Het verschilt per geval, maar het is geen zeldzaamheid dat mensen met een arbeidsverleden de regeling instromen. De hoogte van de Wajong-uitkering bedraagt 25 % van het minimumjeugdloon, als je nog van plan bent een vervolgopleiding te volgen. Het bedrag komt ongeveer overeen met het salaris dat je met 8 uur werken per week verdient.quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:45 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Dank je
Maakt het eigenlijk uit als je al een arbeidsverleden hebt?
Want ik ben bang dat die arts dan gaat zeggen omdat ik eerder heb gewerkt, dat ik dit gewoon moet doen.
En ja, ik zit nog op school. Zit in het examenjaar van de havo.
En dan valt me op dat vrouwen met een middelbare opleiding over het algemeen sneller in de gaten hebben dat ik die behoefte aan contact heb. Of ze merken dat ik anders ben. Dan proberen ze in het vervolg op een enigszins ondoorzichtige manier de boot af te houden. Bij de hoogopgeleiden gebeurt dat minder snel en ik denk dat het komt omdat we sneller bepaalde raakvlakken hebben en mijn beperking veel meer aan de oppervlakte blijft. Bij de kassa werken veel studentes.quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Alleenstaande mensen missen het kletscontact thuis eerder dan niet-alleenstaanden. Als de behoeft van een praatje dan toch bestaat, dan zullen alleenstaanden misschien eerder contact gaan vragen bij dienstverlenende momenten, zoals bij betalen bij de kassa. Ik merkte steeds dat je contact met die vrouwen op prijs stelt en soms teleurgesteld was als die ander er niet zo voor open stond. Daaruit proef ik toch dat je behoeft hebt aan wat contact. En dat is toch mooi?
[..]
Dat ervaar ik ook veel. Toen ik bij Alliander IM&ICT werkte was ook iedereen heel aardig en normaal en hadden ook geen vooroordelen e.d.quote:Op dinsdag 27 december 2011 20:37 schreef schaal_9 het volgende:
Het lijkt voor mijn gevoel wel of mensen met een hogere inschaling gemiddeld meer in zijn voor een praatje
Lastig om hier iets over te zeggen, ik zou eigenlijk zo'n praatje op beeld moeten zien. Feit is dat je eea zo ervaart zoals je het hier formuleert. Mijn indruk is dat je zeer bewust bent op het anders zijn, gezien de wetenschap die je over je zelf hebt. (zelfanalyse). Maar welk dynamiek heeft dat op je spontane contacten?quote:Op dinsdag 27 december 2011 20:37 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
En dan valt me op dat vrouwen met een middelbare opleiding over het algemeen sneller in de gaten hebben dat ik die behoefte aan contact heb. Of ze merken dat ik anders ben. Dan proberen ze in het vervolg op een enigszins ondoorzichtige manier de boot af te houden. Bij de hoogopgeleiden gebeurt dat minder snel en ik denk dat het komt omdat we sneller bepaalde raakvlakken hebben en mijn beperking veel meer aan de oppervlakte blijft. Bij de kassa werken veel studentes.
Het lijkt voor mijn gevoel wel of mensen met een hogere inschaling gemiddeld meer in zijn voor een praatje
Genoeg draken van hoogopgeleiden meegemaakt hoor. Het zijn juist die mensen die het spel erg hard spelen. Daar waait het vaak ook het hardst. Aan de andere kant heb je het plebs, en daar wordt je ook niet blij van.quote:Op dinsdag 27 december 2011 21:59 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat ervaar ik ook veel. Toen ik bij Alliander IM&ICT werkte was ook iedereen heel aardig en normaal en hadden ook geen vooroordelen e.d.
Dat was alvast een slok op de borrel! Jammer dat het werk voor jouw doen toch te belastend was. Het was best een mooie stap.quote:Op dinsdag 27 december 2011 21:59 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat ervaar ik ook veel. Toen ik bij Alliander IM&ICT werkte was ook iedereen heel aardig en normaal en hadden ook geen vooroordelen e.d.
Het meest ongunstige scenario is als een persoon alleen vreemd doet naar jou, maar naar anderen toe juist enthousiast is. Anderen weten zich in het begin geen raad, terwijl er in een later stadium alsnog een klik ontstaat. Grosso modo kan ik het met vrijwel alle collegas wel goed vinden. Ik denk dat ook de missie van de werkgever hierin een rol speelt. Ook weten ze mijn creativiteit op waarde te schatten.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Lastig om hier iets over te zeggen, ik zou eigenlijk zo'n praatje op beeld moeten zien. Feit is dat je eea zo ervaart zoals je het hier formuleert. Mijn indruk is dat je zeer bewust bent op het anders zijn, gezien de wetenschap die je over je zelf hebt. (zelfanalyse). Maar welk dynamiek heeft dat op je spontane contacten?
Dat heb ik wel gemerkt. Daardoor wordt het ook moeilijker om je een beeld van jou te vormen, maar het is jouw goed recht om terughoudend te zijn. Een kennis van mij met autisme, met wie ik vaak onenigheid heb, doet dat ook. Die jongeman is nog best berekenend en dat verwacht je niet van iemand die behoorlijk hulpbehoevend is.quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:33 schreef EchtGaaf het volgende:
Tja, verder ben ik terughoudend inderdaad met het posten van zeer concrete dingen. Ik verlang dit ook niet van jou, want posten op internet heeft ook wat nadelen. Buiten dat ik met dit account account post op meerder subfora en helaas op menig randdebiel stuit (buiten R&P overigens) wordt elders vaker dan lief is "lullig" gedaan met kwetsbaarheden die hier soms worden gepost. Dat heeft doen besluiten om waakzaam te blijven.
Ik hoop dat je daar begrip voor kan opbrengen.
Dat zijn inderdaad nare situaties. Zeker als dat vaker gebeurt en dat je een vast patroon in ontdekt. Maar dank je dat dit (alleen) met je ASS te maken heeft?quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:24 schreef schaal_9 het volgende:
Het meest ongunstige scenario is als een persoon alleen vreemd doet naar jou, maar naar anderen toe juist enthousiast is.
Veel mensen kijken ook eerst de kat uit de boom. Reken maar dat dit bij anderen ook gebeurt. Soms moet je iemand ook eerst een beetje leren kennen.quote:Anderen weten zich in het begin geen raad, terwijl er in een later stadium alsnog een klik ontstaat.
Dan heb je ontzetten veel geluk dan. Je zoekt ze immers niet uit, iedere werkende krijgt zxe gewoon door de strot gedrukt. Statistisch zitten er altijd etterbakken en draken bij. Zelfs sociopaten. .quote:Grosso modo kan ik het met vrijwel alle collegas wel goed vinden.
Toch denk ik dat in iedere organisatie met ellebogen worden gewerkt. Vergeet niet dat ook schijnrituelen plaatsvinden op de werkvloer. Dat mensen elkaar wel feliciteren maar intussen wel aan de stoelpoten van anderen zagen of vliegen aan het afvangen zijn. Roddels/achterklap...quote:Verder wordt het spel niet zo hard gespeeld. Mensen krijgen volop felicitaties als ze een carrièrestap maken. Hoewel er met financiële middelen gewerkt wordt, heerst er geen werkcultuur waar het vooral om geld draait.
Dan noem je er ook een hond hequote:Op woensdag 28 december 2011 12:16 schreef Auti het volgende:
Ik hou meer van honden dan van mensen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hachiko
Daar heb je wel gelijk in ja, eigenlijk zitten overal wel rotte appels tussen.quote:Op woensdag 28 december 2011 13:30 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Dan noem je er ook een hond he
Dit gedeelte herken ik wel. Dan word ik wat te fel zeg maarquote:Op woensdag 28 december 2011 00:07 schreef summer2bird het volgende:Op een gegeven moment pakte mijn moeder een schilderij dat ik gemaakt had op en maakte er grapjes over.
Ik vroeg of ze het terug kon zetten. Het stond niet op dezelfde plek.
Maar ik zei dat waarschijnlijk te bot.
Heb de hele avond ruzie met ze gehad, vooral met mijn vader.
Ik had echt geen idee wat ik verkeerd deed. En ik bedoelde het echt niet zo.
Maar zo kwam het dus wel over.
Ik bedoelde het echt niet zo.
Stomme is, dat dit soort dingen echt heel vaak gebeuren.
Of dat ik heel dreigend overkom of heel boos terwijl dat absoluut niet de bedoeling is.
Houd in het achterhoofd dat je je veel op minder positieve tot negatieve ervaringen baseert. Hierdoor kun je een vertekend beeld vormen. Ik heb slechts ervaring met één werkgever, maar het valt reuze mee. Dat zie je bijvoorbeeld terug in de sfeer tijdens afdelingsuitjes.quote:Op woensdag 28 december 2011 12:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Toch denk ik dat in iedere organisatie met ellebogen worden gewerkt. Vergeet niet dat ook schijnrituelen plaatsvinden op de werkvloer. Dat mensen elkaar wel feliciteren maar intussen wel aan de stoelpoten van anderen zagen of vliegen aan het afvangen zijn. Roddels/achterklap...
quote:Op woensdag 28 december 2011 12:16 schreef Auti het volgende:
Ik hou meer van honden dan van mensen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hachiko
quote:Op woensdag 28 december 2011 19:43 schreef hoorbuis het volgende:
Hee,
Ik heb hier al wat rondgeleesd. Heb ASS, dus wil even hoi zeggen mensen die hetzelfde hebben.
Goed genoeg, net lekker gegamed en zometeen naar de supermarkt en daarna eten maken. En vanavond ga ik weer darten kijkenquote:Op donderdag 29 december 2011 14:47 schreef summer2bird het volgende:
Zo. Gesprek met de arbo arts zit erop.
Viel mee, ik had echt zoiets verwacht van "welke aankomende luie uitkeringstrekker zit er nu voor me?!"
Maar die vrouw kon me heel goed begrijpen.
Ze heeft me volledig afgekeurd.
En ik hoef ook niet voor een 2de gesprek te komen.
Pfoej, ben blij dat het erop zit.
straks beginnen de dagen van stress en horror weer. Vuurwerkmet name knalvuurwerk.
Hoe is het met jullie?
Dat komt bekend voor. Met het bijbehorende fijne kerst/oudjaar/nieuwjaar/beste wensen/etc.quote:Op maandag 26 december 2011 21:34 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Niet voor iedereen. 2 januari heb je bij veel werkgevers nog het handen schudden (soms zoenen) in verband met de nieuwjaarwensen. Die dag neem ik sowieso altijd vrij. Daarna moet ik nog wat verjaardagen afwerken, maar voor de meesten is het dan weer de normale gang van zaken.
hoi :-)quote:Op woensdag 28 december 2011 19:43 schreef hoorbuis het volgende:
Hee,
Ik heb hier al wat rondgeleesd. Heb ASS, dus wil even hoi zeggen mensen die hetzelfde hebben.
Kijk eens! gefeliciteerd met de toekenning!quote:Op donderdag 29 december 2011 14:47 schreef summer2bird het volgende:
Zo. Gesprek met de arbo arts zit erop.
Viel mee, ik had echt zoiets verwacht van "welke aankomende luie uitkeringstrekker zit er nu voor me?!"
Maar die vrouw kon me heel goed begrijpen.
Ze heeft me volledig afgekeurd.
En ik hoef ook niet voor een 2de gesprek te komen.
Pfoej, ben blij dat het erop zit.
straks beginnen de dagen van stress en horror weer. Vuurwerkmet name knalvuurwerk.
Hoe is het met jullie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |