Nooit van gehoord, is dat iets nieuws?quote:Op donderdag 8 december 2011 16:58 schreef Chillerd het volgende:
Vloegen is het veiligste vervoermiddel, punt.
Met niks verder..quote:Op donderdag 8 december 2011 17:05 schreef Falco het volgende:
Hoe zit het dan met de trein? Word je dan ook panisch?
Verder alles wat hierboven staat.
Een vliegend vliegtuig wil je ook niet uit hoor, geloof me.quote:Op donderdag 8 december 2011 16:57 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Nuttige toevoeging..
Mijn moeder heeft ook al een hele tijd vliegangst omdat ze bang is dat ze er niet uit kan. Toevallig is ze net precies vertrokken voor een weekend Rome en gaat ze hier per vliegtuig naar toe.
Ze is nog steeds wel aardig bang maar ik denk dat je gewoon de confrontatie aan moet gaan.
Totdat je neerstort. Dan gaat het opeens hard. Sta je daar wel genoeg bij stil?quote:Op donderdag 8 december 2011 17:16 schreef betonronde het volgende:
Weet je ik had sinds mn 15e niet gevlogen, ben nu 45. Omdat we altijd met de auto verder op vakantie gingen naar bv spanje. Van de zomer weer eens gevlogen, ik zit daar in het vliegtuig, en ik denk als we neerstorten is dit het einde....En nee hoor, als je eenmaal vliegt is er geen bal aan !!
Dan gaat het toch wel vlug, en ben je waarschijnlijk snel dood en merk je er niks meer van, zo ben ik hoor.quote:Op donderdag 8 december 2011 17:17 schreef eriksd het volgende:
[..]
Totdat je neerstort. Dan gaat het opeens hard. Sta je daar wel genoeg bij stil?
Nou, er gaat toch wel een tijdje aan vooraf hoor. Dat merk je echt wel.quote:Op donderdag 8 december 2011 17:19 schreef betonronde het volgende:
[..]
Dan gaat het toch wel vlug, en ben je waarschijnlijk snel dood en merk je er niks meer van, zo ben ik hoor.
Vliegangst therapie? mmmmzquote:Op donderdag 8 december 2011 17:23 schreef dawg het volgende:
niemand die even de moeite neem op mijn link te klikken?
nee, ik heb geen aandelen.
Dat bedoel ik ook.quote:Op donderdag 8 december 2011 17:24 schreef IBAZ het volgende:
Vliegen in een vliegtuig dat neerstort is inderdaad geen goed idee. Zolang je een vliegtuig neemt dat keurig landt is er geen vuiltje aan de lucht. Overigens geldt hetzelfde principe ook bij zinkende boten, verongelukte bussen, treinen en automobielen. Om maar te zwijgen over motorfietsen en brommers en zelfs fietsen.
Of op de bodem van de oceaan.quote:Op donderdag 8 december 2011 17:20 schreef Fokpop het volgende:
Leg je er bij neer dat het niet lukt zonder medicijnen, bedwelm jezelf op die dag, en zie er verder niet zo meer tegen op, die dag zul je toch niet meekrijgen, je wordt wakker en je bent lekker in Zuid-Amerika!
Dit weet ik dus ook. Dat controle verlies maakt mijn angsten ook sterker. En als er al een ongeluk zou gebeuren is de kans dat je dood bent.. heel groot. Het voelt heel onnatuurlijk, als mens (landdier) zo hoog in de lucht.quote:Op donderdag 8 december 2011 17:21 schreef betonronde het volgende:
en ALS het dan fout mocht gaan kun je er toch geen bal aan veranderen, want jij hebt die stuurknuppel toch niet in je handen, je zult je moeten overgeven aan de stuurkunsten van die ene of twee piloten voor in.
Oh ja, maar zoals ik al zei.. ik ben op dat gebied hopeloos.quote:Op donderdag 8 december 2011 17:23 schreef dawg het volgende:
niemand die even de moeite neem op mijn link te klikken?
nee, ik heb geen aandelen.
paar familieleden hebben dat gedaan en vliegen nu. weliswaar nog geen verre afstanden maar het begin is er. voorheen zouden ze nog niet eens in een vliegtuig stappen wat niet eens zou kunnen vliegen.quote:
Blijkbaar dan toch effect..!quote:Op donderdag 8 december 2011 17:26 schreef dawg het volgende:
[..]
paar familieleden hebben dat gedaan en vliegen nu. weliswaar nog geen verre afstanden maar het begin is er. voorheen zouden ze nog niet eens in een vliegtuig stappen wat niet eens zou kunnen vliegen.
Ik snap het niet, waarom is die boot geen optie als je vliegangst zo extreem is en je verder nauwelijks ergens bang voor bent? Dan is een boottochtje van een week toch gewoon relaxt zonder dat je je angst in de ogen hoeft te kijken?quote:Op donderdag 8 december 2011 16:53 schreef Clarke. het volgende:
Ik heb dus last van extreme vliegangst..
...
(knip)
...
Nu ga ik deze zomer emigreren naar het buitenland (overzees) en moet dus weer vliegen. Met de boot of zo is geen optie, week(en) onderweg zijn daarmee lijkt mij nóg erger.
...
(knip)
...
Ik voel me gewoon dommer dan dom om zo bang te zijn voor iets dat veiliger is dan autorijden. En daarbuiten ben ik ook nauwelijks bang.. voor wat dan ook. ....
Maar hoe kan je daar zo blind van uitgaan? Dat alles in orde is. Als er iets mis gaat is het bijna altijd door een menselijke fout. Dus je stopt je leven/vertrouwen in iets vol onzekerheden, er van uitgaand dat alles "wel oké zal zijn". Nee, ik kan dan niet rustig een boekje gaan lezen hoor..quote:Op donderdag 8 december 2011 17:24 schreef IBAZ het volgende:
Vliegen in een vliegtuig dat neerstort is inderdaad geen goed idee. Zolang je een vliegtuig neemt dat keurig landt is er geen vuiltje aan de lucht. Overigens geldt hetzelfde principe ook bij zinkende boten, verongelukte bussen, treinen en automobielen. Om maar te zwijgen over motorfietsen en brommers en zelfs fietsen.
Wijze woordenquote:Op donderdag 8 december 2011 17:07 schreef Canillas het volgende:
Je wilt van de angst af maar het is juist de bedoeling dat je hetgeen wat de angst oproept doet mét de angst. De angst is een signaal; ik ga iets doen waar ik niet zeker van ben. Dat gevoel ben je aan het bestrijden geweest, dat werkt niet, je bent het aan het rationaliseren geweest; werkt ook niet. Het is er namelijk en daar zijn redenen voor en dat mag er allemaal zijn.
Het blijft een drempel zolang je je tegen het gevoel verzet, je kan aan jezelf laten zien dat het gevoel je niet teveel kan worden; het is een groot gevoel, heftig en het is veel maar het is niet teveel.
Hoe zou het vliegen gaan wanneer je het gevoel volledig zou accepteren, niks deed om er vanaf te komen en het er zonder oordeel te laten zijn?
Die boot is geen optie omdat die ook kan zinken.quote:Op donderdag 8 december 2011 17:28 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Ik snap het niet, waarom is die boot geen optie als je vliegangst zo extreem is en je verder nauwelijks ergens bang voor bent? Dan is een boottochtje van een week toch gewoon relaxt zonder dat je je angst in de ogen hoeft te kijken?
Het klinkt zo op mij alsof je je extra in die angst wil wentelen, expres de logische oplossing wegwuift, alsof je geen oplossing wil?
Ja, maar dan is het toch gelul dat ie claimt voor nauwelijks iets anders bang te zijn dan vliegen?quote:Op donderdag 8 december 2011 17:29 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Die boot is geen optie omdat die ook kan zinken.
Auto heeft een nog grotere kans om te verongelukken en daar heeft TS toch ook geen problemen mee?quote:Op donderdag 8 december 2011 17:29 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Dat is denk wel zo, maar misschien acht de TS wel de kans groter om gered te worden van een zinkende boot, dan een crashende boeing.quote:Op donderdag 8 december 2011 17:29 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Omdat in een auto het gevoel/de illusie van controle groter is dan wanneer je dat uit handen geeft in een vliegtuig waar je moet je gaan zitten en het je laten overkomen.quote:Op donderdag 8 december 2011 17:31 schreef DeZoektocht het volgende:
[..]
Auto heeft een nog grotere kans om te verongelukken en daar heeft TS toch ook geen problemen mee?
Hm dat is meer persoonlijk. Ehm ja mijn opa was net als ik erg bang voor vliegen en is een aantal jaar geleden met de boot naar Brazilië gegaan.. maar hij is onderweg ziek geworden en gestorven omdat hulp niet snel genoeg kon komen. Ik ben er verder niet bang voor.. ga ook wel met de boot naar een schiereiland of Denemarken maar dit is te.. pijnlijk? Maar oke. Enkel vliegen dus ja.quote:Op donderdag 8 december 2011 17:31 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Ja, maar dan is het toch gelul dat ie claimt voor nauwelijks iets anders bang te zijn dan vliegen?
Het is tegenstrijdig. Een auto kan ook botsen, zoals al geconstateerd.
Dat dachten die mensen in die Air France vlucht ook!!quote:Op donderdag 8 december 2011 17:46 schreef Pluckie het volgende:
Concentreer je voor en tijdens de vlucht vooral op de mooie jaren die je in Zuid-Amerika ongetwijfeld gaat meemaken, in plaats van je volledig te focussen op die ene kleine erg minuscule kans dat het onderweg misschien wel eens fout zou kunnen gaan.
Of in een vorig leven, kan het meteen naar TRU.quote:Op donderdag 8 december 2011 17:31 schreef Strani het volgende:
Misschien zou je ook regressie-therapie kunnen gebruiken om te zien of er in je jeugd iets is geweest wat dit zou kunnen hebben veroorzaakt?
Ik bedoel je echt niet te stangen hoor, maar ik vind je verhaal bloedserieus niet kloppen.quote:Op donderdag 8 december 2011 17:43 schreef Clarke. het volgende:
[..]
Hm dat is meer persoonlijk. Ehm ja mijn opa was net als ik erg bang voor vliegen en is een aantal jaar geleden met de boot naar Brazilië gegaan.. maar hij is onderweg ziek geworden en gestorven omdat hulp niet snel genoeg kon komen. Ik ben er verder niet bang voor.. ga ook wel met de boot naar een schiereiland of Denemarken maar dit is te.. pijnlijk? Maar oke. Enkel vliegen dus ja.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |