maar wel sneu voor het slapende zusje.
 maar wel sneu voor het slapende zusje.

en tot ziens
 en tot ziens 
 Meimeltje ook van harte!
 Meimeltje ook van harte!

Hier zegt ze soms ook "Emmee stout he, gang staan?" om vervolgens haar zus een slag te geven en meteen de daad bij het woord te voegen en naar de gang te lopen...
 Hier zegt ze soms ook "Emmee stout he, gang staan?" om vervolgens haar zus een slag te geven en meteen de daad bij het woord te voegen en naar de gang te lopen... Mamma Emmee binnen tillen en op de bank haaltje lezen?
 Mamma Emmee binnen tillen en op de bank haaltje lezen?   " met een prachtige pruillip ter ondersteuning...
 " met een prachtige pruillip ter ondersteuning...

Dyon gaat eerst een aantal keer ondeugend kijken, lachen en iets gewoon doen ondanks dat we nee zeggen. Als we dan wat bozer worden kan hij heel zielig gaan huilen/jammeren.
 Dyon gaat eerst een aantal keer ondeugend kijken, lachen en iets gewoon doen ondanks dat we nee zeggen. Als we dan wat bozer worden kan hij heel zielig gaan huilen/jammeren.

dat het hiet alleen hier zo is.
 dat het hiet alleen hier zo is. 

POEPzooi!
  POEPzooi!  

Hij is nl helemaal niet zo heel erg van de papa. Behalve als het hem dus goed uit komt.
 Hij is nl helemaal niet zo heel erg van de papa. Behalve als het hem dus goed uit komt. 

en 2 kinderen van de zwangerschapsgym destijds zien we ook nog wel eens.
  en 2 kinderen van de zwangerschapsgym destijds zien we ook nog wel eens. 

geweldig!
  geweldig! 

Ik hoor hier helemaal niet, want heb een babyquote:Op maandag 19 december 2011 10:21 schreef Troel het volgende:
Waarschijnlijk heeft het gewoon te maken met het terugtrekken van de subsidie van de gemeente en dan zullen er ook geen andere zalen meer zijn waarschijnlijk
 , maar dit klopt wel denk ik. In de gemeente Buren (ook in de buurt van Poppejans) hebben ze ook (een groot deel van) de subsidies voor psz ingetrokken, waardoor vlg mij alle psz in de gemeente moeten sluiten. Mijn moeder werkt op een psz en zij gaan nu na veel berekeningen en regelwerk toch zelf een doorstart maken, zonder subsidie, maar dat vraagt dan uiteraard financieel wel wat meer van de ouders. De ouders hebben hiermee ingestemd, zonder hen was de doorstart natuurlijk uberhaupt niet mogelijk. Het is wel belachelijk dat alle psz in een gemeente hun deuren moeten sluiten...
, maar dit klopt wel denk ik. In de gemeente Buren (ook in de buurt van Poppejans) hebben ze ook (een groot deel van) de subsidies voor psz ingetrokken, waardoor vlg mij alle psz in de gemeente moeten sluiten. Mijn moeder werkt op een psz en zij gaan nu na veel berekeningen en regelwerk toch zelf een doorstart maken, zonder subsidie, maar dat vraagt dan uiteraard financieel wel wat meer van de ouders. De ouders hebben hiermee ingestemd, zonder hen was de doorstart natuurlijk uberhaupt niet mogelijk. Het is wel belachelijk dat alle psz in een gemeente hun deuren moeten sluiten...   

Mensen die puur naar de psz gaan, hebben in principe enkel de behoefte om hun kind die uren onder te brengen, voor de ontwikkeling van het kind, niet zodat ze kunnen gaan werken. Daar hoeven dus geen extra plekken voor te komen. Hier in Haaksbergen gaat de psz gewoon verder als peuteropvang, dus evenveel kindplekken, maar dan ineens op opvang-basis in plaats van op subsidie-basis.quote:Op maandag 19 december 2011 10:27 schreef Asyniur het volgende:
Kan, maar hoeft niet.
Als in dat kerkdorp geen kdv zit, hoe gaan ze dat dan oplossen?
Alsof een kdv opeens capaciteit heeft om álle peuters in de gemeente te huisvesten? (en reguliere opvang te doen)
En dat terwijl de wachtlijsten uitpuilen...

Maar het is erg rot inderdaad. Daarom ben ik zo blij dat hier het psz-programma gewoon op de opvang gedraaid wordt. Zo kan Jochem dus toch naar de peuterspeelzaal!
 Maar het is erg rot inderdaad. Daarom ben ik zo blij dat hier het psz-programma gewoon op de opvang gedraaid wordt. Zo kan Jochem dus toch naar de peuterspeelzaal!

Ja, maar wel op basis van een psz-plekquote:Op maandag 19 december 2011 10:39 schreef Asyniur het volgende:
Uhm maar Poppejans geeft juist aan dat haar kind wel een heel dagdeel zou moeten komen. Dus ipv 3 uurtjes opeens 5 uurtjes en dat op het kdv. Dan zou Wolf toch wel een kdv plek in beslag nemen?
Maar goed, ik weet het verder ook niet. Het klinkt mij gewoon vreemd in de oren.
Hier is het in elk geval (nog) niet van toepassing.
 Die plekken worden gewoon omgezet in opvangplekken
 Die plekken worden gewoon omgezet in opvangplekken  

Bij ons moeten ze ook met zijn allen aan tafel zitten als er iets is en ze verven, knutselen en knippen,  zingen liedjes, spelen buiten, er wordt voorgelezen, er komt een muziekmevrouw/meneer (steeds een andere) langs met een instrument en er is peutergym. Als ik zo op het bord met dagelijkse bezigheden van de psz bij Linde op school kijk, is dat niet zo heel verschillend volgens mij?
 Bij ons moeten ze ook met zijn allen aan tafel zitten als er iets is en ze verven, knutselen en knippen,  zingen liedjes, spelen buiten, er wordt voorgelezen, er komt een muziekmevrouw/meneer (steeds een andere) langs met een instrument en er is peutergym. Als ik zo op het bord met dagelijkse bezigheden van de psz bij Linde op school kijk, is dat niet zo heel verschillend volgens mij?

Ingrid neem een blocknote en pen mee dan kun je gelijk dingen opschrijven voor Djeez zodat het makkelijker te vertellen is wat er allemaal besproken en afgesproken is.quote:Op maandag 19 december 2011 12:33 schreef _Ingrid_ het volgende:
Tnx! Een gedeelte weten ze al van met Kim. De details nog niet.
Komt vast goed, ik moet er alleen (zonder Djeez) heen, dus wel handig om dingen op een rijtje te hebben.

Goed idee!quote:Op maandag 19 december 2011 12:35 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Ingrid neem een blocknote en pen mee dan kun je gelijk dingen opschrijven voor Djeez zodat het makkelijker te vertellen is wat er allemaal besproken en afgesproken is.

Ik weet niet of je er nog tijd voor hebt, maar je mag ten alle tijden het ziekenhuis en fysio dossier inzien, misschien dat je daar dan nog wat informatie uit kan halen.quote:Op maandag 19 december 2011 12:50 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Goed idee!
Enne ik heb geen dossiers en in het cb boekje staat amper wat. Hij heeft natuurlijk vaak in het ziekenhuis gelegen en ook fysio gehad ivm voorkeurshouding en voor het rollen/kruipen enzo.
Ik hoop dat mn fok/google skills helpen om wat te vinden.

Altijd goedquote:Op maandag 19 december 2011 12:51 schreef Brighteyes het volgende:
Niks geks gevonden op de röntgenfoto's van Oscar's heupjes!
Pfew... ik had het ook niet echt verwacht, dat er iets zou zijn, maar toch...
 gelukkig maar
  gelukkig maar  

Goed nieuws zeg!quote:Op maandag 19 december 2011 12:51 schreef Brighteyes het volgende:

jeej!quote:Op maandag 19 december 2011 12:51 schreef Brighteyes het volgende:

Ja. Vanaf feb ga ik paar uur werken. Daarom doen we het ook zo.quote:Op maandag 19 december 2011 14:25 schreef miss_sly het volgende:
Van de belastingdienst krijg je toch alleen terug als beide ouders werken?

Tnx. Dat ga ik niet redden, lief dat je meedenkt!quote:Op maandag 19 december 2011 13:00 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Ik weet niet of je er nog tijd voor hebt, maar je mag ten alle tijden het ziekenhuis en fysio dossier inzien, misschien dat je daar dan nog wat informatie uit kan halen.

Kyllian had altijd 1 dag kdv en 1 ochtend psz en toen vond ik de psz wel een goede voorbereiding op school (gestructureerder dan kdv). Dyon zit nu op een ander kdv en daar werken ze wel gestructureerder en met thema's, ook een goede  voorbereiding op school vind ik.
 Kyllian had altijd 1 dag kdv en 1 ochtend psz en toen vond ik de psz wel een goede voorbereiding op school (gestructureerder dan kdv). Dyon zit nu op een ander kdv en daar werken ze wel gestructureerder en met thema's, ook een goede  voorbereiding op school vind ik.

dat is niet handig!
 dat is niet handig!

) ik ben er inmiddels achter wat 'plassende ogen ' zijn. Het lag nogal voor de hand. Het zijn traanogen. Als Isaebau 's ochtends wakker wordt moeten we haar plassende ogen droogwrijven en als ze huilt heeft ze ook last van plassende ogen. Het leven van een peuter gaat niet over rozen...
 ) ik ben er inmiddels achter wat 'plassende ogen ' zijn. Het lag nogal voor de hand. Het zijn traanogen. Als Isaebau 's ochtends wakker wordt moeten we haar plassende ogen droogwrijven en als ze huilt heeft ze ook last van plassende ogen. Het leven van een peuter gaat niet over rozen...

quote:Op dinsdag 20 december 2011 13:00 schreef Kleurdoos het volgende:
godsamme, Komt Elin naar mij toe..Met r hele harses onder de melk.
GEL MAMA MOOI HE?!

inslapen gaat gelukkig wel beter.
 inslapen gaat gelukkig wel beter. 

Amber had ze ook. Die lieten we steeds douchen met betadine scrub, dan goed afdrogen en insmeren met sudo. Binnen 2w waren ze wegquote:Op donderdag 22 december 2011 16:01 schreef Raissa het volgende:
Hmm... waterwratjes zou best eens kunnen inderdaad. Gewoon aankijken en betadine op smeren kan dus geen kwaad?
Grappig dat jullie het ook "naar de kindjes" noemen, die opmerking hoor ik hier ook regelmatig :-)

Ik ga het gewoon proberen! Thanks voor de tip!quote:Op donderdag 22 december 2011 16:03 schreef Vicky het volgende:
[..]
Amber had ze ook. Die lieten we steeds douchen met betadine scrub, dan goed afdrogen en insmeren met sudo. Binnen 2w waren ze weg
 En ik vind jou zo'n lieve mama-stem hebben!
 En ik vind jou zo'n lieve mama-stem hebben!

Mijn moeder zegt altijd tegen Mila: "Hoe was het op school?"quote:

oh echt?? whaha dat is idd wel mijn lieve-mama stem.. ik heb ook een hele boze-mama stemquote:Op donderdag 22 december 2011 16:04 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ik ga het gewoon proberen! Thanks voor de tip!
En wat een schattig filmpjeEn ik vind jou zo'n lieve mama-stem hebben!

(is gewoon vrije peuterdans hoor)
 (is gewoon vrije peuterdans hoor)  

dit is een echte balletschool en Elin will zo graag een ballerina zijn
 dit is een echte balletschool en Elin will zo graag een ballerina zijn  ze hebben heuse kledingvoorschriften en ze moet een knotje
 ze hebben heuse kledingvoorschriften en ze moet een knotje  ik wilde r eigenlijk op judo doen ofzo, maar ze danst zo graag
 ik wilde r eigenlijk op judo doen ofzo, maar ze danst zo graag  

Wat leuk! Waar doe je dat HHW of Alkmaar?quote:Op donderdag 22 december 2011 22:25 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik vind het ook wel een mooi ideedit is een echte balletschool en Elin will zo graag een ballerina zijn
ze hebben heuse kledingvoorschriften en ze moet een knotje
ik wilde r eigenlijk op judo doen ofzo, maar ze danst zo graag

(Inclusief driftbuien, op de grond in de winkels, en heul veul NEEEEEEE!!!!! hihi)
 (Inclusief driftbuien, op de grond in de winkels, en heul veul NEEEEEEE!!!!! hihi) 

dat mijn peuter bijna 2 uur aan tafel zat met gourmetten en zelfs soms wat at
  dat mijn peuter bijna 2 uur aan tafel zat met gourmetten en zelfs soms wat at 

Even lekker genieten
 Even lekker genieten   Morgen komt er een vriendinnetje spelen en gaan we bloemen knutselen. Heb net alles klaargelegd en voorgeknipt. Op naar de lente!
 Morgen komt er een vriendinnetje spelen en gaan we bloemen knutselen. Heb net alles klaargelegd en voorgeknipt. Op naar de lente!   

Wat dat betreft kan ik me er zo op verheugen wanneer Lente wat groter is. Lekker knutselen.
 Wat dat betreft kan ik me er zo op verheugen wanneer Lente wat groter is. Lekker knutselen. 

Dan vliegt het voorbij en voor je het weet zie je haar weer.
 Dan vliegt het voorbij en voor je het weet zie je haar weer. gezellig en goed hoor
 gezellig en goed hoor   

tssss wellus zat je lekker met je muts daar achter het raamquote:Op dinsdag 27 december 2011 20:59 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Ik geloof nooit dat je 'm helemaal hebt afgekeken.

Maar kan me voorstellen dat Lente er helemaal weg van is
 Maar kan me voorstellen dat Lente er helemaal weg van is 

Hij is ook lekker bij oma blijven staan.
  Hij is ook lekker bij oma blijven staan.  

je lijkt een beetje (veel) op Chantal janszen in deze video. En ja, dat vind ik een compliment hoor!
 je lijkt een beetje (veel) op Chantal janszen in deze video. En ja, dat vind ik een compliment hoor!  

(Maar even met z'n tweetje sushi eten in de stad zonder iets te hoeven regelen was ook wel heel lekker)
 (Maar even met z'n tweetje sushi eten in de stad zonder iets te hoeven regelen was ook wel heel lekker) 

.
. 

) en hier kwam ze ook niets aan.
) en hier kwam ze ook niets aan. )
 )

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |