abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 december 2011 @ 09:33:36 #201
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_105809633
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2011 07:47 schreef debuurvrouw het volgende:
Even iets heel anders: een vraag voor de juffen denk ik. Wat is de reden om dingen 'anders' te noemen dan gebruikelijk? Ik zie een spellingbriefje liggen waar op staat:vervoegen naar de tijd van toen. Waarom niet gewoon: voltooid verleden tijd? Of is dit alleen bij ons op school?

Ik verbaas me daar al langer over. Net-als-woorden, en ik weet even verder geen voorbeeld. Lijkt me zo verwarrend? Maar ik heb er duidelijk geen verstand van, dus daarom de oprechte vraag wat de reden daarvoor is ( we hebben het over groep 7)
Niet iedere methode heeft dat,taaljournaal geloof ik wel. Geen idee eigenlijk waarom.Wrs denken ze dan dat de kinderen de bedoeling vd oefening beter begrijpen ofzo.

een aantal 8e groepers vindt dat lastig,terwijl een ander voltooid verleden tijd een onmogelijke term vinden en weer anderen vullen zonder te lezen de oefening in.

Ik geef het 8 tijden lesje niet aan alle 8e groepers,want bij een aantal veroorzaakt het alleen maar verrwarring.
  dinsdag 20 december 2011 @ 09:38:31 #202
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105809777
Nou, dat lijkt mij dus ook. Maar ook met het oog op de middelbare school. Ik zie dat voor me. Zoek het synoniem voor.... Het wattes?? Ooooooh een net-als-woord, zeg dat dan. :+

toch eens vragen of de methode op een gegeven moment wel over gaat op de algemeen geldende term.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 20 december 2011 @ 09:41:47 #203
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_105809874
Definitieswerkjes om woorden als synoniemen te leren moet wel iedereen doen. De meeste kinderen hebben geen moeite met het leren van die werkjes. Dan hebben ze het maar een keer geleerd en gehoord.
  dinsdag 20 december 2011 @ 09:56:24 #204
144006 chacama
Ondernemend!
pi_105810251
Jeutje, wat gaan jullie hard.

Stiemie, fijn om te lezen dat er vooruitgang zit in de ogen. Jammer dat je moet gaan plakken, maar hopelijk is ze er snel vanaf!

Die taaldingen zeggen me nog niets, zal eens kijken in de vakantie in Fleur d'r boeken hoe het bij haar zit.

Hier worden de zieke juffen ook door elkaar vervangen. Dan komt er een juf die normaal vrij zou zijn invallen voor haar collega. Gelukkig komt het niet zo heel vaak voor.

Vakantie en rimte. Ja, daar zijn ze hier allebei heeeeeel hard aan toe. Fleur telt letterlijk af en Maud vraagt elke dag of ze nog naar school moet....nog 3 dagen.... Qua ritme heeft Fleur me grvraagd om per dag een schema te maken zodat ze weet waar ze aan toe is. Dus van opstaan tot slapen staat alles zo ong. in plaatjes op een a-4 en dat voor 3 weken. De vakantie staat nu dus letterlijk in het teken van rust en regelmaat. Als het goed is krijg ik dus geen vragen van wat gaan we doen.....of ik weet niet wat ik moet doen.....
  dinsdag 20 december 2011 @ 10:19:25 #205
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_105810731
Sjeen,
Met die snorkelspullen kan je voorlopig wel vooruit. Ik denk dat ik nu 4 maskers (brillen) heb versleten, en dat in ehh 20 jaar.
Vinnen vergaan wat sneller, en die pijpen juist weer minder snel.
Maar niet de goedkope zooi kopen, want dat sluit niet goed aan, zit niet lekker, en je moet weer heel snel nieuwe kopen. Als het alleen maar voor plezier en vrijzwemmen is is het natuurlijk wel oke.
Als ze echt willen en het leuk vinden idd goed laten uitzoeken, en zeker bij het masker hulp vragen.
(Ik heb zelf jarenlang gesnorkeld, lesgegeven en gedoken, en nu snorkel ik nog steeds ;) )

Over dat duidelijk maken wat er elke dag gebeurt,
ik heb hier standaard van die gelamineerde dingen hangen met plaatjes erbij van school, de balletschool, de peuterspeel zaal, opa/oma enz.
Het ophangen is al genoeg ;)
pi_105832646
Wat gaan jullie snel :o

Hier op school in puber dr tijd ging het op de ouderwetse manier,hoe het nu gaat weet ik niet want Djulian zit in groep 1, maar hij leert lezen in een razend tempo,elk woord dat hij ziet leest hij voor O+ en klok kijken heeft hij onder de knie met zijn nieuwe horloge. Daar zit een groot verschil in met zijn zus.
pi_105833455
Meike heeft binnenkort haar eerste verjaardagsfeestje, van 2 meisjes die het samen vieren. Wat is gebruikelijk om te geven? Kadootje of geld? En voor hoeveel geld?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 20 december 2011 @ 20:00:13 #208
144006 chacama
Ondernemend!
pi_105833548
Mijn max staat op vijf euro voor kinderfeest.
  dinsdag 20 december 2011 @ 20:01:50 #209
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_105833614
Bij die jonge kinderen gaf ik altijd een cadeautje. Pas sinds kort zie je dat bij kinderen van de leeftijd van Katja massaal om intertoysbonnen wordt gevraagd.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 20 december 2011 @ 20:03:14 #210
37150 livelink
pi_105833682
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 19:41 schreef AnitraX het volgende:
Wat gaan jullie snel :o

Hier op school in puber dr tijd ging het op de ouderwetse manier,hoe het nu gaat weet ik niet want Djulian zit in groep 1, maar hij leert lezen in een razend tempo,elk woord dat hij ziet leest hij voor O+ en klok kijken heeft hij onder de knie met zijn nieuwe horloge. Daar zit een groot verschil in met zijn zus.
Bedoel je niet groep 3, Anitra? Djulian is toch al wel ouder dan 4 jaar?
pi_105833931
Het wisselt hier nogal, wel altijd een cadeautje. Het ligt ook wel aan de 'mate' van vriendschap (d'r beste vriendin krijgt iets dat wat duurder is dan een kleuter die ik hier nooit thuis heb gezien). Het zal ongeveer tussen de 4 en 7 euro zitten. Vaak willen ze iets van strijkkralen of knutselspul. Strijkkralen zijn wat duurder, dus daar komt dan een velletje stickers van de action bij en van knutselspul heb je sneller wat meer, dus dat houd ik wat goedkoper, anders is het meteen zo veel.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 20 december 2011 @ 20:10:41 #212
144006 chacama
Ondernemend!
pi_105834049
Ik geef inderdaad ook een cadeau.

En ik vond het al zo knap..lezen en klok kijken in groep 1. Maar ik kijk nergens meer van op met al die knappe koppen hier.
  dinsdag 20 december 2011 @ 20:12:24 #213
144006 chacama
Ondernemend!
pi_105834130
Ha..ypsel. Hoe is het met jullie meissie? En met jou?
pi_105835929
Hier meestal cadeautjes van zo'n 10,-. Voor paar euro cadeautje vinden vind ik nog best moeilijk, dus om niet al te lang te hoeven zoeken meestal maar iets duurder.
Qua cadeautjes die Kyllian heeft gekregen tijdens zijn kinderfeestje zal het ook zo tussen de 7,- en 13,- zijn.
pi_105842876
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 20:12 schreef chacama het volgende:
Ha..ypsel. Hoe is het met jullie meissie? En met jou?
Ze is zo schattig en leuk! Juffen zijn ook helemaal enthousiast. Bezig met letters, toevalligerwijs de enige in de klas, dat is dan wel jammer. Gelukkig komt ze volgend jaar met kinderen uit andere klassen die dat ook leuk vinden, kan ze daar zich wat meer aan optrekken. Ze heeft leuke vriendinnen, kletst de oren van je hoofd en is ontzettend gezellig. Het gaat helemaal goed dus op school. En thuis ook, echt een dame wordt het. :D O+

Met mij best wel ok. Het wisselt een beetje, maar de oude dosis medicijnen doet veel goed. Ik besef me vaak dat ik eigenlijk heel veel geluk heb, met de kansen die ik krijg/kreeg, met de mensen om me heen. Maar ook met mijn werk. Ondanks het feit dat er heel veel bezuinigd gaat worden (vanaf 1 januari veel gedwongen ontslagen) heb ik een vast contract gekregen. Niet heel veel meer zekerheid in mijn sector ;) maar toch wel fijn. :)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_105845003
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 19:58 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Meike heeft binnenkort haar eerste verjaardagsfeestje, van 2 meisjes die het samen vieren. Wat is gebruikelijk om te geven? Kadootje of geld? En voor hoeveel geld?
Ik doe maximaal 7,50 voor een cadeautje. Momenteel heb ik wat doosjes met van die strijkkraalthema's op voorraad liggen die rond de 6 euro zijn. Ideaal voor meisjesverjaardagen ;)
  woensdag 21 december 2011 @ 07:58:57 #217
37150 livelink
pi_105855453
Goede berichten Yppy *O*
Fijn dat het zo lekker gaat op school en thuis.
En natuurlijk helemaal terecht dat ze jou een vaste baan hebben gegeven!
  woensdag 21 december 2011 @ 12:38:16 #218
144006 chacama
Ondernemend!
pi_105862132
Heelijk om te lezen Yppy (zowel van jou als jullie meid)! En fijn dat je op werkvlak in elk geval zekerheid hebt.
pi_105862483
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 20:03 schreef livelink het volgende:

[..]

Bedoel je niet groep 3, Anitra? Djulian is toch al wel ouder dan 4 jaar?
ja dat bedoel ik :@

Yppy dat zijn goede berichten!

Feestjes is rond de 5 euro de max hier.
pi_105863674
Ik doe op feestje rond de ¤7,50. Maar ligt er ook beetje aan wat de jarige in kwestie leuk vind. Soms ben je dan voor ¤5,00 klaar.

Ik ga zo gezellig met mijn kleuter de stad in. Mijn moeder kon vanmiddag oppassen en Mikael mocht kiezen wat we met zijn tweeen zouden gaan doen. Hij wilde winkelen :D Dus dat gaan we zo lekker doen.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 21 december 2011 @ 14:05:20 #221
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105865502
ik koop meestal iets tussen 5 en 10 euro. soms net iets daarboven, hangt ook af van de ontvanger in kwestie. beste vriend(inn)en krijgen gemiddeld iets meer.
in de haak.
pi_105889680
Yppy wat fijn van je baan! Ze zouden volgens mij ook wel gek zijn hoor als ze zo´n fijn mens zouden laten gaan O+
pi_105890190
Super yppy, en dat in crisistijd! En je meisje die het zo naar haar zin heeft, mooi!

Vanavond genoten van een stel kwebbelende kleuters tijdens het kerstdiner, echt leuk, allemaal zo netjes gekleed.....en ze gingen ook nog met zijn allen zingen, zo schattig....heel zachtjes en bedeesd.....
pi_105890923
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 07:58 schreef livelink het volgende:
Goede berichten Yppy *O*
Fijn dat het zo lekker gaat op school en thuis.
En natuurlijk helemaal terecht dat ze jou een vaste baan hebben gegeven!
Even jou gequote. Zo voelt het totaal niet helaas. Als ik mocht blijven omdat ik mijn werk goed doe, was ik helemaal *O* geweest. Nu is het puur omdat het strategisch verstandig is. Dat is meer :{ Maar ja, het is een heel klein beetje meer zekerheid. Ik ben al eerder ontslagen wegens bezuinigingen en ik weet het zo weer kan gebeuren. Het is heerlijk werk, maar de onvoorspelbaarheid is gigantisch. Helaas pindakaas. :Y)
*OUD heilige*
  donderdag 22 december 2011 @ 08:01:25 #225
37150 livelink
pi_105905480
Yppy :{ :*
Ik ging er helemaal vanuit dat je inderdaad mocht blijven omdat je je werk zo goed doet. En ik ga er nog steeds vanuit dat je je werk gewoon hardstikke goed doet, want dat is volgens mij ook gewoon zo.

En inderdaad die onvoorspelbaarheid }:|
Ik moet het in mijn baan hebben van de huizenmarkt, dus ik weet er helaas veel van.
  donderdag 22 december 2011 @ 16:40:34 #226
37150 livelink
pi_105921539
Mijn bijna 10-jarige is zich aan het optutten voor het kerstdiner. Ik was heel streng geweest en had gezegd dat we geen nieuwe kleren gingen kopen voor het kerstdiner. Woedend was ze, maar uiteindelijk is ze bij een vriendinnetje gaan shoppen. Dus heeft ze mooie kleren geleend en ze ziet er zeer feestelijk uit moet ik zeggen. De grote zus van een andere vriendin heeft net haar haar mooi opgestoken en ze is helemaal klaar om zo te gaan.
Netwerken zit er al vroeg in. Onze bijdrage aan het kerstdiner is geheel inspiratieloos geweest. Toch iets te veel emoties en drukte omtrent het thuiskomen van Job. Ik ben kapot.
  Licht Ontvlambaar donderdag 22 december 2011 @ 16:43:07 #227
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105921651
Heel inventief van haar :Y Ik hoop dat ze een leuke avond heeft! En verder gewoon :*
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 22 december 2011 @ 16:44:02 #228
37150 livelink
pi_105921695
Dank je. Wel goede emoties hoor.
pi_105921777
Nou livelink, zo te lezen gaat het helemaal goed komen met je dame O+
Logisch dat je kapot bent van alles. Volgend jaar nieuwe kansen ;) :*
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Licht Ontvlambaar donderdag 22 december 2011 @ 16:48:17 #230
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105921907
Is het normaal dat ik het niet droog kan houden bij Kinderen voor Kinderen (en dan met name de eerste 3 delen)?

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjeen op 22-12-2011 16:59:20 ]
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_105922356
Ja, dat is heeeel normaal of een familietrekje... :*
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 22 december 2011 @ 19:17:34 #232
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_105928037
De nieuwe schoolfoto, echt al een prepubertje zo hè? :o

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 22 december 2011 @ 19:22:24 #233
37150 livelink
pi_105928262
Eigenlijk zie ik nog precies dezelfde Christan als altijd :Y

Maar hij wordt wel echt groot, zeg.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 22 december 2011 @ 19:25:33 #234
13151 crew  Rewimo
pi_105928398
Ja, hij is al bijna even groot als ik :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_105933590
Lekker genieten livelink en in het nieuwe jaar wens ik jullie rust en een potje met energie dat zich zelf vult en altijd te openen is.

Rewimo, het is en blijft een knappe knul.

Yppy, jammer dat het zo voelt, dat zou anders moeten.

En ik juich! Eindelijk vakantie. Eindelijk even geen moeten...eindelijk tijd voor maud om op adem komen met hopelijk heel snel minder ruzie, minder huilen, en vooral echt slapen en minder onrust. Gisteren heb ik d'r bij me genomen, omdat ze in d'r slaap lag te huilen. Zo klein, zoveel te verwerken. (het zit bij mij ook hoog merk ik)
Fleur kijkt erg uit naar de vakantie. Leuke dingen doen en sommige weet ze nog niet van..er daar geniet ik extra van. Weten dat we iets zo tof gaan doen dat zij gaat hyperen en er plezier van gaat hebben. Wat? O.a. Naar het omniversum voor de show over dolfijnen.
pi_105945983
Wauw rewimo wat een knappe vent! <3
  vrijdag 23 december 2011 @ 09:40:55 #237
37150 livelink
pi_105953241
Chacama, wat lekker dat je even helemaal tijd voor jezelf en voor je gezin hebt. Geniet er maar lekker van, het is jullie meer dan gegund.

Antira, is je puber weer een beetje tot inkeer gekomen? Is ze trouwens in de weekends wel thuis?
pi_105954852
quote:
5s.gif Op donderdag 22 december 2011 16:48 schreef Sjeen het volgende:
Is het normaal dat ik het niet droog kan houden bij Kinderen voor Kinderen (en dan met name de eerste 3 delen)?
jup *sluit aan in de rij*
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2011 @ 13:03:47 #239
37843 lady-wrb
kortaf
pi_105959417
quote:
5s.gif Op donderdag 22 december 2011 16:48 schreef Sjeen het volgende:
ik vind kinderen voor kinderen idd om te janken :{ (vreselijk dus)
pi_105993856
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 09:40 schreef livelink het volgende:
....

Anitra, is je puber weer een beetje tot inkeer gekomen? Is ze trouwens in de weekends wel thuis?
Niet echt,het leek even goed te gaan,maar deze week is ze zelfs een nacht weggebleven :'(
Nee ze komt de weekenden bijna niet thuis omdat dat in het begin paar keer flink uit de hand gelopen is,ze slaapt af en toe in het weekend wel bij mijn ouders,maar dat is ook minder geworden nu hun ook door hebben hoe ze alles verdraaid. Morgen komt ze hier op visite en maandag komt ze naar mijn ouders. Ben heel benieuwd hoe dat gaat.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 24 december 2011 @ 09:21:53 #241
13151 crew  Rewimo
pi_105993899
Anitra, wat akelig allemaal :{

Ik hoop voor jullie dat het dit weekend beter gaat :*
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 24 december 2011 @ 10:11:10 #242
37150 livelink
pi_105994374
Ach Anitra :'( :*
  zaterdag 24 december 2011 @ 10:18:16 #243
11682 Moonah
Jolie femme
pi_105994475
Jeutje Anitra... :{
Wat zul je je verdrietig en onmachtig voelen... Vreselijk. :*

Chaca, geniet met je meiden van jullie vakantie! Tot snel!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_105996121
Anitra heel veel sterkete, juist in deze dagen hoor je samen te kunnen zijn zonder dit als rugzakje. Ik wil even laten weten dat ik aan je denk :*
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_106005275
Dank jullie! :*
Het is heftig en als de telefoon gaat,gaat als eerste door je hoofd: wat heeft ze nu gedaan :@
En zo wil je helemaal niet denken,het liefst pak ik haar beet en zeg ik haar hoeveel ik van haar houd en dat als ze luistert alles goed komt.
pi_106021176
Puber komt morgen op visite *O* daarna gaat ze bij mijn ouders slapen,waar wij de volgende dag ook zijn!
pi_106021221
Anitra, goed nieuws over je puber! *O* klinkt best heftig allemaal... fijne kerst gewenst :*
pi_106021434
Gelukkig zijn jullie samen met kerst...ik hoop dat het veel genietmomenten oplevert!
Voor iedereen hier hele fijne kerstdagen!
  zondag 25 december 2011 @ 07:20:53 #249
37150 livelink
pi_106025799
Anitra, die angst voor de telefoon klinkt wel bekend, ja. Ik hoop voor jullie dat jullie een hele fijne Kerst met elkaar zullen hebben en dat puber snel puber-af zal zijn.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 25 december 2011 @ 08:38:46 #250
13151 crew  Rewimo
pi_106025935
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')