Vijf maanden geleden deed er zich een akkefietje voor mijn deur voor. Mijn vader die mij kwam bezoeken werd agressief benaderd door een klant van een coffeeshop iets verderop. Die gozer beweerde dat mijn vader bij het fileparkeren zijn auto had geraakt en nu schade had aan de achterbumper. Mijn vader geloofde het niet en het mondde uit in een conflict waarbij ik die gozer met veel kracht moest tegenhouden omdat hij mijn vader te lijf wilde gaan. Uiteindelijk heb ik ze beide bedaard gekregen en hebben ze de schadeformulieren ingevuld en opgestuurd naar verzekeringsmaatschappijen.
Een paar maanden later werd ik benaderd door die gozer. Hij stond mij hoogstwaarschijnlijk op te wachten bij de deur. Hij vroeg mij waarom hij nog niets had gehoord van de verzekering en beweerde dat mijn vader een oplichter was. Opmerkelijk is dat hij beweerde twee weken na het incident aangereden te zijn door een advocaat en dat diegene wel zo netjes was om alles snel te regelen. Hij was enigszins opgelaten, maar ik heb hem rustig te woord gestaan en beloofde hem later op de dag terug te bellen. Uiteindelijk heb ik hem het referentienummer van de zaak gegeven en hij zei dat hij het zou regelen met de verzekering. Verder maakte ik hem duidelijk dat wij nu geen partijen meer zijn in deze kwestie, maar dat de verzekeringsmaatschappijen het maar moesten uitvechten.
Gisteren had ik vijf gemiste oproepen van die gozer. Hij probeerde mij te bereiken nadat hij een gesprek had gehad met mijn vader (hoe the fuck komt die gast aan zijn telefoonnummer). Van mijn vader hoorde ik dus dat de verzekering niet zijn schade wilt vergoeden, omdat er niet genoeg bewijs zou zijn geweest dat mijn vader ervoor verantwoordelijk was. Die hoerenzoon kwam dus verhaal halen, noemde mijn vader een oplichter en beloofde hem op te zoeken en neer te steken. Bovendien zei hij, weet ie waar zijn zoon (ik dus) woont en hem wel even zal opzoeken als er niets gebeurd. Mijn vader is hier, heel begrijpelijk, erg van geschrokken. Ikzelf wil aangifte doen bij de politie, maar mijn vader is bang voor represailles, niet om het allerminst dat ook zijn kinderen bedreigd worden.
Vandaag heb ik telefonisch contact opgenomen met de politie om advies in te winnen. Kort gezegd, hij drong erop aan dat wij aangifte deden en dat angst geen reden moest zijn om deze gast zijn gang te laten gaan. Enfin, mijn vader werd net gebeld door die kankerlijer. Hij kwam zijn excuses aanbieden en zei dat ie spijt had van zijn bedreigingen. Op de één of andere manier heeft ie mijn vader toch zo ver te krijgen dat ie 200 euro gaat overmaken.
Mijn vader is opgelucht dat ie het achter zich kan laten aangezien het een moeilijk jaar voor ons is geweest. Ik daarentegen, wil nog gewoon aangifte bij de politie of die klootzak gewoon een keer op zoeken en vragen waar die bedreigingen voor nodig waren. Wat denken jullie?