Bezwaar maken kan altijdquote:Op maandag 12 december 2011 11:05 schreef justhanna het volgende:
[..]
Denk je dat je bezwaar kan maken dan, mochten ze niet tot 100% vergoeden?
Bron (let wel: geen disclaimer op deze pagina!)quote:De rekeningen van de tandarts en mondhygiëniste worden tot 100% vergoed tot aan het gekozen bedrag. Je ontvangt na het indienen van je tandartsrekening het volledige bedrag dat op deze rekening staat. Dat blijft FBTO doen tot jouw gekozen maximale jaarlijkse vergoeding is bereikt.
Bron, Artikel 16 lid 1 (pagina 66)quote:Per verzekerd gezinslid hebt u recht op vergoeding van de kosten van tandheelkundige hulp volgens het UPT tarief;
Excuse moi, wilde ik ook doen, maar ineens had ik 2 topics met de melding mogelijk bestaat het topic al. Anyway, niet heel interessant allemaal.quote:@TS: het was handig om hier een reeks van te maken
Hoe je het ook wendt of keert. Prospectus is volgens de wet leidend.quote:Lijkt me redelijk tegenstrijdig.
Het vorige topic was vol. Dan is een nieuw topic wel zo prettig.lquote:Op maandag 12 december 2011 12:03 schreef Okasha het volgende:
Irritant zo vlug weer een nieuw topic. Zie niet wat het toevoegd.
t
Ja dat vind ik ook netelig, zeker omdat veel aanvullende pakketten nogal wat lucht bevatten. Ik zie regelmatig dat het enige dat echt onderscheid maakt de fysiotherapie is. Verder zijn het allemaal dingen waar ik zeker geen maandbedrag voor neer zou leggen.. Beetje melkkoetjes voor de verzekeraars die aanvullende pakketten.quote:Op maandag 12 december 2011 14:58 schreef Godshand het volgende:
Heel irritant dat je bij sommige verzekeraars niet los de tandartsverzekering kan afsluiten, maar eerst het aanvullende pakket MOET kiezen (iig online dan).
Zo heb ik VGZ moeten laten varen (via United Consumers).
Twijfel tussen YouCare, Besure (maar ben geen student, en 30+) of toch FBTO.
Ik las eerst "mortaliteit"quote:Promovendum Zorgverzekering
-bla-
Hoge moraliteit klantenbestand
Ik heb geen ervaring met ze, maar als je zo'n constructie gaat hanteren zoals jij maakt het ook niet uit toch? Alles komt nu toch voor je eigen rekening.quote:Op maandag 12 december 2011 21:46 schreef xminator het volgende:
Zijn er al mensen op Youcare overgestapt? Wat zijn jullie ervaringen, oogt het professioneel ?
Twijfel om van zilverenkruis naar Youcare over te stappen. Geen aanvullende verzekeringen en maximale eigen risico is youcare het goedkoopst met : ¤67,42 p/maand.
Net even gebeld met die vraag: Ze hebben een vrije keuze in het bepalen van zorgverleners, je kunt dus gewoon je medicatie bij je eigen apotheek ophalen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 09:32 schreef Palomar het volgende:
Weet iemand hoe het bij Ditzo precies zit als je medicijnen nodig hebt? Ik heb af en toe een astma-medicijn nodig (zo'n inhalator, niet zo duur). Die haal ik nu op recept van de huisarts bij de apotheek. Kan dat bij Ditzo op dezelfde manier? Lees nl. ook verhalen dat je bij sommige verzekeraars medicijnen via internet moet bestellen oid. Aan dat soort dingen heb ik niet echt behoefte.
thnxquote:Op dinsdag 13 december 2011 09:42 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Net even gebeld met die vraag: Ze hebben een vrije keuze in het bepalen van zorgverleners, je kunt dus gewoon je medicatie bij je eigen apotheek ophalen.
Ik ga ook die kant opquote:Op dinsdag 13 december 2011 09:56 schreef Palomar het volgende:
[..]
thnxDenk dat ik overstap naar Ditzo met evt. nog een tandartspakket. Zie verder geen haken en ogen aan Ditzo. Zit nu bij IZZ en scheelt toch al snel 20 tot 30 euro per maand.
Ik ben 24 en maak net als jij alleen regelmatig gebruik van de tandarts (controle) als het op zorg aankomt. Ik ben, na 2 jaar bij Menzis te hebben gezeten, nu overgestapt naar Anderzorg waar ik een basispakket + aanvullend jongerenpakket (incl. tandarts) voor 86 Euro/maand (maximaal eigen risico). Vooral omdat tandartsbezoeken hier in het aanvullende pakket zit vond ik dit zelf de meest aantrekkelijke optie.quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:51 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Weet iemand wat voor mij de goedkoopste oplossing is?
Ik ben 26 jaar en ik ga 1 keer per jaar naar de tandarts. Voor de rest niks.
Welke zorgverzekering kan ik het beste nemen? Welke is het goedkoopste?
Klopt, ik ga ook maar max. 1 keer per jaar naar de huisarts.quote:Op dinsdag 13 december 2011 09:26 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ik heb geen ervaring met ze, maar als je zo'n constructie gaat hanteren zoals jij maakt het ook niet uit toch? Alles komt nu toch voor je eigen rekening.
Ok, klinkt goedquote:Op dinsdag 13 december 2011 23:33 schreef Zephyrus het volgende:
Ik ben 24 en maak net als jij alleen regelmatig gebruik van de tandarts (controle) als het op zorg aankomt. Ik ben, na 2 jaar bij Menzis te hebben gezeten, nu overgestapt naar Anderzorg waar ik een basispakket + aanvullend jongerenpakket (incl. tandarts) voor 86 Euro/maand (maximaal eigen risico). Vooral omdat tandartsbezoeken hier in het aanvullende pakket zit vond ik dit zelf de meest aantrekkelijke optie.
Alles in de aanvullende dekkingen valt buiten het eigen risico. (alleen de zaken in de basisverzekering vallen onder het eigen risico, behalve bijvoorbeeld de huisarts)quote:Op woensdag 14 december 2011 09:32 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[..]
Ok, klinkt goedHet gaat mij ook puur om de tandarts. Valt de tandarts buiten het eigen risico dan?
Het gaat allemaal duurder wordenquote:Op woensdag 14 december 2011 10:05 schreef ymme het volgende:
Ik ben ook een beetje aan het rond kijken.
We zitten nu bij Menzis en betalen 249 euro per maand.
2 volwassen en één kind van bijna 2.
Nu zat ik bij FBTO te kijken. Maar ik snap niets van het basispakket en de tandarts vergoeding.
Nu komen wij eens of hooguit 2 keer per jaar bij de tandarts, gaatjes vullen, tandsteen verwijderen en er moeten bij mij nog 2 verstandkiezen uit.
Verder gezond. Maar ja, wat is nu wijsheid.
Nee. Zorgtoeslag is onafhankelijk van verzekeraar / verzekering.quote:Op woensdag 14 december 2011 10:32 schreef Jaytonism het volgende:
Moet je opnieuw je zorgtoeslag aanvragen, wanneer je overstapt van zorgverzekering?
edit: Nee dus, met 1 ŕ 2 controles per jaar zeker niet.quote:Tandartstarieven lopen flink uiteen. Een controle kost gemiddeld ¤ 19,50 per bezoek. Het vullen van een gaatje gemiddeld ¤ 62,-. Voor een kroon bent u ongeveer ¤ 715,- kwijt en een driedelige brug kan ruim ¤ 1.500,- kosten. Geef aan welk bedrag aan tandartskosten u het komende jaar verwacht.
Er zit alleen tandarts in de basis voor kinderen tot en met 17 jaar. Verder niet. Alleen mondzorg in bijzondere gevallen, bijvoorbeeld bij gehandicapten of mensen met een ernstige beperking.. Maar dat is weer een heel ander verhaal. De dekking van de basis is wettelijk vastgesteld dus overal hetzelfde. Verbaasd mij toch hoeveel mensen dat gewoon niet weten.quote:Op woensdag 14 december 2011 10:11 schreef ymme het volgende:
FBTO basis.
Zit daar nou vergoedingen bij voor tandarts, zoals gaatjes vullen en controle?
http://www.fbto.nl/fbto/z(...)fo_Basisgegevens.jsp
Verbaasd mij niks, probeer mij er zo min mogelijk mee bezig te houden. Veel mensen zullen wel iets beters te doen hebben..quote:Op woensdag 14 december 2011 11:00 schreef Mallet het volgende:
Maar dat is weer een heel ander verhaal. De dekking van de basis is wettelijk vastgesteld dus overal hetzelfde. Verbaasd mij toch hoeveel mensen dat gewoon niet weten.
Ik krijg 84 euro alleen bij ZK, en alleen wanneer ik een pakket neem < 3 sterren. Bij 3 sterren krijg ik 168 euro / jaar.quote:Op woensdag 14 december 2011 11:19 schreef brulaap112 het volgende:
Krijg je die 84 euro altijd leolinedance? Of alleen bij ZK.
Ik heb het even uitgerekend voor mezelf ook, verschil youcare en Zilveren Kruis met 1 ster is iets van 125 euro. Aangezien je ook nog 75 krijgt van ZK als welkomst bonus. Daar kom jij normaal al niet aan met 2 controles. Alleen als je die 84 alleen bij ZK krijgt zou ik dus ZK doen.
Ik heb youcare met max eigen risico per jaar betalen = ¤ 809. Doorlopende reisverzekering met ongevallen/ziektekosten buitenland dekking. En goed tanden poetsen
Ok dus naast een basisverzekering moet er ook nog een tandverzekering afgesloten worden (pakket).quote:Op woensdag 14 december 2011 11:00 schreef Mallet het volgende:
[..]
Er zit alleen tandarts in de basis voor kinderen tot en met 17 jaar. Verder niet. Alleen mondzorg in bijzondere gevallen, bijvoorbeeld bij gehandicapten of mensen met een ernstige beperking.. Maar dat is weer een heel ander verhaal. De dekking van de basis is wettelijk vastgesteld dus overal hetzelfde. Verbaasd mij toch hoeveel mensen dat gewoon niet weten.
God wat naief. Alsof een keer per jaar verdiepen in je zorgverzekering zo enorm veel tijd in beslag neemt. Ga er gewoon een a twee avonden even voor zitten en je bent eruit.quote:Op woensdag 14 december 2011 11:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Verbaasd mij niks, probeer mij er zo min mogelijk mee bezig te houden. Veel mensen zullen wel iets beters te doen hebben..
Niet iedereen heeft zo veel tijd of zin om dat te doen. Niet iedereen is zoals jij, het zou fijn zijn als je dat zou kunnen respecteren.quote:Op woensdag 14 december 2011 12:16 schreef Mallet het volgende:
[..]
God wat naief. Alsof een keer per jaar verdiepen in je zorgverzekering zo enorm veel tijd in beslag neemt. Ga er gewoon een a twee avonden even voor zitten en je bent eruit.
Daar ging het niet om. Het ging erom dat niet iedereen weet dat de basisverzekering voor iedereen gelijk is. Mensen verdiepen zich niet in alle pakketten en de exacte verschillen. En dat jullie dat wel doen is leuk, maar natuurlijk geen maatstaaf voor de gemiddelde Nederlander.quote:Op woensdag 14 december 2011 13:07 schreef MadBear1983 het volgende:
Ach, ik heb er ook geen zin in om er tijd in te steken. Maar ik doe het wel, het loont, zeker als je nog nooit bent overgestapt. Door scherper te kijken wat je nodig heb kan je in sommige gevallen zo een paar honderd euro per jaar besparen voor hooguit een paar uurtjes uitzoekwerk.
Veel meer dan van die figuren die elke week 4 supermarkten aflopen naar al die aanbiedingen
Wat een slappe argumenten voer je aan zeg. Over "zin" hoeven we het helemaal niet te hebben want dat gaat natuurlijk helemaal nergens over. Zoals hier ook wordt geschreven: het loont vaak om er eens goed na te kijken.. En besparen willen we allemaal als het even kan.quote:Op woensdag 14 december 2011 12:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft zo veel tijd of zin om dat te doen. Niet iedereen is zoals jij, het zou fijn zijn als je dat zou kunnen respecteren.
Lees even terug, je hebt het niet over besparen maar over de inhoud van het basispakket:quote:Op woensdag 14 december 2011 15:31 schreef Mallet het volgende:
[..]
Wat een slappe argumenten voer je aan zeg. Over "zin" hoeven we het helemaal niet te hebben want dat gaat natuurlijk helemaal nergens over. Zoals hier ook wordt geschreven: het loont vaak om er eens goed na te kijken.. En besparen willen we allemaal als het even kan.
quote:Op woensdag 14 december 2011 11:00 schreef Mallet het volgende:
De dekking van de basis is wettelijk vastgesteld dus overal hetzelfde. Verbaasd mij toch hoeveel mensen dat gewoon niet weten.
Zo ver waren we alquote:Op woensdag 14 december 2011 18:52 schreef AngryAngel het volgende:
tandartsverzekering zijn veelal oplichting.
bv. you care.
het kost bij per jaar 138 euro.
hiermee krijg je max 250 euro vergoed. (75% ook nog eens)
stel je hebt controle + gaatjes totaal kosten 200,- (dit is al fors)
je betaald 50,- zelf + 138 euro per jaar. dit is 188,-. dus je bespaar maar 12,-. en dit is alleen als je al 200 euro aan kosten hebt.
onder de 138 euro kosten geef je geld weg. 138 euro is al controle + 1x vulling (misschien 2 afhankelijk van prijs en wel/geen verdoving)
dit geld voor meeste zorgverzekeraars.
quote:Op woensdag 14 december 2011 10:54 schreef leolinedance het volgende:
Het loont misschien wel om een 1 ster tandartspolis te nemen voor ¤ 120,- / jaar.
Tandartstarieven lopen flink uiteen. Een controle kost gemiddeld ¤ 19,50 per bezoek. Het vullen van een gaatje gemiddeld ¤ 62,-. Voor een kroon bent u ongeveer ¤ 715,- kwijt en een driedelige brug kan ruim ¤ 1.500,- kosten. Geef aan welk bedrag aan tandartskosten u het komende jaar verwacht.
edit: Nee dus, met 1 ŕ 2 controles per jaar zeker niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |