abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105455176
We hebben kunnen zien wat er is gebeurd is in die c1000. Persoonlijk heb ik liever het engelse model. Speciale vuurwapenteams die zeer snel op locatie kunnen zijn als het nodig is. een normale agent heeft weinig traing met wapens, en hebben niet echt een reden om een wapen te dragen. Stadswachten en beveiligers hebben dit ook niet.
pi_105455234
Mooi stukje achtergrond en opinie.
pi_105455238
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2011 15:42 schreef kontknager het volgende:
We hebben kunnen zien wat er is gebeurd is in die c1000. Persoonlijk heb ik liever het engelse model. Speciale vuurwapenteams die zeer snel op locatie kunnen zijn als het nodig is. een normale agent heeft weinig traing met wapens, en hebben niet echt een reden om een wapen te dragen. Stadswachten en beveiligers hebben dit ook niet.
Herinner je dat gevalletje 'Brinks' nog? Daar kon de politie zelfs met dienstwapens niks uitrichten tegen het zware geschut van de criminelen. -O-
pi_105455265
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 15:44 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Herinner je dat gevalletje 'Brinks' nog? Daar kon de politie zelfs met dienstwapens niks uitrichten tegen het zware geschut van de criminelen. -O-
Goed de tekst geïnterpreteerd.
pi_105455305
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 15:44 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

Goed de tekst geïnterpreteerd.
Ja, speciale teams laten opkomen als dat nodig is. Ik vind wel dat agenten een dienstwapen moeten dragen. Straalt wat meer gezag uit.
  Forum Admin zondag 11 december 2011 @ 15:46:35 #6
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_105455339
Ja, laten we dat vooral doen. Het zijn nu al schijters eerste klas, zonder wapen komen ze niet eens meer opdagen :')!
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_105455406
Dienstwapen naast dode agent
damn admins. Ik ben voor het Zwitserse systeem.
  zondag 11 december 2011 @ 15:48:19 #8
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_105455409
Dan heb je dus gewoon stadswachten en parkeerwachters, maar dan in politieuniform? :')

Wat willen ze doen dan als er iemand met een mes tegenover hun staat; "NU KAPPEN JA WANT IK BEL VERSTERKING :("?

Ik vind niet dat we door incidenten als in Almelo en Dordrecht ineens alle politieagenten hun wapens moeten ontnemen.
We zullen zien, zei de blinde.
pi_105455433
Laten we de verkoop van messen ook maar verbieden, met plastic mesjes kan je ook prima eten.
pi_105455436
Wapens hebben een afschrikkende werking dus nee, gewoon houden.

Die paar doden extra per jaar doen er helemaal niet toe. Storm in een glas water.
pi_105455484
Draagt de politie eigenlijk nog knuppels bij zich?

Overigens goed topic hier in NWS.
pi_105455490
quote:
7s.gif Op zondag 11 december 2011 15:48 schreef Doodloper het volgende:
Dan heb je dus gewoon stadswachten en parkeerwachters, maar dan in politieuniform? :')

Wat willen ze doen dan als er iemand met een mes tegenover hun staat; "NU KAPPEN JA WANT IK BEL VERSTERKING :("?
Ze hebben dus een knuppel en pepperspray en een steekvest en meer training dan de gemiddelde messentrekker. Wat moet ik trouwens doen als iemand met een mes voor me staat? Mag ik van jou ook een gun hebben?
pi_105455531
Het liefst zie ik ze allemaal goed bewapend, liefst met tasers erbij en graag stuk sneller inzetten dan nu het geval is. Hoppa respect en angst afdwingen..... :Y Amerikaans model ben ik wel voor :Y
pi_105455533
Ik ben eerder voorstander om iedereen een wapen te laten dragen.
  zondag 11 december 2011 @ 15:51:41 #15
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_105455548
Helemaal mee eens. De pooltiei moet gewoon roepen: HALT! Boef!
opgezegd@fok.nl
pi_105455579
Waarom zouden ze zonder moeten lopen ? In noorwegen gingen ze ook uit van het goede in de mensen en liepen daarom zonder wapens. En toen kwam breivink, hoe wil je dan ingrijpen ? Op zon situatie telt toch iedere seconde en ga je niet wachten op een speciaal team.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_105455609
Ik ben voorstander van dat iedereen, ook criminelen, geen geweld meer gebruikt maar een pennenstrijd met elkaar aangaat.
pi_105455626
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2011 15:52 schreef spierbal het volgende:
Waarom zouden ze zonder moeten lopen ? In noorwegen gingen ze ook uit van het goede in de mensen en liepen daarom zonder wapens. En toen kwam breivink, hoe wil je dan ingrijpen ? Op zon situatie telt toch iedere seconde en ga je niet wachten op een speciaal team.
In Amerika hebben ze al machinegeweren in de auto liggen en toch grendelen ze bij iedere school shooting de omgeving eerst een paar uurtjes af voor ze naar binnen gaan.
pi_105455637
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 15:51 schreef admiraal_anaal het volgende:
Het liefst zie ik ze allemaal goed bewapend, liefst met tasers erbij en graag stuk sneller inzetten dan nu het geval is. Hoppa respect en angst afdwingen..... :Y Amerikaans model ben ik wel voor :Y
Ik ook. Politie moet niet meelevend en sociaal zijn, maar hard optreden. Gisterenavond zag ik 3(!) agenten 3(!) controleurs hulp bieden bij het aanhouden van één zwartrijder; hij was niet eens agressief. Gaat nergens over dit.

Taser sneller gebruiken. Als je vlucht op je kutscootertje, gewoon neer-taseren. Zo dwing je het af.
  zondag 11 december 2011 @ 15:54:37 #20
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_105455678
De politie wordt steeds verder wegbezuinigd, dus het idee van aparte vuurwapenteams lijkt me niet eens haalbaar. Of gaan ten koste van 'blauw op straat'. Aan de andere kant is dat niet eens zo slecht want zeker dan verworden ze inderdaad tot veredelde parkeerwachters en stadswachten.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  zondag 11 december 2011 @ 15:55:33 #21
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_105455725
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 15:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ze hebben dus een knuppel en pepperspray en een steekvest en meer training dan de gemiddelde messentrekker. Wat moet ik trouwens doen als iemand met een mes voor me staat? Mag ik van jou ook een gun hebben?
't Gaat er mijns inziens niet alleen om of ze de persoon in kwestie feitelijk de baas kunnen zijn, het gaat erom dat ze zoveel mogelijk gevaarlijke situaties vermijden door respect af te dwingen, en met een pistool lukt dat heel wat beter dan met een knuppel en een vest.

quote:
Dit dus ja.
We zullen zien, zei de blinde.
pi_105455755
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 15:54 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

Ik ook. Politie moet niet meelevend en sociaal zijn, maar hard optreden. Gisterenavond zag ik 3(!) agenten 3(!) controleurs hulp bieden bij het aanhouden van één zwartrijder; hij was niet eens agressief. Gaat nergens over dit.

Taser sneller gebruiken. Als je vlucht op je kutscootertje, gewoon neer-taseren. Zo dwing je het af.
Je wijst het probleem mooi aan. Er zitten gewoon te veel slapjanussen in dienst.
Dat los je niet op door ze meer wapens te geven. Dunne, fragiele mannetjes die de boel onder controle moeten houden met een taser. Taser defect: rennen.
  zondag 11 december 2011 @ 15:57:21 #23
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_105455793
Politie in Nederland überhaupt. Al zouden ze in tanks rondrijden dwingen ze nog geen respect af.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_105456070
quote:
QFT
  zondag 11 december 2011 @ 16:04:55 #25
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_105456099
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 15:56 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Je wijst het probleem mooi aan. Er zitten gewoon te veel slapjanussen in dienst.
Dat los je niet op door ze meer wapens te geven. Dunne, fragiele mannetjes die de boel onder controle moeten houden met een taser. Taser defect: rennen.
Misschien ook een aantal maanden laten trainen, voordat ze beginnen als dienstdoende agent!
  zondag 11 december 2011 @ 16:05:52 #26
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_105456139
quote:
10s.gif Op zondag 11 december 2011 15:57 schreef boem-dikkie het volgende:
Politie in Nederland überhaupt. Al zouden ze in tanks rondrijden dwingen ze nog geen respect af.
Dat ligt niet aan de politie, maar aan de overheid. Ik zou graag bij de politie gaan, maar dan wil ik eerst veranderingen zien bij de top, want de lijn van wat een agent mag en kan is niet zo duidelijk. Politie hoort niet te socializen, ze moeten gewoon normaal hun werk kunnen doen en criminelen hard pakken, en dat kan niet zolang de overheid dit kutbeleid voert.

quote:
Dit dus.
pi_105456165
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 15:56 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Dus je zegt dat onze agenten meer moeten eten. Ben ik wel voor op zich.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  Forum Admin zondag 11 december 2011 @ 16:07:31 #28
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_105456211
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 16:05 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Dat ligt niet aan de politie, maar aan de overheid. Ik zou graag bij de politie gaan, maar dan wil ik eerst veranderingen zien bij de top, want de lijn van wat een agent mag en kan is niet zo duidelijk. Politie hoort niet te socializen, ze moeten gewoon normaal hun werk kunnen doen en criminelen hard pakken, en dat kan niet zolang de overheid dit kutbeleid voert.

[..]

Dit dus.
Er is niks mis met een vriendelijk gezicht te hebben als politieagent zijnde, maar het moet duidelijk zijn dat je er niet mee moet sollen. Klaar.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_105456246
quote:
10s.gif Op zondag 11 december 2011 15:57 schreef boem-dikkie het volgende:
_O-
pi_105456256
quote:
7s.gif Op zondag 11 december 2011 15:55 schreef Doodloper het volgende:

[..]

't Gaat er mijns inziens niet alleen om of ze de persoon in kwestie feitelijk de baas kunnen zijn, het gaat erom dat ze zoveel mogelijk gevaarlijke situaties vermijden door respect af te dwingen, en met een pistool lukt dat heel wat beter dan met een knuppel en een vest.

[..]

Dit dus ja.
Angst is iets anders dan respect hoor. Maar mag ik van jou een gun hebben er kan tenslotte een meneer met mes op me af komen en ik woon in een gebied met wolven? In de vorige eeuw was de eigen overheid trouwens gevaarlijker voor je welzijn in Europa dan alle bandieten met messen bij elkaar. Maar dat gebeurd ons noooooit meer :')
  zondag 11 december 2011 @ 16:09:32 #31
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_105456297
quote:
Ben ik wel met je eens. Niet meer zo pussy en een hoop geouwehoer. Luisteren en respect.
pi_105456396
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2011 15:52 schreef spierbal het volgende:
Wat hadden één of meer agenten met een pistool kunnen doen tegen Breivik, volgens jou?
pi_105456476
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 16:11 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wat hadden één of meer agenten met een pistool kunnen doen tegen Breivik, volgens jou?
Uitschakelen duhh
  zondag 11 december 2011 @ 16:15:31 #34
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_105456591
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 16:11 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Lokale politie hadden eerder op het eilandje kunnen zijn dan die specialunit, al vraag ik me af of het ze het uberhaupt gedaan zouden hebben aangezien het een tijdje duurde voordat ze doorhadden dat het maar om 1 verdachte ging.
pi_105456668
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2011 16:13 schreef spierbal het volgende:

[..]

Uitschakelen duhh
Was niet gelukt.
pi_105456759
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 16:17 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Was niet gelukt.
Ja dat is de vraag die ze zich altijd afblijven vragen.
pi_105456825
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 16:17 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Was niet gelukt.
Kwestie van kans. Zonder vuurwapen zou het nog moeilijker zijn.
pi_105456829
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2011 16:19 schreef spierbal het volgende:

[..]

Ja dat is de vraag die ze zich altijd afblijven vragen.
Je schakelt iemand met een Ruger Mini 14 (of iets vergelijkbaars) niet uit met een klappertjespistool waar de politie mee rondloopt.
Een agent is dan al dood voordat hij gericht heeft.

Bruce Willis was het wel gelukt, maar die is dan ook Die Hard.
pi_105456883
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 16:20 schreef waht het volgende:

[..]

Kwestie van kans. Zonder vuurwapen zou het nog moeilijker zijn.
Kwestie van kansloos.
Je moet het eiland ook nog ongezien op zien te komen.
pi_105456926
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 16:21 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Kwestie van kansloos.
Je hebt geen flauw idee wat de omstandigheden kunnen zijn.

Maar goed, non-discussie dit. Agenten houden hun vuurwapens en daar is het mee klaar.
pi_105456967
Geitenwollensokkendragers-topic daardoor al kansloos, hoef de argumenten niet te lezen.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_105457213
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 16:09 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Ben ik wel met je eens. Niet meer zo pussy en een hoop geouwehoer. Luisteren en respect.
Het probleem is dat wij onze autoriteit en gezag kwijt zijn. Kinderen vandaag de dag kennen geen discipline en leraren hebben geen autoriteit meer. Politie agenten ook niet. Je mag de pet van hun kop slaan, je mag ze klootzak noemen, homo, geen probleem. Afgelopen week nog bij wegmisbruikers een jongeman zien worstelen met de politie alvorens ze hem in de boeien sloegen en hij dreigde 'ze te keel door te snijden', hoor ik de commentator zeggen dat hij er vanaf kwam met een boete van 70 euro. Gewoon ZIEKELIJK.

En dit is dus helemaal FOUT want mensen willen uiteindelijk weten wie de baas is, waar ze aan toe zijn. Bij dieren is dit net zo. Niemand heeft nog ontzag voor het gezag. Onze maatschappij is daardoor de laatste 30 jaar enorm verhufterd. Er zijn geen corrigerende factoren meer. Overal wordt het slechte voorbeeld gegeven, vooral op televisie want alles moet tegenwoordig maar kunnen.

Zolang deze destructieve cirkel (de verrotte naoorlogse Europese schaamtecultuur) in stand wordt gehouden door ons ALLEN (en met name de overheid) zie ik de problemen alleen maar erger worden eerlijk gezegd.

[ Bericht 5% gewijzigd door Teutoon op 11-12-2011 21:26:21 ]
pi_105457353
Of de wapens gewoon in een goed verankerde kluis housen op het politiebureau die minimaal 1x per jaar wordt gecontroleerd. Als dit niet goed is moet het wapen ingeleverd worden.
pi_105457579
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 16:31 schreef kontknager het volgende:
Of de wapens gewoon in een goed verankerde kluis housen op het politiebureau die minimaal 1x per jaar wordt gecontroleerd. Als dit niet goed is moet het wapen ingeleverd worden.
Dat sowieso. Wat moeten agenten in opleiding met een vuurwapen in huis? Dat is vragen om problemen.

En die selectieprocedure is ook een lachertje als je ziet wat voor volk er tegenwoordig doorheen komt.

Hierboven een perfect voorbeeld dat er van natuurlijke selectie bij de politie nog amper sprake is. Zwakke vrouwtjes en mannen die niet eens met z'n 4en een jongeman kunnen arresteren. Gewoon om voor te schamen. :')
  zondag 11 december 2011 @ 16:54:26 #45
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_105458349
Surveillanten dragen gewoonlijk geen vuurwapen in Nederland, om te beginnen. En het systeem zoals het nu is, vind ik goed.

quote:
Precies. De wet dient met angst en geweld gehandhaaft te worden! Zullen we anders meteen maar het leger inzetten? Respect dwing je af met een M249 en de zool van je laars! Want dat is in alle andere landen natuurlijk ook zo goed gegaan. Ik weet in ieder geval zeker dat als we onze agenten opleiden om burgers als wandelende schietschijven te zien waar je respect uit dient te wringen alsof het vaatdoekjes zijn, we nooit meer zulke tragedies als Almelo mee hoeven te maken.

:')

Verder blijft dit natuurlijk een topic vol schreeuwerige internetheldjes die het nog geen middagje als agent uit zouden houden, laat staan weten wat politiewerk inhoudt en hoe het in z'n werk gaat. Nee, het Nederlandse politieapparaat is niet perfect - natuurlijk niet, dat kan het ook nooit zijn. De mens is niet perfect. Er zijn veel punten qua verbetering - meer geweld en meer wapens is daar niet een van.

En ik daag iedereen met een grote bek hierbij uit, pak je camera en loop op een agent af. Scheld hem effe de huid vol, en neem dan voor ons even op wat er gebeurt. Geef die slapjanus ook een duw of een tik op z'n kaak of zo, for good measure. Ze dwingen immers toch geen respect af? Nou, waar is de eerste van jullie die een dikke bolus draait op de motorkap van een surveillanceauto en het filmje hier post? Nee, geen dingen die al gebeurt zijn. Laat diegene die zelf zegt dat de politie geen respect af dwingt, dat nou zelf ook eens bewijzen.
...Of blijft het toch bij grote woorden op een internetforum?
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
  zondag 11 december 2011 @ 16:59:02 #46
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_105458536
quote:
7s.gif Op zondag 11 december 2011 15:48 schreef Doodloper het volgende:

Ik vind niet dat we door incidenten als in Almelo en Dordrecht ineens alle politieagenten hun wapens moeten ontnemen.
Mes afpakken? Wat anders, gewoon maar doodschieten (owja.. wacht dat doen we al :') ).
  zondag 11 december 2011 @ 17:01:47 #47
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_105458647
quote:
13s.gif Op zondag 11 december 2011 16:54 schreef Yogaflame het volgende:
Laat diegene die zelf zegt dat de politie geen respect af dwingt, dat nou zelf ook eens bewijzen.
...Of blijft het toch bij grote woorden op een internetforum?
Ik denk dat iedereen wel een ervaring heeft met een natte vaatdoek met een bonnenboekje..
pi_105459988
Her is gewoon niet wenselijk dat agenten thuis vuurwapens bewaren. Er komen gewoon ongelukken van. Agenten maken zelfs vaker misbruikbvan wapens dan sportschutters (en die laatste groep is dubbel keer zo groot)
pi_105461481
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 16:09 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Precies. Je bek houden en je vooral niet opvallend gedragen. Doe je dat wel taseren we je gewoon kapot. That's the spirit. *O*
  zondag 11 december 2011 @ 18:25:00 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105461685
Ik vind het niet nodig dat we onbewapende agenten krijgen, ik snap alleen niet waarom:
• een agent in opleiding al een dienstwapen (nodig) heeft.
• agenten dat dienstwapen mee naar huis moeten/mogen nemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')