abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105486881
Iedereen is verplicht verzekerd, dus ook voor jou is dit topic belangrijk.

Kom je nooit bij een dokter? Dan ben je misschien beter af met een hoger eigen risico tegen een lagere premie.

Kom je juist vaker bij een dokter? Vraag hier dan welke verzekeraar het beste aanvullende pakket heeft.

Handige sites:

Vergelijk de vergelijkingssites: Uwzorgverzekeringsite

De grootste en bekendste vergelijkingssite: Independer
Het kleine broertje van: Verzekeringssite
De up-and-coming: Zorgkiezer

Achtergrond informatie: Rijksoverheid

Laat svp weten of er nog meer handige sites zijn. Wellicht dat een moderator deze kan toevoegen???
Zuinigheid met vlijt bouwt huizen als kastelen
pi_105486958
@TS: het was handig om hier een reeks van te maken ;)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_105487065
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:05 schreef justhanna het volgende:

[..]

Denk je dat je bezwaar kan maken dan, mochten ze niet tot 100% vergoeden?
Bezwaar maken kan altijd :)

Zeker in dit geval, waarbij er duidelijk wordt geadverteerd met iets anders dan dat er in de voorwaarden staat.

quote:
De rekeningen van de tandarts en mondhygiëniste worden tot 100% vergoed tot aan het gekozen bedrag. Je ontvangt na het indienen van je tandartsrekening het volledige bedrag dat op deze rekening staat. Dat blijft FBTO doen tot jouw gekozen maximale jaarlijkse vergoeding is bereikt.
Bron (let wel: geen disclaimer op deze pagina!)

quote:
Per verzekerd gezinslid hebt u recht op vergoeding van de kosten van tandheelkundige hulp volgens het UPT tarief;
Bron, Artikel 16 lid 1 (pagina 66)

Lijkt me redelijk tegenstrijdig.
pi_105487309
quote:
@TS: het was handig om hier een reeks van te maken ;)
Excuse moi, wilde ik ook doen, maar ineens had ik 2 topics met de melding mogelijk bestaat het topic al. Anyway, niet heel interessant allemaal.

quote:
Lijkt me redelijk tegenstrijdig.
Hoe je het ook wendt of keert. Prospectus is volgens de wet leidend.
Zuinigheid met vlijt bouwt huizen als kastelen
pi_105488114
Irritant zo vlug weer een nieuw topic. Zie niet wat het toevoegd.

Copy paste van mijn eerdere bericht:

Ben ook een beetje aan het zoeken, maar vind het maar wat lastig. Het is echt een doolhof, maar het doet de concurrentie goed zullen we maar denken

Zit via de werkgever nu bij Aevitae (polis is van VGZ) met een aanvullend pakket vanuit werkgever dat gratis is. Daar zit allerlei leuke dingen bij, maar daar maak ik nauwelijks gebruik van. Eigenlijk maken mijn vrouw en ik allebei weinig gebruik van de aanvullende zorg. Hebben wel een kinderwens, maar naar ik begrijp is de eigen bijdrage voor in het ziekenhuis bevallen zonder medische noodzaak een marginaal bedrag dat we prima zelf kunnen ophoesten.

Wat voor mij wel een issue is; is de tandarts. Vorig jaar heb ik voor 700 euro laten vertimmeren en dit jaar komt er voor minimaal zo'n bedrag weer bij. Achterstallig onderhoud uit de studententijd zeg maar.

Aevitae geeft 80% vergoeding tot 350 euro voor 14 euro per maand. Opzich best aardig, maar ik wil graag hoger,rond de 500 lijkt me prettig. MAAR dan loop ik tegen het probleem dat je bij aevitae een toelating moet doorlopen. Wat voor zin heeft dat dan denk ik dan; als ik een goed gebit had zou ik nooit die verzekering aanvragen. Ik profiteer graag van de mensen die uit angst die verzekering afsluiten maar eigenlijk weten dat ze nooit wat hebben aan hun gebit.

Iemand al rond gezocht naar tandartsverzekeringen die mij opweg kan helpen? Zoek dus rond 500 euro vergoeding zonder toelatingstest, want dat er een kroon moet komen is een gegeven..

Oja en ik doe graag ALLES online, met andere woorden; geen brieven gezeur met declaraties etc

Ik zit nu zelf te kijken naar Promovendum en dacht dan aan het basispakket met royaal tandarts (500 euro, 100%), deze komt op 118 euro per maand, dat is maar 7 euro duurder dan ik nu heb, en daarvoor krijg ik 150 euro extra vergoed bij de tandarts (75 euro in de zak dus)

Ander alternatief wat me wel interessant lijkt is ZEKUR, prijs ongeveer gelijk, AnderZORG ziet er ook interessant uit, maar daar is het mij onduidelijk wat het MAX bedrag voor de tandarts is.
pi_105488287
Gebruiken jullie zorgkiezer o.i.d. om tot de juiste zorgverzekering te komen ?
pi_105488672
Ik zie echt door de bomen het bos niet meer, zoveel keuzen en zoveel mogelijkheden. En vooral zoveel maren.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_105490239
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 12:03 schreef Okasha het volgende:
Irritant zo vlug weer een nieuw topic. Zie niet wat het toevoegd.

t
Het vorige topic was vol. Dan is een nieuw topic wel zo prettig.l
pi_105493603
Heel irritant dat je bij sommige verzekeraars niet los de tandartsverzekering kan afsluiten, maar eerst het aanvullende pakket MOET kiezen (iig online dan).

Zo heb ik VGZ moeten laten varen (via United Consumers).

Twijfel tussen YouCare, Besure (maar ben geen student, en 30+) of toch FBTO.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_105497333
quote:
13s.gif Op maandag 12 december 2011 14:58 schreef Godshand het volgende:
Heel irritant dat je bij sommige verzekeraars niet los de tandartsverzekering kan afsluiten, maar eerst het aanvullende pakket MOET kiezen (iig online dan).

Zo heb ik VGZ moeten laten varen (via United Consumers).

Twijfel tussen YouCare, Besure (maar ben geen student, en 30+) of toch FBTO.
Ja dat vind ik ook netelig, zeker omdat veel aanvullende pakketten nogal wat lucht bevatten. Ik zie regelmatig dat het enige dat echt onderscheid maakt de fysiotherapie is. Verder zijn het allemaal dingen waar ik zeker geen maandbedrag voor neer zou leggen.. Beetje melkkoetjes voor de verzekeraars die aanvullende pakketten.
pi_105506258
Van Promovendum:
quote:
Promovendum Zorgverzekering

-bla-
Hoge moraliteit klantenbestand
Ik las eerst "mortaliteit" :D
pi_105512520
Zijn er al mensen op Youcare overgestapt? Wat zijn jullie ervaringen, oogt het professioneel ?

Twijfel om van zilverenkruis naar Youcare over te stappen. Geen aanvullende verzekeringen en maximale eigen risico is youcare het goedkoopst met : ¤67,42 p/maand.
pi_105525606
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 21:46 schreef xminator het volgende:
Zijn er al mensen op Youcare overgestapt? Wat zijn jullie ervaringen, oogt het professioneel ?

Twijfel om van zilverenkruis naar Youcare over te stappen. Geen aanvullende verzekeringen en maximale eigen risico is youcare het goedkoopst met : ¤67,42 p/maand.
Ik heb geen ervaring met ze, maar als je zo'n constructie gaat hanteren zoals jij maakt het ook niet uit toch? Alles komt nu toch voor je eigen rekening.
pi_105525714
Weet iemand hoe het bij Ditzo precies zit als je medicijnen nodig hebt? Ik heb af en toe een astma-medicijn nodig (zo'n inhalator, niet zo duur). Die haal ik nu op recept van de huisarts bij de apotheek. Kan dat bij Ditzo op dezelfde manier? Lees nl. ook verhalen dat je bij sommige verzekeraars medicijnen via internet moet bestellen oid. Aan dat soort dingen heb ik niet echt behoefte.
pi_105525907
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 09:32 schreef Palomar het volgende:
Weet iemand hoe het bij Ditzo precies zit als je medicijnen nodig hebt? Ik heb af en toe een astma-medicijn nodig (zo'n inhalator, niet zo duur). Die haal ik nu op recept van de huisarts bij de apotheek. Kan dat bij Ditzo op dezelfde manier? Lees nl. ook verhalen dat je bij sommige verzekeraars medicijnen via internet moet bestellen oid. Aan dat soort dingen heb ik niet echt behoefte.
Net even gebeld met die vraag: Ze hebben een vrije keuze in het bepalen van zorgverleners, je kunt dus gewoon je medicatie bij je eigen apotheek ophalen.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_105526254
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 09:42 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Net even gebeld met die vraag: Ze hebben een vrije keuze in het bepalen van zorgverleners, je kunt dus gewoon je medicatie bij je eigen apotheek ophalen.
thnx :) Denk dat ik overstap naar Ditzo met evt. nog een tandartspakket. Zie verder geen haken en ogen aan Ditzo. Zit nu bij IZZ en scheelt toch al snel 20 tot 30 euro per maand.
pi_105526479
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 09:56 schreef Palomar het volgende:

[..]

thnx :) Denk dat ik overstap naar Ditzo met evt. nog een tandartspakket. Zie verder geen haken en ogen aan Ditzo. Zit nu bij IZZ en scheelt toch al snel 20 tot 30 euro per maand.
Ik ga ook die kant op :) Vergeleken met met Zilveren Kruis ben ik daar zo'n 20 euro goedkoper uit per maand. En dan heb ik ook nog 750 euro tandartsverzekering.

Op zich niet vreemd, aangezien het in de verplichte basis die voor iedereen gelijk is al 10 euro per maand scheelt :X
Groetjes, Ezio.
pi_105527051
Ja klopt. En in het verleden had ik zoiets van 'die 2 tientjes per maand boeit me niet zo, krijg er vast ook betere kwaliteit voor', maar heb het idee dat het idd allemaal niks uitmaakt. En 20 euro per maand is toch 240 euro per jaar.

Bovendien maak ik praktisch geen gebruik van 'zorg', dus wil hier best wat op bezuinigen. Misschien dat ik tandartsverzekering ook wel niet neem, want 2 controles per jaar met tandsteen verwijderen komt totaal als jeh et zelf betaalt op iets van 50-75 euro per jaar ofzo? (gokje). Verder nooit problemen met mn gebit.
pi_105527668
Weet iemand wat voor mij de goedkoopste oplossing is?

Ik ben 26 jaar en ik ga 1 keer per jaar naar de tandarts. Voor de rest niks.
Welke zorgverzekering kan ik het beste nemen? Welke is het goedkoopste?
pi_105559408
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 10:51 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Weet iemand wat voor mij de goedkoopste oplossing is?

Ik ben 26 jaar en ik ga 1 keer per jaar naar de tandarts. Voor de rest niks.
Welke zorgverzekering kan ik het beste nemen? Welke is het goedkoopste?
Ik ben 24 en maak net als jij alleen regelmatig gebruik van de tandarts (controle) als het op zorg aankomt. Ik ben, na 2 jaar bij Menzis te hebben gezeten, nu overgestapt naar Anderzorg waar ik een basispakket + aanvullend jongerenpakket (incl. tandarts) voor 86 Euro/maand (maximaal eigen risico). Vooral omdat tandartsbezoeken hier in het aanvullende pakket zit vond ik dit zelf de meest aantrekkelijke optie.
pi_105560220
Gekozen voor YouCare maar, was OHRA klant.

Tandartsverzekering minimaal, 300 euro eigen risico bijleggen (Naast de 220 door de overheid vastgesteld)en jaar betaling.

Ca 95 euries per maand.

Enige wat ik nog moet vragen is, of ik nog een toelichting krijg wanneer de jaarbetaling wordt afgeschreven. Staat zo lullig als er te weinig op de rekening staat en krijg je wrsch een acceptgiro toegestuurd met de kosten van acceptgiro erbij :')
pi_105560382
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 09:26 schreef Mallet het volgende:

[..]

Ik heb geen ervaring met ze, maar als je zo'n constructie gaat hanteren zoals jij maakt het ook niet uit toch? Alles komt nu toch voor je eigen rekening.
Klopt, ik ga ook maar max. 1 keer per jaar naar de huisarts.
En kosten van de tandarts voor halfjaarlijkse controle is 35 euro. Als alles goed gaat is youcare het meest voordelige.

Dus denk dat ik binnenkort maar ga overstappen. 809 euro voor 1 jaar.
pi_105566417
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:33 schreef Zephyrus het volgende:

Ik ben 24 en maak net als jij alleen regelmatig gebruik van de tandarts (controle) als het op zorg aankomt. Ik ben, na 2 jaar bij Menzis te hebben gezeten, nu overgestapt naar Anderzorg waar ik een basispakket + aanvullend jongerenpakket (incl. tandarts) voor 86 Euro/maand (maximaal eigen risico). Vooral omdat tandartsbezoeken hier in het aanvullende pakket zit vond ik dit zelf de meest aantrekkelijke optie.
Ok, klinkt goed :) Het gaat mij ook puur om de tandarts. Valt de tandarts buiten het eigen risico dan?
pi_105566946
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 09:32 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Ok, klinkt goed :) Het gaat mij ook puur om de tandarts. Valt de tandarts buiten het eigen risico dan?
Alles in de aanvullende dekkingen valt buiten het eigen risico. (alleen de zaken in de basisverzekering vallen onder het eigen risico, behalve bijvoorbeeld de huisarts)
pi_105567179
Ik ben ook een beetje aan het rond kijken.
We zitten nu bij Menzis en betalen 249 euro per maand.
2 volwassen en één kind van bijna 2.

Nu zat ik bij FBTO te kijken. Maar ik snap niets van het basispakket en de tandarts vergoeding.
Nu komen wij eens of hooguit 2 keer per jaar bij de tandarts, gaatjes vullen, tandsteen verwijderen en er moeten bij mij nog 2 verstandkiezen uit.

Verder gezond. Maar ja, wat is nu wijsheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')