Nou dat was even fijn testen of het werkte met die livestream via twitch.tv. Heb helaas wel de video verwijderd, aangezien ik itunes op de achtergrond aan had staan en ik geen zin heb in copyrightgezeur. Zal binnenkort wel een keer weer gaan streamen, maar dan zonder muziek.
Voor de geinteresseerden: Ik heb gestreamd op mijn Mac mbv de volgende software:
•
CamTwist (gratis tool om desktop te capturen);
•
Soundflower (softwarematige audiodriver - gratis);
•
Audio Hijack Pro (programma om inputs van vescheidene bronnen - programma's, microfoon etc - door te sturen naar soundflower - betaalapplicatie)
•
Adobe Flash Media Live Encoder (daadwerkelijke encoder voor de livestream, gebruikt CamTwist voor beeld als
input en Soundflower device voor audio - gratis)
Daarnaast kun je via
justin.tv een config file downloaden die je kan gebruiken in Flash Media Server zodat de Media Server weet waarna hij de stream moet outputten. Config file zie je alleen als je bent geregistreerd en ingelogd.
Handige videotutorial is hier te bekijken:
Jeffrey Murdoch: I am nearly thirty you know. I am not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying nipples or gusset. Or, or, Did you know you can make candles out of human fat