copy pastequote:Op zaterdag 21 januari 2012 19:54 schreef hello_moto1992 het volgende:
Hoi,
ik heb een aantal excelsheets met allemaal info, deze zijn als volgt opgebouwd:
nr - cijfer
221 - 10,0
222 - 6,9
223 - 7,8
224 - 6,8
Hoe zorg ik ervoor dat ik al deze sheets kan combineren tot éen grote? Het kan dus ook voorkomen dat bijv. 222 niet in sheet 2 staat.
Meerdere workbooks.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:02 schreef KritischeMassa het volgende:
Ja ok ik snap je uitdaging nu
Zijn het meerder workbooks of is het 1 workbook met meerdere sheets?
Denk dat je dit het beste met de excel funcite vlookup kan doen, ben je daar bekent mee?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:00 schreef hello_moto1992 het volgende:
Ja maar als ik bijv
ID - cijfer
1 - 5,5
2 - 6,0
3 - 6,0
4 - 5,0
5 - 1,0
6 - 9,8
7 - 8,8
8 - 7,8
9 - 1,0
en
ID - cijfer
2 - 7,0
3 - 7,0
4 - 8,0
6 - 9,8
8 - 7,8
Heb?
Hoe zorg ik dan dat je
1 - 5,5
2 - 6,0 - 7,0
3 - 6,0 - 7,0
4 - 5,0 - 8,0
5 - 1,0
6 - 9,8 - 9,8
7 - 8,8
8 - 7,8 - 7,8
9 - 1,0'
Krijgt?
Nee dat niet, maar op Google vind ik al genoeg info. Hier kan ik denk ik wel verder mee. Bedankt allemaal.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:09 schreef Setting_Sun het volgende:
[..]
Denk dat je dit het beste met de excel funcite vlookup kan doen, ben je daar bekent mee?
ben net ook bezig geweest en het is geluktquote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:13 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Nee dat niet, maar op Google vind ik al genoeg info. Hier kan ik denk ik wel verder mee. Bedankt allemaal.
Thx, zal er na het weekend effe na kijken!quote:Op vrijdag 20 januari 2012 13:55 schreef Deetch het volgende:
of zonder hulpkolom met een gave sumproduct:
Alleen het aantal records tellen:
=SUMPRODUCT(--(MONTH(A1:A4)=1))
de waarden van de juiste recors optellen:
=SUMPRODUCT(--(MONTH(A1:A4)=1),B1;B4)
Bij IFERROR moet je de waarde en de waarde wanneer er een error is mee geven. Je geeft hier meer dingen meequote:Op maandag 23 januari 2012 10:06 schreef StookerT het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat er fout is aan deze formule?
=IFERROR(VLOOKUP(K2;'Aansluitregister (Gas)'!$D$2:$AF$500;29;0);(VLOOKUP(K2;'Aansluitregister (Gas)'!$D$2:$AF$500;29;0);"LV+")
Het komt erop neer dat ik voor hetzelfde veld twee vlookups wil doen op dezelfde waarden en als hij hem niet kan vinden dan de waarde "LV+" weergeeft.
Waarschijnlijk zit hij helemaal fout in elkaar, want ik heb gewoon de werkende vlookupt gekopieerd en nogmaals in de formule gezet.
Bvd. Jeroen
Waarom wil je twee keer exact dezelfde Vlookup doen? De IFERROR functie kijkt naar de eerste variabele en als die een foutmelding genereerd dan geeft de functie de waarde uit de 2e variabele. IN dit geval krijg je dus altijd een fotoutmelding of de waarde van de Vlookup.quote:Op maandag 23 januari 2012 10:06 schreef StookerT het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat er fout is aan deze formule?
=IFERROR(VLOOKUP(K2;'Aansluitregister (Gas)'!$D$2:$AF$500;29;0);(VLOOKUP(K2;'Aansluitregister (Gas)'!$D$2:$AF$500;29;0);"LV+")
Het komt erop neer dat ik voor hetzelfde veld twee vlookups wil doen op dezelfde waarden en als hij hem niet kan vinden dan de waarde "LV+" weergeeft.
Waarschijnlijk zit hij helemaal fout in elkaar, want ik heb gewoon de werkende vlookupt gekopieerd en nogmaals in de formule gezet.
Bvd. Jeroen
Is er niet iets waardoor je onderscheid kan maken tussen de twee tabladen vanuit het nummer dat je zoekt? Dus een bijvoorbeeld een kleur of een andere extra variablele waardoor je kan vertellen waar je moet zoeken?quote:Op maandag 23 januari 2012 10:18 schreef StookerT het volgende:
Ik ben op zoek naar de formule voor het volgende.
Een Vlookup die in Tabel A gaat zoeken naar een waarde, als dat niet lukt
moet hij op een ander tabblad dezelfde Vlookup doen, kan hij hem niet
vinden, dan moet hij waarde X geven.
De enkele Vlookup met error waarde werkt prima, maar de dubbele krijg ik
niet voor elkaar.
Deze werkt, output is of MATCH (kolom 29) of LV+ ( = geen match).
=IFERROR(VLOOKUP(K2;'Aansluitregister (Gas)'!$D$2:$AF$500;29;0);"LV+")
Deze moet naast de vlookup in de AR (Gas) ook nog eens zoeken naar
diezelfde waarde in AR (Elec). Bij een match moet de waarde uit kolom 29
worden gegeven, anders LV+. Onderstaande formule werkt helaas niet.
=IFERROR(VLOOKUP(K2;'Aansluitregister
(Gas)'!$D$2:$AF$500;29;0);(VLOOKUP(K2;'Aansluitregister
(Elec)'!$D$2:$AF$500;29;0);"LV+")
Is dit wat duidelijker? Die IFERROR was om te zorgen dat als er geen waarde aanwezig was om op te zoeken dat er dan geen #N/A kwam te staan, maar een lege cel.
Dat is slimmerquote:Op maandag 23 januari 2012 10:22 schreef Deetch het volgende:
Deze?
=iferror(if(iserror(VLOOKUP(K2;'Aansluitregister (Gas)'!$D$2:$AF$500;29;0);(VLOOKUP(K2;'Aansluitregister (Elec)'!$D$2:$AF$500;29;0);(VLOOKUP(K2;'Aansluitregister (Gas)'!$D$2:$AF$500;29;0)));"LV+")
weet niet of haakjes kloppen, heb hem uit het hoofd gedaan ivm geen toegang excel
je had een typfout in je oorsprionkelijke vraag, daar stond twee keer een verwijzing naar AR gas terwijl je AR gas en AR elec bedoelde.
hopelijk werkt hij ook.quote:
Het zou makkelijker zijn als het onderscheid tussen Gas en Electra voor het zoeken gemaakt zou kunnen wordenquote:
Kan je dan niet beter twee losse vlookups houden?quote:Op maandag 23 januari 2012 10:31 schreef StookerT het volgende:
Die van Deetch geeft een error.....de standaard error dat er een fout in de formule zit.
@Jesse: Hij gaf LV+ terwijl er een match was een dus de waarde uit kolom 29 getoond had moeten worden.
IF(B2="LV+";C2;B2).quote:Op maandag 23 januari 2012 11:02 schreef StookerT het volgende:
Jesse ik ben jou optie aan het uitwerken. Heb twee losse Vlookups, waarbij kolom GAS nu een MATCH (waardes zijn gevonden) aangeeft en kolom ELEC LV+ (logisch want het is een GAS waarde waarop gezocht wordt) geeft. Hij zorg ik dan in de formule van kolom C dat hij de waarde prensenteerd van de juiste kolom.
In principe is de regel dan, ALS er een match bij zit tussen de twee kolommen, dan moet hij die nemen, anders LV+ tonen.
Sluiten doet excel toch ook zelf? (vanaf 2007 iig wel)quote:Op maandag 23 januari 2012 14:27 schreef Deetch het volgende:
graag gedaan en haakjes tellen is ook niet mijn sterkste punt ;-)
Ja, maar niet per se op de juiste plekquote:Op maandag 23 januari 2012 14:31 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Sluiten doet excel toch ook zelf? (vanaf 2007 iig wel)
meestal niet inderdaad.quote:Op maandag 23 januari 2012 14:32 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ja, maar niet per se op de juiste plek
=MID(A1,3,5) dan krijg je een tekst.quote:Op maandag 23 januari 2012 16:21 schreef StookerT het volgende:
....
Ps. Een mogelijke oplossing zou ook zijn om eerst in elke veld met 18 chars de eerste 2 eraf te halen en daarna de laatste 11 en dan hebben we als het goed is een 5 cijferig getal dat moet matchen met één van de EANS's uit de Netbeheerderslijst.
quote:Op maandag 23 januari 2012 16:37 schreef StookerT het volgende:
Nice !
=VALUE(MID(A11;3;5))
Hij werkt, nu Vloopkupje erbij en hoppa!
Thanks ik ga eve naan de knutsel!
*edit* En als ik hem dan alleen wil tonen als er input is, wordt het dit toch: =IF(K2="";"";VALUE(MID(K2;3;5)))
Ja, datquote:Op maandag 23 januari 2012 16:26 schreef Deetch het volgende:
[..]
meestal niet inderdaad.
Excel: "zal ik hier een haakje doen?"![]()
Deetch: "nee, donder op hoerige zelfnadenkende verborgen clippy, ik haat je!!!"
Excel: "Oke dan, #error"![]()
Deetch: "hehe, lekker zelf doen"
Deetch: "pompedompiedom en dan zet ik hier een haakje en daar ook nog eentje, klaar"![]()
Excel: "haha nog steeds #error"![]()
Deetch: "hoerige *pieperdepiep*"![]()
Deetch: ".....1 haakje open, 2,3,4, haakje sluiten maakt 3,4,3,2,1,2,3,2,1,oh en nog eentje aan het eind = 0"![]()
Excel: "42"![]()
Deetch: "jeweetz"![]()
GEMIDDELDE.ALS bedoel je?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:00 schreef Holy_Goat het volgende:
Wellicht met een array if functie?
Weet niet of er anders een avgif bestaat?
Met vba zou je de witte rijen niet eens erin creerenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:36 schreef Jesse_ het volgende:
Ik zou zoiets met een VBA script doen en dan later de witte rijen er uit halen.
Maar ik weet niet hoe data werken met VBA
Witte cellen danquote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Met vba zou je de witte rijen niet eens erin creeren
Daar raak je wel de kern: ALS wat? Hoe definieer je de voorwaarde dat een waarde in een schuivend venster valt? (Als datumtijd binnen venster van een uur, en dat steeds voor alle uren) Moet dus een relatieve voorwaarde zijn ipv een absolute.quote:
Met deze functie krijg je een gemiddelde van de laatste 12 rijen, ongeacht het aanatl rijen:quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:22 schreef Apelaar het volgende:
[..]
Daar raak je wel de kern: ALS wat? Hoe definieer je de voorwaarde dat een waarde in een schuivend venster valt? (Als datumtijd binnen venster van een uur, en dat steeds voor alle uren) Moet dus een relatieve voorwaarde zijn ipv een absolute.
| 1 | =GEMIDDELDE(VERSCHUIVING($B$2;VERGELIJKEN(9,99999999999999E+307;$B2:$B92)-12;0;12;1)) |
WOOW! Bedankt voor je reactie.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:39 schreef KritischeMassa het volgende:
http://office.microsoft.c(...)ngs-HA001154901.aspx
Edit:
En een UDF (user designed function), handiger als je hem vaak gebruikt, maar een UDF is altijd trager dan excel ingebouwde functie
http://www.ozgrid.com/VBA/ExtractNum.htm
Heb je het voorbeeld zoals op die site staat al werkend gekregen?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:59 schreef 1517 het volgende:
[..]
WOOW! Bedankt voor je reactie.
Ik probeer me in te lezen maar snap er niet veel van.
In Cel A2, A9, A16 en A23 staat het volgende "Euro: ¤1.285.18" maar in alle vier de cellen verschilt het bedrag.
het liefst zou ik dus Cel A2+A9+A16+A23/4 willen doen maar de text zit in de weg
Nee, niet gelukt.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 17:10 schreef qu63 het volgende:
[..]
Heb je het voorbeeld zoals op die site staat al werkend gekregen?
Na welke stap lukt het niet meer dan?quote:
Duitse excel is nog jofeler. WENN en SVERWEISquote:
Wees bij dat het niet Tsjechisch is. HLOOKUP = VVYHLEDAT bv.quote:Op woensdag 25 januari 2012 19:06 schreef Falco het volgende:
[..]
Duitse excel is nog jofeler. WENN en SVERWEIS
Open VBA editorquote:Op woensdag 25 januari 2012 18:57 schreef mirelia het volgende:
Weet iemand of je met een formule een cel een kleur kan geven door er op te klikken
bijvoorbeeld: klik op a1 --> rood, nog een klik -->groen, en dan weer rood en weer groen etc.
Er hoeft geen waarde in de cel oid.
| 1 2 3 4 5 6 7 | Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean) If ActiveCell.Interior.Color <> vbRed Then ActiveCell.Interior.Color = vbRed Else ActiveCell.Interior.Color = vbGreen End If End Sub |
Mooie code, ik heb hem aangevuld met een derde kleur (nl. weer zonder kleur)quote:Op donderdag 26 januari 2012 06:17 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Open VBA editor
Plak deze code in het betreffende werkblad
[ code verwijderd ]
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean) With ActiveCell.Interior If .Color <> vbRed Then If .Color <> vbGreen Then .Color = vbRed Else: .Pattern = xlNone End If Else: .Color = vbGreen End If End With End Sub |
Oh okay, is het dan niet mogelijk die webagenda te importeren?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 00:51 schreef KomtTijd... het volgende:
Mja. Dacht je niet dat er misschien iets van een standaard zou bestaan voor agenda importbestanden?
Je zou het uit kunnen lezen door middel van PHP en dan parsen naar een .ics of .csv. Hiervoor kan je alleen beter bij [PHP/(My)SQL] voor dummies #98 zijnquote:Op vrijdag 27 januari 2012 00:42 schreef glaba het volgende:
Ik snap geen shit van Excel dus vandaar deze vraag. Hoe maak ik van een online web rooster een CSV bestand in Excel?
Bijvoorbeeld zo een rooster: http://asklepios.eur.nl/iris/definitief/11_1/11_1_Def-Rooster_Totaal_Studiegroep_BA3_30.html
Chill thanks, bedankt voor de link. Ga het op die manier proberen.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 01:10 schreef Tegan het volgende:
http://support.google.com(...)y?hl=en&answer=45656
Vraag je school om een import tool.
Dat komt ten eerste omdat er nergens een komma staat. Dus je google agenda ziet alleen maar regels met tekst.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 00:48 schreef glaba het volgende:
En dan? Ik probeer hem in te voeren in Google Agenda, maar hij pakt hem niet als ik alleen copy-paste doe en vervolgens opsla als CSV.
Ik wil uiteindelijk alleen die draaitabel gebruiken. Het probleem is dat ik op de een of andere manier niet kan krijgen wat ik in excel getypt heb...quote:Op vrijdag 27 januari 2012 09:16 schreef Deetch het volgende:
je gegevens staan toch al zo? Wat wil je dan nog met je draaitabel doen?
Opmaak -> voorwaardelijk opmaak (Format -> conditional format.)quote:Op vrijdag 27 januari 2012 11:30 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
even een vraagje, (hoe) kan ik het instellen dat een grafiek met negatieve waardes rood is maar dat de lijn bij positieve waardes groen is?
alvast bedankt
Ik weet niet of dat ook werkt met je grafieklijn..quote:Op vrijdag 27 januari 2012 11:57 schreef Tegan het volgende:
[..]
Opmaak -> voorwaardelijk opmaak (Format -> conditional format.)
werkt inderdaad niet met de grafieklijn, iemand nog een idee?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:37 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat ook werkt met je grafieklijn..
Dat is idd de oplossing. Je gaat dan wel uit van 0 waarden tussen positief en negatief.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 09:00 schreef KritischeMassa het volgende:
NIet echt behalve een tussenoplossing, Deel de data op in twee kolommen:
kolom A = X-as (teller, datum weet ik veel)
kolom B = oorspronkelijke data
kolom C = als($B1<=0;$B1;#N/B) (#N/B zonder " ")
En dan een spreidingsgrafiek maken van beide kolommen met kolom A als X-as
Door #N/B zal de lijn van, bv, kolom C niet naar nul terug vallen maar onderbroken worden.
[ afbeelding ]
edit:
Helaas, in bovenstaand voorbeeld werkt het idee, maar in de meeste gevallen niet kom ik net achter...
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 | Sub Macro1() Dim i As Integer Dim j As Integer Dim x As Variant Dim y As Variant Dim SP As Double Dim xnew() As Variant Dim ynew() As Variant x = ActiveSheet.ChartObjects(1).Chart.SeriesCollection(1).XValues y = ActiveSheet.ChartObjects(1).Chart.SeriesCollection(1).Values For i = 1 To UBound(x) j = j + 1 ReDim Preserve xnew(j) ReDim Preserve ynew(j) xnew(j) = x ynew(j) = j If i > 1 Then A1 = x(i - 1) B1 = y(i - 1) A2 = x(i) B2 = y(i) SP = -1 * (B2 - (A2 * (B2 - B1) / (A2 - A1))) / (B2 - B1) / (A2 - A1) If SP > A1 And SP < A2 Then j = j + 1 ReDim Preserve xnew(j) ReDim Preserve ynew(j) xnew(j) = 0 ynew(j) = SP End If End If Next i 'ActiveSheet.ChartObjects(1).Chart.SeriesCollection(1).Values = ynew 'ActiveSheet.ChartObjects(1).Chart.SeriesCollection(1).XValues = xnew End Sub |
Nee grijpen naar VBA is mijn zwakte, wat bedoel je precies met tussenformule? Waar ik SP bereken? Dat is het snijpunt van de x-as, dus y is in dat geval per definitie 0quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:31 schreef Individual het volgende:
De tussenformules (die dezelde zijn als de waardenformules) hebben geen categoriewaarde ervoor dus zie je niet op die manier in de grafiek.
Een oplossing zou zijn om 2 aparte grafieken over elkaar heen te leggen waarvan de achtergrond doorzichtig is. Het zal wat gepriegel zijn de 2 precies op elkaar aan te laten sluiten, maar wel mogelijk. Toch krijg je nog steeds geen mooie vloeiende lijn.
Daar zou je ook geen VBA voor nodig hebben.
Welke versie van Excel heb je eigenlijk? 2003? 2007? 2010?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 11:30 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
even een vraagje, (hoe) kan ik het instellen dat een grafiek met negatieve waardes rood is maar dat de lijn bij positieve waardes groen is?
alvast bedankt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |