abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 december 2011 @ 11:02:50 #1
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_105486289
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  maandag 12 december 2011 @ 11:04:01 #2
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_105486316
Kut, ik wil mijn laatste posts in het topic aan passen, maar dat gaat niet meer. TMI.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_105486319
Kerst O+

Nogmaals: ik ga dus een filmmarathon houden met mijn vader. Zin in. 8-)
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_105486323
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 10:56 schreef V1z0R het volgende:
Ik mag de ezel zijn! *O* :')

Gegrilde kip > gestoofde kip :6 :D En dan lekker op brood met klein beetje honing :9~
Gegrilde kip is ook lekker, maar vooral het velletje. Het vlees zelf is dan een beetje droog. Als je kip stooft en op het laatst het deksel er nog even afdoet, dan heb je én heerlijk smakend vlees én een korstje.
pi_105486354
Lijst:

O: roggebrood met pindakaas en hagelslag
T: banaantje
T: mandarijntjes
L: 2 volkorenboterhammen met zalm/pancetta/creme fraiche/baby spinazie
B: werken van 15.00uur tot 20.00uur
D: ciabattabroode met lamsburger gevuld met gorgonzola, erbij gegrilde groenten en wat aardappelwedges uit de oven
T: handje walnoten
Ja doei.
  maandag 12 december 2011 @ 11:06:40 #6
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_105486389
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:04 schreef Tinkepink het volgende:
Kut, ik wil mijn laatste posts in het topic aan passen, maar dat gaat niet meer. TMI.
Als je Mo lief aankijkt wil ze het vast voor je editen :Y

Tevens: Kerst O+

White Christmas O+ O+

The best things happen while you're dancing O+ O+ O+
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
  maandag 12 december 2011 @ 11:07:29 #7
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_105486408
De :') was niet tegen jou gericht Tink, maar meer algemeen omdat het (weer) over kerst ging. Verder wat Perruche zegt:

quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 10:57 schreef Perruche het volgende:

Ik vind het prima dat jullie er zin in hebben enzo en gun het iedereen van harte :) maar bedenk ook dat er mensen zijn voor wie dat niet opgaat ;).
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_105486409
Ok ik had nog een rpely naar Tink maar omdat ie dicht ging ben ik die kwijt :D. Anyway ik begrijp niet zo goed waarom mensen niet kunnen zeggen dat ze het niet leuk vinden.

Ik begrijp ook best dat het echt wel superleuk kan zijn, maar juist dat het dat niet is maakt het extra naar enzo. Niet dat niemand dan meer mag jubelen *O* maar dan kunnen wij toch ok wel zeggen dat we ons :') voelen?

*O*
  maandag 12 december 2011 @ 11:07:45 #9
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_105486414
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_105486475
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:04 schreef Tinkepink het volgende:
Pm me maar even. -edit- dat kan Mo ook!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_105486492
Ik droom ook van een groot huis vol met vrienden en familie en veel, heel veel, lekker eten met kerst. Maar dan doemt de schoonfamilie op en denk ik: laat maar :')

Denk dat oudjaarsdag mijn lievelingsfeestdag is, oliebollen O+
  maandag 12 december 2011 @ 11:10:54 #12
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_105486500
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
De :') was niet tegen jou gericht Tink, maar meer algemeen omdat het (weer) over kerst ging. Verder wat Perruche zegt:

[..]

Ik denk dat daar de miscommunicatie zat idd :P Dus niks aan 't handje! Ieder z'n meug enzo.

Ik heb donker muesli-notenbrood :9
pi_105486513
Vind kerst wel leuk maar het is bij ons ook alles behalve een gezellig familiegebeuren hoor.
  maandag 12 december 2011 @ 11:11:55 #14
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_105486526
Het was :') omdat ik erg mn best doe kerst te vermijden. Geen tv/radio, maar uitzending gemist en cd'tjes en dan word ik er hier alsnog mee om m'n oren geslagen :P. Dat was de :'). Maar niks persoonlijks tegen iemand of iemands invulling van die dagen.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_105486534
Perruche, je kan toch ook gewoon zelf een leuke kerst ervan maken? Dat je iets mist, wil niet zeggen dat je het niet leuk kan hebben.
  Vis een optie? maandag 12 december 2011 @ 11:12:38 #16
70532 loveli
N
pi_105486544
Het gaat *weer* over kerst omdat het december is. En dan vind ik de kerst van Tink hartverwarmend mooi afsteken bij de commercie en vreetfestijnen. Tinks kerst is (opr)echt en ik word er warm van O+
crap in = crap out
pi_105486562
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:12 schreef loveli het volgende:
Het gaat *weer* over kerst omdat het december is. En dan vind ik de kerst van Tink hartverwarmend mooi afsteken bij de commercie en vreetfestijnen. Tinks kerst is (opr)echt en ik word er warm van O+
^^ O+
pi_105486566
quote:
^^
  maandag 12 december 2011 @ 11:13:53 #19
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_105486579
quote:
Van datzem! Het houdt mensen toch (in positieve of negatieve zin :+ ) bezig, en dit topic is tien kilometer geblaat in de rondte, dus dan krijg je dat :P

En hartverwarmende verhalen zijn altijd fijn O+ Of die nou kersterig zijn of niet!
pi_105486603
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:12 schreef Ewelina het volgende:
Perruche, je kan toch ook gewoon zelf een leuke kerst ervan maken? Dat je iets mist, wil niet zeggen dat je het niet leuk kan hebben.
:)
pi_105486611
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:04 schreef conleche het volgende:

[..]

Gegrilde kip is ook lekker, maar vooral het velletje. Het vlees zelf is dan een beetje droog. Als je kip stooft en op het laatst het deksel er nog even afdoet, dan heb je en heerlijk smakend vlees én een korstje.
Zal het eens zoals jij zegt proberen :Y Ik doelde trouwens ook meer op kipfilet :@

:9 Wat een gigantisch heerlijk lijstje Mo! Verdeling lijkt me ook prima, genoeg eiwitjes en zo ^O^

Als ik maar lekker in m'n eentje op kerstochtend The Snowman kan kijken, vind ik alles best. O+
Beker warme chocomelk erbij :9
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_105486660
Kerst hoeft toch niet per se in grote familiekring plaats te vinden? Ik vier het kerstavond bij mijn vader en dat is in vrij grote kring en supergezellig. Maar de dag erna kook ik samen met een vriendin een 5 gangen diner. Vind ik even gezellig. En toen vorig jaar ik nog met A. was en we met zijn tweeën ook de halve dag gekookt hadden, vond ik dat nog het allerkerstigst en gezelligst. Dat heb ik dit jaar niet meer en dat is jammer, evenals het feit dat ik gebrouilleerd ben met mijn moeder en haar dus ook niet zie, (wat ik op zich niet zo heel jammer vind, overigens) maar daarom vind ik het concept kerst niet ineens stom.

Dus ik snap niet zo waar de aversie vandaan komt. Van mij mag het hoor, maar ik vind het zo zonde. Dat jullie dat zo voelen. :)
pi_105486705
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:14 schreef Perruche het volgende:

[..]

:)
En als je behoefte eraan hebt: op 2e kerstdag ben je welkom hoor. O+
  maandag 12 december 2011 @ 11:20:11 #24
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_105486779
Ik vierde het vroeger ook anders. Soms alleen met een boekje op de bank. Of 's avonds met vrienden voor een dag in de kroeg. Of met een paar vriendinnen, cadeautjes ruilen. Of in de sneeuw, ruzie makend met mijn toenmalige vriendje. Of met een vriendin, waxinelichtjes uitdelen aan eenzame mensen. Of met mijn depressieve vader, een vriendin en haar depressieve vader, om onze vaders toch nog een fijne kerst te geven. En vorig jaar op tweede kerstdag huilend in het vliegtuig omdat ik zo bang was.

En dit jaar op de klassieke wijze. En allemaal hebben ze wat bijzonders.
pi_105486844
Kerst was bij ons altijd een hel.
Ouders die geen zin hadden en oma die op bezoek kwam waardoor iedereen mooi weer zat te spelen. 3 dagen ervoor horror en de 3 erna ook :')
pi_105486918
http://www.caithness-coastal-cottages.co.uk

O+ Hier wil ik volgend jaar kerst vieren O+
Ja doei.
pi_105487143
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:24 schreef motorbloempje het volgende:
http://www.caithness-coastal-cottages.co.uk

O+ Hier wil ik volgend jaar kerst vieren O+
Erg mooi idd!
pi_105487276
Maargoed, hangt ook allemaal even af van hoe het met de moeder van Mr.Mo gaat en zulks.. :)

Ben benieuwd hoe 't Mr.Mo zelf vergaat nu: is nu bij de arbo arts in Nederland...
Ja doei.
pi_105487567
mijn god, wat een dag. Net in sneltreinvaart 70 tentamens nagekeken, nu snel lunchen, dan 4 uur achter elkaar lesgeven, daarna vergaderen, daarna nuttige zaken regelen en dan naar huis en crashen... 8)7
pi_105487650
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:46 schreef Jagärtrut het volgende:
mijn god, wat een dag. Net in sneltreinvaart 70 tentamens nagekeken, nu snel lunchen, dan 4 uur achter elkaar lesgeven, daarna vergaderen, daarna nuttige zaken regelen en dan naar huis en crashen... 8)7
Voordeel: zo gaan de dagen wel snel!
Be someone that makes you happy
pi_105487862
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:48 schreef Nallie het volgende:

[..]

Voordeel: zo gaan de dagen wel snel!
ja, dat klopt. Ik heb nu al m'n lunch op...

Ik vind kerst leuk, maar het hoeft voor mij niet zo bijzonder rte zijn. Gewoon, gezellig samen met familie, schoonfamilie. Ben wel heel benieuwd hoe het met de duutsers familie gaat zijn...
pi_105488248
Ik vind kerst wel leuk, maar heb er niet zoveel mee. Wij doen ook niet zoveel bijzonders.
Met ex-vriendje moesten we het hele land door om alle ouders te bezoeken. Dit jaar gewoon bij ouders.. eten enzo.
Zou graag een Tink-kerst hebben O+
  Vis een optie? maandag 12 december 2011 @ 12:15:23 #33
70532 loveli
N
pi_105488416
Een van mijn meest speciale kersten ooit was tijdens wintersport (bij de weg, sneeuwvakanties zijn ook prima tegen winterdepressies). Met het gezin op een kamertje kerstliedjes zingen, toen werden we door de pensionhouders beneden uitgenodigd om met de familie kerst te vieren. Kerstliedjes onderbegeleiding van accordion, harpbord, fluit.

De kerkdienst was ook uitzonderlijk: het was maar een kleine gemeente en voor de gelegenheid mochten ze een kapperszaak gebruiken als kerkzaal. En het zat afgeladen vol met allerlei mensen, ook die toevallig op snowboots voorbij liepen. Kerststukjes in de wasbakken, dennetakken naast fohns. En veel Engelse hymnes O+
crap in = crap out
pi_105488440
Maria:

Worry is a misuse of imagination
pi_105488575
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 10:57 schreef Perruche het volgende:
Ook al zijn ze maar 30% zo goed als normaal dan ga je vast nog ass kicken :P
O+

En ook voor Maria: O+ :*

Eerste hoorcollege achter de rug. Phew. Om 13u de volgende twee. Sigh. Soms heb je van die dagen....

Ik heb al vaker gezegd dat ik kerst O+ vind. Maar niet eens zozeer alleen kerst. Meer alles eromheen. Ik vind alle lampjes overal gewoon zo gezellig :s)

Heb alleen vluchtig gelezen, en zag dat iemand zich afvroeg waarom er altijd zo raar/fel/... gereageerd wordt als iemand zegt dat hij/zij kerstmis niet leuk vindt. Ik denk dat het een soort Grinch effect is. Domper op de feestvreugde enzo. Anders weet ik het ook niet :+
  maandag 12 december 2011 @ 12:25:28 #36
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_105488682
Lampjes O+ Van die verlichting in de winkelcentra O+ Tacky doch leuk :D

Mijn moeder haar kerst-cd, die ze ieder jaar triomfantelijk uit de kast tovert :') :D So This Is Christmas enzo :')

Ik ben hondenvoerartikelen aan het schrijven en ik word er ietwat giebelig van :') :D

quote:
10s.gif Op maandag 12 december 2011 12:16 schreef Probability het volgende:
Maria:

[ afbeelding ]
Win-lama's :D Die had Mo laatst ook laten zien idd! _O- Batllama en TMNT-llama zijn echt helden O+
  Vis een optie? maandag 12 december 2011 @ 12:38:09 #37
70532 loveli
N
pi_105489032
ola!

In 1 van de vorige topics was Coco volgens mij gaan sporten zonder ontbijt op?! Da's baaaaaad o|O o|O

Je moet áltijd ontbijten!! Je kan niet vol aan de bak gaan als je niks gegeten hebt. Da's net alsof je een auto hebt en terwijl het blok nog koud is, je vol gas gaat rijden. Doe dat vaak genoeg en het blok draai je kapot.....

Pff, ik ben voor de rest kapoet :+ Vanmorgen in mijn slaap de wekker uitgezet om verder te slapen :X Lief maakte me gelukkig wakker :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_105489117
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 12:38 schreef _aurum_ het volgende:
ola!

In 1 van de vorige topics was Coco volgens mij gaan sporten zonder ontbijt op?! Da's baaaaaad o|O o|O

Je moet áltijd ontbijten!! Je kan niet vol aan de bak gaan als je niks gegeten hebt. Da's net alsof je een auto hebt en terwijl het blok nog koud is, je vol gas gaat rijden. Doe dat vaak genoeg en het blok draai je kapot.....

Pff, ik ben voor de rest kapoet :+ Vanmorgen in mijn slaap de wekker uitgezet om verder te slapen :X Lief maakte me gelukkig wakker :P
Echt? :@

Dat deed ik vroeger ook altijd :@ Zal er voortaan op zn minst een boterham met pindakaas induwen :)
pi_105489369
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 12:41 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Echt? :@

Dat deed ik vroeger ook altijd :@ Zal er voortaan op zn minst eentwee boterhammen met pindakaas induwen :)
goed zo :Y
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  maandag 12 december 2011 @ 12:54:53 #41
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_105489479
Ik ging eerst ook wel bijna van mn graat als ik volop ging Zumba-bouncen op een lege maag :') Sindsdien prop ik altijd 1 snee brood naar binnen (want haast :+ ), en dat gaat veul beterder :Y
pi_105489495
Els is stom, Wim is stoer :') _O-
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_105489642
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:14 schreef V1z0R het volgende:

[..]
:9 Wat een gigantisch heerlijk lijstje Mo! Verdeling lijkt me ook prima, genoeg eiwitjes en zo ^O^

Ja doei.
pi_105489759
Ik deed ook altijd een snee brood met pindak voor de zumba!

Hier gaat t nog steeds bagger, mijn moeder heeft t ook. Mij vader is naar huis gekomen voor de hond, hij belde net dat ie zijn eerste wc bezoek ook al had gehad :') hoop voor m dat het daarbij blijft.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_105489801
:') aiaiai.

Lijstje, comments?

O: dubbele vkh bth pindakaas
T: mandarijn
L: stokbroodje kaas/tomaat, 200 ml tomatensoep, 150 gr rauwkost
T: banaan, appel, koffie verkeerd
D: pasta met pompoensaus, parmezaan en uitgebakken pancetta
S: bodyshape
T: warme anijsmelk
pi_105489930
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 12:15 schreef loveli het volgende:
Een van mijn meest speciale kersten ooit was tijdens wintersport (bij de weg, sneeuwvakanties zijn ook prima tegen winterdepressies). Met het gezin op een kamertje kerstliedjes zingen, toen werden we door de pensionhouders beneden uitgenodigd om met de familie kerst te vieren. Kerstliedjes onderbegeleiding van accordion, harpbord, fluit.

De kerkdienst was ook uitzonderlijk: het was maar een kleine gemeente en voor de gelegenheid mochten ze een kapperszaak gebruiken als kerkzaal. En het zat afgeladen vol met allerlei mensen, ook die toevallig op snowboots voorbij liepen. Kerststukjes in de wasbakken, dennetakken naast fohns. En veel Engelse hymnes O+
O+. En de kerst van Tink van dit jaar ook O+.

Komend jaar vier ik kerst ook in de sneeuw. Met vrienden/mede studenten. Wat ik aan de ene kant supertof vind, hele dag boarden en dan 's avonds allemaal in het net een diner. Andere kant mis ik mijn familie dan wel, die zijn dan de hele dag spelletjes spelen en zitten waarschijnlijk met zn allen achter de wii/nintendo 64 en hebben het ook leuk. Dus met pasen ben ik weer lekker thuis :).

En ontopic: ik eet bijzonder bagger de laatste weken. Eerst at ik rommel, maar genoeg. Tegenwoordig eet ik rommel en nog eens te weinig ook :'). Fatsoenlijk voer klaarmaken is me teveel gedoe en ik heb geen honger meer. Gelukkig eet ik vanavond met een vriendinnetje, dan komen er weer eens wat groentes naar binnen. En hebben een aantal vrienden het in de gaten die me dwingen om te eten zodra ze merken dat ik weer te weinig eet. Op collegedagen gaat het beter, dan heb ik eten bij me en hoef ik het dus niet meer klaar te maken dus is opeten weinig werk.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  maandag 12 december 2011 @ 13:15:42 #47
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_105490032
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 12:55 schreef V1z0R het volgende:
Els is stom, Wim is stoer :') _O-
Hee die zag ik gisteren toevallig ook, via een webcomic-site :D :')

Ziet er lekker uit, Mo :9

Ik heb al vier sneetjes noten-mueslibrood met kaas op :@ :') Zijn wel relatief kleine sneetjes. Maar toch _O- Ach, eet ik iig wel genoeg :+ Edit: oh ik zie nu pas dat het al 13.30 is. Lalala. :')
  maandag 12 december 2011 @ 13:19:02 #48
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_105490154
13:30? Je loopt tien minuten voor. Of een kwartier ten tijde van je post.
pi_105490172
quote:
14s.gif Op maandag 12 december 2011 13:08 schreef Perruche het volgende:
:') aiaiai.

Lijstje, comments?

O: dubbele vkh bth pindakaas
T: mandarijn
L: stokbroodje kaas/tomaat, 200 ml tomatensoep, 150 gr rauwkost
T: banaan, appel, koffie verkeerd
D: pasta met pompoensaus, parmezaan en uitgebakken pancetta
S: bodyshape
T: warme anijsmelk
Ziet er wel goed uit toch? Alleen zou ik de anijsmelk misschien vervangen voor yoghurt met nootjes ofzo. Iets meer herstel voor na t sporten!
pi_105490195
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 13:19 schreef Nallie het volgende:

[..]

Ziet er wel goed uit toch? Alleen zou ik de anijsmelk misschien vervangen voor yoghurt met nootjes ofzo. Iets meer herstel voor na t sporten!
Merci pour votre comment. Heb je al een jurkje gevonden?

Yoghurt heb ik niet in huis en nootjes mag ik niet eten :) vond melk al een hele overwinning! (sojamelk that is :P)
pi_105490269
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 13:20 schreef Perruche het volgende:

[..]

Merci pour votre comment. Heb je al een jurkje gevonden?

Yoghurt heb ik niet in huis en nootjes mag ik niet eten :) vond melk al een hele overwinning! (sojamelk that is :P)
Sojamelk is fijn :)
Uhm ja dan iets anders met eiwitten? eitje?
Nog steeds last van je kaak?

Ik denk dat ik een jurkje uit mn kast trek... maar dan mag ik van mezelf wel nieuwe pumps kopen ;) Ga donderdag nog even de stad in, niet zo'n zin om te bestellen. Terugsturen enzo, ben ik te lui voor!
pi_105490301
Ja herkenbaar... bestellen is vaak meer "hassle" dan gewoon in de winkel uitproberen...!!

En ja de kaak wordt minder maar ik moet hem nog wel ontzien, helaas... gisteren was 'ie ineens weer helemaal warm & dik :?
  maandag 12 december 2011 @ 13:24:10 #53
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_105490325
quote:
10s.gif Op maandag 12 december 2011 13:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
13:30? Je loopt tien minuten voor. Of een kwartier ten tijde van je post.
Ohja crap, klokje van m'n pc staat verkeerd :') Dan nog is het geen gek tijdstip om al vier sneetjes mueslinotenbrood op te hebben :+
pi_105490367
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 13:23 schreef Perruche het volgende:
Ja herkenbaar... bestellen is vaak meer "hassle" dan gewoon in de winkel uitproberen...!!

En ja de kaak wordt minder maar ik moet hem nog wel ontzien, helaas... gisteren was 'ie ineens weer helemaal warm & dik :?
Oh dat is geen goed teken... had je nou nog een afspraak gemaakt bij tandarts?
Ik ga van de week nog ff voordat mn eigen risico weer aanwezig is ;)
pi_105490433
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 13:25 schreef Nallie het volgende:

[..]

Oh dat is geen goed teken... had je nou nog een afspraak gemaakt bij tandarts?
Ik ga van de week nog ff voordat mn eigen risico weer aanwezig is ;)
Ja heb doorverwijzing voor de specialist. Maar ik mag niet meer op mijn buik slapen wat ik dus wel heb gedaan. Ga even kijken wat ik ga doen in het nieuwe jaar :)
pi_105490769
Hoi allemaal :)
Ik ben ook bezig met op een gezonde manier afslanken.
Lijkt me gezellig om hier af en toe even te komen kletsen.

Mijn 'gegevens'
18, 1.70 en 73 kilo.
Dit brengt mij op een BMI van 25, wat een 'gezond gewicht' moet voorstellen, maar ik zit zeker in de gevarenzone en heb een vrij hoog vetpercentage, dit in combinatie met veel voorkomende hartaandoeningen in de familie brengt mij tot de conclusie dat ik af moet vallen.
En omdat ik mijzelf zo gewoon geen mooi lichaam vind hebben, natuurlijk.

Mijn plan, ik heb niet echt een duidelijk plan.
In ieder geval iedere dag minstens 45 min op de hometrainer en ontbijten met een shake.
De shake is mij aangeraden door de huisarts omdat ik ook nog eens zeer gevoelige darmen heb en daardoor dus constant een zeer opgeblazen buik heb. Verder gewoon netjes lunch en diner, en gezonde tussendoortjes zoals groente en fruit. Ik wil de komende 2 weken voor de kerst nog even bikkelen zodat ik dan dus met de kerst wat ongezonder kan eten zonder dat ik aankom.

Ik heb me dit weekend vreselijk 'misdragen' x') 4 stukken vlaai, patat en vrij veel chocola. Mijn vriend was jarig en ik heb nogal wat stress omdat mijn vader opnieuw in het ziekenhuis ligt. Ik heb gelukkig niets aangekomen, maar dat kan nog komen natuurlijk.
pi_105490915
Chico }:|

Wat is er slecht aan op je buik slapen dan, Perr? Ik slaap ook geregeld op m'n buik namelijk :@

Leuk filmpje :)

quote:

Welkom Vanillax :W En succes ^O^
pi_105490989
Hoi vanillax! 4x vlaai, oeps! Wat eet je zoal op een dag? Lust je broccoli? :P

Viz, omdat die kaak los zit ofzo en er dan druk op komt. In principe is op je buik slapen niet slecht ofzo :P
pi_105491587
In het kader van een (alternatieve) kerstgedachte: Dit zag ik op FB en is de top 5 van dingen waar mensen spijt van hebben, als ze op het einde van hun leven zijn.:

1. I wish I'd had the courage to live a life true to myself, not the life others expected of me.
2. I wish I didn't work so hard.
3. I wish I'd had the courage to express my feelings.
4. I wish I had stayed in touch with my friends.
5. I wish that I had let myself be happier

Ik denk dat met name 1, 3 en 5 muy importante zijn. 2 en 4 natuurlijk ook, maar ik denk dat die vanzelf komen, als je die drie andere punten probeert na te streven. Misschien is het een beetje zweverig, maar ik denk echt dat mensen niet beseffen dat het allemaal zo voorbij is en dat je moet proberen om in het nu te leven en niet te denken dat het later allemaal wel komt.

bron
pi_105491606
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 13:43 schreef Perruche het volgende:
Hoi vanillax! 4x vlaai, oeps! Wat eet je zoal op een dag? Lust je broccoli? :P
Ja, heeel slecht. T.T
Vrijdag had ik 1 stuk vanwege de verjaardag van mn vriend, zaterdagochtend kreeg ik vlaai omdat het voetbalteam van mn vriend kampoen is geworden, zaterdagavond omdat ik een dipje had en zondag werd ik min of meer gedwongen zelfgemaakte vlaai van zn opa te eten x')
Nouja, wel veel gefietst en gewandeld.
Ik hou echt van broccoli haha, ik las al zoiets in de beginpost maar is dat nu echt bevorderlijk voor het afvallen?

Mijn gemiddelde lijstje ziet er ongeveer zo uit;
O: Shake (is een shake van weightcare met sojamelk en brinta voor babies)
T: Fruit, groente of een cracker met beleg.
M: 2 Boterhammen of 2 knackebrod met beleg (meestal iets van smeerkaas, honing of kipfilet.)
T: Weer fruit/groente/soms iets van een sultana oid.
A: Groente, vlees en aardappels
T: Fruit/yoghurt

Vandaag is het een beetje vaag, shake was op namelijk en ik was om 5 uur al op en kwam niet meer in slaap..
O: 1 brioche + brinta door de sojamelk (bah!)
T: Bruin bolletje met pindakaas
M: Bruin bolletje met magere knakworst
T: Peer + halve liter suikervrije limonade
  maandag 12 december 2011 @ 14:04:41 #61
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_105491676
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 14:02 schreef conleche het volgende:
In het kader van een (alternatieve) kerstgedachte: Dit zag ik op FB en is de top 5 van dingen waar mensen spijt van hebben, als ze op het einde van hun leven zijn.:

1. I wish I'd had the courage to live a life true to myself, not the life others expected of me.
2. I wish I didn't work so hard.
3. I wish I'd had the courage to express my feelings.
4. I wish I had stayed in touch with my friends.
5. I wish that I had let myself be happier

Ik denk dat met name 1, 3 en 5 muy importante zijn. 2 en 4 natuurlijk ook, maar ik denk dat die vanzelf komen, als je die drie andere punten probeert na te streven. Misschien is het een beetje zweverig, maar ik denk echt dat mensen niet beseffen dat het allemaal zo voorbij is en dat je moet proberen om in het nu te leven en niet te denken dat het later allemaal wel komt.

bron
Eens. Wat ik heb geleerd is gewoon te staan voor mijn keuzes, te staan voor mijn - soms rare - karaktertrekjes en blij te zijn met wat ik heb. Want alhoewel ik altijd verbetering en groei nastreef, ben ik toch heel tevreden met het leven dat ik heb.
pi_105492923
Co eens! Probeer ik ook zoveel mogelijk.. geen dingen doen waar ik niet achter sta en zoveel mogelijk dingen doen waar ik achter sta, daar komt het eigenlijk op neer.

Vannilax welkom!
Met je voorbeeldlijstjes ben je een eind op weg denk ik, al zou ik de sultana's in de kliko kieperen ;) (en de knakworst ook trouwens, eet liever echt vlees ;) )

Perr dat lijstje is netjes, lekker en gezond en gevarieerd, maar niet zo heel veel kcal? Of heeft stokbrood en soep meer kcal dan ik ervoor reken?
pi_105493015
Mar, pompoen en spaghetti heeft wel veel kcal volgens mij. Ook zat er dik kaas op het brood en dat is sowieso al vrij kcalrijk volgens mij...?
pi_105493058
mandarijntje daarentegen maar 20 kcal, maar idd, de spaghetti en pompoen zal wel compenseren :)
  maandag 12 december 2011 @ 14:51:01 #65
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_105493364
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 14:38 schreef MarMar het volgende:

Perr dat lijstje is netjes, lekker en gezond en gevarieerd, maar niet zo heel veel kcal? Of heeft stokbrood en soep meer kcal dan ik ervoor reken?
Volgens mij tussen 1400 - 1500 kcal.
pi_105493374
Pasta valt mee hoor. Ik gok het totale lijstje op zo'n 1500kcal.
pi_105493472
Ik ga vanavond wel even de eetmeter invullen!!
pi_105493618
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 14:51 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Volgens mij tussen 1400 - 1500 kcal.
Toch he... niet zoveel dus.
pi_105494167
Oh volgens eetmetert kom ik op 1500 uit :'). Excuus voor :~ chocolaaaaade :~

Nee als het lukt laat ik het maar zo, heb genoeg troep gegeten afgelopen weekeind...
pi_105494225
Eensch met Co, ik moest er wel 35 voor worden om het te durven (en in te zien!) En het blijft een work in progress.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_105494261
Mooie doelen, goed streven voor mijn dertiger-jaren :) Behalve minder hard werken, daar word ik lui van.

List:
O kwark, havermout, banaan
L bruine pistolet met ei en ham
T krentenbol
T appel
T sinaaappelsap
D zalmpakketje met opgebakken earpels
T handje pepernoten
pi_105494369
Ik heb er in ieder geval wel nu al spijt van dat ik met sommige mensen niet meer moeite heb gedaan om contact met ze te houden. Nu ben ik 26 en heb ik geen vrienden. :').

Ik heb wél een vriendje dat ineens ¤600 salarisverhoging (bruto) in één keer heeft gekregen. Damn.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_105494476
Er is hoop hoor DaD, ik ken mijn leukste vriendinnen pas een paar jaar :)
  Vis een optie? maandag 12 december 2011 @ 15:24:28 #74
70532 loveli
N
pi_105494496
Wat zal die opeens veel belasting moeten betalen :+
crap in = crap out
pi_105494592
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:21 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb er in ieder geval wel nu al spijt van dat ik met sommige mensen niet meer moeite heb gedaan om contact met ze te houden. Nu ben ik 26 en heb ik geen vrienden. :').

Ik heb wél een vriendje dat ineens ¤600 salarisverhoging (bruto) in één keer heeft gekregen. Damn.
Dan verdiende hij voor die tijd vast jammerlijk weinig :+ ;)
pi_105494669
Fijn DaD! En mooie teksten inderdaad... goed om af en toe even bij stil te staan!

Lijstje:
O: appel, kiwi, yoghurt, muesli
T: koffie verkeerd, 5 gedroogde abrikozen
L: waldkorn triangelbroodje met geitenkaas en 200 gr rauwkost
T: twee mandarijntjes
B: 2x twintig minuten fietsen
D: stevige linzensoep met brood en sla bij vriendinnetje

En ik heb nu honger...
  maandag 12 december 2011 @ 15:29:36 #77
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_105494682
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:27 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dat was mijn eerste gedachte ook :@ Maar toch is het tof natuurlijk.
  maandag 12 december 2011 @ 15:30:33 #78
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_105494719
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:29 schreef Nallie het volgende:
Fijn DaD! En mooie teksten inderdaad... goed om af en toe even bij stil te staan!

Lijstje:
O: appel, kiwi, yoghurt, muesli
T: koffie verkeerd, 5 gedroogde abrikozen
L: waldkorn triangelbroodje met geitenkaas en 200 gr rauwkost
T: twee mandarijntjes
B: 2x twintig minuten fietsen
D: stevige linzensoep met brood en sla bij vriendinnetje

En ik heb nu honger...
Neem een bakje kwark of iets stevigs/
pi_105494747
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:30 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Neem een bakje kwark of iets stevigs/
Ik zit op mn werk... het enige wat ik hier heb is een pakje oude crackers en een pot pindakaas.
Ook goed?
  maandag 12 december 2011 @ 15:31:50 #80
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_105494770
Cracker in magnetron, even oppeppen, beetje pindakaas erop. Best eetbaar.
pi_105494816
Ik zou die hele crackers weglaten; op een lepel is pindakaas ook lekker. :+
pi_105494839
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:31 schreef Tinkepink het volgende:
Cracker in magnetron, even oppeppen, beetje pindakaas erop. Best eetbaar.
Geen magnetron :') beetje shabby hier, maar t is vast wel te hachelen

quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:33 schreef conleche het volgende:
Ik zou die hele crackers weglaten; op een lepel is pindakaas ook lekker. :+
Ja dan kan ik geen maat houden :)
pi_105494845
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:27 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Voorheen was het een stukje boven modaal. Of is dat al jammerlijk weinig? :@.
pi_105494874
Wauw, dat is behoorlijk! Heeft hij promotie gemaakt?

En dan kijk ik uit naar mijn eerste dertiende maand - met opbouw over 2 maanden :)
  Vis een optie? maandag 12 december 2011 @ 15:34:50 #85
70532 loveli
N
pi_105494883
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:33 schreef Nallie het volgende:
Ja dan kan ik geen maat houden :)
Tuurlijk wel. Dat spul kleeft hard genoeg om jou te vertragen.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 12 december 2011 @ 15:35:47 #86
70532 loveli
N
pi_105494910
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:33 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Daar moet 'ie op zich wel van kunnen rondkomen.
crap in = crap out
pi_105494916
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:34 schreef loveli het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Dat spul kleeft hard genoeg om jou te vertragen.
Ik eet met gemak een halve pot leeg hoor.... maat houden zit niet in mijn vocabulaire. Ja op de dansvloer ;)
pi_105494930
quote:

[..]

Hangt van zijn opleiding en ervaring af.

Maar wat maakt het uit, hij heeft nu in ieder geval een verhoging in de pocket. Zijn hypotheek zal wel gebaseerd zijn op zijn oude salaris? Hou je nog 's wat over :P

Mijn vriendje verdient bruto ook een prachtig bedrag. Netto is wel een stuk minder, helaas. :+
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  maandag 12 december 2011 @ 15:36:31 #89
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_105494934
quote:

[..]

Dat is prima. En in veel gevallen meer dan prima. Heeft Baard iets uitzonderlijks gepresteerd afgelopen jaar? Want als hij al boven modaal zit is 600 meer best veel.
pi_105495002
Lekker DaD! Kan hij je lekker mee uit eten nemen :)
pi_105495115
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:36 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dat is prima. En in veel gevallen meer dan prima. Heeft Baard iets uitzonderlijks gepresteerd afgelopen jaar? Want als hij al boven modaal zit is 600 meer best veel.
Hij had laatst een functioneringsgesprek waarin 'ie aangaf niet helemaal tevreden meer te zijn met z'n huidige functie. Dus er wordt een nieuwe functie voor hem gecreëerd en daar hoort dit nieuwe salaris bij. Z'n baas is nogal blij met hem, geloof ik.

GB, hij heeft zelfs een hypotheek die nog twintigduizend euro lager is dan wat 'ie max had kunnen krijgen, zeg maar. :o.
  maandag 12 december 2011 @ 15:41:37 #92
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_105495168
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:40 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Hij had laatst een functioneringsgesprek waarin 'ie aangaf niet helemaal tevreden meer te zijn met z'n huidige functie. Dus er wordt een nieuwe functie voor hem gecreëerd en daar hoort dit nieuwe salaris bij. Z'n baas is nogal blij met hem, geloof ik.

GB, hij heeft zelfs een hypotheek die nog twintigduizend euro lager is dan wat 'ie max had kunnen krijgen, zeg maar. :o.
Cool. Hoe gaat het eigenlijk tussen jullie?
pi_105495201
Mijn lijstje van vandaag, ik zoek nog inspiratie voor het avondeten. Heb al wel iets in mijn hoofd, maar misschien heeft één van jullie een betere suggestie :P .

O: volkoren bolletje met beenham
T: appel, 2 mandarijntjes, 1 pepernoot
L: bruin pistoletje filet americain met uitjes
T: sultana, 3 blokjes chocola (niet de beste tussendoortjes, straks even boodschappen doen)
D: mie met kip en diverse groente (denk aan champignons, sugar snaps, enz.) en sweet chili saus
T: yoghurt met muesli
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_105495236
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:41 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Cool. Hoe gaat het eigenlijk tussen jullie?
Supersupersupersupergoed. O+.
pi_105495243
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:40 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Oh, dat is echt heerlijk. Houd je nog wat ruimte over om te leven! ;)

Fijn dat hij er zo goed naar hem wordt geluisterd op z'n werk, hopelijk kan hij meer z'n ei kwijt in zijn nieuwe functie!
pi_105495375
Is toch lekker, GB? Waarom dan veranderen? :P
Ondanks chocola en sultana toch nog aan lage kant gok ik. 4 handjes goede vetten erbij een idee?

;( zie op FB dat m'n oude favo discotheek verandert is in een plek met Emmer-Compas-esque volk ;(
  maandag 12 december 2011 @ 15:49:08 #97
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_105495444
Ik eet vanavond kipstoofpot met tomaten en ui enzo :9

Waaaow DaDtje, 600 erbij! :o Gefelie aan Baard! Da's heul niet baardeloos O+
pi_105495550
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:47 schreef V1z0R het volgende:
Is toch lekker, GB? Waarom dan veranderen? :P
Ondanks chocola en sultana toch nog aan lage kant gok ik. 4 handjes goede vetten erbij een idee?

;( zie op FB dat m'n oude favo discotheek verandert is in een plek met Emmer-Compas-esque volk ;(
Op de één of andere manier heb ik zin in winterse kost. Stoofpotjes of stampotten ofzo. Ik zie straks in de supermarkt wel even.

En je hebt inderdaad gelijk, ik zorg dat ik nog wat wat goeds aan eten in m'n waffeltje prop ;) .
  maandag 12 december 2011 @ 15:54:08 #99
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_105495627
Mijn D is aangepast: spruitjes met zoete aardappel, spekjes en zure room. Mijn T vanmiddag liep een beetje uit de hand :') : 2 sneden rozijnenbrood met margarine, een lion en een stroopwafel.

Niet goed.
  Vis een optie? maandag 12 december 2011 @ 15:54:57 #100
70532 loveli
N
pi_105495659
Inderdaad niet goed, op rozijnenbrood moet roomboter. Nieuwebaanstress?
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')