abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 juni 2012 @ 10:41:34 #76
3185 Adelante
To let it go now
pi_112996848
Vraagje voor de 'kenners': ik heb besloten buiten alle kozijnen deze zomer te schilderen (mits het nog ergens een weekje droog wordt). Nu willen we de uitzetvensters van een andere kleur voorzien dan de andere/vaste delen.

Wat is gebruikelijk om dit te doen bij schuiframen :?

Alleen het schuivende deel dat omhoog gaat of ook het gedeelte waar het achter schuift. Ik zal wel even een plaatje maken van het raam waar het om gaat, mocht de omschrijving niet helder zijn :P
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_112997146
De draaiende ( schuifende ) delen staan los van het kozijn

Dus kan je ook zo schilderen
  zondag 17 juni 2012 @ 17:12:17 #78
3185 Adelante
To let it go now
pi_113009807
Dank voor je antwoord Estolan :)

Het bovenste gedeelte is niet draaiend/schuivend en toch meegeschilderd. Ik neig meer hierna dan het bovenste deel ook wit te houden...
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_113010594
quote:
11s.gif Op zondag 17 juni 2012 17:12 schreef Adelante het volgende:
Dank voor je antwoord Estolan :)

[ afbeelding ]

Het bovenste gedeelte is niet draaiend/schuivend en toch meegeschilderd. Ik neig meer hierna dan het bovenste deel ook wit te houden...
Kan

Er zijn geen regels voor wat de klant wil
pi_113177912
Niet een vraag over verf, maar wel over schilderen...

De dakgoten bij oude huizen (zeg maar zoals hier, zijn die geschikt om in te staan als je die ramen wil schilderen?

Het lijkt een onderdeel van het constructie te zijn, maar ik twijfel nog een beetje.
Klussen deel 1 en 2
pi_113178016
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 09:42 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Niet een vraag over verf, maar wel over schilderen...

De dakgoten bij oude huizen (zeg maar zoals hier, zijn die geschikt om in te staan als je die ramen wil schilderen?

Het lijkt een onderdeel van het constructie te zijn, maar ik twijfel nog een beetje.
Nee

Soms kan het wel. Maar dakgoten zijn uberhaupt niet geschikt om in te staan ( ook al gebeurd dat wel )
pi_113179387
Vaak genoeg in dakgoten staan schilderen. Hangt er net vanaf hoe breed ze zijn, en hoe aan/op de buitenmuren aangebracht.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_113179968
Het is dus zoals bij het linkje die ik gepost heb, weet niet of het goed te zien is?

Breedte is wat minder van belang, het gaat waarschijnlijk alleen om de bovenkant van de ramen (omdat deze niet te bereiken zijn met de ladder, de onderkant wel), dus zo lang hoef ik er ook niet in te staan.
Klussen deel 1 en 2
pi_113180494
Dat is zo niet te zien; de breedte moet ook groot genoeg zijn om in te kunnen staan (je schoenmaat zeg maar). Mocht het om het boeiboord van de dakkapel gaan, dat kan je ook geknield vanaf het dakje, schuren en schilderen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_113181134
Ik bedoel meer qua draagconstructie / gewicht. Ik heb het gevoel dat ik er sowieso in kan staan, maar of het daarvoor bedoeld is?

De schoorsteenveger heeft er trouwens gewoon overheen gelopen om naar het dak te komen.
Klussen deel 1 en 2
pi_113181496
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 11:28 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ik bedoel meer qua draagconstructie / gewicht.
Dat begrijp ik ook wel, maar dat kan ik zo niet beoordelen. Daarvoor zul je de binen- en buitenwerkse maten op moeten geven.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 17:52:23 #87
3185 Adelante
To let it go now
pi_113243799
Iemand nog tips om strakke lijntjes te krijgen als je met meerdere kleuren werkt. Ik alles netjes afgeplakt en lopen er alsnog druppels onder de tape door :') Zo uit de vaste hand ga ik niet eens aan beginnen... Misschien toch maar een prof inhuren...
pi_113244513
Welk tape heb je gebruikt?
  vrijdag 22 juni 2012 @ 21:56:22 #89
3185 Adelante
To let it go now
pi_113254264
3M de blauwe (UV-bestendig ofzo)...
pi_113254530
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 21:56 schreef Adelante het volgende:
3M de blauwe (UV-bestendig ofzo)...
Het is mogelijk

De ene keer direct eraf halen, soms even laten zitten

Oefening baart kunst
pi_117304020
Even een megakick :)

Wij hebben in ons huis ca. 200m2 laten stucen en gaan binnenkort alles spuiten met latex (Herberts met lange open tijd). Nou hebben wij op aanraden van de verkoper 5 liter flevopol meegenomen die wij moeten gebruiken als voorstrijk, ik lees echter wisselende verhalen over voorstrijken.

1. Is 'voorstrijken' met ca. 10% verdunde latex niet beter?
2. Als ik toch flevopol gebruik (met roller op brengen), gaat mijn mooi gladde stucwerk niet naar de knoppen?

Het stucwerk geeft niet 'wit' af als ik daar met mijn hand overheen veeg.

Tevens nog een ander vraagje, de binnen kozijnen staan momenteel in 2 laagjes CWS Unigrund en worden afgelakt met Sikkens Azura Rubbol Plus. Hoe 'grof' kan ik schuren tussen de lagen door? De grondverf heb ik tussendoor met P120 geschuurd.
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_117319618
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 09:58 schreef mark_dabomb het volgende:
Even een megakick :)

Wij hebben in ons huis ca. 200m2 laten stucen en gaan binnenkort alles spuiten met latex (Herberts met lange open tijd). Nou hebben wij op aanraden van de verkoper 5 liter flevopol meegenomen die wij moeten gebruiken als voorstrijk, ik lees echter wisselende verhalen over voorstrijken.

1. Is 'voorstrijken' met ca. 10% verdunde latex niet beter?
Veel beter. Je wilt niet weten wat een ellende te veel aangebrachte voorstrijk kan geven. Recent was her een verhaal van iemand die goedkope latex nam en daar een verdunde scheut behangplaksel in goot.

Werkte perfect: ondergrond op kleur (wit) voorgelatexed en geen probleem met zuiging met de eindlaag.
pi_117686435
Vraagje: ik ga een nieuwe muur verven met struktuurverf. Muur is van gipsplaat, onbehandeld. Gisteren voorstrijk gekocht. Zei die jongen van de bouwmarkt dat ik er ook nog speciale grondverf/voorstrijk met korrel op moest smeren a tien euro voor een mini emmertje. Anders zakt de korrel??
Is dat nodig?
Met een meidenkwartet
pi_117687873
Meer dan één laag voorstrijk, lijkt me overdone. Het eindresultaat hangt vooral af van de kwaliteit van de gebruikte producten en van je vakkundigheid. Niet van het aantal lagen voorstrijk. Zou er gewoon behangplaksel en latex met de kleur van de structuurverf als voorstrijk op smeren.
pi_118028535
Beterlaatdannooit....
Thanks voor de tips. Het is helemaal gelukt!
Met een meidenkwartet
pi_118051702
Ik ga weer langzaamaan de klusboel hier pogen op te pakken maar ik ben niet echt een held in schilderen. Als eerste wil ik graag mijn wc verder afmaken, dat zag en ziet er nog altijd niet echt lekker uit.

Bij het plafond lopen deze leidingen, geen idee waarvoor ze zijn behalve dat ze ook dat prachtige vieze geel zijn als de rest van het huis was. Hoe kan ik dit een beetje netjes wit maken?
pi_118054415
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 20:08 schreef douche-eendje het volgende:
Ik ga weer langzaamaan de klusboel hier pogen op te pakken maar ik ben niet echt een held in schilderen. Als eerste wil ik graag mijn wc verder afmaken, dat zag en ziet er nog altijd niet echt lekker uit.
[ afbeelding ]
Bij het plafond lopen deze leidingen, geen idee waarvoor ze zijn behalve dat ze ook dat prachtige vieze geel zijn als de rest van het huis was. Hoe kan ik dit een beetje netjes wit maken?
verlaagd plafond ?
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_118054502
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 20:51 schreef JerryLee het volgende:

[..]

verlaagd plafond ?
Gaat dat wel mooi worden met het bovenlicht bij de deur? Sowieso ben ik a-technisch als het op dit soort dingen aankomt en is schilderen al een hele uitdaging dus ik denk dat dat voor mij nog het meest "makkelijke :') " is. Zolang ze maar niet meer geel zijn
pi_118054850
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 20:52 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Gaat dat wel mooi worden met het bovenlicht bij de deur? Sowieso ben ik a-technisch als het op dit soort dingen aankomt en is schilderen al een hele uitdaging :')
Buizen lopen boven het kozijn door zo te zien .
Is wel mogelijk hoor .

Schilderen ?
Plastic kapjes bij de muur verwijderen,met een bokkepoot leidingenruim in de verf zetten ,en met een fluweelrolletje uitrollen .
Neeem je gelijk je bovenlicht mee in de lak.
Desnoods een spiegeltje gebruiken om te zien of je boven -achterzijden geraakt heb van de leidingen.
Vooraf schoonmaken met St. Marc en een schuursponsje .
en je vloertje en pot vooraf afplakken .
lak week laten drogen ,omwikkelen met afplakpapier ,geen kranten dat drukt inkt door
en de wandjes en plafond in de latex rollen
zelfde systeem ,voorzetten met een bokkepoot en dit keer uitrollen met een vachtrolletje
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_118055216
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 11:28 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ik bedoel meer qua draagconstructie / gewicht. Ik heb het gevoel dat ik er sowieso in kan staan, maar of het daarvoor bedoeld is?

De schoorsteenveger heeft er trouwens gewoon overheen gelopen om naar het dak te komen.
lekker voor je zink :'(
Steigertje 60 breed kost geen drol voor een week .
Stuk veiliger en prettiger te werken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')