Hoezo zie je ze pas later? Ik zag al vrij snel Slumdog Millionaire, Black Swan en The Hurt Locker.quote:Op zondag 25 december 2011 00:55 schreef Arcee het volgende:
Veel films zie je eigenlijk pas het volgende jaar, of nog later.
Mijn nummer 1 is voorlopig iig zeker:
[ afbeelding ]
Eens, dit jaar was zo matig dat ik een lijst met 10 films niet weet te vullen en aan kleinere lijstjes niet begin omdat niets het verdient om op 1 te staan.quote:Op zondag 25 december 2011 22:42 schreef Nober het volgende:
Slecht jaar voor de filmindustrie, vorig jaar had je nog wel wat goede films zoals Inception, Temple Grandin, Kick-Ass, True Grit en Shutter Island.
Allebei dit jaar in de Nederlandse bios gekomen...daar ging het om, niet om het jaartal van IMDB.quote:Op vrijdag 30 december 2011 10:08 schreef Deckard het volgende:
Was Black Swan en True Grit echt van dit jaar? Volgens mij van vorig jaar.
The Black Swan is niet kut, dat vind jij. Net als ik dat vond van Drive.quote:Op woensdag 14 december 2011 04:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
2,3,6,8 gezien en 3 is kut en 6 overschat, maar wel apart
Zet het dan in lijstjes-vorm. Weten we ook weer wat jou top 10 isquote:Op zondag 1 januari 2012 16:05 schreef miep63 het volgende:
[..]
The Black Swan is niet kut, dat vind jij. Net als ik dat vond van Drive.
De mooiste film die ik het afgelopen jaar in de bioscoop heb gezien is: The Help, met The Black Swan als goeie tweede ( Portman en Kunis)
Ik moet heel eerlijk zeggen, dat ik dit jaar niet zoveel actuele films heb gezien.quote:Op zondag 1 januari 2012 16:07 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Zet het dan in lijstjes-vorm. Weten we ook weer wat jou top 10 is
Ik heb dit lijst er bij moeten pakken welke films uit 2011 komen. 3 kwart van de films die ik dit jaar heb gezien, komen niet uit 2011quote:Op zondag 1 januari 2012 16:13 schreef miep63 het volgende:
[..]
Ik moet heel eerlijk zeggen, dat ik dit jaar niet zoveel actuele films heb gezien.![]()
Soms denk ik weleens bijvoorbeeld of ik eat, pray and love dit jaar heb gezien of het jaar daarvoor, de tijd gaat zo snel, maar ik zal uitzoeken wat ik wel dit afgelopen jaar heb gezien.
Idd Black Swan zag ik ergens in februari van het afgelopen jaar voor de oscaruitreiking. Dus deze film is nog van 2010.quote:Op zondag 1 januari 2012 16:16 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik heb dit lijst er bij moeten pakken welke films uit 2011 komen. 3 kwart van de films die ik dit jaar heb gezien, komen niet uit 2011
Ik heb wel een Drive gezien, maar niet deze.quote:
A Torinói Ló is de enige waarvan ik nog enige verwachtingen heb dat 'ie mijn top 10 voor 2011 zou kunnen veranderen. Toch maar even kijken binnenkort.quote:Op zondag 1 januari 2012 17:46 schreef SamuelofSEK het volgende:
De enige 2 films die ik graag had willen zien, maar nog niet aan toe ben gekomen waren Drive en A Torinói Ló (The Turin Horse)
www.icheckmovies.comquote:Op zondag 1 januari 2012 22:34 schreef Captain_Maximum het volgende:
Iets voor de goede voornemen. Bijhouden welke films ik gezien heb.
Dat is mijn geval persoonlijk. Ik vind het idee achter Limitless origineel en vooruitstrevend.quote:Op maandag 2 januari 2012 01:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Limitless vond ik nogal vervelend, beetje verbaasd dat die overal zo (relatief) hoog gewaardeerd wordt.
Vandaag Tinker, Tailor, Soldier, Spy gezien...dat is misschien wel de beste film van het jaar.quote:Op vrijdag 30 december 2011 09:59 schreef Mike het volgende:
1. Black Swan
2. Drive
3. Senna
4. A Separation
5. Blue Valentine
6. The King's Speech
7. Tropa de Elite 2
8. True Grit
9. Incendies
10. La Piel que Habito
11. Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2
12. Rise of the Planet of the Apes
13. Moneyball
14. The Adventures of Tintin
15. Crazy Stupid Love
Zoiets. Ik moet nog zien: The Tree of Life, The Artist, Tinker Tailor Soldier Spy en I Saw the Devil.
Vorig jaarquote:Op maandag 2 januari 2012 23:36 schreef Mike het volgende:
[..]
Vandaag Tinker, Tailor, Soldier, Spy gezien...dat is misschien wel de beste film van het jaar.
Hugo heb ik al gezien, maar die gaat hier pas dit jaar draaien.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 00:01 schreef Tanin het volgende:
[..]
Vorig jaar
Maar wel mee eens verder, zeker als je Black Swan en King's Speech tot 2010 rekent. Ik denk dat alleen Hugo nog concurrentie is
Ja, ligt er een beetje aan hoe je telt inderdaad...quote:Op dinsdag 3 januari 2012 00:04 schreef Mike het volgende:
[..]
Hugo heb ik al gezien, maar die gaat hier pas dit jaar draaien.Tinker... was nog van 2011.
Ik ga uit van de openingspost:"De enige regel is dat de film in 2011 in de Nederlandse bioscoop moet zijn uitgekomen."quote:Op dinsdag 3 januari 2012 00:05 schreef Tanin het volgende:
[..]
Ja, ligt er een beetje aan hoe je telt inderdaad...
Grappig...ik vind het misschien wel de beste film van 2011. Ik snap echt niet hoe je het saai kunt vinden, zeker naar de ontknoping toe wordt het echt ontzettend spannend.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 20:13 schreef Symer het volgende:
Vandaag Tinker Tailor Soldier Spy gezien. Mooie toevoeging voor de lijst der waardeloze 2011 films. Godsgloeiende wat is die flim saai. Zelfs na 5 kwartier (toen ben ik weggelopen en dat wil wat zeggen aangezien ik Drive wél uit heb gezeten) was mijn interesse nog niet gewekt door wat of wie dan ook in de film.
Mag toch niet hopen dat 2012 deze vervelende tendens door gaat zetten.
Wees gerust, er lijken steeds minder films te komen die een beetje buiten de lijnen kleuren.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 20:13 schreef Symer het volgende:
Mag toch niet hopen dat 2012 deze vervelende tendens door gaat zetten.
Door de wirwar aan ongerelateerde scènes in de eerste helft zit er geen enkel tempo in de film. En dan is er ineens alwéér een nieuw personage aan het woord zonder introductie, duidelijke relatie met de rest van het verhaal of schijnbare motivatie en dus geen enkele binding voor de kijker.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 20:47 schreef Mike het volgende:
[..]
Grappig...ik vind het misschien wel de beste film van 2011. Ik snap echt niet hoe je het saai kunt vinden, zeker naar de ontknoping toe wordt het echt ontzettend spannend.
Ik hou zelf in het algemeen ook niet van trage films, maar ik vond deze film echt niet traag. Misschien word je minder aan het handje genomen dan bij een actiefilm van Jason Statham, maar het verhaal is prima te volgen, ook als je de film voor de eerste keer ziet. Het leuke is juist dat op het einde alle puzzelstukjes in elkaar vallen en je dan opeens alles wat er eerder gebeurd is begrijpt. Niks mis met een intelligent verhaal dat ook nog eens prima geacteerd wordt en toewerkt naar een bloedstollende finale.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 21:21 schreef Symer het volgende:
Door de wirwar aan ongerelateerde scènes in de eerste helft zit er geen enkel tempo in de film. En dan is er ineens alwéér een nieuw personage aan het woord zonder introductie, duidelijke relatie met de rest van het verhaal of schijnbare motivatie en dus geen enkele binding voor de kijker.
Ik hoor en lees overal dat je TTSS twee keer moet kijken. Als je eerst het einde gezien moet hebben om het begin te waarderen, maar daarvoor de hele film opnieuw moet kijken omdat er zoveel (onuitgesproken) verhaal in zit dat je dat tegen het einde niet meer op waarde kunt schatten heb je iets fout gedaan als filmmaker.
Die vond ik dan weer overrated. Zo zie je maar weer dat smaken verschillen.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 21:58 schreef Symer het volgende:
Kan me niet voorstellen dat ik de finale bloedstollend had gevonden aangezien ik niks om de personages geef, en daar gaat het mij om. Geen binding = geen interesse. Dat deed een Memento bijvoorbeeld veel beter.
Goh, ik ben het een keer met je eensquote:Op zondag 8 januari 2012 01:40 schreef Mainport het volgende:
Waarom eet je zalm als je niet van vis houdt. Cinema als Drive en TTSP vereisen inzet en interesse van de kijker, en zijn niet geschikt als achteloos amusement. Ik denk dat de intelligente film tegenwoordig een groter publiek bereikt door exposure op het internet en de media en het gemak waarmee je eraan kunt komen, terwijl veel mensen er niet mee om kunnen gaan. Arthouse is hip, kijk hoeveel geld the tree of life heeft opgebracht. Het blijft acquired taste, je kunt high culture niet democratiseren omdat het per definitie vernieuwend, origineel en afwijkend is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |