abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 december 2011 @ 11:05:16 #51
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_105486342
quote:
Klopt als je goed leest, zie je dat ik de zaak dus ben begonnen voor de spaarpot (evt studiekosten later)
Maar dat ik het door baanwisseling nu wel nodig heb :)
quote:
Wij waren gelukkig nooit voor de wet getrouwd,
Als je nooit getrouwd bent geweest waarom zou die ex je dan financieel moeten bijstaan?

Trouwens, gezien de financiële problemen van die ex lijkt het me logischer als hij voor alimentatie bij jou aanklopt...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  Licht Ontvlambaar maandag 12 december 2011 @ 11:06:21 #52
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105486375
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:05 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

[..]

Als je nooit getrouwd bent geweest waarom zou die ex je dan financieel moeten bijstaan?

Trouwens, gezien de financiële problemen van die ex lijkt het me logischer als hij voor alimentatie bij jou aanklopt...
Het gaat hier niet om partneralimentatie, maar om kinderalimentatie...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_105486398
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 10:56 schreef Sjeen het volgende:

[..]

En dat lees jij in het stuk dat je quote... damn, knap staaltje selectief lezen.
Dat staat er toch:

quote:
Vader heeft geen huis ,woont als het goed is bij zn ouders, en ik hoor niet echt klachten van mn kleine dat hij geen eten krijgt oid. Maar ik merk wel dat kleine eronder lijd dat zijn vader geen huis heeft en zn financiele problemen allemaal doorverteld aan hem (kleine is 5)
Als je de redenatie van TS doortrekt kan die paar honderd euro beter besteed worden om de vader zijn zoon fatsoenlijk te laten ontvangen. Want daar gaat het toch om, het kind?
pi_105486487
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:05 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

[..]

Ik heb het nodig voor mijn kleine, het zou voor hem ook leuker zijn om eens wat anders op zn brood te krijgen dan alleen pindakaas of chocopasta. Of eens broeken in zijn maat ipv te groot zodat het wat langer mee kan. Of gewoon eens goede schoenen.
Kosten reizen de pan uit nu meneer een groeispurt heeft. De vrijwillige ouderbijdrage was al een grote extra uitgave voor mij, die mijn ouders uiteindelijk hebben bijgedragen.

Ik heb nu wel een vriend die af en toe bijspringt of eens wat leuks koopt en mijn ouders ook, maar dat zou niet de bedoeling moeten zijn. Kleine heeft een vader die daar voor zou moeten zorgen. Zo zie ik het. Niet alleen de leuke dingen om de week, maar er ook echt voor zorgen.
Als je 3x pj op vakantie kan gaan naar Azie, dan moet je toch op zn minst af en toe bijv kleding op schoenen kopen.
"I went to a bookstore and asked the saleswoman, "Where's the self-help section?" She said if she told me, it would defeat the purpose." ~George Carlin
pi_105486597
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:10 schreef TandooriChicken het volgende:

[..]

Ik heb het nodig voor mijn kleine, het zou voor hem ook leuker zijn om eens wat anders op zn brood te krijgen dan alleen pindakaas of chocopasta. Of eens broeken in zijn maat ipv te groot zodat het wat langer mee kan. Of gewoon eens goede schoenen.
Kosten reizen de pan uit nu meneer een groeispurt heeft. De vrijwillige ouderbijdrage was al een grote extra uitgave voor mij, die mijn ouders uiteindelijk hebben bijgedragen.
Dat zijn allemaal vrij triviale dingen die het geluk van een kind niet in de weg staan...

quote:
Ik heb nu wel een vriend die af en toe bijspringt of eens wat leuks koopt en mijn ouders ook, maar dat zou niet de bedoeling moeten zijn. Kleine heeft een vader die daar voor zou moeten zorgen. Zo zie ik het. Niet alleen de leuke dingen om de week, maar er ook echt voor zorgen.
Als je 3x pj op vakantie kan gaan naar Azie, dan moet je toch op zn minst af en toe bijv kleding op schoenen kopen.
Als je het goed wilt doen dan geef je de vader ouderlijk gezag, komen jullie een bezoekregeling overeen en een alimentatieregeling. Dan heb je het beste voor je kind geregeld wat er te regelen valt.
  Licht Ontvlambaar maandag 12 december 2011 @ 11:15:24 #56
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105486630
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat zijn allemaal vrij triviale dingen die het geluk van een kind niet in de weg staan...

[..]

Als je het goed wilt doen dan geef je de vader ouderlijk gezag, komen jullie een bezoekregeling overeen en een alimentatieregeling. Dan heb je het beste voor je kind geregeld wat er te regelen valt.
Bezoekregeling prima, maar waarom nu ineens ouderlijk gezag? De afgelopen jaren was dat blijkbaar ook niet interessant.
  maandag 12 december 2011 @ 11:15:36 #57
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105486637
Je maakt mij niet wijs dat je nu opeens alleen maar pindakaas en chocopasta als beleg kunt betalen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 12 december 2011 @ 11:17:08 #58
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_105486687
quote:
5s.gif Op maandag 12 december 2011 11:15 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Bezoekregeling prima, maar waarom nu ineens ouderlijk gezag? De afgelopen jaren was dat blijkbaar ook niet interessant.
Afgelopen jaren was dat niet nodig, ik snap wel dat je niet aan zulke dingen denkt, totdat je zoiets gebeurt.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_105486721
quote:
5s.gif Op maandag 12 december 2011 11:15 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Omdat je met ouderlijk gezag hem kunt dwingen zijn rechten en plichten jegens het kind na te komen, iets dat de TS overduidelijk wil en iets dat nu niet meer vanzelfsprekend is volgens haar eigen verhaal. De TS wil toch dat hij een goede vader is, en niet alleen maar geld zien zonder hem daadwerkelijk rechten en plichten als ouder te geven?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2011 11:18:42 ]
pi_105486725
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

[..]

Ik ga geen ouderlijk gezag geven, ex doet nu al lastig over de school waar ik de kleine naar toe stuur. Over de woonplaats waar ik woon en meer zaken. Ik zie dat als meer gezeik van hem als hij dat heeft. Laat dan de rechter maar beslissen. Maar uit mezelf doe ik het niet.

Er staat al een regeling onder elkaar afgesproken. Om de week bij papa, papa mag altijd door de weeks langs komen als hij wilt om zoon te zien (heeft hij maar 1x gedaan) en papa mag altijd bellen om zijn zoon te spreken.
Ik ben zoals ik al aangaf totaal niet uit om kleine van zijn vader te scheiden. Hij hoeft niet de dupe te zijn van het uit elkaar gaan van zijn vader en mij.
"I went to a bookstore and asked the saleswoman, "Where's the self-help section?" She said if she told me, it would defeat the purpose." ~George Carlin
pi_105486742
quote:
5s.gif Op maandag 12 december 2011 11:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Omdat je met ouderlijk gezag hem kunt dwingen zijn rechten en plichten jegens het kind na te komen, iets dat de TS overduidelijk wil. De TS wil toch dat hij een goede vader is, en niet alleen maar geld zien zonder hem daadwerkelijk rechten en plichten als ouder te geven?
De rechten heeft hij al zoals ik hierboven heb omschreven.
  Licht Ontvlambaar maandag 12 december 2011 @ 11:19:02 #62
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105486752
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:17 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Afgelopen jaren was dat niet nodig, ik snap wel dat je niet aan zulke dingen denkt, totdat je zoiets gebeurt.
Tuurlijk was dat de afgelopen jaren ook nodig... Het was na de aangifte het eerste dat wij geregeld hebben.
  Licht Ontvlambaar maandag 12 december 2011 @ 11:20:24 #63
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105486786
quote:
5s.gif Op maandag 12 december 2011 11:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Omdat je met ouderlijk gezag hem kunt dwingen zijn rechten en plichten jegens het kind na te komen, iets dat de TS overduidelijk wil en iets dat nu niet meer vanzelfsprekend is volgens haar eigen verhaal. De TS wil toch dat hij een goede vader is, en niet alleen maar geld zien zonder hem daadwerkelijk rechten en plichten als ouder te geven?
Ok, daar valt inderdaad wat voor te zeggen... Wat TS nu blijkbaar wilt, is wel alles zelf beslissen. Een beetje wel de lusten niet de lasten, in mijn ogen.
pi_105486794
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:18 schreef TandooriChicken het volgende:

[..]

Ik ga geen ouderlijk gezag geven, ex doet nu al lastig over de school waar ik de kleine naar toe stuur. Over de woonplaats waar ik woon en meer zaken. Ik zie dat als meer gezeik van hem als hij dat heeft. Laat dan de rechter maar beslissen. Maar uit mezelf doe ik het niet.
Wat wil je dan wel, je wil dus de vader geen wettelijke rechten en plichten geven, maar je verwacht wel dat hij dokt voor het kind...beetje krom vind je niet?

quote:
Er staat al een regeling onder elkaar afgesproken. Om de week bij papa, papa mag altijd door de weeks langs komen als hij wilt om zoon te zien (heeft hij maar 1x gedaan) en papa mag altijd bellen om zijn zoon te spreken.
Ik ben zoals ik al aangaf totaal niet uit om kleine van zijn vader te scheiden. Hij hoeft niet de dupe te zijn van het uit elkaar gaan van zijn vader en mij.
En toch vraag je jezelf af of je er goed aan doet om hem bij pappa te laten verblijven, en denk je er zelfs over na om deze regeling eenzijdig op te zeggen omdat je denkt dat de vader in kwestie geen goede uitwerking heeft op jouw kind.....

Nogmaals, wat verwacht je precies van de vader? Dat hij alleen maar geld geeft voor je kind, of mag en moet hij actief meedoen aan de opvoeding van je kind?
pi_105486820
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:18 schreef TandooriChicken het volgende:

[..]

De rechten heeft hij al zoals ik hierboven heb omschreven.
Nee hoor, die rechten heeft hij niet, zeker wettelijk gezien niet. Hij heeft bij gratie van jou bezoekrecht, iets waar je al op aan het terugkomen bent...
  maandag 12 december 2011 @ 11:23:04 #66
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_105486871
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:19 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Tuurlijk was dat de afgelopen jaren ook nodig... Het was na de aangifte het eerste dat wij geregeld hebben.
Wij hebben toen maar voor geregistreerd partnerschap gekozen, net zo makkelijk, en 2 dagen vrij. :P

Ik weet dat het eigenlijk wel nodig is, maar ik snap ook dat er mensen zijn die zich er op zo'n moment niet echt in verdiepen.
The colour of her eyes were the colour of insanity
  maandag 12 december 2011 @ 11:23:52 #67
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_105486886
Wist de rechter ook van de luxe vakanties af toen hij deze beslissing maakte?
  Licht Ontvlambaar maandag 12 december 2011 @ 11:24:53 #68
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105486920
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee hoor, die rechten heeft hij niet, zeker wettelijk gezien niet. Hij heeft bij gratie van jou bezoekrecht, iets waar je al op aan het terugkomen bent...
dat klopt niet...

quote:
Waarom is het belangrijk om een kind te erkennen?

Door een kind te erkennen krijgt u alle rechten en plichten die bij een vader horen:

Het kind erft van u.
Het kind kan uw achternaam krijgen.
Het kind krijgt de Nederlandse nationaliteit als u Nederlander bent. Dit geldt alleen als het kind jonger is dan zeven jaar.
U moet het kind onderhouden. Dat betekent dat u moet betalen voor wat het kind nodig heeft.
U hebt omgangsrecht. Dat betekent dat u het kind regelmatig mag zien, ook als u niet of niet meer in één huis woont met de moeder.
Bron
pi_105486960
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2011 11:15 schreef Copycat het volgende:
Je maakt mij niet wijs dat je nu opeens alleen maar pindakaas en chocopasta als beleg kunt betalen.
Helaas is het op dit moment wel dus zo een drama. Zoals ik al eerder schreef ontvang ik nu tijdelijk ook geen toeslagen van de belastingdienst. Dus is het allemaal zwaar, tis dat mn ouders en vriend bijspringen, en ik af en toe kan meerijden met een collega, want lopen naar werk als je je ov chipkaart niet kan opladen omdat boodschappen uiteraard belangrijker zijn is niet fijn.
pi_105487106
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:24 schreef Sjeen het volgende:

[..]

dat klopt niet...

[..]

Bron
Dat wist ik niet eens, dacht dat dat bij ouderlijk gezag hoorde. Maar dat gaat dus meer over beslissingsbevoegdheden.

quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2011 11:25 schreef TandooriChicken het volgende:

[..]

Helaas is het op dit moment wel dus zo een drama. Zoals ik al eerder schreef ontvang ik nu tijdelijk ook geen toeslagen van de belastingdienst. Dus is het allemaal zwaar, tis dat mn ouders en vriend bijspringen, en ik af en toe kan meerijden met een collega, want lopen naar werk als je je ov chipkaart niet kan opladen omdat boodschappen uiteraard belangrijker zijn is niet fijn.
Heb je een geregistreerd partnerschap met je nieuwe vriend ? Of woon je samen met hem?
pi_105487135
Waarom draag ik de lusten en niet de lasten? Ik ben in mn uppie financieel verantwoordelijk voor mijn zoon, terwijl zijn vader dat ook hoort te zijn. Leuke dingen doen kunnen we niet. Zn vader heeft in zijn weekenden wel tijd om hier rn daar te gaan met de kleine. Dus de lusten heeft hij en niet de lasten omdat hij geen cent bijdraagt.

Ik vind het totaal niet erg om voor mijn kleine te zorgen, ik vraag alleen of het zou lukken om in HB toch nog iets te krijgen zoadat het voor mij ook iets makkelijker wordt.
Ik werk 40u pw zodat alles in huis betaald kan worden, ik zie mn kleine amper omdat als ik eindelijk klaar ben met werken en er gekookt is mn kleine alweer naar bed moet.
pi_105487144
quote:
11s.gif Op maandag 12 december 2011 11:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat wist ik niet eens, dacht dat dat bij ouderlijk gezag hoorde. Maar dat gaat dus meer over beslissingsbevoegdheden.

[..]

Heb je een geregistreerd partnerschap met je nieuwe vriend ? Of woon je samen met hem?
Nee we wonen apart.
pi_105487211
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2011 11:23 schreef Mishu het volgende:
Wist de rechter ook van de luxe vakanties af toen hij deze beslissing maakte?
Ik dacht toen dr tijd dat het niet nodig was dat te melden, en mijn advocaat gaf al aan dat hij ook kan zeggen dat zn ouders betalen..
  maandag 12 december 2011 @ 11:50:52 #74
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_105487735
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 10:38 schreef Roellie80 het volgende:
Ik zou die kleine hoe dan ook naar z'n vader laten gaan. Mits dat allemaal met tegenzin gaat natuurlijk.
Arm kind
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 12 december 2011 @ 11:53:41 #75
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105487825
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2011 11:25 schreef TandooriChicken het volgende:

Maar je kunt je wel een Nespresso-apparaat met cups veroorloven ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')