quote:
Op maandag 19 december 2011 17:35 schreef CbassNL het volgende:[..]
Waarom vond je dit seizoen nou zo slecht? Op een paar matige geschreven scenario's na vond ik dit een topseizoen. Beter dan de vorige twee volgens mij. Er gebeurde veel, goede opbouw, toffe badguy, toffe crime scenes en een hele goede cliffhanger natuurlijk. Zelfs de verhalen eromheen met Louis, Quinn & Angel en zo konden me wel boeien. Dat hadden de vorige seizoenen veel minder. Ik vond dit echt één van de betere seizoenen, ondanks de slechte plottwist met Gellar en dat Dexter overal op een vage manier vanaf kwam. Maar de rest maakt het goed voor mij...
Na zes seizoenen waarin Dexter niets overkomt (behalve Rita's dood, maar zelfs daar kwam ie overheen/mee weg) wordt het uitermate voorspelbaar. Je weet nu dat Dexter toch niet gepakt wordt, dus is de spanning weg.
En inderdaad, er zijn teveel toevalligheden en slordigheden in de serie gekropen. Nu had Dexter daar altijd wel last van, maar nu begint het storend te worden. De "onthulling" dat Gellar allang overleden is, zag iedereen zo'n beetje allang aankomen. Debra die een verliefdheid op haar broer krijgt aangepraat slaat ook amper ergens op.
Dat Debra nu eindelijk te zien krijgt wat haar broer is, is mooi meegenomen, maar natuurlijk veel te laat. Het zal ongetwijfeld wel weer met een sisser aflopen.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.