abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105270715
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5
pi_105270775
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 21:16 schreef Twinkly het volgende:
Wat rot Innepin dat je nu al zo lang zo'n hoofdpijn hebt -O- :{ Merk je verbetering wanneer je een hotpack/ kersenpitkussen/ warme douche op je schouders en nek hebt?
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 21:16 schreef WupWup het volgende:
Bijholteontsteking kan ook vervelende hoofdpijn geven inderdaad. Als dat de oorzaak is, verander je niks met in andere houdingen voeden ;) Je kunt switchen naar ibuprofen, dat is behalve pijnstillend ook ontstekingsremmend.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 6 december 2011 @ 21:21:54 #3
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105270921
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 21:16 schreef WupWup het volgende:
Bijholteontsteking kan ook vervelende hoofdpijn geven inderdaad. Als dat de oorzaak is, verander je niks met in andere houdingen voeden ;) Je kunt switchen naar ibuprofen, dat is behalve pijnstillend ook ontstekingsremmend.
Ik heb ook met bijholteontstekingen gelopen, had er migraine van. Ik heb uiteindelijk een kaakspoeling gehad onder plaatselijke verdoving (AU! ik beval nog liever!) , en kortgeleden een of andere operatie om de holte's meer open te krijgen. Als het een holte-ontsteking is, kan sprayen met zout water of die andere troep, xylometazoline (niet langer dan een week) ook nog wel eens verlichting geven.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 6 december 2011 @ 21:35:40 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105271642
Hier een vaste klant van de afdeling bijholteontstekingen en de hoofdpijn die ik daarbij heb zit meestal aan het bot boven m'n oog, en ik kan de pijn het beste omschrijven als wanneer je je beide vuisten heel hard met de knokkels tegen elkaar duwt...
Maar dan dus boven m'n oog :(

We kwamen er overigens achter via een MRI, omdat ik telkens een soort bliksemflitsen in m'n hoofd had :X
Tegenwoordig onderdruk ik de boel dus met ibu voor het weer zo erg is ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 6 december 2011 @ 21:39:26 #5
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_105271841
Innepin, sterkte met de hoofdpijn. :*

Sandous, je schrijft dat je kindje je borst niet elemaal leeg drinkt en dat je dan nakolft. Let je wel op dat je geen overproductie krijgt?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_105271921
:o Leandra! Heel offtopic, sorry, maar had je voor die MRI dus nooit in de gaten dat het door de hotes kwam? Want mijn moeder heeft haar halve leven al migraine en, buiten overgeven, ook die verschijnselen die jij beschrijft.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  dinsdag 6 december 2011 @ 21:42:06 #7
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_105272000
innepin :*

Jipster, ook wij hebben dit gehad al was Nathan toen iets ouder. Ik heb mn LK gebeld. Ik heb een tijdje na elke voeding gekolfd en hem er dat na gegeven. Daar kwam hij weer van aan. Bij mij lag het er aan dat ik hem 's nachts suste met een speentje zodat hij zou leren doorslapen :') maar Nathan nam wat hij 's nachts tekort kwam niet zelf overdag, ik had dus zelf een mooie onderproductie gecreëerd :X . Maar goed, Nathan was toen 4 maanden. Ook hier kwam het advies om maar dagelijks 2 extra flesjes kv te geven :X , ben erg blij dat ik mn LK gebeld heb.
Weet je, het is nu een jaar geleden dat we dit probleem hadden :) en we voeden/drinken nog steeds *O*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 6 december 2011 @ 21:45:25 #8
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105272176
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2011 21:35 schreef Leandra het volgende:
Hier een vaste klant van de afdeling bijholteontstekingen en de hoofdpijn die ik daarbij heb zit meestal aan het bot boven m'n oog, en ik kan de pijn het beste omschrijven als wanneer je je beide vuisten heel hard met de knokkels tegen elkaar duwt...
Maar dan dus boven m'n oog :(

We kwamen er overigens achter via een MRI, omdat ik telkens een soort bliksemflitsen in m'n hoofd had :X
Tegenwoordig onderdruk ik de boel dus met ibu voor het weer zo erg is ;)
ik heb er een ct-scan voor gehad. maar idd, die pijn boven/achter je ogen .. gekmakend gewoonweg.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 6 december 2011 @ 21:47:42 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105272296
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 21:40 schreef Twinkly het volgende:
:o Leandra! Heel offtopic, sorry, maar had je voor die MRI dus nooit in de gaten dat het door de hotes kwam? Want mijn moeder heeft haar halve leven al migraine en, buiten overgeven, ook die verschijnselen die jij beschrijft.
Nope, zoals een vriendin van mij al zei: dure manier om achter een (dubbele) bijholteontsteking te komen.
En het zat me destijds echt niet lekker, die bliksemflitsen, en helemaal niet in combinatie met woorden kwijt zijn of door elkaar gooien (ziekenhuis en vliegtuig verwissel ik nog wel eens).
De bliksemflitsen zijn weg sinds ik bij pijn gelijk in de aanval ga met ibu, de woorden zijn nog steeds drama, en zwangerschaps- en borstvoedingshormonen helpen ook niet echt :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_105285460
Innepin, ik heb geen adviezen maar kan alleen sterkte zeggen!
pi_105286802
O ja, een vraagje: wij merken de laatste tijd dat als J. (11 weken) op zijn knuistje sabbelt, hij geen honger heeft maar waarschijnlijk moe is. Mijn man zag hem sabbelen, ging een flesje mm opwarmen (dat wil je niet doen als de kleine al ligt te brullen van de honger), komt met de fles en J. heeft er totaal geen interesse in :X Maar ging daarna wel heerlijk slapen 7 uur achter elkaar. :z
Nu zie ik hem weer als een gek op zijn hand sabbelen maar hij lijkt erg tevreden.

Herkent iemand dit?
  woensdag 7 december 2011 @ 11:27:54 #12
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_105287949
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 10:50 schreef sverbern het volgende:
O ja, een vraagje: wij merken de laatste tijd dat als J. (11 weken) op zijn knuistje sabbelt, hij geen honger heeft maar waarschijnlijk moe is. Mijn man zag hem sabbelen, ging een flesje mm opwarmen (dat wil je niet doen als de kleine al ligt te brullen van de honger), komt met de fles en J. heeft er totaal geen interesse in :X Maar ging daarna wel heerlijk slapen 7 uur achter elkaar. :z
Nu zie ik hem weer als een gek op zijn hand sabbelen maar hij lijkt erg tevreden.

Herkent iemand dit?
Jep, sinds meneer zijn handjes heeft ontdekt :Y Inmiddels onderscheiden we verschillende variaties in het gesabbel en weten we of hij wel of geen honger heeft ;)
Oude (on)bekende.
  woensdag 7 december 2011 @ 11:51:31 #13
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105288813
Oef kan het zijn dat we nu al regeldagje hebben..? . Heb ineens weer stuwing ? Of Komt dit doordat Hij gister wat vaker kwam en Mijn borsten heel snel er op reageren?

En laat ik jet hem gewoon regelen ook al is dat ff doorbijten voor mij met ploftborst(en) of straks een keer beiden kanten leegkolven?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_105289653
Laat hem regelen. Bij ernstige stuwing kun je eenmalig leegkolven. Regeldagen zie je bij dag 10, 6 weken, 3 maanden en 6 maanden. Maar kan natuurlijk ook eerder of later. Als je regeldagen hebt, heb je nu geen overproductie. Waarom ben je zo bang voor overproductie?
pi_105290169
Wat lastig Innepin. Ik merkte na jullie verhalen over hoofdpijn dat ik beduidend weinig drink. En flink al een paar dagen last van mijn hoofd heb. Ik verdacht mijn haar er van (lang en zwaar) dat ik dus weer eens naar de kapper moest, maar denk nu dat het vochttekort heb.
Dus ik heb nu een twee-literfles met limonade naast me staan en die moet op.
Gister heb ik volgens mij 2 koppen koffie, 3 bekers thee en 2 glazen sap gehad. Dat is wel wat weinig :@ Ook heb ik nu een flesje water in Jeltes kamer staan, zodat ik kan drinken tijdens het voeden.

Ik had vannacht ook stuwing. Heb gister waarschijnlijk iets te hard de kolf gebruikt :') :@
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 7 december 2011 @ 12:30:26 #16
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105290207
Huh? Bang? Neuh meer als in wat is wijsheid. Het loopt nl. prima en ik wil dat graag zo houden en niet bijv. een probleem creëeren. :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_105290463

Ik heb een dikzak :') Viel me tegen dat de arts niet meer heeft gevraagd of ze nog borstvoeding kreeg (of wanneer ik zou zijn gestopt...). Maar aan de andere kant begrijpelijk, want ze vroeg ook of Emma zelf eet. Nou, we hebben haar nooit gevoerd, dus ik zou niet weten waarom nu ineens wel :') Gevalletje dossier niet gelezen.

edit: hmm, plaatjes werken niet.

[ Bericht 5% gewijzigd door WupWup op 07-12-2011 12:44:07 ]
pi_105290770
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:29 schreef Vlindur het volgende:
Wat lastig Innepin. Ik merkte na jullie verhalen over hoofdpijn dat ik beduidend weinig drink. En flink al een paar dagen last van mijn hoofd heb. Ik verdacht mijn haar er van (lang en zwaar) dat ik dus weer eens naar de kapper moest, maar denk nu dat het vochttekort heb.
Dus ik heb nu een twee-literfles met limonade naast me staan en die moet op.
Gister heb ik volgens mij 2 koppen koffie, 3 bekers thee en 2 glazen sap gehad. Dat is wel wat weinig :@ Ook heb ik nu een flesje water in Jeltes kamer staan, zodat ik kan drinken tijdens het voeden.

Ja, veel drinken is heel belangrijk! Bij mij vooral vanwege mijn stoelgang (ik zal jullie de details besparen :X) maar dat je hoofdpijn krijgt kan ik me ook goed voorstellen.

@WupWup: wat een mooie curves!!

Het lijkt erop dat ik net weer voor het eerst ongesteld ben geworden, na ruim 11 weken? Kan dat? Ik geef borstvoeding en gebruik sinds een week de Cezarette pil (die moet je doorslikken en je krijgt dan ergens in de strip een 'gewone' menstruatie).
pi_105290854
Kan ja, ik was na 9 weken al de sjaak. En met Cerazette kun je tussentijdse bloedingen of spotting hebben, juist omdat je geen stopweek hebt en het een minipil is.
pi_105290984
Sverbern, ik was de vorige keer na 6 weken alweer ongesteld. Met volledige bv. Ben benieuwd hoe lang het deze keer duurt :')

Mooie curves wupwup! De lengte en gewicht zitten toch helemaal niet zo uit elkaar dat je de conclusie 'dikzakje' kan trekken? :?

Ik heb overigens besloten dat de hoofdpijn niets met bv te maken heeft; ik ben namelijk gewoon ziek. :+ Loop al 2,5 week te kwakkelen maar 't is nu wel echt losgebarsten. Dus, we wachten weer even af... -O-
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  woensdag 7 december 2011 @ 12:57:29 #21
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_105291227
Wup ik vind et mooie curves!
pi_105291266
Ziek? Was je laatst toch ook al? Beterschap! :*

Ik weet niet wanneer ik met rienk ongesteld werd. Weet wel dat wij geen voorbehoedsmiddelen hoeven te gebruiken. Gebeurd toch niks en zowel is het welkom :)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_105291407
quote:
17s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:51 schreef innepin het volgende:

Mooie curves wupwup! De lengte en gewicht zitten toch helemaal niet zo uit elkaar dat je de conclusie 'dikzakje' kan trekken? :?

Ik heb overigens besloten dat de hoofdpijn niets met bv te maken heeft; ik ben namelijk gewoon ziek. :+ Loop al 2,5 week te kwakkelen maar 't is nu wel echt losgebarsten. Dus, we wachten weer even af... -O-
Was een garpje ;(

Beterschap!
pi_105291410
Ja ik ben eigenlijk al vanaf de kraamweek ziek :') Toen klaagde ik nog dat hoesten met een vacuum-gezogen-kind aan je borst en hechtingen in je doos niet echt prettig is. Inmiddels klaag ik gewoon dat 't me te lang duurt en dat hoesten extra hoofdpijn oplevert. hoop geklaag dus :+ en nog off topic ook! Dus einde verhaal.

Wb de borstvoeding heb ik t idee dat we echt maar wat aanklooien hier. Gisteravond heeft ze zó lang gedronken, echt van 7 tot half 11 de hele tijd honger en toen nog steeds... ik kon niet meer, we hebben een flesje afgekolfde melk gegeven, en die ging ook nog helemaal op. Dan ga je je toch afvragen of ze wel genoeg krijgt van me. -O-
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_105291446
Lieverd, dat heet clusteren en is volkomen normaal!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')