abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 december 2011 @ 03:20:46 #76
104871 remlof
Europees federalist
pi_105406890
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 03:19 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Dan valt Antwerpen ook buiten de boot. Je gaat je als goede Nederlandse ondernemerschap niet buitenspel zetten natuurlijk. Hiermee heeft NL als staat altijd een gegarandeerde omzet en daarmee zijn onafhankelijkheid.
Je wou de Westerschelde afsluiten voor het verkeer naar Antwerpen? :D
pi_105406901
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 03:18 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Deels waar.... we gaan van productie over naar een dienstverlenende sector.
Uitblinken in dozen schuiven is een beetje industriële revolutie activiteit. We kunnen niet zonder, zeker waar, maar er zijn hoogwaardigere economische activiteiten.
Seculier-Fundamentalistisch
pi_105406904
volgens mij is TS gewoon uit op aandacht.
wie gelooft er nu nog in een derde wereldoorlog. Alles in stabiel in de wereld. Geen oorlog, geen geld problemen, geen fossiele brandstoftekorten. Alles gaat zo als het gaan moet. Geen racisme, geen niks. Negers zijn meer racistisch dan blanken...dat is een goed teken.
pi_105406906
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 03:16 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Vraag: willen wij dan zo graag transport land zijn?

Beetje lubbers jaren '80 propaganda. Maar zo erg veel contribueert dat hele haven gebeuren niet, en de footprint op onze infrastructuur is daardoor enorm groot.
Hiermee vergis je mi enorm. Door het water kan je enorme hoeveelheden goederen voor een lage prijs vervoeren. Vrachtwagen/trein kan daar nooit op concurreren. 1/3 van Europese inwoners zijn daardoor zeer makkelijk te bereiken.
pi_105406915
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 03:22 schreef JoepdeFarizeeer het volgende:
volgens mij is TS gewoon uit op aandacht.
wie gelooft er nu nog in een derde wereldoorlog. Alles in stabiel in de wereld. Geen oorlog, geen geld problemen, geen fossiele brandstoftekorten. Alles gaat zo als het gaan moet. Geen racisme, geen niks.
Verkeerde account, gast ;)
  zaterdag 10 december 2011 @ 03:24:59 #81
104871 remlof
Europees federalist
pi_105406924
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 03:23 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Verkeerde account, gast ;)
_O-
pi_105406926
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 03:22 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Hiermee vergis je mi enorm. Door het water kan je enorme hoeveelheden goederen voor een lage prijs vervoeren. Vrachtwagen/trein kan daar nooit op concurreren. 1/3 van Europese inwoners zijn daardoor zeer makkelijk te bereiken.
Water buiten beschouwing gelaten :)

De footprint van die vervoersactiviteiten valt mee.
  zaterdag 10 december 2011 @ 03:25:38 #83
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_105406934
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2011 03:15 schreef remlof het volgende:

[..]

Hamburg en Antwerpen kunnen zo de positie van Rotterdam overnemen als je de grenzen dichttimmert hoor.
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 december 2011 03:19 schreef remlof het volgende:

[..]

En, vergelijk de groei van de Deense economie eens met de Nederlandse sinds 2001? Wie deed het beter?
Economie kun je zelf aanjagen...

http://www.tradingeconomi(...)vernment-debt-to-gdp
http://www.tradingeconomics.com/denmark/government-debt-to-gdp

Zie je nu enig verschil met de euro ? of ++punten. Na 2008 ik niet.
  zaterdag 10 december 2011 @ 03:26:26 #84
89730 Drugshond
pi_105406945
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 december 2011 03:20 schreef remlof het volgende:

[..]

Je wou de Westerschelde afsluiten voor het verkeer naar Antwerpen? :D
Nationalisme is protectionisme en je reactie is misschien net zo ondenkbaar als mijn mogelijke gevolg, maar verkeerd baggeren scheelt al wat.
pi_105406956
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 03:27 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Nationalisme is protectionisme en je reactie is misschien net zo ondenkbaar als mijn mogelijke gevolg, maar verkeerd baggeren scheelt al wat.
Protectionisme tegen wat?

ga me niet vertellen dat jij trots ondervindt in je geboorteplaats sec omdat je daar geboren bent zonder je eigen inbreng.
  zaterdag 10 december 2011 @ 03:29:03 #87
104871 remlof
Europees federalist
pi_105406957
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 03:25 schreef Drugshond het volgende:

[..]

[..]

Economie kun je zelf aanjagen...

http://www.tradingeconomi(...)vernment-debt-to-gdp
http://www.tradingeconomics.com/denmark/government-debt-to-gdp

Zie je nu enig verschil met de euro ? of ++punten.
Het is niet te vergelijken, Denemarken is gewoon een kutlandje op het wereldtoneel, Nederland is de 16e qua grootte van de economie.
  zaterdag 10 december 2011 @ 03:30:41 #88
104871 remlof
Europees federalist
pi_105406970
Niet dat Nederland ook niet een kutlandje is trouwens :')
pi_105406972
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 03:25 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

[quote]Water buiten beschouwing gelaten :)
En daarmee mi de onafhankelijkheid van Europa
  zaterdag 10 december 2011 @ 03:31:56 #90
89730 Drugshond
pi_105406975
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 december 2011 03:29 schreef remlof het volgende:

[..]

Het is niet te vergelijken, Denemarken is gewoon een kutlandje op het wereldtoneel, Nederland is de 16e qua grootte van de economie.
Natuurlijk is dat wel te vergelijken. Hoe wil je anders een referentiekader aanbrengen.
pi_105406976
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 03:29 schreef JoepdeFarizeeer het volgende:

[..]

Protectionisme tegen wat?

ga me niet vertellen dat jij trots ondervindt in je geboorteplaats sec omdat je daar geboren bent zonder je eigen inbreng.
Als ik een uitspraak doe hoop ik toch zelf niet altijd zo te zijn.

Maar deel je mijn mening dan niet dat nationalisme leidt naar protectionisme? Het kan overigens je wel naar de wereldtop brengen als ik Zuid Korea bekijk.
  zaterdag 10 december 2011 @ 03:33:08 #92
89730 Drugshond
pi_105406983
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 03:30 schreef johnnylove het volgende:

[..]

En daarmee mi de onafhankelijkheid van Europa
Want toen we nog geen europa hadden, verscheepten we nooit wat over onze binnenrivieren. ;)

Ook koppelverkoop: wil je economische grensverdragen, DAN moet je europa in z'n volle glorie.

Maar zo werkt het niet natuurlijk ;)
pi_105407010
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 03:33 schreef Drugshond het volgende:
Nou. op die fiets... Ik ben Brabander... probeer daar maar een ander product van te maken.
Nee, niet nodig, hufterige Hollanders hebben we al genoeg ;)
  zaterdag 10 december 2011 @ 03:38:49 #95
89730 Drugshond
pi_105407024
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 03:36 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Nee, niet nodig, hufterige Hollanders hebben we al genoeg ;)
De fixatie op de Randstad gaat volkomen voorbij aan de vooraanstaande plaats die de Noord-Brabantse stedelijke regio's, en dan vooral Brainport Eindhoven, inmiddels hebben ingenomen. Een paar cijfers. Noord-Brabant heeft een aandeel van 25 procent in de Nederlandse export. Noord-Holland en Zuid-Holland hebben elk beide een aandeel van 21 procent. De helft van de economische groei in Nederland komt inmiddels uit kennisinvesteringen. Een indicator voor de ontwikkeling van de kenniseconomie vormen private research & development-activiteiten (onderzoek en ontwikkeling). De regio Eindhoven heeft daarvan met een aandeel van 36 procent (circa 2 miljard euro per jaar) in Nederland de grootste concentratie. Na Amsterdam is Eindhoven uitgegroeid tot de tweede economie van ons land. Als wij kijken naar stedelijke regio's met economische groeikracht, wordt de A2-zone (Amsterdam, Utrecht, Den Bosch, Eindhoven) steeds relevanter. Vastgoedprijzen en demografische ontwikkelingen weerspiegelen deze verschuiving
---------------------------------
Dikke lul 3 bier.
pi_105407035
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 03:33 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Want toen we nog geen europa hadden, verscheepten we nooit wat over onze binnenrivieren. ;)

Ook koppelverkoop: wil je economische grensverdragen, DAN moet je europa in z'n volle glorie.

Maar zo werkt het niet natuurlijk ;)
Daar gaat het toch niet om als inwoner van NL zijnde? Die handel loopt toch wel door hebben we ondertussen wel geleerd. Daar hebben we geen inwisselbaar incompetent, corrupt wangedrocht voor nodig genaamd EU
pi_105407046
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 03:38 schreef Drugshond het volgende:

[..]

De fixatie op de Randstad gaat volkomen voorbij aan de vooraanstaande plaats die de Noord-Brabantse stedelijke regio's, en dan vooral Brainport Eindhoven, inmiddels hebben ingenomen. Een paar cijfers. Noord-Brabant heeft een aandeel van 25 procent in de Nederlandse export. Noord-Holland en Zuid-Holland hebben elk beide een aandeel van 21 procent. De helft van de economische groei in Nederland komt inmiddels uit kennisinvesteringen. Een indicator voor de ontwikkeling van de kenniseconomie vormen private research & development-activiteiten (onderzoek en ontwikkeling). De regio Eindhoven heeft daarvan met een aandeel van 36 procent (circa 2 miljard euro per jaar) in Nederland de grootste concentratie. Na Amsterdam is Eindhoven uitgegroeid tot de tweede economie van ons land. Als wij kijken naar stedelijke regio's met economische groeikracht, wordt de A2-zone (Amsterdam, Utrecht, Den Bosch, Eindhoven) steeds relevanter. Vastgoedprijzen en demografische ontwikkelingen weerspiegelen deze verschuiving
Dikke lul 3 bier.
Je vergeet het brainport van de wereld!! De allerslimste regio van de wereld!

quote:
Brainport regio Eindhoven is ook 'de slimste' op basis van onder andere de volgende prestaties:
De helft van alle Nederlandse uitvindingen komt uit Brainport, gemeten aan de hand van het aantal Nederlandse patenten;
Brainport loopt voorop in toptechnologie en open innovatie gezien de hoge uitgaven aan onderzoek en ontwikkeling: bijna een derde deel van alle R&D uitgaven in Nederland;
Brainport weet veel nieuwe banen te creëren: 20% van de - hoogopgeleide - beroepsbevolking heeft een baan die in de afgelopen drie jaar is gecreëerd en in totaal werken 400.000 professionals hard aan de economische groei.
pi_105407060
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 03:38 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dikke lul 3 bier.
Ik woon weliswaar in de randstad, maar ik neem niet echt een fixatie op waar. Dat de meeste middelen naar de drukst bevolkte gebieden in NL gaat lijkt me niet meer dan logisch.

Leuk om te weten voor de rest. Dat Eindhoven het zo goed doet wist ik niet.

Misschien dacht je dat ik suggereerde dat Brabant achterloopt of zoiets? Dat was niet de bedoeling ;)

Meer dat brabanders hollanders vaak hufterig vinden, en ik, - ik heb jaren in brabant gewerkt en het was de leukste werkkring die ik ooit gehad heb, meest 'menselijk' :) - ik begrijp dat jullie dat vinden ;)
pi_105407076
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 03:40 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Daar gaat het toch niet om als inwoner van NL zijnde? Die handel loopt toch wel door hebben we ondertussen wel geleerd. Daar hebben we geen inwisselbaar incompetent, corrupt wangedrocht voor nodig genaamd EU
Dan zijn wij het met elkaar eens :Y
pi_105407100
we dwalen af, mensen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')