Hier ligt er eentje openquote:Op dinsdag 20 december 2011 21:31 schreef Gehenna het volgende:
[..]
jups, ben echt benieuwd hoe die gaat klinken als hij straks klaar is
er stond op dat hij 160 Watt was, dus de buren gaan wat beleven ben ik bang
quote:Op dinsdag 20 december 2011 21:27 schreef Spelvout het volgende:
[..]
Had hem al door
Hij is idd niet echt moeilijk maar ik kan het niet lang vol houden, dan krijg ik pijn aan m'n hand
Geen idee of dit volgens het album is, maar de intro speel ik als volgt:Dat klopt dus nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het komt wel in de buurt maar het is
E ------------------------------------------------------------------------------------------------------------
B ------------------4----------------------------------------------------------------------------------------
G ---------------------------------------------4-------------------------4------------------1h2-----------
D ----------6----------------------------2--------------------------4--------------------------------------
A ------4---------------------0-------------------------2-------------------------------4------------------
E -----------------------------------------------------------------------------2-----------------------------It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
Zijn dezelfde noten, alleen andere posities.quote:Op dinsdag 20 december 2011 21:46 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Dat klopt dus nietHet komt wel in de buurt maar het is
E ------------------------------------------------------------------------------------------------------------
B ------------------4----------------------------------------------------------------------------------------
G ---------------------------------------------4-------------------------4------------------1h2-----------
D ----------6----------------------------2--------------------------4--------------------------------------
A ------4---------------------0-------------------------2-------------------------------4------------------
E -----------------------------------------------------------------------------2-----------------------------
Ben niet zo thuis in het theoretische gedeelte erachterquote:Op dinsdag 20 december 2011 21:51 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Zijn dezelfde noten, alleen andere posities.
dat leek mij eigenlijk ook wel, waarschijnlijk doelen ze daarmee op iets anders...quote:Op dinsdag 20 december 2011 21:38 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hier ligt er eentje open
http://www.gizmoblog.eu/?p=1006
Zo te zien heeft hij 2 eindbuizen. Dan lijkt 160 Watt me een beetje aan de hoge kant.
Ik ook nooit geweest, alleen toen één keer iets gelezen van 3 á 4 regels en toen wist ik meteen alles te vinden. Best handigquote:Op dinsdag 20 december 2011 21:53 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Ben niet zo thuis in het theoretische gedeelte erachter
Hmja, heeft op zich niks met theorie te maken, je kunt dezelfde noot gewoon op verschillende snaren spelen, idem voor akkoorden.quote:Op dinsdag 20 december 2011 21:53 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Ben niet zo thuis in het theoretische gedeelte erachter
Dat stem trucje snapte ik idd wel jaquote:Op dinsdag 20 december 2011 22:10 schreef Spelvout het volgende:
[..]
Ik ook nooit geweest, alleen toen één keer iets gelezen van 3 á 4 regels en toen wist ik meteen alles te vinden. Best handig
Zoals je weet gaan noten van A t/m G. Alle noten liggen 2 frets uit elkaar behalve B > C en E > F (die beide 1 fret). Als je dan gaat tellen zie je dat alles op het 12e fret weer gelijk is. Snap je ook dat "truucje" om te stemmen op de 5e fret de snaar eronder(behalve de g snaar)
edit:
Plaatje ter illustratie
http://www.guitarfriendly.net/images/fretboard-note-chart.png
Dat klopt, maar als je dezelfde noot op een andere snaar speelt. Krijg je toch nog steeds een ander geluid doordat die snaar dikker / dunner is.quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:14 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hmja, heeft op zich niks met theorie te maken, je kunt dezelfde noot gewoon op verschillende snaren spelen, idem voor akkoorden.
Hier hebben ze het ergens over 160 Watt input en 50 Watt output.quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:10 schreef Gehenna het volgende:
[..]
dat leek mij eigenlijk ook wel, waarschijnlijk doelen ze daarmee op iets anders...
Niet helemaal, derde 'arpeggio' is een B5 en in de ander een Bsus2. Moet de laatste zijn denk ik. De rest is ook sus2 of add9 als je de terts ook speelt.quote:Op dinsdag 20 december 2011 21:51 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Zijn dezelfde noten, alleen andere posities.
quote:Op dinsdag 20 december 2011 21:46 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Dat klopt dus nietHet komt wel in de buurt maar het is
B ------------------4----------------------------------------------------2------------------------------------
G ---------------------------------------------4--------------------------------------------1h2-----------
E -----------------------------------------------------------------------------2-----------------------------
Ja, twee EL-34 is inderdaad meestal 50 watt output.quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:19 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hier hebben ze het ergens over 160 Watt input en 50 Watt output.
http://www.harmonycentral.com/products/117292
Wat dan wel weer klopt met 2 EL-34's
Ligt er een beetje aan. Het verschil tussen een 100Watt buizen versterker en een 50Watt buizen versterker is slechts 3dB. Dus of je nu een 100 Watt hebt of een 20 Watt je buren zullen je sowieso hatenquote:Op dinsdag 20 december 2011 21:31 schreef Gehenna het volgende:
[..]
jups, ben echt benieuwd hoe die gaat klinken als hij straks klaar is
er stond op dat hij 160 Watt was, dus de buren gaan wat beleven ben ik bang
5 Watt buizen is al genoeg om ruzie met je buren te krijgen...quote:Op woensdag 21 december 2011 00:06 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan. Het verschil tussen een 100Watt buizen versterker en een 50Watt buizen versterker is slechts 3dB. Dus of je nu een 100 Watt hebt of een 20 Watt je buren zullen je sowieso haten
Is dat jullie eigen voorkeur of wil de producer er gemakkelijk vanaf komen?quote:Op woensdag 21 december 2011 00:32 schreef Dribbel_ het volgende:
Morgen de studio in, ik ben benieuwdWordt in 1 keer ingespeeld iedereen tegelijk dus dat is wel lastig. Maar geeft wel weer een "eerlijk" geluid
Ze hadden dat aangeraden en dat is ook wat ik zelf wil. Alles los opnemen kan ik hier ook wel. Ben zo wel benieuwd wat eruit komt. Zang wel los trouwens. Om zo meer de energie uit de muziek op proberen te vangen.quote:Op woensdag 21 december 2011 00:40 schreef brother52 het volgende:
[..]
Is dat jullie eigen voorkeur of wil de producer er gemakkelijk vanaf komen?
Maar een studio induiken is altijd leuk en erg leerzaam.
We hebben 8 uur voor 1 nummer, dat is dan inclusief mixen. Dus dat zou moeten lukken zou je zeggenquote:Op woensdag 21 december 2011 00:50 schreef brother52 het volgende:
Ja, daar zit wel wat in. Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel tijd je hebt en extra takes kun ja achteraf ook nog doen.
Het is misschien wel aardig om de ritmegitaar sowieso 2x op te nemen dan heb je hele kleine verschillen voor links en rechts. Maakt het vaak net wat mooier.
Vraag het cynicquote:Op woensdag 21 december 2011 00:52 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
We hebben 8 uur voor 1 nummer, dat is dan inclusief mixen. Dus dat zou moeten lukken zou je zeggen
Dat is dan weer chinees voor mijquote:Op dinsdag 20 december 2011 22:41 schreef ssebass het volgende:
[..]
Niet helemaal, derde 'arpeggio' is een B5 en in de ander een Bsus2. Moet de laatste zijn denk ik. De rest is ook sus2 of add9 als je de terts ook speelt.
edit: Heb hem hieronder aangepast.
[..]
Valt wel wat mee toch? Dat schrift ziet er heel anders uit. Die schrijven un platgedrukte spinnetjes. Of was dat Taiwanees?quote:Op woensdag 21 december 2011 09:21 schreef Spelvout het volgende:
[..]
Dat is dan weer chinees voor mij
ah duidelijk, thanksquote:Op dinsdag 20 december 2011 22:19 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hier hebben ze het ergens over 160 Watt input en 50 Watt output.
http://www.harmonycentral.com/products/117292
Wat dan wel weer klopt met 2 EL-34's
Oja, inderdaad, die 4 moet op de b-snaar liggen, niet op de g-snaar.quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:41 schreef ssebass het volgende:
[..]
Niet helemaal, derde 'arpeggio' is een B5 en in de ander een Bsus2. Moet de laatste zijn denk ik. De rest is ook sus2 of add9 als je de terts ook speelt.
edit: Heb hem hieronder aangepast.
[..]
Jaquote:Op woensdag 21 december 2011 20:36 schreef Snowbells het volgende:
Zijn er ook nog basgitaar topics?:@
Ja, dat is er maar de laatste post daar is alweer 2 maand geleden.quote:Op woensdag 21 december 2011 20:36 schreef Snowbells het volgende:
Zijn er ook nog basgitaar topics?:@
Sommige gitaristen hier zijn toch ook net bassisten.quote:Op woensdag 21 december 2011 20:41 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, dat is er maar de laatste post daar is alweer 2 maand geleden.
Je mag hier ook meedoen. Wij zijn niet zo van het hokjesdenken.
Er lopen hier wel meer bassisten rond.
Ja.quote:Op woensdag 21 december 2011 20:42 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Sommige gitaristen hier zijn toch ook net bassisten.
Met zo'n TT trek je ook niemand aan natuurlijk.quote:Op woensdag 21 december 2011 20:42 schreef The_Dean het volgende:
Bassistentopic #21 Pathologic Technical Death Metal
Maar die is vrij dood ja.
Dat is anders wel het eerste bassistentopic waarin ik gepost hebquote:Op woensdag 21 december 2011 20:49 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Met zo'n TT trek je ook niemand aan natuurlijk.
Juist!quote:Op woensdag 21 december 2011 20:47 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja.
Die 2 hoogste snaren zijn ook nergens goed voor. Een fatsoenlijk powerchord kun je er niet op spelen.
Basmeisjesquote:
Op zoek naar een nieuwe drummer?quote:Op woensdag 21 december 2011 20:48 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Van mij mogen drummers vast hier langskomen, en posities opvullen....
Welkomquote:Op woensdag 21 december 2011 20:46 schreef Snowbells het volgende:
Oh ok! Speel alweer een halfjaartje bas.
Nog steeds eigenlijkquote:Op woensdag 21 december 2011 20:52 schreef brother52 het volgende:
[..]
Op zoek naar een nieuwe drummer?
Bij nader inzien, ik kan er ook nog wel 2 gebruiken. Eentje in Groningen en eentje in Friesland.
Basvrouwtjequote:
Die basis versterkertjes blijven wel echt chillquote:Op woensdag 21 december 2011 21:00 schreef Snowbells het volgende:
Heb (nog) geen effecten of ander gedoe, zeg maar een standaardset (versterker(squier champ 15W) en de bas natuurlijk(Washburn Bantam xb100).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |