Doe ik, 6 dagen in de week. Inclusief krachttraining en extra cardio.quote:Op donderdag 15 december 2011 23:22 schreef cherrycoke het volgende:
is boksen of een sportschool niks voor jou, om je energie kwijt in te raken?
goed advies maar dan wel in veilige omgeving. er zijn ook lijfelijke therapieen waar je een hoop in kwijt kunt. stoom afblazen in een goeie ruimte waarin een deskundige je triggert om over een grens heen te gaan bijvoorbeeld. Ik ben een aantal keer toeschouwer geweest, en ik vond het erg indrukwekkend.quote:Op donderdag 15 december 2011 23:44 schreef BMS-THAD het volgende:
Hoewel dit tegen advies van de meeste mensen is, kan het goed zijn om je een keer te laten gaan. Even stoom afblazen.
Aangezien we die agressie gemeen hebben, kan je je als geen ander voorstellen hoe moeilijk het voor mij is om zo iemand niet te lijf te gaan. Het is best grappig eigenlijk. Ik geef in het algemeen veel om het welzijn van anderen, maar in bepaalde situaties ben ik dan weer compleet achteloos in dat opzicht.quote:Op vrijdag 16 december 2011 00:30 schreef Skiddforever het volgende:
Heel herkenbaar die agressie.
Ik dacht altijd dat ik de enige was die zo was als jij. Ik heb wel gevraagd aan vrienden of die dezelfde gevoelens hadden als ik. Ik heb het topic over je vader gelezen. Als mij dat s'avonds zou overkomen, zou ik de hele nacht niet kunnen slapen van de razernij.
Ik heb me tot nu toe nog altijd in kunnen houden. Ik moet zeggen dat het de laatste tijd wel een stuk minder is geworden. Zal ook wel komen omdat ik almiddels achter in de 20 ben. Maar af en toe, als ik iets lees over dierenmishandeling of kindermisbruik, voel ik die agressie weer opkomen.
Over die therapie.....heb in verschillende bladen en internet al gelezen dat je helemaal laten gaan tijdens zo'n therapie helemaal niet zo goed is. Het wakkert de haat alleen maar meer aan.
Volgens mij moet je het meer zoeken in de richting van mediteren enz.
Ook vraag ik me af of het wel zo veel voldoening geeft als je zo'n persoon het ziekenhuis in trapt.
Mijn gevoel zegt van wel, maar alleen als je niet gepakt wordt.
Daar verbaas ik mijzelf ook over. Wat mij tot nu toe tegenhoudt is het leed die ik mogelijk kan veroorzaken bij mijn familie. Het welzijn van mijn 'slachtoffer' is voor mij dan ook geen factor. Mijn familie heeft hoge verwachtingen van mij en mij achter tralies zien zou hen kapotmaken.quote:Op vrijdag 16 december 2011 00:55 schreef heiden6 het volgende:
Ik verbaas me erover dat je je tot dusver in hebt kunnen houden.
Ik mag aannemen dat je ook rekening houdt met de gevolgen voor jezelf, toch?quote:Op vrijdag 16 december 2011 00:59 schreef Lijpe_Tjap het volgende:
[..]
Daar verbaas ik mijzelf ook over. Wat mij tot nu toe tegenhoudt is het leed die ik mogelijk kan veroorzaken bij mijn familie. Het welzijn van mijn 'slachtoffer' is voor mij dan ook geen factor. Mijn familie heeft hoge verwachtingen van mij en mij achter tralies zien zou hen kapotmaken.
Als ik een wees was zonder familie en geen rekening hoefde te houden met diegenen die om mij geven, dan was deze man dood. Zonder meer.
Enigszins, maar in mindere mate. Ik zie mijzelf dan als martelaar, als offer om de wereld een klein beetje beter te maken. Overigens zou ik er alles aan doen om niet gepakt te worden uiteraard. Ik ben ervan overtuigd dat als ik het zou willen, ik er ook mee weg kan komen. Nu wordt dat door mijn confessies wel lastiger.quote:Op vrijdag 16 december 2011 01:00 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik mag aannemen dat je ook rekening houdt met de gevolgen voor jezelf, toch?
Ah, een narcist vermomd als altruist.quote:Op vrijdag 16 december 2011 01:02 schreef Lijpe_Tjap het volgende:
[..]
Enigszins, maar in mindere mate. Ik zie mijzelf dan als martelaar, als offer om de wereld een klein beetje beter te maken. Overigens zou ik er alles aan doen om niet gepakt te worden uiteraard. Ik ben ervan overtuigd dat als ik het zou willen, ik er ook mee weg kan komen. Nu wordt dat door mijn confessies wel lastiger.
Ben ik het mee oneens. Ik zie mijzelf niet per definitie beter als anderen. Sterker nog, omdat ik zo om anderen geef heb ik nog niet mijn agressie geuit, al kost het mij steeds meer moeite. Ik ben geen altruïst, daar ben ik het met je eens.quote:Op vrijdag 16 december 2011 01:11 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ah, een narcist vermomd als altruist.
Daar ben ik het ook mee eens. Mijn verstand en gevoel liggen de laatste tijd echter met elkaar in conflict. Strikt rationeel gezien weet ik dat niemand er iets mee opschiet als ik mensen ga vermoorden. Desondanks heb ik ik vaak die drang. Waarom? Daar zoek ik het antwoord op.quote:Je maakt de wereld trouwens geen haar beter door kwaad met nog meer kwaad te vergelden.
Nee, maar volgens mij voelt het wel goed.quote:Op vrijdag 16 december 2011 01:11 schreef Xennia het volgende:
[..]
Je maakt de wereld trouwens geen haar beter door kwaad met nog meer kwaad te vergelden.
je hoeft de wereld ook geen betere plaats te maken, dat is niet de doelstelling van iedereen op de wereld. soms is het gewoon al goed als je je inherente agressiviteit botviert op degenen die het verdienen.quote:Op vrijdag 16 december 2011 01:11 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ah, een narcist vermomd als altruist.
Je maakt de wereld trouwens geen haar beter door kwaad met nog meer kwaad te vergelden.
Is dat wat de wereld wil? Hebben wij met z'n allen (buiten jou om) dat besproken? Of is dat een excuus om met de impuls van de agressie mee te gaan? Je vergeet alles, de wereld, jezelf, je normen en waarden en je gaat mee in de woede want dat is dan het enige wat telt, omdat jij dan even het enige bent wat telt, misschien moet je je eens af gaan vragen waarom je juist dat gevoel wil hebben.quote:Op donderdag 15 december 2011 23:19 schreef Lijpe_Tjap het volgende:
Ik zit erover na te denken om weer in therapie te gaan, als preventief middel als het ware. Aan de andere kant denk ik: de wereld wilt blijkbaar deze kant van mij zien, dus dan kan je het krijgen ook.
Begrijp je dat het je verstand/je denken is wat deze impuls creëert als alternatieve oplossing voor het volledig voelen en ondergaan wat er van binnen in jou speelt? Rationeel gezien weet je hoe het zit, kwa gevoelens zit het nog scheef omdat je die nog niet werkelijk gevoeld hebt. Het feit dat je 6 dagen in de week je agressie eruit aan het rammen bent is wat dat betreft een slecht teken; je maakt het normaler voor jezelf om de agressie impuls mee te gaan.quote:Op vrijdag 16 december 2011 01:17 schreef Lijpe_Tjap het volgende:
Mijn verstand en gevoel liggen de laatste tijd echter met elkaar in conflict. Strikt rationeel gezien weet ik dat niemand er iets mee opschiet als ik mensen ga vermoorden. Desondanks heb ik ik vaak die drang. Waarom? Daar zoek ik het antwoord op.
Het spijt me, maar dit soort therapieën zijn ontzettend discutabel. De hele redenering dat emoties, in dit geval agressie, een soort vat is dat vol loopt en af en toe geleegd moet worden door "stoom af te blazen" of "je grenzen te verleggen" is nooit bewezen hoogstwaarschijnlijk onzin, en daarmee gevaarlijk.quote:Op donderdag 15 december 2011 23:56 schreef seasushi het volgende:
Helaas. Als je je slechte kant laat zien (werkelijk laat zien) zul je daar vroeg of laat om afgerekend worden. Preventieve therapie is zo slecht nog niet. Gevangenis of uiteindelijk de wetenschap en het schuldgevoel dat je iemand vermoord hebt, of geen schuldgevoel, maar
in gevangenis of tbs kliniek te zitten is geen mooie toekomst.
[..]
goed advies maar dan wel in veilige omgeving. er zijn ook lijfelijke therapieen waar je een hoop in kwijt kunt. stoom afblazen in een goeie ruimte waarin een deskundige je triggert om over een grens heen te gaan bijvoorbeeld. Ik ben een aantal keer toeschouwer geweest, en ik vond het erg indrukwekkend.
Ze kennen jou als een rustige jongen?quote:Voor onbekenden was ik de stereo-type good guy: rustig en berekenend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |