Wat wil je er precies aan verbouwen dan?quote:Op donderdag 8 december 2011 12:03 schreef Gitaarmat het volgende:
Ken het hele merk niet. Hoe heet dat merk met 3 eindtrappen in 1? Of zijn er meerdere die dat doen. Zit eraan te denken m'n Peavey ipv te verkopen, wat toch niet gaat lukken, te verbouwen, ff kijken wat lekkere speakers zijn.
Misschien alleen andere speakers, eerst ervaringen weten van anderen enzo. Zit nu een Blue Marvel in een iemand raadde me, naar zijn smaak, Celestion Vintage aan ofzo.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:52 schreef brother52 het volgende:
[..]
Wat wil je er precies aan verbouwen dan?
Een andere eindtrap erin proppen? Of alleen andere speakers?
Ohquote:
Heb je wel gitaar patch kabels gekocht, want bas patch kabels laten je hoog niet door ?quote:Op donderdag 8 december 2011 22:50 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Oh
Mooi dan heb ik de goeie besteld
Kheb bij musicstore gewoon via gitaar naar patch kabels gekeken, dus zullen wel voor gitaar zijnquote:Op donderdag 8 december 2011 22:51 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Heb je wel gitaar patch kabels gekocht, want bas patch kabels laten je hoog niet door ?
Dat is fijn om te horenquote:Op donderdag 8 december 2011 22:52 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Kheb bij musicstore gewoon via gitaar naar patch kabels gekeken, dus zullen wel voor gitaar zijn
ja kloptquote:Op donderdag 8 december 2011 22:54 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nou het zou zonde zijn als je de verkeerde had gekocht en dat het dan niet mooi klinkt
Het zou pas raar zijn als een bouwvakker een bas steiger koopt zonder hoog en dat hij dan niet bij het dak kan.quote:Op donderdag 8 december 2011 22:55 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
ja klopt
Koop je kabels voor beter geluid, en dan geen hoog meer.
Vet, wist niet eens dat ze ook electrische maakten. Hun akoestische zijn geweldig (en ook duurquote:Op donderdag 8 december 2011 12:01 schreef stamppot het volgende:
sinds vorige week de trotse eigenaar van een larrivee rs2
[ afbeelding ]
wat speelt dat ineens lekker vergeleken met mijn cort m600 zeg
stond normaal voor 1900 in de winkel. is wel wat te duur voor de gitaar. was nu ongeveer 1200 kwijt.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:38 schreef KaMo het volgende:
ENGL ofzo?
En Stamppot... Gaaf ding! Kost zoiets nou?
Eerste helft klinkt goed, maar misschien bij het 2e refrein de drum over naar 16's en wat meer de 2e zanglijn er in? wat lager en wat sneller.quote:Op donderdag 8 december 2011 22:39 schreef Dribbel_ het volgende:
http://soundcloud.com/martijnbosma100/two-5
En een nieuwe mix weer
Probeer de gitaren nog iets subtieler te mixen, want nu staat de zang toch wel wat ver weg vergeleken met je gitaren...quote:Op donderdag 8 december 2011 22:39 schreef Dribbel_ het volgende:
http://soundcloud.com/martijnbosma100/two-5
En een nieuwe mix weer
Het gaat nu vooral om het mixen/geluid, de compositie blijft voorlopig even zo anders blijf je alles door elkaar heen aanpassen maar toch bedankt voor het meedenkenquote:Op vrijdag 9 december 2011 01:49 schreef stamppot het volgende:
[..]
Eerste helft klinkt goed, maar misschien bij het 2e refrein de drum over naar 16's en wat meer de 2e zanglijn er in? wat lager en wat sneller.
Nu wel veel het zelfde vergeleken met je andere numers
Bij de cleane of de overdrive stukken? Clean kan ik begrijpen ja. Overdrive vind ik eigenlijk al dat ze al redelijk op de achtergrond staan de gitaren.quote:Op vrijdag 9 december 2011 11:37 schreef savale het volgende:
[..]
Probeer de gitaren nog iets subtieler te mixen, want nu staat de zang toch wel wat ver weg vergeleken met je gitaren...
Keer op een basisschool gespeeld, koffietijd weer thuisquote:Op zaterdag 10 december 2011 22:45 schreef Cynic het volgende:
Om half elf weer thuis komen na een optreden, dat mag wel vaker!
Heb je ook nog tips hoe je ze moet aansluiten ? Bijvoorbeeld van je afgedraaid of juist naar je toe ? Klinken blauwe ook killer en de rode warmer ?quote:Op donderdag 8 december 2011 22:51 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Heb je wel gitaar patch kabels gekocht, want bas patch kabels laten je hoog niet door ?
Ik vond dat eigenlijk een beetje tegenvallen. Alles staat daar behoorlijk op elkaar gedropt.quote:Op zondag 11 december 2011 16:35 schreef Trollscience het volgende:
Mijn God, wat is Music Store in Keulen een prachtige winkel.
Nah, vond ik niet. Gelijk zo'n dure Dean gepakt om te proberenquote:Op zondag 11 december 2011 17:18 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik vond dat eigenlijk een beetje tegenvallen. Alles staat daar behoorlijk op elkaar gedropt.
Vergeleken bij een Musik Produktiv staat alles behoorlijk dicht op elkaar maar daar hebben ze ook meer ruimte tot hun beschikking.quote:Op zondag 11 december 2011 17:56 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Nah, vond ik niet. Gelijk zo'n dure Dean gepakt om te proberen![]()
.
Heb daar een Special II gekocht, ik had eerst meer te besteden maar door een financiele tegenvaller had ik toch een kleiner budget.
Ja hequote:Op zondag 11 december 2011 20:18 schreef The_Dean het volgende:
Jammer dat je die Dean niet kon kopen
Welke was het?quote:
Vox DA5, er zit een voeding bij, die moet er eigenlijk alleen even aangesoldeert worden dan doet ie het weer, doe maar een bod.. Ik heb nu een GT-6 thuis staan dus heb sowieso geen versterker meer nodig eigenlijk(oude Hi-Fi boxen en een JBL iPod dock doen hun werk ook verassend goed)quote:Op dinsdag 13 december 2011 00:56 schreef The_Dean het volgende:
Als iemand nog gammele, defecte of opknapappartuur heeft waar hij wel af wil, dan hoor ik het graag.
Valt die onder die categorie dan?quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:16 schreef brother52 het volgende:
Ik heb hier nog wel een versterkertje van LC staan.
quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:17 schreef Griebus het volgende:
[..]
Valt die onder die categorie dan?Dat zou wel jammer zijn
Is die al uit dan?quote:Ik ben trouwens sinds een weekje met Rocksmith begonnen, een soort Guitarhero maar dan met je eigen elektrieke gitaart. Is best leuk!
Ik heb een Valvestate 8280 waar ik vanaf wil, maar eigenlijk niet voor weinig geldquote:Op dinsdag 13 december 2011 00:56 schreef The_Dean het volgende:
Als iemand nog gammele, defecte of opknapappartuur heeft waar hij wel af wil, dan hoor ik het graag.
Moet dat kosten dan? Mag via PMquote:Op dinsdag 13 december 2011 12:04 schreef Braddie het volgende:
[..]
Vox DA5, er zit een voeding bij, die moet er eigenlijk alleen even aangesoldeert worden dan doet ie het weer, doe maar een bod.. Ik heb nu een GT-6 thuis staan dus heb sowieso geen versterker meer nodig eigenlijk(oude Hi-Fi boxen en een JBL iPod dock doen hun werk ook verassend goed)
Net even een stukje geluisterd en het klinkt inderdaad wel lekker poppy.quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:51 schreef Dribbel_ het volgende:
http://picosong.com/rRt/
Deze, moest een beetje poppy/catchy nummer zijn. Dit is de eerste grove versie hij is wel iets veranderd nog met een bridge erin. En andere zang in het verse die er sterker uitkomt
Ach, ik heb er nieuw 129 voor betaald zoiets(is al 1 jaar geleden dus exact weten doe ik het niet.. kan meer geweest zijn/minder) als je me 3tientjes geeft ben ik al lang blij weet je, het is nu meer een sta in de weg.quote:
Ik heb hem geimporteerd voor de PS3, zit een RealTone kabel bij van 1/4jack naar USB. Moet dus gewoon op de PC aan te sluiten zijn. Je kan hem zelfs aansluiten op de iPad mbv de camera kitquote:Op dinsdag 13 december 2011 12:30 schreef brother52 het volgende:
[..]![]()
Nee hoor, Ik heb hem vorige week even aangesloten en hij doet het prima.
Gaat best nog wel luid.
Eens kijken hoe we dat ding bij jou gaan krijgen.
[..]
Is die al uit dan?
Ik had er al over gelezen. Het is weer een stapje verder dan de laatste rockband.
Er is ook een versie voor de pc toch? Dat scheelt dan misschien weer in de aanschaf van een ps3 of xbox360.
Ja ok dat klinkt logisch, maar dat hij op 10-15% harder klinkt dan normaal op 100 vind ik wel een erg groot verschil. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat op 100 klinkt, maar kan ik hem dan niet opblazen?quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:03 schreef Dribbel_ het volgende:
Als jij er met die ME70 een hoger signaal inpompt dan wat je met je gitaar normaal doet dan gaat dat harder ja
Ligt er totaal aan wat je ermee wil bereiken he ?quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:17 schreef Braddie het volgende:
Output heb ik altijd op 60-70% staan van de GT-6... meer dan zat
100%quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:12 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik zou er mee oppassen, waarschijnlijk heb je de output van dat boss ding gewoon behoorlijk hoog staan.
Wat ik hier boven zeg, het ligt eraan wat je wil bereiken. Wil je het geluid van je boss behouden, dan wil je de output bijvoorbeeld laag hebben. Maar wil je die boss gebruiken om die (eventuele) buizen lekker te oversturen, dan mag je de output wel lekker omhoog draaien.quote:
En bovendien: bij een buizenversterker is standje 10 niet per se lineair 10 x zo hard als standje 1. Aan het eind van de schaal neemt de volumetoename langzaam af.quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:08 schreef Spelvout het volgende:
[..]
Ja ok dat klinkt logisch, maar dat hij op 10-15% harder klinkt dan normaal op 100 vind ik wel een erg groot verschil. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat op 100 klinkt, maar kan ik hem dan niet opblazen?
Ben nogal een noob qua elektrisch
Het klinkt alsof het is opgenomen in een kleine ruimte met heel veel demping.quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:19 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik blijf redelijk zware distortion gitaren kut vinden om te mixen. Dus Whiskey & Cocaine ff een weekje laten liggen en nu weer opnieuw begonnen met de mix.
http://soundcloud.com/martijnbosma100/whiskey-cocaine-5
Wat vinden jullie hiervan ?
Het nummer is te kort.quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:19 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik blijf redelijk zware distortion gitaren kut vinden om te mixen. Dus Whiskey & Cocaine ff een weekje laten liggen en nu weer opnieuw begonnen met de mix.
http://soundcloud.com/martijnbosma100/whiskey-cocaine-5
Wat vinden jullie hiervan ?
Daarom heb ik een tijd terug 75 plectra gekocht en in een bakje gegooid op mijn bureau. Ik keek net even en het bakje en die begint ook wel weer zorgwekkend leeg te raken...quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:54 schreef Aresdreams het volgende:
Toch vervelend, die in het niets verdwijnende plectra... laat ik er ee, zo ver ik weet, in mijn stoel vallen, is ie ineens foetsie... grmbl
ik had moeite er een te vinden (waarmee ik wel wou spelen) heb er nu nog maar 2 op me bureau liggen, maar wil die uit me koffer niet pakken, ben ik die dadelijk ook weer kwijt..quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:56 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Daarom heb ik een tijd terug 75 plectra gekocht en in een bakje gegooid op mijn bureau. Ik keek net even en het bakje en die begint ook wel weer zorgwekkend leeg te raken...
quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:46 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het klinkt alsof het is opgenomen in een kleine ruimte met heel veel demping.
En zo ?quote:Op dinsdag 13 december 2011 18:18 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Het nummer is te kort.
en wat brother zegt klopt ook wel, verder klinkt het nummer wel goed, niet echt iets meer op de mix aan te merken.
Dat is iets te veel van het goedequote:Op woensdag 14 december 2011 16:57 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
[..]
En zo ?
http://soundcloud.com/martijnbosma100/whiskey-cocaine-14-12
quote:
Het grote Fok!Mix Projectquote:Op woensdag 14 december 2011 17:17 schreef Dribbel_ het volgende:
http://soundcloud.com/martijnbosma100/whiskey-cocaine-14-12-2
zoiets dan ?
Ja, dat lijkt er al meer op.quote:Op woensdag 14 december 2011 17:17 schreef Dribbel_ het volgende:
http://soundcloud.com/martijnbosma100/whiskey-cocaine-14-12-2
zoiets dan ?
Langzaam maar zeker komen we er welquote:Op woensdag 14 december 2011 17:21 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Het grote Fok!Mix Project
Ik vind hem al wel erg lekker klinken nu. De stem staat te hard vind ik en er mag iets meer dynamiek in. Er zit nogal een wat grote dip tussen het einde van het refrein en dan weer de gitaren. Ik heb het idee dat alle 'kracht' er opeens uit is. Het is natuurlijk niet erg dat er iets opbouwend in zit op die manier, maar ik heb het gevoel dat in plaats van het gas iets los te laten je wat te hard op de rem gaat staan? Zoiets?
quote:
Originele gitaristen vind ik altijd wel heldenquote:Op woensdag 14 december 2011 23:31 schreef brother52 het volgende:
Held? Hij maakt het zichzelf alleen maar veel lastiger dan nodig is.
Hij ziet er ook uit als iemand die in de jaren 60 is blijven hangen alleen waren die al lang voorbij toen hij werd geboren.
Zet hem tijdelijk bij een vriend.quote:Op donderdag 15 december 2011 00:59 schreef Haifisch het volgende:
Beste muziekliefhebbers
Mijn vader dreigt mijn dual rectifier in de fik te steken omdat hij kwaad is over de scheiding met mijn moeder.
Morgen komt wraak, ideetjes?
Gezocht: Dingen om mijn klotevader mee te pesten
Sorry voor de spam, maar een dual rectifier mag niet verbrand worden
Voor RHCP betaal je 64,90 EUR... volgend jaar juni in Nijmegenquote:Op donderdag 15 december 2011 14:35 schreef brother52 het volgende:
Pfff, 60 euro voor Pearl Jam.
Blij dat ik ze al een paar keer heb gezien...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |