abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107181585
Wat is hij leuk inderdaad!
Toch vind ik de liv tai/by mama mei tai's wel wat meer geschikt voor iets grotere babies dan voor de hele kleintjes. Ik vond ze vrij groot vallen
  † In Memoriam † dinsdag 24 januari 2012 @ 19:51:09 #206
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_107190861
Sowieso zijn mei-tais pas geschikt al de baby het hoofd zelf omhoog kan houden. Met 3 a 4 maanden is dat meestal.
(Op maat gemaakte hele kleine mai-tais daargelaten.)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_107191378
Voor die tijd zal ik lekker in een doek dragen als mijn eigen ventje er is :D Al flink aan het oefenen geweest met knopen, gaat op zich best makkelijk als je de handigheid erin hebt zitten. Al vind ik de doek die ik heb nogal breed. Maar nu werkt oefenen zonder gewicht, dus met een knuffel ook niet super...hij eindigt steeds tegen de onderkant van mijn kin, helaas nog geen goede pop of leenbaby in de buurt. (Oppaskindje helaas al van peuterleeftijd, wel geschikt om de mei tai mee uit te proberen ;) ). Erg benieuwd dus :D
pi_107279078
Hooi kom even spieken. ik heb het al gevraagd in z & g maar denk dat ik hier aan een beter adres ben. ik heb net via marktplaats de life tree babycuddle doek gekocht nog helemaal in nieuwstaat iemand die ervaring heeft met deze doek? voornamelijk met dragen bij pasgeborenen.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_107285293
Ik kom hier ook meelezen. Ik wil na de geboorte van ons kindje ook heel graag gaan dragen, vanaf kleins af aan dus. Nu wil ik op de 9 maanden beurs eens rond gaan kijken naar (een) fijne draagdoek(en). Hebben jullie tips? Do of don'ts? Ben helemaal nieuw hierin, vandaar :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_107287824
Die life tree is toch gewoon een lange rekbare doek?

Marjolijntje, mijn tip is om je van tevoren goed in te lezen over de verschillen tussen rekbaar en geweven. Het één is niet beter dan het ander, maar het is wel heel verschillend. Ik weet alleen niet of je geweven gaat tegenkomen op die beurs?
pi_107287940
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:45 schreef WupWup het volgende:
Die life tree is toch gewoon een lange rekbare doek?

:Y
een van mijn buren heeft hem, heb haar laten zien hoe je ermee moet knopen maar vind mijn zra toch veel fijner
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 11:57:17 #212
258612 nytar
boys boys boys
pi_107289897
Ik heb op de jonge gezinnenbeurs vorig jaar wel geweven doeken gezien. Maar je moet wel zoeken. Bykay staat er vast ook wel (of hoe heet ie ook alweer)
pi_107296609
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:08 schreef WupWup het volgende:
Hier is de optie kinderwagen zelfs niet bestaand...
Bij ons ook niet hoor. We hebben er 1 en verkopen is geen optie omdat het een cadeautje van mijn schoonmoeder was, maar Joris heeft er nog nooit ingelegen. De kinderwagen ligt op zolder achter het schot.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 18:19:43 #214
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_107302503
Iemand ervaring met het dragen na een keizersnede? Draak is nu 6 weken maar ik merk dat zodra ik haar langer dan een uurtje draag, ik pijn krijg in het 'gehavende' gebied. En de dag voelt het dan ook mega beurs aan. Zou dat nog beter worden? Of doe ik misschien iets verkeerd?
Ik draag in de FWCC, ik trek haar zo hoog mogelijk naar boven, en de doek zit ook goed strak om haar en mij heen.
Zo is dragen natuurlijk niet leuk, ik wil haar toch graag wat langer kunnen dragen ipv elke keer die ellendige kinderwagen overal mee naartoe sjouwen }:|
pi_107302623
Ik zou even Macka66 een pm sturen! NTS
pi_107303066
En NTS vergeet niet dat draak PAS 6 weken is, en je wel een forse buikoperatie gehad hebt.
Dat litteken heeft ook gewoon de tijd nodig.
Ik vind het al knap dat je met 6 weken na en keizersnede een uur kunt dragen!
pi_107303820
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:39 schreef p_iglet het volgende:
En NTS vergeet niet dat draak PAS 6 weken is, en je wel een forse buikoperatie gehad hebt.
Dát!
pi_107304368
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:39 schreef p_iglet het volgende:
dat dus :Y

en het wordt beter! echt waar :* maar je gaat nu net te ver en daar moet je mee oppassen! zittend kan trouwens wel prima ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_107308512
Ja nou, ik was na 6 weken blij als ik het 10 minuten volhield. En dat zonder keizersnede.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 28 januari 2012 @ 10:50:09 #220
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_107322372
Thanx voor de reacties dames! Ik zal het eens wat rustiger aan doen en afwachten hoe het zich ontwikkeld, ik wil gewoon weer veel te veel dus :@.
pi_107397215
Ik kon laatst voor 10 euro een ring sling overkopen, dochter vind het helemaal het einde!
Soms mag je rusten, maar opgeven nooit!
pi_107594300
Ik heb mijn Hoppediz Antigua en draagdoek ByKay te koop staan.
[OUD] Vraag en aanbod 89
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
  zaterdag 4 februari 2012 @ 14:26:45 #223
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_107594589
Oeh, ik kon na mijn KS ook niet dragen! In het begin was ik blij met 10 minuten, na een maand of 3/4 kon ik het een half uurtje volhouden. Maar pas na 4/5 maanden kon in echt een uur of langer met haar lopen. Ik heb het echt moeten opbouwen en rugdragen gaat nog altijd beter dan op de buik, al doe ik beide.

En ik ben geen pieperd, maar het gaat in het begin gewoon echt slecht, vooral binnen in de buik ging het dan zeuren,met uitzondering van de eerste paar weken toen het vooral de buitenkant was.
pi_107682407
Hier totaal geen last van mijn litteken met dragen, droeg twee weken na de geboorte al langere tijd achter elkaar. Wellicht scheelt het dat ik een mini had van 2,5 kg. Nu hij groter wordt ook geen last er van.

Ik heb van een vriendin een bondolino geleend. Heb er echter een beetje ruzie mee. Mijn mini verzuipt er als het ware in en ik krijg hem niet helemaal strak aangetrokken. Ik zag op een filmpje dat ik zijn voetjes op de band moet zetten, maar zijn voetjes glijden langzaam tussen de band en mijn buik. Herkent iemand dit en zijn er tips of suggesties?
  dinsdag 7 februari 2012 @ 17:03:16 #225
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_107718810
ik wilde ff een paar foto's met jullie delen. Titel: de kinderen en mijn MT van Girasol Mokka (omgebouwd door owlet)

En zo hebben ze samen gedanst O+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_107720049
Ohhh wat zijn ze leuk!!! metukim O+ O+ O+
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_107748418
Hallo allemaal,

'Nieuw' hier...

Ik heb mijn BabyBjorn Active pas verkocht i.v.m. de negatieve verhalen die ik las/hoorde over het 'bungelen van de beentjes'. Maar nu....welke schaffen we dan aan..........................

Geen idee!
Mijn formaat is ongeveer xs, mijn vriend ongeveer m, we willen allebij gaan dragen. Hij waarschijnlijk voor langere periode als ikzelf, het gaat mij echt om de eerste babytijd. Mijn uitgerekende datum is in mei, dus zo'n dikke is wellicht ook niet praktisch.

Is er zoiets als een draagdoeken- party ofzo? Haha. Zit er een draagconsulente in Eindhoven/Nuenen/Valkenswaard? Heeft iemand een gouden, duidelijk tip voor me?

Op internet is zo'n wir war aan info....

Hartelijk dank.
pi_107749245
In Den Bosch zit Babybij Je kunt ze mailen voor een advies of een consult en je kunt er ook kopen.

Wil je gaan dragen met een dragsysteem of een draagdoek?
pi_107781591
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:56 schreef WupWup het volgende:
In Den Bosch zit Babybij Je kunt ze mailen voor een advies of een consult en je kunt er ook kopen.

Wil je gaan dragen met een dragsysteem of een draagdoek?
Oi. Dat is een leuk winkeltje!
Ik twijfel nog heel erg over de aanschaf van een draagdoek eigenlijk. Ik zie vooral praktische voordelen bij bijvoorbeeld boodschappen doen, of binnenshuis lekker aanrommelen.
Het omdoen enzo, dat vind ik wel een beetje eng :@. Of is het iets waar je heel handig in wordt? Stomme vraag misschien hoor.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  donderdag 9 februari 2012 @ 09:57:05 #230
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_107782000
Kuukske, het omdoen kan je heel gemakkelijk oefenen met een knuffel of je gaat voor een draagconsult bij iemand langs.
Ik doe veel met youtube filmpjes, vooral die van Webkim zijn heel handig. Dan kan je bijna alle knopen zelf leren en doen, zeker alles op de buik is een makkie.

Ik heb ook een Beco drager, dat is geen doek, maar wel heel makkelijk om om te doen en je hoeft niets te knopen. Maar dat is handiger vanaf een maand of 3/4, voor de eerste maanden is een doek echt heel fijn en die kan je daarna ook nog heel lang gebruiken.

Op babybij staan ook filmpjes over alle dragers e.d.
pi_107782096
Ohja, oefenen met een knuffel. Slim! 3.gif.
Ik zal es op m'n gemakkie YouTuben vandaag. Bedankt! :)

Oehw, ik zie op YT wel een filmpje van die Bijenwinkel. Bungelen die beentjes nou in die draagdoek met de FWCC? Dat wil je toch juist niet? Of begrijp ik het verkeerd? :@

[ Bericht 31% gewijzigd door Kuukske op 09-02-2012 10:18:56 ]
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  donderdag 9 februari 2012 @ 10:06:06 #232
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_107782221
vraagje.. welke opties zijn er met een baby van 2 weken en een draagdoek van ergens tussen de 2.40/2.60m
pi_107784611

Met een schuifknoop kan ook. of gewoon een normale knoop op de schouders.
Of eventueel met ringen dus.
  donderdag 9 februari 2012 @ 12:25:31 #234
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107786748
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2012 09:41 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Oi. Dat is een leuk winkeltje!
Ik twijfel nog heel erg over de aanschaf van een draagdoek eigenlijk. Ik zie vooral praktische voordelen bij bijvoorbeeld boodschappen doen, of binnenshuis lekker aanrommelen.
Het omdoen enzo, dat vind ik wel een beetje eng :@. Of is het iets waar je heel handig in wordt? Stomme vraag misschien hoor.
Daar wordt je steeds handiger in naarmate je het vaker doet. Net als veters strikken of autorijden ;)
pi_107790549
Oh my word O+
Mijn Oscha Eden blue ice is binnen:

Ik vind hem echt prachtig O+ Voelt lekker stevig aan. Ik ben hem nu aan het wassen en dan morgen maar eens mupje erin doen. Even kijken of ik nog kan knopen :P
Mijn andere doeken gaan in de verkoop.
pi_107793855
Heel mooi :Y Ben benieuwd naar de actiefoto's!
pi_108009609
Mijn 5 weken oude zoontje slaapt overdag niet goed in zijn eigen bedje en is dus veel bij mij. Met een kind op de arm of op een kussen naast je ben je zelf nogal beperkt.

Een draagdoek lijkt me dan toch wel handig maar ik heb daar echt zo weinig verstand van..... daarnaast vind ik het ook best wel een investering. Het lijkt me ook nogal eng om een eerste keer je kind "op te binden" (toch bang dat ie er uit valt).

Wie kan mij helpen om een goede keuze te maken? Ik zie zelf door de bomen het bos niet meer.....
pi_108010009
Wil je een geweven of een rekbare doek? (met geweven kan je jaren dragen met rekbaar een paar maand.)
Of liever een goede ergonomische drager? En wat is je budget ongeveer?

Ik winkel graag bij http://www.dragenenzo.nl/
pi_108010134
Ik zie mezelf geen jaren dragen eigenlijk dus denk dat een rekbare doek dan wel voldoet. En tja, budget.... zo weinig mogelijk maar ik heb geen benul van wat zo'n doek kost eigenlijk. Als het voor een paar maanden is wil ik er geen 100 euro aan uitgeven zeg maar.....
pi_108010310
Kijk anders op marktplaats/ebay als je geen 100 euro's uit wil geven...maar moet ik wel zeggen ik vind mijn Zara elke euro waard O+
pi_108010374
Vraag het anders eens in V&A? Volgens mij heb ik er laatst nog wel een paar keer een rekbare doek voorbij zien komen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_108010383
Rekbare doeken zijn hier denk ik sowieso nog wel op het forum te vinden..
Laatst nog in de Vraag en aanbod,, van wie weet ik zo 1,2,3 niet.

Een niet rekbare doek kan je ook nu al mee dragen hoor en is ongeveer evenduur.
Dus mocht het bevallen kan je wel langer dragen.
pi_108010475
Oh en van de goedkopere merken ben ik het meest fan van lennylamb
En amazon en chimparoo is ook prima!

Die kom je hier tegen! http://www.draagkrachtigshop.nl/draagdoeken
pi_108010756
waar zitten de verschillen in al die typen doeken?
pi_108010809
en hoe kan ik dan het beste knopen? En kan dat dan met elk type doek?

zal ook in v&a vragen. Maar eerst kijken wat ik precies zoek....
pi_108010840
dat soort verschillen zijn heel persoonlijk, de 1 is dikker, de ander zachter.
De ene heeft net iets meer rek dan de ander.. Bij een eerste draagdoek zou ik vooral kiezen voor wat je gewoon graag wil dragen.
pi_108010861
Volgens mij is een rekbare doek wel iets goedkoper dan de gemiddelde geweven doek. En dan heb je niet meteen de moeilijke keus voor wat voor een soort te gaan. Waar de prijs ook nogal van afhankelijk is.

Ik kan me zo indenken dat je door de bomen het bos niet ziet in al die geweven doeken en je bang bent een doek te kopen die toch niet lekker knoopt/zit.
De rekbare doeken zijn allemaal ongeveer hetzelfde dacht ik?

edit: ah spuit elf :')
The way you rock'n'roll
pi_108010961
Kyara misschien bij een draagconsultant langs gaan om even te proberen?
Ik heb mijn Zara puur op uiterlijk uitgezocht..misschien niet het beste idee maar ik was gewoon helemaal verliefd op :@
pi_108010967
Innepin, draag jij nog met mijn indio eigenlijk? Foto O-)

Bitterend, ik ook grotendeels op uiterlijk hoor. We blijven vrouwen tenslotte :')
The way you rock'n'roll
pi_108011045
De soorten knopen hangen af van de soort doek..

Met rekbaar is er eigenlijk niet veel variatie, en je kan er ABSOLUUT!!!! niet mee rugdragen eventueel.
Voor Geweven doeken zijn een tiental soortenknopen, vaak krijg je er een instructie boekje bij, en anders staan in de op ook linkjes en zijn er genoeg filmpjes online.

Nee juist in een rekbare doek is het verschil wel heel erg duidelijk te merken DML.
Een rekbare doek van bijvoorbeeld een oudere lichting van draagdoek.nl (bykay) die hangt binnen no time op je knie,
Rekbare zijn ook ook tientallen soorten van.. En juist daarin zit veel verschil..
Sommige zijn zoo rekbaar dat je echt heel heel heel strak moet knopen wil het echt lekker zitten. (en dat is iets wat vaak mis gaat en daarom is een rekbare doek niet zo heel populair.)
pi_108011137
Ah kijk. Ik dacht altijd dat er weinig verschil in zit. Weer wat geleerd.
The way you rock'n'roll
pi_108011280
Dan krijg je zeg maar dit als je niet strak knoopt

Heel schattig maar ik vind het er dood eng uitzien :D
pi_108012205
en waar vind ik een draagconsulent? Via google of zijn er betere wegen?
pi_108012272
welke regio woon je?
pi_108012312
ik woon in Arnhem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')