abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 5 januari 2012 @ 10:03:24 #101
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106429667
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 04:54 schreef Vulcanic het volgende:

[..]

Tsja, als de SMART dit aangeeft dan is de enige oplossing de schijf vervangen ben ik bang.
Dat is dus al gebeurd (thank god rucky ), maar we wilden weten of deze disk nog te redden was op eoa manier :) blijkbaar niet dus en ben ik nu dubbel zo blij dat Rucky gisteren de schijf vervangen heeft voor me _O_
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 5 januari 2012 @ 11:11:20 #102
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_106431462
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 04:54 schreef Vulcanic het volgende:

[..]

Tsja, als de SMART dit aangeeft dan is de enige oplossing de schijf vervangen ben ik bang.
Die conclusie had ik helaas ook al genomen. Weet jij (of iemand anders) of hier nog garantie te verkrijgen is?

De Samsung site geeft aan 1 -3 jaar. Het computer gebruik van DJMO is niet zo dat ik zou zeggen: logisch dat die stuk is.

Ik heb net Samsung gebeld maar de garantie is helaas verstreken. -O-

[ Bericht 9% gewijzigd door Rucky op 05-01-2012 12:54:51 ]
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_106470479
Mijn diensten mogen wel in de topic worden gezet. Hebben we ook iemand in het Noorden des lands.

Dingen die ik beheers
-Pc's in elkaar schroeven uit elkaar schroeven. Denk aan vervangen/toevoegen. Handig voor iemand met een nieuwe schijf/ram/videokaart e.d.
-OS installeren
-Internet aanleggen.

Ik ben en blijf geen echte ICT-er (wel een goede ober 8-)) maar wel handig genoeg voor bepaalde mensen denk ik.

Woonachtig in Emmen, geen auto meer beschikbaar maar Zwolle, Groningen zijn te bereiken, ook ben ik regelmatig te vinden in Hoogeveen.
pi_106495832
Ik in de provincie gelderland

Heb geen vervoer

Maar ben er uitermate handig mee ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 6 januari 2012 @ 22:42:37 #105
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106506206
ik heb trouwens nog een ander, vaag, probleem.

Pc werkt nu weer prima, heb geen rare foutmeldingen meer met booten, maar met rebooten gaat ie een loop. Pas na een shutdown en opniuew aanzetten, boot ie fatsoenlijk. geef ik de opdracht opnieuw opstarten, blijft ie in 't opstartproces hangen. :?
(dit had ik btw al voordat de nieuwe schijf erin zat, dus daar kan 't niet aan liggen ;) )
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_106517531
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 22:42 schreef DJMO het volgende:
ik heb trouwens nog een ander, vaag, probleem.

Pc werkt nu weer prima, heb geen rare foutmeldingen meer met booten, maar met rebooten gaat ie een loop. Pas na een shutdown en opniuew aanzetten, boot ie fatsoenlijk. geef ik de opdracht opnieuw opstarten, blijft ie in 't opstartproces hangen. :?
(dit had ik btw al voordat de nieuwe schijf erin zat, dus daar kan 't niet aan liggen ;) )
Ik zal daarover gewoon even een topic openen in DIG.

Belangrijk is dat zoveel mogelijk gegevens geeft over je systeem zoals welke hardware en welke versie van Windows (evt. Linux mag ook :)).

Aan de hand van wat ze je daar laten testen kom je er waarschijnlijk wel uit :)
  zaterdag 7 januari 2012 @ 07:46:48 #107
154407 Rucky
pi_106517566
DJMO heeft een hp desktop (offfice) pc
E 6600 processor
>3 gig geheugen
Win 7 64 bits net nieuwe install
2 hd wwarvan één een samsung 0,5 tb

De pc wordt voornamelijk gebruikt voor office en internet
Het kan zijn dat de problemen opgelost kunnen worden als de juiste drivers worden geïnstalleerd want dat is niet gebeurd.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 januari 2012 @ 09:01:14 #108
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106517811
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 07:46 schreef Rucky het volgende:
DJMO heeft een hp desktop (offfice) pc
E 6600 processor
>3 gig geheugen
Win 7 64 bits net nieuwe install
2 hd wwarvan één een samsung 0,5 tb

De pc wordt voornamelijk gebruikt voor office en internet
Het kan zijn dat de problemen opgelost kunnen worden als de juiste drivers worden geïnstalleerd want dat is niet gebeurd.
Ook om te gamen (world of warcraft < wanneer de situatie het toelaat that is)
Ik ging er eigenlijk vanuit de drivers updaten iets was dat windows 7 ook zelf deed :@

pi_106790162
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 18:27 schreef kabouter1986 het volgende:
Ik kan hulp bieden in de Noordoost polder/onderste regio friesland.

Technische informatica Nivo 4. Nu als hobby hier nog mee werkzaam niet beroepsmatig meer.
Ik heb zelf vervoer.
Nog steeds? Zou je een hele oude, langzame, laptop van een aan huis gebonden vrouw wat sneller kunnen krijgen?

Aan alle anderen: Is zoiets uberhaupt nog haalbaar bij een laptop van +/- 6 jaar oud?
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_106790441
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 00:35 schreef princess-a het volgende:

[..]

Nog steeds? Zou je een hele oude, langzame, laptop van een aan huis gebonden vrouw wat sneller kunnen krijgen?

Aan alle anderen: Is zoiets uberhaupt nog haalbaar bij een laptop van +/- 6 jaar oud?
Waarom niet? Wellicht wat geheugen bijprikken.

Morgen doe ik de nieuwe vrijwilligers even toevoegen aan de OP.
pi_106793092
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 00:35 schreef princess-a het volgende:

[..]

Kan altijd kijken en hem misschien sneller maken.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 15:45:39 #112
154407 Rucky
pi_106803058
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 00:42 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

Dan mag je ook gelijk vermelden dat ik ondertussen in Rotterdam hulp kan bieden.
Weliswaar zonder eigen vervoer maar met het ov kan ik vrij reizen.
pi_106804208
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 00:42 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

Whut? Geheugen?
Heb hier nog 2 gig liggen voor een laptop.
Aansluiting weet ik zo gauw niet en stuur het alleen maar op naar een pc helper, die weet wat hij of zij er mee kan
pi_106825155
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 02:08 schreef kabouter1986 het volgende:

[..]

Kan altijd kijken en hem misschien sneller maken.
Zou je me willen pm' en waar je woont? (ik kan jou niet pm'en want ik zit mobiel). Mn moeder woont onderin friesland, tegen de noordoostpolder aan. Mocht je in de buurt wonen kan ik mss de laptop bij je brengen..

Volgens mij is het intern geheugen nu 500 mb
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_106963895
OKe, gisteravond op de laptop (Dell Inspiron 1545) een bleu screen gehad in Windows 7... Iets met Kernel32, en Windows moest afgesloten worden. Laptop startte vanzelf opnieuw op, maar Boot failure. Ook F1 (Retry) deed niets, dus laptop maar handmatig uitgezet en af laten koelen (mocht dat het zijn geweest).

Daarna een Opstartherstel-dinges gedaan, die heeft waarschijnlijk de hele nacht gedraaid, en vanmorgen was de laptop pweer netjes opgestart. Tenminste, zo leek het...

Het ding is echt supertraag, en dingen als Configuratiescherm en Explorer zelf zeggen 'Reageert niet'. Geprobeerd om Firefox (die gaf al een foutmelding van de Updater dat die niet reageerde en dat de update mislukt was) te verwijderen. Maar dat FF Updater niet werkte, was een redelijk normale melding voor mij, aangezien het in Vista ook nooit gelukt is. Ik updatete dus gewoon door de nieuwe file te downloaden.

Maar...

Ik heb met F12 (Boot Options) een test gerund (Diagnostics), en die geeft nu een foutmelding bij de harde schijf.

Ik krijg dit te zien:

Hard Drive - DST Short Test
Error code: 2000-0142
Msg: .... Status: 79

Wat nu?

Onlangs heb ik wat gratis spellen (Free Ride Games) geïnstalleerd, en de 7 Taskbar Tweaker.
Alleen ik kom dus niet meer in Configuratiescherm (ja, met veel moeite en lang wachten), en het opstarten van Programma's en Onderdelen duurt ook erg lang. Als ik daarna iets probeer te verwijderen, gaat dat niet.

Het is zelfs zo dat als ik klik op 'Programma's en Onderdelen', dat alle processen uit Taakbeheer verdwijnen, en mijn bureaublad helemaal leeg wordt. Daar ben ik 1 keer weer uitgekomen, maar daarna niet meer. Met als gevolg dat ik de laptop uit moet zetten met de aan/uitknop lang ingedrukt houden.

Wat nu?

Hoe kan ik terug naar een eerdere configuratie?

[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 18-01-2012 20:44:34 ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 18 januari 2012 @ 20:55:47 #116
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106964933
ik had laatst (ongeveer) hetzelfde sally, en bij mij was de HD aan het doodgaan. Die moest dus vervangen worden (zie stukje terug in dit topic)

pi_106965490
quote:
12s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:55 schreef DJMO het volgende:
ik had laatst (ongeveer) hetzelfde sally, en bij mij was de HD aan het doodgaan. Die moest dus vervangen worden (zie stukje terug in dit topic)
Ja, ik had een beetje gegoogeld, en helaas daar ziet het wel naar uit :{

Nog iemand een hd voor een laptop liggen? Graag ongeveer 250 GB, die zit er nu in...

Btw, ik heb op kunnen starten vanuit de laatst bekende goedwerkende configuratie (toch F8 dus), maar die games zitten er nog in. Dus er was toch een keer goed opgestart met die spellen erbij.

En verdorie, wat is het ding traag :{ ;(

[ Bericht 4% gewijzigd door Sally op 18-01-2012 21:13:44 ]
pi_106967183
Ik heb 't ding maar uitgezet, er is niks mee te beginnen. Programma's starten niet op, komen alleen in Taakbeheer als Proces te staan.

Heb 1 programma kunnen deinstalleren, de Taskbar Tweaker (die ik toch eigenlijk niet meer gebruikte).
pi_106981943
Je harde schijf is gewoon dood Sally, dat zie je ook wanneer je de error-melding opzoekt. Je laptop is nu zo langzaam omdat hij van een vrijwel kaduke schijf moet lezen.
pi_106983729
Om het zeker te weten kan je nog in veilige modus opstarten, als het dan wel snel(ler) is, dan zal het toch een programma of stuurprogramma zijn wat vreemd doet. Meestal doe je dit door op f8 te drukken als je net je pc op start (even herhaaldelijk doen voor de zekerheid), of door in windows naar start > uitvoeren te gaan, msconfig in te typen en bij computer opstarten het vinkje bij veilige modus zetten.
Start de pc opnieuw op en hij zal in veilige modus zitten.

De harde schijf kapot kan je zoals eerder in dit topic al genoemd werd, controleren met een tool die je SMART waardes uit leest. Als er iets goed fout zit, dan zal dit gelijk te zien zijn.
Een harde schijf zal niet zo vaak direct overspringen naar dit soort fouten, meestal zit er al een langere periode voor waarin de laptop steeds trager werd. Er is een goede kans dat er iets softwarematigs fout zat, waarna de opstartherstel wat heeft verpest.

Staat er belangrijke data op? Die sowieso ervanaf halen, als de harde schijf kapot aan het gaan is, dan zal het niet meer lang duren voordat die helemaal niks meer kan.

Overigens wil ik mijn hulp op zich ook aanbieden. Ik doe dit al als bijbaan, meerdere malen per week. Echter voor FHF doe ik het vrijwillig. Woonachtig in Eindhoven.
pi_106985322
Cool topic :) Ben zelf IT-er (systeembeheerder geweest, nu wat uitdagender werk: installeer communicatiesystemen/software/hardware op schepen) en hulpbehoevend. In vrije tijd los ik vaak computerproblemen op (heel breed) tegen vergoeding. Hardware upgrades/storingen oplossen/tweaks, Windows etc, no problemo.

Maar wil heus af en toe ook wel vrijwillig iets doen voor mensen die het echt niet breed hebben. Mijn contract wordt binnenkort niet verlengd, dus veel tijd over straks. Dus straks alle tijd om mensen te helpen met hun PC.

Helaas zie ik dat je al een paar mensen voor Zuid Holland heb, en ja, ik woon ook in Zuid Holland. Ik woon echter in regio Drechtsteden, dus ik zou ook omgeving Moerdijk/Lage Zwaluwe/Zevenbergense Hoek kunnen meepikken.

Hoor 't wel! Voorwaarden: vergoeding (eigen) vervoer, liefst doordeweeks overdag
pi_107009603
Dank aan iedereen die meedenkt :)

Mijn vriend heeft die tools gebruikt, en meteen ook 1 die de boel repareert. Dus ik ben een paar bad sectors kwijt op de schijf. Dat zal ik vast niet zo missen. 250 gieg is groot zat.

@Adames: er was net Win 7 op geïnstalleerd, dus alle data heb ik er al afgehaald laatst. Daarmee werd het ding zeker een stuk sneller al, met opstarten e.d.

En de laptop was echt van de ene op de andere dag trager, dat was na de Kernel32-melding, met het bekende Bleu Screen... Wat opstartherstel precies gedaan heeft, weet ik niet. Het heeft overnacht gerund.

Voorlopig ben ik dus gered. Mocht het weer gebeuren, dan kan ik gaan denken aan een nieuwe hd. Vandaag waren we toevallig bij de MediaMarkt, daar een paar kleine externe hd's gezien. Die zouden in de laptop ingebouwd kunnen worden, casing eraf en klaar. Goedkoper wrs dan een los inbouwexemplaar.
  donderdag 19 januari 2012 @ 22:34:04 #123
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_107009918
Let op! Die samsung dingen bijvoorbeeld, hebben direct een USB aansluiting op de hardeschijf zetten en die kun je dus NIET in een laptop kwijt...

Dus check vooraf via internet of het kan, of koop gewoon direct een laptop HD via internet ofzo
pi_107011440
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 22:34 schreef Ganzz het volgende:
Let op! Die samsung dingen bijvoorbeeld, hebben direct een USB aansluiting op de hardeschijf zetten en die kun je dus NIET in een laptop kwijt...

[ afbeelding ]

Dus check vooraf via internet of het kan, of koop gewoon direct een laptop HD via internet ofzo
Oh, dank je voor de tip! :)

Had inderdaad een Samsung in handen...

Edit: je foto doet 't niet
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 22 januari 2012 @ 01:14:18 #125
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107086108
*zucht*

Ik heb met veel kunst en vliegwerk de "multimedia" pc zo ver gekregen dat hij het doet met windows 7 home basic. Hij wil echter geen verbinding maken met 't netwerk / internet. Ik heb al geprobeerd een ethernet driver op dvd te branden en die dan te installeren, maar als ik die dvd d'r in prop, ziet de multi hem als 'n lege dvd. Ik krijg dus geen verbinding met 't net om een thuisnetwerk op te zetten -O-

iemand een tip?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')