En dan gaan we nu gezellig en constructief bijdragen aan een brave nieuwe wereld. Ga in vrede.quote:Wat we niet gaan bespreken is:
1) Hoe klein/kansloos/pauperig Occupy Nederland wel niet is, dat kennen we inmiddels allemaal, en niemand zit te wachten op nog een zeiksnor die wel kan af plassen, maar niets constructiefs weet toe te voegen
2) Hoe maf/gek/dom/schooierachtig iemand moet zijn als die voor/ tegen Occupy is. Je mag prima laten merken aan welke kant je staat, maar met slechts beledigende uitlatingen heb je hier niets te zoeken.
Ik heb nul behoefte om politieagent te gaan spelen in een Occupy topic, omdat de ironie zo pijnlijk is als zitten op een cactus. Dus kort samengevat: beschaafd on-topic, of uit het topic.
Hehe. Waarom vat jij het niet kort samen?quote:Op donderdag 8 december 2011 01:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
Vanavond de docu "Inside job" gezien op BBC2 over hoe de financiële crisis in 2008 is ontstaan. Verplichte kost. Kijk die docu en je weet waar we iig vanaf moeten.
quote:Op donderdag 8 december 2011 01:22 schreef heartz het volgende:
[..]
Hehe. Waarom vat jij het niet kort samen?
blala, privatisering, deregulering, derivaten, hypotheken, boeven...quote:Op donderdag 8 december 2011 01:22 schreef heartz het volgende:
[..],
Hehe. Waarom vat jij het niet kort samen?
Voor morgen alvastquote:Op donderdag 8 december 2011 01:25 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
blala, privatisering, deregulering, derivaten, hypotheken, boeven...
Kijk hem zelf maar. Ik gaat papiepapie doet.
Het is te koud in hun tentjequote:
♫♪ "Dictatuur, wie kent het nietquote:Op donderdag 8 december 2011 08:26 schreef Summers het volgende:
Daar is een woord voor , hoe heet dat ook alweer .....
NWOquote:Op donderdag 8 december 2011 08:26 schreef Summers het volgende:
Wat hebben wij op het moment dat we een ondemocratisch gekozen EU macht hebben
die geen verantwoordelijkheid hoeft af te leggen aan onze regering of de burger
en boven onze grondwet staat ?
Daar is een woord voor , hoe heet dat ook alweer .....
Jij bent jurist en weet niet eens dat dit allang bestaat?quote:Op donderdag 8 december 2011 01:29 schreef heartz het volgende:
[..]
Voor morgen alvast
Eén punt wat ik wil benoemen is dat de burgers gewoon totaal inzicht moeten krijgen in inkomsten en uitgaven van de overheid en daarnaast moeten er controlerende activiteiten bedacht en gemaakt worden voor burgers naar overheden en Koninkrijken toe.
Het volgende punt: gratis educatie voor iedereen, ik blijf het zeggen.
Kwam zoiets ook langs?
Jij weet niet dat we nog steeds niet weten hoe het koningshuis gesponsord word?quote:Op donderdag 8 december 2011 09:08 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Jij bent jurist en weet niet eens dat dit allang bestaat?
Het interesseert je zo weinig dat je het nodig vindt jezelf te verklaren. Heb je ook gehuild toen je dit schreef?quote:Op woensdag 7 december 2011 23:55 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Maak je niet zo druk. Je bezit blijkbaar weinig humor waar je anderen telkens erop moet wijzen dat jij het "sarcastisch" bedoelde.
Hetzelfde gebeurde toen ik je aangaf smiddag misschien een paar uur te gaan vliegen. Terwijl ik gewoon een vliegtuig huur per uur (let op: met korting zelfs), las jij dat op je eigen wijze en loopt nu te pas en te onpas tegen iedereen te roepen dat ik beweer een vliegtuig te bezitten. Zo vaak dat anderen het overnemen.![]()
Ik houd het op eenrichtingsverkeer. Ook nu weer loop je vooruit op een "waarschijnlijke sneer" die ik misschien geef terwijl jij een achtervolgingsdrang vertoont om me maar af te zeiken waar het je uitkomt. Dan weer dit, dan weer dat... En telkens kom je er weer achter dat het me geen reet doet. Wss is dat wel het probleem. Je vreet je eraan op dat je het gewenste effect niet bereikt.
Zo, eigenlijk al te veel tijd aan je besteed.
Wat ben jij vroeg wakker. Lag de bank niet meer zo lekker?quote:Op donderdag 8 december 2011 09:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het interesseert je zo weinig dat je het nodig vindt jezelf te verklaren. Heb je ook gehuild toen je dit schreef?
Nou, names de hele wereld welkom in de ochtendgloren. Hoe bevalt het zover?quote:Op donderdag 8 december 2011 09:36 schreef KoosVogels het volgende:
Och ja, ik was effe vergeten dat ik werkloos ben.
Te erg maar het ontvouwt zich elke dag meer en meerquote:
quote:Op donderdag 8 december 2011 09:08 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Jij bent jurist en weet niet eens dat dit allang bestaat?
http://www.nu.nl/politiek(...)n-geheim-houden.htmlquote:AMSTERDAM - In de Tweede Kamer is vorige maand besloten geen openheid te geven over de uitgave van in totaal 27 miljoen euro aan subsidie door de Kamerfracties.
De gegevens worden geheimgehouden uit vrees voor 'Britse toestanden', zeggen betrokkenen in de krant. In Groot-Brittannië leidde het bekend worden van bonnetjes tot een groot schandaal. Meerdere volksvertegenwoordigers sneuvelden daardoor.
Nou, je hebt er 1 gevonden hoor. De reden voor deze uitzondering zal je ook niet veel interesseren. Het woordje "geheim" is voldoende voor je.quote:Op donderdag 8 december 2011 09:49 schreef Summers het volgende:
[..]
[..]
http://www.nu.nl/politiek(...)n-geheim-houden.html
Nou prima , gebruik je recht en zoek ff op waar onze 27 miljoen aan zijn uitgegeven .quote:Op donderdag 8 december 2011 10:03 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nou, je hebt er 1 gevonden hoor. De reden voor deze uitzondering zal je ook niet veel interesseren. Het woordje "geheim" is voldoende voor je.
Voor de rest: je kunt gewoon voor alle uitgaven in Nederland, inzage krijgen. Is je recht.
quote:Op donderdag 8 december 2011 10:11 schreef Summers het volgende:
[..]
Nou prima , gebruik je recht en zoek ff op waar onze 27 miljoen aan zijn uitgegeven .
"Ze" doen altijd dingen waarvan "ze" denken dat het het beste voor ons schapen is.quote:Op donderdag 8 december 2011 09:49 schreef Summers het volgende:
[..]
[..]
http://www.nu.nl/politiek(...)n-geheim-houden.html
Jammer , je besteed wel tijd om een filmpje letterlijk op te schrijven die we ook gewoon kunnen bekijken en beluisteren .quote:
epicquote:Op donderdag 8 december 2011 10:22 schreef 3-voud het volgende:
Onze vrienden van Occupy Arnhem worden ontruimd. De gemeente is het zat, de omwonenden zijn het zat en de openluchtgekkies in hun tentjes zijn zichzelf al hun hele leven zat. Daarom wordt er nog één laatste vergadering belegd: "Mag ik de witte lepel?" "Volgens mij ben jij boos op de storm." "Sorry, mag ik even?" "Niet onderbreken nu." "Mensen, dit is zo kinderachtig!" "Ik ben het nu zat!!" "Jij mag even je mond houden persmuskiet." "DIT IS ZO KINDERACHTIG!" "WAT ZIT JIJ GODVERDOMME TE FILMEN! MET JE CAMERA VAN 1600 EURO!!!" "Ik sla nooit vrouwen maar nu sta ik daar heel dichtbij!" "MENSEN ALLEMAAL JE BEK DICHTHOUDEN!" "Geenstijlmomentje dit." "Nu oppassen, oppassen!" "Naar buiten, nu, je gaat er nu uit." "Ik ga je aanklagen hoor, wie denk je dat je bent. Je noemt mij GODVERDOMME een lafaard?" Enfin: kostelijk, epic, trolololol, het einde van een totaal diepgestoorde "beweging" van junks, psychoten en loslopende psychiatrisch patiënten. Voor het nageslacht bewaard door ene Bernd Ebbo Visser. Trouwens leuk om te zien dat Tosca Niterink ook weer acteerwerk heeft.
Ik denk dat dat eerder regel dan uitzondering is. Dat er dingen verborgen blijven.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:01 schreef Summers het volgende:
Is er iemand die het accepteerd dat iets geheim moet blijven omdat er anders rellen uit zullen breken ?
Dus elke idioot kan misbruik maken van miljoenen euro's en ermee wegkomen en dat is onbelangrijker dan dat wij boos worden als we erachter komen dat ons geld is misbruikt ?quote:Op donderdag 8 december 2011 12:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik denk dat dat eerder regel dan uitzondering is. Dat er dingen verborgen blijven.
Dus meestal weet je niet wat je accepteert. En wellicht is dat voor de rust in de samenleving soms ook beter.
Ja. Dat is wel gebleken.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:26 schreef Summers het volgende:
[..]
Dus elke idioot kan misbruik maken van miljoenen euro's en ermee wegkomen en dat is onbelangrijker dan dat wij boos worden als we erachter komen dat ons geld is misbruikt ?
De afspraak van transparantie is toch om dat soort misdrijven te voorkomen zodat die aan het licht komen ?
Sinds wanneer is angst een regel ipv gezond verstand en rechten en plichten ?
Het lijkt wel een brugklas in die tent.quote:Op donderdag 8 december 2011 10:22 schreef 3-voud het volgende:
Onze vrienden van Occupy Arnhem worden ontruimd. De gemeente is het zat, de omwonenden zijn het zat en de openluchtgekkies in hun tentjes zijn zichzelf al hun hele leven zat. Daarom wordt er nog één laatste vergadering belegd: "Mag ik de witte lepel?" "Volgens mij ben jij boos op de storm." "Sorry, mag ik even?" "Niet onderbreken nu." "Mensen, dit is zo kinderachtig!" "Ik ben het nu zat!!" "Jij mag even je mond houden persmuskiet." "DIT IS ZO KINDERACHTIG!" "WAT ZIT JIJ GODVERDOMME TE FILMEN! MET JE CAMERA VAN 1600 EURO!!!" "Ik sla nooit vrouwen maar nu sta ik daar heel dichtbij!" "MENSEN ALLEMAAL JE BEK DICHTHOUDEN!" "Geenstijlmomentje dit." "Nu oppassen, oppassen!" "Naar buiten, nu, je gaat er nu uit." "Ik ga je aanklagen hoor, wie denk je dat je bent. Je noemt mij GODVERDOMME een lafaard?" Enfin: kostelijk, epic, trolololol, het einde van een totaal diepgestoorde "beweging" van junks, psychoten en loslopende psychiatrisch patiënten. Voor het nageslacht bewaard door ene Bernd Ebbo Visser. Trouwens leuk om te zien dat Tosca Niterink ook weer acteerwerk heeft.
Moest aan Theo en Thea denken.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:28 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Het lijkt wel een brugklas in die tent.
Ja, dubbelop lol.quote:Op donderdag 8 december 2011 11:58 schreef Summers het volgende:
[..]
Jammer , je besteed wel tijd om een filmpje letterlijk op te schrijven die we ook gewoon kunnen bekijken en beluisteren .
Ja. Zo gaat dat in het groot.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:30 schreef Summers het volgende:
Stel ik huur een accountant in en er is 27 miljoen weg
en ik mag dat niet controleren want anders word ik boos en ga ik misschien wel met een stoel smijten ?
Ja het is toch te zot ook hequote:Op donderdag 8 december 2011 12:30 schreef Summers het volgende:
Stel ik huur een accountant in en er is 27 miljoen weg
en ik mag dat niet controleren want anders word ik boos en ga ik misschien wel met een stoel smijten ?
Je promoot je eigen topic.quote:Op donderdag 8 december 2011 13:38 schreef vandermar het volgende:
LIVE!!! Occupy clowns moeten nokken
Werd tijd
Dan toch die EU oorlog... burgeroorlog.quote:Op donderdag 8 december 2011 13:58 schreef HyperViper het volgende:
"That system is our enemy. But when you're inside, you look around, what do you see? Businessmen, teachers, lawyers, carpenters. The very minds of the people we are trying to save. But until we do, these people are still a part of that system, and that makes them our enemy. You have to understand, most of these people are not ready to be unplugged. And many of them are so inured, so hopelessly dependent on the system, that they will fight to protect it."
Komt dat van een occupier?quote:Op donderdag 8 december 2011 13:58 schreef HyperViper het volgende:
"That system is our enemy. But when you're inside, you look around, what do you see? Businessmen, teachers, lawyers, carpenters. The very minds of the people we are trying to save. But until we do, these people are still a part of that system, and that makes them our enemy. You have to understand, most of these people are not ready to be unplugged. And many of them are so inured, so hopelessly dependent on the system, that they will fight to protect it."
Ik wilde jullie even die link verschaffen maar het topic zat onder mijn klembordquote:Op donderdag 8 december 2011 13:57 schreef heartz het volgende:
[..]
Je promoot je eigen topic.
Veel inhoudelijks daar zeg...
Moet je zien wie je ermee de gek hebt aangestoken dat ze het gelooft alsof het een uitspraak is van iemand in de huidige situatie...quote:Op donderdag 8 december 2011 14:11 schreef HyperViper het volgende:
[..]
The Matrix. Past wel bij de lethargische houding van het collectief.
Ik zag een gesprek met die psycholoog die ik ook gesproken heb. Roy. Hij geeft de schuld aan PVV`ersquote:Op donderdag 8 december 2011 13:57 schreef heartz het volgende:
[..]
Je promoot je eigen topic.
Veel inhoudelijks daar zeg...
quote:Op donderdag 8 december 2011 14:14 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Moet je zien wie je ermee de gek hebt aangestoken dat ze het gelooft alsof het een uitspraak is van iemand in de huidige situatie...![]()
Ze slikken alles, als het maar aansluit.
quote:Wat we niet gaan bespreken is:
1) Hoe klein/kansloos/pauperig Occupy Nederland wel niet is, dat kennen we inmiddels allemaal, en niemand zit te wachten op nog een zeiksnor die wel kan af plassen, maar niets constructiefs weet toe te voegen
2) Hoe maf/gek/dom/schooierachtig iemand moet zijn als die voor/ tegen Occupy is. Je mag prima laten merken aan welke kant je staat, maar met slechts beledigende uitlatingen heb je hier niets te zoeken.
Ik heb nul behoefte om politieagent te gaan spelen in een Occupy topic, omdat de ironie zo pijnlijk is als zitten op een cactus. Dus kort samengevat: beschaafd on-topic, of uit het topic.
Het heeft ook alles te maken met de huidige situatie dus het had gekund. Het betreft weliswaar geen fysieke matrix maar mensen zitten wel degelijk vast in een fout systeem waar zij afhankelijk van zijn. Dat denigrerende toontje richting Heartz zal ik maar even negeren, dat gezuig van je siert je niet.quote:Op donderdag 8 december 2011 14:14 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Moet je zien wie je ermee de gek hebt aangestoken dat ze het gelooft alsof het een uitspraak is van iemand in de huidige situatie...![]()
Ze slikken alles, als het maar aansluit.
In dat topic? Heb ik niet goed gelezen?quote:Op donderdag 8 december 2011 14:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik zag een gesprek met die psycholoog die ik ook gesproken heb. Roy. Hij geeft de schuld aan PVV`ers
En ze willen niet naar de Zuidas, maar gaan liever bivakkeren bij de Nederlandse Bank.
Zal mij benieuwen.
Werd tijd. Voor de kerst een beetje de ergste rommel opruimen.quote:Op donderdag 8 december 2011 14:56 schreef galtfactory het volgende:
Maar goed, de opruiming van Occupy is nu in werking gezet volgens de Telegraaf.
Schitterende beelden natuurlijk. Op zo'n kleine schaal al niets kunnen beslissen....hoe kunnen ze dan verlangen van overheden of andere mondiale organisaties cq instellingen om alles zo te regelen dat iedereen tevreden is? Dat kan gewoon niet.quote:Op donderdag 8 december 2011 10:22 schreef 3-voud het volgende:
Bij de live[streamquote:Op donderdag 8 december 2011 14:49 schreef heartz het volgende:
[..]
In dat topic? Heb ik niet goed gelezen?
Moest er zo om lachen. Dacht even dat ze het was.quote:Op donderdag 8 december 2011 15:24 schreef Copycat het volgende:
Die vrouwenstem is echt net Tosca.
Nee, daar win je de oorlog tegen het establishment wel mee.
Dat denk ik dan weer niet, maar het zou wel een geniaal typetje kunnen zijn.quote:Op donderdag 8 december 2011 15:27 schreef Lavenderr het volgende:
Moest er zo om lachen. Dacht even dat ze het was.
Denk het eigenlijk nog steeds.
Ik zei je toch, dat was die Illuminati telling!quote:Op donderdag 8 december 2011 15:33 schreef Bastard het volgende:
Occupy is ontruimd, allemaal lekker handen wrijven en gewoon accepteren dat we butt fucked worden. Dat nemen we dan maar voor lief, nooit meer wat over zeggen en protesteren svp.
Filmpje: http://nos.nl/video/32047(...)elte-occupykamp.htmlquote:Deel van Occupy Amsterdam ontruimd, Occupy'ers aangehouden
donderdag 8 december 2011 13:52
Amsterdam - Op het Beursplein in Amsterdam heeft de gemeente donderdagmiddag een deel van het tentenkamp van de protestbeweging Occupy ontruimd.
Daarbij zou een groep demonstranten geweigerd hebben om de 'illegale' tentjes op te geven en zou luidkeels geprotesteerd hebben tegen de ontruiming. Hierbij zouden 14 Occupy'ers zijn opgepakt en per bus zijn afgevoerd door de politie. Maar de sfeer bleef wel gemoedelijk, zo melden verschillende media donderdag.
Hierna zijn de 'illegale' tentjes door de gemeentereiniging opgeruimd.
Een zegsvrouw van de gemeente laat via de media weten dat de Occupy'ers al veel eisen van de burgemeester hadden ingewilligd, maar nog niet genoeg.
Het ging erom, zo heeft burgemeester van der Laan ook in een brief laten weten dat het tentenkamp kleiner moest worden en dat vooral de brandveiligheid, hygiëne en constructie van sommige tenten beter moest.
Na overleg met de zogenaamde vijfhoek, vertegenwoordigers van de gemeente, politie, het Openbaar Ministerie, de brandweer en de GGD, besloot de burgemeester tot de strengere handhaving over te gaan.
In de brief van de burgemeester stond ook dat de betogers donderdagochtend voor tien uur aan een groot aantal voorwaarden moesten voldoen. Zij moesten driekwart van het plein teruggeven aan de stad en er mochten voortaan maximaal vier personen 's nachts op het plein overnachten. Ook moest aan tal van andere voorwaarden worden voldaan op het gebied van hygiëne en brandveiligheid.
http://www.blikopnieuws.n(...)ers_aangehouden.html (met foto's)
quote:Occupy-kamp San Francisco ontruimd
Laatste update: 7 december 2011 14:02
AMSTERDAM - De Amerikaanse politie is dinsdagnacht begonnen aan de ontruiming van een plein vol Occupy-demonstranten in hartje San Francisco.
Volgens demonstrante Katt Hoban bivakkeerden in het kampement van zo'n tweehonderd tenten honderden betogers. Zij werden in de vroege woensdagochtend omsingeld door tweehonderd agenten in relbestendige uitrusting. De politie gaf de actievoerders de tijd om hun biezen te pakken en te vertrekken voor het plein werd schoongeveegd, aldus KCBS.
Het is niet bekend of bij de ontruiming gewonden zijn gevallen of aanhoudingen verricht.
http://www.nu.nl/buitenla(...)ncisco-ontruimd.html
Als je er zon hekel aan hebt moet je eruit stappen. Ga in een plaggenhut wonen en jaag op je diner.quote:Op donderdag 8 december 2011 15:33 schreef Bastard het volgende:
Occupy is ontruimd, allemaal lekker handen wrijven en gewoon accepteren dat we butt fucked worden. Dat nemen we dan maar voor lief, nooit meer wat over zeggen en protesteren svp.
Voor zover ik begrijp, een gedeelte...quote:Op donderdag 8 december 2011 15:29 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Is het hele plein inmiddels leeg of staat er nog wel wat?
quote:Op donderdag 8 december 2011 15:32 schreef Copycat het volgende:
Mijn Eindhoven is still going strong ...
Met Harry Loco!!!
http://www.occupyeindhoven.nl/
Ik vind het ook echt zielig voor de oudjes en oneerlijk maar die protesteren natuurlijk het minstequote:Op donderdag 8 december 2011 12:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja. Zo gaat dat in het groot.
Vraag eens aan al die mensen die hun hele werkende leven pensioen hebben betaald -verplicht!- die nu hun oude dag in gevaar zien komen omdat de fondsen fijn hebben zitten speculeren met hun geld. En dat ook gewoon blijven doen omdat dat volgens hen niet anders kan.
Harry Loco!quote:Op donderdag 8 december 2011 15:32 schreef Copycat het volgende:
Mijn Eindhoven is still going strong ...
Met Harry Loco!!!
http://www.occupyeindhoven.nl/
[SVX] Harry Loco Occupies Eindhovenquote:Op donderdag 8 december 2011 16:04 schreef Lavenderr het volgende:
Harry Loco!
In pyama en al?
Dan geef ik Eindhoven de grootste kans op overleving qua Occupy
Tijdens de kerstperiode ben ik in Eindhoven, zal ik eens even een kijkje nemen hoe het er aan toe gaat.quote:Op donderdag 8 december 2011 16:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Harry Loco!
In pyama en al?
Dan geef ik Eindhoven de grootste kans op overleving qua Occupy
Erg gezellig daar in Eindhoven...quote:Op donderdag 8 december 2011 16:05 schreef Gray het volgende:
[..]
Tijdens de kerstperiode ben ik in Eindhoven, zal ik eens even een kijkje nemen hoe het er aan toe gaat.
Niet in pyjama neem ik aan?quote:Op donderdag 8 december 2011 16:05 schreef Gray het volgende:
[..]
Tijdens de kerstperiode ben ik in Eindhoven, zal ik eens even een kijkje nemen hoe het er aan toe gaat.
In januari dan maar weer?quote:Op donderdag 8 december 2011 16:02 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik vind het ook echt zielig voor de oudjes en oneerlijk maar die protesteren natuurlijk het minste
omdat een groot deel daar lichamelijk niet meer toe in staat is .
Idd, zwijgen ... werken en niet zeuren.quote:Op donderdag 8 december 2011 15:33 schreef Bastard het volgende:
Precies, en degene die er dus wel wat voor willen doen, worden gewoon opgeruimd. Zo is het systeem nou eenmaal en de meerderheid houdt er van. Houdt van geheimen, houdt van achterbaks zakken vullen en de beloningen geven aan de toch al rijken omdat ze zichzelf zo goed hebben weten te verrijken over de rug van de armoedzaaiers.quote:Op donderdag 8 december 2011 16:02 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik vind het ook echt zielig voor de oudjes en oneerlijk maar die protesteren natuurlijk het minste
omdat een groot deel daar lichamelijk niet meer toe in staat is .
En hij gaat misschien wel 'blowing in the wind' zingen, wauwie. Dat zal dan létterlijk worden met deze stormquote:Op donderdag 8 december 2011 16:05 schreef Copycat het volgende:
[..]
[SVX] Harry Loco Occupies Eindhoven
Idd, Occupy is onbestaande in België.quote:Op donderdag 8 december 2011 16:09 schreef UncleScorp het volgende:
Idd, zwijgen ... werken en niet zeuren.
Kijk maar naar Belgie ( ok, slecht voorbeeld , i know) ... recent zijn verschillende banken bijna overkop gegaan en uiteindelijk gered door overheidsgeld. Nu wil onze nieuwe regering () een bankentaks invoeren om zo een miljard extra te krijgen ... een dag later melden de bank al dat ze deze taksen gaan doorrekenen aan hun klanten ... meer kosten op je rekening, minder interest op je spaargeld, en eventueel nog de leningen duurder maken etc ...
En dit terwijl de burger eigenlijk al meebetaald heeft omhun hachje te redden.
Banken kunnen in principe doen wat ze willen. Ze weten dat ze toch wel worden gered via overheidssteun.quote:Op donderdag 8 december 2011 16:09 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Idd, zwijgen ... werken en niet zeuren.
Kijk maar naar Belgie ( ok, slecht voorbeeld , i know) ... recent zijn verschillende banken bijna overkop gegaan en uiteindelijk gered door overheidsgeld. Nu wil onze nieuwe regering () een bankentaks invoeren om zo een miljard extra te krijgen ... een dag later melden de bank al dat ze deze taksen gaan doorrekenen aan hun klanten ... meer kosten op je rekening, minder interest op je spaargeld, en eventueel nog de leningen duurder maken etc ...
En dit terwijl de burger eigenlijk al meebetaald heeft omhun hachje te redden.
Wel toch? http://www.facebook.com/pages/Occupy-Brussels/148559141906316quote:Op donderdag 8 december 2011 16:31 schreef Loppe het volgende:
[..]
Idd, Occupy is onbestaande in België.
Het zal ooit wel een keer te veel worden, hoor.
Fuck, dit wist ik geeneens niet.quote:Op donderdag 8 december 2011 16:37 schreef heartz het volgende:
Wel toch? http://www.facebook.com/pages/Occupy-Brussels/148559141906316
Brussel, Antwerpen? http://www.dewereldmorgen(...)y-beweging-in-belgie
Misschien kan jij ons wat meer van Occupy België laten zien?quote:Op donderdag 8 december 2011 16:44 schreef Loppe het volgende:
[..]
Het is warmer achter de pc op fora.
Ik wist het niet eens dus jah, veel boeit het me niet. Ik vind het wat aandachttrekkerij, eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 8 december 2011 16:47 schreef heartz het volgende:
Misschien kan jij ons wat meer van Occupy België laten zien?
Wordt het daar serieuzer genomen dan hier?
Is er meer opkomst? Welke doelgroepen komen erop af?
Nog wel, maar ze lopen er wat achter.. geef de bevolking nog een week en dan gaan ze daar ook roepen dat ze weg moeten wezen. Liever heimelijk bestolen worden dan actie mogen voeren.quote:Op donderdag 8 december 2011 16:40 schreef heartz het volgende:
Het lijkt daar zelfs veel drukker dan hier
Of heb ik een verkeerd beeld?
quote:Beslag op je huis? Bel dan Occupy
Als je een probleem hebt en niemand anders kan helpen, bel dan het O-Team. Het legioen dat de afgelopen maanden beurspleinen aller landen bezette, steekt nu de helpende hand uit: mensen die door banken uitgezet worden, kunnen op bescherming rekenen van Occupy.
Atlanta, San Diego, San Jose, Oakland, Minneapolis, San Francisco, Seattle, New York en Miami zijn de eerste steden waar Occupiers ontruimingen hebben voorkomen bij mensen die hun hypotheek niet meer kunnen betalen. De actie Occupy Our Homes is gisteren van start gegaan.
De ideologische strijd krijgt hiermee een praktisch karakter. “Onze huizen worden aangevallen”, joelden Occupiers gisteren in koor voor een woning in het oosten van New York. “We moeten ze terugnemen.” Aan de gevel is een bord gespijkerd: “Ontruim banken, niet mensen.” Als een menselijke schild beschermen de actievoerders families tegen uitzetting.
Ook voor de mensen die reeds op straat gezet zijn, is er hoop. Occupy kan een kraak voor je zetten en de wacht houden. In Alameda, Californië, wisten de Occupiers een huizenveiling te verstoren. “Dit is een verschuiving van protesten tegen de fraude op Wall Street naar het helpen van mensen die er door geschaad zijn”, legt Max Berger, één van de bezetters, uit op Salon.com. “De beweging trekt de buurten in en laat mensen voelen wat er werkelijk op het spel staat.”
Laat persoonlijk verhaal achter
Op de site van Occupy Our Homes staat nadere uitleg: “Niet alleen zitten duizenden mensen zonder huizen, er zijn ook duizenden huizen zonder mensen. Het dichttimmeren van huizen trekt criminaliteit aan, verlaagt de waarde van woningen in de buurt en vernietigt eigendom van de middenklasse.”
Wie Occupy wil inschakelen, kan zijn gegevens en persoonlijk verhaal achterlaten op occupyourhomes.org. Voor Occupiers is deze actie een uitgelezen kans om de koude buitenlucht te verruilen voor een plekje bij de open haard, te midden van families die aan de grond zitten.
Ook Bobby Hull, een stukadoor en Vietnam-veteraan, heeft zijn huis laten bezetten door Occupy. Een huis dat zijn moeder in 1968 gekocht had, nu op zijn naam staat, maar waarop nog steeds een hypotheek zit. Hull’s huis wordt gebruikt door de hele familie: negen broers en zussen en talloze aanverwanten.
Recent kreeg Bobby Hull gezondheidsproblemen, verloor een groot deel van zijn inkomen en werd gegrepen door de tentakels van Bank of America. “Ik heb de Grondwet gelezen”, zegt Hull nu strijdvaardig. “Ik heb gevochten in Vietnam en ben niet bang om opnieuw te vechten.”
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)huis-bel-dan-occupy/
Precies. Voetbal is veel belangrijker dan een stel werkloze paupers.quote:Op donderdag 8 december 2011 19:19 schreef Bastard het volgende:
We maken ons nog drukker om een mogelijk omkopingsschandaal in het betaald voetbal dan om de organisaties die geld plukken uit je zak. Dan maar geen pensioen, maar liever wel kijken naar een eerlijk potje voetbal.
Over voetbal gesproken , een paar dagen geleden hadden ze harde woorden over hooligans en ze zeiden dat die uit de samenleving verbannen moesten worden , tikkeltje hard die uitspraakquote:Op donderdag 8 december 2011 19:19 schreef Bastard het volgende:
We maken ons nog drukker om een mogelijk omkopingsschandaal in het betaald voetbal dan om de organisaties die geld plukken uit je zak. Dan maar geen pensioen, maar liever wel kijken naar een eerlijk potje voetbal.
Iedereen die niet meedoet met de kudde en doet wat de schaapsherder zegt wat je moet doen word verbannen.quote:Op donderdag 8 december 2011 20:14 schreef Summers het volgende:
[..]
Over voetbal gesproken , een paar dagen geleden hadden ze harde woorden over hooligans en ze zeiden dat die uit de samenleving verbannen moesten worden , tikkeltje hard die uitspraak
maar he , ik houd niet van voetbal ...
Slechte herder :pquote:Op donderdag 8 december 2011 20:19 schreef Bastard het volgende:
[..]
Iedereen die niet meedoet met de kudde en doet wat de schaapsherder zegt wat je moet doen word verbannen.
Dichter bij huis, de ING, abn-amrobank en de rabobank zijn geslaagt voor de kapitaaltest van de EBA.quote:Op donderdag 8 december 2011 21:06 schreef heartz het volgende:
Amerikaanse bank wordt aangeklaagd voor het verstrekken van 'rommelhypotheken':
http://www.z24.nl/economi(...)voor_de_rechter.html
Zou het oa komen omdat die banken ook aardig 'winst' maken op hun 'corrupte' inversteringen?quote:Op donderdag 8 december 2011 21:23 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Dichter bij huis, de ING, abn-amrobank en de rabobank zijn geslaagt voor de kapitaaltest van de EBA.
......als je een bank wil beroven moet je dus bij deze banken zijn![]()
bron:
http://www.telegraaf.nl/d(...)ar_een_climax__.html
18.40 ING, ABN Amro en Rabobank zijn geslaagd voor kapitaaltest van de Europese bankentoezichthouder EBA. De kapitaalbuffers van de bankentak van SNS Reaal zijn echter niet sterk genoeg. Dat maakte de EBA donderdag bekend. De bankenwaakhond testte bij 71 banken in Europa of de banken sterk genoeg zijn om schokken op te vangen en of ze extra kapitaal nodig hebben. Voor de Duitse Commerzbank is het scenario minder rooskleurig, nationalisatie dreigt. Eerder werd al bekend dat de bank ruim 5 miljard nodig heeft.
quote:'Ik word kotsmisselijk van die bankwijzer'
Luis in de kluis
Door Willem Meyboom, uit Wordt Vervolgd - Maart 2010
Een CEO van een grote Nederlandse bank liet zich in een gesprek met ngo’s over het wapenbeleid van de bank ontvallen: ‘Ik word kotsmisselijk van die Bankwijzer.’ Even later gaf hij toe ‘dat jullie een supereffectief instrument in handen hebben’. De bliksemcarrière van een internetsite.
You love it or you hate it: de Eerlijke Bankwijzer. De Ethische Bovenmeester in de financiële wereld. Door enkele ngo’s als een duvel in het doosje van het grote geld gegooid en na een jaar een venijnige sparringpartner van de bankensector.
Effectief, nuttig, irritant, betweterig. De oordelen over de Eerlijke Bankwijzer (EB) lopen uiteen, zoals de bankenbaas al off the record liet horen. De website eerlijkebankwijzer.nl vergelijkt twaalf banken onderling op veel aspecten van hun beleid en beoordeelt daarnaast in aparte onderzoeken de implementatie van dit beleid in de praktijk. Daarbij gaat het er niet alleen om hoe banken de eigen kantoren voorzien van dubbel glas, of ze vrouwen een eerlijke kans geven op promotie of dat het personeel een energiezuinig wagenpark bestuurt. Het gaat om de vraag waar de banken hun geld in steken. In bedrijven die clusterbommen maken, in producenten van kleding die door kinderen wordt gemaakt, in milieuvervuilende fabrieken, in de bio-industrie? Sinds de lancering begin vorig jaar telde de site ruim 110.000 bezoekers, van wie 9000 ook hun eigen bank onder druk hebben gezet om het maatschappelijk beleid te verbeteren. Dit kan bijvoorbeeld door via de site een ‘gele kaart’ uit te delen aan je bank, of door de mogelijkheid direct over te stappen naar de concurrent. Niet alleen de aandeelhouder, ook de spaarder of rekeninghouder krijgt een vinger achter de kluisdeur.
Banken blijken zich voorzichtig te realiseren dat ze niet meer vanuit een ivoren toren met hen toevertrouwd geld schuiven. Ze trekken zich het oordeel van hun cliënten ook aan. Alle twaalf hebben het afgelopen jaar hun maatschappelijk beleid op ten minste één maar vaak op veel meer thema’s – denk aan mensenrechten, natuur of belastingen en corruptie – aangescherpt. Dat gebeurde in sectoren als mijnbouw, olie en gas of landbouw. Er zijn veel verschillen in de handelwijze van de verschillende banken maar volgens de initiatiefnemers van de site, Oxfam Novib, Milieudefensie, Amnesty International en FNV, sinds kort ook vergezeld door de Dierenbescherming, is er een duidelijke trend naar verbeterend maatschappelijk beleid.
De non-gouvernementele organisaties hebben nog geen goed beeld van de invulling door de banken van het voorgenomen beleid in de praktijk. Enkele van de praktijkonderzoeken die de EB wilde doen, ondervinden vertraging door voortdurend nieuwe vragen en bezwaren van de banken over onder meer de methodiek. Een onderzoek naar investeringen in duurzame energie dat al vorig jaar rond had moeten zijn, wordt medio april verwacht. Vanaf april wordt naar verwachting ook het bonusbeleid per bank beoordeeld. Op welke wijze dat gaat gebeuren is nog niet duidelijk. Maar de noodzaak ervan ligt, gezien de (internationale) ontwikkelingen, voor het opscheppen.
Het praktijkonderzoek dat wel plaatsvond bleek effectief: over investeringen in omstreden productie van en handel in omstreden wapens als clustermunitie en antipersoonsmijnen. Dat gebeurde zonder medewerking van de banken. Het gevolg was wel dat vijf van de zes banken die geld hadden gestoken in discutabele wapenproducenten inmiddels stappen hebben gezet om hun wapenbeleid aan te scherpen en de gewraakte investeringen van de hand te doen.
De Rabobank bijvoorbeeld scherpte de eigen controles waar nodig aan, toen uit het onderzoek van de Bankwijzer bleek dat één klant niet aan de eigen normen zou voldoen. ‘Dit voorval laat zien dat ook beleid op een issuegevoelig thema in de praktijk op onderdelen beter kan. Juist dit soort “verbeteringssignalen” van NGO’s in het algemeen en de EB in het bijzonder, stellen de bank in staat maatregelen te nemen om de kwaliteit van de toetsing en beoordeling te verbeteren. De Eerlijke Bankwijzer heeft ons op dat punt geholpen’, aldus de Rabobank in een reactie.
Peter Ras van Oxfam Novib is projectleider van de Eerlijke Bankwijzer: ‘Dit is de tijd voor veranderingen. Banken hebben een slechte naam. Een bankier zal op een feestje niet gauw zeggen dat hij bij een bank werkt. Banken willen hun imago veranderen naar risicomijdender en transparanter. Naar een fatsoenlijker bejegening van de klant en meer oog voor de langere termijn. Pas dan kan het vertrouwen weer herstellen, realiseren ze zich. Wantrouwen tegenover banken is niet goed, ze spelen een belangrijke maatschappelijke rol.’
Hij vervolgt: ‘Als Eerlijke Bankwijzer vergelijken we voortdurend het naar buiten gebrachte beleid met de praktijk. Goed beleid is een halve zaak, de uitvoering ervan in de praktijk is de andere helft. Spreken banken hun klanten aan op beloning, op discriminatie, op dwangarbeid, op klimaatbeleid? Daar gelden objectieve criteria voor. Daar kunnen banken zich aan houden: de kantoren zijn verantwoord verwarmd, het wagenpark is energiezuinig, de beloning is in orde. Maar is dat ook het geval bij al hun klanten? Stellen ze daar vragen over? Implementeren ze hun duurzaamheidsbeleid? Ik weet het niet. Over de wapensector kunnen we wat zeggen, maar op andere punten, zoals arbeidsvoorwaarden of klimaatbeleid nog niet.’
Zowel Ras als zijn collega Titus Bolten die namens Amnesty International Nederland in de projectgroep zit, sluit niet uit dat de huidige dialoog met de banken kan uitdraaien op een ‘agressiever’ optreden van de Bankwijzer. Het momentum voor de financiële sector om radicaal het roer om te gooien is nu nog daar maar verglijdt al naar ‘business as usual’, zie bijvoorbeeld het bonusbeleid. Bolten: ‘Als de dialoog niets oplevert en verwachtingen langdurig in de lucht blijven hangen, zullen we hier en daar moeten doorbonken op het zere hoofd.’ Ras: ‘Eind februari weten we meer. Dan is duidelijk of banken ons inzicht geven in hun investeringen in duurzame energie. De CEO’s hebben ons in november toegezegd mee te zullen werken aan een dergelijk praktijkonderzoek. Maar sinds begin dit jaar lijken de banken wat terug te krabbelen. Als ze niet verder meewerken, zijn we genoodzaakt een andere koers te varen en zullen de praktijkonderzoeken vermoedelijk een harder karakter krijgen: investeren ze in omstreden projecten of niet? Veel banken zullen dat niet leuk vinden. Het is niet onze eerste voorkeur maar ze geven ons dan geen andere keus.’
In feite vraagt de Eerlijke Bankwijzer twee dingen van de banken: duurzamer worden en transparanter. In het afgelopen jaar bleek dat ze stap voor stap hun duurzaamheidsbeleid aanscherpen. Dat gaat de goede kant op, maar nog niet zo hard als Ras en Bolten zouden willen. Aan de andere kant ontbreekt het aan inzicht of ze hun beleid implementeren. ‘Dat schokkende gebrek aan transparantie moet doorbroken worden, liefst samen met maar desnoods zonder medewerking van de banken’, waarschuwen Ras en Bolten.
Ten aanzien van transparantie en duurzaamheid komen ASN en Triodos als absolute winnaars uit de bus. De andere banken in de scan scoren stuk voor stuk lager. Vooral Van Lanschot, SNS en Aegon, maar ook Fortis en ABN Amro hebben nog veel werk voor de boeg om aan de normen van de Eerlijke Bankwijzer te voldoen. Wordt Vervolgd verzocht drie banken aan te geven welke stappen vooruit zij willen maken: de Rabobank, Robeco en ING.
Robeco heeft per 1 februari nieuw beleid geïntroduceerd waarvan de kern is dat naast financiële overwegingen voortaan ook duurzaamheid, samenleving en goed bestuur bij beleggingsbeslissingen worden meegenomen. Rabo wil internationaal een belangrijke bijdrage leveren aan het duurzamer maken van de food & agri productie. Bij de praktische beoordeling van kredietaanvragen zal de nadruk liggen op toepassing van beoordelingscriteria zoals arbeidsomstandigheden, kinder- of slavenarbeid, corruptie en omkoping, respect voor hulpbronnen, opleiding en ontwikkeling van werknemers. Daaraan dienen bedrijven binnen afzienbare tijd te voldoen om voor financiering in aanmerking te kunnen komen. ING is vager. Deze bank wil wel meer investeren in duurzame energie maar zegt op dit moment onvoldoende projecten te zien met ‘een aanvaardbaar risicoprofiel’. Samen met andere Nederlandse banken en de overheid wil ING kijken ‘hoe we dat zouden kunnen veranderen’.
De bonussen zijn voorlopig niet van tafel. Robeco: ‘Bonussen kunnen – mits met mate gegeven – een middel zijn om binnen vooraf gemaakte afspraken extra waardering te geven voor goed bedrijfsbeleid op de lange termijn.’ ING wil dit jaar de bonussen gaan koppelen aan duurzame doelstellingen. Hoe dat eruit zal zien kan deze bank niet zeggen: ‘Het proces is nog in ontwikkeling.’ Rabobank kent als coöperatieve bank van oudsher geen excessieve ‘bonuscultuur’ zoals sommige andere instellingen. De medewerkers krijgen bovenop het vaste salaris een extra beloning die varieert tussen maximaal 15 of 20 procent daarvan. Rabobank denkt als werkgever aantrekkelijker te zijn als stabiele zelfstandige bank dan als uitdeler van bonussen. Desondanks zegt Rabo weinig moeite te hebben financieel toptalent aan zich te binden. Ze pareert daarmee het alom gebruikte argument dat de top leegloopt bij gebrek aan een vette bonus.
De bonus wordt per april wellicht de volgende prooi van de Eerlijke Bankwijzer. ‘De roep om die af te schaffen groeit met de dag’, signaleert Bolten. ‘Een tussenstap naar afschaffing zou kunnen zijn om de bonus afhankelijk te maken van vooraf gestelde duurzaamheidsdoeleinden, waarbij het respect voor mensenrechten en milieu dus centraal staat’, meent Bolten.
http://www.amnesty.nl/ik-word-kotsmisselijk-die-bankwijzer
Reactie van die site:quote:Op donderdag 8 december 2011 23:13 schreef Summers het volgende:
Ondernemers: 'Occupy B'plein helemaal weg'
Als het aan de ondernemers van het Damrak ligt, had Occupy Amsterdam donderdag het hele
http://www.at5.nl/artikel(...)rsplein-helemaal-weg
Tja, zoiets schreef ik een maand geleden al. Dat vertelde Roy dus ook. Al die zwervers en junks en dronken Polen met de meeste tentjes daar hebben Occupy de das omgedaan.quote:Op donderdag 8 december 2011 23:25 schreef heartz het volgende:
[..]
Reactie van die site:
Ontzettend jammer voor de mensen die wel serieus waren. Dat de Occupy beweging is gekaapt door een stel idioten, junks en Oost-Europese zwervers (vooral dronken Polen).
Via de livestream kreeg ik ook al het idee dat Occupy verdeeld was over meerdere kampen, figuurlijk gesproken dan. Dit stuk ondersteunt dat idee.quote:‘GROOT DEEL OCCUPY IS BLIJ MET ONTRUIMING’
Vanmiddag is het tentenkamp op het Damrak voor drie kwart ontruimd door de politie. Veel Occupy'ers zijn hier blij mee en hopen op een ander imago.
Burgemeester Eberhard van der Laan kondigde vanochtend aan dat Occupy Amsterdam nog niet voldeed aan de eisen die de gemeente had gesteld. De regels waren dat er nog maar vier mensen de nacht mochten doorbrengen en het kamp moest tot driekwart worden teruggebracht. Ook moesten er wat hygiënische maatregelen worden genomen.
Omdat aan die voorwaarden nog niet was voldaan, besloot de gemeente vanmiddag om het kamp zelf voor een groot deel te verwijderen. Veertien mensen gingen om de tent heen staan en weigerde mee te werken. Dit groepje werd zonder al te veel verzet door de politie gearresteerd en meegenomen. “Op die mensen na is een groot deel van de beweging blij met de ontruiming. Ze vonden de ontruimingsactie wel best. Dat was ook duidelijk te zien”, zegt een betrokkene tegen FTM.
Occupy Amsterdam kreeg na de oprichting al snel het imago van hasjpijprokers, hippie’s en dakloze complotdenkers. “Er zijn meerdere geluiden binnen de beweging, maar de gematigde sympathisanten vormen denk ik het grootste deel. Deze groep hoopt door de ontruiming van het imago van 'ideeënloze kampeerders' af te komen.Occupy kan zich nu gaan focussen op activiteiten en acties in plaats van louter het kamperen.”, aldus de ingewijde die niet bij naam wil worden genoemd.
Ik ben anders nog geen enkel interview tegen gekomen met een verstandig persoon die duidelijk de standpunten uitlegt en deze ook kan verdedigen.quote:Op donderdag 8 december 2011 23:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Tja, zoiets schreef ik een maand geleden al. Dat vertelde Roy dus ook. Al die zwervers en junks en dronken Polen met de meeste tentjes daar hebben Occupy de das omgedaan.
Wauw, sterke taal van die meneer. Zou het echt kunnen komen tot een burgeroorlog waarin de hoogste en laagste klassen het gaan uitvechten?quote:
Banen zoeken? Dat zal misschien voor nu een tijdelijke oplossing zijn voor sommigen, maar:quote:Op donderdag 8 december 2011 23:55 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ik ben anders nog geen enkel interview tegen gekomen met een verstandig persoon die duidelijk de standpunten uitlegt en deze ook kan verdedigen.
Dat ze met elkaar niet eens de basisvoorzieningen kunnen regelen zegt ook al een boel, en ondertussen wel lopen zeiken op de rijke mensen maar vervolgens mensen die het slechter hebben dan zij wegsturen van het kamp onder het mom "Wij zijn de 99%, maar jij niet en jij niet, en jij al helemaal niet"
Wat mij betreft ook een grote hypocriete bende daar op die occupy pleinen, laat ze eerst naar zichzelf kijken en een fatsoenlijke baan zoeken.
Wat?quote:Op vrijdag 9 december 2011 00:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ja, IJsland.... Moeten die 16 mannen dan die 257.578 vrouwen gaan doden?
DIT is je argument?quote:Op vrijdag 9 december 2011 00:02 schreef Gray het volgende:
[..]
Banen zoeken? Dat zal misschien voor nu een tijdelijke oplossing zijn voor sommigen, maar:
Robots will steal your job.
Introductievideo:
http://kck.st/sO4GTX
Wordt een open-source boek. Ik ga het iig lezen!
Yep dat zonder meer, natuurlijk trekt (trok) het ook klaplopers aan.quote:Op donderdag 8 december 2011 23:25 schreef heartz het volgende:
[..]
Reactie van die site:
Ontzettend jammer voor de mensen die wel serieus waren. Dat de Occupy beweging is gekaapt door een stel idioten, junks en Oost-Europese zwervers (vooral dronken Polen).
In dit boek wordt besproken in hoeverre de huidige werkeloosheid structureel is, in andere woorden in het systeem ingebouwd zit. Ook of een gezonde gelukkige maatschappij wel zoveel arbeidsuren over heeft.quote:
Dat geeft toch een heel ander beeld dan dat we op het 8 uur journaal krijgen te zien he.quote:
Het antwoord ligt bij de machtnemer .quote:Op donderdag 8 december 2011 23:58 schreef Gray het volgende:
[..]
Wauw, sterke taal van die meneer. Zou het echt kunnen komen tot een burgeroorlog waarin de hoogste en laagste klassen het gaan uitvechten?
Nu lijd Griekenland ook onnodig , het begint op Amerika te lijken , vrouwen die bevallen worden weggestuurd in het ziekenhuis als ze geen geld hebben .quote:Ik hoop van niet, want slachtoffers en onnodig lijden. Wel zou het net als Occupy een wereldwijde beweging (revolutie) op gang kunnen brengen, waarmee hopelijk de wereldmaatschappij naar een hoger sociaal niveau wordt getild. IJsland als voorbeeld genomen is het blijkbaar wel mogelijk om een economische depressie te voorkomen, zonder dat daarbij geweld aan te pas is gekomen.
Laten we hopen op het beste.
Maar we zijn er nog niet aan toe om tegenspraak te dulden.quote:Op vrijdag 9 december 2011 08:13 schreef Summers het volgende:
Onze regering begint machthebber trekjes te krijgen met in elke zin het woord afdwingen
en erachter staan dat een volk zo word behandeld , wat een koude harteloze bende zeg .
pas als het te laat is zeker .quote:Op vrijdag 9 december 2011 08:16 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maar we zijn er nog niet aan toe om tegenspraak te dulden.
Er wordt beweerd dat het de allergrootste criminelen zijn.quote:Op vrijdag 9 december 2011 08:13 schreef Summers het volgende:
Onze regering begint machthebber trekjes te krijgen met in elke zin het woord afdwingen
en erachter staan dat een volk zo word behandeld , wat een koude harteloze bende zeg .
De American Dream, door het toilet gespoeld.quote:Op vrijdag 9 december 2011 08:55 schreef Bastard het volgende:
Ook een aardige actie daar
http://therealnews.com/t2(...)emid=74&jumival=7685
Geef eens een reden om je leven er niet voor op het spel te zetten.quote:Op vrijdag 9 december 2011 08:37 schreef heartz het volgende:
Er wordt beweerd dat het de allergrootste criminelen zijn.
In de loop der tijd, hebben zij hun manier van liegen en bedriegen naar een hoger level gebracht.
Immers, de meeste mensen kijken liever de andere kant op en doen alsof ze niets zien, anderen hebben geen 'vechtlust' meer. En geef ze maar eens ongelijk. Als je serieus corrupte zaakjes van hooggeplaatste mensen wil aanpakken, kan je daarmee je leven op het spel zetten.
Dat zijn moordenaars van het ergste soort. En de bigbosses hoeven hun handjes zelf niet eens vies te maken of te branden. A mad world....
Als je niet wil dat je kinderen gevaar lopen.quote:Op vrijdag 9 december 2011 10:47 schreef Loppe het volgende:
[..]
Geef eens een reden om je leven er niet voor op het spel te zetten.
Ik weet niet dat als ik ooit kinderen ga hebben mijn visie erop zal veranderen, zeker niet in deze wereld.quote:Op vrijdag 9 december 2011 10:55 schreef heartz het volgende:
Als je niet wil dat je kinderen gevaar lopen.
Wat jij?
Maar jij zou je hiervoor willen inzetten?quote:Op vrijdag 9 december 2011 11:04 schreef Loppe het volgende:
[..]
Ik weet niet dat als ik ooit kinderen ga hebben mijn visie erop zal veranderen, zeker niet in deze wereld.
Gelukkig was het toch maar een droom.quote:Op vrijdag 9 december 2011 09:14 schreef heartz het volgende:
[..]
De American Dream, door het toilet gespoeld.
En watvoor één.quote:Op vrijdag 9 december 2011 11:13 schreef dadgad het volgende:
[..]
Gelukkig was het toch maar een droom.
Weg ermee,quote:Op vrijdag 9 december 2011 11:16 schreef heartz het volgende:
[..]
En watvoor één.
The bubble has burst.
Liever dood in een andere wereld dan levend in een kapotte waar je je leven niet voor inzet.quote:Op vrijdag 9 december 2011 11:10 schreef heartz het volgende:
Maar jij zou je hiervoor willen inzetten?
En hoe strijd jij tegen de gevestigde orde?quote:Op vrijdag 9 december 2011 11:19 schreef Loppe het volgende:
Liever dood in een andere wereld dan levend in een kapotte waar je je leven niet voor inzet.
Ik denk niet dat strijden iets gaat oplossen.quote:Op vrijdag 9 december 2011 11:19 schreef Copycat het volgende:
En hoe strijd jij tegen de gevestigde orde?
Er zijn verschillende manieren om je in te zetten.quote:Op vrijdag 9 december 2011 11:19 schreef Loppe het volgende:
[..]
Liever dood in een andere wereld dan levend in een kapotte waar je je leven niet voor inzet.
Wat kan dan wel constructief zijn?quote:Op vrijdag 9 december 2011 11:22 schreef Loppe het volgende:
Ik denk niet dat strijden iets gaat oplossen.
Beat them by their own game, is volgens jou geen goede strategie?quote:Op vrijdag 9 december 2011 11:25 schreef Loppe het volgende:
Het zal wel allemaal ooit zover komen, denk ik. Als de machthebbers weten dat je de dood niet vreest, kunnen ze je weinig maken.
Dat is wel een beetje gemakkelijk 'Na ons de zondvloed'-denken. Daarbij., als je niet wil strijden, geef je ook geen signaal af de dood niet te vrezen.quote:Op vrijdag 9 december 2011 11:25 schreef Loppe het volgende:
Het zal wel allemaal ooit zover komen, denk ik. Als de machthebbers weten dat je de dood niet vreest, kunnen ze je weinig maken.
quote:
Geindoctrineerd. Vaak zijn het psychopaten. Of ben ik nou vreselijk aan het bevooroordelen.quote:Op vrijdag 9 december 2011 11:37 schreef Loppe het volgende:
De machtshebbers blijven ook mensen, weet je. Ze zijn enkel opgegroeid om machtshebber te worden.
Denk niet dat dat voorlopig gaat gebeuren, wie durft het op 'echte' tv...quote:Op vrijdag 9 december 2011 06:41 schreef Bastard het volgende:
[..]
Yep dat zonder meer, natuurlijk trekt (trok) het ook klaplopers aan.
Maar tevens jammer dat niemand verder wil kijken dan naar de deelnemers, niemand die zich verder wil bekommeren om het doel er achter.Er is inderdaad dan ook niet een duidelijk pamflet gegeven met de punten, maar de algemeenheden zijn 'zelfverrijking van de rijken' of uit solidariteit is het al waard.
Overigens, ik kan het gemist hebben, is er al een occupier uitgenodigd bij een praatprogramma op tv? Wil men het niet eens weten
Syrie al meer dan 4000 doden as we speak .quote:Op vrijdag 9 december 2011 11:25 schreef Loppe het volgende:
oh jeequote:Op vrijdag 9 december 2011 12:22 schreef Summers het volgende:
[..]
Syrie al meer dan 4000 doden as we speak .
Iemand laten lijden en meteen doden zijn verschillende zaken.quote:Op vrijdag 9 december 2011 11:25 schreef Loppe het volgende:
Kom op he.... dit zijn aluhoedjes,... dat is toch geen goede bron? Is hetzelfde dat ik een artikel schrijf dat Occupy helemaal ruk is en dat dan als bron ga aandragen.quote:Op vrijdag 9 december 2011 12:42 schreef heartz het volgende:
En de eerste geruchten over WW3 in 2012:
http://nieuwsbreker.punt.nl/index.php?id=644295&r=1&tbl_archief=&
http://nieuwsbreker.punt.nl/index.php?gr=807647&page=9
Lees: de eerste geruchtenquote:Op vrijdag 9 december 2011 12:47 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Kom op he.... dit zijn aluhoedjes,... dat is toch geen goede bron? Is hetzelfde dat ik een artikel schrijf dat Occupy helemaal ruk is en dat dan als bron ga aandragen.
Ik doe dan ook niet mee met hun spelletjes. Ik zou niet weten wat ze aan mij kunnen hebben.quote:Op vrijdag 9 december 2011 12:36 schreef heartz het volgende:
Iemand laten lijden en meteen doden zijn verschillende zaken.
Meestal wordt iemand pas gedood als deze echt nutteloos is.
Of als op de een of andere manier iemand lichamelijk of geestelijk niet geraakt (lees: gepijnigd) kan worden, wordt er opdracht gegeven deze te vermoorden.
Meestal lukt het ze. Maar er zijn ook wat mensen weg gekomen en onder gedoken.
De dodenlijst enzo
Ja...maar ik heb geruchten gehoord dat de paus 3 meter lang is...quote:
Kijk..daar staat hetquote:de paus is 3 meter lang
Wat daar staat is meer dan een regeltje toch. En ja gerucht is gerucht.quote:Op vrijdag 9 december 2011 12:50 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ja...maar ik heb geruchten gehoord dat de paus 3 meter lang is...
[..]
Kijk..daar staat het
Heb mn post nog een beetje aangepast.quote:Je hebt geruchten en geruchten....Jeroen de Kreek is ook overtuigd dat Joden achter de 2e wereldoorlog zitten. Is hetzelfde dat hij nu gaat wijzen naar zijn website en zegt 'zie je, daar staat het ook'.
Je houdt je niet aan de wetgeving?quote:Op vrijdag 9 december 2011 12:49 schreef Loppe het volgende:
[..]
Ik doe dan ook niet mee met hun spelletjes. Ik zou niet weten wat ze aan mij kunnen hebben.
quote:Op vrijdag 9 december 2011 12:48 schreef heartz het volgende:
[..]
Lees: de eerste geruchten
Deze haal ik er ook vandaan: Europa wil kinderp. lees: kindermisbruik legaliserenhttp://nieuwsbreker.punt.nl/?id=647346&r=1&tbl_archief=0&
Ik mag toch hopen dat het niet gaat gebeuren en dat het echt een roddel is.![]()
Ik zie nergens een bronvermelding bij die berichten..... hoe komen ze aan die nieuwtjes?quote:Op vrijdag 9 december 2011 12:53 schreef heartz het volgende:
[..]
Wat daar staat is meer dan een regeltje toch. En ja gerucht is gerucht.
[..]
Heb mn post nog een beetje aangepast.
Heb je het zo snel gelezen?quote:Op vrijdag 9 december 2011 12:56 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik zie nergens een bronvermelding bij die berichten..... hoe komen ze aan die nieuwtjes?
Dat zijn oa ook 'spelregels' van de overheid. Daar doelde ik op.quote:
Ja en, waarom zou ik die moeten breken?quote:Op vrijdag 9 december 2011 13:01 schreef heartz het volgende:
[..]
Dat zijn oa ook 'spelregels' van de overheid. Daar doelde ik op.
Dat is tegenstrijdig.quote:Op vrijdag 9 december 2011 13:03 schreef Loppe het volgende:
[..]
Ja en, waarom zou ik die moeten breken?
Wat een nonsensgeruchten zijn dat. Van de week even door proberen te nemen, maar een onsamenhangend gebazel waarbij alles uit het verband wordt gerukt en er met de haren bij wordt gehaald. Net als dat stuk daar over Pedobama. Puhlease. Die site kun je als weldenkend mens niet serieus nemen.quote:Op vrijdag 9 december 2011 12:48 schreef heartz het volgende:
Lees: de eerste geruchten
Deze haal ik er ook vandaan: Europa wil kinderp. lees: kindermisbruik legaliserenhttp://nieuwsbreker.punt.nl/?id=647346&r=1&tbl_archief=0&
Ik mag toch hopen dat het niet gaat gebeuren en dat het echt een roddel is.![]()
Ronnie, je post in BNW, ik weet niet of je het weet.quote:Op vrijdag 9 december 2011 12:47 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Kom op he.... dit zijn aluhoedjes,... dat is toch geen goede bron? Is hetzelfde dat ik een artikel schrijf dat Occupy helemaal ruk is en dat dan als bron ga aandragen.
Wat schiet het op om je als crimineel te gedragen? Zo winnen zij.quote:Op vrijdag 9 december 2011 13:05 schreef heartz het volgende:
Dat is tegenstrijdig.
Je zegt: daar doe ik niet aan mee.
Vervolgens zeg je: waarom zou ik daar niet aan mee doen?
Ik hoop dat je gelijk hebt.quote:Op vrijdag 9 december 2011 13:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wat een nonsensgeruchten zijn dat. Van de week even door proberen te nemen, maar een onsamenhangend gebazel waarbij alles uit het verband wordt gerukt en er met de haren bij wordt gehaald. Net als dat stuk daar over Pedobama. Puhlease. Die site kun je als weldenkend mens niet serieus nemen.
Dat zeg ik: beat them by their own game...quote:Op vrijdag 9 december 2011 13:13 schreef Loppe het volgende:
[..]
Wat schiet het op om je als crimineel te gedragen? Zo winnen zij.
Zodra mn meiden oud genoeg zijn moedig ik ze aan om een zelfverdedigingssport te gaan beoefenen.quote:Op vrijdag 9 december 2011 13:00 schreef heartz het volgende:
[..]
Tja, dat zijn toch wel zeer verontrustende geluiden
Hey Koos, jij ook hierquote:Op vrijdag 9 december 2011 13:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ronnie, je post in BNW, ik weet niet of je het weet.
Die wet die ze op die fantasite verzinnen? Door er alles bij te slepen, aan te passen zodat het in dat conspiracystraatje past? Ik zou mijn adem niet inhouden.quote:Op vrijdag 9 december 2011 13:14 schreef heartz het volgende:
Ik hoop dat je gelijk hebt.
En dat die wet niet heel stiekum doorgevoord gaat worden ofzo.
Ik vrees dat het niet duidelijk is wat ik bedoel. Er zijn imo wetten die hoger liggen dan de menselijke.quote:Op vrijdag 9 december 2011 13:15 schreef heartz het volgende:
Dat zeg ik: beat them by their own game...
Waarom spreek je jezelf en mij dan tegen?
Als je iets wilt doen, zonder jezelf in gevaar te brengen, zal je het volgens de regels moeten spelen.
Wat dacht jij dat ik bedoelde?
Ik bedoel meer dat vele burgers niet altijd op de hoogte van nieuw ingevoerde wettenquote:Op vrijdag 9 december 2011 13:19 schreef Copycat het volgende:
[..]
Die wet die ze op die fantasite verzinnen? Door er alles bij te slepen, aan te passen zodat het in dat conspiracystraatje past? Ik zou mijn adem niet inhouden.
Een wet stiekum doorvoeren zal niet gebeuren.quote:Op vrijdag 9 december 2011 13:21 schreef heartz het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat vele burgers niet altijd op de hoogte van nieuw ingevoerde wetten
of zelfs EU wetsvoorstellen zijn.
Ja, en ik neem BNW zoals het is.quote:
Daar kan je gelijk in hebben.quote:Op vrijdag 9 december 2011 13:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Een wet stiekum doorvoeren zal niet gebeuren.
http://www.eerstekamer.nl(...)ing_van_bestuurlijkequote:Het voorstel is op 24 februari 2000 door de Tweede Kamer aangenomen. PvdA, VVD, CDA, GPV, RPF en SGP stemden voor.
De Eerste Kamer heeft het voorstel op 18 april 2000 zonder stemming aangenomen. Groenlinks, D66, Sp en OSF is daarbij aantekening verleend.
De wet is opgenomen in Staatsblad 175 pdf icoon van 25 april 2000.
De inwerkingtreding is opgenomen in Staatsblad 176 van 26 april 2000.
don't we all?quote:Op vrijdag 9 december 2011 13:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en ik neem BNW zoals het is.
Was een foutjequote:Op vrijdag 9 december 2011 13:33 schreef Copycat het volgende:
Wat is hier stiekem aan?
[..]
http://www.eerstekamer.nl(...)ing_van_bestuurlijke
Op welke stiekem ingevoerde wet doelde je dan wel?quote:
Daar reageerde ik op met dit:quote:Op vrijdag 9 december 2011 13:36 schreef Copycat het volgende:
[..]
Op welke stiekem ingevoerde wet doelde je dan wel?
Ik bedoel dus dat er wetvoorstellen zijn zonder dat burgers daar echt van op de hoogte zijn.quote:Op vrijdag 9 december 2011 13:21 schreef heartz het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat vele burgers niet altijd op de hoogte van nieuw ingevoerde wetten
of zelfs EU wetsvoorstellen zijn.
Dan nogquote:Op vrijdag 9 december 2011 13:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ronnie, je post in BNW, ik weet niet of je het weet.
Sinds het holle aarde-topic sta ik nergens meer van te kijken.quote:Op vrijdag 9 december 2011 13:44 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dan nog, dit gaat zelfs voor 'ruimdenkende mensen' erg ver
Dat was/is een geweldig topic, waar jij ook enthousiast mee zat te posten.quote:Op vrijdag 9 december 2011 13:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sinds het holle aarde-topic sta ik nergens meer van te kijken.
Was er iemand echt op de hoogte van dat wetsvoorstel?quote:Op vrijdag 9 december 2011 13:33 schreef Copycat het volgende:
Wat is hier stiekem aan?
[..]
http://www.eerstekamer.nl(...)ing_van_bestuurlijke
Daar is die site dan óók voor bestemd ...quote:Op vrijdag 9 december 2011 13:53 schreef heartz het volgende:
Was er iemand echt op de hoogte van dat wetsvoorstel?
Misschien heb je gelijk.quote:Op vrijdag 9 december 2011 14:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
Daar is die site dan óók voor bestemd ...
Op diverse plaatsen ter wereldquote:Op vrijdag 9 december 2011 14:06 schreef 3-voud het volgende:
Holle aarde? Handig.
Waar is de ingang? Pleuren we daar die occupiers neer. Hoeven we enkel nog maar aan te vegen...
quote:Op vrijdag 9 december 2011 14:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Op diverse plaatsen ter wereld
Is onze aarde hol?
quote:How Are They Legalising Paedophilia?
The answer is that a very subtle change to the text of Article 21 of the Lisbon Treaty is enough.
This Article covers 'discrimination against sexual orientations', making it impermissible. In all Treaties prior to Lisbon,there was the same 'non-discrimination against sexual orientation' Article, but there was also a Protocol expressly excluding paedophilia from the list of sexual orientations.
In the Lisbon Treaty the Protocol is missing.
This will enable paedophiles to claim that their sexual orientation is now to be seen as permissible.
Watch a video explaining this device, and how it makes the Lisbon Treaty into a Paedophile's Charter. (I don't agree with the anti-Moslem section at the end of it)
AND FINALLY - It might not only be children who are victims of unstoppable state power. The old also might find themselves under pressure from euthanasia programmes. See HERE.
People simply haven't taken on board how life will never be the same once they have signed their lives and their childrens' lives away to the European Union. The consequences are so shocking as regards paedophilia being a primary part of the EU's programme that most people simply are not able to take it in, or even believe it. That, of course, is why they are getting away with it.
Read the words of Kate McCann wondering why Britain wants to be a part of a paedophile Europe where 100s of 1000s of children go missing every year -HERE
Grenst zelfs aan geniaal.quote:
Nee, het onderwerp is Occupy Nederland .quote:Op vrijdag 9 december 2011 14:34 schreef heartz het volgende:
Om terug te komen op het onderwerp Het zou dus volgens die site via de 'Lisbon Treaty' gaan gebeuren.
[..]
Die is opgedoekt.quote:Op vrijdag 9 december 2011 14:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, het onderwerp is Occupy Nederland .
Je bedoeld de fantasie ervan... of je maakt een grapje zeker?quote:
Ja. Ik heb dat topic met gruwelijk veel plezier gelezen. Net zoals ik graag boeken lees van Frank Herbert, Tolkien, Weiss&Hickmann....quote:Op vrijdag 9 december 2011 14:50 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je bedoeld de fantasie ervan... of je maakt een grapje zeker?
Eens even kijken wie van de gelovers er in lurken...quote:Op vrijdag 9 december 2011 14:54 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ja. Ik heb dat topic met gruwelijk veel plezier gelezen. Net zoals ik graag boeken lees van Frank Herbert, Tolkien, Weiss&Hickmann....
Wat ik vooral geniaal aan het topic vind is dat de 'believers' echt totaal niet ingaan op de wetenschappelijke onmogelijkheden achter hun 'geloof'. Prachtig voorbeeld van hoe ontzettend achterlijk sommige lui hier zijn.
Dus, in dat opzicht een geniaal topic. Jammer dat er niet meer in gepost wordt. Misschien moet iemand het weer eens oprakelen.
Vooral het einde is wel lachen, deel 3.quote:Op vrijdag 9 december 2011 15:00 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Eens even kijken wie van de gelovers er in lurken...
Heb even zitten lezen: Laat maar dicht zittenquote:Op vrijdag 9 december 2011 15:01 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Vooral het einde is wel lachen, deel 3.
Te laatquote:Op vrijdag 9 december 2011 15:06 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Heb even zitten lezen: Laat maar dicht zitten
quote:
Het is vrijdagmiddag... ik ben eigenlijk wel ff klaar met dat gewerk. Trek in een biertje.quote:Op vrijdag 9 december 2011 15:15 schreef dadgad het volgende:
zeg lui moeten jullie niet werken ofzo?
de meest reactionaire posters zitten hier gewoon smiddags over de holle aarde te praten.
Ga is produceren dan
Je brengt mij op uitstekende ideeën.quote:Op vrijdag 9 december 2011 15:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het is vrijdagmiddag... ik ben eigenlijk wel ff klaar met dat gewerk. Trek in een biertje.
Jij reageert ook. Prutserquote:Op vrijdag 9 december 2011 15:20 schreef dadgad het volgende:
[..]
Je brengt mij op uitstekende ideeën.
Maar jij bent ook niet echt een reactionair. Degenen over wie ik het had weten het wel.
Ach, zo hebben we allemaal onze beperkingen. Maar goed. Gaan we het nog over die werkloze stinkzwervers hebben?quote:Op vrijdag 9 december 2011 15:23 schreef dadgad het volgende:
[..]
Maar ik ben geen reactionair.
Prutser daar in tegen wel degelijk.
*facepalm*quote:Op vrijdag 9 december 2011 15:24 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ach, zo hebben we allemaal onze beperkingen. Maar goed. Gaan we het nog over die werkloze stinkzwervers hebben?
quote:
Ach... die 14 hebben ff kunnen douchen.quote:Op vrijdag 9 december 2011 15:29 schreef Lavenderr het volgende:
We are still here!!
09FridayDec 2011
Geschreven door: maks | Occupy Amsterdam
Tags
actie, amsterdam, Beursplein, Burgemeester, Burgemeester Eberhard van der Laan, General Assembly, Global Change, Occupy Amsterdam, ontruiming, ontruiming beursplein, ontruiming occupy amsterdam, protest
Gister is er een deel van het beursplein ontruimd namens de burgermeester, Van der Laan.
Wij zijn er nog!
De eisen die Van der Laan in zijn openbrief heeft staan, is gister door de politie gehandhaafd. Hierbij zijn 14 occupyers aangehouden, zij hebben op vreedzame wijze de tenten die geruimd werden beschermd. Zij zijn aangehouden voor het niet opvolgen van een politie bevel. Ze zijn vijf uur later heengezonden. Wij zijn blij dat zij weer vrij zijn.
Vandaag wordt er hard gewerkt, om de chaos van gister te herstellen, en om nieuwe acties te bedenken. Vanavond weer een General Assembly om half zeven die ook via de livestream te zien is.
Wij zijn er nog en blijven ook!
Berichtje van de site van Occupy Amsterdam.
En..burgermeester?
Als de macht is overgedragen gaat dat hier ook gebeuren .quote:Op vrijdag 9 december 2011 15:32 schreef dadgad het volgende:
Nederland is echt een chill land vergeleken met anderen, zoals de VS. In LA werden de occupiers bruut gearresteerd, moesten vervolgens 7 uur lang op hun knieën in een parkeer plek wachten en werden vervolgens 2 dagen opgesloten in een cel voor 8 personen met 18 tegelijk.
hm.. aan wie precies?quote:Op vrijdag 9 december 2011 15:36 schreef Summers het volgende:
[..]
Als de macht is overgedragen gaat dat hier ook gebeuren .
Welke macht aan wie?quote:Op vrijdag 9 december 2011 15:36 schreef Summers het volgende:
[..]
Als de macht is overgedragen gaat dat hier ook gebeuren .
Eens. Maar kijkende naar de behandeling van sommge occupy-groepen in het buitenland, snap ik ook wel dat die hun hakken iets meer in het zand zetten dan Amsterdam. Akkefietjes als Zucotti park, de pepperspray, het inzetten van LRAD's, om nog maar niet te spreken over de arrestaties, het gaat er daar toch echt iets anders aan toe dan hier.quote:Op vrijdag 9 december 2011 15:42 schreef dadgad het volgende:
In Australie werden de occupiers ook behoorlijk hard aangepakt. Maar een tegenargument is wel dat de occupiers daar waarschijnlijk niet meewerkten als hier. Stel dat de occupiers op het beursplein zouden hebben geweigerd met de burgemeester mee te werken zouden we een heel ander scenario te zien hebben gekregen.
Het is trouwens wel duidelijk dat de burgemeester de occupiers redelijk steunt. 7/8 weken heeft hij ze daar rustig gelaten. Kun je je voorstellen hoeveel druk hij waarschijnlijk heeft gekregen van alle stink liberalen en conservatieve christenhonden die bij hem kwamen klagen om er iets aan te doen. Hij laat zelfs nog een deel van het plein beschikbaar voor de occupiers. Ik mag deze man wel.
Zeker, De VS is een gewelddadig land en best meedogenloos met haar zwakkeren. (vind ik)quote:Op vrijdag 9 december 2011 15:49 schreef Yogaflame het volgende:
[..]
Eens. Maar kijkende naar de behandeling van sommge occupy-groepen in het buitenland, snap ik ook wel dat die hun hakken iets meer in het zand zetten dan Amsterdam. Akkefietjes als Zucotti park, de pepperspray, het inzetten van LRAD's, om nog maar niet te spreken over de arrestaties, het gaat er daar toch echt iets anders aan toe dan hier.
Het land met de grootste pornoindustrie ter wereld, maar waag het niet om een tepel op televisie te tonenquote:Op vrijdag 9 december 2011 15:51 schreef dadgad het volgende:
[..]
Zeker, De VS is een gewelddadig land en best meedogenloos met haar zwakkeren. (vind ik)
Ik moet altijd lachen om de tegenstrijdigheden daar, een land dat claimt het vrijste land te zijn etc..
Roepen tegen arabische landen dat ze niet gewelddadig moeten optreden tegen protesters, maar onderwijl hun eigen volk ook onder de duim houden wanneer ze de straat op gaan.quote:Op vrijdag 9 december 2011 15:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het land met de grootste pornoindustrie ter wereld, maar waag het niet om een tepel op televisie te tonen
Ergens kan ik me ook wel voorstellen dat ze door de islamitische wereld veelal als de grote Satan gezien worden.quote:Op vrijdag 9 december 2011 15:56 schreef Bastard het volgende:
[..]
Roepen tegen arabische landen dat ze niet gewelddadig moeten optreden tegen protesters, maar onderwijl hun eigen volk ook onder de duim houden wanneer ze de straat op gaan.
Hypocrieten
Occupy wall street mocht ook 2 maanden blijven staan voordat ze werden ontruimd .quote:
Ja eh, wat moet ik hiermee?quote:
Nou zeg! Amerika is echt de as van het kwaad.quote:Op vrijdag 9 december 2011 15:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ergens kan ik me ook wel voorstellen dat ze door de islamitische wereld veelal als de grote Satan gezien worden.
Kun jij nou alleen in extremen denken of is dat er in de loop van de jaren gewoon ingesleten?quote:Op vrijdag 9 december 2011 16:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou zeg! Amerika is echt de as van het kwaad.
De islamitische landen zijn veel liever
Dit is de zogenaamde redding van de euro .quote:
Ik weet niet waar je het over hebt. Ik reageer op de posts hier die allemaal Amerika als dé grote boosdoener zien. Beetje nuance kan geen kwaad lijkt me.quote:Op vrijdag 9 december 2011 16:13 schreef Yogaflame het volgende:
[..]
Kun jij nou alleen in extremen denken of is dat er in de loop van de jaren gewoon ingesleten?
Lieverd, ik zeg alleen dat ik het me ergens wel kan voorstellen. Dat wil niet zeggen dat ik het als de grote Satan zie. Ik zie echter wel dat ze zich als John Wayne's op het wereldtoneel gedragen.quote:Op vrijdag 9 december 2011 16:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je het over hebt. Ik reageer op de posts hier die allemaal Amerika als dé grote boosdoener zien. Beetje nuance kan geen kwaad lijkt me.
Nee, ik kan het me niet voorstellen eerlijk gezegd. Ik ken wel een paar landen waar het slechter toeven is dan in Amerika.quote:Op vrijdag 9 december 2011 16:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Lieverd, ik zeg alleen dat ik het me ergens wel kan voorstellen. Dat wil niet zeggen dat ik het als de grote Satan zie. Ik zie echter wel dat ze zich als John Wayne's op het wereldtoneel gedragen.
Ja kijk dat arabische landen de VS zo haten is vrij begrijpelijk. De VS steelt hun olie al decennia lang. Dat begon met CIA georkestreerde staatgreep in Iran waarbij Mossadegh werd omvergeworpen. Verder heb je extremise vanuit religieuze opvattingen.quote:Op vrijdag 9 december 2011 16:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, ik kan het me niet voorstellen eerlijk gezegd. Ik ken wel een paar landen waar het slechter toeven is dan in Amerika.
Maar goed, ieder zijn mening.
Het is maar net wat jouw geloof is en hoe conservatief je bent, denk ik. Ik denk dat het voor een echt fundamentalistische moslim nogal een poel van verderf is, daar in de U.S.quote:Op vrijdag 9 december 2011 16:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, ik kan het me niet voorstellen eerlijk gezegd. Ik ken wel een paar landen waar het slechter toeven is dan in Amerika.
Maar goed, ieder zijn mening.
Nou ja, die zien overal een poel van verderf is, zelfs in komkommersquote:Op vrijdag 9 december 2011 16:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het is maar net wat jouw geloof is en hoe conservatief je bent, denk ik. Ik denk dat het voor een echt fundamentalistische moslim nogal een poel van verderf is, daar in de U.S.
quote:Op vrijdag 9 december 2011 16:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou ja, die zien overal een poel van verderf is, zelfs in komkommers
Niet over komkommers beginnen bij Jokkebrok, je weet toch!quote:Op vrijdag 9 december 2011 16:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou ja, die zien overal een poel van verderf is, zelfs in komkommers
Nee, weet ik niet, maar zal er onmiddellijk mee stoppenquote:Op vrijdag 9 december 2011 16:48 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Niet over komkommers beginnen bij Jokkebrok, je weet toch!
Als ik de interne videootjes zie vermaken die zich wel met komkommertjes.quote:
Hoe lok je een komkommer?quote:Op vrijdag 9 december 2011 16:48 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Niet over komkommers beginnen bij Jokkebrok, je weet toch!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2011 16:54:02 ]
quote:Op vrijdag 9 december 2011 16:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hoe lok je een komkommer?KomkommerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Els kreeg er genoeg van dat haar man alleen maar in het donker seks met haar wilde hebben. In de hoop hem van zijn kwaal af te helpen, doet ze tijdens het vrijen opeens het licht aan. Dan ziet ze dat haar man een komkommer in zijn hand heeft. "Is dit waar je mij de afgelopen 10 jaar mee
hebt bevredigd?" roept ze woedend. "Schatje, laat mij het uitleggen.." stamelt de man. "Gluiperige klootzak!" gilt zijn vrouw. "Impotent varken!" "Over gluiperig gesproken," zegt de man, "... misschien kan jij even verklaren hoe wij aan twee kinderen komen?"
Omdat daar volgens de beleving en opvatting van een fatsoenlijk mens verschil in zit.quote:Op vrijdag 9 december 2011 17:10 schreef Summers het volgende:
Waarom spreekt de NOS over het Regime in Iran en over de Regering van de VS?
http://waterput.yolasite.(...)-regering-van-de-vs-
Idd propaganda .quote:Op vrijdag 9 december 2011 17:11 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Omdat daar volgens de beleving en opvatting van een fatsoenlijk mens verschil in zit.
Ik heb ze slechter gelezen, daar ben ik eerlijk in.quote:
quote:
Echt , we moeten in codetaal gaan praten en synoniemen verzinnen gerelateerd aan het midden oosten met arabische namen voordat het word herkend , hoe bizarquote:Op vrijdag 9 december 2011 18:38 schreef Bastard het volgende:
[..]Niemand die er wat tegenin kan brengen, ESM heeft totale macht, je moet voldoen, en wat ze al van plan zijn.. ze zijn onschendbaar!
En niemand die zich er aan stoort....
Of we moeten over chemtrails gaan hebben die het volk onder de duim houden misschien?quote:Op vrijdag 9 december 2011 19:08 schreef Summers het volgende:
[..]
Echt , we moeten in codetaal gaan praten en synoniemen verzinnen gerelateerd aan het midden oosten met arabische namen voordat het word herkend , hoe bizar
quote:Op vrijdag 9 december 2011 18:38 schreef Bastard het volgende:
[..]Niemand die er wat tegenin kan brengen, ESM heeft totale macht, je moet voldoen, en wat ze al van plan zijn.. ze zijn onschendbaar!
En niemand die zich er aan stoort....
Is ook zinloos aangezien dat plan er niet komt. Jullie laten je leiden door een youtube filmpje zonder vragen te stellen in hoever dat waar is. Het sluit aan bij je onderbuik.... dus moet het wel waar zijn. En op die voet gaan jullie verder.quote:Op vrijdag 9 december 2011 19:08 schreef Summers het volgende:
[..]
Echt , we moeten in codetaal gaan praten en synoniemen verzinnen gerelateerd aan het midden oosten met arabische namen voordat het word herkend , hoe bizar
Ja ja, het is belangrijker om elkaars pik te meten hier onderling dan daadwerkelijk in gaan op de inhoud, dat is me wel duidelijk..quote:Op vrijdag 9 december 2011 19:39 schreef 3-voud het volgende:
[..]
[..]
Is ook zinloos aangezien dat plan er niet komt. Jullie laten je leiden door een youtube filmpje zonder vragen te stellen in hoever dat waar is. Het sluit aan bij je onderbuik.... dus moet het wel waar zijn. En op die voet gaan jullie verder.
Dat gedrag vertonen jullie hier telkens. Anderen worden er moe van. Tegen zon plaat voor de kop kun je weinig aanrichten.
Kijk af en toe eens journaal. Was er vanavond nog op.quote:Op vrijdag 9 december 2011 19:43 schreef Bastard het volgende:
Maar je wil zeggen dat die regels, dat verdrag, in dat filmpje niet waar zijn begrijp ik? Kun je mij dan svp de tekst tonen die er wel in staat?
Kijk dan komen we nog ergens misschien, wijsheer.
Hoezo komt dat plan er niet? Of roep je maar wat?quote:Op vrijdag 9 december 2011 19:39 schreef 3-voud het volgende:
[..]
[..]
Is ook zinloos aangezien dat plan er niet komt. Jullie laten je leiden door een youtube filmpje zonder vragen te stellen in hoever dat waar is. Het sluit aan bij je onderbuik.... dus moet het wel waar zijn. En op die voet gaan jullie verder.
Dat gedrag vertonen jullie hier telkens. Anderen worden er moe van. Tegen zon plaat voor de kop kun je weinig aanrichten.
Das die ouwe van juni 2011. Die is waardeloos nu.quote:Op vrijdag 9 december 2011 19:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hoezo komt dat plan er niet? Of roep je maar wat?
http://www.rijksoverheid.(...)/30/esm-verdrag.html
Ah.. gelukkig, want:quote:Op vrijdag 9 december 2011 19:53 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Das die ouwe van juni 2011. Die is waardeloos nu.
Maar goed... het nieuwe plan zal vast soortgelijke artikelen bevatten. Ik heb geen illusies wat dat betreft.quote:Artikel 9.3 De ESM leden verbinden zich hierbij om kapitaalstortingen onherroepelijk en onvoorwaardelijk te voldoen binnen 7 dagen na ontvangst van de vordering
Artikel 10.1 De Raad van Bestuur kan het besluit nemen om het maatschappelijk kapitaal te wijzigen en artikel 8 dienovereenkomstig aan te passen.
Artikel 27.2 Het ESM zal de volledige rechtsbevoegdheid hebben om partij te zijn in juridische procedures en Artikel 27.3 Het ESM, diens bezittingen, reserves en activa zullen immuniteit genieten voor alle mogelijke juridische procedures…
Artikel 27.4 De eigendommen, reserves en activa van het ESM zijn gevrijwaard van onderzoek, vorderingen, inbeslagname, onteigening, of enige andere vorm van beslaglegging, incasso of inbeslagname op grond van enig uitvoerend, gerechtelijk, bestuurlijk of wettelijk besluit.
Artikel 30.1 Het bestuur, hun vervangers, toezichthouders, hun vervangers en alle andere stafleden zijn gevrijwaard voor gerechtelijke procedures met betrekking tot hun handelen en genieten onschendbaarheid met betrekking tot hun officiële papieren en documenten.
Het plan wel. Maar of het erdoor komt...quote:Op vrijdag 9 december 2011 19:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
Maar goed... het nieuwe plan zal vast soortgelijke artikelen bevatten. Ik heb geen illusies wat dat betreft.
Het moet nog inelkaar getimmerd worden ja.. maar daar hebben we het wel over nu!quote:Op vrijdag 9 december 2011 19:46 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Kijk af en toe eens journaal. Was er vanavond nog op.
Dat verdrag moet nog helemaal in elkaar getimmerd worden en ze hebben tijd tot maart.
Volgende keer toch wat sceptischer zijn en zorgen dat je op de hoogte bent, dan alles voor zoete koek aannemen, onwetende.
Dat filmpje ging over het verdrag van juni 2011. Niet over wat nu nog in elkaar gezet wordt alszijnde nieuw verdrag. Ze zijn er net een paar uur uit.quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:36 schreef Bastard het volgende:
[..]
Het moet nog inelkaar getimmerd worden ja.. maar daar hebben we het wel over nu!
Niet het gezwam over de deelnemers maar liever over de inhoud.
Een dergelijk concept word inelkaar gezet, ik vind het nogal wat jij niet?
Weet je, dat denk ik ook weleens. Zouden we dan veel slechter af zijn dan nu? Misschien wel niet. Mmm food for thought.quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:59 schreef dadgad het volgende:
Ik heb maar weinig verstand over economie. De economen vertellen ons dat teruggaan de gulden rampzalig zou zijn. En de complotdenkers, nationalisten en conservatieven willen uit de Euro enkel om soevereiniteit te behouden of om de nwo tegen te werken.
Maar ik ben helemaal geen nationalist, nooit geweest. Landen komen en gaan.
Dus in principe ben ik eigenlijk niet tegen een nieuwe wereld orde, een gecentraliseerd wereld beleid. Het zou zoveel problemen oplossen. Tegelijkertijd realiseer ik me hoe riskant dat is, hoe gevaarlijk dichtbij een werkelijke dystopie dan komt.
Ja inderdaad. Nationalisme zou wellicht verdwijnen.quote:Op vrijdag 9 december 2011 21:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Weet je, dat denk ik ook weleens. Zouden we dan veel slechter af zijn dan nu? Misschien wel niet. Mmm food for thought.
Ik weet ook niet of ik helemaal tegen zou moeten wezen.. maar het vergt wel heel wat om je macht, soevererniteit, en identiteit te verliezen aan the greater good als je niet weet of het wel de juiste bedoelingen heeft.quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:59 schreef dadgad het volgende:
Ik heb maar weinig verstand over economie. De economen vertellen ons dat teruggaan de gulden rampzalig zou zijn. En de complotdenkers, nationalisten en conservatieven willen uit de Euro enkel om soevereiniteit te behouden of om de nwo tegen te werken.
Dus in principe ben ik eigenlijk niet tegen een nieuwe wereld orde, een gecentraliseerd wereld beleid. Het zou zoveel problemen oplossen. Tegelijkertijd realiseer ik me hoe riskant dat is, hoe gevaarlijk dichtbij een werkelijke dystopie dan komt.
Bleef het daar maar bij.. ze kunnen wel van alles van bovenaf bepalen en je hebt er geen reet meer tegenin te brengen!quote:Op vrijdag 9 december 2011 21:12 schreef dadgad het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Nationalisme zou wellicht verdwijnen.
Sommige invloedrijke economen spreken ook over de noodzaak van een wereldmunt. Ik denk als dat zou gebeuren is het gedaan, dan heb je een wereldbestuur. Dat zou inhouden dat de centrale banken voorgoed hun positie kunnen behouden, geld kunnen bijdrukken wanneer ze willen, er is immers geen concurrentie meer op dat gebied.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 9 december 2011 21:15 schreef Bastard het volgende:
[..]
Bleef het daar maar bij.. ze kunnen wel van alles van bovenaf bepalen en je hebt er geen reet meer tegenin te brengen!
[3voud]
Zo'n vaart loopt het nog niet
[/3voud]
Hoe ik ertegenaan kijk:quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:59 schreef dadgad het volgende:
Premier Mark Rutte vindt een referendum over het nieuwe Europese begrotingsverdrag niet nodig. Volgens hem bestaat het pact over begrotingsdiscipline niet uit nieuwe afspraken.quote:Besluiten moeten unaniem worden genomen, behalve in bijzondere noodgevallen, aldus Rutte. Dan geldt 85 procent van de stemmen om situaties om te voorkomen dat één klein land de besluitvorming kan vertragen.
Ik ben helaas verhinderd maar het zou mij anders wel leuk hebben geleken.quote:Op zaterdag 10 december 2011 13:39 schreef Lavenderr het volgende:
Aankomende zondag, op het beursplein….
Ja, misschien ga ik even kijken. Is alweer een paar weken geleden. Eens zien hoe het nu is en of er een grote opkomst is. Hangt natuurlijk ook van het weer af.quote:Op zaterdag 10 december 2011 13:59 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik ben helaas verhinderd maar het zou mij anders wel leuk hebben geleken.
http://courtfool.info/nl_home.htmquote:Op 17 December 2010 besloot de Europese Raad, dat er behoefte was aan een permanent stabiliteits mechanisme, om de taken over te nemen van het huidige European Financial Stabilisation Mechanism (EFSM) en de European Financial Stability Facility (EFSF). Dat zijn twee organisaties, die respectivelijk in mei en juni 2010 door de EU uit de grond gestampt zijn om leningen te verstrekken aan landen met te veel schulden. Voor deze organisaties ontbreekt echter een wettelijke basis. Merk alvast op, dat deze twee illegale organisaties expliciet gericht zijn op financiële interventies, maar dat de verdragswijziging voor het oprichten van de ESM ook de oprichting van organisaties op hele andere terreinen mogelijk maakt.
Die verdragswijziging komt op 23 maart 2011. Om te voorkomen dat er opnieuw referenda in Europa gehouden moeten worden, wordt gebruik gemaakt van artikel 48.6 van het Verdrag van de Europese Unie, die de Europese Raad de mogelijkheid geeft verdragsartikelen te wijzigen, zolang deze geen uitbreiding van de bevoegdheden van de EU inhouden. (Die besluiten moeten nog wel door de nationale parlementen geratificeerd worden, maar dat is normaliter slechts een formaliteit.) De wijziging bestond uit een onschuldig ogende toevoeging aan een paragraaf van artikel 136. In het kort luidt de toevoeging: "De EU landen die de euro gebruiken mogen een stabiliteits mechanisme oprichten om de stabiliteit van de euro-zone als geheel te bewaren." Het gaat hier dus niet meer puur om financiële stabiliteit. Ook het neerslaan van betogingen, het bespieden van wakkere burgers, of het anderszins bestrijden van destabiliserende elementen in de euro-zone, kan nu via dit amendement opgedragen worden aan nieuwe organisaties onder EU-vlag.
Het amendement is dus wel degelijk een uitbreiding van de bevoegdheden van de EU. Het is dus in strijd met artikel 48.6 van het Verdrag van de Europese Unie. Desalniettemin is geen minister of nationaal parlement hierover gestruikeld en ging men in Brussel vrolijk en voortvarend verder met het in elkaar zetten van het ESM-verdrag.
Op 20 juni 2011 werd door de nationale parlementen nog even goed gekeurd, dat de EU en de ECB de taken van het ESM-verdrag uit gaan voeren.
Op 11 juli 2011 werd het verdrag ondertekend door de ministers van Financiën van de 17 eurolanden. Hoewel de ondertekening later die dag bij de opening van een persconferentie bekend gemaakt werd aan tientallen journalisten, was er de volgende dag geen enkele Nederlandse of buitenlandse krant te vinden met een titel over dit nieuwe Europese verdrag.
http://www.joop.nl/opinie(...)ond_het_esm_verdrag/quote:9 november 2011
Het is verdacht stil na de Europese top van 26 en 27 oktober 2011. Wij, Europese burgers mogen kennelijk niet weten wat er over onze hoofden heen wordt gebrouwen. Niet alleen in Nederland, ook in andere landen zoals Groot Brittannië en Duitsland vragen steeds meer mensen zich vertwijfeld af waarom de massamedia vrijwel niets communiceren over het ESM en waarom er over zo’n belangrijk onderwerp als het centraliseren van de financiële bevoegdheid geen referendum, zelfs geen volksraadpleging, wordt gehouden.
quote:Europe's nations should be guided towards the superstate without their people
understanding what is happening. This can be accomplished by successive steps, each
disguised as having an economic purpose, but which will eventually and irreversibly
lead to federation.
Helemaal in zijn straatje dus..quote:Op zaterdag 10 december 2011 14:16 schreef Summers het volgende:
Jean Monnet, the 'Founding Father' of the EU, and a Rothschild frontman. He wrote in a letter to a
friend on 30th April 1952:
[..]
Behalve dat van de gulden terugbrengen, ben ik het met je hele post eens, en wat een post is het!quote:
Echt helemaal nu .quote:Op zaterdag 10 december 2011 14:56 schreef Bastard het volgende:
[..]
Helemaal in zijn straatje dus..
Ik vind het zelfs een beetje enge taal.
Tja ...quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:35 schreef Summers het volgende:
De euro is ingevoerd in 2002 , eerste voedselbank ook opgericht in 2002 .
Ja, hippies héquote:Op zaterdag 10 december 2011 14:49 schreef Lavenderr het volgende:
Filmpje van Occupy Arnhem
https://www.youtube.com/user/ArnhemDirect
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |