abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105764037
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 23:19 schreef WupWup het volgende:
We hebben hier tijdens mijn zwangerschap de afspraak gemaakt dat ik 's nachts voor de voedingen zorg en hij voor eventuele verschoningen. Werkt goed ;)
hier precies hetzelfde :Y
ik herken ook erg wat jullie zeggen...Ukkie slaapt tussen ons in op het matrasje van de kinderwagen...ik schuif haar zo op mij voor de borst en dan leg ik haar terug na een boertje..dat accepteert ze niet altijd het teruggelegd worden en dus leg ik haar vaak op mijn borst en zo slapen we verder...ik merk dat idd als ze wel naast me ligt dat ik in dezelfde houding wakker wordt...maar het wordt nu wel minder! ik slaap door haar geluidjes heen...alleen het gehuil gekrijs hoor ik. Dus het went!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_105765674
Bj sterkte, hoop dat de huisarts wat kan betekenen. Hoeveel maandjes is je kleintje bitterend? Ik slaap heel diep, kan zo overvallen worden en ik blijf slape :')

Hier weigert hij de borst al drie dagen, hele strijd. Gaat maaien met zn handjes schudden met t hoofdje en brulle. Raakt ie de flesaan, dan hapt ie gretig toe. Net een halfuur geprobeerd en toen maar gekolfd pffff ;(
  maandag 19 december 2011 @ 13:14:37 #153
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_105768064
BJ :* die nachten zijn zo herkenbaar! Ook wij hebben een periode de eerste voeding 's nachts een flesje kv gegeven, en aangezien manlief altijd eerder wakker is van Nathan dan ik (hoe herkenbaar lees ik hier :P ) sliep ik dan ook echt. En dan zorgen dat we om half 10 in bed lagen zorgde ervoor dat ik in ieder geval 5 uur aan 1 kon slapen, dat maakte voor mij echt een wereld van verschil. Ik begrijp het dus echt wel dat je dit nu doet!

Ook ik ben naar de huisarts gegaan, en wat bleek, Nathan was een buikslaper. Dat was in het begin heel eng maar het hielp wel. We legden Nathan op zn zij te slapen en dan voor wij naar bed gingen legden we hem op zn buik, hij was toen 6 maanden dus wel ouder dan Liene, ik denk dat zij er te jong voor is nog. Dit trouwens in overleg met de huisarts. Wat ook hielp was dat de huisarts zei dat hij wel een soort van middel wist wat kinderen vanaf 18 maanden mochten hebben waar ze over het algemeen beter op sliepen en dat hij dat aan Nathan zou geven als hij bij 18 maanden nog zo rampzalig zou slapen, dan had ik nog een jaar moeten wachten maar alsnog gaf het mij een lichtpuntje. En nu slaapt Nathan best heel goed (vind ik).
pi_105768826
Beetje late reactie maar over doorlekken:
ik gebruik wel zoogcompressen maar heb ze overdag lang niet altijd nodig. 's Nachts ben ik na een week of 5 zonder BH gaan slapen omdat ik het echt niet fijn vond. Soms heb ik een natte plek in mijn shirt maar nooit heel veel gelukkig. De laatste week is het weer meer omdat J. is gaan doorslapen. Ik moest zelfs één nacht om kwart over vijf op wegens hevige stuwing. "Even de spanning eraf gekolfd", meteen 150 cc (1 borst) :X En je gelooft het al, een kwartier later meldde J. zich. Gelukkig had ik nog ruim voldoende :Y)
pi_105768918
BJ :* Hopelijk vinden jullie snel een oplossing! Niels bleek ook een buikslaper (waarschijnlijk ivm reflux, maar het is voor baby'tjes ook een veiliger gevoel), toen hij dat eenmaal van ons "mocht" sliep hij veel beter en langer (om de 3 uur wakker ipv iedere 10 minuten ofzo).
Ik slaap trouwens ook altijd met oordopjes :Y
Bij een volgend kindje ga ik heel veel aandacht besteden aan leren liggend voeden. Ik vond het zo vermoeiend om steeds te moeten gaan zitten. Maar Niels was zo onrustig als baby dat proberen op een andere manier aan te leggen tot een woeste baby leidde.

quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 11:59 schreef Sandous het volgende:
Hier weigert hij de borst al drie dagen, hele strijd. Gaat maaien met zn handjes schudden met t hoofdje en brulle. Raakt ie de flesaan, dan hapt ie gretig toe. Net een halfuur geprobeerd en toen maar gekolfd pffff ;(
Wat rot! Zou het kunnen zijn dat jullie last hebben van spruw? Misschien toch nog een keer de LK bellen voor (telefonisch) advies?
Bij "gewoon" borstweigeren helpt het om veel met elkaar in bed en bad te liggen en veel huid op huid contact te hebben.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_105768919
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 22:40 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

heb ik in eerste instantie ook gedaan, tot 2 maanden ofzo heeft ze naast me gelegen.. maar probleem is, dat ik dan amper durf bewegen, niet durf te plassen als ik moet.. en Liene zelf nogal onrustig slaapt, waardoor ik nog steeds niet echt diep sliep...
Ik ga overigens wel voordat ik ga slapen kolven nu, dus ik sla eigenlijk geen voeding over, Liene slaapt vaak van 20:30 tot ongeveer 1 uur, dan krijgt ze dus nu een flesje KV, en die voeding erna doe ik weer gewoon...
willen gewoon even kijken of het zo voor ons werkt.. want ik ben echt nog steeds oververmoeid..
Wat vervelend voor je zeg, ik kan het helemaal voorstellen! Ik heb niet veel tips, sorry.
Maar wel een vraagje: waarom geeft je vriend niet om 1 uur de melk die jij voor het slapen gaan gekolfd hebt? Of is dat niet voldoende?

Sterkte!!
pi_105769150
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 23:04 schreef Leandra het volgende:
Ik hoorde gisternacht eerst N "hij is wakker" zeggen, en daarna hoorde ik Soneal pas door de babyfoon :@

Maar ik heb een excuus, want ik ben zo doof dat ik er sowieso alleen maar wakker van word als de babyfoon op vol volume staat, en gezien N juist uitstekend hoort staat hij altijd zacht (en aan zijn kant). ;)
Wij gebruiken geen babyfoon maar slapen met de deuren open waardoor we toch alle geluidjes van J. kunnen horen en het gebeurt regelmatig dat mijn man er eerder wakker van wordt dan ik. Maar hij is dan ook degene die hem eruit haalt en indien nodig verschoont.
pi_105769584
Vanochtend last ik dit positieve bv-stuk in NRC Next. :Y
  maandag 19 december 2011 @ 14:08:18 #159
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105769947
Ik denk/weet zeker dat mijn man heel blij is dat ik Lientje regel 's nachts, aangezien hij heel slecht tegen slaaptekort kan, lange dagen maakt en intensief werk heeft.

Als ze echt buikpijn heeft en huilt en langer wakker is dan pakt ie haar ook over om te troosten.
Maar voor voedingen, boertjes e.d. ben ik de aangewezen persoon. Luier verschonen hoeft gelukkig eigenlijk nooit.

In het weekend gaat ie wel met haar naar beneden als ik nog even wil slapen/douchen/rustig wakker worden.
En hij haalt haar 'snachts uit bed als ze bij uitzondering op haar eigen kamer ligt.

Ik vind het allemaal prima, ik slaap tenslotte 9 vd 10 keer ook binnen de minuut zelf weer.
pi_105770106
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 14:08 schreef Juud79 het volgende:
Ik denk/weet zeker dat mijn man heel blij is dat ik Lientje regel 's nachts, aangezien hij heel slecht tegen slaaptekort kan, lange dagen maakt en intensief werk heeft.

Als ze echt buikpijn heeft en huilt en langer wakker is dan pakt ie haar ook over om te troosten.
Maar voor voedingen, boertjes e.d. ben ik de aangewezen persoon. Luier verschonen hoeft gelukkig eigenlijk nooit.

In het weekend gaat ie wel met haar naar beneden als ik nog even wil slapen/douchen/rustig wakker worden.
En hij haalt haar 'snachts uit bed als ze bij uitzondering op haar eigen kamer ligt.

Ik vind het allemaal prima, ik slaap tenslotte 9 vd 10 keer ook binnen de minuut zelf weer.
Dat dus, heerlijk hormonen... Ik draai me om en slaap weer.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_105770961
Twinkly, misschien hoef dat helemaal niet te leren, liggend voeden bij een eventuele 2e . Bij Mette ging het niet, die was veelste onrustig en hapte nooit goed aan.
Wies vond liggend voeden juist fijn en heeft daar nooit een probleem meegehad :)
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  maandag 19 december 2011 @ 15:28:32 #162
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_105772869
zo we zijn weer thuis. De huisarts vond, hoe verrassend, niets.....
maar toch uiteindelijk na het verhaal duidelijk uitgelegd te hebben mogen we as vrijdag naar de kinderarts. Hij gaf wel aan dat hij vind dat ik nog niet moet gaan werken, dat T moet proberen iets van verlof te krijgen, en dat hij ook meer moet proberen om mij te ondersteunen...
De komende dagen maar kijken hoe het gaat. En proberen meer de zorg te verdelen.
(nu nog afwachten wat het uitzendbureau van T voor ons kan betekenen).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_105773459
Dat klinkt hoopvol wickie! Zou fijn zijn :)

Pfoeh BJ :* Fijn dat je wel een verwijzing naar de kinderarts gekregen hebt. En opzich ook wel fijn om bevestiging te krijgen dat het heel zwaar is en dat je nog niet moet gaan werken :*
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  maandag 19 december 2011 @ 19:04:46 #164
259886 pessie
pi_105782391
BJ wat fijn dat de ha het met je eens is dat werken nu wel echt te zwaar voor je is :* .

Ik ben benieuwd wat de KA zegt!
pi_105782698
BJ hoop echt dat de KA wat voor jullie kan betekenen!
:*
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_105786444
BJ :*
Probeer samen met T een manier te vinden dat je wat rust kan pakken. R en ik zijn er ook goed uitgekomen en het lucht echt op te kunnen slapen.
Fijn ook dat julie vrijdag al bij de kinderarts langs kunnen (wij gaan morgen).
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_105823327
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 15:28 schreef Beessie-Jen het volgende:
Hij gaf wel aan dat hij vind dat ik nog niet moet gaan werken, dat T moet proberen iets van verlof te krijgen, en dat hij ook meer moet proberen om mij te ondersteunen...
Dat klinkt als een heel verstandig advies. Jullie staan er samen voor, en misschien jij nu even iets minder omdat je het niet meer trekt. :* En ik kan me er geen voorstelling van maken hoe je nu zou moeten gaan werken, vooral niet met jouw werk. Heb je op korte termijn nog contact met je teamleidster?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 20 december 2011 @ 16:56:03 #168
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_105825445
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 15:42 schreef Twinkly het volgende:
Dat klinkt hoopvol wickie! Zou fijn zijn :)

Pfoeh BJ :* Fijn dat je wel een verwijzing naar de kinderarts gekregen hebt. En opzich ook wel fijn om bevestiging te krijgen dat het heel zwaar is en dat je nog niet moet gaan werken :*
Pssst, je inbox is vol
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 21 december 2011 @ 10:40:08 #169
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105858446
6 maanden controle CB, stats.... 8400 gram en 66,7 cm. *O*
Vooral doorgaan zoals ik doe, ik kreeg zelfs een compliment van de arts dat ze het zo voorbeeldig doet en dat ik zo goed weet hoe het 'hoort'.
Ze vond het geweldig dat ze grof gemalen eten krijgt en stukjes en dat ze al uit een tuit/rietjesbeker kan drinken.
Ook haar ontwikkeling is volgens het boekje en de borstvoeding moest ik vooral zo mee doorgaan en haar zelf de regie erover laten houden. Gewoon allemaal prima dus.

*Trots is*

pi_105861430
Laden en lossen.. En tijdens het lossen moet even gelachen worden :')

Mooie stats juud :)
pi_105861464
Ahhh Nirak wat een prachtige foto!!! O+ O+ O+
pi_105862084
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:17 schreef bitterend het volgende:
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 21 december 2011 @ 12:57:16 #173
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105862764
Wow Nirak, dat bekkie! O+
  woensdag 21 december 2011 @ 13:04:40 #174
259886 pessie
pi_105863035
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:17 schreef bitterend het volgende: