abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105790349
Wel een tip voor de moestuin: plant alle gewassen een beetje verdeeld. Anders zijn al je sla-plantjes tegelijk klaar, en vlak daarna al je andijvie. Dan eet je een paar weken achter elkaar hetzelfde. Wij hadden dit jaar er dus niet echt over nagedacht.

We hebben dus sinds dit jaar een moestuin. Volgend jaar iets beter plannen dus.
*poef* nu is het weg
  maandag 19 december 2011 @ 21:21:26 #77
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105790742
(rode) kool is ook een dankbare groente en het voordeel ervan is dat je hem panklaar kan maken en in de vriezer kan gooien.
Courgette en Italiaanse komkommertjes doen het ook heel erg goed met heel weinig moeite en je kunt ze op veel manieren gebruiken. Je kunt beiden ook heel goed in het zuur zetten. Recept zou ik moeten vragen aan mijn schoonmoeder.

En ik heb dit jaar zomerfruit los in gevroren zoals frambozen (geel en rood) en rode en zwarte aalbessen. Enige 'nadeel' is dat Harry nu weet dat je rode besjes van de struik kan eten en wij hebben echter in de tuin 2 planten staan met rode bessen. Nu Harry nog leren dat er dus verschil is...
Maar hij plukt graag mee boontjes in de moestuin van opa en oma. O+

En hij weet dat eieren van een kip komen want hij gaat altijd met opa eitjes rapen bij de kippen. Hij weet ook hoe je de kippen weg houdt: gewoon een schop verkopen :o
omdat opa Harry moet vasthouden, schuift hij de kippen voorzichtig met een voet opzij maar blijkbaar ziet dat er in Harry's perspectief anders uit ;) De enorme haan (die letterlijk bijna zo groot is als Harry) gaat dan ook al op de loop voor hem als hij hem ziet

[ Bericht 25% gewijzigd door Asyniur op 19-12-2011 21:28:36 ]
  maandag 19 december 2011 @ 21:31:58 #78
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_105791574
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 19:37 schreef lady-wrb het volgende:
natuurlijk. het zijn allen oud-users :+
Ik moest lachen :D.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_105792403
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:15 schreef kaatjejannie het volgende:
Wel een tip voor de moestuin: plant alle gewassen een beetje verdeeld. Anders zijn al je sla-plantjes tegelijk klaar, en vlak daarna al je andijvie. Dan eet je een paar weken achter elkaar hetzelfde. Wij hadden dit jaar er dus niet echt over nagedacht.

We hebben dus sinds dit jaar een moestuin. Volgend jaar iets beter plannen dus.
Haha ja dat sowieso :D ik had vroeger een schooltuintje en dan kwam je inderdaad ook op woensdagmiddag thuis met 5 van die joekels van bloemkolen. Alsjeblieft mam :') :D

Een moestuintje wil ik liefst echt in een achtertuin hebben, ik ga voorlopig nog niet aan de minituintjes ofzo, komt wel, ooit ;)
:)
pi_105792641
Mignonne, ik bedenk me nu ik jouw post lees dat ik vannacht heb gedroomd dat ik samen met nog een fokker (geen idee meer wie) bij jou op bezoek was en vroeg naar je achtertuinpleintje. Dat liet je vol trots zien, maar bestond uit een grote, gazamenlijke vijver. Of eigenlijk moeras. Ik vond dat supereng voor je kinders maar durfde er niks van te zeggen omdat je er zo blij mee was. :')
pi_105792792
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:48 schreef Ssserpente het volgende:
Mignonne, ik bedenk me nu ik jouw post lees dat ik vannacht heb gedroomd dat ik samen met nog een fokker (geen idee meer wie) bij jou op bezoek was en vroeg naar je achtertuinpleintje. Dat liet je vol trots zien, maar bestond uit een grote, gazamenlijke vijver. Of eigenlijk moeras. Ik vond dat supereng voor je kinders maar durfde er niks van te zeggen omdat je er zo blij mee was. :')
nah... daar klopt ie al niet meer :P :+
pi_105792857
:D
  maandag 19 december 2011 @ 21:54:13 #83
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105793142
mignonne, je hebt echt maar een heel klein strookje nodig om bijv courgettes te laten groeien...
Die moet je eerder afremmen in groei dan moeite doen om het te stimuleren :D
pi_105793385
quote:
2s.gif Op maandag 19 december 2011 21:54 schreef Asyniur het volgende:
mignonne, je hebt echt maar een heel klein strookje nodig om bijv courgettes te laten groeien...
Die moet je eerder afremmen in groei dan moeite doen om het te stimuleren :D
weet ik :) maar ik voel er niet veel voor om groente te kweken aan ons gezamenlijk plein, en in de voortuin is in het verleden geen succes gebleken getuigen de appels, bramen, frambozen, pepers, kiwibessen, paprika's, tomaten, en komkommertjes die er staan, en die het prachtig deden, maar die niet geplukt werden door ons omdat wij geen voordeur hebben en dus nooit in de voortuin komen :P

t is dus meer een hobby-ietsje, geen must, en dan voor in een eigen tuin bij een eigen huis.
pi_105793475
@ssserpente is dit niks http://www.kookboerderijkrommenhoeke.nl/
http://www.degroteverleiding.nl/site/index.htm

Hier komt achterin de tuin een mini moestuin, afgelopen zomer hadden we al aarbeien, mini tomaatjes. mini komkommer, en heb elk jaar een kruidenplank buiten.
Die kruidenplank willen we volgend jaar defenitief maken aan de muur van de schuur zodat hij veilig staat voor Roy ;) en voor beesten.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_105793571
onze tuin zit hier verderop in de straat. Ik zie het al helemaal gebeuren dat N (het is helemaal zijn project) daar komend jaar met Sofietje heen gaat. Zij op dr laarsjes.
*poef* nu is het weg
pi_105797072
OP update verzamelpost
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 20 december 2011 @ 09:07:10 #88
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_105809039
Op E.'s kdv hebben ze zo'n vierkantemetertuin
Zelf kweek ik wat kruiden, komkommers, tomaten, aardbeien, etc. in de keuken. Werkt prima. E. vond het vorig jaar al heel interessant en hopelijk vindt ze het dit jaar nog leuker.

Mijn ouders hebben een echte groententuin, daar mag ze nu al een beetje in meehelpen.

Ik vind dit een interessant topic maar weet nog niet zo goed wat ik er mee moet. Waarin verschilt bewust eten mét kinderen van bewust eten in een gezin zonder kinderen?
A grand adventure has begun.
  dinsdag 20 december 2011 @ 09:10:46 #89
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105809114
Geen idee.

Buiten het feit dat mijn kinderen minstens een kop groter zjn dan de kinderen wiens ouders bewust eten?

En toch vraag ik me dan af: zijn dat de antibiotica en groeihormonen in ons vlees? :+
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 20 december 2011 @ 09:16:52 #90
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105809240
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 09:10 schreef debuurvrouw het volgende:
Geen idee.

Buiten het feit dat mijn kinderen minstens een kop groter zjn dan de kinderen wiens ouders bewust eten?

En toch vraag ik me dan af: zijn dat de antibiotica en groeihormonen in ons vlees? :+
Zou nog best kunnen Buuf, misschien dat Isa daarom zo onder de maat is. Die heeft dik een jaar alle vlees geweigerd...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_105809271
Senna is een echte carnivoor, maar ook redelijk onder de maat. En we eten echt niet alleen biologisch :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_105809285
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 09:10 schreef debuurvrouw het volgende:
Geen idee.

Ik vind de verkopers in die biologische winkels er ook altijd vreselijk slecht uitzien.. Alsof ze al biologisch aan het afbreken zijn...

Vale huid, doffe ogen... Nee echt dat voer doet je echt goed...

Mensen zijn gewoon vleeseters... Klaar...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_105809312
B eet ook bijna geen vlees, en is inderdaad aan de kleine kant, maar ja, dat zijn wij allebei ook ;)
pi_105809376
De mens is een omnivoor. En er is op zich niets mis met bewust eten, of vegetarisch of biologisch of gezond of weet ik veel. Maar ik denk vooral dat het erom gaat dat een kind en wij zelf ook gevarieerd eten. En dat dat niet altijd biologisch scharrel of vegetarisch is, is niets mis mee. Ook niet als je dat wel doet, overigens.
  dinsdag 20 december 2011 @ 09:23:40 #95
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105809383
Nou wij zijn flinke vleeseters en ook alledrie niet groot :D
pi_105809418
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 09:23 schreef miss_sly het volgende:
De mens is een omnivoor. En er is op zich niets mis met bewust eten, of vegetarisch of biologisch of gezond of weet ik veel. Maar ik denk vooral dat het erom gaat dat een kind en wij zelf ook gevarieerd eten. En dat dat niet altijd biologisch scharrel of vegetarisch is, is niets mis mee. Ook niet als je dat wel doet, overigens.
Ja prima, maar vanuit onze basis zit er wel degelijk vlees in ons menu... Doordat we een bewustzijn hebben vinden we dat dan zielig of wat dan ook, en denken we daar over na... Maar het niet eten van vlees is gewoon tegennatuurlijk..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_105809462
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 09:16 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Zou nog best kunnen Buuf, misschien dat Isa daarom zo onder de maat is. Die heeft dik een jaar alle vlees geweigerd...
Mijn dochter heeft pas vlees leren waarderen toen ze een jaar of 20 was, daarvoor vegetarisch vanaf babyleeftijd, ze weigerde gewoon vlees en worst. Ze is nu kerngezond en 1.92...
  dinsdag 20 december 2011 @ 09:32:01 #98
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105809591
Ik ken meerdere vegetarische volwassenen die er toch bewust voor kiezen hun kinderen wél vlees te geven. Omdat het een belangrijke en bijna niet te vervangen bron van eiwitten en vitaminen is. Dus nou ja. Ik probeer wel op te letten wat ik koop, fruit en groenten in het seizoen. En ik wil eigenlijk een halve koe kopen en die dan in de vriezer doen. Nou ja, je koopt natuurlijk een hele, maar om die met iemand te delen. :) heb al een balletje op gegooid bij mijn zwager en zus :+ dan weet je gewoon dat het beest een goed leven heeft gehad, ik ga m zelfs aaien hoor, en dat is wat voor mij belangrijk is. Buiten dat is het gewoon een koe. Om te eten.

Zo draag ik ook bewust geen bont. Omdat er nu wel vervangende stoffen zijn om je warm te houden, en het dierenwelzijn voor de 'mooiigheid' ernstig in het geding is.

Ik ben dan wel weer voor onverdoofd slachten en castreren. Maar hey, heeft niets te maken met mij als ouder.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 20 december 2011 @ 09:32:46 #99
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105809613
Oh en ik maakte een grapje hè, met die hormonen enzo. :P
  Moderator dinsdag 20 december 2011 @ 09:33:36 #100
5428 crew  miss_sly
pi_105809632
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 09:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja prima, maar vanuit onze basis zit er wel degelijk vlees in ons menu... Doordat we een bewustzijn hebben vinden we dat dan zielig of wat dan ook, en denken we daar over na... Maar het niet eten van vlees is gewoon tegennatuurlijk..
We zijn zo niet begonnen, dacht ik, als mens. Er is later vlees bijgekomen, en daar is niets mis mee. Van oorsprong deden we het ook prima zonder vlees, alleen zag ons dieet er toen wat anders uit met zaken als noten en dergelijke.

Maar goed, ik vind niets mis met vlees, hoor. Ik heb geen enkele behoefte om vegetarier te worden, want ik vind vlees lekker. Ik probeer wel om gevarieerd te eten, dus we eten niet iedere dag vlees, maar ook vis of een vegetarische maaltijd. En ik probeer om redelijk puur te eten, wat dus ook inhoudt dat ik vlees zoveel mogelijk bij de slager haal. maar groente haal ik dan weer gewoon bij de Vomar of Appie, omdat er bij ons in de buurt niet echt een groenteboer zit, en ik het eerlijk gezegd te veel moeite vind om daar een heel stuk voor te gaan lopen/fietsen. Als het zo uitkomt, prima, maar anders heb ik geen moeite met de supermarkt.

Wat ik wel doe, is bijvoorbeeld produkten zonder suiker te zoeken als ik vind dat suiker echt niet in het produkt zou hoeven zitten. Bijvoorbeeld vruchtenyoghurt (fruit is al een zoetmaker) of appelmoes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')