abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105486771

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SuperHarregarre voor plaatje

Maanvis Plaatje 2

johan-cruijff-last-supper.jpg

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=153208

quote:
Of niet?
pi_105486777
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:18 schreef Majkool het volgende:
Ik snap er geen reet van.
Dit. Iemand met een IQ boven de 40 die het me uit kan leggen?
pi_105486807
De AVA beslist over van Gaal. Tot die tijd is de aanstelling niet rechtsgeldig
Wie dit leest is gek
  maandag 12 december 2011 @ 11:21:29 #4
131800 Tarado
capô de fusca
pi_105486817
quote:
15s.gif Op maandag 12 december 2011 11:20 schreef muzas het volgende:

[..]

Benoeming van Gaal geschorst tot ledenraad beslist over RVC in een officiele vergadering
pi_105486826
Ik snap er vrij weinig van wat die man nou allemaal gezegd heeft :P
pi_105486841
quote:
15s.gif Op maandag 12 december 2011 11:20 schreef muzas het volgende:

[..]

Alleen de aandeelhouders kunnen er een stokje voor steken dmv opzeggen van vertrouwen in rvc
Of niet?
  maandag 12 december 2011 @ 11:22:31 #7
131800 Tarado
capô de fusca
pi_105486853
Het enige minpunt is dat de benoeming van Scholletje Blind rechtsgeldig is terwijl dit haaks op het beleid staat (geen TD meer)
pi_105486864
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:22 schreef Self-Catering het volgende:

[..]

Alleen de aandeelhouders kunnen er een stokje voor steken dmv opzeggen van vertrouwen in rvc
Dus ook hier, wachten op de aandeelhoudersvergadering...
pi_105486865
Op z'n vroegst over 7 weken een nieuwe AVA die de RVC en daarmee van Gaal wegstuurt.
Tot die tijd geen van Gaal "want die begint toch pas in juli"
Wie dit leest is gek
pi_105487007
pi_105487047
Er is dus helemaal niets veranderd door deze uitspraak. Tevens krijgt schurkenboom een ton mee als hij 'onvrijwillig' vertrekt, lekker allemaal
  maandag 12 december 2011 @ 11:30:18 #12
131800 Tarado
capô de fusca
pi_105487095
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2011 11:28 schreef handboek het volgende:
Er is dus helemaal niets veranderd door deze uitspraak. Tevens krijgt schurkenboom een ton mee als hij 'onvrijwillig' vertrekt, lekker allemaal
Er is wel wat veranderd de beslissing is geschorst tot dat de AVA zich uitspreekt en een tonnetje meer of minder maakt ook niet uit, alleen dat die rat Blind er weer doorheen glipt :( :r
pi_105487189
Interview Cruijff nu op AT5.
pi_105487197
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:30 schreef Tarado het volgende:

[..]

Er is wel wat veranderd de beslissing is geschorst tot dat de AVA zich uitspreekt en een tonnetje meer of minder maakt ook niet uit, alleen dat die rat Blind er weer doorheen glipt :( :r
Lijkt me leuk werken voor Blind. Al maakt dat voor hem niet uit gezien zijn geschiedenis.
pi_105487235
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:30 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dan nog, er is dus feitelijk niets veranderd. Want deze aanstelling van van gaal kon zowiezo nog door de ava worden tegengehouden toch?

Wat houdt dit schorsen dan in? Hij zou toch pas over een half jaar in dienst treden.
  maandag 12 december 2011 @ 11:36:13 #16
131800 Tarado
capô de fusca
pi_105487261
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2011 11:35 schreef handboek het volgende:

[..]

Dan nog, er is dus feitelijk niets veranderd. Want deze aanstelling van van gaal kon zowiezo nog door de ava worden tegengehouden toch?

Wat houdt dit schorsen dan in? Hij zou toch pas over een half jaar in dienst treden.
Het gaat om schorsen van de benoeming
pi_105487278
quote:
Cruijff krijgt zin: aanstelling Van Gaal c.s. opgeschort

De rechtbank in Haarlem heeft maandagochtend uitspraak gedaan in het kort geding dat Johan Cruijff en tien jeugdtrainers hebben aangespannen tegen de NV Ajax. Het kamp-Cruijff werd grotendeels in het gelijk gesteld. Onder anderen de aanstelling van Louis van Gaal als algemeen directeur wordt opgeschort.

Het kamp-Cruijff zette de gerechtelijke stappen vanwege de benoeming van Louis van Gaal (algemeen directeur), Danny Blind (technisch directeur) en Martin Sturkenboom (interim-directeur). Deze aanstellingen worden allen voor drie maanden opgeschort totdat de aandeelhouders de mogelijkheid hebben gehad een oordeel te vellen over de positie van de raad van commissarissen.

De aanstellingen werden gedaan door rvc-voorzitter Steven ten Have, Marjan Olfers, Paul Römer en Edgar Davids en vonden plaats achter de rug om van Cruijff.

De legendarische nummer veertien was zelf, in tegenstelling tot eerdere berichten, aanwezig in Haarlem. 'Ik hoor hier bij te zijn', luidde zijn korte verklaring.

Volgens de jeugdtrainers, Wim Jonk, Dennis Bergkamp, Ronald de Boer, Jaap Stam, John Bosman, Bryan Roy, Dean Gorré, Orlando Trustfull, Michel Kreek, Marc Overmars en Cruijff zelf zijn de aanstellingen in strijd met het voetbaltechnische beleid bij Ajax en is ook de gang van zaken niet rechtsgeldig en botsen ze met de functieomschrijvingen in de contracten van de jeugdtrainers. Zij kregen dus deels gelijk.

