Daarnaast staat deze:quote:Tweemaal drugs achter stuur: rijbewijs kwijt
DEN HAAG - Automobilisten raken hun rijbewijs kwijt als ze tot twee keer toe betrapt worden op het rijden onder invloed van drugs. De politie kan automobilisten, maar ook motorrijders en bromfietsers, dwingen om mee te werken aan een speekseltest.
De ministerraad heeft besloten dit per 1 juli 2013 mogelijk te maken. Sinds 1 juni van dit jaar raken autorijders hun rijbewijs al kwijt als ze tweemaal veroordeeld worden voor rijden met te veel drank op.
Ok, de ene is drugs, de andere is alcohol, maar toch.quote:Man rijdt dronken naar justitie
AMSTERDAM - De politie heeft in Roermond een dronken bestuurder van een brommobiel aangehouden.. De man was op weg naar een zitting van justitie. Hij moest voorkomen omdat hij eerder ook al dronken achter het stuur was betrapt.
De vorige keer pakte de politie zijn rijbewijs af, meldt L1. De 58-jarige man kreeg ditmaal een bekeuring voor rijden onder invloed en omdat hij reed zonder rijbewijs. De geplande zitting werd uitgesteld. Binnenkort moet hij opnieuw voorkomen.
Dat is al die tijd al zo en gaat nooit veranderen..quote:Op vrijdag 16 december 2011 18:38 schreef Sjapoela het volgende:
Alcohol is ook drugs, meten met 2 maten dus
Het gaat er echt niet om dat je stoned rijdt..quote:Op vrijdag 16 december 2011 18:37 schreef maniack28 het volgende:
Ik heb nog steeds geen idee wanneer ik nu mag blowen en niet, voor het autorijden. Met bier is het heel duidelijk max 2 bier (maar ik drink gewoon niet), maar met blowen is de regelgeving en de maat onduidelijk, want wanneer mag ik weer rijden nadat ik 1 blowtje heb gerookt?
Koffie is ook drugs. Chocolade ook overigens.quote:Op vrijdag 16 december 2011 18:38 schreef Sjapoela het volgende:
En als je nou medicijnen gebruikt? Of als je net een maanzaadbolletje hebt gegeten?quote:Op vrijdag 16 december 2011 19:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Koffie is ook drugs. Chocolade ook overigens.
Mensen met ADHD, die bijv. ritalin/concerta/dex slikken (pep dus) mogen met een ontheffing gewoon aan het verkeer deelnemen..quote:Op vrijdag 16 december 2011 19:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En als je nou medicijnen gebruikt? Of als je net een maanzaadbolletje hebt gegeten?
Ik mocht al geen drugs meer gebruiken van mijn tandarts, nu snap ik de linkquote:Op vrijdag 16 december 2011 19:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Koffie is ook drugs. Chocolade ook overigens.
De test is heel goed alleen zonder promilage schaal.quote:Op vrijdag 16 december 2011 18:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Er is toch nog steeds geen goede test voor (soft)drugs-gebruik?
Ja, en als de test ook positief uitslaat van cannabis van 2 weken terug?quote:Op vrijdag 16 december 2011 19:37 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
De test is heel goed alleen zonder promilage schaal.
Ze volgen de duitse/europese 0-lijn .......
positief is de pineut.
Positief is positief, het toegestane promilage cannabis is 0 !quote:Op vrijdag 16 december 2011 19:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, en als de test ook positief uitslaat van cannabis van 2 weken terug?
Maar als zo'n beetje alle onderzoeken uitwijzen dat bv het roken van wiet niet meer invloed heeft dan wat moe zijn, dat de rijders met wiet op het eigenlijk best wel heel goed deden?quote:Op vrijdag 16 december 2011 19:02 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik ben normaal gesproken wel voor versoepeling van de verkeersregels waar dat kan, maar in geval van drugs mag je wat mij betreft gewoon in 1 keer je rijbewijs kwijt zijn voor bv. een jaar, bij de tweede keer voor 10 jaar oid.
Niet dat ik altijd 100% braaf ben geweest, maar je weet gewoon dat je op zo'n moment bewust de keuze maakt om drugs te gebruiken en/of te rijden. Gebruik geen drugs als je nog moet rijden, ga niet rijden wanneer je voornemens bent om drugs te gebruiken. Jeez, wat een softe aanpak nog. Geldt trouwens ook voor mensen die veel te veel gezopen hebben.
En de straffen worden hetzelfde.quote:Op vrijdag 16 december 2011 18:33 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Daarnaast staat deze:
[..]
Ok, de ene is drugs, de andere is alcohol, maar toch.
Het is in een ander topic al eens uitvoerig besproken, en wat bierviltjeswiskunde gaf daar aan dat de detectielimiet ongeveer 1 grote joint van nederwiet (met een relatief hoog gehalte thc) is als je binnen 24h erna een test moet doen. Overigens is het zo dat de speekseltest, net als het blazen voor alcohol, slechts ter screening dient, en bij een positieve uitslag volgt een nadere (bloed)test op het bureau met nauwkeuriger apparatuur. Wederom, net als al jaren met alcohol het geval is.quote:Op vrijdag 16 december 2011 19:37 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
positief is de pineut.
Als je regelmatig goed aan het blowen bent, na 3 weken/een maand...quote:Op vrijdag 16 december 2011 18:37 schreef maniack28 het volgende:
Ik heb nog steeds geen idee wanneer ik nu mag blowen en niet, voor het autorijden. Met bier is het heel duidelijk max 2 bier (maar ik drink gewoon niet), maar met blowen is de regelgeving en de maat onduidelijk, want wanneer mag ik weer rijden nadat ik 1 blowtje heb gerookt?
En de praktijk is dat ik meerdere mensen ken die zijn aangehouden na dagen daarvoor cannabis gerookt hebben.quote:Op vrijdag 16 december 2011 20:06 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het is in een ander topic al eens uitvoerig besproken, en wat bierviltjeswiskunde gaf daar aan dat de detectielimiet ongeveer 1 grote joint van nederwiet (met een relatief hoog gehalte thc) is als je binnen 24h erna een test moet doen. Overigens is het zo dat de speekseltest, net als het blazen voor alcohol, slechts ter screening dient, en bij een positieve uitslag volgt een nadere (bloed)test op het bureau met nauwkeuriger apparatuur. Wederom, net als al jaren met alcohol het geval is.
Zo willen ze dus het blowen ontmoedigen..quote:Op vrijdag 16 december 2011 20:44 schreef Straatcommando. het volgende:
Goed, ik vind het allemaal maar onzin en dergelijke maar als de regels zo zijn/worden soit. Ik zit niet in de politiek en kan dus niet zorgen dat het er niet doorkomt..
..wat mij wel heel erg tegen het zere been stoot is de manier waarop. Ik rook zo nu en dan nog wel eens een toeter. Stel ik rook nu een joint en ik stap morgenochtend in de auto om op weg te gaan naar m'n werk. Ik moet een speekselmonster afgeven en daaruit blijkt dat ik thc in mijn bloed heb, dan ben ik het bokje.
Het maakt blijkbaar geen reet uit hoeveel je in je bloed hebt(zoals met alcohol het geval is)maar puur de aanwezigheid ervan, en laat thc nou net eens lang in je bloed blijven zitten.
Aan de andere kant laten we mensen die semi-high zijn van pijnstillers/anti-depressiva gewoon rondkachelen?!
Ja.. dit gaat 'm zeker worden
Ga gewoon niet met je dikke doppen achter het stuur zitten.quote:Op vrijdag 16 december 2011 18:38 schreef Sjapoela het volgende:
Uiteraard, geldt ook voor de wietpas, 300 meter regel, 15 procent thc regel.. je zou zeggen dat er belangrijkere zaken zijn waar je op moet letten, zeker voor een kabinet waar de VVD inzit. Nep liberalen..quote:Op vrijdag 16 december 2011 21:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zo willen ze dus het blowen ontmoedigen..
Dan gaan ze gillen dat er toch wel heel veel mensen stoned achter het stuur zitten.
En de volgende stap is coffeeshops opdoeken.
Als je nog moet auto rijden blijf je gewoon drugs af. Wat is daar Russisch aan?quote:Op vrijdag 16 december 2011 18:37 schreef maniack28 het volgende:
ja dat is het juiste woord...quote:Op vrijdag 16 december 2011 22:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Uiteraard, geldt ook voor de wietpas, 300 meter regel, 15 procent thc regel.. je zou zeggen dat er belangrijkere zaken zijn waar je op moet letten, zeker voor een kabinet waar de VVD inzit. Nep liberalen..
Vermoeidheid 'kies' je minder dan voor stoned zijn, maar tussen een jointje en pak 'm beet een bak paddo's en een dikke lijn coke zit nog wel een verschil.quote:Op vrijdag 16 december 2011 20:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar als zo'n beetje alle onderzoeken uitwijzen dat bv het roken van wiet niet meer invloed heeft dan wat moe zijn, dat de rijders met wiet op het eigenlijk best wel heel goed deden?
En hoe eerlijk is het als iemand vrijdag een wietje rookt en zondags een test krijgt, waar de kans levensgroot is dat die test dus positief eruit komt?
Zover ik heb begrepen is dat laatste gewoon zo, al meerdere gevallen gehoort(alleen via via, dus hoe waar is het?) die niet op die dag zelf hebben geblowt, maar die wel een probleem hadden.quote:Op vrijdag 16 december 2011 22:32 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Vermoeidheid 'kies' je minder dan voor stoned zijn, maar tussen een jointje en pak 'm beet een bak paddo's en een dikke lijn coke zit nog wel een verschil.
Tweede zou natuurlijk niet mogen kunnen en als het onderzoek zo onzorgvuldig is moet dat eerst worden gefixt.
Daarom dus, wat is 0? Hoe lang duurt het voordat ik 0 in mijn bloed heb? Dat is mijn vraag..quote:Op vrijdag 16 december 2011 19:37 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
positief is de pineut.
Lezen lul! Hoe lang moet ik wachten? Ik ga heus niet 2 uur na een blow rijden, maar ik ga de volgende dag (18 uur later) wel achter het stuur zitten. De vraag is dus of ik dan nog positief kan testen...quote:Op vrijdag 16 december 2011 22:04 schreef JellieVrolijk het volgende:
[..]
Als je nog moet auto rijden blijf je gewoon drugs af. Wat is daar Russisch aan?
quote:Op vrijdag 16 december 2011 18:38 schreef Sjapoela het volgende:
quote:Op vrijdag 16 december 2011 20:21 schreef rubbereend het volgende:
Ik neem aan dat twee keer alcohol ook rijbewijs kwijt betekent dus
Hmm?quote:Sinds 1 juni van dit jaar raken autorijders hun rijbewijs al kwijt als ze tweemaal veroordeeld worden voor rijden met te veel drank op.
Een week of 8.quote:Op zaterdag 17 december 2011 12:10 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Daarom dus, wat is 0? Hoe lang duurt het voordat ik 0 in mijn bloed heb? Dat is mijn vraag..
Jammer danquote:Op zaterdag 17 december 2011 16:16 schreef havanagila het volgende:
Nog steeds meten met 2 maten, alcohol mag immers tot een bepaalde hoogte, maar drugs zero-tolerance.
Dit dus inderdaad.quote:Op vrijdag 16 december 2011 20:44 schreef Straatcommando. het volgende:
Goed, ik vind het allemaal maar onzin en dergelijke maar als de regels zo zijn/worden soit. Ik zit niet in de politiek en kan dus niet zorgen dat het er niet doorkomt..
..wat mij wel heel erg tegen het zere been stoot is de manier waarop. Ik rook zo nu en dan nog wel eens een toeter. Stel ik rook nu een joint en ik stap morgenochtend in de auto om op weg te gaan naar m'n werk. Ik moet een speekselmonster afgeven en daaruit blijkt dat ik thc in mijn bloed heb, dan ben ik het bokje.
Het maakt blijkbaar geen reet uit hoeveel je in je bloed hebt(zoals met alcohol het geval is)maar puur de aanwezigheid ervan, en laat thc nou net eens lang in je bloed blijven zitten.
Aan de andere kant laten we mensen die semi-high zijn van pijnstillers/anti-depressiva gewoon rondkachelen?!
Ja.. dit gaat 'm zeker worden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |