abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 december 2011 @ 23:24:55 #126
354322 Tide
Dream explore and discover
pi_105559039
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:13 schreef Motorboot het volgende:

[..]

Trouwe volger van de site. Onmisbaar. Klasse!

;)
:W _O_
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
pi_105560737
Niet ik..., maar ere wie ere toekomt. _O_

:W
  woensdag 14 december 2011 @ 11:01:02 #128
354322 Tide
pi_105568617
Hoe westelijk Laura's route noordwaarts zal worden is vooralsnog onduidelijk. Voor de kortste route naar waar ze gestart is, zou ze niet persé via Brazilië en het Caribisch gebied terug hoeven te keren. Langs de Afrikaanse kust is de kortste route maar de route via Brazilië geeft minder kans op piraterij.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
pi_105569437
De kust voor Nigeria is op het moment net zo gevaarlijk als voor Somalia.
pi_105569481
@Tide

Het is zeer wel mogelijk dat ze niet in Europa maar op St. Maarten finished.
  Moderator woensdag 14 december 2011 @ 11:35:51 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_105569628
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 11:29 schreef svetan het volgende:
De kust voor Nigeria is op het moment net zo gevaarlijk als voor Somalia.
als je voor een oliemaatschappij werkt wel ... gevaarlijker zelfs

anders niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_105571320
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 16:37 schreef svetan het volgende:
@morg78

Ooit wel eens een paar dagen achter elkaar in Goretex rondgelopen? Laura moet dag en nacht zoiets warms dragen om op alles voorbereid te zijn.

Van een slechte voorbereiding is er tot nu toe bij deze reis niets gebleken. Eerder zou ik zeggen dat alles er achteraf toch wel heel goed voorbereid uitziet. Alleen ze vertellen ons natuurlijk niet alles wat er achter de schermen zo gebeurd want anders zou iedereen meteen weer beginnen te schreeuwen.

Een kachel zou nu wel goed geweest zijn maar indien de originele route door de Rode Zee gevolgd zou zijn had ze die niet nodig gehad. En om voor 2-3 weken kou een volwassen kachel twee jaar mee te slepen is eigenlijk alleen wat voor pensionados.

Wat mij in toenemende mate verwondert is dat er nog steeds niets gezegt word over de volgende haven..... de piratengeheimhouding is nu toch eigenlijk voorbij. Of krijgen we binnenkort een officieel "statement" waar ook het eindpunt van de reis en geplande aankomstdatum genoemd wordt?
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:36 schreef morg78 het volgende:

[..]

Heel toevallig wel ja: vorig jaar 10 dagen achter elkaar op de Hardangervidda bij temperaturen rond het vriespunt, harde wind en redelijk wat neerslag. Merino-wollen shirt, dunne fleecetrui, stevige Goretex jas, gewone outdoor broek van Fjällraven, Goretex broek, Goretex en cordura gamaschen en uiteraard goede wandelschoenen. Daarbij nog zo'n 19 kilo aan bepakking. Was aangenaam warm, onder de Goretex bleef ik heerlijk droog.

Je punt? Laura kan eventuele Goretex spullen niet in d'r kajuit leggen, want de boot is zo enorm groot dat het een uur duurt om ze op te halen?

[..]

Als ze geen waterdichte kleding bij zich heeft, dan is ze gewoon slecht voorbereid. Waterdichte kleding is in zoveel gebieden gewoon een must om je warmte enigzins te behouden.

[..]

Dan moet je ook niet zeuren over de kou.

[..]

Nou, wat was je punt nou?
pi_105572647
Op haar website vind ik terug dat Imhoff een van haar sponsors is. Ik denk dat die in overleg met haar wel de juiste kleding voor de reis hebben bepaald.

Op diverse foto's waaronder de laatste tijdens de VOR heb ik het idee dat ze ook wel over de juiste zeilkleding beschikt. I.m.o. is dat ook een van de eerste zaken die je regelt als je een wereldomzeiling gaat maken, niet toch? ;)
pi_105572926
quote:
14s.gif Op woensdag 14 december 2011 13:17 schreef Motorboot het volgende:
Op haar website vind ik terug dat Imhoff een van haar sponsors is. Ik denk dat die in overleg met haar wel de juiste kleding voor de reis hebben bepaald.

Op diverse foto's waaronder de laatste tijdens de VOR heb ik het idee dat ze ook wel over de juiste zeilkleding beschikt. I.m.o. is dat ook een van de eerste zaken die je regelt als je een wereldomzeiling gaat maken, niet toch? ;)
Dat was dus ook mijn initiële vraag aan Svetan. Hij kwam zelf met "een natte trui is ook niet lekker als hij nat of vochtig is", vandaar mijn opmerking over waterdichte kleding.
Daarop kwam hij met "Ooit wel eens een paar dagen achter elkaar in Goretex rondgelopen? Laura moet dag en nacht zoiets warms dragen om op alles voorbereid te zijn", en ik ben eigenlijk wel benieuwd wat zijn punt nou precies is ;).
pi_105573165
@Spijkerbroek
quote:
Het is geen record. Alleen eentje voor zichzelf, en dan maakt het niet uit of ze in februari op Sint Maarten is of in 2053. Het is dan nog steeds haar persoonlijke record.
Het is inderdaad geen officieel record want het record van jongste zeezeiler die de wereld gerond heeft bestaat immers niet meer. Jessica Watson heeft dat ook niet en toch erkent iedere zeiler haar record. Gek toch hè dat ze feestelijk ingehaald werd in Sydney en dat niemand het een persoonlijk record noemde maar een wereld record.

In de zeilmedia en ook andere sportmedia worden de records van Jessica en straks ook Laura, als ze het tenminste haalt, steeds genoemd als wereld records. Gek toch hè van al die redacteuren van tijdschriften die er niks van begrijpen.

@Morg78
Natuurlijk heeft ze Goretex zeilkleding, maar dat wil nog niet zeggen dat je niet nat wordt van de overslaande golven. Er dringt altijd water binnen bij mouwen, broekspijpen en gordel. Zeker als je bij windkracht 10 over het dek moet kruipen om de stormfok naar beneden te halen zoals bij Cape Agulhas het geval was. Op foto’s van voorjaar 2010 kun je zien dat ze een zwart Goretex jack heeft met haar naam erop.

@Tide
Laura heeft meerdere keren in de media aangegeven dat ze naar het Caribische gebied gaat en dan is St Maarten natuurlijk voor de hand liggend. De oorspronkelijke tocht via de Kaapverdische en Canarische eilanden is bijzonder vervelend want je zit dan minstens 3000 km tegen de Noord Oost passaat, waar je recht tegen in moet, op te boksen. Kijk maar eens op de Grib files http://www.grib.us/
Haar oorspronkelijke route staat nog steeds op haar site.
http://www.lauradekker.nl(...)De_Passaat_Route.pdf
pi_105573235
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 13:24 schreef morg78 het volgende:

[..]

Dat was dus ook mijn initiële vraag aan Svetan. Hij kwam zelf met "een natte trui is ook niet lekker als hij nat of vochtig is", vandaar mijn opmerking over waterdichte kleding.
Daarop kwam hij met "Ooit wel eens een paar dagen achter elkaar in Goretex rondgelopen? Laura moet dag en nacht zoiets warms dragen om op alles voorbereid te zijn", en ik ben eigenlijk wel benieuwd wat zijn punt nou precies is ;).
;)
pi_105573362
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 13:29 schreef Ockham het volgende:
@Spijkerbroek

[..]

@Morg78
Natuurlijk heeft ze Goretex zeilkleding, maar dat wil nog niet zeggen dat je niet nat wordt van de overslaande golven. Er dringt altijd water binnen bij mouwen, broekspijpen en gordel. Zeker als je bij windkracht 10 over het dek moet kruipen om de stormfok naar beneden te halen zoals bij Cape Agulhas het geval was. Op foto’s van voorjaar 2010 kun je zien dat ze een zwart Goretex jack heeft met haar naam erop.

[...]

Dat was mijn punt ook niet, ik ga er vooralsnog vanuit dat Laura d'r kleding wel op orde heeft. Zoals ik al antwoordde op Motorboot, Svetan leek eerst een punt te willen maken over natte truien en vervolgens over het meerdere dagen achter elkaar dragen van Goretex. Vooral met betrekking tot dat laatste ben ik erg benieuwd wat zijn punt is.

Het binnendringen van water bij de broekspijpen kan je trouwens aardig tegengaan met bijvoorbeeld goed aansluitende gamaschen: ik heb flink wat waterlopen doorwaad zonder een natte broek en/of natte schoenen/sokken op te lopen ;).
pi_105574159
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:11 schreef spijkerbroek het volgende:
Op dinsdag 13 december 2011 22:29 schreef svetan het volgende:
Ga maar eens met andere zoekmaschines graven naar de achtergrond van de twee voornoemde mediaheren. Het toeval wil dat men ook ergens in Australie bij meneer Mercer uitkomt.
Bewijs niets.... maar als er rook is is er meestal vuur.

Ik heb nu een tijdje zitten zoeken via Google, Webcrawler, Alltheweb en Yahoo, maar ik vind geen connectie tussen de bovengenoemde heren en Mercer.
Kun je even zeggen waar je hebt gevonden dat die twee met Mercer te maken hebben?
svetan, wil je hier ook nog even op reageren? Ik vind 't wel interessant.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_105574226
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 13:29 schreef Ockham het volgende:
@Spijkerbroek
Het is inderdaad geen officieel record want het record van jongste zeezeiler die de wereld gerond heeft bestaat immers niet meer. Jessica Watson heeft dat ook niet en toch erkent iedere zeiler haar record. Gek toch hè dat ze feestelijk ingehaald werd in Sydney en dat niemand het een persoonlijk record noemde maar een wereld record.

In de zeilmedia en ook andere sportmedia worden de records van Jessica en straks ook Laura, als ze het tenminste haalt, steeds genoemd als wereld records. Gek toch hè van al die redacteuren van tijdschriften die er niks van begrijpen.
Nee, dat is niet gek. Op de cover "WERELDRECORD" is interessanter (en verkoopt derhalve beter) dan "Laura terug van vakantie".
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 14 december 2011 @ 14:09:33 #140
354322 Tide
pi_105574581
quote:
14s.gif Op woensdag 14 december 2011 13:17 schreef Motorboot het volgende:

Dat is ook gebeurd en Imhoff heeft de basis gesponsord. Je ziet ook op de laatste foto's dat ze haar warmere kleding weer tevoorschijn heeft gehaald.
pi_105574780
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 14:09 schreef Tide het volgende:

[..]

Dat is ook gebeurd en Imhoff heeft de basis gesponsord. Je ziet ook op de laatste foto's dat ze haar warmere kleding weer tevoorschijn heeft gehaald.
En dat was, wederom, dus niet mijn punt. Maakt niet uit hoor ;).
  woensdag 14 december 2011 @ 14:27:09 #142
354322 Tide
pi_105575210
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 14:14 schreef morg78 het volgende:

[..]

En dat was, wederom, dus niet mijn punt. Maakt niet uit hoor ;).
Nee dat weet ik daar reageerde ik ook niet op.
Jouw punt was de reactie op het punt van Svetan toch? ;)
pi_105575259
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 14:27 schreef Tide het volgende:

[..]

Nee dat weet ik daar reageerde ik ook niet op.
Jouw punt was de reactie op het punt van Svetan toch? ;)
Inderdaad. Excuus, ik interpreteerde jouw post verkeerd ;).
pi_105591814
;( twee daagjes niet posten en we zijn al een half topic verder. We zijn weer op weg en de wind komt uit de verkeerde richting, maar het was bekend dat de Zuidelijke Atlantische Oceaan een zwaar gebied is.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  donderdag 15 december 2011 @ 10:53:32 #145
354322 Tide
pi_105609218
Na 3 dagen is de wind weg en dobberen Laura en Guppy op een achtergebleven swell heen en weer. Ze schrijft in haar Blog " Maar goed ik ben in ieder geval weer ingeslingerd " en zo is het. De kop is er af! :W
  † In Memoriam † donderdag 15 december 2011 @ 11:59:48 #146
137949 Disana
pi_105611204
Teveel wind met bakken water, te weinig wind dus dobberen, grijs, miezerig, irritante flappende zeilen, windvaan die ook niets meer doet...

Het 'zeil'meisje beleeft weer veel plezier aan het zeilen.
  donderdag 15 december 2011 @ 12:08:02 #147
354322 Tide
pi_105611378
Ha de toon is weer gezet Disana! Goedemorgen :W :)
pi_105611766
De verse pot zure haring is geopent :P
pi_105612263
Opvallend is de totale media- en informatie stilte in de afgelopen dagen...... stilte voor de storm?

Op het ogenblik hoeft ze zich, voor de "diamanten kust" van Namibia nog geen zorgen voor piraten te maken omdat dit een van de best bewaakte kustgebieden van heel Afrika is. Volgens mijn berekening heeft ze de keerkring, met ten noorde daarvan gunstigere winden, nog niet bereikt.

Ik ben wel benieuwd of ze de kerst op St. Helena viert..... ergens is dit eiland tijdens deze reis een "technisch" symboolkarakter aangezien het op 5°W ligt net als Gibraltar en Laura daarmee dus theoretisch de wereld rond is.
pi_105612366
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:11 schreef spijkerbroek het volgende:
Op dinsdag 13 december 2011 22:29 schreef svetan het volgende:
Ga maar eens met andere zoekmaschines graven naar de achtergrond van de twee voornoemde mediaheren. Het toeval wil dat men ook ergens in Australie bij meneer Mercer uitkomt.
Bewijs niets.... maar als er rook is is er meestal vuur.

Ik heb nu een tijdje zitten zoeken via Google, Webcrawler, Alltheweb en Yahoo, maar ik vind geen connectie tussen de bovengenoemde heren en Mercer.
Kun je even zeggen waar je hebt gevonden dat die twee met Mercer te maken hebben?
svetan, wil je hier ook nog even op reageren? Ik vind 't wel interessant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')