Kans op jaquote:Op vrijdag 9 november 2012 12:14 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Kijk nou eens op het techscheet : http://www.veveo.nl/media/celsor_urethancoat_4s_hg_vos_2010.pdf
Verwerkingsgegevens Tijdens applicatie en droging dienen de ondergrond- en
omgevingstemperatuur boven 0°C en de relatieve luchtvochtigheid
maximaal 85 te zijn.
Droogtijden Bij 23°C en een relatieve luchtvochtigheid van 65%:
stofdroog: na 1½ uur, kleefvrij: na 2 ½ uur, overschilderbaar: na
ca. 16 uur.
Bij 5°C en een relatieve luchtvochtigheid van 65%:
stofdroog: na 4 uur, kleefvrij: na 5 uur, overschilderbaar: na
ca. 24 uur.
24 uur een relatieve luchtvochtigheid van max. 65 % is geconditioneerde omgeving in de wintermaanden.
Zeker met het vallen van de avond (zonsondergang) en ochtends heb je met veel hogere waarden te maken (over het algemeen )
verffie niet droog binnen 24 uur >opname vocht .gevolg kans op matslaan en onthechting (bij aanbrengen volgende lagen )
nee ,als je van te voren weet wat het weer doet ,gaat het goed ja .quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:21 schreef Estolan het volgende:
[..]
Kans op ja
Maar toch bij de juiste applicatie gebeurd dat niet
Anders zou je in NL nooit kunnen schilderen in de winter, en toch "moet" dat van de klant wel ( bijv TU-Delft )
Zo werkt het alleen niet in de werkelijk onderhoudswereldquote:Op vrijdag 9 november 2012 12:34 schreef JerryLee het volgende:
[..]
nee ,als je van te voren weet wat het weer doet ,gaat het goed ja .
je hebt gemiddeld 8 maanden in nederland dat je zonder veel problemen buiten kan schilderen .
Wanneer je dan in je witte overalletje met kouwe poten in december lekker aan de dakgoot wil hangen is dat een keus .
je kan er ook voor zorgen dat je vooraf binnenwerk hebt geregeld,zodat je productief niet afhankelijk bent van de elementen .
Ik ken legio voorbeelden uit de eerste hand dat na een aantal maanden problemen optreden ,en het kastje muur verhaal begint ;Wie is verantwoordelijk.
Je kent de risico's ,je hebt een alternatief (binnen ) waarom dan tegen natuurkundige wetten ingaan ?
P.S Klant kan zoveel moeten ,gaat die zelf maar staan teren.
Ik moet niks![]()
Straks gaat het fout en dan ben ik/jij wel de vakman ,die de risico's had moeten inschatten en daarna te handelen .
Inderdaad,en daar word vooral door woningbouwverenigingen lekker misbruik van gemaakt .quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:38 schreef Estolan het volgende:
[..]
Zo werkt het alleen niet in de werkelijk onderhoudswereld
dat is al even jaquote:Op vrijdag 9 november 2012 12:47 schreef Estolan het volgende:
Een ruitjesproef kan tegenwoordig ook niet direct gedaan worden. Mag ook pas na 3-6mnd
Indien de oude laklaag in goede staat verkeerd volstaat het matteren hiervan alvorens een nieuwe laklaag aan te brengen .quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:32 schreef Lusa het volgende:
Jammer dat deze waardige en leerzame topic niet meer zo actief is. Of ik heb een deel 3 etc. over het hoofd gezien?
Ik heb twee vragen waarvan één over gronden en aflakken, en mijn tweede vraag gaat over het schoonmaken van een verzetblik.
Graag wil ik mijn nieuwe overkapping gaan schilderen. Sommige delen hout zijn nog onbehandeld, en andere delen hout zijn nog voorzien van een oude lak laag. Wat is de beste aanpak om alles opnieuw te voorzien van een hoogglans lak laag?
Ik maak ook gebruik van een verzet blik. Nu blijven er na het schilderen restanten over in de verzet blik. Wat is de beste methode om na het schilderen een verzet blik weer schoon te krijgen zodat ik deze later weer opnieuw kan gebruiken?
Nee,uitgaande van een kwalitatief goed product zal het wisselen van licht naar donker geen problemen /kleurverschil opleveren .quote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:19 schreef Lusa het volgende:
JerryLee bedankt voor je snelle reactie en tips.
De bestaande lak ziet er nog goed uit en is ongeveer een jaar geleden erop gezet.
Hoe ik het nu dus begrijp eerst schuren en onbehandeld hout op kleur twee keer gronden. Vervolgens alles één keer aflakken met hoogglans.
Maakt het geen verschil in aflakken als ik op bestaande lak een donkere kleur zet?
De meest makkelijke manier is framestralen en laten poederen .quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:47 schreef Cathmar het volgende:
Ik heb een oud schoolbankje gekocht. Het frame is geverfd en hier en daar roestig. En het moet een andere kleur worden. Hoe ga ik dit doen? Moet het eerst helemaal kaal en zo ja, wat is de meest makkelijke manier? Kan er dan gewone verf overheen, of hammerite? Alle tips welkom.
Het blad is geverfd, maar maak ik weer kaal en dan doe ik er ..... overheen. Beits?
[ link | afbeelding ]
Thanks voor de tip. Denk dat dit dan een vrij kostbare bedoeling wordt, maar ik ga het eens uitzoeken.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:16 schreef JerryLee het volgende:
De meest makkelijke manier is framestralen en laten poederen .
behaal je ook een slijtvastheid die met natlak niet te bereiken is .
Kan meevallen ,verf is ook duur .quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:54 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Thanks voor de tip. Denk dat dit dan een vrij kostbare bedoeling wordt, maar ik ga het eens uitzoeken.
P.S Tip Ronde buizen kan je het best schuren met Scotchbrite ,quote:Op dinsdag 10 september 2013 16:30 schreef Cathmar het volgende:
Wow, dank je!! Ik ga er eens goed naar kijken.
ik weet niet wanneer de vorige schilderwerken zijn uitgevoerd en door wie 9en waar de lak van afgenomen is )quote:Op maandag 24 februari 2014 16:37 schreef TR08 het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met / weet iemand hier meer van verf van Waarborg/ Anker Stuy?
http://www.ankerstuy.nl/nl/kmm/waarborg-colourants-hd
Ik heb er het nodige van op mijn huis, helaas komen de lagen eronder nu los op de boei. Ik overweeg sterk om de hele boei rondom nu kaal te gaan maken en opnieuw te lakken.
Aangezien ik nog rest potten Waarborg verf heb zou ik bij dit systeem kunnen blijven. Mijn alternatief zou zijn om na kaalbranden alles 100% met Sigma verf te doen en de Waarborg maar weg te laten.
Het gaat om volle onaangebroken vorstvrij bewaarde potten.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:38 schreef JerryLee het volgende:
[..]
ik weet niet wanneer de vorige schilderwerken zijn uitgevoerd en door wie 9en waar de lak van afgenomen is )
maar is het geen idee om de fabrikant te benaderen ,niet inzake claims en dergelijke ,maar om er achter te komen wat is de oorzaak dat de onderlagen los komen .
Wanneer er geen schildersrapport is bijgehouden incl. datums weersgesteldheid /luchtvochtigheid is het altijd moeilijk na termijn,maar er is kans dat het optisch te verklaren valt
Restpotten ,hoe oud ,hoe bewaard ,volume in de pot ?
halve lekker in de schuur die er drie jaar staan en waar of de vorst of 30 graden overheen gegaan zijn kunnen zo in de chemobox
Nee ,helaas het merk is mij volstrekt onbekend .quote:Op maandag 24 februari 2014 20:56 schreef TR08 het volgende:
[..]
Het gaat om volle onaangebroken vorstvrij bewaarde potten.
Rest van je verhaal is een ander traject dat ik helaas zonder succes bewandeld heb. Wedervraag is welke verf eronder zit en dat is volslagen onduidelijk, tenzij je tevreden bent met het antwoord dat het van alles en nog wat is van de afgelopen 80 jaar, varierend van hema kwaliteit tot professioneel spul.
Dat een professionele (althans, dat wordt gezegd) laag ineens alles eronder los trekt is dan natuurlijk heel zuur.
Vocht in het hout was ook een verdachte, maar dat is uitgesloten. Na weken regen was het hout kurk en kurkdroog op de plekken waar de verf eraf kwam.
Terug naar de vraag: Heb jij nog ervaring met verf van die fabrikant?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |