Hier heb je een lijst met alle pyrotechnici in Nederland. Zo heel veel zijn dat er niet. (je hebt er toch wel zeker 2 a 3 nodig voor een show). Daarnaast staan er een paar dubbele namen in, kan het zijn dat er mensen in buitenland zitten en moet iedereen maar net zin hebben om tijdens de jaarwisseling aan de andere kant van het land te zitten.quote:
Je moet is weten wat het kost om alle dronken debielen op te vegen na een weekend. Of alle longziektes van rokers op te vangen.quote:Op zondag 11 december 2011 22:15 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Ach een nieuweling
Ontopic: het kost de maatschappij veel geld. De gewonden die verzorg moeten worden, de politie, de brandweer. In een tijd van bezuinigingen zou het al een hoop kunnen schelen
Dat is al verboden, non argument!quote:Op zondag 11 december 2011 22:15 schreef mazaru het volgende:
Ik ben het er helemaal mee eens!
Er mag best vuurwerk zijn om 12 uur, maar dan georganiseerd door een professioneel bedrijf.
Weg met dat teringgeknal wat al in oktober begint!
Nee, sommige mensen zijn gewoon pessimistische zeiksnorren die niks anders doen dan de hele dag brommen over hoe kut deze wereld wel niet is.quote:Op donderdag 15 december 2011 22:22 schreef Anno2012 het volgende:
Niet in discussie gaan. Sommige mensen hebben een plaat voor hun hoofd.
Zo'n vuurwerk zou in NL helemaal niet mogen. Ja, in de polder misschien. In de stad kan het niet veel spectaculairder dan het nu al is ivm belachelijke veiligheidsafstanden.quote:Op vrijdag 16 december 2011 09:24 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Wat veel vetter is, a la Australie. In elke stad een dikke show van een paar miljoen, met een dik festival eromheen bouwen, en verder vuurwerk verbieden voor consumentenverkoop...
Werkt hier natuurlijk niet, omdat daar praktisch iedereen in de stad woont en het tevens zomer is met oud en nieuw, maar toch ...
<snip filmpje>
dat is toch veel mooier dan al die halve zolen sierpotjes die hier de lucht in worden geschoten..
Dit is precies waarom het niet verboden zou moeten worden. De economieboost die vuurwerkverkoop met zich meebrengt, weegt op tegen de overlast(en) die het met zich meebrengt.quote:quote:
Op zondag 11 december 2011 22:18 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Een fractie is genoeg. Het is volkomen onzin dat vuurwerk. En met name knal vuurwerk.
Het stimuleert de economie anders flink. Brengt meer op aan inkomsten via belasting dan het de staat verhoudingsgewijs kost.
Voor mij gaat het er ook om dat ik het zelf afsteek, koop en alles. Dat hoort erbij.quote:Op vrijdag 16 december 2011 09:24 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Wat veel vetter is, a la Australie. In elke stad een dikke show van een paar miljoen, met een dik festival eromheen bouwen, en verder vuurwerk verbieden voor consumentenverkoop...
Werkt hier natuurlijk niet, omdat daar praktisch iedereen in de stad woont en het tevens zomer is met oud en nieuw, maar toch ...
dat is toch veel mooier dan al die halve zolen sierpotjes die hier de lucht in worden geschoten..
Zeker, hiernaast heeft het lijstjes maken op budget, op de vuurwerkfora zitten en de winkels afspeuren naar de beste deal ook een zekere charme.quote:Op vrijdag 23 december 2011 10:56 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
[..]
Voor mij gaat het er ook om dat ik het zelf afsteek, koop en alles. Dat hoort erbij.
Ik maak me inderdaad ook meer zorgen om de mensen die werkelijk niets meer van anderen verdragen en anderen niets gunnen in hun individualisme.quote:Op vrijdag 16 december 2011 00:03 schreef jappy-b het volgende:
ach die zeikerds heb je weinig aan... elke dag klagen en zeuren over van alles en nog wat... en zoals altijd moet in december het hele vuurwerk gebeuren verboden worden e.d.
maar wel om 12 uur massaal naar buiten om de buren een (ongemeend) gelukkig nieuw jaar te wensen en kijken naar het vuurwerk van anderen... dan is het allemaal prachtig en mooi
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |