abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 19 december 2011 @ 09:53:36 #51
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_105762274
Er staan heel veel broodbelegrecepten op de site EVA Verlijdelijk Veggie.
Kun je hier mee uit de voeten p_iglet,of had je een bepaald recept willen hebben?

Ook lekker op brood: roomkaas, en daarop dun geschaafde plakjes appel of peer. Of roomkaas met plakjes tomaat er op, evt met rucola/bladspinazie/veldsla voor de kindjes die durven.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_105762680
kijk daar kan ik zeker mee uit de voeten!

deze lijkt me bijvoorbeeld erg lekker!
http://www.vegetarisme.be(...)ir&Itemid=142&ID=954
pi_105762939
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 09:53 schreef Macka66 het volgende:
Ook lekker op brood: roomkaas, en daarop dun geschaafde plakjes appel of peer.
goede tip!
Leah eet geen appel/peer, maar zo vast wel...
  maandag 19 december 2011 @ 11:35:24 #54
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_105764888
(Kruiden)kaas met komkommer is ook niet te versmaden als broodbeleg.
Jam natuurlijk, maar ook banaan als broodbeleg is lekker.

Wij eten zo min mogelijk vlees en halen onze groente en fruit en jam bij de boer. Wij wonen in een gebied waar dat zeer veel voorhanden is.

Onze kinderen zijn erg dol op bietenlasagna. Dat is wel het grootste succesrecept en wordt ook veel gevraagd als ze zelf mogen kiezen wat ze willen eten.

Ook spinazielasagna gaat er goed in.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 19 december 2011 @ 13:52:53 #55
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105769447
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 december 2011 19:16 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ja maar ik wil wel graag biologisch vlees. Ik vind het alleen zo irritant dat je blijkbaar dan zo beperkt ben in je keuze.
Ondertussen ben ik weer eens het internet opgegaan en heb ik een site gevonden waar je online kan bestellen met een afhaalpunt in de buurt. Ze hebben een heel groot assortiment.
Voorheen zou ik dan minstens 30 km moeten rijden, enkele reis. Nu iets van 8. Dat vind ik het best de moeite waard.
Dus dat ga ik, als we de keuken hebben en ik weer kan autorijden, mooi doen. :Y
Juist in een klein dorp zou je toch rechtstreeks van de boer moeten kunnen eten? Hier in de buurt kan je bestellen via www.streeketers.nl Wellicht is dat bij jullie ook?

De enige reden voor mij om vegetarisch of anders te gaan eten zou zijn om mijn iets te grote ecologische voetafdruk te verkleinen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_105770097
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:52 schreef debuurvrouw het volgende:
De enige reden voor mij om vegetarisch of anders te gaan eten zou zijn om mijn iets te grote ecologische voetafdruk te verkleinen.
Mijn voetafdruk is 3,7
Maar goed; 5 personen in huis, hoge energierekening, 2 maal per week uit conserven/pakjes eten, en met de auto naar mijn werk, doet het ook niet goed natuurlijk..
pi_105772046
w00t! ik heb een voetafdrukje van 1.25

ik vermoed dat zulks komt doordat we zelden iets nieuws kopen. op welk gebied dan ook. ik heb eerlijk ingevuld en wij eten heul wel vlees (alleen niet elke maaltijd) en de compu ronkt hier wel door (een (tweedehands) energiezuinige :P )
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 19 december 2011 @ 15:26:10 #58
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105772765
Beetje vreemde vraagstelling.
Hoe vaak ga je met het vliegtuig op vakantie? Ehm nooit... ik vlieg alleen wel ongeveer tussen de 5 en 10 keer per jaar. :')
En over dat vlees eten. 5 of 6 keer bij de maaltijd en op brood... Nee, wel bijna altijd bij de maaltijd, maar vrijwel nooit op brood... of bedoelen ze 5 of 6 keer bij de maaltijd óf op brood...

En je kan ook niet terug als je per ongeluk op het verkeerde vakje klikt. :')
pi_105773217
en die site is traaaaaaaaaaaag!
pi_105773294
2,1! Ik zit teveel achter de computer :P
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  maandag 19 december 2011 @ 15:45:24 #61
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_105773606
Sorry, ik dacht dat dit de SC was. Ik heb niks toe te voegen aan dit topic, sorry. :)
A grand adventure has begun.
  maandag 19 december 2011 @ 15:55:14 #62
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105774009
Dit is echt een superslechte ecologische voetafdruk meter! :o ik schiet al in de contramine van een zinnetje als : kijk naar een documantaire daar wordt je slimmer en scherper van. Rot toch eens gauw een heel end op :( alsof mijn ecologsiche voetafdruk ook maar íets kleiner wordt van kijken naar een documantaire. :|W

Heb laatst wel een goeie gedaan. Was mijn voetafdruk nog steeds te groot maar die was minder prekerig, sneller en de vragen waren beter geformuleerd. Eens even zoeken of ik die nog kan vinden.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_105774720
Ik was eens aan het struinen naar kinderkookboeken en stuitte tegen de boeken; "de lachende koe" en "wereldeters".
Ze lijken me beiden wel wat. Wie weet krijg ik mijn 6 jarige zo nog aan het eten.

Zonde eigenlijk, dat je door tijdgebrek niet denkt aan zo'n dingen. En ze niet vaak genoeg betrekt bij het koken (ik spreek uiteraard voor mezelf heh).
Ik moet gewoon een vaste dag (zaterdag) ervoor uittrekken samen.
pi_105778364
Huh, ik kom daar op 5,5!!!!!!!!!!!!! Hoe kan dat in een gezin zonder auto, geen verre vakanties, geen prefab-eten, groene stroom? We eten wel (te) veel vlees, maar alleen biologisch (waar niet naar gevraagd werd), en hebben twee krantenabonnementen, dus veel papier, maar toch, ik vind t vreemd.
  maandag 19 december 2011 @ 18:09:36 #65
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105779924
Ik vond het raar dat je wordt aangerekend dat je met 5 mensen in een huis woont, :? Dat verklaart dan toch ook mijn stroomverbruik? Stom meetding, er koet een betere komen
  maandag 19 december 2011 @ 19:25:44 #66
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_105783570
Je moet ook geen kranten lezen, maar documentaires kijken, Bleie!
Moet je wel zorgen dat je toch ook weer niet te veel tv kijkt.

Maar we dwalen af van de oorsprong van dit topic geloof ik. Hoewel de reden dat wij drastisch minder vlees eten wel daarmee te maken heeft.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_105783836
deze link mag eigenlijk ook niet ontbreken. niet heel kindvriendelijk en soms wat, ehm, fanatiek, maar wel erg lekker :)

http://ohsheglows.com/
  maandag 19 december 2011 @ 19:30:37 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105783884
Dat wereldetersboek ziet er leuk uit zeg! :Y
pi_105784798
te laat, dit was OP verzamelpost

[ Bericht 12% gewijzigd door -Caroline- op 19-12-2011 22:52:04 (oude info) ]
pi_105787230
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 15:55 schreef debuurvrouw het volgende:
Dit is echt een superslechte ecologische voetafdruk meter! :o ik schiet al in de contramine van een zinnetje als : kijk naar een documantaire daar wordt je slimmer en scherper van. Rot toch eens gauw een heel end op :( alsof mijn ecologsiche voetafdruk ook maar íets kleiner wordt van kijken naar een documantaire. :|W

Nee if anything wordt ie daar juist groter van :D
ga op de fiets naar de bieb en lees een boek, dat helpt wél :+

soort van ontopic, wat buuf zegt, ik zou idd minder vlees willen eten omwille van het milieu. Ik heb jaren vegetarisch geleefd en dat beviel op zich prima, maar ik vind vlees te lekker om het volledig uit te bannen. Echter, het kan wel wat minder, ook binnen mijn gezin.
Maar goed, ik roep ook al jaren dat we écht eens twee keer per week vis op het menu moeten zetten en dat doen we ook niet :')

wel eet ik veel 'binnen het seizoen'. En later als ik groot ben zou ik wel een moestuintje willen. Zodat de meisjes ook zelf hun kropjes sla groeien en dat kunnen klaarmaken enz enz, beetje het bewustwordne van het hele proces.
:)
pi_105787543
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 20:27 schreef mignonne het volgende:

[..]

En later als ik groot ben zou ik wel een moestuintje willen. Zodat de meisjes ook zelf hun kropjes sla groeien en dat kunnen klaarmaken enz enz, beetje het bewustwordne van het hele proces.
O+
pi_105789414
Mignonne, Ssserpente, een moestuintje is ook in mobiele versie beschikbaar:
in t huizentopic van Claudia had ik deze ns gepost:
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 19:25 schreef Cooki het volgende:
edit: oeh en kijk, nog een optie: een mobiel tuintje!
een mobiel tuintje!
handzaam :|W , ik bedoel, neemt niet te veel ruimte in, op wieltjes, so O+
pi_105789954
Ja, of de mini moestuin

neem weinig plaats in beslag :Y)
pi_105790031
Leuk!

Maar dan moet eerst onze kat dood zijn. Want die zeikt tegen alles aan wat maar één of meer cm boven de grond uitsteekt.

Dat vergeet ik wel eens. Tot ik me bijvoorbeeld weer afvraag wat toch die plakkerige, stinkende troep op m'n basilicumplantje is.

Hij is 15, btw. Nog ff dus >:)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_105790043
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:09 schreef lily het volgende:
Ja, of de mini moestuin
neem weinig plaats in beslag :Y)
ja of die ja ^O^ .. mag ik van u de link? ik krijg n foutmelding en ik vind m OP waardig :Y
edit: ik heb iets soortgelijks gevonden: www.makkelijkemoestuin.nl o.a. over vierkant tuinieren

[ Bericht 30% gewijzigd door -Caroline- op 19-12-2011 21:17:31 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')