Bezwaar maken kan altijdquote:Op maandag 12 december 2011 11:05 schreef justhanna het volgende:
[..]
Denk je dat je bezwaar kan maken dan, mochten ze niet tot 100% vergoeden?
Bron (let wel: geen disclaimer op deze pagina!)quote:De rekeningen van de tandarts en mondhygiëniste worden tot 100% vergoed tot aan het gekozen bedrag. Je ontvangt na het indienen van je tandartsrekening het volledige bedrag dat op deze rekening staat. Dat blijft FBTO doen tot jouw gekozen maximale jaarlijkse vergoeding is bereikt.
Bron, Artikel 16 lid 1 (pagina 66)quote:Per verzekerd gezinslid hebt u recht op vergoeding van de kosten van tandheelkundige hulp volgens het UPT tarief;
Excuse moi, wilde ik ook doen, maar ineens had ik 2 topics met de melding mogelijk bestaat het topic al. Anyway, niet heel interessant allemaal.quote:@TS: het was handig om hier een reeks van te maken
Hoe je het ook wendt of keert. Prospectus is volgens de wet leidend.quote:Lijkt me redelijk tegenstrijdig.
Het vorige topic was vol. Dan is een nieuw topic wel zo prettig.lquote:Op maandag 12 december 2011 12:03 schreef Okasha het volgende:
Irritant zo vlug weer een nieuw topic. Zie niet wat het toevoegd.
t
Ja dat vind ik ook netelig, zeker omdat veel aanvullende pakketten nogal wat lucht bevatten. Ik zie regelmatig dat het enige dat echt onderscheid maakt de fysiotherapie is. Verder zijn het allemaal dingen waar ik zeker geen maandbedrag voor neer zou leggen.. Beetje melkkoetjes voor de verzekeraars die aanvullende pakketten.quote:Op maandag 12 december 2011 14:58 schreef Godshand het volgende:
Heel irritant dat je bij sommige verzekeraars niet los de tandartsverzekering kan afsluiten, maar eerst het aanvullende pakket MOET kiezen (iig online dan).
Zo heb ik VGZ moeten laten varen (via United Consumers).
Twijfel tussen YouCare, Besure (maar ben geen student, en 30+) of toch FBTO.
Ik las eerst "mortaliteit"quote:Promovendum Zorgverzekering
-bla-
Hoge moraliteit klantenbestand
Ik heb geen ervaring met ze, maar als je zo'n constructie gaat hanteren zoals jij maakt het ook niet uit toch? Alles komt nu toch voor je eigen rekening.quote:Op maandag 12 december 2011 21:46 schreef xminator het volgende:
Zijn er al mensen op Youcare overgestapt? Wat zijn jullie ervaringen, oogt het professioneel ?
Twijfel om van zilverenkruis naar Youcare over te stappen. Geen aanvullende verzekeringen en maximale eigen risico is youcare het goedkoopst met : ¤67,42 p/maand.
Net even gebeld met die vraag: Ze hebben een vrije keuze in het bepalen van zorgverleners, je kunt dus gewoon je medicatie bij je eigen apotheek ophalen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 09:32 schreef Palomar het volgende:
Weet iemand hoe het bij Ditzo precies zit als je medicijnen nodig hebt? Ik heb af en toe een astma-medicijn nodig (zo'n inhalator, niet zo duur). Die haal ik nu op recept van de huisarts bij de apotheek. Kan dat bij Ditzo op dezelfde manier? Lees nl. ook verhalen dat je bij sommige verzekeraars medicijnen via internet moet bestellen oid. Aan dat soort dingen heb ik niet echt behoefte.
thnxquote:Op dinsdag 13 december 2011 09:42 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Net even gebeld met die vraag: Ze hebben een vrije keuze in het bepalen van zorgverleners, je kunt dus gewoon je medicatie bij je eigen apotheek ophalen.
Ik ga ook die kant opquote:Op dinsdag 13 december 2011 09:56 schreef Palomar het volgende:
[..]
thnxDenk dat ik overstap naar Ditzo met evt. nog een tandartspakket. Zie verder geen haken en ogen aan Ditzo. Zit nu bij IZZ en scheelt toch al snel 20 tot 30 euro per maand.
Ik ben 24 en maak net als jij alleen regelmatig gebruik van de tandarts (controle) als het op zorg aankomt. Ik ben, na 2 jaar bij Menzis te hebben gezeten, nu overgestapt naar Anderzorg waar ik een basispakket + aanvullend jongerenpakket (incl. tandarts) voor 86 Euro/maand (maximaal eigen risico). Vooral omdat tandartsbezoeken hier in het aanvullende pakket zit vond ik dit zelf de meest aantrekkelijke optie.quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:51 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Weet iemand wat voor mij de goedkoopste oplossing is?
Ik ben 26 jaar en ik ga 1 keer per jaar naar de tandarts. Voor de rest niks.
Welke zorgverzekering kan ik het beste nemen? Welke is het goedkoopste?
Klopt, ik ga ook maar max. 1 keer per jaar naar de huisarts.quote:Op dinsdag 13 december 2011 09:26 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ik heb geen ervaring met ze, maar als je zo'n constructie gaat hanteren zoals jij maakt het ook niet uit toch? Alles komt nu toch voor je eigen rekening.
Ok, klinkt goedquote:Op dinsdag 13 december 2011 23:33 schreef Zephyrus het volgende:
Ik ben 24 en maak net als jij alleen regelmatig gebruik van de tandarts (controle) als het op zorg aankomt. Ik ben, na 2 jaar bij Menzis te hebben gezeten, nu overgestapt naar Anderzorg waar ik een basispakket + aanvullend jongerenpakket (incl. tandarts) voor 86 Euro/maand (maximaal eigen risico). Vooral omdat tandartsbezoeken hier in het aanvullende pakket zit vond ik dit zelf de meest aantrekkelijke optie.
Alles in de aanvullende dekkingen valt buiten het eigen risico. (alleen de zaken in de basisverzekering vallen onder het eigen risico, behalve bijvoorbeeld de huisarts)quote:Op woensdag 14 december 2011 09:32 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[..]
Ok, klinkt goedHet gaat mij ook puur om de tandarts. Valt de tandarts buiten het eigen risico dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |