is natuurlijk ook maar een hobby merk wat daar in de middenmoot zit, en way overpriced isquote:Op donderdag 15 december 2011 22:04 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Zonder je aangevallen te voelen, waar baseer je je op dat bosch groen twijfelachtig is?
Ik versta onder af en toe gebruik gamma, praxis, ferm, hobby einhell en black&decker, en zwaar hobby bosch groen.quote:Op donderdag 15 december 2011 22:21 schreef densmee het volgende:
[..]
is natuurlijk ook maar een hobby merk wat daar in de middenmoot zit, en way overpriced is
Och, ligt eraan waar je het voor gebruikt telt altijdquote:Op donderdag 15 december 2011 22:36 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Ik versta onder af en toe gebruik gamma, praxis, ferm, hobby einhell en black&decker, en zwaar hobby bosch groen.
Maar meningen verschillen gelukkig!
Dat dusquote:Op vrijdag 16 december 2011 00:14 schreef bleiblei het volgende:
Wat betreft gereedschap kopen kan ik mij verder aansluiten bij "goedkoop beginnen".
Ga bij elektrisch gereedschap niet lager dan B&D, want mijn ervaring tot nu toe is dat Kinzo (ooit elektrische schaaf gekocht), Ferm (dremelkloon gehad), Topcraft (excentrische schuurmachine ooit gebruikt) en wat andere lowbudget elektrische gereedschappen die ik gekocht of gebruikt heb, dat het echt rotzooi is. Onbruikbare rommel die onveilig is, uit elkaar valt voordat je het aangeraakt hebt en als je het toch nog hebt kunnen gebruiken gewoon klote resultaat opleveren. Black & Decker spullen zijn een jaar of 6 geleden mijn eerste echte aankopen geweest en voldeed best voor een incidentele klusser.
Gevaar van een gereedschapfetish is wel dat je grens steeds hoger gaat liggen. Ben zelf van Lux en B&D spullen naar Stanley & Bosch groen gegaan. Helaas zit ik nu op handgereedschap, Gedore, Wera, Knipex, Bahco en elektrisch gereedschap Bosch Blauw, Makita en zelfs Topcon, Laserliner, Festool en Mafell. Kortom, een hobby die compleet uit de hand loopt omdat ik hogere eisen begin te stellen dan een pro terwijl ik het niet zo intensief gebruik als een pro doet.
Heb je ervaringen met speciaal Hitachi-gereedschap?quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:22 schreef Diemux het volgende:
Hitachi spul is trouwens ook goed te doen en goed betaalbaar.
Die makita lijkt me een prima apparaat voor een goede prijs, maar als het echt voor de heb is en je het ding dus blijkbaar nauwelijks gaat gebruiken zou ik eens de gamma in de gaten houden. Die hebben de laatste tijd regelmatig een 14.4 volt black & decker in de aanbieding voor 55 euro. En dat ding werkt prima voor af en toe een schroefje, en eigenlijk zelfs voor meer dan dat. Ik heb met 2,5 accu de hele zolder ermee geisoleerd. Die makita is zondermeer beter, maar wel twee keer zo duur en zoals je het beschrijft ga je het verschil niet merken.quote:Op zaterdag 31 december 2011 09:50 schreef xaban06 het volgende:
Wat vinden jullie van Makita 6281DWPE voor EUR 119,-
Zal mijn eerste accuboor worden, ben geen hobbyist ofzo, maar altijd handig om te hebben.
Of toch voor een goedkopere Bosch gaan?
/edit
Of voor 2 tientjes minder een Hitachi ?
dat is wel een erg grote 'als'quote:Op zaterdag 31 december 2011 10:55 schreef blomke het volgende:
Bij Praxis zag ik een Bosch 14,4 V. voor ¤49,- !!! Als die Bosch echt nog van de kwaliteit van vroeger is, is het niet de moeite waard de batterijen van m'n oude Metabo te vervangen.
De makita en Hitachi kun je zeker geen buil aan vallen, in mijn ervaring is de hitachi wat minder groot en vooral ook minder zwaar dan de makita machine.quote:Op zaterdag 31 december 2011 09:50 schreef xaban06 het volgende:
Zal mijn eerste accuboor worden, ben geen hobbyist ofzo, maar altijd handig om te hebben.
/edit
Daarom ben ik zo zuinig op en blij met m'n oude Bosch gereedschap.quote:Op zaterdag 31 december 2011 11:35 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
dat is wel een erg grote 'als'
Niets ten nadele van bosch, maar over het algemeen is wat gereedschap betreft het spul van vroeger toch echt wel veel degelijker. Wat trouwens niet perse iets zegt over de prestaties, met name accuboorschroevendraaiers zijn de afgelopen jaren echt stukken beter geworden.
Hilti TE6-A 36Vquote:Op zaterdag 31 december 2011 13:24 schreef Bleie het volgende:
Ik wil komende week een boorhamer gaan kopen, maar heb nul verstand van machines. Hij moet in elk geval in beton kunnen boren (dan zit je toch automatisch op een boorhamer?). Wat zijn dan dingen waar ik op moet letten / welke merken zijn oké? Ik zal hem niet heel veel gebruiken, maar hij moet wel lekker werken.
Volgens de website:quote:Op zaterdag 31 december 2011 11:38 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
De makita en Hitachi kun je zeker geen buil aan vallen, in mijn ervaring is de hitachi wat minder groot en vooral ook minder zwaar dan de makita machine.
Heb wel veel plezier van een Aldi boorhamer (TopCraft). Voor af en toe gebruik prima. Ga een je complete verbouwing doen of semi-profi gebruik, dan heb je kans dat je halverwege de klus, met een kapotte machine staat te GVD-en. En dan moet je meteen een ander hebben/lenen.quote:Op zaterdag 31 december 2011 13:24 schreef Bleie het volgende:
Ik wil komende week een boorhamer gaan kopen, maar heb nul verstand van machines. Hij moet in elk geval in beton kunnen boren (dan zit je toch automatisch op een boorhamer?). Wat zijn dan dingen waar ik op moet letten / welke merken zijn oké? Ik zal hem niet heel veel gebruiken, maar hij moet wel lekker werken.
Fyne machine alleen die accu's zijn ruk.quote:Op zaterdag 31 december 2011 09:50 schreef xaban06 het volgende:
/edit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |