Je verwoordt het wel mooi zo. Je bent fucked for life.quote:Op zaterdag 17 december 2011 15:22 schreef jobbb het volgende:
Om welke redenen dan ook heb ik geen studie afgerond. Nu ben ik 26, opzoek naar werk. Ik ben elke dag aan het piekeren over me toekomst en betaal nu de prijs voor het niet hebben volgen van een degelijke opleiding. Ik weet niet meer wat ik doen moet, al was ik 20 ging ik nog wel terug naar school. Maar nu ben ik 26..
Toch nog 4 jaar naar school gaan?
Van de ene kant wil ik me er gewoon bij neerleggen en dan maar ergens als productiemedewerker aan de slag, maar ik ben bang daar spijt van te gaan krijgen. Maar studeren is ook nooit mijn sterkste kant geweest, ik kom tevens van het VMBO, waardoor ik mezelf al snel naar beneden praat en me bij voorbaat al kansloos vind.
Ik weet gewoon niet meer wat ik doen moet, ik voel me moedeloos, en zie me toekomst somber in. Ik ben bang werkloos te worden/blijven of heel vervelend werk te MOETEN doen voor weinig geld. Waardoor ik bang ben als een slaaf door het leven te gaan tot dat ik eindelijk 65(67) ben.
Lichtpuntje? Dat lijkt me nu juist de last.quote:Op zaterdag 17 december 2011 15:24 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Maar er is ook een lichtpuntje. Je weet in ieder geval wat je te wachten staat!
Nee, dat is ook meteen de reden dat ik geen opleiding afgerond heb. Ik wil het liefst iets doen zonder klantcontact of waarbij ik veel social skills nodig heb. Opzich zou ict wel iets voor mij zijn, maar ik vrees voor de competitie, en het niveau wat nodig is.quote:Op zaterdag 17 december 2011 15:36 schreef schaal_9 het volgende:
Ben je een beetje goed op het sociale vlak en in comumniceren? Dan maak je nog wel kans op een leuke baan. Probeer eerst inderdaad een startkwalificatie te halen (dus nog een opleiding volgen), als je daar de financiėle middelen voor hebt. Welke kant zou je graag op willen?
Ja precies werken & leren dat is iets voor TSquote:Op zaterdag 17 december 2011 15:40 schreef CafeRoker het volgende:
Als het je wat betreft werk iets lijkt: start met een vapro-b opleiding tot procesoperator. Betaalde opleiding, veel vraag en het uiteindelijke werk betaalt een stuk beter dan productiewerk.
Goede suggestie maar dan moet TS zich er ook wel bij neerleggen dat hij later onregelmatige diensten moet/kan draaien. Dat is niet voor iedereen weggelegd.quote:Op zaterdag 17 december 2011 15:40 schreef CafeRoker het volgende:
Als het je wat betreft werk iets lijkt: start met een vapro-b opleiding tot procesoperator. Betaalde opleiding, veel vraag en het uiteindelijke werk betaalt een stuk beter dan productiewerk.
Studie, daar heb je ook al tegenwoordig sociale vaardigheden voor nodig.quote:Op zaterdag 17 december 2011 15:40 schreef jobbb het volgende:
[..]
Nee, dat is ook meteen de reden dat ik geen opleiding afgerond heb. Ik wil het liefst iets doen zonder klantcontact of waarbij ik veel social skills nodig heb. Opzich zou ict wel iets voor mij zijn, maar ik vrees voor de competitie, en het niveau wat nodig is.
Ik denk zelf aan een administratieve baan.
Er zijn ook veel mbo-opleidingen waarbij je 1 dag naar school kan en de rest werken, daar ben je nooit te oud voor, heb het zelf ook gedaan en er zaten ook mensen van 30 en 40+ in mijn klas.quote:Op zaterdag 17 december 2011 15:43 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja precies werken & leren dat is iets voor TS
In bijna alle banen is sociaal contact belangrijk.quote:Op zaterdag 17 december 2011 15:40 schreef jobbb het volgende:
[..]
Nee, dat is ook meteen de reden dat ik geen opleiding afgerond heb. Ik wil het liefst iets doen zonder klantcontact of waarbij ik veel social skills nodig heb. Opzich zou ict wel iets voor mij zijn, maar ik vrees voor de competitie, en het niveau wat nodig is.
Mijn vader werkte met een diploma als lasser in de fabriek.quote:Op zaterdag 17 december 2011 15:53 schreef De_Kardinaal het volgende:
Overdag achter de lopende band, 's avonds een boek in de hand.
ICT is fucking makkelijk om mee te starten man, veel makkelijker dan administratie.quote:Op zaterdag 17 december 2011 15:40 schreef jobbb het volgende:
Ik denk zelf aan een administratieve baan.
Dit soort topics zouden ze sticky moeten zetten in bijv het PUBforum als waarschuwing.quote:Op zaterdag 17 december 2011 15:22 schreef jobbb het volgende:
Om welke redenen dan ook heb ik geen studie afgerond. Nu ben ik 26, opzoek naar werk. Ik ben elke dag aan het piekeren over me toekomst en betaal nu de prijs voor het niet hebben volgen van een degelijke opleiding. Ik weet niet meer wat ik doen moet, al was ik 20 ging ik nog wel terug naar school. Maar nu ben ik 26..
Van de ene kant wil ik me er gewoon bij neerleggen en dan maar ergens als productiemedewerker aan de slag, maar ik ben bang daar spijt van te gaan krijgen. Maar studeren is ook nooit mijn sterkste kant geweest, ik kom tevens van het VMBO, waardoor ik mezelf al snel naar beneden praat en me bij voorbaat al kansloos vind.
Ik weet gewoon niet meer wat ik doen moet, ik voel me moedeloos, en zie me toekomst somber in. Ik ben bang werkloos te worden/blijven of heel vervelend werk te MOETEN doen voor weinig geld. Waardoor ik bang ben als een slaaf door het leven te gaan tot dat ik eindelijk 65(67) ben.
Hier dacht ik ook aan. Zoiets zou ik gaan doen denk ik als ik geen opleiding had, alleen ben ik niet technisch.quote:Op zaterdag 17 december 2011 15:40 schreef CafeRoker het volgende:
Je pa is baas. Dat noemen we nou nog is discipline.quote:Op zaterdag 17 december 2011 16:23 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
In bijna alle banen is sociaal contact belangrijk.
Sowieso als je er succesvoller in wil worden.
Ik bedoel, ik ben programmeur, maar op het niveau waarop ik inmiddels bezig ben moet ik alsnog met klanten bellen, afspreken, met ze overleggen wat ze precies willen, ze te woord staan als ze vragen hebben, enzovoorts. Je moet namelijk zelfstandig kunnen functioneren.
Je kunt beter aan je social skills gaan werken dus..
[..]
Mijn vader werkte met een diploma als lasser in de fabriek.
Op een dag zag hij de tekenkamer waar mensen gewoon lekker op kantoor zaten. Toen heeft hij in zijn eigen tijd een opleiding tot technisch tekenaar voltooid en is daarna op de tekenkamer gaan werken.
Eenmaal daar zag hij mensen binnen komen in pak en dikke auto's.. die werkten met computers. Hij in die tijd alles bij elkaar gespaard om een computer te kopen voor 6000 gulden. Vervolgens heeft hij zichzelf 's avonds en 's nachts AutoCAD aangeleerd.
Een paar jaar later was hij zelf zo'n figuur die met een dikke auto aan kwam rijden en de mensen op de tekenkamer weg automatiseerde.
Vervolgens zag hij hoe een programmeur er een potje van maakte en bood hij het bedrijf waar hij gedetacheerd was aan om voor een behoorlijk bedrag (alsnog goedkoper) het probleem voor ze op te lossen en leerde hij zichzelf programmeren (in PowerBASIC, C en AutoLISP). Hij heeft destijds nachten doorgehaald achter de computer en het probleem uiteindelijk voor ze opgelost.
Nog een paar later had hij zijn eigen bedrijf met 6 man in dienst.
Oftewel: alles is mogelijk als je het maar graag genoeg wil. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn pa een echte workaholic was en bovendien extravert en niet bang om te onderhandelen met mensen.
Maar toen hij 26 was, stond hij dus nog gewoon als lasser ergens te zweten in een fabriek..
Wat heb je in de tijd na het VMBO gedaan?quote:Op zaterdag 17 december 2011 15:22 schreef jobbb het volgende:
Er zijn verschillende vakgebieden waar tekorten gaan ontstaan, zo ook in de zorg & bouw. Nederland wil ook vooral verder in de dienstensector, dus daarin gaan ook de beroepen van de toekomst ontstaan. Maar zo vreemd is het niet hoor om op je 26e te beginnen met studeren, maar het is ook niet vreemd om gewoon ergens in een magazijn te werken. Ik heb dat altijd met plezier gedaan en er waren zelfs mensen die dat al 10/15 jaar deden.quote:Op zaterdag 17 december 2011 17:43 schreef RedFever007 het volgende:
Toch lijkt mij een technische opleiding beter gezien het feit dat daar een enorm tekort aan mensen is/aan het ontstaan is![]()
Dus denk ik dat met een technisch diploma TS sneller een baan heeft dan als doorsnee ICT'er
Succes in deze economische malaise TSHet zal niet gemakkelijk worden maar NU een opleiding gaan volgen lijkt mij de enige juiste optie
Ik ga eten koken
??quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:47 schreef Nonverbaal het volgende:
Maak je niet druk zo lang gaat deze wereld niet meer mee,grote aardse veranderingen en totale instorting van onze economie,dus zou je eerder druk maken over eten inslaan en wat te doen bij een overstroming of andere natuurrampen.....de illuminati hebben dit al lang geleden in de planning gestopt eind 2012 zal deze wereld aardig vernield worden(terwijl de elite veilig in ondergrondes bunkers zit en naar boven komen als het over is) om plaats te maken voor de NWO met een reductie van heel wat mensen zodat het beter controleerbaar is en we een chip in ons hand krijgen zodat papier geld overbodig is en hopla een nieuwe economie......
Ik vond het ook al een beetje vroeg voor dit soort geneuzelquote:
brainstorm idee: misschien is het wat voor TS om in de bewaking nachtdiensten te draaien? Bijvoorbeeld een avondstudie en daarna gelijk door naar z'n werk: een gebouw die hij moet bewaken (veel achter een monitor zitten en je vervelen, af en toe een rondje door het gebouw lopen. In die tijd kan TS misschien z'n huiswerk maken. Overdag slapen. Zoiets misschien?quote:Op zaterdag 17 december 2011 15:28 schreef error_404 het volgende:
Ga gewoon werk doen wat een beetje simpel is voor je en doe daarnaast een (avond)studie. Het werk kost je dan geen energie en geeft je wel een basisinkomen. Daarnaast heb je genoeg energie over voor je studie.
Is dit echt zo?quote:Op zaterdag 17 december 2011 16:43 schreef slashdotter3 het volgende:
@LostInSpace
Inspirerend verhaal
[..]
ICT is fucking makkelijk om mee te starten man, veel makkelijker dan administratie.
Download wat e-books over windows beheer, programmeren, software pakketten zoals Sharepoint, CRM, Joomla, Drupal, ITIL, Prince 2 en je zit erin.
Je moet niet direct verwachten dat je gouden bergen te wachten staan met een opleiding. Met MBO-4 kun je een keurige baan vinden. En wat beter is, als je goed bent in je werk is je werkgever vaak bereid te investeren in je. Hoef je dus niet te betalen voor die HBO of microsoft-certificaten.quote:Op zaterdag 17 december 2011 23:24 schreef jobbb het volgende:
[..]
Is dit echt zo?
Ik zou wel een MBO avond opleiding ICT willen volgen, maar ik lees ook zo vaak dat MBO ICT niet genoeg is en dat je minstens HBO informatica moet hebben met het liefst microsoft certificaten
erbij. Kan ik met enkel MBO-4 ict beheer ook een baan krijgen? (beter dan helpdeskmedewerker)
dat je wat wilt bereiken o.k. maar dat pak en die dikke auto's nee dank je daar doe ik het niet voorquote:[b]Op zaterdag 17 december 2011 16:23 schreef LostInSpace het volgend
Op een dag zag hij de tekenkamer waar mensen gewoon lekker op kantoor zaten. Toen heeft hij in zijn eigen tijd een opleiding tot technisch tekenaar voltooid en is daarna op de tekenkamer gaan werken.
Eenmaal daar zag hij mensen binnen komen in pak en dikke auto's.. die werkten met computers. Hij in die tijd alles bij elkaar gespaard om een computer te kopen voor 6000 gulden. Vervolgens heeft hij zichzelf 's avonds en 's nachts AutoCAD aangeleerd.
Een paar jaar later was hij zelf zo'n figuur die met een dikke auto aan kwam rijden en de mensen op de tekenkamer weg automatiseerde.
Vervolgens zag hij hoe een programmeur er een potje van maakte en bood hij het bedrijf waar hij gedetacheerd was aan om voor een behoorlijk bedrag (alsnog goedkoper) het probleem voor ze op te lossen en leerde hij zichzelf programmeren (in PowerBASIC, C en AutoLISP). Hij heeft destijds nachten doorgehaald achter de computer en het probleem uiteindelijk voor ze opgelost.
Oftewel: alles is mogelijk als je het maar graag genoeg wil. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn pa een echte workaholic was en bovendien extravert en niet bang om te onderhandelen met mensen.
Maar toen hij 26 was, stond hij dus nog gewoon als lasser ergens te zweten in een fabriek..
je wilt toch iets moois kunnen meemaken voordat je eraan gaan.quote:Op zondag 18 december 2011 00:21 schreef HouseFann het volgende:
In 2012 vergaat de wereld toch jongens, waar maken we ons druk om!
Inspirerend.quote:Op zaterdag 17 december 2011 16:23 schreef LostInSpace het volgende:
Tsja, voor iemand die is opgegroeid tussen de weeskinderen en de hele dag in een overall stond, was het nogal iets. Daarnaast was mijn pa altijd gek op auto'squote:Op zondag 18 december 2011 00:19 schreef pinine het volgende:
[..]
dat je wat wilt bereiken o.k. maar dat pak en die dikke auto's nee dank je daar doe ik het niet voor
Je moet ergens beginnen. Helpdeskmedewerker is vaak wel waarmee je begint met MBO ICT beheer. Daarna volgt vaak systeem- en netwerkbeheerder.quote:Op zaterdag 17 december 2011 23:24 schreef jobbb het volgende:
[..]
Kan ik met enkel MBO-4 ict beheer ook een baan krijgen? (beter dan helpdeskmedewerker)
absoluut, je kunt systeembeheerder worden oid. Maar je moet wel voor werkervaring zorgen, dus nu al wat gaan werken als helpdeskmedewerker bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 17 december 2011 23:24 schreef jobbb het volgende:
[..]
Is dit echt zo?
Ik zou wel een MBO avond opleiding ICT willen volgen, maar ik lees ook zo vaak dat MBO ICT niet genoeg is en dat je minstens HBO informatica moet hebben met het liefst microsoft certificaten
erbij. Kan ik met enkel MBO-4 ict beheer ook een baan krijgen? (beter dan helpdeskmedewerker)
valt wel mee, op 30 jaar word je eerder aangenomen op baantjes waar ze wat ervaring en persoonlijkheid zoeken. maar daar zal bij TS op zijn 30-ste geen sprake van zijn tenzij ie nu iets doetquote:Op zondag 18 december 2011 12:21 schreef Furia het volgende:
Je moet gewoon gaan leren en gezien je leeftijd zou je het beste af zijn door leren en werken te combineren. Op je 30e is het namelijk weer lastiger aan de bak komen dan op je 26e. Het is misschien niet leuk en het is ook wat laat, maar elk jaar wordt het later en moeilijker. Over vier jaar ben je blij dat je het gedaan hebt.
TS is 26, hij is verre van laat. Gaat hem vast en zeker lukken, hij moet alleen even doorzettenquote:Op zondag 18 december 2011 12:21 schreef Furia het volgende:
Je moet gewoon gaan leren en gezien je leeftijd zou je het beste af zijn door leren en werken te combineren. Op je 30e is het namelijk weer lastiger aan de bak komen dan op je 26e. Het is misschien niet leuk en het is ook wat laat, maar elk jaar wordt het later en moeilijker. Over vier jaar ben je blij dat je het gedaan hebt.
Precies dat dus.quote:Op zondag 18 december 2011 12:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
valt wel mee, op 30 jaar word je eerder aangenomen op baantjes waar ze wat ervaring en persoonlijkheid zoeken. maar daar zal bij TS op zijn 30-ste geen sprake van zijn tenzij ie nu iets doet.
Ik zie TS het traject volgen van 2 jaar op de helpdesk zitten, werkervaring en kennis opdoen, met de juiste mensen van systeem en netwerk beheer in contact komen, daarna in jaar 3 of 4 doorstromen naar systeem of netwerkbeheer.quote:Op zondag 18 december 2011 09:17 schreef LostInSpace het volgende:
In welke rol zie jij jezelf?
Web designer (verstand van HTML, CSS, Photoshop)
Programmeur (veel mogelijkheden.. PHP/MySQL of juist VB.NET/C#/SQL Server of JAVA/Oracle)
Helpdesk (troubleshooter, verstand van Windows, Office, Outlook, maar vaak ook meer dan dat)
Systeembeheer (Linux, Windows, Active Directory, Exchange, SQL Server, Terminal Server, ITIL)
Netwerkbeheer (Cisco, verstand hebben van routers en firewalls, TCP/IP, OSI model, etc)
misschien heb je gelijk, maar iemand van 26 is toch even duur als een 30-er?quote:Op zondag 18 december 2011 12:21 schreef Furia het volgende:
Je vader is een HELD!quote:Op zaterdag 17 december 2011 16:23 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Ik bedoel, ik ben programmeur, maar op het niveau waarop ik inmiddels bezig ben moet ik alsnog met klanten bellen, afspreken, met ze overleggen wat ze precies willen, ze te woord staan als ze vragen hebben, enzovoorts. Je moet namelijk zelfstandig kunnen functioneren.
[..]
Dit is wat ik dacht..quote:Op zaterdag 17 december 2011 15:40 schreef CafeRoker het volgende:
Zelden zo'n belachelijk slecht management verhaaltje gehoord.quote:Op zaterdag 17 december 2011 16:23 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
[..]
Ik heb mijn middelbare school niet eens afgemaakt vroeger, er nog wel een halfslachtig MBOdiploma naast gehaald wat vrijwel niets voorstelt. En ik werk nu gewoon op HBO-niveau met een leuk salaris. Ja, ik had een betere baan gehad wanneer ik toch had gestudeerd. Ja, ik had waarschijnlijk meer verdiend. Maar dat is achteraf praten en daar heb je niets aan. Belangrijkste is dat je aan de slag gaat, er komt vanzelf iets op je pad waarvan je het gevoel hebt dat dat bij je past. Als je wel de hersens hebt om te studeren, kan je je tijdens het werken nog steeds opleiden hoor.quote:Op zondag 18 december 2011 19:59 schreef jobbb het volgende:
[..]
misschien heb je gelijk, maar iemand van 26 is toch even duur als een 30-er?
En nu heb ik GEEN diploma, dus op me 26e kom ik zoals ik gemerkt heb niet aan de bak. Behalve voor banen als, productiemedewerker, steigerbouwer, en dat was 't wel.
Tis makkelijker eigen baas te worden als je wat kan en zodoende kladizie krijgt. Je kan (meestal) alleen wat als je in loondienst de mogelijkheid krijgt om jezelf te ontwikkelen op dat vlak.quote:Op maandag 19 december 2011 05:50 schreef zuipuzuipu het volgende:
Wordt eigen baas, hoop gedoe, maar ook veel meer voldoening !
Ja, maar dan wordt het duur en lang. Als je dan begint duurt het bij een voltijd studie wel een jaar of drie of vier en bij deeltijd nog langer.quote:Op maandag 19 december 2011 16:53 schreef magnetronkoffie het volgende:
Hoe zit het eigenlijk als je wel al de 30 gepasseerd bent? Heb je dan nog opleidingsmogelijkheden?
Jammer om te horen dat het zo duur wordt, maar aan de andere kant is het wel weer een investering in jezelf. Heb alleen nog geen flauw benul wat ik zou willen gaan doen, maar m'n leven lang lopende band, dat liever niet!quote:Op maandag 19 december 2011 16:54 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ja, maar dan wordt het duur en lang. Als je dan begint duurt het bij een voltijd studie wel een jaar of drie of vier en bij deeltijd nog langer.
LOI, open universiteit, losse certificaten etc.quote:Op maandag 19 december 2011 16:53 schreef magnetronkoffie het volgende:
Hoe zit het eigenlijk als je wel al de 30 gepasseerd bent? Heb je dan nog opleidingsmogelijkheden?
Hoe bedoel je? Het is echt gebeurd namelijk.quote:Op maandag 19 december 2011 00:16 schreef betyar het volgende:
[..]
Zelden zo'n belachelijk slecht management verhaaltje gehoord.
Ok, bedankt. Ik zal me met de tijd erover informerenquote:Op maandag 19 december 2011 17:51 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
LOI, open universiteit, losse certificaten etc.
Maakt weinig indruk.quote:Op maandag 19 december 2011 17:51 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
LOI, open universiteit, losse certificaten etc.
Als je werkt kun je een deel van de belasting terugvragenquote:Op maandag 19 december 2011 17:19 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jammer om te horen dat het zo duur wordt, maar aan de andere kant is het wel weer een investering in jezelf. Heb alleen nog geen flauw benul wat ik zou willen gaan doen, maar m'n leven lang lopende band, dat liever niet!
Misschien heeft hij er niet zo’n hoge pet van op. Niets van aantrekken.quote:Op maandag 19 december 2011 17:53 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Het is echt gebeurd namelijk.
Ik weet zelfs nu nog niet wat ik zou willen doen. Op school was het vooral leerstof stampen (ben van voor de basisvorming) en daar was ik best goed in. Maar de uni werd 1 grote puinhoop, mede omdat ik niet wist wat ik nou wouquote:Op vrijdag 23 december 2011 11:58 schreef Contender het volgende:
Sommige kunnen het niveau wel aan en kunnen leren. Maar door omstandigheden is het niet gelukt nog te kunnen leren. En als je eenmaal op jezelf woont is het lastig weer fulltime naar school te gaan. Deeltijd zou ook voor mij de voorkeur hebben.
De een weet van jongsaf aan al welke richting iets is en gaat ervoor. De ander weet niet wat, twijfelt teveel, heeft misschien wel last van sombere periodes en gaat alles in het leven wat moeilijker...
Wat voor stappen heb je de laatste jaren gezet dan met je studie en waarom heb je die keuzes gemaakt?quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik weet zelfs nu nog niet wat ik zou willen doen. Op school was het vooral leerstof stampen (ben van voor de basisvorming) en daar was ik best goed in. Maar de uni werd 1 grote puinhoop, mede omdat ik niet wist wat ik nou wou
Bij bedrijven die zo zouden reageren zou ik verwachten dat er een cultuur heerst waar er veel zijn met HBO+ die hun eigen kwaliteiten enigzins overschatten en verwachten dat anderen dat ook doen. Het is in zo'n cultuur vaak vooral belangrijk de eigen reputatie hoog te houden, niet zozeer die van het bedrijf. Men doet dingen voor elkaar en houd een puntensysteem bij en bepaalt zo de rang/pik orde en werkverdeling ipv dat men dingen doet waar het bedrijf en de klant beter van worden. Inhoudelijk wordt er weinig naar daadwerkelijke prestaties gekeken en meer of iets overtuigend overkomt, genoeg om te zeggen dat zo iemand functioneert en iets heeft gedaan wat waardevol is.quote:
Mooi verhaal, maar jouw vader is blijkbaar bovengemiddeld intelligent voor een lasser en heeft bovengemiddeld veel motivatie en discipline. Voor de meeste mensen zijn dit soort verhaaltjes een utopie.quote:Op zaterdag 17 december 2011 16:23 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
[..]
Helaas niet voor iedereen zo haalbaar iddquote:Op woensdag 25 januari 2012 13:19 schreef TC03 het volgende:
[..]
Mooi verhaal, maar jouw vader is blijkbaar bovengemiddeld intelligent voor een lasser en heeft bovengemiddeld veel motivatie en discipline. Voor de meeste mensen zijn dit soort verhaaltjes een utopie.
Ja. /topic.quote:Op zaterdag 17 december 2011 15:22 schreef jobbb het volgende:
Wat doe jij dan?quote:Op woensdag 25 januari 2012 22:53 schreef b4kl4p het volgende:
Tering heb ook geen diploma behalve het vwo maar heb gelukkig wel een baan. Als dat weg zou vallen zou ik mijn bijstand bij elkaar rapen een auto kopen en richting de zon gaan. Dan maar hamburgers flippen aan het strand in de zon in plaats van depressief wakker worden om naar een cdhoesjes vouwfabriek te gaan en in het donker weer naar huis te kunnen.
Dit is eigenlijk een geniaal idee, zelfs voor degenen die nu 2x modaal verdienenquote:Op woensdag 25 januari 2012 22:53 schreef b4kl4p het volgende:
Dan maar hamburgers flippen aan het strand in de zon
Software ontwikkelaar. Heb in mijn jeugd ooit een cdtje met delphi gekregen, en ben met programmeren en hacken altijd links en rechts bezig geweest. Daarna heb ik twee studies hardcore verneukt door teveel te zuipen en kon ik gelukkig terugvallen op mijn werkervaring als freelancer tijdens m'n studie. Wel handig qua financien, maar misschien dat ik toch nog ooit mijn biezen pak en ga programmeren op het strand in Zuid Afrika ofzo. Lekker op de europese markt werken en geld vangen en uitgeven daar waar het goedkoop is.quote:
Reken er maar niet op dat de politiek in het zuiden beter is dan hierquote:Op woensdag 25 januari 2012 22:57 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Software ontwikkelaar. Heb in mijn jeugd ooit een cdtje met delphi gekregen, en ben met programmeren en hacken altijd links en rechts bezig geweest. Daarna heb ik twee studies hardcore verneukt door teveel te zuipen en kon ik gelukkig terugvallen op mijn werkervaring als freelancer tijdens m'n studie. Wel handig qua financien, maar misschien dat ik toch nog ooit mijn biezen pak en ga programmeren op het strand in Zuid Afrika ofzo. Lekker op de europese markt werken en geld vangen en uitgeven daar waar het goedkoop is.
Dikke sjarrel Nederland, met je kneuzenpolitiek en kutweer.
Zolang je zelf niet ophoudt je in een slachtofferrol neer te zetten gaat alles waar je bang voor bent gebeuren.quote:Op zaterdag 17 december 2011 15:22 schreef jobbb het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |