abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105569413
Zijn er meer mensen die weleens zo'n groentetas of -pakket bestellen bij de biologische winkel? Ik heb er deze week voor het eerst één, een klein combinatiepakket (groente en fruit). Dit zat erin:

- pompoen (kleintje)
- knolselderij
- bospeen
- mango
- 2 peren
- krop sla

De bospeen is gisteravond grotendeels opgegaan, en een deel van de knolselderij ook (door de aardappelpuree). Voor de rest van de knolselderij en de pompoen zoek ik nog een bestemming. Suggesties?
pi_105569589
knolselderij pompoen soep met lekker zelfgebakken brood
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_105569683
Paar maanden zo'n pakket gehad, maar toch maar weer opgezegd.
Het draaide wel heel vaak uit op soep of stamppot.

Knolselderij ging inderdaad vaak door de puree of in de soep. Pompoen --> soep.
pi_105569887
Ik vind die onbespoten types er altijd zo ongezond uitzien,ben er een beetje huiverig van.
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  woensdag 14 december 2011 @ 12:01:28 #5
340838 VakantieNancy
Altijd op Vakantie
pi_105570420
Ik ben ook onbespoten
Zonnenschijn en Champagne, van Spanje tot Rockanje
pi_105573271
xibalba: bij deze winkel hoef je geen abonnement te nemen, je kan gewoon per keer doorgeven of je de week erna weer een pakket wilt, en zo ja, welk. En ze hebben meerdere afhaaldagen per week.

En manlief houdt niet erg van pompoensoep...
pi_105573301
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_105574723
Pompoen roosteren in blokken in de oven met thijm en olijfolie en dat eten bij de couscous :9
Pasta met pompoen saus :9
Pompoen taart of cheesecake :9
  woensdag 14 december 2011 @ 15:39:32 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105577950
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 11:28 schreef Bleie het volgende:

Voor de rest van de knolselderij zoek ik nog een bestemming. Suggesties?
Snij er heel dunne reepjes van en frituur ze droog, krokant selderstro, heerlijk als bijlage.
Als het veel is, blokjes snijden, gaarkoken in bouillon en dan staafmixeren. Seldersoep
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_105586885
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 14:13 schreef Perruche het volgende:
Pompoen roosteren in blokken in de oven met thijm en olijfolie en dat eten bij de couscous :9

Klinkt goed, dat wordt 'm. Heb ik ook nog kans dat dochterlief ervan eet ;)
pi_116699825
Is dit het enige -272 dagen dode- topic hierover? :)

Wij hebben vandaag ons eerste groente & fruitpakket gehad van 'bio aan huis'. Kost 14 euro per week. Inhoud:

Groente & ´maaltijd´fruit
Andijvie 577 gram
Bieten 792 gram incl loof
5 tomaatjes 245 gr
Boontjes 300 gr
2 mini paprika's 50 gr
Totaal 1964 gram

Losfruit
3 appels 430 gr
1 grapefruit 300 gr
3 peren 427gr
Druiven 490 gram
= 1647 gram

(omgerekend 3,89 de kilo )

Ben er nog niet helemaal uit of ik het qua prijs/kwaliteit/kwantiteit goed vindt of niet. :)
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_116705922
Vind dat toch wel redelijk duur voor iets waar je met twee personen geen hele week van kan eten. Zelfs in mijn eentje zou ik nog bij kopen, zeker fruit denk ik.
pi_116730750
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:06 schreef Alopex het volgende:
Vind dat toch wel redelijk duur voor iets waar je met twee personen geen hele week van kan eten. Zelfs in mijn eentje zou ik nog bij kopen, zeker fruit denk ik.
Voor één persoon is het 7.95 bij de winkel waar ik hem haal (vitatas) en ik heb er meestal wel genoeg aan voor de hele week. Het is nog biologisch ook, en zo varieer ik wel met de groenten die ik in huis haal. Mij bevalt het prima en ik ben voordeliger uit dan wanneer ik de groenten los zou kopen.
  † In Memoriam † donderdag 13 september 2012 @ 11:46:43 #14
91830 MaximusTG
pi_116735459
Ik was van de week bij een vriend, en die hadden dit geprobeerd:

http://www.hellofresh.nl/onze-boxen/

Dat is nog uitgebreider dan een groentetas.. Persoonlijk vond ik dit behoorlijk aan de prijs (voor 2 personen, 39 euro voor 3 maaltijden, 49 euro voor 5 maaltijden). Je hoeft er bijna niks voor in huis te hebben (zout, peper, honing, suiker, mosterd, bouillonblokjes, boter, olijfolie, zonnebloemolie, azijn).

Verder zit alles erin (zelfs losse knoflookteentjes).. Niks voor mij, ik wil meer vrijheid hebben in wat ik kook.
pi_116756791
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:46 schreef MaximusTG het volgende:
Ik was van de week bij een vriend, en die hadden dit geprobeerd:

http://www.hellofresh.nl/onze-boxen/

Dat is nog uitgebreider dan een groentetas.. Persoonlijk vond ik dit behoorlijk aan de prijs (voor 2 personen, 39 euro voor 3 maaltijden, 49 euro voor 5 maaltijden). Je hoeft er bijna niks voor in huis te hebben (zout, peper, honing, suiker, mosterd, bouillonblokjes, boter, olijfolie, zonnebloemolie, azijn).

Verder zit alles erin (zelfs losse knoflookteentjes).. Niks voor mij, ik wil meer vrijheid hebben in wat ik kook.
Volgens mij is zo iets ook precies voor die mensen die niet willen nadenken over wat ze eten per week (of wat het kost...)

Ik heb een jaar lang een Vitatas gehad. Ik vond het altijd wel leuk, maar ik kocht toch nog veel bij waardoor het wel wat duur werd. Ik heb overwogen om een groentepakket af te nemen bij de lokale moestuin hier in Zeist, maar ik eet te onregelmatig thuis.
  vrijdag 14 september 2012 @ 12:08:08 #16
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_116774167
quote:
3s.gif Op woensdag 14 december 2011 11:34 schreef Deetch het volgende:
knolselderij pompoen soep met lekker zelfgebakken brood
Knolselderij én pompoen? Wordt wel erg sterk gebonden zo dan. :P

Ik zou van de knolselderij een Waldorfsalade o.i.d. maken.
pi_116808157
Hé wat grappig dat dit topic weer omhooggekickt is.

Ik ben vrij snel weer gestopt met die groentetas. Vind het te onhandig met maaltijden plannen, en er zat toch ook wel erg vaak hetzelfde in.
pi_116839682
Wij hebben een tijdje de Odin tas gehad. Zaten op zich wel erg lekkere dingen in maar erg vaak hetzelfde (seizoensgroenten, figures) en ik vond het prijzig. Ga dan net zo lief even naar de turk om de hoek. Ongetwijfeld wat minder biologisch maar dat was voor mij ook niet de reden van de tas.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_116839729
Lasagne met pompoen is ook erg lekker!
  † In Memoriam † zondag 16 september 2012 @ 10:30:47 #20
91830 MaximusTG
pi_116839922
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 08:35 schreef Bleie het volgende:
Hé wat grappig dat dit topic weer omhooggekickt is.

Ik ben vrij snel weer gestopt met die groentetas. Vind het te onhandig met maaltijden plannen, en er zat toch ook wel erg vaak hetzelfde in.
Hmm, dat klinkt toch idd minder handig. Misschien dat we toe zijn aan Groentetas 2.0 (r)? Met een web 2.0 website waar je bv een basis abonnement af kan sluiten voor een aantal basisgroenten, en dat je daar bovenop dan via de website groenten uit kan kiezen tot het budget voor die week vol is. Of volledig eigen keus. En als je dan niks kiest krijg je het standaardassortiment.
  zondag 16 september 2012 @ 10:38:39 #21
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_116840034
Of nog handiger: een (web)winkel waar je gewoon kunt kiezen wat je wilt kopen?
Jaaaaa! Dat lijkt me handig.
Oh, wacht.... >:)
  † In Memoriam † zondag 16 september 2012 @ 10:48:41 #22
91830 MaximusTG
pi_116840171
Haha, ja, daar komt het dan wel bij in de buurt inderdaad. Maar daar moet je dan elke keer weer opnieuw afrekenen, er is geen standaard'pakket'.
Wat ik dan bv voor me zie is dat je er ook een mooie app bij kan maken, en dat je dan als interface iets hebt als dat je de groenten in het standaardpakket voor je ziet als foto's, en dat je ze dan kan uitwisselen, eventueel voor een kleine meerprijs.
Heb je alsnog dat er misschien een keer een groente inzit die je niet vaak eet. Denk dat je dat dan sneller erin zou laten zitten dan wanneer je het helemaal zelf uitkiest.

Maar ik denk dat er niet heel veel animo voor zoiets zou zijn. Maar wat ik hierboven al beschreef, dat je dus een soort bouwpakket krijgt met onderdelen voor je maaltijd. Nah, das ook niks.
pi_116840598
:)
pi_116995294
Deze week:
520 gram snijbieten
1 avocado (175 gram)
1 doosje waterkers
1 aubergine (1050 gram :D -> Dat wordt een heuleboel Fish Fragrant eggplant :D ).
2 stuks peerachtige vruchten, 390 gram
1 venkel; 507 gram
500 gram banaan
939 gram spitskool
4 appels, 415 gram

:)
pi_116995827
Voor hetzelfde geld kun je ongeveer dezelfde hoeveelheid biologische groenten bij de groenteboer kopen. Dan laat ik me echt niet met zo'n tasje opzadelen waar waarschijnlijk ook nog wel eens vaker wat van weggaat omdat je niet aan een bepaalde groente toegekomen bent.
pi_116996118
Ik ben er nog niet uit of ik meer of minder kwijt ben. Bovenstaande lijst kost me 14 euro. Wat mij wel opvalt is dat ik nu niet lang hoef na te denken over wat ik ga eten, maar dat ik creatief ga denken over wat ik krijg. Dat is eigenlijk best wel leuk.
pi_116997067
Ons pakket komt van Biologische Tuinderij De Twee Linden.

De inhoud van het pakket staat op de site. ;)

Leuk, gemakkelijk en niet duur voor echt verse producten.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')