abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105342605
dat verwoord je mooi Wicks... :*

en FV heeft ook zo zijn nadelen idd ;) darmkrampen schijnen dr ook nog wel eens heftiger van te worden toch??
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_105342747
quote:
17s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:35 schreef innepin het volgende:
Jessie, wat tof dat het lukt joh! *O*
Jore, feli met je jaar voeden :P

En ohja, clusteren. Dat was 't... dank u dames :* Was 't alweer vergeten dat dat er ook bij hoorde.

Ik vind dus bv geven helemaal niet zo leuk/knus/makkelijk/watdanook :@ Ik vind het als ik eerlijk ben allemaal best moeizaam gaan, hoop kleine kwaaltjes, hoop onzekerheid of ik het allemaal wel goed doe ook, heel erg het gevoel van ik-klooi-maar-wat-aan. Nou doet 't aanhappen links wéér pijn, en is 't maar weer gissen wat daar de reden van is. Ik vind het eigenlijk af en toe best moeilijk om me te herinneren waarom ik ook alweer besloten had om bv te geven, kv klinkt af en toe best makkelijk en aanlokkelijk.
Ik hoop maar dat 't binnenkort wat soepeler gaat. -O-
</egopost>
ik herken dit
ik heb ook het gevoel van ik doe maar wat
vooral gisteren...ze heeft 3x flink melk teruggegeven...kwam met golven uit
maar ze bleef om vragen en zoeken...en om het uur snachts willen drinken, mijn tepels deden flink pijn erdoor :N
ik zag het even niet meer zitten...maar vndaag met wegen 90 gram boven haar geboorte gewicht! dus het geeft me moed om door te gaan
je moet doen wat voor jou goed voelt O+ :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_105342770
Hier wel, ik had een heeeel tevreden meisje. Het gaat sinds deze week voor het eerst wat beter. We zijn overgestapt ook naar andere voeding. Maar flesvoeding is hogere wiskunde met uitrekenen hoeveel ze drinken en mogen en moeten.
Wij geven op verzoek overigens.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_105342772
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 16:47 schreef Beessie-Jen het volgende:

en FV heeft ook zo zijn nadelen idd ;) darmkrampen schijnen dr ook nog wel eens heftiger van te worden toch??
+1 :Y
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_105342961
Bitterend, dat deed Wies ook in het begin. Geef het een weekje dan stabiliseerd de vraag/aanbod. Het is zwaar het opstarten :*

Maar als het een probleem blijft kan het ook wat anders zijn. Zoals reflux, kijk het gewoon even aan
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_105343169
:*
Ja ik ga gewoon met haar mee! daarom ook geen speen...wil snel de honger signalen herkennen..

wat is reflux trouwens?
  donderdag 8 december 2011 @ 17:25:48 #107
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105344098
Jessie!! *O* wat goed!! Voor beha's zou je kunnen kijken bij bravissimo.co.uk ( weet exacte link niet en zit via foon)

Jore en wupwup wat goed :)

Bitterend goed hoor !!

Ook maar even een positieve van een newbievoedster. Natuurlijk heb ik mijn vragen over wat soms te doen , omdat ik ze niet als zodanig herken van bij Arwen, maar wat geniet ik intens.. Voor mij is het juist veel minder gedoe! Mijn vriendje. Hapt goed aan, drinkt goed , geen centje pijn.
En vriendje heeft volle plof luiers dus die komt niks tekort :)
Ik voel me juist minder onzeker als destijds bij Arwen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_105344344
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 16:47 schreef Beessie-Jen het volgende:

En wat te denken van 's nachts een flesje moeten opwarmen?
En voedingen moeten uitstellen met als gevolg een huilende baby?
Nee geef mij maar bv! :Y
  donderdag 8 december 2011 @ 17:56:43 #109
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_105345099
Volgens mij had de_taartjesfee een manier om zelf van je gewone bh's een meegroei-bh te maken...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_105345115
Wickie, je verwoord het zeker mooi, en fijn dat je er nu vrede mee hebt :* Bikkel!

Ah, oxytocine dus. Dan heb ik nog een vraag, want ik voel op de raarste momenten ineens een tsr, bv. tijdens was doen, eten etc., en ik lek ook nog best, zonder zoogcompressen kom ik de dag niet door, en j. is al 9 weken. Is dat normaal die tsr die zomaar komt en het lekken of is dat vraag en aanbod toch nog niet goed afgestemd?
pi_105346422
Wickie :* Dankjewel voor je mooie woorden. Fijn dat je het op deze manier voor jezelf hebt kunnen regelen, mooi ook, dat je er vrede mee hebt. Ik kan me eerlijk waar niet voorstellen dat je wél door zou voeden na die berg ellende die je over je heen hebt gekregen :@ maar dat zal voor ieder persoonlijk zijn natuurlijk.

Evenstar, fijn dat het voor jou allemaal zo soepel loopt!

Eigenlijk is het ook maar een rare onzekerheid. M'n meisje doet het gewoon hartstikke goed, ze groeit goed, ze is niet huilerig of extreem hongerig ofzo, en gisteren moest ik constateren bij het verschonen dat d'r spillepootjes nu toch echt wel spekkiebeentjes zijn geworden.

Conclusie, alles gaat goed, ik maak het mezelf gewoon moeilijk denk ik :Y) lalalaaaaa...
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_105346616
Jessie, misschien is ie al voorbij gekomen, maar www.bravissimo.com ! Die gaan tot K geloof ik, zijn betaalbaar en zitten heel erg fijn! (ook niet onbelangrijk)....
  donderdag 8 december 2011 @ 18:53:55 #113
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105346776
Ik noemde de naam maar wist link niet meer :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_105346971
Innepin, ik vind bv ook helemaal niet knus, gezellig of wat voor romantische draai eraan gegeven kan worden. Het verloopt hier ook niet fantastisch. Heb nog steeds last van te volle borsten en dat doet zeer, heel de dag door.. En ik heb zoals hieboven ook al opgemerkt wordt, op de meest vreemde momenten last van tsr.
En ik Schiet al in de stress als ik bv moet gaan geven, want daar geniet ik dus niet van.. En als de ergste honger gestilt is van meneer laat hij steeds heel langzaam t vacuum los, dus krijg ik een pijnlijke lippenstift als ik niet ingrijp.. Maar als ik wel ingrijp raakt meneer gefrustreerd..
Al met al had ik eergisteren besloten toch maar te gaan afbouwen, want een stressende gefrustreerde moeder is ook niet handig..
Maar toen ik gisteren de eerste kv aan he geven was ipv de borst moest ik janken, niet normaal...
Dus vandaag toch maar weer besloten het nog even aan te kijken.. Morgen krijg ik van de lactatiedeskundige een boekje over overproductie.. Hoop dat ik daar wat mee kan en dat het beter gaat..

Zeau.. Dat ben ik ook weer kwijt :) ik heb echt bewondering voor vrouwen die moeilijk gestart zijn en toch doorzetten!

Maar ander vraagje.. Ons manneke heeft al meer dan 24 uur niet gepoept.. En normaal poept hij 2/3 keer op een dag.. Is dat omdat ik er gisteren een fles kv "in gestopt" heb? Hij laat wel scheten en drukt dan ook echt.. En net als zijn moeder lijkt hij last te hebben van die verplaatsende lucht in zn darmen.. Acherum..

Voor de lekkende borsten zou ik pigeon zoogcompressen willen adviseren, absorberen top! Dus niet van die kleffe pads tegen je tieten maar gewoon een droge tepel :) natte tepels lijkt me nml niet heel hygienisch aangezien schimmels goed gedijen in een warme vochtige omgeving (spruw is toch ook een schimmel?)
  donderdag 8 december 2011 @ 19:05:32 #115
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105347273
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 17:57 schreef Jipster het volgende:
Wickie, je verwoord het zeker mooi, en fijn dat je er nu vrede mee hebt :* Bikkel!

Ah, oxytocine dus. Dan heb ik nog een vraag, want ik voel op de raarste momenten ineens een tsr, bv. tijdens was doen, eten etc., en ik lek ook nog best, zonder zoogcompressen kom ik de dag niet door, en j. is al 9 weken. Is dat normaal die tsr die zomaar komt en het lekken of is dat vraag en aanbod toch nog niet goed afgestemd?
Is heel normaal, ik had het meest last van een tsr tijdens de eerste 3 maanden, daarna is het minder geworden. Ik reageer wel heel erg op kou op mijn borsten, dan prikt het akelig.
Ik kan sinds een maand of twee helemaal zonder compressen, eerst overdag en daarna ook 's nachts. Het is per persoon heel verschillend hoe lang je daar last van blijft houden.
Oxitocine had ik de eerste weken ook last van, duizeligheid en licht in het hoofd, maar ook dat is verdwenen.

Ook voor de dames die het lastig hebben, het wordt allemaal zoveel makkelijker, in het begin is het wennen, je weg vinden, een kind en borsten die zich telkens opnieuw moeten instellen op elkaar. Na een tijdje is het een eitje, vind ik tenminste.

Mijn meisje is nu 6 maanden en sinds een goede maand kost het me eigenlijk geen moeite, ik leg haar aan, ze drinkt 5/10 minuten, laat een boer et voila!
Ik voed overal, zelfs zonder spuugdoek of iets dergelijks. Ik kan de t-shirts van BooB van harte aanraden, die zitten lekker en je kan er heel discreet mee voeden in het openbaar, ook vooral met wat grotere borsten.

Ow en ik heb nog nooit gevraagd of ik ergens mocht voeden, ik doe dat gewoon, maar ik zwiep niet mijn borst er even uit, het gaat wel bedekt. :+
pi_105347740
Nirak mij is verteld dat met bv je kleintje soms een week geen poep kan produceren!
pi_105348230
Nirak :* Wat vervelend dat t zo moeizaam gaat. Ik hoop dat de lactatiekundige je kan helpen! Ik kan me je gevoelens heel goed voorstellen. Bij Willow gooide ik na krap 3 maanden aanmodderen de handdoek in de ring, ik vond er niks aan, kreeg d'r niet goed aangehapt tenzij ik lag (erg praktisch) en het werkte gewoon voor geen meter, maar toen ik definitief gestopt was vond ik het echt verschrikkelijk en heb ik ook wel een traantje gelaten.
Daarom ook de hoop dat het deze keer beter zal gaan, en ik moet zeggen, ondanks de onzekerheid, de spruw en de kloven, is dat wel het geval; vooral omdat ik nu meerdere voedhoudingen onder de knie heb en omdat het aanhappen gewoon goed gaat.

Oh en dat vacuumgebeuren, ahhh mn mup heeft de gewoonte om aan het eind van de voeding zich even lekker uit te rekken. Je kent 't wel, nek strekken, hoofd naar achter, dan weer ff kin op de borst, zelfs een beetje hoofd schudden enzo. Maar dan dus nog wel met m'n tepel in haar mond :X Naaahhhrggghh! :') :D

Ohja, willekeurige tsr, ik vind het hilarisch _O- zit je een oorlogsfilm te kijken. Kaboem, boem boem schiet dood blabla oh hallo melk :') Alleen niet zo praktisch nee :P
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_105348684
Het is wel 'fijn' om te lezen dat het bij meer niet van een leien dakje gaat.. 'lippenstift tepel: check, schuddend en trekkende babietje aan de tepel: check, slecht aanhappen: dubbel check... hij zuigt vaak eerst op de tepel en gaat dan langzaam over in vacuum :X

Ik ga morgen even het weegmoment afwachten en als hij dan nog niet beter gegroeid is ook weer mijn lactatiekundige bellen..

Heb nog geen kv bijgegeven, al sta ik steeds wel op het punt. Ik ben wel echt zenuwachtig voor dat moment morgen. Ik wil het wel graag doorzetten de bv, maar als ie niet goed groeit..
pi_105348800
Jipster ik hoop echt dat de moeite dat jullie met bv doen zal lonen :*

hier zuigt ze ook zo hard..ze hapt klein in het begin en sabbelt aan de tepel :X gisteren heb ik bephanten erop gesmeerd...dat hielp wel :Y
pi_105349600
Wat een herkenning, die moeilijkvoedsters. Ik vond de eerste 2 a 3 maanden hels. Zo zwaar, alleen maar met die stomme tieten bezig zijn, dagen hebben dat je je kind bijna alleen vasthoudt tijdens het voeden, bah.
Bij mij ging het gelukkig over. Het duurde wel een tijdje, maar toen het eenmaal makkelijker ging, ging het ook echt bijna vanzelf. Pijn was opeens weg, houding kostte opeens geen moeite meer, voeden werd opeens leuk. Toen ik met 9 maanden 'moest' stoppen ging dat gepaard met dikke tranen met tuiten omdat ik het nog niet wilde missen.
Werkt natuurlijk niet voor iedereen zo, maar het kan echt nog goedkomen.

Oh en ik had altijd een lippenstifttepel aan 1 kant. Deed geen pijn, bleek gewoon de vorm van die tiet te zijn. 8)7
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_105350136
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 19:16 schreef bitterend het volgende:
Nirak mij is verteld dat met bv je kleintje soms een week geen poep kan produceren!
2 weken zelfs... bij mij heel bekend; Evie poepte weinig en Liene tot dusver ook... :Y
pi_105350236
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 20:02 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

2 weken zelfs... bij mij heel bekend; Evie poepte weinig en Liene tot dusver ook... :Y
BJ hebben ze er bij jou dan geen last van? J poept ook meer dan een week niet maar perst zich suf en heeft er na een aantal dagen zichtbaar last van. Nu aan de lactulose en gister gepoept!
pi_105350440
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 20:03 schreef Jipster het volgende:

[..]

BJ hebben ze er bij jou dan geen last van? J poept ook meer dan een week niet maar perst zich suf en heeft er na een aantal dagen zichtbaar last van. Nu aan de lactulose en gister gepoept!
neej niet zichtbaar; alleen de eerste maanden darmkrampjes, das inmiddels zo goed als over en er wordt niet meer gehuild bij een poepluier. blijkbaar wordt bijna alle bv opgenomen bij mijn meiden??
pi_105350529
kijk op borstvoeding.com

De poepluiers

Groot voordeel van borstvoeding: de poep stinkt niet! Eerlijk waar. Geniet er maar van, want zodra je kind vaste voeding gaat eten is de lucht meestal niet meer te harden.
De eerste drie dagen is de poep meestal groen/zwart en plakkerig. Daarna wordt het lichter van kleur en geliger, zachter/zalvend of soms zelfs wat waterig.
Aan het eind van de eerste week produceert je kind drie tot vier keer per dag een luier met een plakje gele, zachte poep. Over de periode daarna valt weinig te zeggen, ieder kind ontwikkelt zo zijn eigen ontlastingpatroon. Normaal is dat een baby tot de leeftijd van zes tot acht weken elke dag ontlasting heeft, later kan het minderen. Het kan dan variëren van vaak poepen tot heel weinig, soms maar één keer in de tien tot veertien dagen. Moedermelk is zo goed te verteren dat er maar weinig overblijft om te poepen. Alles is goed zolang je kind zich goed ontwikkelt, goed groeit en er geen last van heeft.
pi_105352653
Hier ook zo'n schatje die z'n hoofd aan het einde alle kanten op draait en rekt met de tepel nog in z'n mond. Maar die schattige piepgeluidjes die hij dan maakt, die maken veel goed ;)

Al die herkenning hier :) hoop echt dat het beter wordt. Gewoon doorgaan!

Ben trouwens ongesteld geworden, dus wat dat betreft heb ik niks aan de BV :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')