abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117678749
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:18 schreef Terecht het volgende:

[..]

Lambiekje zegt het niet letterlijk, hij doet het impliciet. Misschien heeft-ie het zelf ook wel niet door.

[..]

Ja. Alleen deel ik de intentie die er bij hem achter steekt niet. Ik ben volgens hem de minst geinformeerde en meest bekrompen user op FOK! Lambiekje ziet de farmaceutische industrie als ziekmakende, geldbeluste wolven met allerlei lijntjes naar de New World Order, een soort allesoverkoepelende organisatie die de mensheid tot dociele slaven wenst te kneden. Dat staat zover af van mijn kijk op de wereld dat de punten die ik met Lambiekje deel imo volledig losstaan van zijn ideeen over de wereld. Je kunt daarom ook niet zeggen dat Lambiekje ergens min of meer wel gelijk heeft, zijn narratief is nl totaal de mijne niet en hij benadert het onderwerp dus ook vanuit een compleet andere hoek dan de mijne, een hoek die ik helemaal niet als waardevol beschouw.

Een ander (ietwat gechargeerd) voorbeeld: als een holocaustrevisionist zegt dat zyklon-b is ontwikkeld als een ontsmettingsmiddel en dat veel mensen in de kampen zijn gestorven als gevolg van ziekte dan geef ik hem technisch gezien geen ongelijk, maar roep ik dan ook dat-ie een punt heeft? Dat we in overeenstemming zijn met elkaar? Nee. In het geheel niet. Waarom? Omdat hij met een bepaalde intentie die punten aansnijdt en ik die intentie volledig afwijs.
Probeer je nu Titusje een beetje te helpen met dat laatste?
Die casussen (Lambiek/sjun) zijn onvergelijkbaar hoor. En dat kan een ieder je ook vrij eenvoudig uitleggen desgewenst.
I´m back.
  zondag 7 oktober 2012 @ 00:45:53 #252
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_117679035
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Probeer je nu Titusje een beetje te helpen met dat laatste?
Die casussen (Lambiek/sjun) zijn onvergelijkbaar hoor. En dat kan een ieder je ook vrij eenvoudig uitleggen desgewenst.
De draad gaat over een holocaustontkenner, vandaar. Lambiekje is er ook eentje trouwens.
  zondag 7 oktober 2012 @ 00:46:24 #253
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_117679064
Maar ik snap nog steeds niet zo goed waar je nu heen wilt, Ryan3.
pi_117679306
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:45 schreef Terecht het volgende:

[..]

De draad gaat over een holocaustontkenner, vandaar. Lambiekje is er overigens ook eentje trouwens.
Ik denk dat de casus Lambiek en sjun onvergelijkbaar zijn, ...en TitusPullo attendeert mij erop dat ik heel wat milder ben voor Lambiekje dan voor sjun destijds. Dit omdat de Holocaust dus te maken heeft met wetenschap die niet "hard" is: de geschiedenis. Historici zeggen dat de Holocaust heeft plaatsgevonden, maar juist geschiedenis is een wetenschap open voor manipulatie. Iedere politicus van enige betekenis, of hij nu in een dictatuur politicus is of niet, probeert de geschiedenis te manipuleren...
Overigens gaat dit over een zaak, jij was nog niet op FOK! wrs, waarvan je annonu kunt zeggen ouwe koeien uit de sloot halen; Titus probeerde me op een (s)linkse manier ergens op te pakken....
Ik wist ook niet dat Lambiekje een Holocaustontkenner was btw.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 07-10-2012 01:00:20 ]
I´m back.
pi_117679377
quote:
5s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:46 schreef Terecht het volgende:
Maar ik snap nog steeds niet zo goed waar je nu heen wilt, Ryan3.
Precies waar jij op uitkomt: sommige dingen, met name in de medische wetenschap, zijn helemaal niet zo zeker vast te stellen, maar volgens mij kun je Lambiekje daarin vinden...
Er is harde wetenschap en in gradaties heel wat minder harde wetenschap.
I´m back.
  zondag 7 oktober 2012 @ 01:07:08 #256
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_117679790
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Precies waar jij op uitkomt: sommige dingen, met name in de medische wetenschap, zijn helemaal niet zo zeker vast te stellen, maar volgens mij kun je Lambiekje daarin vinden...
Er is harde wetenschap en in gradaties heel wat minder harde wetenschap.
Ik denk niet dat Lambiekjes punt is dat de medische wetenschap een zachte wetenschap is en daardoor gevoelig voor manipulatie. Lambiekje WEET dat het één grote corrupte bende is. Klaar. Punt. Uit. Dat hetgeen jij beschrijft misschien ooit eens zijn uitgangspunt is geweest zou kunnen, maar L. is daar inmiddels zo ver van afgedwaald dat we daar waarschijnlijk nooit overeenstemming over zullen bereiken. En dan nog?
  zondag 7 oktober 2012 @ 01:15:15 #257
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_117680017
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat de casus Lambiek en sjun onvergelijkbaar zijn, ...en TitusPullo attendeert mij erop dat ik heel wat milder ben voor Lambiekje dan voor sjun destijds. Dit omdat de Holocaust dus te maken heeft met wetenschap die niet "hard" is: de geschiedenis. Historici zeggen dat de Holocaust heeft plaatsgevonden, maar juist geschiedenis is een wetenschap open voor manipulatie. Iedere politicus van enige betekenis, of hij nu in een dictatuur politicus is of niet, probeert de geschiedenis te manipuleren...
Overigens gaat dit over een zaak, jij was nog niet op FOK! wrs, waarvan je annonu kunt zeggen ouwe koeien uit de sloot halen; Titus probeerde me op een (s)linkse manier ergens op te pakken....
Thx voor de gesschiedenisles. Of probeer je me nu te manipuleren? ;)
quote:
Hij mag er hier niet over spreken maar hij zal desgevraagd je in privé wel zeggen dat de holocaust idd héél anders gegaan is dan in onze geschiedenisboekjes staat. Naar aanleiding van Lambiekjes reacties toentertijd is er ook speciaal een sticky topic opgericht om de BNW-users erop te wijzen dat holocaustontkenning niet is toegestaan:
[BELANGRIJK] De grenzen van BNW
pi_117680154
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 01:07 schreef Terecht het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Lambiekjes punt is dat de medische wetenschap een zachte wetenschap is en daardoor gevoelig voor manipulatie. Lambiekje WEET dat het één grote corrupte bende is. Klaar. Punt. Uit. Dat hetgeen jij beschrijft misschien ooit eens zijn uitgangspunt is geweest zou kunnen, maar L. is daar inmiddels zo ver van afgedwaald dat we daar waarschijnlijk nooit overeenstemming over zullen bereiken. En dan nog?
Als iedere harde wetenschappers meteen al op zijn achterste poten gaat lopen als ze iets van Lambiekje horen, dan begrijp ik dat hij ook weer op zijn achterste poten gaat lopen, en vervolgens iedereen die daarop reageert ook weer extremer wordt, vervolgens wordt hij weer extremer etc....
Wat ik veel erger vind is eigenlijk boys als TitusPullo.
Die kunnen gekjes als Lambiekje wel aan, en hoe mogen ze allemaal heten op FOK!.
Maar als er een supergek opstaat zoals sjun, hee dan houden ze zich plotseling gedeisd, en dan gaan ze iemand, 6/7 jaar na dato aanvallen, die het opnam tegen de supergek, maar eigenlijk de gekjesgek niet zo interessant vindt.
Lambiekje is gek, maar ongevaarlijk.
sjunnie was een stukje gevaarlijker gek hoor. Hoewel achteraf het wel meevalt, ik denk dat iedereen ondertussen wel doorheeft dat-ie koekoe was.
Maar TitusPullo wil liever zijn tijd onledig maken aan strijd tegen de Lambiekjes en hoe heten ze allemaal op FOK!.
Zeg me dat jij niet zo bent. Ga dat soort dingen niet doen, laat ze lekker, de gewone gekjes. Zoek opponenten die je waardig zijn.
I´m back.
  zondag 7 oktober 2012 @ 01:44:17 #259
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_117680691
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 01:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als iedere harde wetenschappers meteen al op zijn achterste poten gaat lopen als ze iets van Lambiekje horen, dan begrijp ik dat hij ook weer op zijn achterste poten gaat lopen, en vervolgens iedereen die daarop reageert ook weer extremer wordt, vervolgens wordt hij weer extremer etc....
Wat ik veel erger vind is eigenlijk boys als TitusPullo.
Die kunnen gekjes als Lambiekje wel aan, en hoe mogen ze allemaal heten op FOK!.
Maar als er een supergek opstaat zoals sjun, hee dan houden ze zich plotseling gedeisd, en dan gaan ze iemand, 6/7 jaar na dato aanvallen, die het opnam tegen de supergek, maar eigenlijk de gekjesgek niet zo interessant vindt.
Lambiekje is gek, maar ongevaarlijk.
sjunnie was een stukje gevaarlijker gek hoor. Hoewel achteraf het wel meevalt, ik denk dat iedereen ondertussen wel doorheeft dat-ie koekoe was.
Maar TitusPullo wil liever zijn tijd onledig maken aan strijd tegen de Lambiekjes en hoe heten ze allemaal op FOK!.
Zeg me dat jij niet zo bent. Ga dat soort dingen niet doen, laat ze lekker, de gewone gekjes. Zoek opponenten die je waardig zijn.
Er wordt hier wat oud zeer opgerakeld zie ik. :D Of Lambiekje ongevaarlijk is weet ik niet, ik vrees af en toe serieus voor de mogelijkheid dat zijn stoppen ooit eens doorslaan en een Karst Tatesje of Tristan van der Vlisje doet. Maar aan de andere kant, op FOK! vindt hij wel een uitlaatklep. In de zin dat hij andere users meesleept in zijn gedachtegoed is L niet gevaarlijk, een user als Bankfurt lukte dat bijvoorbeeld wél. Ik heb wel eens gezegd dat Lambiekje slim genoeg is om gevaarlijk te zijn, maar te dom om uit te vogelen hoe.
Ik zit ook niet op BNW om de 'low hanging fruits' te pakken, ik reageer dan ook niet op elke scheet van een Lambiekje maar vooral op de momenten dat hij er imo écht iets stuitends uitfloept, en nog niet tig anderen het hebben opgemerkt. Maar aan de andere kant heeft BNW wel de reputatie een hangplek voor de zogenaamde gekkies te zijn, dus ja als je wilt kun je het wel uitleggen dat ik hier zit om de makkelijke prooien te vangen, en af en toe voelt dat ook wel een beetje zo... BNW-onderwerpen zijn een hobby waar ik ooit per toeval ben ingerold en in de loop der jaren is gegroeid, en door die ervaring voel je dus ook eerder aan waar een newbie naartoe wil, wat z'n motief is, enz.

[ Bericht 12% gewijzigd door Terecht op 07-10-2012 01:54:58 ]
  zondag 7 oktober 2012 @ 01:44:35 #260
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_117680697
-dubbel-
pi_117680997
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 01:44 schreef Terecht het volgende:

[..]

Er wordt hier wat oud zeer opgerakeld zie ik. :D Of Lambiekje ongevaarlijk is weet ik niet, ik vrees af en toe serieus voor de mogelijkheid dat zijn stoppen ooit eens doorslaan en een Karst Tatesje of Tristan van der Vlisje doet. Maar aan de andere kant, op FOK! vindt hij wel een uitlaatklep. In de zin dat hij andere users meesleept in zijn gedachtegoed is L niet gevaarlijk, een user als Bankfurt lukte dat bijvoorbeeld wél. Ik heb wel eens gezegd dat Lambiekje slim genoeg is om gevaarlijk te zijn, maar te dom om uit te vogelen hoe.
Ik zit ook niet op BNW om de 'low hanging fruits' te pakken, ik reageer dan ook niet op elke scheet van een Lambiekje maar vooral op de momenten dat hij er imo écht iets stuitends uitfloept, en nog niet tig anderen het hebben opgemerkt. Maar aan de andere kant heeft BNW wel de reputatie een hangplek voor de zogenaamde gekkies te zijn, dus ja als je wilt kun je het wel uitleggen dat ik hier zit om de makkelijke prooien te vangen, en af en toe voelt dat ook wel een beetje zo... BNW-onderwerpen zijn een hobby waar ik ooit per toeval ben ingerold en in de loop der jaren is gegroeid, en door die ervaring voel je dus ook eerder aan waar een newbie naartoe wil, wat z'n motief is, enz.
Nou ja hoe dan ook over Lambiekje, mijn assessment is dat hij ongevaarlijk is. En een makkelijke prooi. Misschien maak je hem juist wel gevaarlijker door zo op hem in te hakken?
sjun, het oud zeer van Titus, was een ander persoon moet je maar eens opzoeken via de search dan.
Uiteindelijk was onze assessment toen ook te gechargeerd. Maar dat is een conclusie na jaren. Ik bedoel, ik leef nog steeds, zeg maar, ben nog steeds niet overhoop geknald. ;).
I´m back.
  zondag 7 oktober 2012 @ 02:06:34 #262
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_117681049
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 02:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja hoe dan ook over Lambiekje, mijn assessment is dat hij ongevaarlijk is. En een makkelijke prooi. Misschien maak je hem juist wel gevaarlijker door zo op hem in te hakken?
Dat zou heel goed kunnen.
quote:
sjun, het oud zeer van Titus, was een ander persoon moet je maar eens opzoeken via de search dan.
Uiteindelijk was onze assessment toen ook te gechargeerd. Maar dat is een conclusie na jaren. Ik bedoel, ik leef nog steeds, zeg maar, ben nog steeds niet overhoop geknald. ;).
Was het zo erg dan? :{
pi_117681084
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 02:06 schreef Terecht het volgende:

[..]

Dat zou heel goed kunnen.

[..]
Denk dat daar een goede kans op is.
quote:
Was het zo erg dan? :{
Het zijn ouwe koeien, maar ja het was toen pretty damn nasty, en niemand vernam ooit wat van TitusP., die toen een andere nick had.
Want eigenlijk was sjun best wel redelijk acceptabel voor bepaalde conservatieve types, zoals o.a. Titus. Dat-ie alleen maar bs verkocht, ja kniesoor die er op let dan.
I´m back.
  zondag 7 oktober 2012 @ 02:16:55 #264
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_117681157
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 02:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Denk dat daar een goede kans op is.
Maar probeer dat maar eens tegen te gaan he. Het is als vliegen op stroop...

quote:
[..]

Het zijn ouwe koeien, maar ja het was toen pretty damn nasty, en niemand vernam ooit wat van TitusP., die toen een andere nick had.
Want eigenlijk was sjun best wel redelijk acceptabel voor bepaalde conservatieve types, zoals o.a. Titus. Dat-ie alleen maar bs verkocht, ja kniesoor die er op let dan.
TitusPullo komt op mij niet over als een conservatief type, maar goed. Hier ga ik m'n handen niet aan branden.
pi_117681205
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 02:16 schreef Terecht het volgende:

[..]

Maar probeer dat maar eens tegen te gaan he. Het is als vliegen op stroop...

[..]
Weinig aandacht aan geven?
quote:
TitusPullo komt op mij niet over als een conservatief type,
Daar vergis je je dan in.
I´m back.
  zondag 7 oktober 2012 @ 02:24:34 #266
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_117681266
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 02:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Weinig aandacht aan geven?
Dat is te makkelijk. De bestlopende topics zijn vaak degenen die inspelen op directe impulsen van users (moslims, PVV, HBO vs Uni, links vs rechts, enz). Evenzo troll- en baittopics. Kennelijk is het iets dat nauwelijks in toom te houden valt.
pi_117681306
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 02:24 schreef Terecht het volgende:

[..]

Dat is te makkelijk. De bestlopende topics zijn vaak degenen die inspelen op directe impulsen van users (moslims, PVV, HBO vs Uni, links vs rechts, enz). Evenzo troll- en baittopics. Kennelijk is het iets dat nauwelijks in toom te houden valt.
He is too far out as in one bridge too far?
I´m back.
  Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 11:30:42 #268
249559 crew  Lavenderr
pi_117684837
Liever geen gebande users bespreken.
Beetje oneerlijk aangezien ze zich niet in het gesprek kunnen mengen.
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:17:35 #269
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_117686030
L. is tegen een bannetje aangelopen? Als hij wil reageren PM-en we wel.
Ik vind het btw nog steeds een gemis dat je niet direct kunt zien of een user geband is.
  zondag 7 oktober 2012 @ 15:04:01 #270
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_117692583
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jij was überhaupt heel erg vriendelijk voor sjun... :{.
Ik heb echter nooit z'n kwalijke denkbeelden vergoelijkt of verdoezeld.

quote:
En veel minder vriendelijk voor een lutsertje als Lambiek, want dat is lekker makkelijk wrs, toch?
Ik weet niet of het makkelijker is en dat kan me ook niet schelen.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  zondag 7 oktober 2012 @ 15:07:45 #271
235357 TitusPullo
pi_117692738
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:52 schreef Ryan3 het volgende:
Hij heeft nog in het begin van deze discussie de term holohoax gebezigd en hij doet dat al enige jaren: ik heb er, alweer onder een andere schuilnaam, al eens ruzie met hem over gemaakt.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  zondag 7 oktober 2012 @ 15:08:54 #272
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117692774
Wie is die Sjun?
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  zondag 7 oktober 2012 @ 15:11:46 #273
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117692867
quote:
7s.gif Op zondag 7 oktober 2012 15:07 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Hij heeft nog in het begin van deze discussie de term holohoax gebezigd en hij doet dat al enige jaren: ik heb er, alweer onder een andere schuilnaam, al eens ruzie met hem over gemaakt.
Het probleem met holocaust-ontkenning, wat hier al eerder is aangedragen, is dat bepaalde zaken uit de holocaust zo geïnterpreteerd kunnen worden dat er geen holocaust heeft plaatsgevonden, zoals zo'n badje in het kamp (wat voor de kampbewaarders was logischerwijs, maar men kan daar ook in zien: Het was dan toch een recreatieoord?) of Zyklon B dat als schoonmaakmiddel gebruikt kan worden. Tja, die hypotheses zijn niet per definitie onmogelijk, want het klopt wel wat er beweerd wordt, dat dat mogelijk is dus, alleen zijn er zoveel mensen overleden en zoveel ooggetuigenverslagen dat het absurd is om te beweren dat het niet gebeurd is. Helaas zijn types als Lambiekje daar vatbaar voor om in dergelijke complotten te geloven, zonder naar de tegenargumenten te kijken.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 15:12:41 #274
249559 crew  Lavenderr
pi_117692901
Nu weer even over Micha Kat ipv over users die even niet 'onder ons' zijn ?
  zondag 7 oktober 2012 @ 15:32:52 #275
235357 TitusPullo
pi_117693829
quote:
14s.gif Op zondag 7 oktober 2012 15:12 schreef Lavenderr het volgende:
Nu weer even over Micha Kat ipv over users die even niet 'onder ons' zijn ?
Afgesproken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')