abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 december 2011 @ 23:11:56 #76
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_105638222
quote:
14s.gif Op donderdag 15 december 2011 23:11 schreef Happel het volgende:

[..]

Geld van VVF is ook schuld, hè. Dat is niet van de club. Tel daarbij de schuld die er nog is en je komt op 40 miljoen.
Is de VVF geen gift?
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_105638274
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2011 23:11 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Is de VVF geen gift?
nope. Schuld omgezet in aandelen met verplichte terugkoopregeling.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_105638278
quote:

[..]

Is de VVF geen gift?
_O- jezus man, lees je verdorie eens in.

Nee, voor dat geld zijn tot maximaal 49% van de aandelen gekocht, die verplicht teruggekocht moeten worden door de club als ze meer dan 2,5 miljoen winst per jaar maken.

Tevens is het voor het grootste deel omzet van schulden in aandelen, en niet 'puur cash in het handje'.
pi_105638291
Alleen is dit wel een ander soort schuld, nu ben je niet meer in gevaar, en zal beetje bij beetje ook de vvf geld terug gaan krijgen.
pi_105638312
quote:

[..]

Is de VVF geen gift?
Het zijn investeerders. Die willen hun geld altijd terug zien. Daar zitten gewoon voorwaarden aan verbonden.

Het is positief dat ze waarschijnlijk naar categorie 2 zijn, maar verder zijn we nog lang niet uit de problemen of gezond. Het wordt nog jaren schrapen en op de centen letten.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_105638339
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 23:13 schreef Paul-89 het volgende:
Alleen is dit wel een ander soort schuld, nu ben je niet meer in gevaar, en zal beetje bij beetje ook de vvf geld terug gaan krijgen.
Je bent wellicht nu niet meer in gevaar. Maar het bedrag zal nog jarenlang een erg groot obstakel zijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_105638435
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 23:14 schreef Caland het volgende:

[..]

Je bent wellicht nu niet meer in gevaar. Maar het bedrag zal nog jarenlang een erg groot obstakel zijn.
Natuurlijk maar er waren weinig/geen andere opties.
pi_105638510
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 23:15 schreef Paul-89 het volgende:

[..]

Natuurlijk maar er waren weinig/geen andere opties.
Dat snap ik. Ik beweer ook niks anders.

Feit blijft dat het wel een jaartje of 10 kan duren voordat we echt een gezonde club zijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_105638549
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 23:17 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat snap ik. Ik beweer ook niks anders.

Feit blijft dat het wel een jaartje of 10 kan duren voordat we echt een gezonde club zijn.
:Y

Maar dat wisten we al een tijdje, het belangrijkste is dat het grootste gevaar (voorlopig) geweken is. :)
pi_105638700
Er zit toch geen termijn aan die terugkoop van aandelen?
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
pi_105638762
quote:
11s.gif Op donderdag 15 december 2011 23:21 schreef Muto het volgende:
Er zit toch geen termijn aan die terugkoop van aandelen?
Blokland heeft ooit, in een artikel in NRC, gezegd, dat het na vijf jaar terug betaald moest zijn.
Elite
Tegen TTIP
pi_105638808
quote:
14s.gif Op donderdag 15 december 2011 23:22 schreef Happel het volgende:

[..]

Blokland heeft ooit, in een artikel in NRC, gezegd, dat het na vijf jaar terug betaald moest zijn.
Hij zei dat hij het liefst ziet dat de aandelen binnen 5 jaar zijn terugbetaald.

Kan je op twee manieren interpreteren.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_105638810
quote:

[..]

Ah... Helemaal gemist. Lijkt me een vage regeling btw.
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
  donderdag 15 december 2011 @ 23:28:20 #89
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_105639033
quote:
14s.gif Op donderdag 15 december 2011 23:11 schreef Happel het volgende:

[..]

Geld van VVF is ook schuld, hè. Dat is niet van de club. Tel daarbij de schuld die er nog is en je komt op 40 miljoen.
VVF = club aangezien ze voor 30% eigenaar van de aandelen zijn. Dat is geen schuld.
2000 light years from home
  donderdag 15 december 2011 @ 23:29:47 #90
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_105639106
quote:

[..]

Is dat een contractuele verplichting of een uitgangspunt?
pi_105639144
quote:

[..]

Dat hij dat wil en dat Feyenoord dat probeert, of is dat contractueel vastgelegd? (Ik betwijfel of dat kan, en dan zou er wel degelijk sprake zijn van een lening, wat door alle partijen ontkend wordt.)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 15 december 2011 @ 23:31:20 #92
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_105639188
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 23:30 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat hij dat wil en dat Feyenoord dat probeert, of is dat contractueel vastgelegd? (Ik betwijfel of dat kan, en dan zou er wel degelijk sprake zijn van een lening, wat door alle partijen ontkend wordt.)
Inderdaad, als dat contractueel vastgesteld is dan is het gewoon een lening met onderpand.
pi_105639579
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 23:28 schreef Merkie het volgende:

[..]

VVF = club aangezien ze voor 30% eigenaar van de aandelen zijn. Dat is geen schuld.
Feijenoord moet het geld sowieso terug betalen aan de VVF, zodra het daartoe in staat is. Dat is een feit.

Artikel staat onderaan dit vermoeiende artikel.

quote:
"Zodra de club in staat is ons uit te kopen, verdwijnen we weer naar de achtergrond. Dat is uiterlijk over een jaartje of vijf, als het aan mij ligt"
Het is inderdaad hoe je het interpreteert. Of het contractueel staat vastgelegd, kan ik niet zeggen.

Al met al is het goed dat ze uit categorie 1 vertrekken. Geeft ademruimte voor de club, zaak is nu om vooruit te denken en te werken en toe te werken naar een gezonde organisatie met een sterke ploeg op het veld.
Elite
Tegen TTIP
  donderdag 15 december 2011 @ 23:42:01 #94
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_105639731
quote:
14s.gif Op donderdag 15 december 2011 23:39 schreef Happel het volgende:

[..]

Feijenoord moet het geld sowieso terug betalen aan de VVF, zodra het daartoe in staat is. Dat is een feit.

Artikel staat onderaan dit vermoeiende artikel.

[..]

Het is inderdaad hoe je het interpreteert. Of het contractueel staat vastgelegd, kan ik niet zeggen.

Al met al is het goed dat ze uit categorie 1 vertrekken. Geeft ademruimte voor de club, zaak is nu om vooruit te denken en te werken en toe te werken naar een gezonde organisatie met een sterke ploeg op het veld.
Zoals ik dat interpreteer wil Blokland binnen 5 jaar de club financieel sterk maken. Ik snap de overdreven kritische houding jegens Blokland en co niet. Zonder hen waren we nu failliet geweest.
pi_105639885
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 23:42 schreef Merkie het volgende:

[..]

Zoals ik dat interpreteer wil Blokland binnen 5 jaar de club financieel sterk maken. Ik snap de overdreven kritische houding jegens Blokland en co niet. Zonder hen waren we nu failliet geweest.
Dat. En ik interpreteer het zeker niet als contractueel vastgelegd, alles wijst er juist op dat het dat niet is.
pi_105640648
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 23:42 schreef Merkie het volgende:

[..]

Precies. Het is eigenlijk te idioot voor woorden dat men zo kritisch is zonder dat men weet wat de daadwerkelijke afspraken zijn.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  vrijdag 16 december 2011 @ 00:16:43 #97
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_105641273
Zonder de vrienden was Feyenoord er nu niet meer.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_105641847
Ik wil niet zeggen dat ik zelf een woordkunstenaar ben maar deze TT kan echt niet.

Koert Westerman zou zich er nog voor schamen.
  Moderator vrijdag 16 december 2011 @ 00:46:15 #99
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_105642442
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 23:45 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat. En ik interpreteer het zeker niet als contractueel vastgelegd, alles wijst er juist op dat het dat niet is.
We hebben dat contract weleens besproken hier. Ik kan het zo snel even niet vinden, maar het staat ergens op internet.
Als ik het me goed herinner, is het een constructie waarbij Feyenoord wel degelijk verplicht kan worden tot het terugkopen van aandelen plus, ik meen, 5% dividend.
Echter: de club kan hier alleen toe verplicht worden als dat terugkopen betaald kan worden met behaalde winst.
Sowieso waren de schulden die afgelost zijn met het aandelengeld belast met een veel hoger rentepercentage dan 5%.

De voordelen voor de club zijn dus:
1. aanzienlijke vermindering van rentekosten
2. pas terugbetalen als er winst wordt gemaakt.
"Nederlanders koesteren hun zelfoverschatting, terwijl ze hun gebrek aan beschaving en bescheidenheid als assertiviteit vieren."
pi_105642982
http://www.lunaticnews.nl/nieuws/hoeza-hoeza/

Ik heb ze nog best lang 'geaccepteerd' maar ze maken zichzelf nu echt belachelijk. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')