krijgen vloeistof moet uit andere dranken bestaan. Het punt was volgens mij dat ze anders teveel eiwitten binnenkrijgen ofzo. Maargoed, over 3 jaar moeten ze ineens weer 500 ml. per dag drinken, het is nooit goed. Ik zou zeggen, doe waar je je prettig bij voelt. Hier krijgt Lisa ook meer dan 300.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')