Overigens staat maandagmiddag ook de aandeelhoudersvergadering bij Ajax nog op het programma. Bij die bijeenkomst is het nog niet mogelijk de rvc weg te stemmen. Eerder deed de ledenraad een dringend verzoek aan de commissarissen om de eer aan zichzelf te houden en vrijwillig op te stappen. Omdat Ten Have en zijn collega's dat niet deden, weigerde ook Cruijff dat.
http://www.vi.nl/Nieuws-i(...)-c.s.-opgeschort.htm
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
  maandag 12 december 2011 @ 11:37:12 #18
131800 Tarado
capô de fusca
pi_105487299
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2011 11:35 schreef handboek het volgende:

[..]

Ja maar de RVC had het dus eerst moeten voorstellen aan de AVA en niet op deze manier beslissen
  maandag 12 december 2011 @ 11:40:01 #19
131603 Afwazig
Serious business
pi_105487369
Wat betekent deze uitspraak nou effectief dan? Dat Sturkenboom nu zijn kantoor aan het uitruimen is? :')
  maandag 12 december 2011 @ 11:41:45 #20
131800 Tarado
capô de fusca
pi_105487416
quote:
9s.gif Op maandag 12 december 2011 11:40 schreef Afwazig het volgende:
Wat betekent deze uitspraak nou effectief dan? Dat Sturkenboom nu zijn kantoor aan het uitruimen is? :')
Het betekent kort gezegd dat belangrijke beleidsbeslissingen en aanstellingen door de grootaandeelhouder= Ajax Vereniging goedgekeurd moeten worden
pi_105487510
Cruijff: Fantastisch, voetballers winnen van de NV
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)nnen-van-de-NV.dhtml
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_105487533
Deze uitspraak geeft aan dat de RVC niet bepaald wie er directeur word, maar wel kunnen voordragen. Dat hebben ze bij deze gedaan en het is nu aan de aandeelhouders om dit goed te keuren.
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_105487621
quote:
11.40: Cruijff stapt, zoals eerder aangekondigd, uit de RvC als de overige vier commissarissen ook terugtreden. 'Of ik mijn handen dan terugtrek? In een officiële functie wel, denk ik. Maar ik blijf altijd als de spelers. Hoe? Als adviseur, ik blijf altijd dicht bij de spelers.'

11.37: Cruijff: 'Of ik wat te vieren heb? Vanavond heb ik weer een avond met mijn foundation en dat is altijd een feest.'

11.36: 'Definitieve exit Van Gaal? Het had niets met Van Gaal en mij te maken, het ging over visie op voetbal. We hebben gewonnen op een ander veld dan dat we gewend zijn. We gaan snel weer terug naar daar waar we ons thuisvoetballen: gewoon op het gras.'

11.34: 'De rechter heeft duidelijk gezegd dat ons plan leidend is. Of we nu afkoopsommen moeten gaan betalen? Het is te hopen dat Sturkenboom met ons meewerkt en uitvoert wat hij moet uitvoeren.'

11.33: Cruijff: 'Voor de voetbalclub is dit een fantastische uitspraak. De voetballers hebben gewonnen van de nv.'

11.22: Binnen 14 dagen zal Ajax met een nieuwe oproep van een AVA-vergadering moeten volgen. Gebeurt dat niet, dan wordt de opschoring van de aanstellingen verlengd tot vijf maanden.

11.21: Aandeelhouders kunnen uiterlijk 60 dagen onderwerpen voor de AVA-vergadering indienen. Het opzeggen van het vertrouwen inzake de aanstellingen van Van Gaal & co kan pas tijdens een buitengewone vergadering van de AVA.

11.19: Rechter: benoeming Danny Blind, Martin Sturkenboom en Louis van Gaal wordt voor drie maanden opgeschort tot mening AVA bekend is.

11.17: Aandeelhoudersvergadering (AVA) kan alleen benoeming Louis van Gaal tegenhouden door opzeggen vertrouwen in RvC.

11.15: Rechter: aanstelling van Martin Sturkenboom en Danny Blind als interim is rechtsgeldig genomen. Die zorgen niet voor een strategiewijziging.

11.13: Rechter: de RvC-vergadering op 16 november was niet juist en de oproep niet tijdig gedaan. Op 25 november zijn de leden van de RvC wel rechtsgeldig opgeroepen. Er was een mogelijkheid om tot een ander besluit te komen.

11.12: Het vijftien pagina's lange oordeel is na afloop van het vonnis te lezen op rechtspraak.nl.

11.09: Het was even wachten, maar de eerste aanwezigen lopen de zaal binnen. Cruijff komt als eerste door de deur, gevolgd door zijn advocaten.

10.54: Vlak voor de zitting wordt bekend dat Cruijff zelf toch aanwezig is in de rechtszaal. Eerder op de dag werd nog gemeld van niet.

Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_105487885
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:47 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

Mooi, dus ook Blind kan er nog uitvliegen. Dan glipt ie er voor de verandering eens niet tussendoor
  maandag 12 december 2011 @ 12:00:09 #25
131800 Tarado
capô de fusca
pi_105488001
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2011 11:56 schreef handboek het volgende:

[..]

Mooi, dus ook Blind kan er nog uitvliegen. Dan glipt ie er voor de verandering eens niet tussendoor
Dat van Blind had ik dan gemist maar is inderdaad een meevaller
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')